Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Περὶ τῆς ἐξουσίας στὴν ἐκκλησία: Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη (ΜΕΡΟΣ Α΄)


Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη, ἐφημέριο τοῦ ἱεροῦ Παρεκκλησίου Ἁγίου Δημητρίου Πλάκας, Αθήνα (ΜΕΡΟΣ Α΄)
 
π. Πέτρος Χίρς: Πάτερ Ἰωάννη εὐχαριστοῦμε πάρα πολὺ γιὰ τὴν εὐκαιρία νὰ βρεθοῦμε νὰ τὰ ποῦμε λίγο μὲ τὴν ἐπίσκεψή μας ἐδῶ στὴν Ἀθήνα.
 
Παρακολουθοῦμε λίγο... ἀπὸ μακρυὰ τὴν προσφορά σας στὴν Ἐκκλησία!
Χαιρόμαστε καὶ θέλουμε νὰ μιλήσουμε γιὰ ἕνα πολὺ σημαντικὸ θέμα ποὺ ἀντιμετωπίζει πιστεύω ὅλη ἡ Ἐκκλησία, ἀλλὰ ἰδιαιτέρως στὸ ἐσωτερικό.

Βλέπουμε τὸ θέμα τῆς ἐξουσίας στὴν Ἐκκλησία καὶ τῆς πνευματικῆς πρωτίστως, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐξουσία ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία καὶ τοὺς ἱερεῖς. 
Γενικὰ πῶς πρέπει ἡ Ὀρθόδοξη ἀντίληψη περὶ ἐξουσίας... τὶ θὰ πεῖ νὰ ἐξουσιάζει κανεὶς στὴν Ἐκκλησία;
 
Νὰ τὰ ποῦμε λίγο γιὰ αὐτό, βασικὰ νὰ δοῦμε ποῦ πάει. Πῶς τὰ βλέπετε;

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ψηφιακό σνακ 5.0: Ὁ Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός καί οἱ συνεχιζόμενες μαγαρισιές τῶν ἐθνομηδενιστῶν θεομάχων

Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Βυζαντινῆς Ἱστορίας

Ὡς γνωστόν, ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια, πρίν ἀπό κάθε μεγάλη θρησκευτική καί ἐθνική γιορτή κυκλοφοροῦν ἀπίστευτες μαγαρισιές ἀπό διάφορους ἀντίχριστους καί ἐθνομάχους, μέ σκοπό νά ρίξουν λάσπη στήν ὀρθόδοξη πίστη καί στήν ἱστορική μας μνήμη. 

Ἕνα ἀπό τά πρόσωπα πού εἶχαν τήν τιμητική τους φέτος (ἤ μᾶλλον καί φέτος, γιατί πρόκειται οὕτως ἤ ἄλλως γιά μία ἀπό τίς πλέον κακοποιημένες ἱστορικές μορφές) ἦταν ὁ μητροπολίτης Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός. Γιά τόν ὁποῖο πῆρε τό μάτι μου νά κυκλοφοράει ἐσχάτως ἕνα χυδαῖο ψέμα, ὅτι δῆθεν στίς 19 Μαρτίου τοῦ 1821 εἶχε στείλει ἐπιστολή στόν Ἀλή Πασᾶ, καλῶντας τον νά στείλει στρατό, γιατί οἱ ραγιᾶδες πῆραν τά ὅπλα καί κινδυνεύουν, λέει, τά κεφάλια ὅλων μας. Τό ψέμα συνοδευόταν μάλιστα καί ἀπό τήν «πληροφορία» ὅτι ἡ ἐν λόγῳ ἐπιστολή δῆθεν φυλάσσεται στήν Ἐθνική Βιβλιοθήκη.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 30 Μαρτίου 1822: H σφαγή της Χίου, το ατιμώρητο έγκλημα και η επιστροφή των δολοφόνων


 
Η έκρηξη της Επανάστασης το 1821 βρήκε το πολυπληθές ελληνικό στοιχείο της Χίου να ευημερεί (120.000 έναντι 3.000 Τούρκων ), ενώ οι Χιώτες με τον στόλο τους, την ικανότητά τους στο εμπόριο και τη διπλωματία, κυριαρχούσαν στον Εύξεινο Πόντο, το Αιγαίο και τη Μεσόγειο.

Στις 10 Μαρτίου 1822 ο Σάμιος Επαναστάτης Λυκούργος Λογοθέτης, με την προτροπή του Χιώτη Αντωνίου Μπουρνιά, αποβιβάστηκε στο νησί με 1.500 άνδρες, ενισχύοντας το πνεύμα εξέγερσης που διαπερνούσε τον Ελληνισμό και οι  Τούρκοι του νησιού αναγκάστηκαν να κλειστούν στο κάστρο της πρωτεύουσας.

