Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021

Η εναέρια αρπαγή του μοναχού Ισαάκ Διονυσιάτη

 

Στις 21 Μαΐου του σωτηρίου έτους 1932 εκοιμήθη εν Κυρίω ο μοναχός Ισαάκ σε ηλικία 82 ετών, έχοντας διαβιώσει στη Μονή Διονυσίου πλέον των 60 ετών. Καταγόμενος από το Καβακλή των Σαράντα Εκκλησιών Θράκης, έγινε τύπος και υπογραμμός και ζώσα εικόνα ενάρετης ζωής.

Με αυτόν τον οσιότατο Γέροντα Ισαάκ συνέζησα στα Μετόχια τρεις περιόδους και από κοντά είδα και άκουσα πράγματα θαυμαστά και εξαίσια, που προξενούν κατάπληξη και κάποια από αυτά φαίνονται απίθανα στη δική μας ράθυμη, ολιγόπιστη και μικρόψυχη γενεά.

✶✶✶

Από τα πολλά που είδαμε και ακούσαμε, ένα μόνο θα ιστορήσουμε εδώ, και τούτο με συντομία.

Ἡ ἱστορία δύο φίλων ποὺ περπατούσαν στὴν ἔρημο (Διδακτική ἱστορία)

 

Κάποια στιγμὴ τσακώθηκαν καὶ ὁ ἕνας ἀπὸ τοὺς δύο ἔδωσε ἕνα χαστούκι στὸν ἄλλο. Αὐτὸς ὁ τελευταῖος, πονεμένος, ἀλλὰ χωρὶς νὰ πεῖ τίποτα, ἔγραψε στὴν ἄμμο:

ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΟΥ ΦΙΛΟΣ ΜΕ ΧΑΣΤΟΥΚΙΣΕ.

Συνέχισαν νὰ περπατοῦν μέχρι ποὺ βρῆκαν μιὰ ὄαση ὅπου ἀποφάσισαν νὰ κάνουν μπάνιο. Ἀλλὰ αὐτὸς ποὺ εἶχε φάει τὸ χαστούκι παραλίγο νὰ πνιγεῖ καὶ ὁ φίλος του τὸν ἔσωσε.

Ὅταν συνῆλθε, ἔγραψε πάνω σὲ μιὰ πέτρα: 
 
ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΟΥ ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΕΣΩΣΕ ΤΗ ΖΩΗ.

Αὐτὸς ποὺ τὸν εἶχε χαστουκίσει καὶ στὴ συνέχεια τοῦ ἔσωσε τὴ ζωή, τὸν ρώτησε: ὅταν σὲ χτύπησα, ἔγραψες πάνω στὴν ἄμμο, καὶ τώρα ἔγραψες πάνω στὴν πέτρα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ἡ Ὁσία Δομνίκη


Λιποῦσα τὴν γῆν οὐρανόφρων Δομνίκα,
Εἰς οὐρανοὺς ἀνῆλθεν, ὥσπερ ἠγάπα.
Δομνίκαν ὀγδοάτῃ πότμου λάβε νὺξ ἐρεβεννή.


Ἡ Ὁσία Δομνίκη ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395 μ.Χ.), Λέοντος A’ (457 – 474 μ.Χ.) καὶ Ζήνωνος (474 – 475 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρθαγένη (Νέα Καρχηδόνα) τῆς Ἱσπανίας. Κατὰ τὴν θεία οἰκονομία πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 384 μ.Χ., μαζὶ μὲ ἄλλες τέσσερις παρθένες, τὴ Δωροθέα, τὴν Εὐανθία, τὴ Νόννα καὶ τὴν Τιμοθέα καὶ ὕστερα ἀπὸ θεία ἀποκάλυψη βαπτίσθηκαν ὑπὸ τοῦ Πατριάρχου Νεκταρίου.

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Ο άγιος Πορφύριος μιλά με υποψήφια μοναχή

 

Πήγα μία φορά – διηγείται ανώνυμη μοναχή – στον Γέροντα Πορφύριο και πονούσε πολύ. Μου είχαν πη ότι άδικα θα πάω, έχει πολύ ανεβασμένη την ουρία και δεν δέχεται κανέναν. Πήγα και πονούσε και έλεγε: «Κύριε Ιησού Χριστέ…, Δόξα σοι Κύριε», εναλλάξ απ’ την καρδιά του. Αφού πήρα την ευχή του, του είπα:

– Θα μπορούσα να σας ρωτήσω ορισμένα πράγματα ή μήπως δεν μπορείτε;

