Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Μοναχός Ανατόλιος Καυσοκαλυβίτης (1862 - 20 Σεπτ/ρίου 1938)


Στο χωριό Παγκράτι Καλαβρύτων γεννήθηκε το 1862. Το 1890 ήλθε στο Περιβόλι της Παναγίας. Το 1892 εκάρη μοναχός στην Καλύβη του Τιμίου Σταυρού των Καυσοκαλυβίων. 
 
Ήταν πάμφτωχος, ακτήμων, ευλαβέστατος, ένθερμα θεοτοκοφιλής και φιλόθεος. Ούτε νερό δεν είχε στην Καλύβη του. Με το σταμνί κουβάλαγε νερό από το Κυριακό. Από τον μύλο έπαιρνε το πρώτο άλεσμα του σιταριού, επειδή αυτό είχε λίγο χώμα και ήταν πιο φθηνό. 
 
Περνούσε με ξηροφαγία. Αν είχε κανέ­να φιλοξενούμενο, μαγείρευε κάτι. Με χόρτα και λαχανίδες περνούσε, πάντα λίγα, πάντα φτωχά. Άκρος νηστευτής, ο πιο πλούσιος πένης των Καυσοκαλυβίων.

Μιχαὴλ Μιχαηλίδης: Ὁ καλλωπισμός φθείρει τήν ψυχήν


Τό κάλλος, ἡ ὀμορφιά, εἶναι καί ὡραῖο καί καλό. Δημιουργός τοῦ κάλλους εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Θεός. Ὅπου κι ἄν στρέψουμε τή ματιά μας θ’ ἀντικρύσουμε την ὀμορφιά καί τή σοφία τοῦ Θεοῦ. Στόν οὐρανό, στή γῆ, στα βουνά, τίς θάλασσες, τά πουλιά, τά λουλούδια... Παντοῦ. Στό κάθε μας βῆμα. Τήν κάθε στιγμή. Ὅλα πλασμένα «καλά λίαν».
Τό ὡραῖο, ὅταν εἶναι καλό καί δέ διαστρέφεται, δίνει χαρά στήν ψυχή καί ὀμορφιά στη ζωή.
«Νά μή κατηγορεῖ κανένας τήν ὀμορφιά, προσθέτει ὁ ἅγιος Πατέρας (ἱερός Χρυσόστομος), οὔτε νά λέγει ἐκεῖνα τά ἀνόητα λόγια, ὅτι τάχα την τάδε τήν κατάστρεψε ἡ ὀμορφιά ἤ στήν τάδε ἡ ὀμορφιά ἔγινε ἀφορμή καταστροφῆς και ἀπώλειας». Καί ἀπαντᾶ: «Οὐ το κάλλος αἴτιον μή γένοιτο ἔργον γάρ ἐστι καί τοῦτο τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ἡ προαίρεσις ἡ διεφθαρμένη αἰτία πάντων τῶν κακῶν ἐστιν».

Υποταγή στη νέα τάξη


Θέλουν να κρύψουν τους Αφγανούς, τους Πακιστανούς και τους λοιπούς ισλαμιστές εποίκους κάτω από το «χαλί». Αυτό θέλουν να κάνουν με τις αντεθνικές και αντιχριστιανικές αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που «αποφάσισε» ότι δεν πρέπει να αναγράφονται ούτε το θρήσκευμα ούτε η ιθαγένεια στα στοιχεία τα οποία τηρούνται στο σχολείο και στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Αντί η κυβέρνηση να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων την «απόφαση», ξεκίνησε άμεσα να την εφαρμόζει!

Ο πληθυσμός της Ελλάδας υπό διωγμόν

Δημογραφικό ολοκαύτωμα για την Ελλάδα προβλέπει μεγάλη έρευνα με τον χαρακτηριστικό τίτλο τίτλο «Ο πληθυσμός της Ελλάδας υπό διωγμόν», που υπογράφει η σημαντική δημογράφος Δρ. Ήρα Έμκε- Πουλοπούλουνομικός, μέλος της Ακαδημίας Επιστημόνων της Νέας Υόρκης και αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Δημογραφικών Μελετών, υπό την αιγίδα της οποίας, τελεί η όλη πολυσέλιδη έκδοση.


