Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Σοφία Μπεκρῆ: Λιμὴν ἡμῖν, γενοῦ, Δέσποινα


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 

«Λιμὴν ἡμῖν γενοῦ θαλαττεύσουσι, καὶ ὁρμητήριον, ἐν τῷ πελάγει τῶν θλίψεων καὶ τῶν σκανδάλων πάντων τοῦ πολεμήτορος». Μὲ τὰ λόγια αὐτὰ ἀπευθύνεται ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τῶν Χαιρετισμῶν στὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο (3ο τροπάριο ΣΤ’ ὠδῆς) καὶ τὴν προσκαλεῖ καὶ τὴν παρακαλεῖ νὰ γίνῃ τὸ λιμάνι μας καὶ τὸ ὁρμητήριό μας, τὸ ἀσφαλές μας καταφύγιο στὶς θλίψεις καὶ στὶς συμφορὲς τοῦ βίου μας.

Μία οἰκεία εἰκόνα ἀπὸ τὴν φύση καὶ τὴν ζωὴ τῶν ναυτιλλομένων μᾶς προβάλλει ὀ ποιητής, τὴν εἰκόνα τοῦ λιμένος. Τί ἄλλο ὀνειρεύονται οἱ ἄνθρωποι ποὺ ταξιδεύουν στὴν θάλασσα ἀπὸ ἕνα ἀσφαλὲς καὶ ἀπάνεμο λιμάνι, γιὰ νὰ ἀράξουν μετὰ ἀπὸ ἕνα μακρυνό, κοπιαστικὸ καὶ κάποτε ἐπικίνδυνο ταξίδι; Ἔτσι καὶ ἡ ζωή μας, ὅλων τῶν ἀνθρώπων, παρομοιάζεται μὲ ἕνα μεγάλο ταξίδι, συχνὰ μὲ πολλὲς φουρτοῦνες, ποὺ κλυδωνίζουν τὸ καράβι τῶν ἐπιβαινόντων. Εἶναι τόσο ψηλὰ τὰ κύματα καὶ τόσο ἀγριεμένη ἡ θάλασσα ποὺ ὅλοι ἐμεῖς οἱ «θαλαττεύοντες», οἱ δαρμένοι ἀπὸ τὴν θαλασσοταραχή, ἀναζητοῦμε μὲ ἀγωνία ἕνα λιμάνι. Στὸν ὁρίζοντα δὲν ἀντικρύζομε κάποιον κοντινὸ ὅρμο καὶ δὲν βλέπομε καμμία ἐλπίδα σωτηρίας οὔτε ἀνθρωπίνης βοηθείας. Τότε εἶναι ποὺ στρέφομε τὰ μάτια μας στὴν γλυκιά μας μητέρα, τὴν Παναγία, σ’ αὐτὴν ποὺ πάντοτε στρεφόμαστε μὲ τὴν ἐπίκληση «Παναγία μου», ὅταν πλέον ἔχει ἐκλείψει κάθε ἄλλη ἐλπίδα καὶ διέξοδος στὶς τρικυμίες τοῦ βίου μας.

Στὴν συνείδηση τῶν πιστῶν ἡ Παναγία μας ἀναγνωρίζεται ὡς λιμάνι, ὡς καταφυγὴ καὶ ἐλπίδα μας, διότι ἐκείνη γνώρισε, ὅσο καμμία ἄλλη γυναῖκα, ὅσο κανένας ἄλλος ἄνθρωπος, τὸν πόνο καὶ τὴν θλίψη. Καὶ μόνον ὅποιος γνωρίζει τὸν πόνο, ὅποιος ἔρχεται ἀντιμέτωπος μὲ τὶς συμφορὲς τοῦ βίου, αὐτὸς καὶ μόνον εἶναι σὲ θέση νὰ παρηγορήσῃ τὸν ἄλλον.

Ἡ Παναγία μας, ἀσφαλῶς, ἀπὸ μικρὴ γνώρισε τὴν ὀρφάνεια καὶ στὴν συνέχεια τὴν φτώχεια στὸ πλευρὸ τοῦ προστάτου της Ἰωσὴφ. Ἕνα φτωχὸ σπήλαιο βρέθηκε νὰ τοὺς στεγάσῃ ἐκείνη τὴν ἅγια βραδιά, ποὺ ἡ Παναγία ἔφερε στὸν κόσμο τὸν Μονογενῆ Της, καὶ δὲν εἶχε νὰ τοῦ προσφέρῃ τὰ ἀπαραίτητα, πέρα ἀπὸ τὴν ἀγάπη της. Στὴν συνέχεια ὅλη ἡ ἁγία οἰκογένεια ἔζησε τὴν ἐμπειρία τῆς προσφυγιᾶς. Μόνον ὅποιος ἔχει γευτῆ αὐτὴν τὴν πικρὴ ἐμπειρία εἶναι σὲ θέση νὰ νοιώσῃ τὸν πόνο καὶ τὴν θλίψη τοῦ ξεριζωμένου.

Ὅμως ἡ γλυκιά μας Παναγιὰ ὑπέφερε πάντοτε σιωπηλὰ καὶ χωρὶς μεγάλη διαμαρτυρία τὸν πόνο της. Ὑπέφερε στὴν συνέχεια καὶ τὶς θλίψεις καὶ τὶς στενοχωρίες ἀπὸ τὶς διώξεις, τὶς ὕβρεις καὶ τὶς συκοφαντίες τοῦ ἀγαπημένου Της τέκνου. Καὶ τὸ χειρότερο! Ῥομφαία διῆλθε τὴν καρδιά της, ὅταν τὸν εἶδε ἀνεβασμένο στὸν Σταυρὸ νὰ ὑποφέρῃ ἀδίκως «διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν» καὶ ὁ σπαραγμός της ἦταν σίγουρα ἀπερίγραπτος.

