Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Ο Αλβανός πρωθυπουργός μας εμπαίζει απροκάλυπτα Η Αθήνα τι κάνει;



Έντονες καταστάσεις βιώνει και πάλι τις τελευταίες ημέρες ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός.

Στις 6 Ιουνίου Αλβανοί εθνικιστές του κινήματος «Τα παιδιά της Λιαπουριάς» έκαψαν σημαία της Βορείου Ηπείρου στο στρατιωτικό νεκροταφείο της Κλεισούρας, ενώ σύμφωνα με τη σελίδα τους στο facebook, προγραμμάτισαν στις 17 Ιουνίου διαμαρτυρία μπροστά από το ελληνικό προξενείο του Αργυρόκαστρου στην οποία προτίθενται να ζητήσουν την απομάκρυνση του Έλληνα προξένου.

Με την πυρπόληση της σημαίας της Βορείου Ηπείρου «τα παιδιά της Λιαπουριάς», απλούστατα παραδέχτηκαν ότι η Βόρειος Ήπειρος και το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα υφίστανται και τους φοβίζει.

Ἡ Ἑλλάδα ἀνάμεσα στὰ κύματα - Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὺγουστίνου Καντιώτου


Ἕνα ἀπὸ τὰ θαύματα τοῦ Κυρίου, ἀγαπητοί μου, εἶνε καὶ τὸ ἑξῆς (βλ. Ματθ. 14,22-34).
Εἶνε νύχτα, περασμένα μεσάνυχτα. Σὲ κάποιο βουνὸ δυτικὰ τῆς λίμνης Γεννησα­ρὲτ ἔ­χει ἐγκατασταθῆ ἕνας μυστικὸς ἀσύρματος ποὺ ἑ­νώνει οὐρανὸ καὶ γῆ· εἶνε ἡ προσ­ευχή, ἡ προσ­ευχὴ τοῦ Θεανθρώπου. Ὁ Κύρι­ος προσεύχεται, προσεύχεται ὅλη τὴ νύχτα. 

Τόση ἀξία δίδει στὴν προσευχή, ὥστε καὶ τὶς ὧρες τῆς ἀναπαύ­σεως θυσιάζει γιὰ νὰ ἐπικοι­νωνήσῃ μὲ τὸν οὐ­ράνιο Πατέρα. Ὅλη ἡ ἡμέρα του πέρασε μὲ ἀ­­κατάπαυστη δραστηριότητα ὑπὲρ τοῦ πλησί­ον, καὶ τώρα ἡ νύχτα τὸν βρίσκει γονατιστό. Στὴ βαθειὰ νυχτερινὴ σιγὴ ἐ­κεῖνος προσεύχε­ται! Μόνο πεπωρωμένοι ἀπὸ ἀπιστία καὶ ἀναίσθητοι δὲν συγκινοῦνται καὶ δὲν διδάσκονται ἀ­πὸ τὸ ὑπέροχο αὐτὸ παράδειγμα.

Ἀλλ᾿ ἐνῷ ὁ Κύριος προσεύχεται, ἐκεῖ κάτω, σὲ ἀπόστασι λίγων χιλιομέτρων, ἕνα μικρὸ πλοῖο κινδυνεύ­ει. Θύελλα ταράζει τὴ λίμνη, κύματα πελώρια ἀνοίγουν τὰ ἀφρισμένα στόματά τους νὰ τὸ καταπιοῦν. Ὁ Κύριος βλέ­πει τὰ κύματα, βλέπει τὸ πλοιάριο ποὺ κινδυνεύει νὰ ναυαγήσῃ, ἀλλὰ φαίνεται ἀδιάφορος.

Ο πόλεμος κατά των παθών - Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης


Λέγουν οι πατέρες ότι η καρδιά του ανθρώπου είναι μπλεγμένη με τις ρίζες των παθών, που είναι ακανθώδεις, και την έχουν «γαντζώσει» για τα καλά. 

Μόλις λοιπόν, επιχειρήσει ο άνθρωπος με τη φώτιση του Θεού να ξεριζώσει ένα πάθος (ουσιαστικά να μεταμορφώσει ένα πάθος), να αρχίσει να βγάζει τα ριζίδια, να τα πιάνει με την τσιμπίδα και να τα τραβάει, ξεριζώνοντας το πάθος σκίζει και την καρδιά! 

Σχιζόμενη δε η καρδιά βγάζει αίμα και πονάει. Αν δεν κάνει ο άνθρωπος υπομονή στον πόνο, σταματάει εκεί και εγκαταλείπει τον αγώνα και μένει εμπαθής και αμαρτωλός. Αν όμως κάνει υπομονή στον πόνο, τη βγάζει τη ρίζα του πάθους και απαλλάσσεται.

