Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024

Το ''New York Magazine'' λανσάρει τη νέα «πρόοδο»: το Polyamory


Το τελευταίο τεύχος του New York Magazine αποτυπώνει τον κατηφορικό δρόμο που έχει πάρει ο (βορειοαμερικάνικος) φιλελευθερισμός, όπου η μια άρρωστη μόδα διαδέχεται την άλλη, η οποία με την σειρά της, μόλις εδραιωθεί στις συνειδήσεις των αποχαυνωμένων δυτικών μαζανθρώπων, θα αρχίσει να «παλιώνει» έτσι ώστε να δώσει την θέση της στην επόμενη εκφυλισμένη μόδα σε μια ατελείωτη κούρσα προς τα κάτω. [το Polyamory προβάλλεται στα ελληνικά ως Πολυσυντροφικότητα”].

Υπαπαντή: Η Ορθόδοξη γιορτή της Μητέρας


Σεβαστοί πατέρες, κυρίες και κύριοι, αγαπητά μας παιδιά.

Μάνα – Μητέρα – Μανούλα ….

 

Είναι το όνομα του Θεού στα χείλη και στις καρδιές των μικρών παιδιών.

Ένας άγγελος ρώτησε κάποτε τον Θεό.

Πώς θα προστατεύσουμε στη γη τα αθώα παιδιά.

Και ο Θεός απάντησε: Έπλασα την Μητέρα.

Το πρόσωπο της Μητέρας είναι ένα πρόσωπο ίσως το πιο ιερό στην ζωή του ανθρώπου. Οι σκέψεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο αποϊεροποίησης των πάντων, σε μια περίοδο που οι αξίες φαίνονται να περιφρονούνται από το λεγόμενο προοδευτικό κομμάτι της κοινωνίας μας, αλλά όχι από τους νέους ανθρώπους.

Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ: Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου από την ερμηνεία του στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. Β΄, εδάφια 22-26


Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

     Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

     από την ερμηνεία του στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ.Β΄,εδάφια 22-26

   «Κα τε πλήσθησαν α μέραι το καθαρισμο ατν κατ τν νόμον Μωϋσέως, νήγαγον ατν ες εροσόλυμα παραστσαι τ Κυρί». «Όταν επληρώθησαν –δεύτερη πράξις τώρα- το πρώτο πλήσθησαν  αναφέρεται εις τις οκτώ ημέρες. Τώρα έχομε ένα δεύτερο πλήσθησαν - δηλαδή συνεπληρώθησαν- τι; Οι σαράντα ημέρες του καθαρισμού. Τώρα, αυτός ο καθαρισμός αναφέρεται εις την μητέρα. Όχι εις το παιδί πλέον. Η μητέρα θεωρείται ακάθαρτος έως την τεσσαρακοστήν ημέραν, εφόσον το παιδί που θα γεννούσε θα ήτο αγόρι. Εάν ήτο κορίτσι, ο καθαρισμός της επληρούτο την ογδοηκοστήν ημέραν. Δηλαδή σε ογδόντα ημέρες. Διπλάσια απ’ ό,τι εις το αγόρι. Στις ογδόντα μέρες έπαιρνε η γυναίκα τον καθαρισμό της.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Παρασκευῆς (Ἡ Ὑπαπαντή του Κυρίου) 2 Φεβρουαρίου 2024