Πόσο μᾶς συγκλονίζει, ἀλήθεια, τὸ ὑπέροχο τροπάριο –Σταυροθεοτοκίο- ποὺ ἀκοῦμε κατὰ τὴν περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς στὴν Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἀποδείπνου: «Σφαγήν σου τὴν ἄδικον, Χριστέ, ἡ παρθένος βλέπουσα ὀδυρομένη ἐβόα σοι Τέκνον γλυκύτατον, πῶς ἀδίκως πάσχεις; Πῶς τῷ ξύλῳ κρέμασαι ὁ πᾶσαν τὴν γῆν κρεμάσας τοῖς ὕδασι; Μὴ λίπῃς μόνην με, Εὐεργέτα πολυέλεε, τὴν Μητέρα καὶ δούλην σου δέομαι

Βεβαίως, ὑπάρχουν πάντοτε ἄνθρωποι γύρω μας ποὺ φτάνουν στὰ ὅριά τους, γευόμενοι τὴν ὀδύνη ἀπὸ τὶς ἀναποδιὲς τῆς ζωῆς καὶ συχνὰ τὸν κατατρεγμό τῶν συνανθρώπων των, τὴν ψευτιὰ καὶ τὴν ἀδικία. Ἔ, λοιπόν, αὐτοὶ οἱ πονεμένοι ἔχουν ποῦ νὰ στραφοῦν στὸ φαινομενικό των ἀδιέξοδο. Ἔχουν ποῦ νὰ ὀρθώσουν τὸ βλέμμα των, γιὰ νὰ βροῦν παρηγορία. Ἔχουν ἕνα τελευταῖο ἀλλὰ ἀσφαλὲς λιμάνι. Ἔχουν Ἐκείνην, ἡ ὁποία διὰ τοῦ Υἱοῦ Της ἔγινε ὁ λιμὴν καὶ ἡ προστασία πάντων τῶν θλιβομένων καὶ κλυδωνιζομένων ἀπὸ τὶς φορτοῦνες τῆς ζωῆς. Ἔχουν ἕναν ἀπάνεμο ὅρμο νὰ ἀράξουν καὶ νὰ ἀναπαυθοῦν, ἔστω καὶ γιὰ λίγο, μέχρι τὴν ἑπομένη τρικυμία.

Διότι τρικυμιώδης θὰ εἶναι ὁ βίος μας «πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς ἡμῶν» «διὰ τὸ πλῆθος τῶν ἁμαρτημάτων ἡμῶν». Τὸ ζήτημα εἶναι νὰ μὴν νοιώθουμε μόνοι σ’ αὐτὸ τὸ δύσκολο ταξίδι, νὰ νοιώθουμε τὸ χέρι τῆς Παναγίας καὶ τοῦ Χριστοῦ, ποὺ κατευθύνει τὰ διαβήματά μας μακρυὰ ἀπὸ τὶς κακοτοπιές, μᾶς λυτρώνει ἀπὸ τὰ δεινὰ καὶ μᾶς χαρίζει τὴν σωτηρία μας.

Γιὰ νὰ νοιώσωμε ὅμως αὐτὴν τὴν θεία βοήθεια, χρειάζεται νὰ ἀσκηθοῦμε καὶ ἐμεῖς στὸν πόνο καὶ στὴν θλίψη. Νὰ μὴν τὰ ἀντιμετωπίζωμε ὡς κατάρα ἀλλὰ ὡς εὐλογία, ὡς δοκιμασία, γιὰ νὰ ἐξέλθωμε νικητὲς «διὰ πυρὸς καὶ σιδήρου», ὅπως οἱ Ἅγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες, ποὺ τιμᾶμε αὐτὸν τὸν μήνα (9 Μαρτίου), καὶ ὅλοι ἀσφαλῶς οἱ Μάρτυρες. Καὶ τὴν νίκη αὐτήν, στὸ μέτρο τοῦ δυνατοῦ γιὰ τὸν καθένα, δὲν μποροῦμε νὰ τὴν κερδίσωμε μόνοι μας.

Ἄς τὸ παραδεχθοῦμε ἐπιτέλους, ὅτι μὲ τὶς δικές μας δυνάμεις μόνον, λόγῳ τῆς ἀσθενικῆς ἀπὸ τὴν ἁμαρτία φύσεώς μας, δὲν καταφέρνομε νὰ ἀντιμετωπίζωμε τὶς συνεχεῖς ἐπιθέσεις τοῦ πολεμήτορος, τὶς κάθε λογῆς ἀναποδιὲς καὶ τὶς συμφορὲς τοῦ βίου.

Χρειάζεται ἡ θεία ἐνδυνάμωση καὶ ἡ φώτιση ἀπὸ τοὺς μεγάλους πονεμένους, τοὺς Ἁγίους μας. Αὐτοὶ μᾶς δείχνουν τὸν τρόπο, μὲ τὴν ὑπομονή, τὴν ἐπιμονὴ καὶ τὴν ταπείνωσή των. Χρειάζεται, ἐπίσης, ἡ συμπαράσταση ἐκ μέρους τῶν ἄλλων πονεμένων ἀδελφῶν, ἐκείνων δηλαδὴ πού, ἀφοῦ γεύτηκαν οἱ ἴδιοι τὴν ἐμπειρία τοῦ πόνου, ἔχουν μὲ τὴν σειρά των τὴν δύναμη καὶ τὴν θέληση νὰ συμπαρασταθοῦν καὶ στοὺς λιγότερο ἔμπειρους, τοὺς ἐντελῶς ἄπειρους ἢ καὶ ἀδύναμους ἀδελφούς των. Ὅπως ἡ χαρά, ὅταν μοιράζεται, πολλαπλασιάζεται, ἔτσι καὶ ὁ πόνος ποὺ μοιράζεται μικραίνει καὶ γίνεται πιὸ γλυκός.

