Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

7 Μαρτίου 1948: Η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα


Η 7η Μαρτίου, αποτελεί ορόσημο όχι μόνο στην ιστορία της Δωδεκανήσου, αλλά και όλης της Ελλάδος, εφόσον είναι η τελευταία εκκρεμότητα για την σύσταση του Ελληνικού κράτους, όπως αυτό υφίσταται σήμερα. Η Ελλάδα με το τέλος του Β′ Παγκοσμίου Πολέμου, ζει την ελευθερία της, όμως ένας σημαντικός σταθμός για την νίκης της, τα νησιά της Δωδεκανήσου, 14 στο σύνολο, βρίσκονται ακόμα υπό τον Ιταλικό ζυγό.

Επιμέλεια: Ανδρέας Μέγκος

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Πῶς νά τήν βαστάξεις πιά τόση...κατάνυξη»;


Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ ιστορίας
 
Θερμά συγχαρητήρια ἐκεῖ στή Μητρόπολη τῆς Ξάνθης γιά τούς ὑψηλούς προσκεκλημένους πού φέρνετε, γιά νά μεταδώσουν τά λαμπρά πνευματικά φῶτα τους στό ποίμνιό σας, μιλῶντας, λέει, γιά τόν...πνευματικό ἀγῶνα. 
 
Ἐν μέσῳ μάλιστα Κατανυκτικῶν Ἑσπερινῶν. Δηλαδή κυριολεκτικά ἀναρωτιέμαι πῶς νά τήν βαστάξεις πιά τόση...κατάνυξη! 
     
Ἐμεῖς ποιούς ἄλλους ὁρκισμένους οἰκουμενιστές, συλλειτουργούς τῶν Οὐκρανῶν ἀπατεώνων καί θιασῶτες τῆς ἐμβολιαστικῆς ἀθλιότητας νά σᾶς προτείνουμε ἄραγε, γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ κατάνυξη τίς ἑπόμενες Κυριακές τῶν Νηστειῶν; 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Λαυρέντιος ὁ Μεγαρεύς


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἀττικὴ γῆ ἀνέδειξε, σὲ ὅλες τίς ἱστορικὲς περιόδους, μιὰ πλειάδα ἁγίων, οἱ ὁποῖοι λαμπρύνουν τὸ ἁγιολογικὸ στερέωμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ Ὅσιος Λαυρέντιος ἀπὸ τὰ Μέγαρα, κτήτορας τῆς Ἱερᾶς καὶ Σεβασμίας Μονῆς Φανερωμένης Σαλαμίνας.
 
Γεννήθηκε καὶ ἔζησε τὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 18ου αἰῶνα στὰ Μέγαρα τῆς Ἀττικῆς ἀπὸ φτωχούς, ἀλλὰ εὐσεβεῖς γονεῖς, τὸν Δημήτριο καὶ τὴν Κυριακή. Ὀνομαζόταν Λάμπρος Κανέλλος καὶ ἀσκοῦσε τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ἀγρότη καὶ τοῦ οἰκοδόμου. Ἦταν νυμφευμένος μὲ μιὰ εὐσεβῆ σύζυγο, τὴ Βασίλω, μὲ τὴν ὁποία ἀπέκτησαν δύο παιδιά, τὸν Ἰωάννη καί τὸν Δημήτριο. Ζοῦσαν μιὰ ἥσυχη καὶ ἐνάρετη οἰκογενειακὴ καὶ χριστιανικὴ ζωή, στὰ δύσκολα ἐκεῖνα χρόνια τῆς τουρκοκρατίας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Οἱ Ἅγιοι Ἀγαθόδωρος, Αἰθέριος, Βασιλέας, Ἐλπίδιος, Εὐγένιος, Ἐφραὶμ καὶ Καπίτων οἱ Ἱερομάρτυρες

 


Eις τον Eφραίμ.
Μὴ τὴν κεφαλὴν τοῖς ἀγάλμασι κλίνων,
Ἐφραὶμ ἀγάλλῃ, τῇ τομῇ ταύτην κλίνων.

Eις τον Bασιλέα.
Συρεὶς Βασιλεὺς χερσὶ δεισιδαιμόνων,
Χεῖρας διασπᾷ δεισιδαίμονος πλάνης.

Eις τον Eυγένιον, Aγαθόδωρον, και Eλπίδιον.
τριὰς σύναθλος τοῦ Προφήτου τὸν λόγων,
«Εἰς μάστιγας δέδωκα τὸν νῶτον», λέγει.