Εὐαγγέλιον
 
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ Β´ 22 - 40

22 Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ καθαρισμοῦ αὐτῶν κατὰ τὸν νόμον Μωϋσέως, ἀνήγαγον αὐτὸν εἰς Ἱεροσόλυμα παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ, 23 καθὼς γέγραπται ἐν νόμῳ Κυρίου ὅτι πᾶν ἄρσεν διανοῖγον μήτραν ἅγιον τῷ Κυρίῳ κληθήσεται, 24 καὶ τοῦ δοῦναι θυσίαν κατὰ τὸ εἰρημένον ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου, ζεῦγος τρυγόνων ἢ δύο νεοσσοὺς περιστερῶν. 25 Καὶ ἰδοὺ ἦν ἄνθρωπος ἐν Ἰερουσολύμοις ᾧ ὄνομα Συμεών, καὶ ὁ ἄνθρωπος οὗτος δίκαιος καὶ εὐλαβής, προσδεχόμενος παράκλησιν τοῦ Ἰσραήλ, καὶ Πνεῦμα ἦν ἅγιον ἐπ’ αὐτόν· 26 καὶ ἦν αὐτῷ κεχρηματισμένον ὑπὸ τοῦ Πνεύματος τοῦ ἁγίου μὴ ἰδεῖν θάνατον πρὶν ἢ ἴδῃ τὸν Χριστὸν Κυρίου. 27 καὶ ἦλθεν ἐν τῷ Πνεύματι εἰς τὸ ἱερόν· καὶ ἐν τῷ εἰσαγαγεῖν τοὺς γονεῖς τὸ παιδίον Ἰησοῦν τοῦ ποιῆσαι αὐτοὺς κατὰ τὸ εἰθισμένον τοῦ νόμου περὶ αὐτοῦ 28 καὶ αὐτὸς ἐδέξατο αὐτὸν εἰς τὰς ἀγκάλας αὐτοῦ καὶ εὐλόγησε τὸν Θεὸν καὶ εἶπε·

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ



Κόλπους Πατρὸς τυποῦσι τοῦ σοῦ, Χριστέ μου,
Τοῦ Συμεὼν αἱ χεῖρες, αἱ φέρουσί σε.
Δέξατο δευτερίῃ Χριστὸν Συμεὼν παρὰ Νηῷ.

Τὸ γεγονὸς τῆς Ὑπαπαντῆς, ποὺ ἐξιστορεῖ ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς στὸ β’ κεφάλαιο τὸ Εὐαγγελίου του, συνέβη σαράντα ἡμέρες μετὰ τὴν γέννηση τοῦ Ἰησοῦ. Σύμφωνα μὲ τὸν Μωσαϊκὸ Νόμο, ἂν τὸ πρῶτο παιδὶ τῆς οἰκογένειας ἦταν ἀγόρι, ἀφιερωνόταν στὸν Θεὸ καὶ συγχρόνως προσφερόταν γιὰ θυσία ἕνας ἀμνὸς ἢ ἕνα ζευγάρι τρυγόνια ἢ δυὸ μικρὰ περιστέρια.

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

                       

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
           

    Δεν φορεί μόνο σάρκα ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αλλά και περιτέμνεται σύμφωνα με τον μωσαϊκό νόμο, για να μην έχει πρόφαση η απιστία των Ιουδαίων· γιατί έρχεται προς τον νόμο για χάρη του ίδιου του νόμου, για να ελευθερώσει τους μαθητές Του μέσω της πίστεως που βασιζόταν στον νόμο. Και παίρνει σάρκα και περιτέμνεται και Αυτός μαζί με τους Ιουδαίους. Πήρε το ίδιο με αυτούς σώμα, πήρε και την ίδια περιτομή. Έκανε αναντίρρητη την συγγένειά Του με αυτούς, ώστε να μη Τον αρνηθούν, Αυτόν, ο οποίος ήταν ο Χριστός που έρχεται από τη γενιά του Δαυίδ, και που αυτοί προσδοκούσαν. Έδειξε το γνώρισμα της συγγενείας Του με αυτούς. Γιατί, αν ακόμη και μετά την περιτομή Του «λλοι λεγον· οτός στιν Χριστός· λλοι λεγον· μ γρ κ τς Γαλιλαίας Χριστς ρχεται; οχ γραφ επεν τι κ το σπέρματος Δαυΐδ κα π Βηθλεμ τς κώμης, που ν Δαυΐδ, Χριστς ρχεται; σχίσμα ον ν τ χλ γένετο δι᾿ ατόν(:άλλοι έλεγαν: “Αυτός είναι ο Μεσσίας Χριστός”· άλλοι έλεγαν: “Δεν είναι δυνατόν να είναι ο Μεσσίας˙ διότι μήπως ο Μεσσίας είναι να έρθει από τη Γαλιλαία; Δεν είπε η Αγία Γραφή ότι ο Μεσσίας Χριστός θα προέρχεται από το γένος του Δαβίδ και από το χωριό της Βηθλεέμ, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Δαβίδ;”.Προκλήθηκε λοιπόν διαίρεση και διαφωνία μεταξύ του λαού γι’ Aυτόν)»[πρβλ. Ιωάν. 7, 41-43], εάν δεν είχε περιτμηθεί κατά σάρκα, η άρνησή τους θα είχε κάποια εύλογη πρόφαση.