Γι’ αυτό και οι άγιοι πατέρες με την άσκησή τους, με τη φώτιση του Θεού, με την προσευχή κλπ. αγωνίστηκαν και πίεσαν τον εαυτό τους και ξερίζωσαν σιγά-σιγά τις ριζίτσες των παθών· μία-μία τις έβγαλαν και έφθασαν στην απάθεια.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Λεόντιος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ὕπατος καὶ Θεόδουλος μαρτυρήσαντες


Εις τον Λεόντιον
Ἄκμων τὸ σῶμα τοῦ Λεοντίου τάχα,
Ἄκμων σιδηροῦς, πρὸς σφύρας τὰς αἰκίας.
Ὀγδοάτῃ δεκάτῃ πληγῇσι Λεόντιος ἐκπνεῖ.

Εις τον Υπάτιον και Θεόδουλον
Eλευθερόφρων Θεόδουλος προς ξίφος,
Tοιούτον όντα και τον Ύπατον βλέπει.

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Μοναχός Γεννάδιος Διονυσιάτης (1881 – 17 Ιουνίου 1933)


Γεννήθηκε στα Ακούμια Αγίου Βασιλείου Ρέθυμνου Κρήτης το 1881, ο κατά κόσμον Γεώργιος Αντωνίου Σταματεράκης. Νέος κοινοβίασε στη μονή Διονυσίου, την οποία αγάπησε και διακόνησε με ζήλο ισόβια, από το 1902. Το 1905 εκάρη μοναχός.
Έκανε οικονόμος και παροικονόμος στα μετόχια της μονής, στην ίδια τη μονή, καθώς και παραγουμενιάρης. Ηταν ένας μοναχός ταπεινός, ανυπόκριτος, πράος και καλοκάγαθος. Ο παραδελφός του Λάζαρος με ζωηρά λόγια μιλά για την ενάρετη ζωή του με ωραίο τρόπο: Από κοιλίας μητρός ήτο προορισμένος διά τον Παράδεισον. 
Σπάνιον φαινόμενον μοναχικής καλλονής διά την χρονικήν μας περίοδον. Ήτο πεπληρωμένος ταπεινοφροσύνης και αγάπης και πίστεως, εξ ων πηγάζει ο αρμαθός των ποικιλώνυμων αρετών. Ποιαν αρετήν να ήθελες και να μη την είχεν ο τρισμακάριος».

Δείτε ποιανού κείμενο έβαλαν στις Πανελλήνιες.... Καλό φρικάρισμα...


Σχόλιο Πᾶνος: Κάθε λίγο μᾶς ἐπιβεβαιώνουν οἱ κυβερνῶντες, πὼς πρόκειται γιὰ τὴν μέγιστη ἀντίχριστη, ἀνώμαλη καὶ ἀνθελληνικὴ συμμορία ποὺ πέρασε καὶ κυβέρνησε τὴν πατρίδα μας ποτὲ.

Τὸ πιὸ λυπηρὸ δέ, εἶναι πὼς οὐδεμία ἀντίδρασις ἀπὸ τὸν λαό, πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, ἀπόλυτη ἀποδοχὴ σὲ ὅλα...
___________________________

Αυτήν την παιδεία θέλουν να πλασάρουν στη νέα γενιά...

Επελέγη κείμενο αναφοράς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από συγγραφέα που ένα από τα τελευταία του βιβλία έχει τίτλο «Γιατί πρόδωσα την πατρίδα μου»

Στα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία με το νέο σύστημα, στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, συμπεριλαμβανόταν ένα κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη με τίτλο «Το γιατρικό της αμόλυντης λογοτεχνίας». Ποιος είναι αυτός σίγουρα αναρωτήθηκαν οι περισσότεροι…

Απλές σωτήριες διέξοδοι για την οικογένεια - Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης (†)


Εμπνευστής, χειραγωγός, συνδετικός κρίκος της οικογένειας είναι ένας καλός και έμπειρος πνευματικός πατέρας. Καλό είναι να είναι ένας για όλα τα μέλη της οικογένειας. Όταν όμως για διάφορους λόγους δεν γίνεται, δεν πειράζει πολύ. Σημασία έχει να υπάρχει πνευματικός κι ας μην είναι κοινός, ώστε να δίνει κοινή γραμμή πλεύσεως.


Καλό επίσης είναι από μικρά και τα παιδιά – από τότε που καταλαβαίνουν – να μάθουν την εξομολόγηση. Ούτε να τα ξεθαρρεύουμε, ούτε και να τα φοβίζουμε γι’ αυτό. Φυσιολογικά, απλά, ειρηνικά, με φόβο Θεού, με σεβασμό, με ειλικρίνεια και τιμιότητα. Σε αυτό θα βοηθήσουν και οι γονείς και οι πνευματικοί, δίχως βία, πίεση και καταπίεση, που φέρνουν αντίδραση και άσχημα αποτελέσματα.