Τώρα πιά, στὶς σύγχρονες διακυμάνσεις τοῦ βίου, ποὺ οἱ πολλοὶ καὶ πολλὰ ὑποσχόμενοι «προστάτες» μας μᾶς ἐγκαταλείπουν πλέον ἀβοηθήτους, ποὺ οἱ φουρτοῦνες ὅλο καὶ πληθαίνουν, ποὺ ἡ ψευτιὰ καὶ ἡ ὑποκρισία περισσεύουν, ποὺ οἱ πόλεμοι καὶ οἱ ἀσθένειες σκορπίζουν τὸν τρόμο τοῦ θανάτου γύρω μας καὶ μέσα μας, «εἰς τίνα καταφύγωμεν», ποὺ νὰ προσβλέψωμε ἀλλοῦ ἀπὸ τὴν «πάντων βοήθεια», τὴν ἐλπίδα πάντων τῶν θλιβομένων, τὴν παρηγορία πάντων τῶν ἀναστεναζόντων, τὸ λιμάνι πάντων τῶν κλυδωνιζομένων;

Σ’ αὐτὴν ἀναφωνοῦμε, ἐπίσης κατὰ τὸ Μεγάλο Ἀπόδειπνο, τὴν κατανυκτικὴ αὐτὴν περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς: «Παναγία Θεοτόκε, τὸν χρόνον τῆς ζωῆς μου, μὴ ἐγκαταλείπῃς με· ἀνθρωπίνῃ προστασίᾳ μὴ καταπιστεύσῃς με, ἀλλὰ αὐτὴ ἀντιλαβοῦ, καὶ ἐλέησόν με.». Τὴν καλοῦμε δηλαδὴ νὰ μὴν μᾶς ἀφήσῃ σὲ ἀνθρώπινα χέρια προστασίας, ἀλλὰ νὰ μᾶς ἀναλάβῃ ἡ ἴδια (αὐτὴ ἀντιλαβοῦ), νὰ γίνῃ ὁ ἀσφαλὴς λιμένας μας.

Τὸ μόνο ποὺ ἔχομε νὰ κάνωμε ὅλοι μας εἶναι νὰ ἐμπιστευτοῦμε τοὺς ἑαυτούς μας στὴν δική της προστασία, ἐὰν βεβαίως θέλωμε νὰ κερδίσωμε τὴν θεϊκὴ γαλήνη, τὴν πολυπόθητη εἰρήνη καὶ τὴν σωτηρία μας, μὲ τὴν χάρη τοῦ Υἱοῦ Της καὶ τὶς δικές της πρεσβεῖες. Γένοιτο!

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος


  «Πᾶνος»

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Β' ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ) 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Β' Χαιρετισμοί 
 

Ακάθιστος Ύμνος - Β' Στάσις

κουσαν oἱ ποιμένες,
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν·
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 29ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 
Xριστιανικόν φυλλάδιον αριθμ. 5 – Kοζάνη, 1-1-1944
 
+ H AΓAΠH +
«Tαύτα ἐντέλλομαι ὑμῖν, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους» (IHΣOYΣ XPIΣTOΣ)
____________________________
ΣYNTAKTHΣ - Ἀρχιμ. Aὐγουστῖνος N. Kαντιώτης - Ἱεροκήρυξ
__________________________________________________________________
 
Επί τω Νέω Έτει

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ! ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ!

1944! Νέον ἔτος. Πρώτη τοῦ ἔτους! Ἑορτή τοῦ Μεγάλου Βασιλείου. Ἀλλά ποῖος εἶναι ὁ Μ. Βασίλειος; Ἄγνωστος, δυστυχῶς, εἰς τόν πολύν λαόν καί εἰς αὐτούς τούς Ἕλληνας Ἐπιστήμονας. Καί ὅμως, ὑπῆρξεν ἕνας γίγας τοῦ πνεύματος, ἕνας Μυριήλ τῆς Χριστιανοσύνης, ἕνας φωστήρ τῆς οἰκουμένης. Ἄγνωστος ἐν Ἑλλάδι ὁ Ἅγιος, ὅστις ἐτίμησε τήν Ἑλλάδα, διότι εἰς τάς κλεινάς Ἀθήνας ἐμορφώθη καί γενόμενος ἐπίσκοπος τῆς Ἑλληνικωτάτης πόλεως Καισαρείας ὁμίλησε μέ τήν ἀθάνατον Ἑλληνικήν γλῶσσαν καί ἐκήρυξε μέ δύναμιν Δημοσθένους. Ἄγνωστος! 

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ἡ ἐποχή τῶν ἐσχάτων ἐπιγραμματικά - Μέρος Ε' (Τελευταῖο)

Οἱ δυὸ Προφῆτες καὶ τὸ τέλος τῆς βασιλείας τοῦ ἀντιχρίστου καὶ τοῦ διαβόλου
 
Τὰ Μέρη Α' ΕΔΩ   Β' ΕΔΩ   Γ' ΕΔΩ   Δ' ΕΔΩ
 
Γράφει ὁ Χρῆστος Κελαϊδώνης
 
Πρέπει, ἐπίσης, νὰ ἀναφερθεῖ καὶ ἡ παρουσία τῶν δυὸ Ἁγίων Προφητῶν (πιθανῶς τοῦ Προφήτη Ἠλία καὶ τοῦ Ἐνώχ), ποὺ θὰ ὑποδείξουν τὴν πλάνη τοῦ ἀντιχρίστου καὶ θὰ κηρύξουν μετάνοια στὸν κόσμο γιὰ χίλιες διακόσιες ἑξῆντα ἡμέρες, ὅσο διάστημα δηλαδὴ θὰ διαρκέσει καὶ ἡ παραμονὴ τῶν πιστῶν στὴν «ἔρημο»:
 
«καὶ δώσω τοῖς δυσὶ μάρτυσί μου, καὶ προφητεύσουσιν ἡμέρας χιλίας διακοσίας ἑξήκοντα, περιβεβλημένοι σάκκους»  Ἀποκάλυψις 11, 3

Ἡ φράση «περιβεβλημένοι σάκκους» εἶναι ἔκφραση ποὺ δηλώνει αὐτὴ τὴν προτροπὴ τῶν δυὸ Προφητῶν γιὰ μαζικὴ μετάνοια.

Γαλλία-Διαδηλωτές στο Παρίσι για την Τραγωδία στα Τέμπη: «Σιδηροδρομικό έγκλημα στην Ελλάδα – Δεν είναι ατύχημα»


Τις φωτογραφίες μοιράστηκε στα social media η ομάδα Initiative Grecque, μια αυτόνομη συλλογικότητα Ελλήνων μεταναστών στο Παρίσι, όπως αναφέρουν οι ίδιοι.
 