Νώντας Σκοπετέας: Ἐφραιμέσθω τὰ Οὐράνια! Ἄχ αὐτὴ ἡ φωτογραφία! (+π.Εφραὶμ Σεραγιώτης)


(σ.σ. Καλὸ Παράδεισο Γέροντα, καλὴ Ἀνάσταση)

 
Ἄχ αὐτὴ ἡ φωτογραφία τῶν δυὸ Ἐφραίμ! Ἐδῶ, ἀπέναντι ἀπὸ τοῦτον τὸν δίαυλο τῶν οὐρανίων ραδιοκυμάτων... Χαμογελαστοί καὶ μαζί, σὲ μιὰ προεικόνιση, αἰώνιας δοξολογίας... Ἡ πνευματικὴ σπορὰ τοῦ Ἁγίου Ἰωσήφ! Ἐφραὶμ θὰ πεῖ γόνιμος, εὔφορος, καρπερός! Γέμισαν οἱ ἀποθῆκες τοῦ Οὐρανοῦ, μὲ τὰ καρπίσματα αὐτῶν τῶν ἐμψύχων χωραφιῶν! Νὰ τρέφονται οἱ ἀχόρταστοι γιὰ Θεὸ ἐπιστρέφοντες! Νὰ γεύονται τὴν γλυκιὰ νοστιμάδα τῆς πατρικῆς τράπεζας! Νὰ ἐξαφανίζεται ἐκεῖνο τὸ στυφό τῶν ξυλοκεράτων, ποὺ στεγνώνει στόματα καὶ ψυχές! Πανηγύρι στὸν Οὐρανὸ στήθηκε ξανά! Πυλωρὸς τούτη τὴ φορὰ μαζὶ μὲ τὸν Ἅγιο Ἰωσὴφ καὶ ὁ Ἀριζονίτης Ἄγγελος! Περιμένουν τὸ παιδί τους, νὰ φτάσει μὲ τὸ ἐξπρὲς τοῦ Παραδείσου! Ὅλη του ἡ Ἀγγελικὴ πολιτεία τοῦτο τὸ ταξίδι! Αὐτὸ τὸ Πάσχα! Τὸ πέρασμα ἐκ τοῦ θανάτου εἰς Τὴν Ζωήν! 
 
Ἔτσι γνωριστήκαμε μαζί του! Μέσα ἀπὸ μιὰ κασέτα! Ἄλλαξαν ὅλα στὸ ἄκουσμά της! Τὸ μεγάλο ταξίδι τῆς ἀθάνατης ψυχῆς! Πόσες πένθιμες καμπάνες ἤχησαν τότε μέσα μου στὸ πρῶτο ἄκουσμα! Πόσο θλιβερὴ ξεπρόβαλλε ἡ ἀγνωσία μου! Πόσο μακρόθυμος ὅμως ὁ Κύριος! Ἰδίως μόλις ἀπὸ τὸ στόμα  του βγῆκαν οἱ παρακάτω λόγοι... «...Οἱ ἐξομολογημένοι περνοῦν τὰ τελώνια...σφῆνα, μὲ τὸ ἐξπρές! Δὲν σταματοῦν δηλαδὴ πουθενά, δὲν ἐμποδίζονται... θὰ σταματήσουν κάπου, μόνο στὴν περίπτωση, ποὺ ἀκόμα ὑπάρχει ἀνεξομολόγητο ἁμάρτημα. Ἄν εἶναι κάτω ἀπὸ τὸ θανάσιμο, ζυγίζεται, ὑπερνικοῦν τὰ τυχὸν καλὰ καὶ συνεχίζουν στὸ ἑπόμενο τελώνιο, ἕως ὅτου φτάσουν μπροστὰ στὸν Χριστό μας! Ἐὰν ὅμως κανεὶς σταματήσει γιὰ κάποιο θανάσιμο ἀνεξομολόγητο ἁμάρτημα, ἐπιτόπου γκρεμίζεται καὶ κολάζεται...

Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, γιά ὅσους δέν τήν ἔχουν κατανοήσει ἤ δέν πιστεύουν σ᾿ αὐτήν


Ἄρθρο ἀπὸ Γεώργιο Βλᾶχο (ἐρευνητής)

Ἡ ἔννοια Βασιλείας τοῦ Θεοῦ
 
Ὡς βασιλεία τοῦ Θεοῦ στὴ χριστιανικὴ θεολογία, ἀποκαλεῖται ἡ ἔννοια γιὰ τὴν ἄκτιστη ἐνέργεια καὶ δόξα, διὰ τῆς ὁποίας ὁ Θεὸς βασιλεύει τὸν κόσμο καὶ στὴ Βασιλεία Του μετέχουν τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας.
 
Ἡ ἔννοια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, εἶναι μία ἐκ τῶν σημαντικότερων διδασκαλιῶν τοῦ εὐαγγελίου καὶ μιὰ ἀπὸ τίς πλέον συζητήσιμες θεολογικὲς διαφοροποιήσεις μεταξὺ τῆς θεολογίας τῆς Δύσης καὶ τῆς Ἀνατολῆς. Σκοπὸς καὶ πρόταση τῆς διδασκαλίας αὐτῆς κατὰ βάση, εἶναι νὰ καταδειχτεῖ πὼς ὁ κόσμος τῆς πτώσης πλέον ἔπαυσε μὲ τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ καὶ ἐπῆλθε μία νέα ἀνακαινισμένη καὶ μεταμορφωμένη κτίση, στὴν ὁποία ὑπάρχει πλέον ἡ ἐλπίδα τῆς ἀπολύτρωσης τοῦ ἀνθρώπου. Σύμφωνα κυρίως μὲ δυτικὲς ἀντιλήψεις, ἡ βασιλεία ταυτίζεται μονομερῶς ἄλλοτε μὲ τὴν ἐκκλησία καὶ μόνο, ἄλλοτε δὲ μόνο μὲ τὴν ἀποκατάσταση τῆς δευτέρας παρουσίας. Κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο, τὸ "ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου" σημαίνει νὰ μὴν προσηλώνεται ὁ ἄνθρωπος στὰ ἐπίγεια, ἀλλὰ στὴν Τριαδικὴ Θεότητα. Κατὰ τὸν Εὐθύμιο Ζιγαβηνό, σημαίνει νὰ κυριαρχεῖ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ πάνω στὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι τοῦ διαβόλου. Κατὰ τὸν Ὠριγένη ταυτίζεται μὲ τὸν ἴδιο τὸ Χριστό, δεχόμενος πὼς αὐτὴ συντελεῖται στὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων διὰ τῆς ἐκριζώσεως τῆς ἁμαρτίας.