Για την οικογένεια και τη σύνδεσή της απαραίτητη είναι η ησυχία. Απλά οι λεγόμενες ώρες κοινής ησυχίας, αλλά γενικά είναι πολύ χρήσιμη η ωραία ησυχία. Ακούει κανείς μουσική στο δωμάτιό του, γιατί να την έχει τόσο δυνατά και να ενοχλεί όλους τους άλλους, το ίδιο και με την τηλεόραση, στην οποία θα επανέλθουμε, ή όταν μαστορεύει κάποιος κάτι ή όταν συζητά. 

Νώντας Σκοπετέας: Εἴμαστε ὅλοι μεγάλοι ἀδελφοί!


Ὁ μεγάλος ἀδερφὸς ἔκλαψε στὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Πατέρα μόλις ἄκουσε τὰ σπαρακτικὰ ἐκεῖνα : νεκρὸς ἢν καὶ ἀνέζησε, ἀπολωλὼς ἦν Καὶ εὑρέθη...

Ἦρθε καὶ κεῖνος ὁ ταλαίπωρος εἰς ἑαυτὸν καὶ φώναξε δυνατὰ τὸ ἥμαρτον ...

Καὶ μπῆκε ὕστερα καὶ ἔλαμπε στὴ γιορτὴ... Στὸ πλάϊ τοῦ Ἀσώτου .

Μαζὶ μὲ Χερουβεὶμ τραγούδησε σὲ κεῖνο τὸ ἀξημέρωτο τὸ πανηγύρι ...

Κράτησε σφιχτὰ τὸν ἀδερφό του καὶ μεῖναν πάντα μαζὶ στὴν ἄκλειστη τὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Οὐρανοῦ...

Καὶ ἔμειναν ἐκεῖ μαζὶ μὲ ἄλλους ἀμέτρητους, τάγμα ξεχωριστό...

Τῆς μετανοίας χορὸς ἀγγελικὸς...
(ἀπόσπασμα ἀπὸ παλαιότερο κείμενο μὲ τίτλο : Ὡς τὸν ἄσωτον οἰκτῖρμον! ν.σκ.)
________________________________

Ναί, εἶν᾿ ἀλήθεια πὼς πολὺ θὰ τὸ θέλαμε ἔτσι νὰ τελείωνε ἡ γνωστὴ παραβολὴ.... Ἡ ἐτυμηγορία γιὰ τὸν πρεσβύτερο ἀδελφὸ νὰ εἶναι ἀθωωτικὴ ἢ ἔστω στὴ δικαιοσύνη τοῦ Κυρίου μας νὰ μέτρησαν κάποιες ἐλαφρυντικὲς περιστάσεις, ὅπως λὲν οἱ Νομικοί. Ἡ εἰλικρινὴς δική του μετάνοια... 

Πρὶν τὴν ἐτυμηγορία ὅμως σὲ μιὰ δίκη, ὑπάρχουν κι οἱ ἀγορεύσεις. Ἄν τὸ ἔγκλημα εἶναι βαρύ, ὑπάρχουν καὶ ἔνορκοι ποὺ ἀκοῦν καὶ σχηματίζουν γνώμη. Νὰ λοιπὸν μιὰ εὐκαιρία νὰ ἀρθρώσουμε ἕναν λόγο, μιὰ ἄποψη, ὄχι γιὰ βοηθήσουμε στὴν καταδίκη ἢ στὴν ἀθώωση, μὰ γιὰ νὰ καταδείξουμε ὅτι στὴν «ἀξιόποινη» πράξη ἢ παράλειψη τοῦ μεγάλου ἀδελφοῦ τῆς παραβολῆς τοῦ σπλαχνικοῦ πατέρα, ὑπῆρξαν καὶ διαχρονικὰ θὰ ὑπάρχουν ἀμέτρητοι συναυτουργοί, ἄμεσοι καὶ ἠθικοὶ συνεργοὶ... Ἄς θυμηθοῦμε ἐκεῖνο τὸ ξέσπασμα πρὸς τὸν Πατέρα.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ: Προς τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Αργολίδας κκ Νεκτάριον



Σεβασμιώτατε,

αρχικά ζητώ συγγνώμη, που τολμώ να γράψω κάτι, ενώ δέν είμαι ούτε άγιος, ούτε θεολόγος, ούτε ιερέας ούτε μοναχός αλλά ο τελευταίος των πιστών, πλην όμως μετέχω στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδας.  Σας δηλώνω μάλιστα ότι επώνυμα και «παρρησία θα λαλήσω» έχοντας και τη σχετική ευλογία του γέροντος πνευματικού.  Κι αυτό γιατί όπως είπε και ο Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης (μια και τον αναφέρατε) «είπε ο γέροντας, είναι σαν να το είπε ο Χριστός».