Eις τον Kαπίτωνα.
Ἐπῆρε χεῖρας εἰς προσευχὴν Καπίτων
Καὶ πρὸς Θεὸν μετῆρεν ἐξάρας πόδας.

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Οἱ δῆθεν ὕβρεις κατά τοῦ ἑλληνισμοῦ τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Καθολικὴ Ἐκκλησία καθόρισε, ὡς ὄφειλε, ἐπακριβῶς τὰ ὅρια τῆς ἀλήθειας καὶ τῆς πλάνης, διότι πιστεύει ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι συνώνυμη μὲ τὴ σωτηρία. Οἱ ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων περιχαρακώνουν τὴν βιβλικὴ ἀλήθεια καὶ τὴν αὐτοσυνειδησία τῆς Ἐκκλησίας μας, ὥστε νὰ ἀποτελοῦν τὴν ἀλάνθαστη πυξίδα πλεύσης τοῦ νοητοῦ σκάφους τῆς ὡς τὰ ἔσχατα τῆς ἱστορίας.
 
Μελετῶντας μὲ προσοχὴ τὸ «Συνοδικό» Τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τὸ ὁποῖο διαβάζεται τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας στοὺς ναούς, κατὰ τὴν τελετὴ τῆς περιφορᾶς τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων, μποροῦμε νὰ δοῦμε ξεκάθαρα τὴ μέριμνα τῶν Πατέρων νὰ καθαρθεῖ ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ περιρρέουσες ἰδέες τοῦ παρελθόντος, τίς ὁποῖες κάποιοι ἀναμίγνυαν μὲ τὴν διδασκαλία Της, μὲ στόχο νὰ ἐπικρατεῖ σύγχυση στοὺς πιστούς.

Ἀγιορείτες Κελλιώτες Πατέρες: Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος« Ἄξιόν Ἐστιν» μέ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. «Μή κωφείς ἐοίκαμεν ἄδειν» ;;;

 
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 20.2 //5.3.2023.
 
Α΄ Νηστειῶν. ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
                                          
Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος «Ἄξιόν Ἐστιν» μὲ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
«Μὴ κωφεὶς ἐοίκαμεν ἄδειν»;;;
 
«Ὁ διάβολος ἰδὼν κατάλληλον διὰ τὸν ἑαυτόν του τὸν καιρόν, ἐπεχείρησε νὰ καταστρέψῃ αὐτὰ ταῦτα τὰ θεμέλια τῆς εὐσεβείας». 
(Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς )1

Πρὸ τῆς παρούσης Ἱερᾶς Ἐπιστασίας2 τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἡ Πάνσεπτος Εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου «Ἄξιὸν  Ἐστιν» ἐξῆλθε τοῦ Ἁγίου Ὄρους μόνον πέντε φορές καὶ γιὰ εἰδικὸ μόνο λόγο (1963, 1985, 1987, 1999, 2012 )*. Κατὰ τὴν θητείαν ταύτης τῆς Ἱ.Ἐπιστασίας** ἐντὸς ἑξαμήνου καταγράφει ΔΥΟ -2- (!!!) ἐξόδους. Τί συμβαίνει ἄραγε μὲ τὴν συγκεκριμένη Ἱ. Ἐπιστασία; Τί ἔπαθε ἡ Ἱερὰ Κοινότης;

Δημήτρης Νατσιός: Ὅσο τούς ψηφίζουμε σάβανα θά γεμίζει ἡ πατρίδα


«Πάψετε πιὰ νὰ ἐκπέμπετε τὸ σῆμα τοῦ κινδύνου
τοὺς γόους τῆς ὑστερικῆς σειρήνας σταματῆστε
κι ἀφῆστε τὸ πηδάλιο στῆς,στῇς τρικυμίας τὰ χέρια:
τὸ πιὸ φρικτὸ ναυάγιο θὰ ἦταν νὰ σωθοῦμε»