Σύμφωνα με την “κραυγή αγωνίας” της έρευνας, δραματική αριθμητική ανατροπή φαίνεται πως πυροδότησε για τον πληθυσμό της Ελλάδας η οικονομική κρίση, που πλήττει από το 2010 τη χώρα.Η συρρίκνωση των γεννήσεων, η αύξηση των θανάτων και η αρνητική μετανάστευση, αναδεικνύουν το δημογραφικό της Ελλάδας σε μέγα εθνικό θέμα.

Χειμάρρα: Το προωθημένο κάστρο του Ελληνισμού


Οι τόποι δεν είναι απλώς τόποι. Ενδύονται το χαμόγελο, τις κουβέντες, τις ψυχές των ανθρώπων που τους κατοικούν. Η φιλοξενία και το σθένος των Χειμαρριωτών είναι παροιμιώδη.


«Θα αντέξουν. Είναι σκληροτράχηλοι, μαχητικοί, πείσμονες και ανθεκτικοί», είπε ο συνταξιδιώτης μας όπως παίρναμε την τελευταία στροφή στα Σπήλια για να φύγουμε από τη Χειμάρρα. «Πήραν κουράγιο από τη χθεσινή δήλωση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν κουραστεί από αναδιπλώσεις».

Είχαμε φιλοξενηθεί για το διήμερο του Γενέσιου της Θεοτόκου στην οικία των Μιλέων στο ιστορικό κέντρο της Χειμάρρας, ένα από τα είκοσι περίπου κτίσματα αυτοχθόνων Ελλήνων ομογενών που σκόπευε να κατεδαφίσει ο Έντι Ράμα. 

Παπα-Γρηγόρης ο Πνευματικός


Γεννήθηκε στο ιστορικό Μεσολόγγι και ήταν ένα από τα παιδιά που σώθηκαν από την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου. Το επώνυμό του ήταν Μανωλάτος, προφανώς Κεφαλλονίτικης καταγωγής. 

Ήρθε και έγινε μοναχός και ιερέας στη Νέα Σκήτη, στην Καλύβη του Αγίου Σπυρίδωνος. Για την αρετή του προτάθηκε από τους πατέρες της Νέας Σκήτης στην κυρίαρχο μονή του Αγίου Παύλου και έγινε Πνευματικός. Κατόπιν πήγε για προσκύνημα στα Ιεροσόλυμα. Έζησε για λίγα έτη και στην Καλύβη του Τιμίου Προδρόμου στην Αγία Άννα.


Στα μέσα περίπου της δεκαετίας 1840-50 αναχώρησε για την Μικρά Αγία Άννα για ανώτερη πνευματική ζωή και πήρε την Καλύβη της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Η συνοδεία του αποτελείτο από τους ιερομονάχους παπα-Κοσμά και παπα-Δαμιανό.

Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο


Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο. Είπε πάλι. Όσο περισσότερο κοπιάζεις, τόσο περισσότερη χάριν και χαρά απολαμβάνεις. Και συνέχισε.

1. Μπορούσε να πληρώσει την καρδιά μας ο Θεός με τόση μακαριότητα και αγάπη και θείον έρωτα, ώστε να πέσουμε κάτω, μην αντέχοντας αυτήν.
Αλλά τότε θα εγκαταλείψουμε τα μοναστήρια και θα κλεινόμασταν στα σπήλαια.

2. Οι κοσμικοί θα εγκατέλειπαν τις υποθέσεις τους και τις φροντίδες τις οικογένειας και τα παιδία τους. Για αυτό ο Θεός που είναι αγάπη, δεν μας πληροί με τέτοια αγάπη και θεία μακαριότητα.