Απόκρισις περί αναξίων αρχόντων - Αγίου Αναστασίου του Σιναΐτου Επισκόπου Αντιοχείας

 

 
Ερώτησις: Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι οι εξουσίες τού κόσμου έχουν ταχθή από τον Θεό2. Πρέπει λοιπόν να δεχθούμε ότι κάθε άρχοντας η βασιλεύς ή Επίσκοπος προχειρίζεται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό;

Απόκρισις: Ο Θεός λέει στον Νόμο: «Θα σας δώσω άρχοντας σύμφωνα με τις καρδιές σας»3. Είναι λοιπόν φανερό ότι οι μεν άρχοντες και οι βασιλείς που είναι άξιοι αυτής της τιμής προχειρίζονται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό. Οι άλλοι πάλι που είναι ανάξιοι προχειρίζονται κατά παραχώρησιν η και βούλησιν τού Θεού σε ανάξιο λαό εξ αιτίας αυτής ακριβώς της αναξιότητός των. Και άκουσε σχετικά μερικές διηγήσεις.

Όταν είχε γίνει βασιλεύς ο Φωκάς ο τύραννος4 και άρχισε εκείνες τις αιματοχυσίες με τον Βονόσο5 τον δήμιο, υπήρχε κάποιος μοναχός στην Κωνσταντινούπολι, άγιος άνθρωπος, που έχοντας πολλή παρρησία προς τον Θεό, σαν να δικαζόταν με τον Θεό και έλεγε με απλότητα: «Κύριε, γιατί έκανες τέτοιον βασιλέα;» Και τότε, αφού το έλεγε αυτό για αρκετές ημέρες, τού ήλθε φωνή εκ Θεού που έλεγε: «Διότι δεν βρήκα άλλον χειρότερο».

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ποιό «ἱερό ἀντάρτικο»;

 

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας


Μὲ ἔκπληξη διάβασα στὸ διαδίκτυο κάποια σχόλια φίλων, ποὺ ἔκαναν λόγο γιὰ «ἱερὸ ἀντάρτικο» καὶ γιὰ «ἀνάνηψη τῆς ἱεραρχίας μας» μετὰ τὴν τελευταία ἀπόφαση καὶ ἀνακοίνωση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου (4-1-2020). Ἄν καὶ ἴσως δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐκπλαγῶ τόσο, γιατί εἶναι γνωστὸ πόση ζημιὰ μπορεῖ νὰ κάνει μέσα στὴ σκέψη ὅλων μας ἡ συνήθεια. 
 
Ὑπενθυμίζω ἄλλωστε ὅτι ὅλοι μας ἀνεξαιρέτως, μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια μεθοδικοῦ καὶ κατευθυνόμενου ἐθισμοῦ στὴ νεοταξικὴ καὶ νεοεποχίτικη ἀτζέντα, ἔχουμε ὑποστεῖ ξεκάθαρη μιθριδατικὴ ἄμβλυνση τῶν κριτηρίων καὶ τῶν αἰσθητηρίων μας, μὲ ἀποτέλεσμα πράγματα ποὺ κάποτε μᾶς σόκαραν, νὰ μὴ μᾶς κάνουν πολλὴ αἴσθηση πιά, καὶ ἄλλα πού μᾶς ἐνοχλοῦσαν, νὰ τὰ θεωροῦμε πλέον φυσιολογικὰ καὶ δεδομένα.

Ἰωάννης Ἀσλανίδης: Ἀναγκαία ἡ ὀργάνωση καί ἀσφάλεια τῶν πανεμιστημίων μας

 

«Αὐτοὶ ποὺ μελέτησαν προσεχτικὰ τὸν τρόπο διακυβερνήσεως τῶν ἀνθρώπων, πρέπει νὰ ἔχουν πεισθεῖ πὼς ἡ τύχη τῶν ἐθνῶν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν ἐκπαίδευση τῶν νέων». (ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ)

-Μὲ ἀφορμὴ τὴν ἄθλια, ἐλεεινὴ καὶ ἐγκληματικὴ πράξη κάποιων παραβατικῶν νέων, στὸν ἀξιότιμο κ. Πρύτανη τῆς ΑΣΟΕΕ, ἐπανέρχομαι σὲ δημοσίευμα παλαιότερο, ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἀσφάλεια τῶν Ἀνωτάτων Ἐκπαιδευτικῶν Ἱδρυμάτων τῆς χώρας μας.
 