Κ.Ουράνης

Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός
 
Τὸ νεοελληνικὸ κράτος τὸ ἐλευθέρωσαν οἱ Ἕλληνες, ἀλλὰ τὸ ἔστησαν οἱ Βαυαροὶ καὶ τὸ κυβερνοῦν 10-15 οἰκογένειες, δυναστεῖες πολιτικῶν καὶ μεγαλοκαρχαριῶν. Τὸ κράτος αὐτό, ἀντὶ νὰ ἀναδείξει τίς ἀρετὲς τοῦ λαοῦ, τὴν ἀντοχή, τὴν καρτερία, τὸ πνεῦμα θυσίας καὶ αὐταπάρνησης, ποὺ τὸ κράτησαν ὄρθιο στὰ χρόνια τῆς πολυαίωνης σκλαβιᾶς, «φρόντισε» νὰ ἐκλύσει τίς χειρότερες ροπές του καὶ νὰ ὑποσκάψει τὸν ἐσώτερο χαρακτῆρα του, τὸ φιλότιμό του. Ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα τοῦ ἐλεύθερου βίου του, οἱ δαίμονες τῆς πατρίδας, οἱ πολιτικοί του, κατακερμάτισαν τὸν λαὸ σὲ κομματικὰ σουλτανᾶτα. «Οἱ πολιτικοί μας καὶ οἱ ξένοι τρώγονταν καὶ καθένας κοίταζε νὰ περισκύση ἡ δική του φατρία. Ἄλλος ἤθελε Ἀγγλικόν, ἄλλος Ρούσικον, ἄλλος Γαλλικόν... τήραγαν νὰ πάρουν κάνα λεπτό, ὅτι εἰς τὴν Ἑλλάδα ηὗραν ἁλώνι ν᾿ ἁλωνίσουν». (Μακρυγιάννης, «Ἀπομνημονεύματα»).

Ο Δεσπότης Φθιώτιδος κ. Συμεών «πρωτοτυπώντας» ΠΡΟΚΑΛΕΙ: Αναθέτει αντικανονικά κηρυκτικό έργο σε «Οσιώτατες Μοναχές» και δυστυχώς, αυτές το αποδέχονται…


Έκκληση
Απευθυνόμενη στις οσιώτατες Μοναχές-Γερόντισσες ορισθείσες ως ομιλήτριες στη Λαμία

Παρατηρούμε στην συνημμένη ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος να έχετε προγραμματιστεί ονομαστικά για να συμμετάσχετε σε μια «ιδιαίτερη πρωτοτυπία», όπως στομφωδώς ανακοινώνεται από την Ι. Μητρόπολη, για να είσαστε κεντρικές ομιλήτριες κατά τους κατανυκτικούς εσπερινούς των Κυριακών των Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής  στον Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου  Λαμίας.

«Συγγνώμη» και ψηφιακή φυλακή....


Μόνο εάν βγει και ζητήσει συγνώμη για όλους τους θανάτους και τις παρενέργειες από τις πειραματικές ενέσεις για τον κοροδοϊό, τις απολύσεις , αναστολές, αυτοκτονίες, αποζημιώνοντας θύματα, οικογένειες και κινηθούν διαδικασίες για να δικαστεί η κυβέρνηση ως εγκληματική οργάνωση, πιστεύουμε ότι η συγγνώμη ειναι αληθινή.

Ακριβώς το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα θύματα από το έγκλημα των τρένων, στα Τέμπη, τις πυρκαγιές στην Εύβοια, για να στήσετε ανεμογεννήτριες, τα θύματα που πέθαναν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον δρόμο όταν χιόνισε, τους πλειστηριασμούς σπιτιών κλπ, τις συντάξεις που κόψατε και αφήσατε ηλικιωμένους χωρίς φάρμακα, την ιδιωτικοποίηση του συστήματος υγείας που θα μας αφήσει χωρίς γιατρούς και περίθαλψη, κλπ 

Ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος: Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”.


ΠΟΛΥ χαίρομαι που σου άρεσαν όσα σου έγραψα για τον αιθέρα. Δέξου πως υπάρχει και κράτα τον αδιάλειπτα στο νου σου, Θα δεις πόσο θα σε βοηθήσει αυτό. Εξηγεί τόσα πράγματα, δίνει τόση παρηγοριά!
 
Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”. Ίσως κι εσύ η ίδια να έχεις αναρωτηθεί για το ίδιο πράγμα. Απαντήσεις και απαντήσεις έχουν δοθεί, μα το ερώτημα παραμένει ακόμη αναπάντητο.  Κατά τη γνώμη μου, αν δεχθούμε την ύπαρξη ενός στοιχείου ,όπως ο αιθέρας ,τότε δεν είναι δυνατό να μην ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας. Ξέρεις πώς λειτουργεί ο ηλεκτρικός τηλέγραφος;Στην Πετρούπολη , για παράδειγμα, ενεργοποιούν έναν ειδικό μηχανισμό . Την ίδια στιγμή η ενέργεια αυτή αντανακλάται σ’ έναν όμοιο μηχανισμό, που βρίσκεται, ας πούμε, στη  Μόσχα. Τότε και ο δεύτερος μηχανισμός  ενεργοποιείται όπως ο πρώτος . Γιατί; Επειδή  οι δύο μηχανισμοί , πρώτον, είναι του ίδιου τύπου και, δεύτερον, συνδέονται με σύρμα. 