3. Είναι βαρεία η καλογερική Γέροντα; Ρώτησαν κάποιον σοφό μοναχό.
Δεν είναι βαριά. Έρχεται καιρός που, όταν λησμονήσεις τον εαυτό σου, βλέπεις ότι είναι το πιο ανάλαφρο φορτίο – είπε.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Άγιος Ευστάθιος και η συνοδεία του, Θεοπίστη η σύζυγος του, Αγάπιος και Θεόπιστος τα παιδιά του

 
Εὐστάθιον βοῦς παγγενῆ χαλκοῦς φλέγει,
Καὶ παγγενῆ σὺ τοῦ Θεοῦ σῴζεις Λόγε.
Εἰκάδι Εὐστάθιος γενεῇ ἅμα βοῒ καύθη.

Ο Ευστάθιος ήταν αξιωματικός περίβλεπτος στη Ρώμη και στη χριστιανική πίστη προσήλθε με θαυμαστό τρόπο.

Όταν κάποτε κυνηγούσε ένα ελάφι, είδε στα κερατά του να φέρει σταυρό και άκουσε μία φωνή που τον καλούσε στην ορθή πίστη. Έτσι πίστεψε και βαπτίστηκε με το όνομα Ευστάθιος από Πλακίδας που ονομαζόταν πριν, καθώς επίσης και η γυναίκα του Τατιανή σε Θεοπίστη, αλλά και τα δυο τους παιδιά Αγάπιος και Θεόπιστος.

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

Μοναχός Ισίδωρος Καυσοκαλυβίτης (1885 - 19 Σεπτεμβρίου 1968)


Η Ανδρούσα της Μεσσηνίας ήταν η ιδιαίτερη πατρίδα του, στην οποία γεννήθηκε το 1885, ο κατά κόσμον Θεόδωρος Παντελόπουλος. 
 
Προσήλθε στο Άγιον Όρος το 1904. Εκάρη μοναχός το 1905 από τον Γέροντα Χαράλαμπο της Καλύβης του Αγίου Χαραλάμπους της ιεράς σκήτης Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων.
 
Επρόκειτο περί ευλαβέστατου και φιλομαθέστατου μοναχού. Ασχολήθηκε με τη συγγραφή, την ποίηση, την αντιγραφή σπουδαίων κειμένων, την ιατρική, τη φαρμακολογία, τη βοτανολογία, την ιχνογραφία, την ξυλογλυπτική και τη διακόσμηση κολλυβών. 

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ!



Φρίκη, τρόμος και πανικός κυριεύουν τα δαιμόνια, όταν βρεθούν μπροστά στο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, τη θεία Κοινωνία. 

Γι' αυτό πάντοτε οι δαιμονισμένοι σπαράζουν και χτυπιούνται ελεεινά, όταν πλησιάσουν στα τίμια Δώρα, πράγμα που δε συμβαίνει πριν από τον καθαγιασμό και τη μεταβολή τους. Είναι και τούτο μια συνεχής και περίτρανη απόδειξη, ότι η θεία Κοινωνία είναι πράγματι Σώμα και Αίμα Χριστού.

Στο βίο του αγίου Ευτυχίου, πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (6ος αι.), υπάρχει ένα σχετικό περιστατικό.

Στην περιοχή της Αμάσειας, όπου είχε για ένα διάστημα εξοριστεί, βρισκόταν ένα γυναικείο μοναστήρι, που λεγόταν «της Φλαβίας». 

ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ἀπὸ οἰκουμενιστὴ καθηγητή


Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.


1. Ἁγιομαχικὰ πυρά. Μετὰ τὸν προφήτη Ἠλία ἡ σειρὰ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου.