Την συμπαράστασή του στην Ελλάδα για το έγκλημα στα Τέμπη έδειξε το γαλλικό συνδικάτο των σιδηροδρομικών SUD Rail, στις απεργιακές κινητοποιήσεις της Τρίτης στο Παρίσι που δείχνει επίσης την διεθνή ανυποληψία στην οποία έχει θέσει την χώρα ο Κ.Μητσοτάκης.

Για ακόμη μία φορά, οι Γάλοι βγήκαν στους δρόμους κατά του συνταξιοδοτικού προγράμματος Μακρόν που θέλει να αυξήσει το ηλικιακό όριο από τα 62 στα 64 έτη.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιοι Νεομάρτυρες Χρίστος (Ἱερέας) καί Πανάγος


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει νὰ ἐπιδείξει νέφος Μαρτύρων στὰ μαῦρα χρόνια τῆς τουρκοκρατίας, κατὰ τὴν ὁποία χιλιάδες Νεομάρτυρες ἀντάλλαξαν τὴ ζωή τους μὲ τὴν πίστη τους στὸ Χριστό. Δύο ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξαν ὁ ἱερέας Χρίστος καὶ ὁ Πανάγος (Παναγιώτης) ἀπὸ τὴν Ἠλεία.
 
Εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἐπισημάνουμε εἰσαγωγικά, πὼς ἡ τουρκοκρατούμενη Πελοπόννησος καταλήφτηκε ἀπό τοὺς Ἐνετοὺς στὰ 1685 καὶ ἡ ἐξουσία τους κράτησε ὡς τὰ 1715. Αὐτὸ τὸ διάστημα ὑπῆρξε καθοριστικῆς σημασίας γιὰ τὸν πληθυσμό της, καθ᾿ ὅτι ἀνέπνευσε τὸν ἀέρα κάποιας σχετικῆς ἐλευθερίας. Τὴν περίοδο αὐτὴ ἐπέστρεψαν στὴν Ἐκκλησία πολλοὶ ἐξισλαμισθέντες. Μεταξὺ αὐτῶν ἦταν καὶ οἱ γονεῖς τῶν δύο Νεομαρτύρων Χρίστου καὶ Πανάγου.

Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν: ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ πρὸς ΕΛΤΑ, γιά τήν κυκλοφορία γραμματοσήμων μέ θέμα τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα


Ἀστικῆς Μή Κερδοσκοπικῆς Ἑταιρείας,
μέ τήν ἐπωνυμία Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν,
πού ἑδρεύει στό Μαρούσι Ἀττικῆς, ὁδός Θέσπιδος 11, ΤΚ 15126, νομίμως ἐκπροσωπουμένης

ΠΡΟΣ

Ἑλληνικά Ταχυδρομεῖα Α.Ε., μέ ἕδρα τήν  Ἀθήνα, ὁδός Ἀπελλοῦ 1, GR, 101 88, νομίμως ἐκπροσωπουμένης

Κοινοποιούμενη στόν ἁρμόδιο γιά τά ΕΛΤΑ Ὑπουργό Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης, πού ἑδρεύει στήν Καλλιθέα, ὁδός Φραγκούδη 11 &Ἀλ. Πάντου,

Μέ δυσάρεστη ἔκπληξη πληροφορηθήκαμε γιά τήν κυκλοφορία ἀπό τήν Ἑταιρεία σας σειρᾶς γραμματοσήμων μέ θέμα τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, τά ὁποῖα ἀποτυπώνουν διάφορες παραλλαγές ΛΟΑΤΚΙ ἀτόμων καί οὐσιαστικά διαφημίζουν τή συγκεκριμένη κοινότητα καί τόν τρόπο ζωῆς τῶν μελῶν της.

Παλαιό ἔθος, ὄχι μόνο ἑλληνικό ἀλλά παγκόσμιο, εἶναι νά κοσμοῦνται τά γραμματόσημα μέ μορφές ἡρώων, μορφές προσωπικοτήτων πού προσέφεραν στήν πατρίδα καί στήν ἀνθρωπότητα ἤ ἐξέχουσες προσωπικότητες τῆς τέχνης, τοῦ ἀθλητισμοῦ, τῆς ἐπιστήμης κ.λπ. Πιστά σέ αὐτή τήν παράδοση ἦταν καί τά ΕΛΤΑ, τά ὁποῖα ἐξέδιδαν ἀπό τή ἵδρυσή τους καλαίσθητα γραμματόσημα, πού λειτουργοῦσαν ὡς ἐπιβράβευση τῶν κόπων καί τῆς προσφορᾶς τῆς ἀπεικονιζόμενης προσωπικότητας.

Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος δολοφονήθηκε φρικτά ἀπό καρναβαλιστές-εἰδωλολάτρες τῆς ἐποχῆς του…


Πολλοί μιλάνε για την ομορφιά και την αθωότητα των καρναβαλιών. Διαβάζουμε όμως στον βίο του Αγίου Απόστολου Τιμόθεου ότι δολοφονήθηκε φρικτά από καρναβαλιστές-ειδωλολάτρες της εποχής του…
 
«Μετὰ τὸν θάνατον τοῦ Παύλου καὶ τὴν ἅλωσιν τῆς Ἱερουσαλὴμ (70 μ.Χ.) ἦλθεν ἐκ Παλαιστίνης καὶ ἐγκατεστάθη εἰς Ἔφεσον ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, ὅπου συνεδέθη μετὰ τοῦ Τιμοθέου, τοῦ ὁποίου ὑπῆρξε φίλος, διδάσκαλος καὶ συνεργός, παρέμεινε δὲ ἐκεῖ μέχρι τοῦ 96 μ.Χ., ὅτε ἐξωρίσθη εἰς Πάτμον κατὰ τὸν ἐπὶ αὐτοκράτορος Δομετιανοῦ (81-96 μ.Χ.) ἐγερθέντα σφοδρὸν κατὰ τῶν χριστιανῶν διωγμόν.
 
