Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Καβιώτης Κώστας, δια Χριστόν σαλός. (Μέρος Α')

 

Όλοι οι Καρυώτες γνώριζαν τον Κώστα και του έδειχναν αγάπη και συμπάθεια. Τον έβλεπαν να περιφέρεται στις Καρυές, να λειτουργείται τακτικά στο Πρωτάτο, να κάνει τις τρέλες του, και όλοι ήταν σε απορία.

Είναι τρελός, πάσχει στα μυαλά του η κάνει τον τρελό και είναι διά Χριστόν σαλός; 

Το ήρεμο, φωτεινό, αν και άπλυτο πρόσωπό του, και μερικά σοφά και προορατικά που έλεγε, προβλημάτιζαν τους πατέρες. Ήταν ήσυχος, άκακος, δεν πείραζε κανέναν και δεν ζητούσε τίποτε από κανέναν.

Αλλά ποιος ήταν ο Κώστας; Ήταν μοναχός ή λαϊκός; Αυτό ήταν μυστήριο ανεξιχνίαστο.
 
Γεννήθηκε στις 10-2-1898 στο Καλέντζι Δωδώνης της Ηπείρου από τον Σταύρο Αγγελή και την Ανθούλα. Ήρθε για μοναχός και έμενε για ένα διάστημα στο Διονυσίου ως δόκιμος. Ύστερα ήρθε στις Καρυές και έμενε σαν Καβιώτης σ’ ένα ερειπωμένο κελί στο Σαράι. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Δίκαιος ὁ Θεοδόχος

 
Ἤγγειλε νεκροῖς Πρέσβυς, ὡς Θεὸς Λόγος,
Ἄνθρωπος ὀφθείς, μέχρι καὶ τούτων φθάσει.


Ὁ Συμεὼν ἦταν ἄνθρωπος δίκαιος καὶ εὐλαβής, «προσδεχόμενος παράκλησιν τοῦ Ἰσραήλ». Ἦταν ἄνθρωπος κατὰ τὴν φύση, ἀλλὰ στὴν ἀρετὴ ἄγγελος, ἄνθρωπος συναναστρεφόμενος μὲ ἀνθρώπους, ἀλλὰ συμπολιτευόμενος μὲ ἀγγέλους. Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ εἶχε ἀποκαλύψει ὅτι δὲν θὰ πεθάνει προτοῦ ἀξιωθεῖ νὰ δεῖ τὸν Χριστὸ καὶ νὰ Τὸν κρατήσει στὴν ἀγκαλιά του.

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Μοναχός Ιάκωβος Βατοπεδινός (1807 – 2 Φεβρουρίου 1904)


Ο κατά κόσμον Ιωάννης Βαρσαμάς γεννήθηκε στο χωριό Παναγία της νήσου Θάσου το έτος 1807. Στη μονή Βατοπεδίου ήλθε το 1829. Κατά τη μοναχική του κουρά από Ιωάννης ονομάσθηκε Ιάκωβος.

Ο φωτεινός Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης

 

Κάποτε, που πήγα στο Μοναστήρι του οσίου Δαβίδ – διηγείται ανώνυμος – συνάντησα στην αυλή της Μονής ένα ζεύγος με 3-4 παιδάκια απ’ την Καλαμάτα. Μόλις με είδαν, μου είπαν:

– Είστε από την τάδε επαρχιακή πόλη;

Λέγω:

– Ναι, πού το καταλάβατε;

– Μας είπε ο Γέροντας ότι σας περιμένει.

– Μάλλον πρόκειται για άλλον, γιατί εγώ δεν τηλεφώνησα.

– Όχι, μόλις τώρα του ζητήσαμε να τον ξαναδούμε και μας είπε «δεν μπορώ, γιατί περιμένω ένα παιδί από την τάδε περιοχή». Τώρα άλλος δεν ήρθε, ήρθατε εσείς και είστε από εκεί…

Ένα ιστορικό κείμενο που έρχεται από τα βάθη των αιώνων: Παρακαταθήκες του βασιλιά των Σέρβων Στέφανου Νέμανια (13ος αι.) προς το γιό του για την σημασία της γλώσσας στην επιβίωση ενός λαού. Όποιος το διαβάσει δεν το ξεχνά ποτέ!...