Ελευθέριος Ανδρώνης:Τεχνητή ακρίβεια – Τεχνητή κρίση: Οι Έλληνες αδειάζουν τους λογαριασμούς τους για να ζήσουν – Λεηλατούν τις καταθέσεις για να φτιάξουν τέλειους «σκλάβους»


Τεχνητή η ακρίβεια - Σαρώνονται και οι τελευταίες αποταμιεύσεις των ελληνικών νοικοκυριών - Φτωχοποιούν τον κόσμο για να υποδεχθεί το ψηφιακό νόμισμα
 

Ακρίβεια – Καταθέσεις: Έναν χρόνο πριν, τον Μάρτιο του 2022, όταν η «καταιγίδα» των ανατιμήσεων είχε διανύσει τους πρώτους της μήνες στην ελληνική αγορά, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννης Στουρνάρας είχε εκφράσει δημόσια μια αυτοεκπληρούμενη «προφητεία» σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν οι Έλληνες το τσουνάμι ακρίβειας που ξεκίνησε να ορθώνεται τότε, και σήμερα έχει οδηγήσει τα νοικοκυριά σε ολοκληρωτική καταστροφή.

Ο κ. Στουρνάρας τότε, αντί να μιλήσει για στοχευμένα μέτρα ανακούφισης των πολιτών και μειώσεις φορολογιών, ως γνήσιος εκπρόσωπος των αιμοποτών της παγκόσμιας «ελίτ» είχε πει ότι οι Έλληνες πρέπει να συμβιβαστούν με την ιδέα ότι θα «φάνε» τις αποταμιεύσεις τους. Είχε πει συγκεκριμένα πως επειδή κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις συγκέντρωσαν μεγάλες καταθέσεις, με αυτές θα μπορέσουν «να αντιμετωπίσουν ένα έκτακτο περιστατικό όπως είναι αυτό». Ασφαλώς η ακρίβεια καθόλου «έκτακτη» δεν αποδείχθηκε, και η τεχνητή οικονομική κρίση συνεχίζει να απομυζεί το «κομπόδεμα» των πολιτών, έναν χρόνο μετά, ενώ καταφθάνουν και τα χειρότερα.

Ἅγιος Παΐσιος: Προσφέρουμε στὀν Θεό τό πιὀ καθαρό


Μιὰ φορὰ σκανδαλίσθηκα ἐδῶ στὸν Ναό σας. Εἶδα νὰ καῖτε στὴν Ἁγία Τράπεζα μιὰ τόσο κοντὴ λαμπάδα! Ἐγὼ δὲν ἀφήνω οὔτε στὸ μανουάλι ποὺ ἔχω μπροστὰ στὸ τέμπλο τόσο μικρὴ λαμπάδα· τὸ θεωρῶ περιφρόνηση.

– Λένε ὅμως, Γέροντα, ὅτι τὸ κερὶ πρέπει νὰ καίγεται μέχρι κάτω.

– Ναί, νὰ καίγεται μέχρι κάτω, ἀλλὰ ποῦ; Αὐτὸ ἔχει σημασία. Ἄλλο εἶναι νὰ καίγεται μέχρι κάτω στὰ μανουάλια ὅπου ἀνάβει κεριὰ ὁ κόσμος καὶ ἄλλο στὴν Ἁγία Τράπεζα ἢ στὴν Ἁγία Πρόθεση. Δὲν κάνει μέσα στὸ Ἱερὸ νὰ καίη μισὴ λαμπάδα· εἶναι περιφρόνηση. Ἀκόμη καὶ στὸν πολυέλαιο, ἔστω καὶ ἂν φθάνουν οἱ λαμπάδες γιὰ ὅλη τὴν Ἀκολουθία, πάλι νὰ τὶς ἀλλάζετε, ὅταν εἶναι πολὺ μικρές. Καὶ στὴν Θεία Λειτουργία, στὴν Μικρὴ καὶ στὴν Μεγάλη Εἴσοδο, πάντα νὰ χρησιμοποιῆτε μεγάλη λαμπάδα, γιατὶ συμβολίζει τὸν Τίμιο Πρόδρομο. Ἀλλοῦ σβήνουν τὰ κανδήλια, γιὰ νὰ κάνουν οἰκονομία! Δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ὁ Θεὸς θὰ τοὺς στείλη μεγάλες εὐλογίες, ὅταν Τὸν εὐλαβοῦνται. Καὶ γιὰ τὰ μνημόσυνα εἶναι περιφρόνηση νὰ χρησιμοποιοῦνται λεπτὰ κεριὰ σὰν κεροστούπι. Εἶναι ντροπὴ νὰ τὰ δώσης καὶ στοὺς ἄλλους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος

 
Ἐπὶ κλίμαξι κλίμακας πυκνῶς, Πάτερ,
Τὰς σὰς ἀρετὰς θείς, ἔφθασας πόλου μέχρι.
Χαῖρεν Ἰωάννης τριακοστῇ ἐξαναλύων.