Δὲν ἔχει περάσει πολὺς καιρὸς ποὺ ἐκυκλοφορήθη στὸ Διαδίκτυο ἄρθρο μας μὲ τίτλο «Ἁγιομάχος οἰκουμενιστὴς προσβάλλει τὴν μνήμη τοῦ προφήτη Ἠλία». Εἰς αὐτὸ ἐπικρίναμε ἄρθρο ποὺ συνέγραψε ὁ καθηγητὴς Μιλτ. Κωνσταντίνου στὸ περιοδικὸ τῆς Ἐκκλησίας «Ἐφημέριος» μὲ τίτλο: «20 Ἰουλίου: Μνήμη προφήτη Ἠλία. Σχόλιο στὸ Β´ Ἀνάγνωσμα τοῦ Ἑσπερινοῦ: Γ´ Βα ιη´ 1- ιθ´ 16. Ἡ εἰδωλολατρία στὸν βιβλικὸ Ἰσραήλ.»  

Διαπιστώναμε ὅτι στὸ ἀρχιεπισκοπικὸ καὶ συνοδικὸ περιβάλλον ἔχει δημιουργηθῆ οἰκουμενιστικό – συγκρητιστικὸ κλῖμα, τὸ ὁποῖο εὐνοεῖ τὶς ἁγιομαχικὲς καὶ μεταπατερικὲς θέσεις, οἱ ὁποῖες περνοῦν πλέον καὶ στὰ ἐπίσημα μέσα ἐπικοινωνίας τῆς Ἐκκλησίας, στὰ περιοδικά της καὶ στὸν Ραδιοφωνικό της Σταθμό. Στὸ ἄρθρο αὐτὸ τοῦ καθηγητῆ Κωνσταντίνου γιὰ πρώτη φορὰ στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ζηλωτὴς προφήτης Ἠλίας, ἀγωνιζόμενος κατ᾽ ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ ἐναντίον τῆς εἰδωλολατρίας καὶ ἐγκωμιαζόμενος ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή, τὴν Πατερικὴ Παράδοση καὶ τὴν Ὑμνογραφία τῆς Ἐκκλησίας, ἐπικρίνεται ἀπό τόν ἀρθρογράφο, διότι μὲ τὴν σφαγὴ τῶν ἱερέων τῆς αἰσχύνης διέπραξε ἀποτροπιαστικὴ πράξη, ἡ ὁποία δῆθεν ἀποδοκιμάσθηκε ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θεό. Δὲν θὰ ἐπαναλάβουμε ἐδῶ ὅσα ἀναιρετικὰ αὐτῶν τῶν ἀθεμελίωτων ἰσχυρισμῶν γράψαμε στὸ δικό μας ἄρθρο.

Το βαρύ τίμημα της ελληνικής δειλίας

Δεν έχω τίποτα εναντίον της Τουρκίας. Όταν όμως μας στέλνει λαθρομετανάστες και τα αεροπλάνα της εισβάλλουν στον εθνικό μας εναέριο χώρο παράνομα, στα πλαίσια ενός ασύμμετρου, υβριδικού πολέμου, τότε πιστεύω πως πρέπει να καταρρίπτονται αφού προηγηθεί μία επίσημη προειδοποίηση. 

Ένα τελεσίγραφο. 

Είμαι σίγουρη άλλωστε πως η πολιτική του κατευνασμού που ακολουθεί η Ελλάδα, φοβούμενη να αντιμετωπίσει τους εισβολείς, είναι λανθασμένη. 

Πως όταν σκύψεις το κεφάλι μία φορά, δεν θα έχει τελειωμό. Το ίδιο ισχύει και για την Κύπρο, όταν η Τουρκία στέλνει με θράσος τα πλοία της για να προβούν σε γεωτρήσεις εντός της δικής της ΑΟΖ. 

Τα πλοία αυτά πρέπει ασφαλώς να βυθίζονται, φυσικά επίσης μετά από μία επίσημη προειδοποίηση. Εάν δεν το κάνει η Ελλάδα στηρίζοντας την Κύπρο όπως οφείλει, οι Τούρκοι θα κάνουν γεωτρήσεις ακόμη και στη Ραφήνα, ξεκινώντας από την Καστελόριζο και την προσάρτηση του.

ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΚΩΣ, ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ



Του Παναγιώτη Αποστόλου


Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου




Οι φόβοι μας, οι ανησυχίες, δυστυχώς επαληθεύονται. Επί αρκετά χρόνια αρθρογραφώ – με ακλόνητα στοιχεία σούπερ αξιόπιστων πηγών μου – για όσα διαδραματίζονται στα Δωδεκάνησα και ειδικότερα στην Ρόδο και την Κω!

Προς ενημέρωσή σας, θα ήθελα να σας γνωρίσω πως είχαν ενημερωθεί υψηλά στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά προσφάτως ενημερώθηκαν και της σημερινής! Όπως όμως προείπα, δυστυχώς δεν γίνεται τίποτε ουσιαστικό από κυβερνητικής πλευράς και σύντομα θα οδηγηθούμε με μαθηματική ακρίβεια σε έναν όλεθρο στην περιοχή των Δωδεκανήσων!

Πως πρέπει να προσευχόμαστε. Τα τρία είδη προσευχής - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Καθώς αναφερόμαστε στα πρακτικά, θα έλεγα να κάνουμε τριών ειδών προσευχή. Και, ει δυνατόν, κάθε φορά να κάνουμε και από τα τρία είδη. Ή, αν όχι κάθε φορά, τουλάχιστον κάθε μέρα. Αν δεν κάναμε το πρωί, μπορούμε να κάνουμε το βράδυ.

Κατ’ αρχήν οπωσδήποτε πρέπει ο χριστιανός να προσεύχεται από τα βιβλία της Εκκλησίας. Αυτό να μην το παραλείπουμε. Θα πάρουμε τον Συνέκδημο, το Ωρολόγιο ή μικρά βιβλιαράκια που κυκλοφορούν και θα πούμε προσευχές της Εκκλησίας. 

Η εωθινή προσευχή, ο εξάψαλμος, το απόδειπνο είναι προσευχές της Εκκλησίας. Το απόγευμα μπορούμε να πούμε κάτι από τον εσπερινό, που είναι προσευχή της Εκκλησίας. Οπωσδήποτε να προσευχόμαστε με τις προσευχές της Εκκλησίας. Είναι έτοιμες προσευχές.

Ἅγιος Παΐσιος: Τὸ βάσανο τοῦ βολέματος



– Γέροντα, μὲ δυσκολεύει μιὰ ἀδελφή.

– Ξέρεις τί γίνεται; Πολλοὶ βλέπουν σὲ τί τοὺς δυσκολεύουν οἱ ἄλλοι, καὶ ὄχι σὲ τί δυσκολεύουν ἐκεῖνοι τοὺς ἄλλους. Ἀπαιτήσεις ἔχουν μόνον ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ὄχι ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους. 

Ἡ λογικὴ ὅμως τῆς πνευματικῆς ζωῆς εἶναι νὰ ἐξετάζης σὲ τί δυσκολεύεις ἐσὺ τοὺς ἄλλους καὶ ὄχι σὲ τί σὲ δυσκολεύουν οἱ ἄλλοι· νὰ βλέπης τί ἀναπαύει τὸν ἄλλον καὶ ὄχι τί ἀναπαύει ἐσένα. 

Γιὰ ἀνάπαυση ἤρθαμε σὲ αὐτὴν τὴν ζωή; γιὰ βόλεμα; Σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο δὲν ἤρθαμε γιὰ νὰ καλοπεράσουμε· ἤρθαμε νὰ ξεσκονισθοῦμε καὶ νὰ ἑτοιμασθοῦμε γιὰ τὴν ἄλλη ζωή.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἅγιοι Τρόφιμος, Σαββάτιος καὶ Δορυμέδων

 
Eις τον Tρόφιμον και Δορυμέδοντα.
Πνέοντες ἓν Τρόφιμε καὶ Δορυμέδον,
Ἓν ἐκ ξίφους δέχεσθε καὶ βίου τέλος.