Έπεσε στην αντίληψή μου πρόσφατα το άρθρο σας "Η γη είναι τετράγωνη" (www.romfea.gr/epikairotita-xronika/37137-argolidos-nektarios-i-gi-einai-tetragoni) για διάφορα ενδοεκκλησιαστικά συμβάντα με αφορμή τον θρυλούμενο ιό, όπως για παράδειγμα το να κατηγορούνται επίσκοποι από άμβωνος, να θεολογούν λαϊκοί και διάφορα άλλα.  Έχοντας υπάρξει αναγνώστης του βιβλίου σας "Ο Θεός είναι άπαιχτος”, ομολογώ ότι με απογοήτευσε ο τίτλος του άρθρου σας. 

"ΒΟΜΒΑ" ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΟΥ ΓΩΓΟΥ: "ΜΙΑ ΓΡΙΠΗ ΕΙΝΑΙ"! Βίντεο - ντοκουμέντο



"Βόμβα μεγατόνων" έριξε ο γνωστός Λοιμωξιολόγος Χαράλαμπος Γώγος, Καθηγητής Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων για τον Κορωνοϊό, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του Σκάι και την Σία Κοσώνη (12-6-2020).

Απαντώντας σε ερώτηση για την έντονη δυσφορία πολιτών στον Εχίνο Ξάνθης για τα τοπικά περιοριστικά μέτρα κατά του Κορωνοϊού, ο κ. Γώγος απάντησε ότι δεν πρέπει να στοχοποιούνται οι κάτοικοι αλλά και όποιος ασθενήσει από Covid, επειδή είναι μια Γρίπη! Η οποία ακριβώς μεταδίδεται από το αναπνευστικό και έχει διασπορά για την οποία δεν φταίει ο κόσμος!


ΓΩΓΟΣ: "Το  πρώτο πράγμα που πρέπει να φύγει από πάνω μας είναι αυτή η "στοχοποίηση", η έννοια της "στοχοποίησης", αν πάθει κάποιος κάτι από τον Covid, από τον Κορωνοϊό

Τι ετοιμάζει η ΝΔ: το σχέδιο ξεπουλήματος του Αιγαίου


Η κυβέρνηση της ΝΔ φαίνεται πως είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε συνέργειες, συνεκμετάλλευση και συγκυριαρχία στο Αιγαίο. Δηλαδή στο ξεπούλημα του Αρχιπελάγους μας.
Πρόκειται για το υποχθόνιο σχέδιο που παρουσίασε ο ΥΠΕΞ τον Ιούλιο του 2019 στην Ουάσιγκτον και το οποίο αποσιωπήθηκε εντέχνως από τα εγχώρια μέσα.
Σε ερώτηση προς δημοσιογράφους και συντάκτες μεγάλων εφημερίδων, για ποιον λόγο δεν μετέδωσαν τις μειοδοτικές ιδέες του ΥΠΕΞ από τις ΗΠΑ, η απάντησή τους ήταν εκκωφαντική: «δεν τις ακούσαμε».

Το τουρκολιβυκό μνημόνιο το γνώριζαν και το περίμεναν προ καιρού οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Η απραξία της κυβέρνησης παρουσιάστηκε ως απλή αδράνεια, ενώ στην πραγματικότητα ενίσχυε τον σχεδιασμό της Νέας Δημοκρατίας.
Το μνημόνιο υπεγράφη στις 27 Νοεμβρίου. Δύο μόλις μέρες νωρίτερα, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, Θάνος Ντόκος, θα σύρει το χορό, και στα πλαίσια ενός μειοδοτικού αφηγήματος εκχώρησης κυριαρχίας, θα προτείνει σε συνέντευξή του «συνεκμετάλλευση με τους Τούρκους» του εθνικού μας πλούτου.

Γεώργιος Δημητράκης: Ἡ Ε.Ε. δέν ἔχει μέλλον



Ἡ Ε.Ε. εἶναι ἐκείνη ἡ ὁποία ἐκμεταλλεύεται ἐπὶ δεκαετίες τὶς ἀδυναμίες τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτικοῦ συστήματος. Ἄν ὅμως μερικοὶ Ἑταῖροι σκοπεύουν νὰ ἐκμεταλλεύονται τέτοιες παθογένειες καὶ ὡς συνέπεια αὐτῶν τὶς εὔθραυστες οἰκονομίες τους γιὰ νὰ ξεσκίζουν ἔτσι, μάλιστα καὶ μὲ εἰδεχθῆ τρόπο, τὶς σάρκες ἄλλων Μελῶν της, τότε ἡ Ε.Ε. δὲν ἔχει κανένα μέλλον.