Γεώργιος Τζανάκης: Ἡ Ἀμερικάνικη «ἀλήθεια» τῆς Ἐκκλησίας.


Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκη 

Γιατὶ συνεχίζει ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τὰ ἴδια, σχετικῶς μὲ τοὺς κιναίδους, καὶ στὴν τελευταῖα ἐγκύκλιό της;[1]

Τοὺς πολιτικούς μας καὶ τὴν κυβέρνησί μας τοὺς γνωρίζουμε. Ἐνδιαφέρονται μόνο γιὰ τὴν δική τους πολιτικὴ καριέρα καὶ καλοπέρασι. Δὲν εἶναι κυβερνῆτες εἶναι τύραννοι, διότι μόνον τύραννοι ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν κατάστασι τῶν ὑπηκόων τους. Καὶ στὸ θέμα τῶν κιναίδων ὑπακούουν στὶς ἐπιθυμίες καὶ ἐντολὲς  τῶν ἀμερικανῶν, ὅσοι δὲν ἔχουν προσχωρήσει στὸ ἐν λόγῳ κίνημα. 

Οἱ ἀμερικανικὲς ἐλίτ εἶναι ξεκάθαρες: 

Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ [:Εβρ.7,7-17] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Εβρ.7,7-17]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    « δ μ γενεαλογούμενος ξ ατν δεδεκάτωκε τν βραάμ(:Ο Μελχισεδέκ όμως, ο οποίος δεν γενεαλογείται και δεν κατάγεται από τη γενεά του Λευί, έχει πάρει το ένα δέκατο από τον Αβραάμ)»[Εβρ.7,6].Στη συνέχεια δεν το προσπέρασε έτσι απλά, αλλά και πρόσθεσε: «κα τν χοντα τς παγγελίας ελόγηκε (: και έχει ευλογήσει αυτός τον Αβραάμ που είχε δεχθεί τις θείες επαγγελίες)». Επειδή αυτό ήταν παντού το καύχημα των Ιουδαίων, δείχνει και από την κοινή κρίση όλων ότι ο Μελχισεδέκ ήταν σπουδαιότερος από τον Αβραάμ.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Γιὰ τίς σοβαρές πολιτικές έξελίξεις στά Σκόπια


Οἱ πολιτικὲς ἐξελίξεις στὴν Ψευτομακεδονία (μὲ τὸ ἐθνικιστικὸ κόμμα VMRO-DPMNE νὰ δείχνει ὅτι προελαύνει ἐν ὄψει τῶν ἐπικείμενων ἐκλογῶν) καὶ ἡ σημασία ποὺ μποροῦν νὰ ἔχουν γιὰ τὴν μελλοντικὴ ἀποσταθεροποίηση τοῦ μορφώματος καὶ τὴν ἀκύρωση τῆς προδοτικής συμφωνίας τῶν Πρεσπῶν, τὴν ὥρα ποὺ τὸ δικό μας καθεστὼς ἑτοιμάζει νέες ντροπιαστικές παραχωρήσεις γιὰ νὰ ἀποτρέψει τὴν παραπάνω ἐξέλιξη, ἦταν τὸ βασικὸ θέμα τῆς χτεσινῆς συζήτησης τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα μὲ τὸν Στέφανο Δαμιανίδη στὸν Focus FM. 
 
Εὐτυχῶς, ἡ ἔκβαση τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων δὲν ἐξαρτᾶται πάντοτε ἀποκλειστικὰ ἀπὸ τὶς δικές μας προδοτικές/καταστροφικὲς ἐπιλογές. 
 
Παραθέτουμε πιὸ κάτω τὸ 13λεπτο ἠχητικό:

‘Nitrogen 2000’. Το ντοκιμαντέρ που αποκαλύπτει τον πόλεμο της ολλανδικής κυβέρνησης με τους αγρότες

 

LifeSiteNews (from Dr. Joseph Mercola) / KO 

Το Nitrogen 2000” είναι ένα σημαντικό ντοκιμαντέρ διάρκειας 45 λεπτών για τον αγώνα των Ολλανδών αγροτών το 2019-23. Οι Ολλανδοί κτηνοτρόφοι κατέχουν το 70% της ολλανδικής γης, αλλά το 2019, η κυβέρνηση άρχισε να πιέζει για αναγκαστική εξαγορά του 50% της γης τους, υποστηρίζοντας ότι είναι απαραίτητο «να μειωθεί η ρύπανση». Αλλά για τους περίπου 60.000 αγρότες στην Ολλανδία, η γεωργία είναι ένας τρόπος ζωής, που συχνά περνάει από γενιά σε γενιά – ένας τρόπος που είναι απαραίτητος για την παροχή τροφής στον πληθυσμό.

Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

 
Στη γιορτή της Ι. Μητροπόλεως για τους Τρεις Ιεράρχες, που έλαβε χώρα στο Επισκοπείο της με τη συμμετοχή ορισμένων σχολείων του Περιστερίου, συνέβη το ακόλουθο τραγικό γεγονός, παρόντος του μητροπολίτου. Ανάμεσα στα εκτεθέντα εορταστικά κείμενα ενεφανίσθη απαράδεκτη και βλάσφημη παραποίηση της ιεράς εικόνας της Παναγίας της επικαλουμένης «του Χάρου», κατά την οποία η Παναγία αντί να κρατά τον Εσταυρωμένο όπως είναι στο Πρωτότυπο, κρατά και παίζει βιολί! 
 
Η εικόνα δε, συνοδεύεται από τους στίχους του τραγουδιού «Τι μ’ οφελούν οι Άνοιξες» του Μάρκου Βαμβακάρη και στο τέλος παρουσιάσθη και βίντεο με την ενορχήστρωση του τραγουδιού. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί έτσι θεώρησαν ότι θα τιμήσουν τους Τρείς Ιεράρχες και τα παιδιά θα διδαχθούν από το παράδειγμά τους… 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Τρύφων - Ὁ προστάτης ἅγιος τῶν ἀμπελουργῶν


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἕνας ἀπὸ τοὺς ἡρωικότερους μάρτυρες τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Τρύφωνας ὁ ἰαματικός. Μάλιστα γιὰ τὴν ἁπλότητά του καὶ τὴν ἐνασχόλησή του μὲ τὴν κτηνοτροφία καὶ τὴ γεωργία, θεωρεῖται ὁ προστάτης ἅγιος τῶν γεωργῶν καὶ ἰδιαίτερα τῶν ἀμπελουργῶν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Τρύφων ὁ Μάρτυρας



Σὺ δὲ Τρύφων τὶ; τὸ ξίφος θνῄσκω φθάσας.
Καιρὸς δὲ τίς σου τοῦ τέλους; Νουμηνία.
Ἐν Φεβρουαρίοιο Τρύφων πρὸ τομῆς θάνε πρώτῃ.

Τρύφων ἀληθοῦς ἀξίωσον τρυφῆς με,
Γεράσιμον μέλψαντα σὰς ἀριστείας.

Ὁ Ἅγιος Τρύφων καταγόταν ἀπὸ τὴ Λάμψακο τῆς ἐπαρχίας Φρυγίας καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τῶν αὐτοκρατόρων Γορδιανοῦ Γ’ (238 – 244 μ.Χ.), Φιλίππου (244 – 249 μ.Χ.) καὶ Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.). Προερχόταν ἀπὸ πτωχὴ οἰκογένεια καὶ στὴν παιδική του ἡλικία, ἔβοσκε χῆνες γιὰ νὰ ζήσει. Συγχρόνως ὅμως μελετοῦσε μὲ ζῆλο τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἦταν πολὺ φιλακόλουθος.

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

παπα-Παῦλος Καλλίκας: Ἡ μισή ἀλήθεια εἶναι ψέμα. Ἡ Ἐκκλησία ἀγαπᾶ ἐν ἀληθεία. Ἡ Ἱεραρχία;


 
Μὲ τὴν φράση «... διότι ἡ Ἐκκλησία «ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ» (Ἐφ. δ΄, 15) καί «ἀγαπᾶ ἐν ἀληθείᾳ» (Β΄ Ἰω. α΄, 1)» ἡ Ἱεραρχία κατακλείει τὴν πρόσφατη Ἐγκύκλιό της. Στὸ Ἐγκύκλιο δὲ σημείωμά της, ἀναφέρει «... παρακαλοῦντες ὅπως ἀναγνωσθεῖ ἐπ᾿ Ἐκκλησίαις τὴν προσεχῆ Κυριακή...». 