Έχει νόημα η παραμονή σε ένα δύσκολο γάμο;

Όσα ζευγάρια στήριξαν τη σχέση τους ξεπέρασαν τα προβλήματα και έζησαν ευτυχισμένα.

Δεν είναι λίγα τα ζευγάρια που δυσκολεύονται μετά την απόκτηση ενός ή περισσοτέρων παιδιών. Αλλάζουν τα δυναμικά στη σχέση τους, προκύπτουν νέες ανάγκες και ισορροπίες ενώ τρίτα άτομα παρεμβάλλονται συχνά δίνοντας λάθος συμβουλές. Παραθέτουμε έρευνα που δείχνει πως όταν το ζευγάρι επιμείνει και στηρίξει στην σχέση του, τα χρόνια που ακολουθούν είναι ευτυχισμένα. Αξίζει λοιπόν το κόπο οι νέοι γονείς να μείνουν ενωμένοι στηρίζοντας τα παιδιά τους και ο ένας τον άλλο.

Οι πληροφορίες έρχονται από το University of Lincoln που διεξήγαγε μελέτη πάνω στο ερώτημα «Τί τύχη έχουν τα ζευγάρια που δοκιμάζονται μετά την γέννηση των παιδιών τους». Στη μελέτη συμμετείχαν περίπου 10.000 μητέρες που γέννησαν μωρά κατά το έτος 2000 και 2001. Εξετάστηκε ποια ήταν πορεία του γάμου αυτών των μητέρων, δηλαδή πώς πήγε η σχέση με το σύζυγό τους ως ζευγάρι, με βάση στοιχεία του πρώτου και του τελευταίου έτος της μελέτης, δηλαδή σε μια περίοδο λίγο περισσότερο από 10 χρόνια. Οι μητέρες και οι σύζυγοι - εάν ήταν παρόντες - ρωτήθηκαν, στην αρχή και το τέλος της δεκαετίας, πόσο ευτυχισμένοι είναι από τη σχέση τους. Οι μητέρες ρωτήθηκαν επίσης αν υποψιάζονται ότι βρίσκονται στα πρόθυρα του χωρισμού.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἐμεῖς θυμόμαστε τί γιορτάσαμε χτές;


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας
    
«Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι... Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν»...

Ο όσιος Ιάκωβος Τσαλίκης για τους Ιερείς και την θεία Λειτουργία


Αν γνώριζε κανείς – έλεγε ο Γέροντας Ιάκωβος – για την θεία Λειτουργία, τι εστί θεία Λειτουργία!

Κάποιος Τούρκος που είδε την θεία Λειτουργία, είδε δίπλα σε κάθε Χριστιανό να στέκεται και ένας λευκοφορεμένος νέος Άγγελος· μαζί δε με τους Ιερείς εισοδεύανε και τάγματα ολόκληρα τέτοιων λευκοφορεμένων Αγγέλων και να κρατάνε από ένα ποτήρι με κρασί και ένα δισκάκι με άγιο Άρτο. Και πήγαν και τα αποθέσαν οι Ιερείς στην αγία Τράπεζα και πήγαν και αυτοί οι νέοι και γέμισε η αγία Τράπεζα. Αυτοί οι Άγγελοι βοηθούν τους Χριστιανούς να προσεύχωνται με πίστη, καμμιά φορά (όμως) ο διάβολος μας αποσπά το μυαλό μας και η σκέψη μας φεύγει στα γήινα. Εμείς, όσο μπορούμε, ας διώχνουμε τον (δαιμονικό) λογισμό και ας προσευχώμεθα «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, βοήθησέ μας» και με την βοήθεια του Θεού ας προσευχώμεθα συνέχεια, για να μας φύγη αυτή η πονηρή σκέψις.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Ἀέτιος, Βασσόης, Θεόδωρος, Θεόφιλος, Κάλλιστος, Κωνσταντῖνος καὶ ἄλλοι 36 Μάρτυρες
 

Τὴν ἑξάριθμον συντεθειμένην φέρει,
Σὺν ἑπταρίθμῳ ἡ τετμημένη φάλαγξ.
Τεσσαράκοντα κάρηνα δυοῖν ἅμα ἕκτῃ ἐτμήθη.