Ἡ γνωστὴ σὲ ὅλους μας ἐπιβραδυντικὴ καὶ ἐμφανὴς διστακτικὴ συμπεριφορὰ τῆς Ἄνγκελα Μέρκελ εἶναι εἰς τὴν πραγματικότητα τὸ χαρακτηριστικὸ τῆς ἀντιευρωπαϊκῆς ρητορικῆς της γιὰ τὴν πραγμάτωση τοῦ ὁράματος τῆς πολιτικῆς ἕνωσης τῆς Εὐρώπης καὶ τῆς ἐξασφάλισης τῆς πολυπόθητης εἰρήνης εἰς τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἤπειρο, ἀλλὰ παράλληλα καὶ αὐτῆς τῆς παγκόσμιας εἰρήνης.

Ὡς ὅμως δείχνουν τὰ πράγματα, μὲ τὴν ἀνεύθυνη πρακτικὴ αὐτή, οἱ Γερμανοὶ θὰ εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι θὰ ξαναβυθίσουν καὶ πάλιν εἰς τὸ χάος καὶ τὸν πόνο τὴν Εὐρώπη, μόλις 3 γενεὲς μετὰ τὸν καὶ 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό μας



– Γέροντα, γιατί ὑπερηφανεύομαι εὔκολα;

– Γιὰ νὰ ὑπερηφανεύεσαι εὔκολα, σημαίνει ὅτι ἔχεις μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό σου. Πιστεύεις ὅτι κάτι εἶσαι. Δὲν μπορεῖ νὰ ὑπερηφανευθῆ κανείς, ἂν δὲν πιστεύη ὅτι κάτι εἶναι. 

Ἀφοῦ λοιπὸν πιστεύεις ὅτι εἶσαι σπουδαία, μετὰ μὲ τὸ παραμικρὸ ὑπερηφανεύεσαι, σὰν τοὺς ὑπερτασικοὺς πού, μόλις λίγο στενοχωρηθοῦν, ἀμέσως ἀνεβάζουν πίεση.

– Γέροντα, ἔχει παγώσει πάλι ἡ καρδιά μου. Γιατί φθάνω σ᾿ αὐτὴν τὴν κατάσταση;

– Γιατὶ ἀφήνεις τὸ κεφάλι σου ξεβίδωτο καὶ παίρνει ἀέρα τὸ μυαλό σου. Ἐγὼ βάζω τάπα, τὴν βιδώνω, ἀλλὰ ἐσὺ τὴν πετᾶς. 

Τώρα χρειάζεται νὰ βάλουμε τάπα μεγάλη καὶ νὰ τὴν βιδώσουμε γερὰ-γερά. Ξέρεις πόσα θὰ σοῦ ἔδινε ὁ Χριστός, ἂν δὲν εἶχες αὐτὸ τὸ ἐλάττωμα; 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Οἱ Ἅγιοι Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ οἱ Μάρτυρες


 Σαβέλ, Μανουήλ, Ἰσμαὴλ Πέρσαι γένος.
Τὸ δ' ἀξίωμα, Μάρτυρες διὰ ξίφους.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ κασιγνήτους τρεῖς τάμε χαλκός.

Τριάδος αἰσχύνουσιν ἐχθροὺς τριστάτας·
Τὸν Μανουὴλ νύττουσι λόγχαι Χριστέ μου,
Ζηλοῦντα πλευρᾶς λογχονύκτου σῆς πάθος·
Ἐβδομάτῃ δεκάτῃ ἴδε τρεῖς Ἀνέρας ἀθλέοντας.

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Από μικρό … η αλήθεια


Κάποτε ζούσε ένας άνθρωπος πολύ ηλικιωμένος. Τα μάτια του ήταν θολά, δεν άκουγε καλά και τα πόδια του τον κρατούσαν με δυσκολία.

Όταν καθόταν στο τραπέζι, το χέρι του έτρεμε τόσο πολύ που η σούπα χυνόταν στο τραπεζομάντιλο και στο παντελόνι του, ενώ έσταζε ακόμα και από το στόμα του.

Ο γιος του και η γυναίκα του είχαν αηδιάσει τόσο πολύ από αυτή την κατάσταση, που τελικά του έβαλαν ένα κάθισμα στη γωνία δίπλα από τη φωτιά και σέρβιραν το φαγητό του σε ένα μικρό πήλινο σκεύος.

