Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΩΝ ΕΘΙΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ


     Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου, η οποία είναι μέρα αργίας (η Πρωτομαγιά, για το εργατικό κίνημα είναι απεργία) για πολλές χώρες του κόσμου. Ο εορτασμός όμως της Πρωτομαγιάς, έχει τις ρίζες του στις παγανιστικές εορτές του παρελθόντος. Πολλά από τα αρχαία ειδωλολατρικά έθιμα όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, έχουν επιβιώσει μέχρι και σήμερα.

      Για πολλές προ-χριστιανικές παγανιστικές κοινωνίες της Ευρώπης η Πρωτομαγιά εορταζόταν ως η πρώτη ημέρα του καλοκαιριού. Έτσι το Θερινό Ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου συνέπιπτε με τη μέση του καλοκαιριού.  Η σημασία της ημέρας της Πρωτομαγιάς για τους αρχαίους λαούς οφείλεται στο γεγονός πως ημερολογιακά (για το βόρειο ημισφαίριο) η πρώτη ημέρα του Μαΐου βρίσκεται ανάμεσα στην Εαρινή Ισημερία και το θερινό ηλιοστάσιο, τοποθετείται δηλαδή στην αρχή της άνοιξης.

Εμβολιάστηκαν καλή τη πίστει, με ένα πειραματικό γενετικό σκεύασμα, υπέστησαν σοβαρές βλάβες… και μετά εγκαταλείφθηκαν στη τύχη τους. (Βίντεο)

Η τηλεοπτική εκπομπή "Fuori dal Coro" στο κανάλι Rete4 παίζει τη γάτα με το ποντίκι, κάθε εβδομάδα με νέες αποκαλύψεις, όλο και πιο συνταρακτικές, όλο και πιο αποτρόπαιες για την ψευτοπανδημία κόβιντ.

Στην τηλεοπτική εκπομπή "Fuori dal Coro" στις 18 Απριλίου 2023 ο Μάριο Τζιορντάνο αποκαλύπτει ότι o Σπεράντσα (πρώην Υπουργός Υγείας) και η AIFA (ΕΟΦ) εναντιώνονται στην κατάσχεση μιας παρτίδας εμβολίου Κόβιντ της AstraZeneca από την εισαγγελία.

Νέες αποκαλύψεις κατά τη διάρκεια της εκπομπής του Μάριο Τζιορντάνο σχετικά με την κατάσχεση μιας παρτίδας εμβολίων της AstraZeneca που διέταξε ο εισαγγελέας και η σχετική άρνηση της AIFA (ΕΟΦ) και του τότε υπουργού Υγείας.

Νέες αποκαλύψεις από το "Fuori dal Coro" που έχει γίνει πλέον μία τηλενουβέλα με τις εβδομαδιαίες αποκαλύψεις σχετικά με τα μυστικά που έκρυβαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας η AIFA (ΕΟΦ) και ο πρώην Υπουργός Υγείας Ρομπέρτο Σπεράντσα.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΤΑ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ Απόσπασμα ομιλίας στο Δ΄ Βασιλειών


  Μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου                        

    ΤΑ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΟΥ

                     ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

       Απόσπασμα απομαγνητοφωνημένης ομιλίας του μακαριστού γέροντος

                          στο Δ΄ Βασιλειών                                                                                                                                                                                                                    

     […] Στο Νότιο Βασίλειο βασιλεύς ήτο ο Άχαζ και ανέλαβε την βασιλείαν εις ηλικίαν 20 ετών. Και εβασίλευσε 16 όλα χρόνια. Αυτός όμως «οκ ποίησε τ εθς ν φθαλμος Κυρίου Θεο ατο πιστς, ς Δαυδ πατρ ατο». Δηλαδή στάθηκε, μάλιστα σε σύγκριση με όλους προηγουμένους του, ο χειρότερος βασιλιάς της Ιουδαίας. Ο σκληρότερος, ο φοβερότερος, και ο πιο ειδωλολάτρης.

Η πρόρρηση του Οσίου Πορφυρίου για τον μακαριστό Μητροπολίτη Αιτωλίας Κοσμά!


Το 1974 έγινα αρχιμανδρίτης και ανέλαβα το έργο του ιεροκήρυκα σε όλη την περιφέρεια της Μητροπόλεως. Το 1985 πήγα με τον αδελφό μου Αποστόλη στον Άγιο Πορφύριο.
 