-Ἐπὶ χρόνια ἀσχολήθηκα μὲ τὴν ὑπέροχη Ἑλληνικὴ νεολαία μας καὶ τὸ γενικὸ συμπέρασμά μου εἶναι ὅτι, καθοδηγούμενοι οἱ νέοι μας, ὑπὸ συνετοῦ, στοργικοῦ, δίκαιου, καὶ ἀποτελῶν ὁ ἴδιος παράδειγμα πρὸς μίμηση ἡγέτη (ὡς καὶ γονεῖς, δάσκαλοι κλπ),  μποροῦν νὰ ἐπιτύχουν θαύματα. Ἄλλως!  ὁδηγοῦνται μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια σὲ δρόμους ἀπαιτήσεων, ἄνευ προσφορᾶς,προσφοράς τῶν ἰδίων, ἀποστεροῦντες μελλοντικὰ ἀπὸ τὸν ἑαυτόν των, τῶν οὐσιαστικῶν ἐκείνων ἀρχῶν καὶ ἀξιῶν ποὺ ἀπαιτοῦνται ὁπωσδήποτε σὲ μία εὐνομούμενη κοινωνία.

Ὁ Στρᾱτος Τζώρτζογλου, ὁμολογεῖ τήν πίστιν του στόν Θεό καί τήν δύναμη πού παίρνει ἀπό τήν προσευχή! (Βίντεο)

 


Γράφει ὁ Πᾶνος
 
Τὰ τελευταία χρόνια ποὺ διανύουμε, ὅλο καὶ κάποιοι τοῦ καλλιτεχνικοῦ στερεώματος, εἴτε ἠθοποιοὶ εἴτε τραγουδιστὲς κ.λπ., Ἕλληνες ἤ ξένοι, ἐξομολογοῦνται δημόσια τὴν πίστι τους καὶ τὴν σχέση τους μὲ τὸ Θεό.

Γίνεται λόγος γιὰ αὐτὴ τὴν ἐξέλιξη, διότι γνωρίζουμε ὅτι αὐτὸς ὁ χῶρος ἔχει ἀρκετὲς δυσκολίες καὶ προκλήσεις, ποὺ εἶναι πολὺ ἀποτρεπτικὸς γιὰ νὰ στραφεῖ κάποιος στὸν Θεὸ καὶ νὰ ἀγωνιστεῖ γιὰ τὴν Σωτηρία τῆς ψυχῆς του.

Δὲν κατακρίνουμε τὸ ἐπάγγελμα, δὲν εἶναι κακὸ νὰ εἶσαι ἠθοποιὸς ἤ τραγουδιστῆς. 
 
Ἀντίθετα μποροῦν νὰ γυριστοῦν ταινίες, ὅπως καὶ ἔχουν γυριστεῖ ἀρκετές, μὲ ἀξιόλογα μηνύματα γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ τὴν σχέση του μὲ τὸν Θεό ἤ νὰ γραφτοῦν τραγούδια καὶ μουσικὲς ποὺ ἀγγίζουν θετικὰ καὶ χαροποιοῦν, μὲ τὴν καλὴ ἔννοια, τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως γιὰ παράδειγμα ἔχουμε τὴν παραδοσιακή μας μουσικὴ καὶ τραγούδια.

Το διακύβευμα στις Θαλάσσιες Ζώνες

 

Του Νίκου Ιγγλέση

Για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών οι συχνές αναφορές σε έννοιες όπως χωρικά ύδατα, εσωτερικά ύδατα, συνορεύουσα ζώνη, υφαλοκρηπίδα, Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), κλείσιμο κόλπων, ευθείες γραμμές βάσης, επήρεια, πλήρης κυριαρχία, κυριαρχικά δικαιώματα κ.α. δε γίνονται κατανοητές και κατά συνέπεια δε γίνεται κατανοητό το εκάστοτε διακύβευμα. Ένα διακύβευμα που μπορεί να οδηγήσει σε ελληνοτουρκική στρατιωτική σύγκρουση.

Στη σύγχυση που επικρατεί συμβάλλουν και ορισμένοι γεωπολιτικοί αναλυτές, ειδικοί του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας και δημοσιογράφοι που «παρελαύνουν» καθημερινά από τα μέσα ενημέρωσης. Λέγονται ανακρίβειες, αναλύονται μονομερώς και λανθασμένα  τα δεδομένα προκειμένου οι πολίτες να οδηγηθούν στο επιθυμητό συμπέρασμα, που δεν είναι άμοιρο πολιτικών επιλογών. 