Συχνά – πυκνὰ συναντοῦμε τὴν φράση, θὰ τὴν ἔχετε ἀκούσει, «ἡ μισὴ ἀλήθεια εἶναι ψέμα». Ἐπιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο στὴν περίπτωση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου; Ὑπάρχει καὶ ἄλλη μισὴ ἀλήθεια ποὺ δὲν ἀναφέρεται ρητῶς, οὔτε ἐξετάζεται στὴν Ἐγκύκλιο; Ἄρα, μιλᾶμε γιὰ ψέμα; 

Ἂς τὸ ἐξετάσουμε. 

Άγγελος Καραγεώργος: Η ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ


 
Κι αφού πριν τις γιορτές φρόντισαν να διαταράξουν ακόμα περισσότερο τον Ελληνικό πληθυσμό παρέχοντας ακόμα περισσότερες ανέσεις για την διαμονή λαθρομεταναστών, αμέσως με την έναρξη της νέας χρονιάς προχωρούν σε μια νέα θεσμοθέτηση η οποία διαστρέφει τις βασικότερες αρχές της ανθρωπότητας που έχουν φυσικά να κάνουν με όσα ανέκαθεν ίσχυαν για τις έννοιες “μητέρα”, “πατέρας”, και “οικογένεια” δείχνοντας στο αφεντικό ότι όντως είναι αποφασισμένες όλες οι αρχές παρέα να προχωρήσουν γενναία στις μεταρρυθμίσεις που μας οδηγούν όλους παγκόσμια να ενταχθούμε ευθυγραμμισμένα στο νοσηρό αυτό μέλλον που φτιάχνουν όπως θέλουνε.

Αρχιμανδρίτης Δωρόθεος Τζεβελέκας (†): Η συνάντηση του ανθρώπου με τον Θεό – Κυριακή ΙΕ’ Λουκά

«Ζακχαίε, σπεύσας κατάβηθι·
σήμερον γαρ εν τω οίκω σου δει με μείναι»

Ο Ζακχαίος, αν και αρχιτελώνης, επειδή ταπείνωσε τον εαυτό του αξιώθηκε να φιλοξενήσει τον Θεάνθρωπο Χριστό, να γίνει Απόστολος του Χριστού και να πεθάνει μαρτυρικά γι’ αυτόν. Γι’ αυτό δεν πρέπει να κατακρίνουμε κανέναν για τις αμαρτίες του αλλά να προσευχόμαστε γι’ αυτόν και να θυμόμαστε την δική μας αμαρτωλότητα.

Μας κάνει εντύπωση πως ο Χριστός στάθηκε, κοίταξε τον Ζακχαίο και τον αποκάλεσε με το όνομά του: «Ζακχαίε». Κάθε άνθρωπος έχει ένα όνομα, το οποίο λαμβάνει από την Εκκλησία στην βάπτισή του. Ο Θεός από την άλλη μεριά είναι ανώνυμος και πολυώνυμος. Είναι απλά «ο ων», η πηγή της ζωής. Μας γνωρίζει με το όνομά μας, μας αναγνωρίζει σαν πρόσωπα, με τις ιδιαιτερότητές μας και την μοναδικότητά μας. Μας γνωρίζει από την κοιλιά της μάνας μας και υπήρχαμε στον «νου» του πριν υπάρξει αυτός ο κόσμος.

Η επιρροή του εμπνευσμένου από τον αποκρυφισμό Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ επιτέλους μειώνεται


LifeSiteNews/ΚΟ

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) είχε μεγάλες ελπίδες για τον εαυτό του. Η τοποθεσία του, εμπνευσμένη από το "Μαγικό Βουνό" του Τόμας Μαν*, ήταν το τέλειο σκηνικό για τον Klaus Schwab να φιλοξενήσει τους κορυφαίους φαντασιόπληκτους (fantasists) του κόσμου για την προώθηση του αποκρυφιστικού έργου τους για παγκόσμια κυριαρχία.

Από τις απαρχές του, που ξεκίνησε από τη σκοτεινή εξέχουσα θέση του Χένρι Κίσινγκερ, το Φόρουμ εξελίχθηκε από μια περιθωριακή λέσχη σκιερών παραγόντων σε κρατικό επίπεδο σε μια ετήσια βιτρίνα παγκόσμιων ηγετών. Γοητευμένο από τις υποσχέσεις μόνιμης ισχύος που προσφέρονται από τη Μεγάλη Επανεκκίνηση και μαγεμένο από την αντιεπιστημονική ανοησία της σέκτας του κλίματος, το WEF ήταν το κατάλληλο μέρος για την παγκόσμια ελίτ.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Κάλυμνος 31 Ιανουαρίου 2024 : Στη Μνήμη του τριών αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση, Έκτορα Γιαλλοψού.