 

Ολοι ξέρουμε την σπουδαιότητα της γλώσσας στην διατήρηση της εθνικής συνείδησης και της ιστορικής συνέχειας ενός έθνους.
 
Στην σημερινή Ελλάδα εδώ και 40 περίπου χρόνια συντελείται ένα γλωσσικό έγκλημα με στόχο τον αφελληνισμό και την αποξένωση των νέων γενεών από τις ρίζες τους.

Η κατρακύλα άρχισε με την μεταπολίτευση από τον ανεκδιήγητο πρωθυπουργό Ράλλη ο οποίος διά νόμων κατάργησε σημαντικά γραμματικά στοιχεία της ελληνικής γλώσσας όπως το απαρέμφατο...., περισπωμένες, πνεύματα κ.α.!!!!

Νώντας Σκοπετέας: Θαύματα καὶ θαυμάσια ...ἀκόμα δὲν ἀπαγορεύτηκαν!


Κάτι ποὺ πάντοτε γνωρίζαμε καὶ ἐσχάτως ξεχάσαμε εἶναι ὅτι ἡ μόνη ἀληθινὴ πίστη μας, τὶς περισσότερες φορὲς προσεγγίζεται μόνο διὰ τῆς ἀποφατικῆς ὁδοῦ καὶ τῆς ἀποφατικῆς Θεολογίας. Ἐκείνης ποὺ δὲν ἀρνεῖται ἀλλὰ τὶς περισσότερες φορὲς δειλιᾷ καὶ ἀδυνατεῖ πλήρως νὰ περιγράψει καὶ νὰ ἐξηγήσει τὸν Θεό. Λὲν τὰ χείλη συνεχῶς: Ἀκατάληπτε, Ἀνερμήνευτε, Ἀπερίγραπτε Κύριε Δόξα Σοί! Καὶ στὶς μέρες μας ἔχουμε βαλθεῖ ὅλοι νὰ ἐξηγήσουμε καὶ μάλιστα μὲ τρόπο ἀκαταγώνιστα πειστικὸ σὲ τί Θεὸ πιστεύουμε...... 

Ο π. Ιωσήφ πριν γνωρίσει τους αεροπόρους


Είναι γνωστό το Λαυρεωτικό Ι. Κελλί του Αγίου Μηνά στη Βίγλα και ο Γέροντας του π. Ιωσήφ που με την Ελληνική και τη Βυζαντινή Σημαία χαιρετά τους φίλους του αεροπόρους όταν αυτοί πετούν «ξυστά» από το κελλί του. Άγνωστο όμως είναι στους πολλούς το πώς ο π. Ιωσήφ εγκαταστάθηκε στο κελλί και ποιές δυσκολίες αντιμετώπισε στην αρχή.
 
.........Ο πολυγραφότατος Επίσκοπος Ροδοστόλου κ. Χρυσόστομος στο βιβλίο του ''Ωδή στα αμάραντα, στον Άθωνα'' με γλαφυρό τρόπο περιγράφει τις αντιξοότητες που αντιμετώπισε ο π. Ιωήφ σε ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα. Μερικά αποσπάσματα παραθέτω εδώ:

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου: Αυτά είναι τα κτίρια που υποχρεούνται να την αποκτήσουν

 

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε πως «με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, αποτρέπονται νέες αυθαιρεσίες, διασφαλίζεται η περιουσία των πολιτών, μπαίνει τέλος στη γραφειοκρατία, επιταχύνονται οι επενδύσεις».
 
Αξίζει να σημειωθεί πως από την 1η Φεβρουαρίου 2021 η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας παύει την προαιρετική-πιλοτική της λειτουργία και τίθεται εν ισχύ ως υποχρεωτική.
 
«Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου είναι μια κορυφαία μεταρρύθμιση που είχα προετοιμάσει από το 2015, όταν ήμουν αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ και είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος, που τώρα ως υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπογράφω την οριστική ενεργοποίησή της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ταγαράς. 

Η αρετή θέλει κόπο


Ανηφορίζοντας από τη Γεσθημανή στο όρος των Ελαιών, συναντά κανείς το μοναστήρι του αββά Αβραμίου. Σ’ αυτό το μοναστήρι ηγούμενος ήταν ο αββάς Ιωάννης ο Κυζικηνός. 
 