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος γεννήθηκε περὶ τὸ ἔτος 525 μ.Χ. καὶ ἦταν υἱὸς εὐσεβοῦς καὶ εὔπορης οἰκογένειας. Ἔλαβε πλούσια μόρφωση, γι’ αὐτὸ καὶ τὸν ἀποκαλοῦσαν «σχολαστικό», ἀλλὰ σὲ ἡλικία δεκαέξι ἐτῶν, ἀφοῦ ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο, παραδόθηκε στὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τοῦ Γέροντος Μαρτυρίου, στὸ ὄρος Σινᾶ, ὅπου ἔμεινε μέχρι τὸ θάνατό του.

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 38ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ
ΕΣΤΙΑ ΣΥΣΣΙΤΙΟΥ

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Ἄδεια ἐγκρίσεως Ἐστίας: τὸ ὑπ’ ἀριθ. 24005 ἔγγρ. Γ. Διοικήσεως Μακεδονίας)
«Μακάριοι οἱ ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)

Διευθυντὴς τοῦ φυλλαδίου Ἀρχιμ. Αὐγουστῖνος Ν. Καντιώτης ἱεροκήρυξ
Χαρὰ σ’    ἐκείνη τὴν καρδιά, ποὺ ἐλεημοσύνη κάνει.

EΦΘAΣAMEN TA XIΛIA ΠIATA

Απὸ αὔριον 21 Μαρτίου ἡ Ἑστία μας θὰ μοιράζῃ χίλια πιάτα γιὰ τοὺς πτωχοὺς ἀδελφούς μας. Ἀρχίσαμεν μὲ 50 πιάτα καὶ ἐφθάσαμεεν μέσα εἰς 50 ἡμέρας τὰ 1000. Ὅταν ὁ ἱεροκήρυξ ἔρριψεν ἀπὸ τοῦ ἄμβωνος τοῦ Ἁγίου Κωσταντίνου τὸ σύνθημα, «σώσατε τὰ πονεμένα ἀδέλφια μας», δὲν εχαμεν τίποτε οὔτε μιὰ χοῦφτα σιτάρι διὰ νὰ θρέψωμεν 5 σπουργιτάκια, καὶ τώρα ἡ Ἑστία μας θὰ δίδῃ ζεστό, μαγειρεμένο, σπιτικά, ἀπὸ νοικοκυρὲς τῆς Κοζάνης, φαγητὸ σὲ 1000 ἄτομα. Αὐτὸ εἶναι τὸ θαῦμα τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ. Χίλιες δόξες ἂς ἔχει ὁ Θεός.

Ἀπηνής διωγμός στούς Μοναχούς τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου Θρῆνος καί ὀδυρμός

Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Ἐθρηνήσαμε πρόσφατα χιλιάδες νεκρῶν μετά τόν συνταρακτικό καί καταστρεπτικό σεισμό στήν ὁμόδοξη Συρία καί Τουρκία. Δέν ἦταν μικρότερος ὁ πόνος καί λιγότερος ὁ θρῆνος γιά τά θύματα τῆς τραγῳδίας τῶν Τεμπῶν.

Καί μαζί μέ αὐτά τά θλιβερά γεγονότα ἔρχεται καί ἕνα ἄλλο πολύ λυπηρό γεγονός πνευματικῆς ὑφῆς καί σημασίας, ὁ προαγγελθείς σκληρός καί ἀδυσώπητος διωγμός διακοσίων Μοναχῶν καί δοκίμων τῆς περιώνυμης Λαύρας τοῦ Κιέβου, κατόπιν διαταγῆς τῶν κρατικῶν ἀρχῶν τῆς Οὐκρανίας. Δέν φθάνει ὁ ἀσίγαστος πόλεμος μεταξύ τῶν ὁμοδόξων λαῶν τῆς Ρωσίας καί τῆς Οὐκρανίας, πού ξεπέρασε τόν ἕνα χρόνο καί «καλά κρατεῖ». Ὁ Ὀρθόδοξος μαρτυρικός λαός τῆς Οὐκρανίας καί ἡ Κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία της ὑπό τόν Μακ. Μητροπολίτη της κ.Ὀνούφριο καί τήν περί αὐτόν Σεπτή Ἱεραρχία διώκεται μέ σκληρό κάι ἀνελέητο τρόπο ἀπό τήν ἡγεσία τῆς ἀντικανονικῆς «Ἱεραρχίας», μέ τό «ξίφος» τῆς κρατικῆς Οὐκρανικῆς ἐξουσίας.

Ο αγωγός φυσικού αερίου που θέλουν οι Τούρκοι, ο χάρτης Μπάιντεν και οι αποκαλύψεις Αναστασιάδη για τον Μητσοτάκη!


Ένα άκρως αποκαλυπτικό βιβλίο του Κωστή Χατζηκωστή (πολύπειρου εκδότη και καναλάρχη, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος «Δίας» στην Κύπρο) κυκλοφόρησε υπό τον τίτλο «7 Προεδρικά Πορτραίτα»,  με καυτές -σίγουρα όχι κολακευτικές- αναφορές για την στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κυπριακό και όχι μόνο. Στο βιβλίο που περιλαμβάνονται τα πορτραίτα όλων των Προέδρων της Κυπριακής Δημοκρατίας, γίνονται σοβαρές αποκαλύψεις που δεν αφορούν μόνο στην Κύπρο αλλά και στην γενικότερη στάση και το ήθος του Έλληνα πρωθυπουργού. Εδώ θα εστιάσουμε σε μια αποκάλυψη η οποία αφορά στα ενεργειακά της Ανατολικής Μεσογείου και θα εξηγήσουμε την σχέση που έχει με τον χάρτη Μπάιντεν αλλά και τα γεγονότα του Oruc Reis το 2020.  