Ὁ Τιμόθεος ἐν Ἐφέσῳ εἶχε νὰ ἀντιπαλαίσῃ κατὰ φανατικῶν εἰδωλολατρῶν. Ἤδη πρὸ αὐτοῦ ὁ Παῦλος ἐκινδύνευσε σοβαρῶς, διωχθεὶς ὑπὸ τοῦ εἰδωλοποιοῦ Δημητρίου καὶ «κατὰ ἄνθρωπον ἐθηριομάχησεν ἐν Ἐφέσῳ» (Α´ Κορινθ. ΙΕ´ 32). Εἰς Ἔφεσον ἐλατρεύετο ἡ Ἄρτεμις καὶ κατὰ τὰς πρὸς τιμήν της πανδήμους ἑορτὰς ἐλάμβανον χώραν ἀνήκουστα ὄργια, τὰ ὁποῖα δικαίως ἐξήγειρον τὴν ψυχὴν τοῦ Ἀποστόλου. Κατὰ τὴν τοιαύτην πανήγυριν, ὀνομαζομένην Καταγώγιον, τὸ ἔτος 97 μ.Χ., οἱ Ἐφέσιοι εἰδωλολάτραι περιήρχοντο μετημφιησμένοι καὶ μὲ προσωπίδας τὴν πόλιν, φέροντες μικρὰ εἴδωλα εἰς χεῖρας καὶ προβαίνοντες εἰς πλεῖστα ὄργια, ἐγκλήματα καὶ ἀσελγείας καθ᾿ ὁδόν. 

Καλαβρύτων Αμβρόσιος για Τέμπη: Ταλαίπωρος Σταθμάρχης, ευθύνες Κυβέρνησης, ΜΟΥΓΓΗ Εκκλησία και η ΑΜΑΡΤΙΑ με Καρναβάλια


Γράφει ο Μητροπολίτης πρ Καλαβρύτων Αμβρόσιος  
 
«Θέλουμε να αγιάσουμε και δεν μας αφήνουν…», λέγει η σοφή λαϊκή παροιμία! Κι’ εμείς θέλουμε να ησυχάσουμε και να κοιτάξουμε την καλλιέργεια του είναί μας για την σωτηρία της ψυχής μας, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ! Διάφορα επώνυμα πρόσωπα, ήτοι Πολιτικοί, Πανεπιστημιακοί, Δημοσιογράφοι, Εκπρόσωποι των Κομμάτων με τις πράξεις των, με τα λόγια των και με τις δηλώσεις των προδίδουν την αμώμητον πίστιν μας και παρά ταύτα ……παραμένουν ανενόχλητοι! Η ΚΑΤΆΣΤΑΣΙΣ καθίσταται ΤΡΑΓΙΚΗ, όταν σκεφθούμε, ότι μεταξύ των άλλων, δυστυχώς, και μερικοί Εκκλησιαστικοί Ηγέτες ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗΝ!!!

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΙ οι θάνατοι στην Δύση – «Τσουνάμι» με τις αποκαλύψεις που δεν σταματούν - βίντεο


Όπως αναφέρει ο Αμερικανός δημοσιογράφος, Τάκερ Κάρλσον, του FOXNEWS:

«Στον Δυτικό κόσμο βλέπουμε πολύ μεγάλες μετρήσιμες αυξήσεις στους ανεξήγητους  θανάτους.

Το BBC στην Βρετανία για παράδειγμα, μόλις ανέφερε ότι :-“Οι υπερβολικοί θάνατοι το 2022, είναι από τους χειρότερους των τελευταίων 50 ετών”.

Οπότε γιατί συμβαίνει αυτό;

Λοιπόν, ο Ed Dowd δεν είναι επιδημιολόγος. Είναι άτομο που ασχολείται με αριθμούς. Έχει μακρά καριέρα στην Wall Street, αλλά το παρατήρησε και ήθελε να το διαλευκάνει. Έτσι επικοινώνησε με τις  ασφαλιστικές εταιρείες και τα νεκροταφεία. Στην συνέχεια έγραψε ένα βιβλίο σχετικά με αυτό που ονομάζεται “Άγνωστα περιστατικά- Η επιδημία αιφνιδίων θανάτων του 2021 και 2022”, -γιατί όταν πεθαίνουν άνθρωποι “έχει σημασία”».

Λάμπρος Σκόντζος: Οἱ Ἅγιοι Τεσσαράκοντα μάρτυρες τῆς Σεβαστείας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ μάρτυρες τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι τὸ καύχημά Της, διότι ὁμολόγησαν τὴν πίστη τους στὸ Χριστὸ καὶ τὴν ἐπισφράγισαν μὲ τὸ αἷμα τους. Ἀντάλλαξαν τὴν πρόσκαιρη γήινη ζωή τους μὲ τὴν αἰώνια ἀληθινὴ ζωή, ποὺ δίνει ὁ ζωοδότης Χριστός.
 
Ἀνάμεσα σ᾿ αὐτοὺς συγκαταλέγονται καὶ οἱ Ἅγιοι Σαράντα Μάρτυρες, οἱ ὁποῖοι μαρτύρησαν στὴ Σεβάστεια τῆς Μ. Ἀσίας στὶς ἀρχὲς τοῦ 4ου αἰῶνα, ὅταν αὐτοκράτορας τῆς Ἀνατολῆς ἦταν ὁ ρωμαῖος εἰδωλολάτρης Λικίνιος (307-324). Ἦταν ὅλοι τους νεαροὶ ἔφηβοι στρατιῶτες καὶ ἀνῆκαν στὸ πιὸ ἐπίλεκτο στρατιωτικὸ τάγμα τῆς περιοχῆς.

Νώντας Σκοπετέας: Ἡ Μαρία κι ὁ Κυπριανός...(Φορέστε τά Κυριακάτικά σας...ξανά!)


" ....-Μέχρι 5 εἶναι καλά! Ναί, 5 παιδιά! Τί ὄμορφα ποὺ θὰ εἶναι! Μᾶς φαντάζεσαι τίς Κυριακὲς ὅλους μαζὶ στὴν Ἐκκλησία, φορῶντας τὰ Κυριακάτικα ροῦχα μας, τὰ καλά μας, τὰ Ἀναστάσιμά μας!