Τον ρωτήσαμε λοιπόν μία μέρα: «Αββά, πώς μπορεί να αποκτήσει κανείς αρετή;»  
 
Και ο Γέροντας απάντησε: «Αν θέλει κανείς να αποκτήσει μία αρετή, δεν μπορεί να την κάνει κτήμα του, αν δεν μισήσει την κακία που είναι ο αντίποδάς της.

Αν θέλεις λοιπόν να έχεις πάντοτε πένθος στην ψυχή σου, μίσησε το ανόητο γέλιο.

Θέλεις να έχεις ταπείνωση; Μίσησε την υπερηφάνεια.

Θέλεις να είσαι εγκρατής; Μίσησε την λαιμαργία.

Θέλεις να είσαι σώφρων; Μίσησε την ακόλαστη ζωή.

Θέλεις να είσαι ακτήμων; Μίσησε τη φιλαργυρία.

2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

 

Γράφει ο Θεόκλητος Ρουσάκης

Στην πατρίδα μας, ο επίσημος εορτασμός για την εορτή της μητέρας καθιερώθηκε για πρώτη φορά το έτος 1928. Από τότε και μέχρι του έτους 1958 ο εορτασμός της μητέρας γινόταν κατά την εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου στις 2 Φεβρουαρίου, αφού η Παναγία μας είναι η Μητέρα των μητέρων. Από του έτους όμως 1959 και μέχρι σήμερα ο επίσημος εορτασμός μετατέθηκε, ίσως και για εμπορικούς λόγους, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, προκειμένου η γιορτή αυτή να εορτάζεται από κοινού με όλους τους λαούς του Δυτικού κόσμου.

Όμως ανεξαρτήτως από το πότε εορτάζεται η μητέρα, για μας, για τη Ρωμιοσύνη, το  αιώνιο πρότυπο μητέρας θα είναι μόνο η Παναγία, η οποία συμπάσχει και συμπονά με κάθε πονεμένο άνθρωπο και αποτελεί το καταφύγιο και την παρηγοριά όλων των κατατρεγμένων. Η θλιμμένη της εικόνα από τη ρομφαία που τη διαπέρασε βλέποντας το Γιο της να πάσχει για την ανθρωπότητα, την καθιστά ένα κατεξοχήν πρόσωπο ευσπλαχνίας και φιλανθρωπίας.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀδικία μαζεύει ὀργή Θεοῦ

 


Μεγάλη ὑπόθεση νὰ ἔχη ὁ ἄνθρωπος τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ! Πλοῦτος εἶναι! Ὅ,τι ἔχει εὐλογία, στέκει, δὲν γκρεμίζεται. 
 
Ὅ,τι δὲν ἔχει εὐλογία, δὲν στέκει. Ἡ ἀδικία εἶναι μεγάλη ἁμαρτία. Ὅλες οἱ ἁμαρτίες ἔχουν ἐλαφρυντικά, ἡ ἀδικία δὲν ἔχει, μαζεύει ὀργή Θεοῦ. Φοβερό! 
 
Αὐτοί ποὺ ἀδικοῦν, βάζουν φωτιά στὸ κεφάλι τους. Ἀπὸ τὴν μία μεριά βλέπεις νὰ κάνουν μία ἀδικία καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη νὰ πεθαίνουν δικοί τους ἄνθρωποι καὶ νὰ μή δίνουν σημασία. 
 
Πῶς νὰ κάνουν προκοπή οἱ ἄνθρωποι μὲ τόσες ἀδικίες; 
 
Κάνουν αὐτὰ ποὺ κάνουν, δίνουν δικαιώματα καὶ στὸν διάβολο, γι' αὐτὸ μετά περνοῦν δοκι­μασίες, τούς βρίσκουν ἀρρώστιες κ.λπ. καὶ σοῦ λένε: «Κάνε προσευχή νὰ γίνω καλά».