Μοναχός Μωϋσής: Mοναχισμός και μαρτύριο

 

Mοναχοί καί λαϊκοί, λοιπόν λοι σοι γαπον τόν Θεό καί χθές καί σήμερα καί στίς μονές καί στίς κατοικίες καί στά σπήλαια καί στά διαμερίσματα τν πολυκατοικιν, καλούμεθα νά μή παρασυρθομε πικίνδυνα πό τίς πιταγές τν λλαγν, τν ναγκν καί τν ργασιν, λλά ατοσυγκεντρωμένοι κι πέριττοι νά βρομε τόν χρο καί τόν χρόνο γιά τήν προσωπική μας τελείωση.   λόγος ατός μή θεωρηθε γωϊστικός.
 
ατογνωσία εναι τό πρτο πλατύσκαλο τς πνευματικότητος. ν δέν βοηθηθομε μες, δέν θά μπορέσουμε νά βοηθήσουμε κανένα. καλλιέπειά μας δέν σημαίνει σφαλς τήν προβολή μας. μες πάντα νά κρυβόμαστε πίσω πό τόν Θεό. Παρά τόν τόσο μόχθο γιά τήν ρετή πικρατε κακία, μως ο γιοι μένουν ς φωτεινά μετέωρα, τό μνημόσυνό τους αώνιο καί μνήμη τους ερή.
 
O εροκήρυκες δέν κατάφεραν ν πομακρύνουν μόνιμα τήν μαρτία πό τόν κόσμο, χι γιατί πέτυχαν τι κόσμος δέν μετανόησε λλά γιά νά φανερώνεται δύναμη το Θεο κι χι δική μας.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀντοχὴ τῆς μητέρας

 



– Γέροντα, ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σὲ μιὰ ἐπιστολή του πρὸς τὶς μοναχὲς γράφει νὰ μὴν ξεχνοῦν πὼς εἶναι γυναῖκες καὶ νὰ προσπαθοῦν νὰ μιμοῦνται τὶς Ὅσιες καὶ ὄχι τοὺς Ὁσίους[1]. Γιατί τὸ λέει αὐτό; Μήπως γιατὶ οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;

– Ποιές; οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή; Ἐγὼ τὶς ἔχω φοβηθῆ τὶς γυναῖκες. Ἔχουν πολλὴ ἀντοχή. Ἡ γυναίκα μπορεῖ στὸ σῶμα νὰ εἶναι ἀδύναμη, νὰ ἔχη λιγώτερες σωματικὲς δυνάμεις ἀπὸ τὸν ἄνδρα, ἀλλὰ μὲ τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει, ἂν τὴν δουλεύη, ἔχει τέτοια ἀντοχή, ποὺ ξεπερνάει τὴν ἀνδρικὴ δύναμη. Ὁ ἄνδρας, ναὶ μὲν ἔχει σωματικὲς δυνάμεις, ἀλλὰ δὲν ἔχει τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει ἡ γυναίκα. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Σύναξις Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη


 Ἐμὴ σε γλῶσσα Κήρυξ πῶς ἂν αἰνέσῃ,
Ὃν γλῶσσα Χριστοῦ γηγενῶν μείζω λέγει;
Μνήμη ἐβδομάτη Προδρόμου λάχεν αἰδοίοιο.


Ἀπὸ πολὺ παλιὰ ἔχει καθοριστεῖ νὰ ἑορτάζουμε κατὰ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν Ἁγίων Θεοφανείων, τὴ Σύναξη τοῦ Προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσει τὸν Ἰησοῦ Χριστό. 

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὑπῆρξε ὁ Ὄρθρος ποὺ ἀνήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου. Ὁ Ὄρθρος ποὺ προηγήθηκε τῆς ἀνατολῆς τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι τὸν ὀνομάζει ἕνας ὕμνος τῶν Θεοφανείων. «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου». Ὁμιλεῖ τὸ στόμα τοῦ Ἀσκητοῦ. 

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Ιερομόναχος Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης (1871 - 6 Ιαν. 1957)

 

 
Ο Γέροντας Ιερώνυμος, γόνος της αγιοτόκου Μικράς Ασίας, είναι ένα πρόσωπο στο οποίο συνυπήρχαν πολλές και σπάνιες αρετές με μοναδικές ικανότητες και χαρίσματα. Ο διψασμένος και πνιγμένος στην αναζήτηση και τα προβλήματά του κόσμος βρήκε τον πατέρα του. Αυτόν που μπορούσε να ακούσει, να κατανοήσει, να αγκαλιάσει, να δώσει κατεύθυνση και λύση, να εμπνεύσει, να μεταγγίσει ελπίδα, φωτισμό, αγάπη, χάρη Θεού. Βρήκε αυτόν που μιλάει με τον σοφό λόγο του, την ενάρετη πολιτεία του, τον θαυμαστό μυστικό κόσμο του. 