Eπταπλαρίθμως συντεθειμένον φέρει,
Tον έξ αριθμόν η τετμημένη φάλαγξ.
Tεσσαράκοντα κάρηνα δυοίν άμα έκτη εκάρθη.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Ἡ λέξη ἀνάθεμα καί ἡ σημασία της.

Ὑπό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς,   Ἀρχιεπισκόπου τοῦ Σάν Φρανσίσκο
 
Ἡ ἑλληνική λέξη ἀνάθεμα, ἀποτελεῖται ἀπό δύο λέξεις: τήν ἀνά, πού εἶναι μία πρόθεση ἡ ὁποία δεικνύει κίνηση πρός τά ἄνω, καί τό θέμα, πού σημαίνει ἕνα ξεχωριστό τμῆμα ἀπό κάτι.

Στήν Καινή Διαθήκη, στά κείμενα τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἡ λέξη ἀνάθεμα χρησιμοποιεῖται ἅπαξ σέ συνδυασμό μέ το μαράν ἀθᾶ, πού σημαίνει τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου. Ὁ συνδυασμός αὐτῶν τῶν λέξεων σημαίνει χωρισμό μέχρι τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου· μέ ἄλλες λέξεις - τό νά παραδοθεῖ κάποιος [ὡς ὑπόλογος] σέ Αὐτόν (Α΄ Κορ. 16, 22).

Αββάς Μάρκος: Ο ανθρώπινος έπαινος και η κατηγορία


Ο χλευασμός από ανθρώπους φέρνει λύπη στην καρδιά, γίνεται όμως αιτία εξαγνισμού σε όποιον τον υπομένει.

Αν θέλεις να σε επαινούν οι άνθρωποι χωρίς αυτό να σε καταδικάζει, αγάπησε πρώτα το να σε ελέγχουν για τα αμαρτήματά σου.

Όση ντροπή δεχτεί κανείς για την αλήθεια του Χριστού, εκατό φορές περισσότερο θα δοξαστεί από πολλούς. Το καλύτερο όμως είναι να κάνει κάποιος το κάθε καλό για χάρη των μελλοντικών αγαθών.

Όταν δεις έναν λογισμό να σε παρακινεί σε ανθρώπινη δόξα, να ξέρεις καλά ότι σου ετοιμάζει ντροπή.

Ρίζα της αισχρής επιθυμίας είναι ο ανθρώπινος έπαινος, όπως ακριβώς ρίζα της σωφροσύνης είναι ο έλεγχος της κακίας· και όχι όταν τα ακούμε, αλλά όταν τα δεχόμαστε.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος - Ὁ ἡρωικός διδάσκαλος τῆς Ραψάνης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ Νεομάρτυρες, οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν τὴ ζωή τους γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, προέρχονταν ἀπὸ ὅλες τίς τάξεις καὶ τὰ ἐπαγγέλματα. Μιὰ πλειάδα ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν μορφωμένοι καὶ εἶχαν ζηλευτὰ ἐπαγγέλματα, τὰ ὁποῖα ἀντάλλαξαν μὲ τὴ μαρτυρία τῆς σώζουσας ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ γι᾿ αὐτή. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἔνδοξος ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος τῆς Ραψάνης, γραμματοδιδάσκαλος στὸ ἐπάγγελμα.
 
Γεννήθηκε τὸ 1798 στὴ Ραψάνη τῆς Θεσσαλίας, σὲ ἕναν σημαντικὸ συνοικισμὸ στὸν Κάτω Ὄλυμπο. Καταγόταν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια. Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Χατζηλάσκαρης ἢ Ἀναστάσιος Ψάλτης. Δὲν εἶναι γνωστὸ ὅμως ἂν τὸ Ψάλτης εἶναι ἐπώνυμο ἢ ἰδιότητα τοῦ Ἀναστασίου. Ἡ μητέρα τοῦ Νεομάρτυρα εἶχε τὸ ὄνομα Σμαράγδα καὶ ἦταν θυγατέρα τοῦ Θεόδωρου Σακελλαρίδου. Τοὺς διέκρινε βαθειὰ εὐσέβεια, μὲ τὴν ὁποία γαλούχησαν τὸ μικρὸ Γεώργιο.