Κάποια μέρα, τα χέρια του έτρεμαν τόσο πολύ που δεν μπορούσε πλέον να κρατήσει το πήλινο σκεύος. Το πιάτο του έπεσε στο πάτωμα και έσπασε και η γυναίκα του θύμωσε.

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναίος: "Πῶς θ' ἀντιδράσουμε σ' ἕνα διωγμὸ τῆς Ἐκκλησίας;"


Ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ Μακαριστοῦ Γέροντος πατρὸς Ἀθανασίου Μυτιληναίου ποῦ διεξήχθη στὶς 09-11-1986. 
Τὰ λόγια τοῦ Γέροντος ἄκρως προφητικά, ἀκούγονται στὰ αὐτιὰ μᾶς ἐπίκαιρα καὶ διαχρονικά, σὰν νὰ περιγράφει ἐπακριβῶς τὴν σημερινὴ κατάσταση.

Γεώργιος Δημητράκης: Ἑλλάδα, ἡ ἀγαπημένη λάμψη τῆς ἀνθρωπότητας -οἱ ἀπειλὲς τῆς Τουρκίας-


Θέμα: www.Μόσχα: αὐτὸ θὰ συμβεῖ ἂν ἐμπλακοῦν σὲ πόλεμο Ἑλλάδα καὶ Τουρκία
-ἔκθεση τῆς ρωσικῆς ἐφημερίδας VZGLYAD, 9.6.2020-

Μόλις πολὺ πρόσφατα ἔλαβα τὴν ἀναλυτικὴ ἔκθεση, ἡ ὁποία παράλληλα δημοσιεύτηκε καὶ εἰς τὸ Διαδίκτυο, «Μόσχα: αὐτὸ θὰ συμβεῖ ἂν ἐμπλακοῦν σὲ πόλεμο Ἑλλάδα καὶ Τουρκία», τὴν ὁποία διάβασα μετὰ προσοχῆς. Δὲν ἔχω οὐδεμία ἀντίρρηση γιὰ τοὺς ἀριθμητικούς, συγκριτικοὺς καὶ συσχετισμοὺς τῶν δύο χωρῶν Ἑλλάδας καὶ Τουρκίας. 

Ὅμως γιὰ κάτι τέτοιο δὲν χρειάζεται νὰ ἔχει κανεὶς ἐπιστημονικὲς γνώσεις γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῶν ἀριθμῶν, ἀλλὰ οὔτε σχετικὲς προσβάσεις σὲ διάφορα κέντρα πληροφοριῶν, καθότι οἱ δραστηριότητες τῶν παραγωγῶν καὶ κατασκευαστῶν ὅπλων καὶ ἡ ἐλεύθερη προώθηση π.χ. πώληση αὐτῶν πρὸς ἄλλες χῶρες δημοσιοποιοῦνται σὲ τακτὰ χρονικὰ διαστήματα.

Δυστυχῶς ὅμως ἀπὸ τὴν ὅλη Ἔκθεση ἀπουσιάζει ἡ ἀναφορὰ καὶ ἡ σημασία τῆς Ἱστορίας. Ὁ ἀμερικανὸς Ἱστορικὸς Χάουαρτ Ζίν (1922-2010), εἶπε: «Ἄν δὲν γνωρίζουμε Ἱστορία, εἴμαστε κρέας ἕτοιμο γιὰ τοὺς σαρκοφάγους πολιτικούς, γιὰ τοὺς διανοούμενους καὶ τοὺς δημοσιογράφους ποὺ προμηθεύουν τὸ πιὸ ἀκονισμένο μαχαίρι». 

Ο Μπλερ ζητά «ψηφιακές ταυτότητες» κορωνοϊού που θα αποδεικνύουν την «κατάσταση ασθένειας»


Ο πρώην πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Τόνι Μπλερ, ζήτησε τη δημιουργία ψηφιακών ταυτοτήτων (Digital IDs) για την παρακολούθηση της «κατάστασης της νόσου» ως μέρος των σχεδίων επανεκκίνησης των διεθνών ταξιδιών μετά την παγκόσμια κρίση του κορωνοϊού.
Ο Μπλερ, που τώρα ηγείται του "Ινστιτούτου Τόνι Μπλερ για την Παγκόσμια Αλλαγή" (Tony Blair Institute for Global Change), είπε σε ένα ηχογραφημένο μήνυμα ότι οι ψηφιακές ταυτότητες αποτελούν μια «φυσική εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο θα χρησιμοποιούμε την τεχνολογία σε κάθε περίπτωση στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και αυτή η τεράστια κρίση δίνει έναν πρόσθετο λόγο για αυτό».