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Ελληνικότητα και εθνική κυριαρχία


Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης*

Ο Ηρόδοτος, της Αλικαρνασσού και του Αιγαίου, της Ιωνίας και της Δωδεκανήσου, της γης και της θάλασσας,  ζώντας και δημιουργώντας σε έναν τόπο ταυτισμένο με τη θάλασσα και με τα χιλιάδες νησιά της  να την περιβάλλουν και να τα περιβάλλει, διατυπώνει  τη μοναδικής αξίας και ουσίας παραδοχή:  «Έχουμε γη και πατρίδα, όταν έχουμε πλοία και θάλασσα»!  Μιλά, δηλαδή, μεταξύ των άλλων,  για την κυριαρχία και για τον τρόπο επιβολής και εδραίωσής, αλλά και αντίστασης σε κάθε επίδοξο κατακτητή. Ενώ  στο Θουκυδίδη διαβάζουμε για τον Περικλή που αναφέρεται  στο  «Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος»,  αποδίδοντας την ερμηνεία ότι η «θαλάσσια ισχύς» στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως, η γεωγραφία, η ανάπτυξη της ακτογραμμής και το χαρακτήρα του λαού.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Κακη πρωτιά τῆς Ὀρθόδοξης Ἑλλάδας

Καμμία Ὀρθόδοξη χώρα δὲν νομοθέτησε ὑπὲρ τοῦ γάμου τῶν Ὁμοφυλοφίλων 
 
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης 
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
 

1. Ἡ αὐτοκέφαλη ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας δὲν ἔχει πανορθόδοξη ἀναγνώριση.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει διαχρονικὰ τὴν συνείδηση ὅτι μόνον αὐτὴ εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, καὶ ὅτι ὅλες οἱ ἄλλες χριστιανικὲς κοινότητες, ἐκτός αὐτῆς, εἶναι αἱρέσεις καὶ σχίσματα. Καὶ αὐτὴ ἡ βεβαιότητα στηρίζεται εἰς τὸ ὅτι μόνον αὐτὴ ἐκράτησε καὶ διετήρησε διαχρονικὰ τὸν καθολικὸ κανόνα τῆς Πίστεως, ὅπως πραδόθηκε ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, χωρὶς προσθῆκες, ἀφαιρέσεις καὶ ἀλοιώσεις. Μέχρι καὶ τὸν 19ο αἰώνα, μετὰ καὶ τὴν ἀπόσχιση τοῦ Παπισμοῦ ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας τὸν 11ο αἰώνα καὶ την χειρότερη ἀπόσχιση τῶν Προτεσταντῶν ἀπὸ τὸν Παπισμὸ τὸν 16ο αἰώνα, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὡς ἔχουσα τὰ πρεσβεῖα τιμῆς ἀνάμεσα στὶς λοιπὲς τοπικὲς ἐκκλησίες, πρωτοστατοῦσε στοὺς ἀγῶνες γιὰ τὴν ἑδραίωση καὶ ἐξάπλωση τῆς Ὀρθοδοξίας. 

Ἅγιος Παΐσιος: Νὰ γνωρίσουμε τὴν ἀρρώστια μας


– Γέροντα, συχνὰ βλέπω τὰ ἐλαττώματα τῶν ἄλλων καὶ τοὺς κρίνω.

 – Τὴν ἀρρώστια τὴν δική σου τὴν ξέρεις;

 – Ὄχι.