Πίσω στα παλιά... Επιβίβαση σε λεωφορείο της Αθήνας του '50

 

Μικρά ήταν τα λεωφορεία εκείνα τα χρόνια ανάλογα και με τον πληθυσμό της πρωτεύουσας και φυσικά ιδιωτικά.
 
Άκουγες σε προξενιό "...πάρτην βρε να σωθείς έχει και μισό λεωφορείο προίκα..."
"...μα είναι άσχημη και λίγο μεγάλη..."..."...βρε άσε τις λεπτομέρειες που θα είσαι αφεντικό και θα λιγδώσει το έντερό σου..."
 
Έτσι ήταν και δούλευαν οι συνιδιοκτήτες σαν οδηγοί ή έβαζαν οδηγό. 
Στην αρχή οι επιβάτες έμπαιναν και από τις δύο πόρτες τύπου γιούργια με τον φουκαρά τον εισπράκτορα να γίνεται σάντουϊτς. 

Σοφία Μπεκρῆ: Πίστη καὶ μαρτυρία


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Ἔρχου καὶ ἴδε»: Μὲ αὐτὰ τὰ λόγια προσκαλεῖ, στὸ Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, ὁ Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ νὰ γνωρίσῃ τὸν Κύριο. Εἶχε προηγηθῆ ἡ δική του συνάντηση μαζί Του, στὴν ὁποία ἀνταποκρίθηκε προθύμως. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης (Ἰωάν., α’ 43-44) ἀναφέρει ἁπλῶς, ἀλλὰ ὄχι τυχαῖα, ὅπως θὰ διαπιστώσωμε στὴν συνέχεια, ὅτι ὁ Φίλιππος καταγόταν ἀπὸ τὴν Βησθαϊδά, «ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου», τῶν πρωτοκλήτων.

Ὁ Χριστὸς λοιπὸν ἀποκαλύπτεται σὲ ὅσους τὸν ζητοῦν. Ὅποιος ὅμως τὸν εὑρίσκει, σπεύδει νὰ τὸ μαρτυρήσῃ καὶ σὲ ἄλλους, ἀντιλαμβανόμενος ὅτι ὅλοι τὸ ἴδιο μᾶλλον τὸν Ἴδιον ἀναζητοῦν! Χαρακτηριστικὸ σ’ αὐτὴν τὴν ἀναζήτηση τῶν μελλόντων μαθητῶν Του εἶναι ὅτι κανείς των δὲν λέει «εὕρηκα τὸν Μεσσίαν» ἀλλὰ ἀνακοινώνει ὅτι «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν», εὑρήκαμε δηλαδὴ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἀπὸ κοινοῦ ἀναζητούσαμε!

«Διδάγματα από την πανδημία» Επιτροπή COVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: Η σκανδαλώδης έκθεση φανερώνει διαφθορά και παραπληροφόρηση

 

Η Ειδική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρουσίασε στις 28 Φεβρουαρίου 274 σημεία για την προετοιμασία για την επόμενη “πανδημία”. Σύμφωνα με τους συντάκτες του σχεδίου, η ΕΕ πέρασε το τεστ (για τη δημοκρατία της). Τα “εμβόλια” έγιναν σε χρόνο ρεκόρ και είναι ασφαλή και αποτελεσματικά. Αλλά για την επόμενη πανδημία, χρειάζεται περισσότερος κεντρικός έλεγχος. Το σχέδιο ξεχειλίζει από παραπληροφόρηση και ιστορικό αναθεωρητισμό.

Τον περασμένο δε μήνα, οι νομοθέτες της ειδικής επιτροπής του Κοινοβουλίου για τη COVID-19 πρότειναν να καλέσουν τη φον ντερ Λάιεν να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη μεγαλύτερη σύμβαση εμβολίων της ΕΕ, η οποία υπεγράφη στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Κατά την προετοιμασία αυτής της σύμβασης φέρεται να αντάλλαξε μηνύματα sms με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Pfizer, Άλμπερτ Μπούρλα.