Δημήτριος Παναγόπουλος: ΠΕΡΙ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑΣ (Και αποφυγής της)


1248) Είναι μερικές γυναίκες, που παντρεύονται σαν στιμμένες λεμονόκουπες. Αφού πρώτα περιγιήθηκαν σε όλα τα μονοπάτια της αμαρτίας και γύρισαν όλες τις γκαρσονιέρες, έπειτα έρχονται σε παντρειά. Και όταν έρθει η ώρα του τοκετού, δεν μπορούν να γεννήσουν, γιατί δεν έχουν συστολή και γεννούν αναγκαστικά με καισαρική. Άλλες πάλι, λόγω του αμαρτωλού και βεβαρημένου παρελθόν τους, γίνονται άτεκνες.

1249) Η σωματική ηδονή δόθηκε από τον Θεό σαν μπουρμπουάρ στον άνθρωπο, για το έργο της τεκνογονίας. Εμείς όμως παίρνουμε το μπουρμπουάρ, χωρίς να κάνουμε παιδιά, πορνεύοντας.

1250) Είναι αδύνατο το παιδί που γεννήθηκε από μοιχαλίδα να προοδεύσει, λέει ο Σοφός Σολομώντας.

1251) Όσοι κάνουν σήμερα πολλά παιδιά, έχουν μεγάλο πόλεμο από τον κόσμο και τους συγγενείς τους. Λένε στην πολύτεκνη γυναίκα:

π. Κλεόπας Ηλιέ: Ποια καλά έργα βοηθούν στην προσευχή και ποια γεννιούνται απ’ αυτή;


Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα.


-Την προσευχή βοηθάει πολύ ή ελεημοσύνη, δεδομένου ότι ή ελεημοσύνη είναι πτέρυγα της προσευχής (Όσιος Ιωάννης της Κλίμακος. Λόγος 28).

Επίσης την βοηθούν ή ησυχία και ή εγκράτεια κατά τον λόγο, που λέγει: Από τους σπόρους του ίδρώτος της νη­στείας αυξάνεται ό στάχυς του πληρώματος της σοφίας και ή ησυ­χία είναι ή κορυφή της τελειότητας για τους προσευχομένους.

Και πάλι, αυτός που δοκίμασε την γλυκύτητα της προσευχής θα φυγή από την ηδονή σαν ένα άγριο γαϊδούρι.

Την προσευχή βοηθάει ακό­μη ή ταπείνωσης, διότι, κατά τους Αγίους Πατέρας, οποίος δεν θε­ωρεί τον εαυτό του ότι είναι αμαρτωλός, ή προσευχή του δεν είναι ευπρόσδεκτη στον Θεό, λέγει ό άγιος Ισαάκ ό Σύρος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Ὁ Ἅγιος Τύχων ὁ Θαυματουργός Ἐπίσκοπος Ἀμαθοῦντος Κύπρου


Βλάβην ὀλοθρεύοντος ἐκφυγὼν Τύχων,
Ζωῆς τυχὼν γέγηθε τῆς ἀνωλέθρου.
Ἕκτῃ καὶ δεκάτῃ κατερύκακε γαῖα Τύχωνα.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Ο Παπισμός δεν είναι Εκκλησία!


Έπαψε να είναι Εκκλησία όταν έγινε αίρεση
Κάτι δεν πάει καλά κι «η βάρκα μας μπάζει νερά». Αυτή η διαπίστωση ενισχύεται από τα δύο γεγονότα, που συνέβησαν στα τέλη του 2006. Τόσο η επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι και οι παρεπόμενες θριαμβολογίες των δημοσιογράφων ότι «ο πάπας θωρακίζει το Πατριαρχείο», όσο και η μετάβαση του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου στο Βατικανό και η ενθουσιώδης επιθυμία του «να βιώσωμεν την πλήρη ενότητα και να μεταλάβωμεν του σώματος και του αίματος του Κυρίου από του αυτού Ποτηριού της Ζωής», επισημαίνουν ένα σοβαρό, καυτό για τις μέρες μας Εκκλησιολογικό ερώτημα: Είναι Εκκλησία ο παπισμός;

Παρακολουθώντας τα δρώμενα με πόνο διαπιστώνει κανείς ότι ο οικουμενισμός έχει κάνει καλά τη δουλειά του. Τονίζει τα θετικά στοιχεία, που όντως έχει ο παπισμός και, μέσα στην πανσπερμία των αιρέσεων και στο αλαλούμ των θρησκειών, τον παρουσιάζει πολύ συγγενή προς την Ορθοδοξία. 