 – Γι᾿ αὐτὸ ξέρεις τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Ἂν ἤξερες τὴν δική σου ἀρρώστια, δὲν θὰ ἤξερες τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Δὲν λέω νὰ μὴ συμμετέχης στὸν πόνο τους, ἀλλὰ νὰ μὴν ἀσχολῆσαι μὲ τὰ σφάλματά τους. Ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν ἀσχολῆται μὲ τὸν ἑαυτό του, ὁ πειρασμὸς θὰ τοῦ ἀνοίξη δουλειὰ νὰ ἀσχολῆται μὲ τοὺς ἄλλους. Ἂν ὅμως κάνη δουλειὰ στὸν ἑαυτό του, τότε γνωρίζει τὸν ἑαυτό του, γνωρίζει καὶ τὸν ἄλλον. Διαφορετικά, μὲ τὰ λανθασμένα συμπεράσματα ποὺ βγάζει ἀπὸ τὸν ἑαυτό του κρίνει λανθασμένα καὶ τοὺς ἄλλους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Οἱ Ἅγιοι Κύρος καὶ Ἰωάννης οἱ Θαυματουργοί Ἀνάργυροι καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς Ἀθανασία, Θεοδότη, Θεοκτίστη καὶ Εὐδοξία οἱ Μάρτυρες


Εις τον Κύρον και Ιωάννην
Κύρῳ συναθλῶν Ἰωάννης πρὸς ξίφος,
Συνθαυματουργεῖ καὶ μετὰ ξίφος Κύρῳ.

Εις την Αθανασίαν, Θεοδότην, Θεοκτίστηω και Ευδοξίαν
Μήτηρ ἀρίστη, καὶ τριὰς θυγατέρων,
Πόθῳ Πατρὸς θνῄσκουσι τοῦ πάντων ξίφει.

Κῦρον Ἰωάννην τε τάμον πρώτῃ τριακοστῇ.

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Κύρος καὶ Ἰωάννης ἄθλησαν κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορα Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Ὁ Ἅγιος Κύρος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια, ἐνῶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἔδεσσα τῆς Μεσοποταμίας.

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Άγιος Μάξιμος Ομολογητής: Μακροθυμία και συμφιλίωση


Μακρόθυμος είναι εκείνος που περιμένει το τέλος του πειρασμού και παίρνει τον έπαινο για την καρτερία του.

Ο άνθρωπος που μακροθυμεί έχει πολλή σύνεση (Παροιμ. 14:29), γιατί όλα όσα του συμβαίνουν τα συσχετίζει με το τέλος, και αυτό περιμένοντας, ανέχεται τα λυπηρά. Και το τέλος είναι η αιώνια ζωή, όπως λέει ο απόστολος (Ρωμ. 6:22). «Και αυτή είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίζουν εσένα, τον μόνο αληθινό Θεό, και αυτόν που έστειλες, τον Κύριο Ιησού Χριστό» (Ιω. 17:3).

Όταν είσαι μαζί με τους άλλους αδελφούς, πρόσεξε μήπως νοθέψεις τον συνηθισμένο έπαινο του αδελφού, λόγω της λύπης που κρύβεται μέσα σου εξαιτίας του, ανακατώνοντας κρυφά στα λόγια σου την κατηγορία. Αντίθετα, στη συνάντησή σας να τον επαινέσεις με ανόθευτους επαίνους, και να προσεύχεσαι ειλικρινά γι’ αυτόν όπως προσεύχεσαι για τον εαυτό σου, και έτσι θα απαλλαγείς πολύ γρήγορα από το ολέθριο μίσος.

Ἰωάννης Πελίτης: ΑΧΡΟΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ἁπτῆς αἰωνιότητας (Μέρος 5ον καί τελευταῖον)



Ἀφιερωμένο

Στήν ἀεί  Παρούσα  Δέσποινα στό Περιβόλι τ᾿ οὐρανοῦ, στοιχείωση εὐχαριστίας.

Γράφει ὁ Ἰωάννης Πελίτης Θεολόγος

Τὰ προηγούμενα μέρη

Α' ΕΔΩ  Β' ΕΔΩ  Γ' ΕΔΩ  Δ' ΕΔΩ

Ἀκολούθησε ἡ ἐρώτησή μου, ἄν συγχωρεῖται μιά ἁμαρτία πού ξέχασε κάποιος νά ἐξομολογηθεῖ. Ἀπάντησε μέ βεβαιότητα πώς «συγχωρεῖται». Ἕνα ἀγκάθι ξεριζώθηκε ἀπό μέσα μου καί ἡ ψυχή μου ἐλευθερώθηκε. «Ἀλλά γιά νά μήν ἐνοχλεῖ ὁ λογισμός», συνέχισε, ἄς τό ἀναφέρει στήν ἑπόμενη ἐξομολόγηση». Κι’ ὅταν ἀμφιβάλει κάποιος ἄν διέπραξε μιάν ἁμαρτία, εἶναι προτιμότερο νά τήν ἐξομολογηθεῖ σά νά τήν διέπραξε; ξαναρώτησα.