Ο Κ. Χατζηκωστής μας μεταφέρει τον διάλογό του με τον απερχόμενο πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη στις 19/08/2021, απαλείφοντας τις βαριές εκφράσεις και τους χαρακτηρισμούς του Κ. Μητσοτάκη στις σελίδες 351-352:

Αποτίμηση της πολύωρης φροντίδας των μικρών παιδιών από κρατικές υπηρεσίες


Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά που εκτίθενται από την  πρώιμη ηλικία σε πολύωρη ημερήσια «μη μητρική» φροντίδα διατρέχουν κίνδυνο κοινωνικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών διαταραχών, που επιμένουν σε όλη τη πορεία ανάπτυξής τους. Η οικογένεια είναι αναντικατάστατη.

Institute for Family Studies

Jenet Erickson

Το 1997, το Κεμπέκ του Καναδά ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ολοήμερης και ολοετούς παιδικής φροντίδας για όλα τα παιδιά κάτω των 5 ετών με τίτλο: «Τα παιδιά στην καρδιά της επιλογής μας». Το πρόγραμμα βασιζόταν στην υπόθεση ότι η επιδοτούμενη από την κυβέρνηση πλήρης ημερήσια φροντίδα θα παρείχε σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα για ένα «υγιές ξεκίνημα» στη ζωή, ενώ ταυτόχρονα θα επέτρεπε σε ακόμη περισσότερες γυναίκες να εισέλθουν στο εργατικό δυναμικό και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Γιάννης Κατσέας: Οδοιπορικό στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης Παγγαίου


Φωτογραφίες: Γιάννης Κατσέας
Κείμενο: wikipedia
 
Η Μονή Παναγίας Εικοσιφοινίσσης είναι ιστορικό μοναστήρι βρισκόμενο στον δήμο Αμφίπολης του Νομού Σερρών, κοντά στα όρια με τους Νομούς Καβάλας και Δράμας. Εκκλησιαστικά, υπάγεται στην Ιερά Μητρόπολη Δράμας. Είναι κτισμένο σε υψόμετρο 753 μέτρων, στη βόρεια πλευρά του όρους Παγγαίου.

Η ίδρυση
 
Η ίδρυση της Μονής ανάγεται στα χρόνια του επισκόπου Φιλίππων Σώζοντος, ο οποίος έλαβε μέρος στη Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας (451 μ.Χ.). Κατά την παράδοση, ο επίσκοπος Σώζων ίδρυσε, περί το 450 μ.Χ., Ναό και μοναστικό οικισμό στη θέση Βίγλα, πλησίον της Μονής. Ο μοναστικός οικισμός αυτός εγκαταλείφθηκε με την πάροδο των ετών και η Μονή ιδρύθηκε ουσιαστικά από τον Όσιο Γερμανό, τον 8ο αιώνα. 

Σύντομη ιστορία των Αρεοπαγιτικών Έργων. Αρχιμ. Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου


Ημερομηνία εγγραφής: 22/02/23 
 
Καλεσμένος: Αρχιμ. Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου: Προϊστάμενος Ι.Ναού Αγ. Αναργύρων Ψυρρή, Διδάκτωρ Βυζαντινολόγος, συγγραφέας 
 
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον π. Παντελεήμονα Τσορμπατζόγλου, Δρ Βυζαντινολόγο, με αφορμή το νέο του βιβλίο-μελέτη: ''Σύντομη ιστορία των αρεοπαγιτικών έργων (6ος-15ος αι.)''. 
 
Με αναφορές: - Στον άγνωστο συγγραφέα των αρεοπαγιτικών έργων - Τη σχέση του Διονυσίου Αρεοπαγίτου με την Αθήνα και τον φιλόσοφο Πρόκλο αλλά και τους Θεραπευτές της Αιγύπτου - Τη σχέση του αρεοπαγιτικού έργου με την ευρύτερη ψευδεπιγραφία και τη παρουσία του στην Δύση Το Αρεοπαγιτικό έργο από μόνο του αποτελεί μία πρόκληση για κάθε ερευνητή της Βυζαντινής ιστορίας, φιλοσοφίας, θεολογίας, αλλά και της Μεσαιωνικής δυτικής σκέψης· πολύ περισσότερο όταν συνδέεται με μεγάλες φάσεις της πορείας των ιδεών στην μακραίωνη ιστορία της Βυζαντινής κοινωνίας και της Δυτικής διανόησης. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Ἀρεθουσίων καί οἱ σύν αὐτῷ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μιὰ ἀπὸ τίς ἡρωικότερες χρονικὲς περιόδους τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι ἡ σύντομη εὐτυχῶς, βασιλεία τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτη (361-363), κατὰ τὴν ὁποία ἀναδείχτηκαν πλῆθος ὁμολογητῶν καὶ μαρτύρων. Ἡ ἀπέλπιδα προσπάθεια τοῦ ἀνεδαφικοῦ νεαροῦ, ἄπειρου καὶ θρησκομανὴ αὐτοκράτορα νὰ νεκραναστήσει τὴν θνήσκουσα ἀρχαία εἰδωλολατρικὴ ἐθνικὴ θρησκεία, τὸν ὁδήγησε σὲ πράξεις ἀνείπωτης θηριωδίας κατὰ τῶν Χριστιανῶν. Χιλιάδες Χριστιανοὶ μάρτυρες ἔχυσαν τὸ αἷμα τους καὶ ἔδωσαν τὴ ζωή τους τὴ φοβερὴ ἐκείνη περίοδο.
 
Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Μᾶρκος, ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων καὶ οἱ σὺν αὐτῷ, Κύριλλος ὁ διάκονος, ἀγνώστων ὀνομάτων ἱερωμένοι καὶ νεαρὲς παρθένες, οἱ ὁποῖοι μαρτύρησαν καὶ συνεορτάζουν τὴν ἴδια ἡμέρα, στὶς 29 Μαρτίου.

Καλλιόπη Ταχτσόγλου: 21 Μαΐου, γιὰ δὲς καιρὸ ποὺ διάλεξε...


 
Τὸ 312 μ.Χ. ὁ Αὔγουστος Κων/νος, νικᾶ, στὰ περίχωρα τῆς Ῥώμης, τὸν κουνιάδο του  Αὔγουστο Μαξέντιο καὶ γίνεται κυρίαρχος τοῦ Δυτικοῦ τμήματος τῆς Ῥωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀφοῦ σὲ ὄραμα τοῦ φανερώθηκε ὁ Σταυρὸς μὲ τὸ «ἐν Τοῦτῳ νίκα». (ὅπως ὁ Μ. Ἀλέξανδρος στὸ Δῖον, μὲ τὴν Θεοπτία καὶ τὴν ὑπόσχεση τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ;) «ὠς ὁ Παῦλος οὐρανόθεν τὴν κλήσιν ἐδέξατο»
 
Τὸ 313 μ.Χ. μὲ τὸ διάταγμα τῶν Μεδιολάνων ποὺ ὑπογράφουν ὁ Μ.Κων/νος καὶ ὁ γαμβρὀς του Αὔγουστος Λικίνιος - ὁ ὁποῖος τὸ παραβίασε ἔνα χρόνο μετὰ- θεσπίζεται ἡ ἀνεξιθρησκεία καὶ ἡ  θρησκευτικὴ ἐλευθερία. (ἀπὸ τὸ 311 μ.Χ.  ὁ Αὔγουστος Γαλέριος εἶχε παύσει  ἤδη τοὺς διωγμοὺς τῶν χριστιανῶν)

Νεκτάριος Δαπέργολας: Σχισμάτων συνέχεια γιά τόν ἀδιόρθωτο «Πάπα τῆς Ἀνατολῆς»!

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ἱστορίας

Καί μιά πού ἀναφέρθηκα σέ πρόσφατο κείμενό μου στό νέο ἐκκλησιαστικό σχίσμα πού προωθεῖ ἤδη ὁ Βαρθολομαῖος Ἀρχοντώνης, μέ τήν παράνομη ἐμπλοκή του αὐτή τή φορά στή Λιθουανία, τόν βλέπουμε ἐδῶ νά ὑπογράφει συμφωνία συνεργασίας μέ τή Λιθουανή πρωθυπουργίνα Ἰνγκρίντα Σιμονιτέ, δια τῆς ὁποίας ἱδρύεται μία παράπλευρη ἐκκλησιαστική ἀρχή ἐκτός τῆς κανονικῆς Ὀρθόδοξης Λιθουανικής Ἐκκλησίας πού ὑπάγεται (ὅπως καί ἡ νόμιμη Οὐκρανική) στό Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας.

     «Σήμερα ἀνοίγεται μπροστά μας μιά νέα προοπτική καί μιά εὐκαιρία νά ἐπιδιώξουμε ἀπό κοινοῦ τήν ἵδρυση τῆς Ἐξαρχίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στή Λιθουανία» δήλωσε ὁ πρωτοκορυφαῖος δούρειος ἵππος τῆς Νέας Ἐποχῆς, μετά τήν ὑπογραφή τῆς συμφωνίας, πού προετοιμαζόταν ἀπό τό φθινόπωρο τοῦ 2022, ὅταν Λιθουανοί πολιτικοί ἐπισκέφτηκαν τόν Ἀρχοντώνη στό Φανάρι (2η φωτογραφία), γιά νά μεθοδεύσουν τήν ἐξουδετέρωση τῆς κανονικῆς Λιθουανικής Ἐκκλησίας (κατά παρόμοιο τρόπο μέ ὅ,τι ἔγινε καί πρό ἐτῶν στήν Οὐκρανία).

Ελευθέριος Ανδρώνης: Νέα Τάξη Πραγμάτων: Ο φασισμός της «πολιτικής ορθότητας» επιβάλλει λογοκρισία σε λογοτεχνικά βιβλία – Αντίσταση στην παράνοια τους


Με το πρόσχημα της «πολιτικής ορθότητας» η Νέα Τάξη Πραγμάτων «διορθώνει» λογοτεχνικά αριστουργήματα, απαλείφοντας λέξεις που «ενοχλούν»!
 

Νέα Τάξη Πραγμάτων: Ένα αδιαμφισβήτητο δίδαγμα που μας άφησε το πέρασμα του χρόνου, είναι πως όλα τα φασιστικά και απολυταρχικά καθεστώτα που εμφανίστηκαν στον ρου της ιστορίας, γρήγορα στρέφονταν εναντίον της τέχνης και επέβαλλαν καθολική λογοκρισία σε αυτήν, προκειμένου να μην διαταράσσονται τα ιδεολογικά προτάγματα των δικτατόρων.