Eις τον Σαββάτιον.
Ξεσθεὶς σιδηροῖς Σαββάτιος ὀξέσιν,
Εἰς σαββατισμὸν θεῖον ὡς Μάρτυς φθάνει.

Ἐννεαδεκάτῃ Τρόφιμον τάμον, ἠδὲ συνάθλους.

Μαρτύρησαν ἐπὶ βασιλέως Πρόβου καὶ διοικητοῦ Ἀντιοχείας Ἠλιοδώρου (278 μ.Χ.).

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Μοναχός Ονούφριος Αγιαννανίτης (1845 - 18 Σεπτεμβρίου 1935)


Καταγόταν από την αρχιερατική επαρχία Μέτρων της Α. Θράκης και ήταν υιός πλούσιου βοσκού πολλών προβάτων. Βόσκοντας τα πρόβατα ο ίδιος δεν παρέλειπε να προσεύχεται. 
 
Νέος αποφάσισε τη μοναχική του αφιέρωση. Με μία κάπα μόνο ξεκίνησε, δίχως χρήματα και πράγματα μαζί του, για το Άγιον Όρος. Μετά από πολλές περιπέ­τειες έφθασε στον αθωνικό λιμένα της σωτηρίας το 1888.
 
Πήγε στη μονή Ιβήρων να προσκυνήσει την Παναγία την Πορταΐτισσα. Κάποιος τον πλησίασε, και όταν πληροφορήθηκε ότι ήλθε για να μονάσει, του είπε να πάει στον παπα-Μηνά τον Μαυροβούνιο στη σκήτη της Αγίας Άννης. Πήγε, κτύπησε τη θύρα, εξήλθε ο παπα-Μηνάς και τον υποδέχθηκε μετά χαράς, λέγοντάς του ότι η Παναγία τον έφερε από την Πόλη.

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 8ον και τελευταίον)



8. Περί της υπερηφάνειας

Όγδοος είναι ο αγώνας κατά της υπερηφάνειας. Φοβερότατος αυτός ο αγώνας και από όλους τους προηγούμενους αγριότερος. Αυτός πολεμά προπάντων τους τέλειους και προσπαθεί να καταστρέφει εκείνους που ανέβηκαν σχεδόν στην κορυφή των αρετών. 

Και όπως μία κολλητική και θανατηφόρα αρρώστια δεν καταστρέφει ένα μέλος του σώματος, αλλά ολόκληρο το σώμα, έτσι και η υπερηφάνεια όχι μόνον ένα μέρος της ψυχής, αλλά ολόκληρη την καταστρέφει. 

Και το καθένα από τα άλλα πάθη, αν και ταράζει την ψυχή, αλλά με το να πολεμά μια μόνον αρετή, εκείνη που είναι αντίθετη του, και να προσπαθεί αυτή να νικήσει, σκοτίζει και ταράζει την ψυχή εν μέρει.

Ι. Πανήγυρις Ι.Μ. Ευαγγελισμού Πάτμου, επί τη Μνήμη του Κτίτορά της Αγίου Αμφιλοχίου Μακρή


Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά την αποψινή Ι. Αγρυπνία (8μ.μ.) και την αυριανή Θ. Λειτουργία από την Ι. Μονή Ευαγγελισμού Μητρός Ηγαπημένου στην Πάτμο, την οποία ο ίδιος ο Άγιος Αμφιλόχιος ίδρυσε το 1937 και της οποίας ήταν εφημέριος μέχρι τη μακαρία Κοίμησή του το 1970.
Βιογραφικά στοιχεία του Αγίου εδώ

Τι Γαβρόγλου, τι Κεραμέως; Χωρίς θρησκεία και ιθαγένεια τα πιστοποιητικά σπουδών! (τα λέγαμε για την Κεραμέως)



Με πρόσχημα τα προσωπικά δεδομένα, το Υπουργείο Παιδείας καταργεί την ιθαγένεια και το θρήσκευμα στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών. 