Λάμπρος Σκόντζος: Τρεῖς Ἱεράρχες - Οἱ μεγάλοι τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς ἱστορίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἑλληνικὴ παιδεία καὶ ὁ πολιτισμὸς ἔχουν τὴ δική τους ἑορτή. Στὶς 30 Ἰανουαρίου ἑορτάζουν μαζὶ μὲ τὴν Ἐκκλησία μας τὴ μνήμη τριῶν ξεχωριστῶν προσωπικοτήτων τῆς παγκόσμιας ἱστορίας, τῶν ἰσάριθμων Ἱεραρχῶν, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Ναζιανζηνοῦ καὶ τοῦ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Τιμῶντας ἐκείνους, τιμοῦμε μαζὶ ὅλα τὰ εὐγενῆ ἀνθρώπινα ἐπιτεύγματα καὶ τὸν πολιτισμό, διότι αὐτοὶ τὰ βίωσαν καὶ τὰ καλλιέργησαν στὸ ἔπακρο καὶ γι᾿ αὐτὸ δικαίως καθιερώθηκαν προστάτες τους.
 
Ὁ Μέγας Βασίλειος γεννήθηκε στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας τὸ 330. Οἱ γονεῖς του Βασίλειος καὶ Ἐμμέλεια, μαζὶ μὲ τὴ γιαγιὰ του Μακρίνα, φρόντισαν νὰ γεμίσουν τὴν ψυχή του μὲ εὐσέβεια καὶ ἀγάπη γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Σπούδασε στὶς πιὸ ὀνομαστὲς σχολὲς τῆς ἐποχῆς του, μὲ ἀποκορύφωμα τίς φιλοσοφικὲς σχολὲς τῶν Ἀθηνῶν. Ἐκεῖ, μαζὶ μὲ τὸ φίλο του Γρηγόριο τὸ Ναζιανζηνό, σπούδασε τέσσερα χρόνια (351-355), φιλοσοφία, νομικά, ρητορική, γεωμετρία, ἀστρονομία, μουσικὴ καὶ ἰατρική. Ὅταν ὁλοκλήρωσε τίς σπουδές του ἐπέστρεψε στὴν πατρίδα του καὶ ἐργάστηκε ὡς δικηγόρος καὶ δάσκαλος τῆς ρητορικῆς. Παράλληλα ἐπισκέφτηκε διάφορα ὀνομαστὰ μοναστικὰ κέντρα προκειμένου νὰ γνωρίσει τὴν μοναχικὴ ζωή. Τὸ 360 ἀποσύρθηκε μαζὶ μὲ τὸ φίλο του Γρηγόριο σὲ ἐρημικὴ τοποθεσία, κοντὰ στὸν Ἴρη ποταμὸ τοῦ Πόντου, ὅπου μόνασε ὡς τὸ 363 μελετῶντας καὶ συγγράφοντας. Τὸ 363 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στὴ Καισάρεια, ἀναπτύσσοντας τεράστια φιλανθρωπικὴ δράση. 

Καλλιόπη Ταχτσόγλου: Τά δικαιώματα τοῦ Διαβόλου, τό κράτος, ἡ βία καί ἡ δύστυχη Δ.Ι.Σ.


 
1)  Δικαίωμα στὸν ἔρωτα - οἱ παρθενίες, οἱ ἁγνότητες, οἱ ἀθωότητες καὶ λογιῷ ἄλλοι σκοταδισμοὶ καὶ σέξ μόνο στὸν γάμο, οὔ, τελειώσανε πρὸ δεκαετιῶν!

2) Δικαίωμα στὴν μοιχεία - καὶ οἱ παντρεμένοι  ἔχουν ψυχή ! Τὸ «Οὺ μοιχεύσεις» καὶ τὰ «᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ »  «᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, ποιεῖ αὐτὴν μοιχᾶσθαι, καὶ ὃς ἐὰν ἀπολελυμένην γαμήσῃ, μοιχᾶται.» τὰ κατάπιαν «οἱ ἀγῶνες γιὰ κοινωνικὴ δικαιοσύνη» ἐδῶ καὶ χρόνια.