Ωστόσο, σε μια κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων (ΔΠ) -στην οποία συμμετέχουν οι επικεφαλής όλων των πολιτικών ομάδων και ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου- οι ηγέτες απέρριψαν το αίτημα για δημόσια ανάκριση. Αντ’ αυτού αποφάσισαν να ζητήσουν από τη von der Leyen να απαντήσει σε ερωτήσεις κατ’ ιδίαν κάποια στιγμή στο μέλλον

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ»

 
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ
ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 3-3-1996]
Β 331
 
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, πρώτη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, ἡ Ἐκκλησία μας γιορτάζει τὴν ὀρθοδοξότητά της. Κατόπιν πολλῶν κόπων καὶ ἀγώνων. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τὴν Κυριακὴ αὐτή, τὴν ὀνόμασε Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας. Βέβαια ὅλαι αἱ Σύνοδοι συνέβαλαν εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν. Ὅμως κατ᾿ ἐξοχὴν προβάλλεται ἡ 7η Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ποὺ ἔλαβε χώρα στὴ Νίκαια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ἀπέναντι ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 787, μετὰ Χριστὸν φυσικά, ἀπὸ 24 Σεπτεμβρίου ἕως 13 Ὀκτωβρίου.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οὐδέποτε ὑπῆρξε στὴν Ἐκκλησία ἀπουσία πατερικῶν μορφῶν. Ὅπως σὲ κάθε ἐποχή, καὶ στοὺς σύγχρονους χρόνους ἀναδείχνονται Πατέρες καὶ διδάσκαλοι. Μιὰ τέτοια σύγχρονη πατερικὴ μορφὴ ὑπῆρξε καὶ ὁ Σέρβος νεοφανὴς ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), ἐπίσκοπος Ζίτσης καὶ Ἀχρίδος, ὁ ὁποῖος ἔλαβε τὴν προσωνυμία «ὁ Σέρβος Χρυσόστομος», λόγῳ τῆς ρητορικῆς του δεινότητας καὶ τῶν ἀγώνων του γιὰ τὴν μόνη σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Τῆς Ὀρθοδοξίας) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023



Ἑωθινόν

Ἦχος πλ. α´ - Ἑωθινόν Ε´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 12 - 35