Ποιος όμως είναι ο λόγος; Τα προσωπικά δεδομένα φυσικά και πρέπει να είναι σεβαστά, όμως τι εννοούμε τελικά όταν λέμε προσωπικό δεδομένο; Αν κάποιος για παράδειγμα έχει πρόβλημα υγείας, βεβαίως και πρέπει να προστατεύεται. Γιατί όμως δεν πρέπει να γίνεται γνωστό το θρήσκευμα κάποιου; 

Υπάρχει κάποια δίωξη Χριστιανών κατά Μουσουλμάνων ή το αντίστροφο; Μήπως τελικά αυτοί που εφαρμόζουν τέτοιες… συριζαίικες πολιτικές κάνουν διακρίσεις και δρουν κατά της ατομικής ελευθερίας; Γιατί να μην γίνεται γνωστό το θρήσκευμα και η ιθαγένεια; Ντροπή είναι; 

Εντολή Κομισιόν: Κλείστε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Αποκάλυψη


Εάν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επαναλειτουργούσαν σε ορθολογικές βάσεις, θα δημιουργούσε πολλαπλασιαστικά 15-20.000 θέσεις εργασίας, με συνολικό ετήσιο τζίρο 3,5 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 300-500 εκατ. ετησίως. Με δεδομένη την αναμενόμενη υψηλή κερδοφορία τους, σοβαροί επενδυτές που θα αναλάμβαναν την επαναλειτουργία των ναυπηγείων, θα ήταν σε θέση να αποπληρώσουν ακόμα και το αμφιλεγόμενο πρόστιμο της τάξης του μισού δισ. ευρώ που έχει επιβάλλει η ΕΕ στα ναυπηγεία, καθώς και άλλα κόστη και επιβαρύνσεις τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλά η Κομισιόν φαίνεται πως προτιμά να κλείσουν από το να εισπράξει η ΕΕ το τεράστιο πρόστιμο και να δοθεί απασχόληση σε 20.000 άτομα. Προφανώς, έχει τους λόγους της, όπως θα δούμε στο άρθρο που ακολουθεί. "Κλείστε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά χωρίς άλλη συζήτηση". Αυτή τελικά είναι η "διαταγή" που δόθηκε από την Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση, ως απάντηση στις προσπάθειες του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη-Μάριου Γεωργιάδη να προωθήσει διαγωνισμό για την επαναλειτουργία τους στις αρχές του νέου χρόνου.

Η Εκκλησία δεν είναι εκ του κόσμου τούτου - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Ήλθε ο Χριστός στη γη και, αφού έκανε το έργο που είχε να κάνει, ανελήφθη στους ουρανούς, και μετά από λίγες ημέρες ήλθε το Άγιο Πνεύμα, και ιδρύθηκε έτσι η Εκκλησία, που είναι το σώμα του Χριστού.

Τα πρώτα μέλη της, οι Απόστολοι και όσοι πίστεψαν στο κήρυγμά τους, είχαν βαθυτάτη συνείδηση ότι η Εκκλησία, και επομένως και αυτοί, δεν ήταν εκ του κόσμου τούτου. Εξελέγησαν εκ του κόσμου τούτου, και η Εκκλησία προήλθε από τον κόσμο αυτόν, αλλά μόλις δημιουργήθηκε, και μόλις ο καθένας έγινε μέλος της, έπαυσαν να είναι εκ του κόσμου τούτου.

Ο Χριστός, και επομένως και η Εκκλησία, ως σώμα του Χριστού, δεν ήταν εκ του κόσμου τούτου. Η Εκκλησία, τα μέλη της Εκκλησίας είχαν βαθυτάτη συνείδηση και συναίσθηση ότι μέσα στον κόσμο είναι ξένοι.