Για την Υπαπαντή του Κυρίου - Ησύχιος πρεσβύτερος Ιεροσολύμων


Μέσα στην εορτή της Υπαπαντής συμπυκνώνεται ολόκληρο το μυστήριο της ενανθρώπησης του Χριστού, περιγράφεται στο σύνολό του το μυστήριο της ενανθρώπησης του μονογενούς Κυρίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της εορτής ο Χριστός κρατήθηκε στα χέρια σαν βρέφος και αναγνωρίσθηκε ως Θεός αληθινός, δόθηκε σε αγκαλιά σαν να καθόταν επάνω σε θρόνο ο δημιουργός της ανθρώπινης φύσης και προσέφερε ζεύγος λογικών τρυγόνων στον Συμεών και την Άννα.

Ο ευαγγελιστής Λουκάς παραθέτει τα γεγονότα με αυτά τα λόγια: «Όταν, σύμφωνα με το μωσαϊκό νόμο, συμπληρώθηκαν και οι μέρες για τον καθαρισμό τους, έφεραν το παιδί πάνω στα Ιεροσόλυμα για να το αφιερώσουν στο Θεό – καθώς σύμφωνα με το νόμο του Κυρίου, αν το πρώτο παιδί που φέρνει μια γυναίκα στον κόσμο είναι αγόρι, πρέπει να θεωρείται αφιερωμένο στον Κύριο – και να προσφέρουν θυσία ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ



Κόλπους Πατρὸς τυποῦσι τοῦ σοῦ, Χριστέ μου,
Τοῦ Συμεὼν αἱ χεῖρες, αἱ φέρουσί σε.
Δέξατο δευτερίῃ Χριστὸν Συμεὼν παρὰ Νηῷ.

Τὸ γεγονὸς τῆς Ὑπαπαντῆς, ποὺ ἐξιστορεῖ ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς στὸ β’ κεφάλαιο τὸ Εὐαγγελίου του, συνέβη σαράντα ἡμέρες μετὰ τὴν γέννηση τοῦ Ἰησοῦ. Σύμφωνα μὲ τὸν Μωσαϊκὸ Νόμο, ἂν τὸ πρῶτο παιδὶ τῆς οἰκογένειας ἦταν ἀγόρι, ἀφιερωνόταν στὸν Θεὸ καὶ συγχρόνως προσφερόταν γιὰ θυσία ἕνας ἀμνὸς ἢ ἕνα ζευγάρι τρυγόνια ἢ δυὸ μικρὰ περιστέρια.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Μοναχός Παύλος Λαυριώτης (1885 - 1 Ιανουαρίου 1980)

 
Παύλος μοναχός Λαυριώτης, ο ιατρός (1885-1980)
(Φωτογραφία: 1967)

Ο Λαυριώτης Γέροντας Παύλος Παυλίδης ήταν ιατρός χειρουργός. Γεννήθηκε στη Σαφράπολη-Θεοδωρούπολη του Πόντου το 1885. 
       Προσήλθε στην ιερά μονή Μεγίστης Λαύρας το 1925 κι εκάρη μοναχός το επόμενο έτος. 

ΑΙΣΧΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ καὶ τὴν Ἁγιοταφιτικὴ Ἀδελφότητα

Ὅπως πληροφορηθήκαμε πρὶν λίγο ἀπὸ τὴν ἐπίσημη ἱστοσελίδα τοῦ Πατριαρχείου, ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων μὲ πολλὰ μέλη τῆς ἐκεῖ Ἀδελφότητας, ὑποδέχθηκε ἐγκάρδια τὸν νέο Πατριάρχη τῶν Παπικῶν στὴν Ἁγία Γῆ!!!, τὸν ἀνέβασε στὸ θρόνο του, εὐχήθηκε κάθε εὐλογία!!!!!!!, ἀνέφερε στὴν ὁμιλία του ὅτι στὰ Ἱεροσόλυμα ἐπιτυγχάνεται μὲ τὶς διάφορες θρησκευτικὲς κοινότητες στὴν πράξη  τέλεια τὸ πνεῦμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!!! 

Εὐχαρίστησε, ἀπὸ τὰ λίγα ἀγγλικά, ποὺ καταλαβαίνουμε, καὶ τὸν «Ἁγιώτατο» Πάπα Ρώμης, δήλ. τὸν διάβολο! Μὲ λίγα λόγια, πολὺ ἀπροκάλυπτα καὶ ἀναίσχυντα, ἀναγνώρισε ἱερωσύνη καὶ ἱεραποστολικὸ ἔργο στοὺς μεγαλύτερους ἐχθρούς της Πίστεώς μας! στοὺς ἀπ᾿ αἰώνων αἱματηροὺς κατακτητὲς καὶ αἱρετικοὺς Λατίνους!  