12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός. 13 Καὶ ἰδοὺ δύο ἐξ αὐτῶν ἦσαν πορευόμενοι ἐν αὐτῇ τῇ ἡμέρᾳ εἰς κώμην ἀπέχουσαν σταδίους ἑξήκοντα ἀπὸ Ἱερουσαλήμ, ᾗ ὄνομα Ἐμμαοῦς. 14 καὶ αὐτοὶ ὡμίλουν πρὸς ἀλλήλους περὶ πάντων τῶν συμβεβηκότων τούτων. 15 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ ὁμιλεῖν αὐτοὺς καὶ συζητεῖν καὶ αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἐγγίσας συνεπορεύετο αὐτοῖς· 16 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτῶν ἐκρατοῦντο τοῦ μὴ ἐπιγνῶναι αὐτόν. 17 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Τίνες οἱ λόγοι οὗτοι οὓς ἀντιβάλλετε πρὸς ἀλλήλους περιπατοῦντες καί ἐστε σκυθρωποί; 18 ἀποκριθεὶς δὲ ὁ εἷς, ᾧ ὄνομα Κλεόπας, εἶπε πρὸς αὐτόν· Σὺ μόνος παροικεῖς ἐν Ἱερουσαλὴμ καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν αὐτῇ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις; 19 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Ποῖα; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· Τὰ περὶ Ἰησοῦ τοῦ Ναζωραίου, ὃς ἐγένετο ἀνὴρ προφήτης δυνατὸς ἐν ἔργῳ καὶ λόγῳ ἐναντίον τοῦ Θεοῦ καὶ παντὸς τοῦ λαοῦ, 20 ὅπως τε παρέδωκαν αὐτὸν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ ἄρχοντες ἡμῶν εἰς κρίμα θανάτου καὶ ἐσταύρωσαν αὐτόν. 21 ἡμεῖς δὲ ἠλπίζομεν ὅτι αὐτός ἐστιν ὁ μέλλων λυτροῦσθαι τὸν Ἰσραήλ· ἀλλά γε σὺν πᾶσι τούτοις τρίτην ταύτην ἡμέραν ἄγει σήμερον ἀφ’ οὗ ταῦτα ἐγένετο. 22 ἀλλὰ καὶ γυναῖκές τινες ἐξ ἡμῶν ἐξέστησαν ἡμᾶς γενόμεναι ὄρθριαι ἐπὶ τὸ μνημεῖον, 23 καὶ μὴ εὑροῦσαι τὸ σῶμα αὐτοῦ ἦλθον λέγουσαι καὶ ὀπτασίαν ἀγγέλων ἑωρακέναι, οἳ λέγουσιν αὐτὸν ζῆν. 24 καὶ ἀπῆλθόν τινες τῶν σὺν ἡμῖν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ εὗρον οὕτω καθὼς καὶ αἱ γυναῖκες εἶπον, αὐτὸν δὲ οὐκ εἶδον. 25 καὶ αὐτὸς εἶπε πρὸς αὐτούς· Ὦ ἀνόητοι καὶ βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ προφῆται! 26 οὐχὶ ταῦτα ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ εἰσελθεῖν εἰς τὴν δόξαν αὐτοῦ; 27 καὶ ἀρξάμενος ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν προφητῶν διερμήνευσεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ. 28 Καὶ ἤγγισαν εἰς τὴν κώμην οὗ ἐπορεύοντο, καὶ αὐτὸς προσεποιεῖτο πορρωτέρω πορεύεσθαι· 29 καὶ παρεβιάσαντο αὐτὸν λέγοντες· Μεῖνον μεθ’ ἡμῶν, ὅτι πρὸς ἑσπέραν ἐστὶ καὶ κέκλικεν ἡ ἡμέρα. καὶ εἰσῆλθε τοῦ μεῖναι σὺν αὐτοῖς. 30 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ κατακλιθῆναι αὐτὸν μετ’ αὐτῶν λαβὼν τὸν ἄρτον εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἐπεδίδου αὐτοῖς. 31 αὐτῶν δὲ διηνοίχθησαν οἱ ὀφθαλμοὶ, καὶ ἐπέγνωσαν αὐτόν· καὶ αὐτὸς ἄφαντος ἐγένετο ἀπ’ αὐτῶν. 32 καὶ εἶπον πρὸς ἀλλήλους· Οὐχὶ ἡ καρδία ἡμῶν καιομένη ἦν ἐν ἡμῖν, ὡς ἐλάλει ἡμῖν ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς διήνοιγεν ἡμῖν τὰς γραφάς; 33 Καὶ ἀναστάντες αὐτῇ τῇ ὥρᾳ ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλήμ, καὶ εὗρον συνηθροισμένους τοὺς ἕνδεκα καὶ τοὺς σὺν αὐτοῖς, 34 λέγοντας ὅτι ἠγέρθη ὁ Κύριος ὄντως καὶ ὤφθη Σίμωνι. 35 καὶ αὐτοὶ ἐξηγοῦντο τὰ ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς ἐγνώσθη αὐτοῖς ἐν τῇ κλάσει τοῦ ἄρτου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Α΄ Κυριακή των Νηστειών - της Ορθοδοξίας
 

Η αγία αυτή ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία μας, η αληθινή Εκκλησία του Χριστού. Ποιούμε ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 - 843 μ.Χ.).

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Οἱ τῆς Ἀληθείας εἰσί τῆς Ἐκκλησίας!


"...Στὴν Ὀρθοδοξία ὑπάρχει μόνο τὸ ἵνα ὦσι ἕν! Καὶ αὐτοὶ ποὺ  ἑνώνονται στὸ καθὼς ἡμεῖς καὶ στὸ ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ θὰ πρέπει νὰ ὁμολογοῦν τὴν μιὰ Ἁγία Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία! Οὔτε μίγματα, οὔτε ἑτερόκλιτες συνθέσεις μὲ σκοτασμένα στοιχεῖα, μὲ θαμπωμένες οὐσίες, μὲ ἀπροσδιόριστες ταυτότητες, ἀλλομορφὲς ἑνὸς... κάποιου Θεοῦ τῆς ἀγάπης! Ἐγὼ Θεὸς Ζηλωτής! Συναντᾶμε τὴν φωνὴ τοῦ Θεοῦ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη νὰ αὐτοπεριγράφεται ὡς Ζηλότυπος! Θέλει ἀποκλειστικότητα ὁ Θεός! Καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη λέει ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ὅταν ἀποκαλεῖ τὴν γενεὰ τῶν Ἑβραίων ἄπιστη καὶ μοιχαλίδα μιλᾷ γιὰ τίς ἐρωτοτροπίες της μὲ ποικίλους ψεύτικους θεοὺς καὶ στὶς μέρες μας μὲ τὸν θεό... κόσμο καὶ τὸ ὀλέθριο ἀποστατικὸ φρόνημά του!