Πότε με συλλήψεις συγγραφέων, πότε με εγκλεισμούς καλλιτεχνών σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, πότε με απαγορεύσεις θεατρικών έργων και ταινιών, πότε με καταστροφές πινάκων, πότε με βιβλία που ρίχτηκαν στην πυρά ή ποινικοποιήθηκε η κατοχή τους, πάντοτε ο στόχος ήταν κοινός, να φιμωθεί η ελεύθερη έκφραση και να δημιουργηθεί μια νέα πολιτισμική ταυτότητα, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εκάστοτε χούντας.

Στις 29 Μαρτίου οι πιστοί θα συγκεντρωθούν στη Λαύρα για να προσευχηθούν για το ιερό


Ιερός ναός Ύψωση Τιμίου Σταυρού της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου. Φωτογραφία: lavra.ua
 

Την ημέρα που οι αρχές διέταξαν τα αδέρφια να φύγουν από τη Λαύρα, οι πιστοί θα συγκεντρωθούν για προσευχή.

Στις 29 Μαρτίου, στις 8:00 π.μ., οι πιστοί της UOC θα συγκεντρωθούν για Θεία Λειτουργία στην Εκκλησία Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου για να προσευχηθούν για το ιερό και τους κατοίκους του. Η ΕΟΔ έμαθε για αυτό από πηγές στη Λαύρα.

Οι ιεραρχίες και οι αδελφοί της Λαύρας θα προσευχηθούν στη θεία λειτουργία.

Οι Ριζοσπάστες κατέλαβαν τον Καθεδρικό Ναό της UOC στο Ιβάνο-Φρανκίβσκ (Βίντεο)

Ριζοσπάστες έξω από την Ορθόδοξη εκκλησία στο Ιβάνο-Φρανκίβσκ. Φωτογραφία: Στιγμιότυπο οθόνης στο Facebook της επισκοπής Ιβάνο-Φρανκίβσκ
 

Οι εισβολείς έσπασαν τις πλαϊνές πόρτες και μπήκαν στον καθεδρικό ναό και μετά έσπρωξαν τους πιστούς κάτω από τις σκάλες.

Στις 28 Μαρτίου 2023, επιθετικοί ριζοσπάστες κατέλαβαν τον καθεδρικό ναό Ιβάνο-Φρανκίβσκ της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Κατά τη διάρκεια ζωντανής μετάδοσης στη σελίδα Facebook της επισκοπής Ιβάνο-Φρανκίβσκ, είπαν ότι οι ριζοσπάστες έσπασαν τις πλαϊνές πόρτες και μπήκαν στον ναό. Μετά από αυτό άνοιξαν τις κεντρικές πόρτες του ναού και έσπρωξαν τους πιστούς κάτω από τις σκάλες ασκώντας βία εναντίον τους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Μάρκος Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων


 Ἐπαγρυπνήσας πρῶτα πολλαῖς αἰκίαις,
Ὕπνωσε Μᾶρκος, θεῖον εἰρήνης ὕπνον

Ὁ Ἅγιος Μάρκος ἤκμασε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Κωνσταντίου (337 – 361 μ.Χ.) καὶ τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.). Ἦταν Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων. Τὸ ἔτος 341 μ.Χ. συμμετεῖχε στὴν Σύνοδο τῆς Ἀντιόχειας. Στὰ Πρακτικὰ μάλιστα αὐτῆς, διασώζεται «Ἔκθεσις Πίστεως Μάρκου Ἀρεθουσίων». Τὸ ἑπόμενο ἔτος συμμετεῖχε στὴν ἀντιπροσωπεία Ἐπισκόπων, ἡ ὁποία μετέβη στὰ Τρέβηρα γιὰ νὰ συναντήσει τὸν αὐτοκράτορα Κώνσταντα. Τὸ ἔτος 343 μ.Χ. ἔλαβε μέρος στὴν Σύνοδο τῆς Φιλιππουπόλεως καὶ τὸ ἔτος 351 μ.Χ. στὴν Σύνοδο τοῦ Σιρμίου, ἡ ὁποία καταδίκασε τὸν Φωτεινό, Ἐπίσκοπο Σιρμίου, ὡς ὀπαδὸ τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου Ἀγκύρας, Μαρκέλλου. Τὸν συναντᾶμε, ἐπίσης, στὴν Σύνοδο τῆς Σελευκείας τῆς Ἰσαυρίας, τὸ ἔτος 358 μ.Χ.

Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 37ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY
EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)
__________________
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ
__________________
Χαρά σ’ εκείνη την καρδιά, που ελεημοσύνη κάνει