Εἶναι τόσο λυπηρὸ νὰ βλέπει κανεὶς τὸ Πατριαρχεῖο τῶν Ἁγίων Πατέρων, Πατριαρχῶν καὶ ἀσκητῶν τῆς ἐρήμου, νὰ συμπράττει τόσο φανερὰ στὴν ἐπίσημη ἐπικράτηση τῆς «ἑνότητας» τῶν Θρησκειῶν καὶ Αἱρέσεων, δήλ. τῆς Πανθρησκείας! 

Πώς να δημιουργήσεις μια ψεύτικη πανδημία


Γράφει η Miri Anne
 
Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία πολλοί «ψεκασμένοι» μας έλεγαν πως τα διαγνωστικά τεστ δεν είναι ακριβή, αφού δημιουργούν ψευδή θετικά δείγματα καθώς τα αποτελέσματα ενισχύονται πολλαπλώς. 
 
Τώρα έρχεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και λέει το ίδιο πράγμα.

π. Βασίλειος Βολουδάκης: ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ "ΑΛΗΘΕΙΑ";

 

Καλεσμένοι τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη καὶ σὲ αὐτὴ τὴν συνάντηση, εἶναι ὁ π. Στυλιανὸς Καρπαθίου καὶ ὁ μοριακὸς βιολόγος τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν Κωνσταντῖνος Βουγάς.

Θαυμαστή επέμβαση του Αγ.Τρύφωνος στην Μονή Ξενοφώντος

 

Ἡ παρουσία τῆς τιμίας Κάρας τοῦ πανενδόξου καὶ μακαρίου θείου Τρύφωνος τοῦ Μεγαλομάρτυρος στην ἁγία Μονή Ξενοφώντος, προσδίδει ἐξαίρετη εὐλογία καὶ τιμὴ σ᾿ Αὐτήν καὶ ἀποτελεῖ πηγὴ θείων δωρεῶν καὶ χαρισμάτων, ἀλλὰ καὶ φυγαδεύει τις ἀσθένειες τῶν ἀγρῶν καὶ κήπων.

Ἐπίσης, στην Μοναστηριακὴ περιοχὴ διασώζεται ἱερὸ Κελλίο ἀφιερωμένο στον μεγάλαθλο Ἅγιο Τρύφωνα τον Ἀνάργυρο, στὸ ὁποῖο ἐφησυχάζουν τρεῖς πατέρες, αἰνοῦντες καὶ εὐλογοῦντες τον Θεὸ καὶ τον θεράποντα Αὐτοῦ ἀξιομακάριστο θεῖο Τρύφωνα.

Η ώρα της δεύτερης μάσκας και του τρίτου (;) “lockdown”: Αναλγησία και γελοιότητα δίχως όρια

 

Του Κωνσταντίνου Βαθιώτη, Αναπλ. Καθηγητή Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ. 

 
Κυκλοφορεί η φήμη ότι η κυβέρνηση εξετάζει το σοβαρό ενδεχόμενο να επιστρέψουμε σε “σκληρό lockdown”: Κάποιοι μιλούν για “τρίτο” ή για “νέο lockdown”, παρότι διατηρείται όλος ο κορμός του ήδη υπάρχοντος “lockdown” με τους πρωτοφανείς περιορισμούς των ατομικών ελευθεριών του πολίτη – το ενδεχόμενο ξανακλείσιμο των καταστημάτων ή/και των σχολείων δεν δικαιολογεί την χρήση του όρου “νέο/τρίτο lockdown”.
 