Καὶ ξεκίνησαν μὲ τὸν πρῶτο τους τὸν γιό! Ὁ μεγάλος... ἔτσι τὸν ἔλεγαν ἀπὸ μικρό, γιατί σχεδὸν δὲν εἶχε μιλήσει ἀκόμα ἐκεῖνος, ὅταν ἄρχισαν νὰ καταφθάνουν καὶ τὰ ὑπόλοιπα μέλη μιᾶς ...Θεὲ μου ...δωδεκαμελοῦς οἰκογένειας!
 
                 2017 μ.Χ. πλέον!

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: ΟΑΣΙΣ - ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΑΝΑΠΟΔΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Α' + ΜΕΡΟΣ Β'


 ΜΕΡΟΣ Α' Η ομιλία που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της ΟΑΣΙΣ την οποία συντόνιζε ο δημοσιογράφος Στέφανος Δαμιανίδης, με ομιλητή τον Καθηγητή Ποινικού Δικαίου Κωσταντίνο Βαθιώτη.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Πώς θα είναι ο μελλοντικός πόλεμος


Μήπως πρέπει να σας περιγράψω στρατηγέ; Ούτε η πραγματικότητα, ούτε τα όνειρα, ούτε η φαντασία των εντίμων και λογικών ανθρώπων δεν μπορεί καν να παραστήσει τη φοβερή εικόνα του επερχόμενου πολέμου, που το ανθρώπινο γένος προχωρά για να συναντήσει.
 
Θα είναι ένας πλήρως ανελέητος πόλεμος, απαλλαγμένος από εντιμότητα και ιπποτισμό. Ιπποτικός πόλεμος όπως αυτός των Ισραηλιτών και των Φιλισταίων, όπου οι δυο στρατοί παρακολουθούν την μονομαχία των εκπροσώπων τους Δαυίδ και Γολιάθ αναμένοντας το αποτέλεσμα της μονομαχίας, που θα καθορίσει τη νίκη η την ήττα τους, αυτό μοιάζει με ποιμενικό ειδύλλιο μπροστά στον επερχόμενο πόλεμο. Κι ο πόλεμος ανάμεσα στον Αρτζουνα και τον Κάρνα όπως περιγράφεται στη Μαχαμπαράτα, μοιάζει ειδυλλιακός. Όπως ειδύλλιο μοιάζει κι ο πόλεμος ανάμεσα στους Σέρβους και τους Τούρκους στο Κοσσοβο. Μα ειδυλλιακός μοιάζει κι ο πόλεμος του Ναπολέοντα εναντίον της Μόσχας. Τι, λέω; Όλοι αυτοί οι πόλεμοι, στους οποίους έλαμψαν έστω κάποιες ακτίνες ελέους, εντιμότητας και ιπποτισμού, όλοι οι πόλεμοι που θα μπορούσαν να αποτελέσουν έμπνευση για κάποιον καλό ποιητή και για κάποιο καλό ποίημα δεν είναι παρά ειδυλιο μπροστά στον επερχόμενο πόλεμο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες οἱ ἐν Σεβαστείᾳ

 
Πληροῦμεν ὑστέρημα σοῦ, Σῶτερ, πάθους,
Τεσσαράκοντα, συντριβέντες τὰ σκέλη.
Ἀμφ' ἐνάτῃ ἐάγη σκέλη ἀνδρῶν τεσσαράκοντα.

Οἱ Ἅγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες, οἱ ὁποῖοι κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους καὶ μαρτύρησαν στὴν λίμνη τῆς Σεβαστείας, τὸ ἔτος 320 μ.Χ., εἶναι οἱ : Ἀγγίας, Ἀγλάϊος, Ἀειθαλᾶς, Ἀέτιος, Ἀθανάσιος, Ἀκάκιος, Ἀλέξανδρος, Βιβιανός, Γάϊος, Γοργόνιος, Γοργόνιος, Δομετιανὸς ἢ Δομέτιος, Δόμνος, Ἐκδίκιος, Εὐνοϊκός, Εὐτύχιος, Ἠλιάδης ἢ Ἠλίας, Ἡράκλειος, Ἡσύχιος, Θεόδουλος, Θεόφιλος, Ἰωάννης ἢ Κάνδιδος, Κλαύδιος, Κύριλλος, Κυρίων, Λεόντιος, Λυσίμαχος, Μελίτων, Νικόλαος, Ξανθίας, Οὐαλέριος, Οὐάλης, Πρίσκος, Σακερδὼν ἢ Σακεδών, Σεβηριανός, Σισίνιος, Σμάραγδος, Φιλοκτήμων, Φλάβιος καὶ Χουδίων.

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 28ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

ΟΛΟΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Κοζάνη τῇ 4 Δεκεμβρίου 1943, ἀριθ. 2

«Χριστιανοί! Μελετάτε το Ιερόν Ευαγγέλιον. Έχει μέσα πολλά και διάφορα νοήματα τα οποία είναι όλα μαργαριτάρια, διαμάντια, θησαυρός, πλούτος, χαρά, ευφροσύνη, ζωή αιώνιος» (Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός)
Tο παρόν εκδίδεται και διανέμεται δωρεάν πρός χριστιανικόν διαφωτισμόν του λαού

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Αρχιμ. Αυγουστίνος Ν. Καντιώτης – Ιεροκήρυξ

ΘΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙΣ; ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙΣ

π. Ἰωάννης Δρογγίτης: Ἀνώμαλες καταστάσεις καί ἄθεσμες βαπτίσεις στήν αὐλὴ τῆς Ἐκκλησίας. Μέρος Α'

 
 
[...] Πρέπει νὰ ξεκινήσουμε ἀπὸ ἄλλα πράγματα γιὰ νὰ φτάσουμε ἐκεῖ, ἀλλιῶς δὲν θὰ ἔχουμε τὰ κλειδιά.
 
Δὲν μποροῦμε νὰ ποῦμε ξέρετε, αὐτὸ, ἐκεῖνο, τὸ ἄλλο μὲ τρεῖς προτάσεις.
Καὶ εἶναι σημαντικὸ νὰ ἔχουμε τὰ κλειδιά. 
 