Ἡ ἁγία Μόνικα πρότυπο (ὡς σύζυγος, νύφη, μητέρα) - (Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Ἀυγουστίνου Καντιώτου)


Ἑορτάζοντας τὴ μνήμη τοῦ ἱεροῦ Αὐγουστίνου, ἀγαπητοί μου, μεγάλου πατρὸς τῆς Ἐκκλησίας, δὲν πρέπει νὰ λησμονοῦμε τὸ πρόσωπο ποὺ ὕστερα ἀπὸ τὸ Θεὸ συνετέλεσε τὰ μέγιστα στὴν διαμόρφωσι τοῦ χαρακτῆρος του. 

Τὸ δὲ πρόσωπο αὐτὸ δὲν ἦτο ἄγ­γελος τοῦ οὐρανοῦ, Χερουβὶμ καὶ Σεραφίμ· ὑπάρχουν καὶ στὴ γῆ ἄγγελοι, ἔνσαρκοι ἄγγελοι. Καὶ ἔνσαρκος ἄγγελος, ποὺ ἐπάνω στὶς φτεροῦγες τῆς ἀγάπης ἐπῆρε τὸν ἱερὸ τοῦ­τον ἄνδρα καὶ τὸν ὕψωσε μέχρι τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ, εἶνε ἡ μητέρα του, ἡ ἁγία του μητέρα, ἡ Μόνικα.

Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων


Όπως είναι γνωστό, η νηστεία δεν είναι αυτοσκοπός στην πνευματική μας ζωής αλλά εργαλείο που μας βοηθά να καθαριστούμε μεταμορφώνοντας τα πάθη μας για να φτάσουμε στην Βασίλεια του Θεού.

Μέσα στις νηστείες που έχει θεσπίσει η Εκκλησία, υπάρχει και η νηστεία των Αγίων Αποστόλων που είναι δυστυχώς άγνωστη σήμερα σε πολλούς Χριστιανούς. Στις 29 Ιουνίου, η Εκκλησία εορτάζει την εορτή των πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Έτσι, προς ανάμνηση του μαρτυρικού θανάτου των δύο Αποστόλων, έθεσε να υπάρχει νηστεία που λέγεται «Τεσσαρακοστή» αν και με το Νέο Ημερολόγιο, δεν υπερβαίνει ποτέ τις 30 ημέρες. Ο όρος περισσότερο έχει την σημασία της νηστείας λόγω ότι χρησιμοποιείται κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα.

Η νηστεία ξεκινά την Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγ. Πάντων και λήγει στις 29 Ιουνίου. Είναι κινητή εορτή που η διάρκεια της εξαρτάται από πότε είναι το Πάσχα. Η νηστεία αυτή, κατά τον Μ. Αθανάσιο (4ον αιώνα) ξεκινούσε μετά την Πεντηκοστή λόγω του ότι οι Απόστολοι ξεκίνησαν το έργο τους. Κατά τις Αποστολικές Διαταγές, ξεκινούσε μετά την Κυριακή των Αγ. Πάντων όπως το εορτάζουμε και εμείς. Σε αυτή τη νηστεία, τρώμε ψάρι, κρασί και λάδι. Στις 29 Ιουνίου που τελειώνει η νηστεία, υπάρχει για τους κοσμικούς κατάλυση εις πάντα και για τους μοναχούς κατάλυση ιχθύος.

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 στήν Ἱστορία καί τήν Λογοτεχνία (Βίντεο)


Πραγματοποιήθηκε μὲ ἐπιτυχία τὴν Παρασκευὴ 12 καὶ τὸ Σάββατο 13 Ἰουνίου τὸ συνέδριο: 

Ἡ Ἐπανάσταση του 1821 στὴν Ἱστορία καὶ τὴν Λογοτεχνία. 
Σὲ αὐτὸ παρουσιάστηκαν (μὲ τηλεδιάσκεψη ἢ μὲ ἀνάρτηση) συνολικὰ 39 ἀνακοινώσεις ποὺ συνιστοῦν συμβολὴ στὴν ἔρευνα γιὰ τὸ 1821. 

Μὲ τὸ συνέδριό μας φάνηκε πόσα πολλὰ ἀκόμη ἔχουμε νὰ μάθουμε γιὰ τὴν Ἑλληνορθόδοξη Ἐπανάσταση, καθὼς καὶ ὅτι, ὅταν θέλουμε, μποροῦμε, νὰ κάνουμε σοβαρὰ πράγματα γιὰ τὴν ἱστορία ἀκόμη καὶ χωρὶς κρατικὴ ὑποστήριξη καὶ μέσα στήν κρίση τοῦ κορωνοϊοῦ. 

Οἱ περισσότερες ἀπὸ τὶς ἀνακοινώσεις τοῦ συνεδρίου μας ἔχουν ἤδη ἀναρτηθεῖ μὲ τὴ μορφὴ βίντεο στὴν ἱστοσελίδα μας στὸν τομέα Ὁμιλίες.