Θα ήταν επιτέλους χρήσιμο να αποφασίσουν οι “ειδικοί” πόσες κατηγορίες “lockdown” προβλέπει το “πολεμικό εγχειρίδιό” τους και τι σημαίνει καθεμία εξ αυτών: 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Νεοεποχίτικες τελετές, προάγγελοι τῆς παγκόσμιας Πανθρησκείας


του Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ιστορίας

       Δέν εἶναι φυσικά ἡ πρώτη φορά πού Ὀρθόδοξος ἐπίσκοπος μετέχει σέ συμπροσευχές μέ ἀλλοδόξους καί ἀλλοθρήσκους. Οὔτε κἄν γιά τόν διαβόητο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρο εἶναι ἡ πρώτη φορά, καθώς ἐδῶ καί χρόνια ἀναδεικνύεται (καί στό πεδίο αὐτό) σέ πανάξιο τέκνο τοῦ θλιβεροῦ ἀρχιοικουμενιστῆ Βαρθολομαίου. 

Ἑνός Βαρθολομαίου πού θυμίζουμε ὅτι πολύ συχνά συμπροσεύχεται μέ παπικούς καί μέ κάθε λογῆς ἀκόμη νούμερα τῶν προτεσταντικῶν «ἐκκλησιῶν», ὅπως μέ τόσο θράσος τίς ἀποκαλεῖ, ἀλλά καί μέ ἐκπροσώπους ἄλλων θρησκειῶν. 

Ἐνδεικτικά καί μόνο ὑπενθυμίζουμε ἐδῶ τή συμπροσευχή του στήν Ἀσίζη τῆς Ἰταλίας τό 2011, ἀλλά καί στή Γροιλανδία - γιά δῆθεν οἰκολογικούς λόγους ἐκεῖ - μέ 12 ἀκόμη ἡγέτες θρησκειῶν πρός τό…Ὑπέρτατο Ὄν, μπροστά σέ εἰδώλιο τῆς Γαίας  (βλ. καί τίς σχετικές ἐπισυναπτόμενες φωτογραφίες). 

Η Ἱ. ΣΥΝΟΔΟΣ ΜΙΛΑ ΑΜΦΙΣΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ

 

Ὁ Λευϊάθαν[2] (Σύνολον Δρακόντων, ὁ Διάβολος), Εἰσπνέει Ψεῦδος, Ἐκπνέει Τρομοκρατία, Ὄζει Θάνατον 

Γράφει : Ὁ Λεωνίδας Ἀλεξάνδρου, Θεολόγος  

Πρωτοφανής Παγκοσμίως Ἰατρική Πρᾶξις δι’ Ἀντιπροσωπεύσεως  

{Εὐαγγελική Ἀλλληγορία: τό Ναί, Ναί καί τό Ὄχι, Ὄχι}

[Κύριος περί Ὅρκου καί Ἀληθείας,]: «... Ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί͵ οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν» (Ματθ. ε’ 37).

[Παράφρασις: [(Κύριος)... ὁ δικός σας λόγος (τῶν Μαθητῶν μου) νά εἶναι ναί, ναί, καί ὄχι ὄχι, (χωρίς ὅρκους στό Θεό) μέ κάθε σαφήνεια ἀπολυτότητα καί καθαρότητα. Τά δέ περισσότερα λόγια ἀπό αὐτά προέρχονται ἀπό τόν Πονηρό καί μεθοδεύουν νά ἀποκρύψουν τήν ἀλήθεια].

Γέρων Ονούφριος ο Αγιαννανίτης ο Κύπριος

Από τον Άθωνα κατεβαίνοντας προς Αγία Άννα: Πηγή:nzals.blogspot.gr
 

Ο Γέροντας Ονούφριος ο επονομαζόμενος Κύπριος και αυτό από την κυπριακή καταγωγή του, υπήρξε μέλος της μοναδικής μοναχικής πολιτείας του Άθωνα, στα μετά την επανάσταση του 1821 χρόνια. Από σύντομες αναφορές του Αγιαννανίτη ιερομόναχου Χρύσανθου (1894–1981), καταγραμμένες στο βιβλίο του, Γεροντικοί ενθυμίσεις και διηγήσεις τόμος Α’), ο ενάρετος ασκητής Ονούφριος, εγκαταβίωσε στην Καλύβη της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Σκήτη της Αγίας Άννης, κάτω από την σκέπη του Γέροντος παπα–Δανιήλ. 