ΦΘΑΝΟΜΕΝ ΤΑ 500 ΠΙΑΤΑ. ΑΣ ΜΗ ΗΣΥΧΑΣΩΜΕΝ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΘΑΣΩΜΕΝ ΤΑ 600 ΠΙΑΤΑ

Το συσσίτιόν μας νικᾶ! Καί πῶς νά μή νικήσει; Σύμβολον οἱ νέοι ἔστησαν τόν τίμιον Σταυρόν, καί γύρω ἀπό τόν Σταυρόν ἔγραψαν: «Ἐν τούτῳ νίκα». Πολλά σατανικά ἐμπόδια πού ἔφρασσον τόν δρόμον τοῦ ὑπερπηδήθησαν. Ὁ Θεός εὐλογεῖ τό ἔργον. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡσυχασμός - Ἡ κορυφαία ἔκφραση τῆς Ὀρθοδόξου πνευματικότητας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ λέξη Ἡσυχασμὸς παράγεται ἀπὸ τὸ ρῆμα ἡσυχάζω ποὺ σημαίνει βρίσκομαι σὲ κατάσταση σιγῆς, ἠρεμίας καὶ αὐτογνωσίας. Ὁ ἡσυχαστὴς μοναχός, ἀλλὰ καὶ λαϊκός, πλημμυρισμένος ἀπὸ θεῖο ἔρωτα, προσπαθεῖ νὰ ἀποβάλλει κάθε κοσμικὴ ἐνασχόληση καὶ σκέψη, ἀποζητᾷ τὴν ἡσυχία καὶ ἐπικεντρώνεται στὴ μνήμη τοῦ Θεοῦ, λέγοντας ἀδιάλειπτα τὴν νοερὰ προσευχὴ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ἐλέησον με τὸν ἁμαρτωλό»
 
Ἡ ἄσκηση αὐτὴ καθαρίζει τὴν καρδιὰ ἀπὸ κάθε πάθος καὶ τὸ νοῦ ἀπὸ τοὺς ἀκάθαρτους λογισμούς, τοὺς ὁποίους ὑπαγορεύουν οἱ δαίμονες. Ὁ ἡσυχαστὴς ἔτσι ἀποκτᾷ «νοῦν Χριστοῦ», ὅπως εἶπε ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Τὸ μυαλό του, ἡ καρδιά του, οἱ αἰσθήσεις του καὶ γενικὰ ὁλόκληρη ἡ ψυχοσωματική του ὑπόσταση γεμίζει ἀπὸ τὴν ἄκτιστη χάρη καὶ τὴν παρουσία τοῦ Θεοῦ, τὸν καθαρίζει ἀπὸ τοὺς ρύπους τῆς ἁμαρτίας, τὸν ἁγιάζει, τὸν καθιστᾷ μέτοχο τῶν ἀκτίστων ἐνεργειῶν τοῦ Θεοῦ. Μὲ τὴν συνεχῆ ἄσκηση ὁ ἡσυχαστὴς αἰσθάνεται μὲ τίς σωματικές του αἰσθήσεις, βλέπει μὲ τὰ σωματικὰ μάτια του τὸ ἄκτιστο θεῖο φῶς, αὐτὸ τὸ φῶς ποὺ εἶδαν οἱ ἅγιοι ἀπόστολοι στὸ ὄρος Θαβώρ.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 28 Μαρτίου 1969: Ο Σεφέρης για τη Δημοκρατία και την Ελευθερία

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

28 Μαρτίου 1969: Ο  Σεφέρης για τη Δημοκρατία και την Ελευθερία  και οι πνευματικοί άνθρωποι σήμερα….

Το Μάρτιο του 1968 ο ποιητής και  διπλωμάτης, βραβευμένος με Νόμπελ Γιώργος Σεφέρης (1900-1971) αποφασίζει να λύσει τη σιωπή του και να μιλήσει ανοιχτά κατά της χούντας. Μαγνητοφωνεί μία δήλωση, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στον ορατό κίνδυνο του  καθεστώτος , για την τραγωδία στην οποία οδηγούσε την Ελλάδα, όπως και έγινε με την Κύπρο το 1974.

Η κασέτα με το μήνυμά του φτάνει  στο ΒΒC, το οποίο μεταδίδει  το  πυκνό και  ιδιαίτερης σημασίας μήνυμα για την κατάσταση στην Ελλάδα ( Το κείμενο μεταδόθηκε και  από τον ραδιοφωνικό σταθμό του Παρισιού και την «Ντόιτσε Βέλε») .  Ο Σεφέρης μίλησε, έκανε το χρέος του ως πνευματικός άνθρωπος,  σε μια περίοδο δυσκολίας, απογοήτευσης και θλίψης, τη στιγμή που ο λαός μας περίμενε   την πνευματική του ηγεσία, η οποία συν Θεώ,  θα άνοιγε  το δρόμο της αντίστασης στην τυραννία.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Αδελφοί μου, ας είμαστε αισιόδοξοι


Η αισιοδοξία αποτελεί το φωτοστέφανο της χριστιανικής φιλοσοφίας και της χριστιανικής ιστορίας. Αισιόδοξος ήταν ο Θεμελιωτής του Χριστιανισμού, ο πιο Αισιόδοξος από όλους τους αισιόδοξους στον κόσμο. Παρέμενε αισιόδοξος και όταν εγκαταλελειμένος από όλους προσευχόταν μόνος στον Θεό, εκείνη την μοιραία νύχτα πριν αρχίσει η τραγωδία. 
 
Και τότε που τον σύρανε από τον Ηρώδη στον Πιλάτο χλευάζοντάς τον. Και τότε που Του έβαλαν αγκάθινο στεφάνι, που Του έσχιζε το θεϊκό Του κεφάλι, και τότε όταν υπό το βάρος του Σταυρού έβγαινε έξω από τα Ιεροσόλυμα, που Τον αποχαιρετούσαν με γέλια, με κατάρες και με τον ήχο των αδύναμων δακρύων των γυναικών. Και τέλος όταν το ποτήρι της πίκρας ξεχείλισε και εισήλθε στην ιστορία η λέξη Γολγοθάς, πάλι παρέμεινε αισιόδοξος.