Καὶ νὰ τὰ ἔχετε. Καὶ ὅλοι νὰ τὰ ἔχουμε βέβαια, γιατὶ αὐτὰ ποὺ βλέπουμε τώρα καὶ ἀντιμετωπίζουμε, συνήθως προσεγγίζονται ἐντελῶς ἀποσπασματικά.
 
Καὶ ἄν δὲν ἔχουμε μιὰ συνολικὴ θεώρηση καὶ θέαση δὲν θὰ μποροῦμε νὰ τὰ ἀπαντήσουμε σωστὰ καὶ θὰ χάνουμε τὸν δρόμο μας.
 
Ἐγὼ λοιπὸν θὰ ξεκινήσω νὰ σᾶς λέω γιὰ τὴν Ἐκκλησία πρῶτα.

Η πανδημία που δεν υπήρξε ποτέ

 

Μια ολοκληρωμένη μελέτη από ερευνητές του Stanford τραβάει το χαλί κάτω από την πολιτική Covid. Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και πάλι στο μέλλον περιορισμοί της ελευθερίας.

Στις αρχές του 2023, αυτό το τεχνικό άρθρο έπεσε σαν βόμβα: πέντε ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Stanford και άλλα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων και ο Ιωάννης Ιωαννίδης, είχαν διαπιστώσει ότι η νόσος Covid είναι συγκρίσιμη με την εποχική γρίπη για άτομα ηλικίας έως εβδομήντα ετών και ακόμη λιγότερο επικίνδυνη για τους νεότερους. Αυτό ανατρέπει σχεδόν όλα όσα ακούγαμε επί τρία χρόνια.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡ σημασία τῶν ἱερῶν εἰκόνων στὴν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Α΄ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν εἶναι ἀφιερωμένη στὴν μεγάλη ἑορτὴ τῆς Ὀρθοδοξίας μας. Σύμπασα ἡ Ἐκκλησία ἑορτάζει μὲ κάθε λαμπρότητα, μὲ κύριο  χαρακτηριστικὸ τοῦ ἑορτασμοῦ τὴν περιφορὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων καὶ τὴν ἀνάγνωση τοῦ Συνοδικοῦ της Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου σὲ ὅλους τοὺς ναούς.
 
Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ὅρισαν νὰ ἑορτάζεται ἡ ἡμέρα αὐτὴ σὲ ἀνάμνηση τῆς παύσης τῆς εἰκονομαχίας καὶ τῆς ὁριστικῆς ἀναστήλωσης τῶν ἱερῶν εἰκόνων ἀπὸ τὴν  εὐσεβῆ βασίλισσα  τοῦ Βυζαντίου Θεοδώρα (μετέπειτα ἁγία τῆς Ἐκκλησίας μας) στὶς 4-3-843. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ θεωρήθηκε μείζονος σημασίας διότι μὲ τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (787), ὁλοκληρώθηκε ἡ διατύπωση τῆς δογματικῆς διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας μας (τριαδολογικὸ καὶ χριστολογικὸ δόγμα). Ἡ εἰκονομαχικὴ ἔριδα (726-843) ὑπῆρξε ἄλλωστε ἕνας θλιβερὸς σταθμὸς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας, ἡ ὁποία προξένησε ἀφάνταστη φθορὰ στὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Μέσα ὅμως ἀπὸ αὐτὴ τὴ λαίλαπα βγῆκε καὶ κάτι θετικό, ἡ διατύπωση τῆς θεολογίας τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἡ ὁποία κατ᾿ οὐσίαν, ὅπως θὰ δοῦμε, εἶναι ἐπέκταση καὶ ἀνάπτυξη τοῦ χριστολογικοῦ δόγματος.

Καταγγελία από Έλληνα της Αυστραλίας: «Η ελληνική κοινότητα της Μελβούρνης προδίδει την Μακεδονία»

Η επίσημη ελληνική κοινότητα δεν αγαπά την Μακεδονία και έχει κάνει πολλά λάθη προωθώντας ανθέλληνες και ανθελληνικά βιβλία.
 
Εκφράζω την αηδία που νοιώθω για το γεγονός ότι το GOCMV δεν έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων όσο αφορά την υπεράσπιση των ελληνικών εθνικών συμφερόντων και έχει απογοητεύσει τόσο τα μέλη του όσο και την ευρύτερη ελληνική κοινότητα.  Κάνω έκκληση στους Έλληνες πατριώτες να διαμαρτυρηθούν στο Ελληνικό Κέντρο και να απαιτήσουν την αφαίρεση κάθε αναφοράς σε αυτό το βιβλίο στις διαδικτυακές τους πλατφόρμες, καθώς και των ομιλιών, στις οποίες ισχυρίζονται ότι οι Μακεδόνες δεν είναι Έλληνες. 
 

Γράφει ο Στέφανος

Ως Έλλην εθνικιστής που διαβιεί στην Αυστραλία θα επιθυμούσα με το άρθρο μου αυτό να καταγγείλω την μειοδοτική συμπεριφορά της Ελληνικής Κοινότητας της Βικτώριας στη Μελβούρνη πάνω στο μακεδονικό ζήτημα. 

Οι Κούρδοι και η χριστιανική πίστη


Οι Κούρδοι από θρησκευτική άποψη γενικά συνδέονται είτε με το Ισλάμ είτε με τον Γεζιδισμό, ενώ λίγοι γνωρίζουν τη χριστιανική ιστορία του λαού αυτού. Εν τω μεταξύ, οι Κούρδοι είναι από εκείνους τους λίγους λαούς που άκουσαν το Ευαγγελικό κήρυγμα από τους ίδιους τους Αποστόλους, τους Μαθητές του Ιησού Χριστού και η φλόγα της χριστιανικής πίστης σ’ αυτούς έχει διατηρηθεί άσβεστη από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα.