Η Τουρκία επέτρεψε τον αγιασμό των υδάτων στον Κεράτιο και την Τένεδο. Η «Ορθόδοξη» Ελλάδα έκανε προσαγωγές και μοίρασε πρόστιμα... (ΒΙΝΤΕΟΣ)

 

Γράφει ὁ Πᾶνος

Ποιὸς τὸ περίμενε νὰ φτάσουμε στὴν σημερινὴ κατάντια, ἡ Τουρκία νὰ δώσει ἄδεια νὰ ἁγιαστοῦν τὰ ὕδατα στὸν Κεράτιο κόλπο καὶ στὴ Τένεδο καὶ ἠ Ὀρθόδοξη Ἐλλάδα νὰ ἀπαγορεύει κάνοντας προσαγωγὲς καὶ μοιράζοντας πρόστιμα.

Στὴν Θεσσαλονίκη ἦρθαν πάνοπλοι ἀστυνομικοὶ (λὲς καὶ εἶχαν νὰ πολεμήσουν μὲ τρομοκράτες), γιὰ νὰ ἀποτρέψουν τὴν ρίψη τοῦ Σταυροῦ στὴν θάλασσα, διότι ποὺ ξέρετε, μπορεῖ νὰ μολυνόταν ἡ θάλασσα μὲ κοροναϊό.

Καὶ βέβαια ὅσοι τόλμησαν, βρέθηκαν νὰ συλλαμβάνονται  ἀπὸ τοὺς «προστάτες μας»  ἀστυνομικοὺς μὲ ὅτι αὐτὸ συνεπάγεται.

Παρόμοια κατάσταση καὶ στὸ Αἴγιο.

Τὸ λιμενικὸ κατόπιν εἰσαγγελικῆς ἐντολῆς, ἐπέβαλε πρόστιμο στὸν μητροπολίτη 1500 εὐρὼ καὶ ἀπὸ 300 εὐρὼ στοὺς δύο πιστοὺς ποὺ βούτηξαν.

Λόγος στήν Κυριακὴ τῶν Φώτων - Ἁγίου Λουκᾶ, Ἀρχιεπ. Κριμαίας,

Τὸ Εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα τῶν Θεοφανίων περιέχει ἕναν λόγο τοῦ Χριστοῦ μεγάλης σπουδαιότητας. Σ’ αὐτὸν τώρα θέλω λίγο νά στρέψω τὴν προσοχὴ σας.

Τοῦ μεγάλου αὐτοῦ γεγονότος τῆς Θεοφάνειας τοῦ Κυρίου προηγεῖται κήρυγμα στίς ὄχθες τοῦ Ἰορδάνη ποταμοῦ, τοῦ Ἰωάννου, τοῦ Προδρόμου τοῦ Κυρίου, τοῦ μείζονος μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων πού γέννησαν ποτέ οἱ γυναῖκες. Τὸ φλογερὸ του κήρυγμα τῆς μετανοίας γιά τὸ ὁποῖο προετοιμαζόταν εἴκοσι ὁλόκληρα χρόνια στήν ἔρημο τῆς Ἰουδαίας τραβοῦσε πρὸς αὐτὸν μεγάλο πλῆθος ἀνθρώπων. Ὁ πύρινος λόγος τοῦ κηρύγματός του ἔκαιγε τίς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων τοὺς ὁποίους βάπτιζε στά νερὰ τοῦ Ἰορδάνη καθαρίζοντας τίς ἁμαρτίες τους.

 Τὴν μεγάλη ἐκείνη ἡμέρα μὲ πολλὴ ἔκπληξη παρατήρησε ὅτι μεταξὺ τῶν ἄλλων πού ἔρχονται γιά νά βαπτιστοῦν βρίσκεται καὶ Ἐκεῖνος τὸν ὁποῖον μέχρι τότε δέν εἶχε γνωρίσει ἀλλὰ περὶ τοῦ ὁποίου τοῦ εἶχε ἀποκαλυφθεῖ ὅτι θὰ βαπτίζει μὲ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο. Καὶ ἀφοῦ ἔπεσε στά πόδια του, τοῦ εἶπε μὲ δέος: «γ χρείαν χω π Σο βαπτισθναι, κα σ ρχη πρς μέ;» (Μτ. 3, 14).