Κοινή πνευματική ζωή τῆς οἰκογένειας ~ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου



Ὁ ἐν τῷ κόσμῳ πιστός καί τά μέλη τῆς οἰκογένειας στήν ὁποία ἀνήκει θά πρέπει νά λειτουργοῦν ὡς μέλη μιᾶς «κατ’ οἶκον Ἐκκλησίας». Ἡ οἰκογένεια εἶναι μία μικρή Ἐκκλησία. 

Θά πρέπει τά μέλη της, κατά μίμηση τῆς μοναστικῆς Ἐνορίας, νά καλλιεργήσουν τήν κοινή λειτουργική ζωή, τήν νηστεία, τήν φιλανθρωπία, τήν ἁπλότητα καί ἀφελότητα, τήν ἀνιδιοτελῆ ἀγάπη, τήν κοινή προσευχή μέσα στό σπίτι καθώς καί τήν πνευματική συμμελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Πατερικῶν συγγραφῶν.

Ὁ συμπνευματισμός, ἡ φιλόθεος ἀδολεσχία καί ἡ κοινή προσευχή καλό εἶναι νά γίνονται σέ τακτά χρονικά διαστήματα καί σέ καθορισμένες ὧρες πού νά μποροῦν ὅλοι νά συμμετέχουν. Τά μικρά παιδιά ἄς συμμετέχουν γιά λιγότερο χρόνο. Ἡ νηστεία ἐπίσης προσαρμόζεται ἀπό τόν Πνευματικό ἀνάλογα μέ τίς δυνατότητες καί τήν ἡλικία τοῦ καθενός...

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ὅσιος Εὐμένιος ὁ Θαυματουργός Ἐπίσκοπος Γορτύνης

 
Τὸ λεῖον Εὐμένιος ὄμμα Γορτύνης,
Πανευμενὲς κατεῖδεν ὄμμα Κυρίου.
Ὀγδοάτῃ δεκάτῃ θάνεν Εὐμένιος μεγαλήτωρ.

Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Εὐμένιος ὑπέβαλλε τὸν ἑαυτό του σὲ πολλὲς σκληραγωγίες καὶ ἀσκήσεις. Ἡ ἐγκράτεια ἦταν ἐκείνη ποὺ τὸν διέκρινε περισσότερο. Διότι στὸ μυαλό του, εἶχε πάντα τὴν συμβουλὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, «πᾶς ὁ ἀγωνιζόμενος πάντα ἐγκρατεύεται». Καθένας, δηλαδή, ποὺ ἀγωνίζεται, ἐγκρατεύεται σὲ ὅλα, ἀκόμα καὶ στὴν τροφὴ καὶ στὸ ποτό, προκειμένου νὰ πετύχει τὸν πνευματικό του σκοπό. Καὶ ὁ Εὐμένιος, ἀκολουθώντας τὰ λόγια τοῦ θεόπνευστου Ἀποστόλου, πέτυχε.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 7ον)



7. Περί της κενοδοξίας

Έβδομος είναι ο αγώνας κατά της κενοδοξίας. Αυτό το πάθος είναι πολύμορφο και πολύ λεπτό και δεν το εννοεί γρήγορα ούτε εκείνος που πειράζεται από αυτό. 

Επειδή οι προσβολές των άλλων παθών είναι πιο φανερές και ευκολότερα καταπολεμούνται, καθώς η ψυχή αναγνωρίζει τον εχθρό και με την αντίρρηση στις προσβολές του και την προσευχή, αμέσως τον ανατρέπει. 

Η κενοδοξία όμως, με το να είναι πολύμορφη όπως είπαμε, δύσκολα νικιέται. Γιατί φανερώνεται σε κάθε πράξη και σε φωνή και σε λόγο και σε σιωπή και σε έργο και σε αγρυπνία και σε νηστεία και σε προσευχή και σε πνευματικές αναγνώσεις και σε ησυχία και σε μακροθυμία. Με όλα αυτά προσπαθεί να προσβάλλει το στρατιώτη του Χριστού.