Σύντομα μπήκε στο πνεύμα του μοναχισμού, το οποίο εφάρμοσε στο μεγαλύτερο βαθμό που μπορούσε, μέσα από την τέλεια υπακοή. Κατά μεγάλη πιθανότητα, στο Όρος έφτασε, χωρίς ή με ελάχιστα πνευματικά εφόδια. Πάτησε όμως, στο μέρος της πηγής, όπου ρέουν αφθόνως τα πνευματικά πολεμοφόδια. Μελέτησε και κατανόησε το Λόγο του Θεού, διάβασε κι ερμήνευσε κείμενα Πατερικά, Γεροντικά, εκκλησιαστικά. 

π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Μετανόησε και προσκόμισε στον Κύριο τα δάκρυά σου σαν μύρο μετανοίας

 
Φωτογραφία: ῾Ο πατήρ Πορφύριος καί ὁ πατήρ ᾿Επιφάνιος

π. ᾿Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

Κάποτε πῆγε νά τόν συμβουλευθῆ ἕνας εὐκατάστατος ἡλικιωμένος κύριος πῶς νά διαθέση τήν περιουσία του συντάσσοντας τή διαθήκη του. ῏Ηταν ἄτεκνος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ὁ Ἅγιος Τρύφων ὁ Μάρτυρας



Σὺ δὲ Τρύφων τὶ; τὸ ξίφος θνῄσκω φθάσας.
Καιρὸς δὲ τίς σου τοῦ τέλους; Νουμηνία.
Ἐν Φεβρουαρίοιο Τρύφων πρὸ τομῆς θάνε πρώτῃ.

Τρύφων ἀληθοῦς ἀξίωσον τρυφῆς με,
Γεράσιμον μέλψαντα σὰς ἀριστείας.

Ὁ Ἅγιος Τρύφων καταγόταν ἀπὸ τὴ Λάμψακο τῆς ἐπαρχίας Φρυγίας καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τῶν αὐτοκρατόρων Γορδιανοῦ Γ’ (238 – 244 μ.Χ.), Φιλίππου (244 – 249 μ.Χ.) καὶ Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.). Προερχόταν ἀπὸ πτωχὴ οἰκογένεια καὶ στὴν παιδική του ἡλικία, ἔβοσκε χῆνες γιὰ νὰ ζήσει. Συγχρόνως ὅμως μελετοῦσε μὲ ζῆλο τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἦταν πολὺ φιλακόλουθος.

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

Περί του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας - Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου (♱)


Αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι καὶ ἡ οὐσία τοῦ Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας. Διότι τί λέγει ὁ ἱερεὺς μετὰ τὸν καθαγιασμὸ τῶν Τιμίων Δώρων ἐκεῖ στὶς εὐχές; Δὲν λέγει: «Μελίζεται ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς, ὁ μελιζόμενος καὶ μὴ διαιρούμενος, ὁ ἐσθιόμενος καὶ μηδέποτε δαπανώμενος...»; 
 
Τί σημαίνουν ὅμως αὐτά; Ὅτι στὸ Μυστήριο τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ, στὴν Καινὴ Διαθήκη μετέχει καὶ ἡ ἀνθρώπινη φύσις τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε τώρα ὁ τρόπος τῆς παρουσίας  φανερώσεως τοῦ Θεοῦ στὸν ἄνθρωπο εἶναι καὶ δια τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία καὶ αὐτὴ τώρα μερίζεται ἀμερίστως ἐν μεριστοίς!

Ἔτσι ἀπὸ τὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως γνωρίζομε ὅτι ἡ μία ἁπλὴ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ μερίζεται ἀμερίστως ἐν μεριστοίς. Ἐκεῖνο δέ, ποὺ γίνεται κατὰ τὴν Θεία Εὐχαριστία, εἶναι ἀπόρροια τῆς Ἐνσαρκώσεως. Μετὰ τὴν Ἀνάστασι τοῦ Κυρίου γνωρίζομε τὸν Χριστὸ μόνον κατὰ δόξαν, δηλαδὴ ἐν δόξῃ. 
 
Δὲν γνωρίζομε τώρα τὸν Χριστὸν κατὰ σάρκα. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ἄσαρκος. Ὁ Χριστὸς εἶναι ἔνσαρκος καὶ ἔχει πλήρη ἀνθρώπινη φύσι, ἡ ὁποία τώρα, δηλαδὴ μετὰ τὴν Ἀνάληψί Του, εἶναι δεδοξασμένη.