Ιερομονάχου Λουκά Γρηγοριάτη: Τι περιμένει ο Θεός από εμάς;

 

Οι απαντήσεις, που με τη Χάρη του Θεού και την ευλογία του Γέροντα θα ακολουθήσουν, θα είναι αναπόφευκτα ο καρπός της προσωπικής μας, και βεβαίως μικράς, πείρας. Θεωρώ ότι την καθολική επί του θέματος απάντηση έχει διδάξει το ίδιο το Άγιον Πνεύμα στην Εκκλησία δια των Αγίων μας. Εμείς μπορούμε να αναπτύξουμε μόνο κάποιες πλευρές της καθολικής αυτής εμπειρίας της Εκκλησίας, σύμφωνα με το λόγο του Αποστόλου Παύλου: «εκ μερους δε γινωσκομεν και εκ μερους προφητεύομεν» (Α’ Κορ. 13:9).

Η παρουσία κάθε ανθρώπου στον κόσμο είναι μια ευλογία του Θεού. Ελλόγως και πανσόφως ο Θεός μας φέρει στην ύπαρξη, γιατί αποβλέπει στην ολοκλήρωση του σκοπού της Δημιουργία του κόσμου και της Πλάσεως του ανθρώπου, που είναι η εν Χριστώ μετοχή μας στην Χάρη και την δόξα και το φως της Αγίας Τριάδος.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο δώρο του Θεού προς τον άνθρωπο, από το να γίνει κοινωνός της θείας Ζωής Του. Αλλά και δεν υπάρχει μεγαλύτερο χρέος για μας, από το να ανταποκριθούμε στην δική του αγάπη και πρόσκληση.

Νομίζετε ότι δεν υπάρχει καμία άλλη περίπτωση ομοιότητας με τα καραγκιοζιλίκια του δημόσιου εμβολιασμού που παρακολουθούμε ως αγέλη τις τελευταίες ημέρες;

 


Νομίζετε ότι δεν υπάρχει καμία άλλη περίπτωση ομοιότητας στα καραγκιοζιλίκια του δημόσιου εμβολιασμού που παρακολουθούμε ως αγέλη τις τελευταίες ημέρες; Λάθος νομίζετε!
 
Γιατί κάπου εκεί στα 1976, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζέραλντ Φορντ σήκωνε ομοίως το μανίκι του μπροστά στις κάμερες, θέλοντας να πείσει το... φιλοθεάμων κοινό, ότι η επιδημία γρίπης που ισχυρίζονταν ότι εμφανίστηκε εκείνη την εποχή μπορεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον μαζικό εμβολιασμό από εμβόλιο που έλαβε έγκριση μέσα σε μόλις 7 μήνες μελετών.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος - Τα άγια Θεοφάνεια

 

Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για την εορτή των αγίων Θεοφανείων και το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
 
Τα Αγία Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. 
 
Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. 
 
Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. 

Γεώργιος Τζανάκης: ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΠΙΦΑΝΕΝΤΟΣ

 

Σεβασμιώτατοι.

 Θεωρεῖτε ὅτι ἀντιστέκεστε στὸν καίσαρα στέλνωντας ἐπιστολὲς καὶ ἐκφράζοντας την δυσαρέσκειά σας καὶ ζητῶντας νὰ ἐφαρμοστῇ ἡ προηγούμενη ἀπόφασις τῶν κυβερνώντων γιὰ 25 ἄτομα κατὰ τὴν λειτουργία τῶν Θεοφανείων, καὶ μετὰ ὅλα πάλι κλειστά;

Ἐνῷ ἔχετε σκλαβώσει καὶ φυλακίσει τὴν ἐκκλησία νομίζετε ὅτι εἶναι ἀντίστασι νὰ ζητᾶτε πιὸ εὐρύχωρο κελί ἀπὸ τοὺς δεσμῶτες της ,τώρα ποὺ σᾶς ἔβαλαν σὲ στενώτερο; «Ἀφῆστε μας γιὰ μιὰ μέρα νὰ λειτουργήσουμε μὲ 25 πιστοὺς» δηλαδὴ νὰ παίξουμε ἄλλη μία μέρα τὸ θέατρό μας;

Αὐτὸ καὶ μόνον ἀποδεικνύει καὶ τὴν συνεργασία σας μὲ τοὺς διῶκτες, καὶ τὴν προδοσία τῆς ἀποστολῆς σας, καὶ πόσο σᾶς λογαριάζουν αὐτοὶ ποὺ σᾶς χρησιμοποιοῦν.

Ποτέ, κανεὶς, πουθενὰ δὲν ἐκτίμησε τοὺς δειλοὺς καὶ τοὺς προδότες.