Υπάρχουν λίγες πηγές για την ιστορία του Κουρδικού Χριστιανισμού, αλλά ακόμη και αυτές αρκούν για να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι αυτή η σελίδα στην ιστορία του λαού μας. Οι επιστήμονες λένε ότι οι Μήδοι και άλλες δυτικές ιρανικές φυλές ήταν οι πρόγονοι των Κούρδων. Το αξιοσημείωτο είναι – σύμφωνα με πολλούς ερευνητές – ότι οι μάγοι που ήρθαν να προσκυνήσουν τον γεννημένο Σωτήρα ήταν Μήδοι. Το βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων αναφέρει ότι την ημέρα της Πεντηκοστής οι Απόστολοι απόκτησαν το χάρισμα να μιλούν ξένες γλώσσες και το κήρυγμά τους ακούστηκε και στη Μηδική γλώσσα, έτσι ώστε όσοι άκουσαν έμειναν έκπληκτοι: «Όλοι αυτοί οι ομιλητές δεν είναι Γαλιλαίοι; Και πώς εμείς ακούμε ο καθένας στη δική του γλώσσα – την οποία μιλάμε εκ γενετής – εμείς, οι Πάρθοι και οι Μήδοι και οι Ελαμίτες και οι κάτοικοι της Μεσοποταμίας…» (Πράξ. 2:7-9).

Η Telegraph κυκλοφόρησε μια σειρά άρθρων που τεκμηριώνουν εκστρατεία ψυχολογικής τρομοκρατίας Covid αλλά και έγκλημα κατά της ανθρωπότητας!

 

Η Telegraph κυκλοφόρησε μια σειρά άρθρων που τεκμηριώνουν τις εκστρατείες ψυχολογικής τρομοκρατίας και βιολογικού πολέμου για τον COVID που διεξάγονταν εναντίον του βρετανικού λαού από τη δική τους κυβέρνηση. Δείτε τα αρχεία της Telegraph εδώ.

Η Telegraph έχει λάβει περισσότερα από 100.000 μηνύματα WhatsApp που στάλθηκαν μεταξύ του Ματ Χάνκοκ και άλλων υπουργών και αξιωματούχων στο απόγειο της πανδημίας του Covid-19. Οι συνομιλίες εγείρουν ζωτικής σημασίας ερωτήματα σχετικά με τον χειρισμό της πανδημίας ενόψει μιας δημόσιας έρευνας για την απάντηση στον Covid-19.

Όπως γράφει η Telegraph:

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, αξιωματούχοι και υπουργοί αγωνίστηκαν για το πώς να διασφαλίσουν ότι το κοινό συμμορφώνεται με τους συνεχώς μεταβαλλόμενους περιορισμούς του lockdown. Το βασικό όπλο στο οπλοστάσιό τους ήταν ο φόβος.

«Πρέπει ο κόσμος να φοβάτε τα πάντα», είπε ο Ματ Χάνκοκ σε ένα μήνυμα στο WhatsApp με τον σύμβουλό του για τα μέσα ενημέρωσης.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ζήλεια μᾶς ἀποδυναμώνει


– Γέροντα, δὲν ἔχω καθόλου κουράγιο.

– Ζηλεύεις, γι᾿ αὐτὸ δὲν ἔχεις κουράγιο. Ὅταν ζηλεύη κανείς, στενοχωριέται, δὲν μπορεῖ νὰ φάη, ὁπότε ἀδυνατίζει καὶ χάνει τὸ κουράγιο του· καὶ οἱ ἄλλοι μπορεῖ νὰ νομίζουν πὼς εἶναι μεγάλος ἀσκητής!

– Γέροντα, αἰσθάνομαι πολὺ φτωχὴ πνευματικὰ καὶ ἀδύναμη.

– Ἐσὺ ἔχεις πολλὲς δυνάμεις, ἀλλὰ τὶς χαραμίζεις μὲ τὴν χαζὴ ζήλεια καί, ἐνῶ εἶσαι ἕνα ἀρχοντόπουλο, βασανίζεσαι σὰν κακόμοιρο γυφτάκι. Θὰ εἶχες προχωρήσει πολὺ στὴν πνευματικὴ ζωή, ἂν δὲν σκάλωνες στὴν ζήλεια. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

 
Ὁ Ὅσιος Θεοφύλακτος ὁ Ὁμολογητής Ἐπίσκοπος Νικομήδειας 


Καὶ σαρκὸς ἐξόριστος, ὡς καὶ πατρίδος,
Θεῖος Θεοφύλακτος, οὗ Θεὸς φύλαξ.
Ἤλυθεν ὀγδοάτῃ Θεοφύλακτος Θεοῦ ἄγχι

Ὁ Ὅσιος Θεοφύλακτος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Λέοντος τοῦ Δ’ (775 – 780 μ.Χ.). Λόγω τῆς μεγάλης του παιδείας καὶ πρὸς συνέχιση τῶν σπουδῶν του ἦλθε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου γρήγορα ἀπέκτησε φήμη σοφοῦ καὶ δημιούργησε φιλικὲς σχέσεις μὲ ἀνώτερους κρατικοὺς λειτουργοὺς καὶ ἀξιωματούχους, καθὼς καὶ μὲ τὸν μετέπειτα Πατριάρχη Ταράσιο, ποὺ ἦταν τότε πρωτοσηκρίτης.

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 27ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

ΕΝΑ ΑΝΕΚΔΟΤΟΝ

ΠΩΣ ΔΙΕΛΥΘΗ ΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΙΣΤΩΝ
 
Ἔχουν περάσει 200 περίπου χρόνια ἀφ’ ὅτου εἰς τήν Γαλλίαν εἶχεν ἱδρυθῆ ἕνας Σύλλογος. Τά μέλη του ἦσαν ὅλοι ἄπιστοι. Συνεκεντρώνοντο κάθε βράδυ καί εἶχαν σκοπό νά ἀποδείξουν ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή εἶναι ἕνα βιβλίον ἀνάξιον προσοχῆς, τό ὁποῖον περιέχει μόνον ἀνοησίας πού δέν ἠμποροῦν νά σταθοῦν ἐμπρός εἰς τό φῶς τῆς ἐρεύνης τῶν σοφῶν των κεφαλῶν. Αἱ συγκεντρώσεις τοῦ περιέργου αὐτοῦ σωματείου ἐγίνοντο ἀνελλιπῶς καί κάθε ἕνας ἄπιστος προσπαθοῦσε νά διακωμωδήσει τό βιβλίον πού περιέχει τόν λόγον τοῦ Θεοῦ.