Τὰ Ἅγια Θεοφάνεια γιά παιδιά

 

Γράφει ὁ Πᾶνος
 
Κάποτε τελειώνοντας τὸ δημοτικὸ σχολεῖο, τὰ παιδιά, εἴχαμε μάθει σχεδὸν ὅλα τὰ τροπάρια, ἀπολυτίκια τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῆς Χριστιανοσύνης.
 
Γνωρίζαμε ἀπ᾿ ἔξω τὰ περισσότερα τροπάρια καὶ ἀπολυτίκια, ὅπως τῶν Χριστουγέννων, τῶν Θεοφανείων κ.λπ.
 
Σήμερα δυστυχῶς τὰ παιδιὰ στὴν πλειοψηφία των δὲν γνωρίζουν οὔτε ἕνα.
 
Ἐργάσθηκαν πολὺ καλὰ γιὰ νὰ φέρουν τὸ σημερινὸ κατάντημα καὶ μὲ τὴν δική μας ἀνοχὴ, γονεῖς καὶ διδάσκαλοι, ἡ Νέα Τάξη Πραγμάτων, ἡ πολιτικὴ ὀρθότητα καὶ ἕνα σωρὸ ἄλλα ἐφευρήματα... 

π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Η ΥΛΗ ΑΓΙΑΖΕΤΑΙ

 

«Σήμερον τῶν ὑδάτων ἁγιάζεται ἡ φύσις» (Μέγ. Ἁγιασμ.)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, δεσποτικὴ πανήγυρις· ἡ ἑορτὴ τῶν Θεοφανείων! Βαπτίζεται ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τὸν Ἰωάννη στὸν Ἰορδάνη, κλείνει τὸ Δωδεκαήμερο, καὶ αὔριο ἡ σύναξις τοῦ Βαπτιστοῦ. Τὴν πρώτη ἡμέρα, τὰ Χριστούγεννα, εἴδαμε τὸ Χριστὸ βρέφος νεογέννητο. Τὴν 1η Ἰανουαρίου τὸν εἴδαμε νήπιο ὀκτὼ ἡμερῶν, ὅταν καταδέχτηκε νὰ περιτμηθῇ, ὠνομάστηκε Ἰησοῦς καὶ ἔλαβε «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα» (Φιλ. 2,9). Καὶ σήμερα τὸν βλέπουμε ἄνδρα 30 ἐτῶν. Προβάλλουν τώρα κάποια ἐρωτήματα.

Για τον Μεγάλο Αγιασμό: απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους πιστούς


Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός τελεῖται κάθε χρόνο τήν 5η καί 6η Ἰανουαρίου.

Πολλοί εἶναι αὐτοί οἱ ὁποῖοι ρωτοῦν ἄν ὁ Ἁγιασμός αὐτός πίνεται, χρησιμοποιεῖται γιά ραντισμό, φυλάσσεται στά σπίτια καί ἄν ἀντικαθιστᾶ τή θεία Κοινωνία

Τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ, μεταγλωττισμένο στή νεοελληνική, ἀποτελεῖ «εἰδική γνωμοδότηση περί τοῦ θέματος τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, δηλ. πῶς λαμβάνεται αὐτός παρά τῶν χριστιανῶν, ἐάν φυλάσσεται καί ἐάν ἀπ’ αὐτόν μεταλαμβάνουν» οἱ πιστοί, συνταχθέν ὑπό τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν κυροῦ Νικοδήμου. Ἀρχικῶς αὐτή δημοσιεύθηκε στά ΔΙΠΤΥΧΑ τοῦ ἔτους 1999 (σσ. οη΄-π΄), πρός ἐνημέρωση τῶν εὐλαβέστατων Ἐφημερίων καί πληροφόρηση τῶν πιστῶν.

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Τετάρτης 6 Ιανουαρίου 2021 - Τα Φώτα

 

Φώτα: Ευαγγελικό ανάγνωσμα κατά Ματθαίο, Κεφάλαιο Γ'(3) 13-17
 
Τότε παραγίνεται ὁ ᾿Ιησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας ἐπὶ τὸν ᾿Ιορδάνην πρὸς τὸν ᾿Ιωάννην τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ᾿ αὐτοῦ.
ὁ δὲ ᾿Ιωάννης διεκώλυεν αὐτὸν λέγων· ἐγὼ χρείαν ἔχω ὑπὸ σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχῃ πρός με;
ἀποκριθεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπε πρὸς αὐτόν· ἄφες ἄρτι· οὕτω γὰρ πρέπον ἐστὶν ἡμῖν πληρῶσαι πᾶσαν δικαιοσύνην· τότε ἀφίησιν αὐτόν·
καὶ βαπτισθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἀνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδε τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν καὶ ἐρχόμενον ἐπ᾿ αὐτόν·
καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Τὰ Ἅγια Θεοφάνεια τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ


Τους ουρανούς βάπτισμα του Χριστού σχίσαν,
Τους αυτό μη χραίνοντας ένδον εισάγει.
Βάπτισεν εν ποταμώ Χριστόν Πρόδρομος κατά έκτην.


Ἀφοῦ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνδύθηκε τὸν παλαιὸ Ἀδάμ, δηλαδὴ ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ἀφοῦ ἐκτέλεσε ὅλα τὰ ἐπιβαλλόμενα ἀπὸ τὸν ἰουδαϊκὸ Νόμο, πῆγε στον Ἰωάννη, για να βαπτισθεί. Ὄχι γιατὶ ὁ Ἴδιος τὸ εἶχε ἀνάγκη, ἀλλὰ για να ξεπλύνει τὴν ἀνθρωπίνη φύσῃ ἀπὸ τὴν ντροπὴ τῆς ἁμαρτίας τοῦ Ἀδὰμ καὶ να ἐνδύσει τὴν γυμνότητά της μὲ τὴν πρώτη στολή που ἀστραποβολᾶ τὴν Θεϊκὴ λάμψη.

Ὁ Ἰωάννης ἐκήρυττε τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας καὶ ἔτρεχε πρὸς αὐτὸν ὁλόκληρη ἡ Ἰουδαία. Ὁ Κύριος κηρύττει τὸ βάπτισμα τῆς υἱοθεσίας καὶ ποιὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἐλπίσει σὲ Αὐτὸν δεν θὰ ὑπακούσει; Τὸ βάπτισμα ἐκεῖνο (τοῦ Ἰωάννου) ἦταν ἡ εἰσαγωγή, τὸ βάπτισμα αὐτὸ (τοῦ Κυρίου) εἶναι τὸ τελειωτικό. 

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021

Γερω-Μητροφάνης Αγιοπαυλίτης (1917 - 1995)

 

Ὁ γερω-Μητροφάνης προερχόταν ἐξ ἐγγάμων. Γεννήθηκε στὶς 21 Φεβρουαρίου τὸ 1917 στὸ χωριὸ Κόρθιον τῆς Ἄνδρου ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Κόντη καὶ τὴν Ἑλένη, καὶ στὸ Ἅγιο Βάπτισμα τοῦ ἔδωσαν τὸ ὄνομα Γεώργιος. Ἔγινε ὐπαξιωματικὸς τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ. Μόλις παντρεύτηκε, ἀῤῥώστησε ἡ γυναῖκά του καὶ τῆς ἔκοψαν τὰ πόδια. Τὴν ὑπηρέτησε περίπου ἕνα ἑξάμηνο μὲ χρόνο καὶ μετὰ ἡ γυναῖκά του ἐκοιμήθη. Διάβασε στὸν Ἀπόστολο Παῦλο καὶ στὸν Ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλό ὅτι καλύτερα ὁ ἄνθρωπος ποὺ χηρεύει νὰ μὴν ξαναπαντρεύεται καὶ νὰ γίνεται μοναχός. Παιδιὰ δὲν εἶχε ἀποκτήσει, ὁπότε δὲν εἶχε ὑποχρεώσεις. Ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἦρθε στὸ Ἅγιον Ὄρος σὲ ἡλικία 45 ἐτῶν. Σκόρπισε σὲ ἐλεημοσύνες ὅλη του τὴν περιουσία καὶ πῆρε μαζί του 20.000 δραχμές. Ἔκανε μία περιοδεία στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ γύρισε ὅλα τὰ Μοναστήρια. Ξανάκανε ἄλλη μία καὶ μετὰ ἔμεινε στὸν Ἅγιο Παῦλο. Εἶπε στὴν Σύναξη τῆς Μονῆς, ὅταν πῆγε νὰ βάλει μετάνοια γιὰ δόκιμος:
 
-Περιδιάβηκα ὅλα τὰ Μοναστήρια. Ἐδῶ ἀναπαύτηκα. Ἔδωσε τὶς 20.000 δραχμὲς στὸν Γέροντα. Τὸν ῥώτησαν: -Δὲν ἔχεις συγγενεῖς; -Πῆραν αὐτοί, αὐτὰ εἶναι γιὰ τὶς ψυχὲς τῶν γονέων μου, ἀπάντησε.