Δεν είχε κόσμο και μπήκαμε αμέσως στο Κελλάκι του. Ήταν αδιάθετος και τον βρήκαμε ξαπλωμένο στο κρεβάτι του να μιλάει στο τηλέφωνο με μια κυρία από την Πελοπόννησο ή από την Αυστραλία…, δεν θυμάμαι με σιγουριά. Μίλησε μαζί της επί αρκετή ώρα και εμείς περιμέναμε υπομονετικά. Κάποια στιγμή τον ακούσαμε που της είπε:
 
– Άντε παιδί μου, να τελειώνουμε, με επισκέφτηκε ένας Επίσκοπος… Πρέπει να σε κλείσω τώρα, γιατί έχω έναν Δεσπότη εδώ μπροστά μου και με περιμένει για να κουβεντιάσουμε…

Η ώθηση της ατζέντας Globalist 2030 από το WEF ετοιμάζεται να ξεκινήσει καθώς η ελίτ ξεκινά την τελική πορεία προς τον απόλυτο έλεγχο



Η ώθηση της ατζέντας Globalist 2030 από το WEF ετοιμάζεται να ξεκινήσει καθώς η ελίτ ξεκινά την τελική πορεία προς τον απόλυτο έλεγχο
 
Ας είμαστε ξεκάθαροι για ένα πράγμα: Η ώθηση προς τις αμιγώς ηλεκτρικές μεταφορές  δεν έχει να κάνει με τη «σωτηρία του πλανήτη» από την κόλαση των εκπομπών και  οτιδήποτε έχει να κάνει με τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο ταξιδεύουμε.

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι η πανάκεια για τον καθαρισμό του περιβάλλοντος, όπως ισχυρίζεται η τυραννική αριστερή ελίτ, επειδή απαιτούν κυριολεκτικά βιασμό της γης για να αποκτήσουν τα συστατικά (λίθιο, κυρίως) για τις μπαταρίες - για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι το λίθιο εξορύσσεται από φτωχά έγχρωμα παιδιά που δουλεύουν σαν σκλάβοι για δεκάρες την ημέρα.

Ποιος καθιέρωσε την Εργατική Πρωτομαγιά και άλλα αριστερά μέτρα στην Ελλάδα; Θα εκπλαγείτε! - βίντεο


Την Πρωτομαγιά την καθιέρωσε, ως επίσημη γιορτή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Εθνικός Κυβερνήτης Ι. Μεταξάς, αποκαλούμενος από τους Έλληνες εργάτες «Πρώτος Εργάτης» .

Κέρδισε με το σπαθί του αυτόν τον αριστερόστροφο/διεθνιστικό, θα έλεγε κανείς, τίτλο, καθώς επί των ημερών του, μεταξύ άλλων:

  • Στις 7 Απριλίου του 1937, με τον Αναγκαστικό Νόμο 606/1937 το καθεστώς Μεταξά καθιερώνει την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου σαν «Εβδομάδα Εργατικής Αλληλεγγύης» και την 1η Μαΐου σαν «Ημέρα Εορτασμού της Εργασίας».
  • Καθιερώθηκε το 8ωρο ημερησίως και το 48ωρο εβδομαδιαίως

Θάρρος στην άπειρη αγαθότητα του Θεού


Κάποιος αδελφός που έμενε στα Μονύδρια έπεφτε συχνά, με ενέργεια του διαβόλου, στην πορνεία, πίεζε όμως τον εαυτό του να μείνει και να μην πετάξει το σχήμα. Και όταν άρχιζε τον σύντομο κανόνα του, παρακαλούσε με στεναγμούς τον Θεό λέγοντας: «Κύριε, είτε θέλω είτε δεν θέλω, σώσε με. Γιατί εγώ, ως λάσπη που είμαι, ποθώ τη βρωμιά της αμαρτίας, εσύ όμως, ως Θεός και παντοδύναμος, μπορείς να με εμποδίσεις. Να σπλαχνιστείς τον ενάρετο, δεν είναι σπουδαίο· και να σώσεις τον καθαρό, δεν είναι αξιοθαύμαστο· γιατί είναι άξιοι να τους δείξεις την αγαθότητά σου. Σ’ εμένα, Κύριε, κάνε να θαυμαστούν τα ελέη σου, και δείξε την ασύλληπτη φιλανθρωπία σου σε αυτό που σου ζητώ. Γιατί σ’ εσένα εμπιστεύεται τον εαυτό του ο φτωχός (Ψαλμ. 9:35), εκείνος δηλαδή που δεν έχει καμία αρετή».

Αυτά και τα παρόμοια έλεγε καθημερινά με δάκρυα ο αδελφός, είτε είχε αμαρτήσει είτε όχι. Κάποτε λοιπόν, που είχε πέσει νύχτα στη συνηθισμένη αμαρτία, σηκώθηκε αμέσως και άρχισε τον κανόνα του. Και ο διάβολος, κατάπληκτος για την ελπίδα του, αλλά και για την αδιαντροπιά του απέναντι στον Θεό, παρουσιάστηκε ορατός και του είπε: «Άθλιε, δεν ντρέπεσαι να σταθείς μπροστά στον Θεό ή ακόμη και να προφέρεις το όνομά του, αλλά ξεδιάντροπα τολμάς και να ψάλλεις;»

Χαράρι: «Σε μερικά χρόνια η ΑΙ θα γράψει νέες “Αγίες Γραφές”» - βίντεο


 «Νέα είδη ύπαρξης μπορεί να έρθουν να κυριαρχήσουν στον πλανήτη»!!!

Στις…νέες θρησκείες που θα δημιουργηθούν στο μέλλον από την τεχνητή νοημοσύνη έριξε το βάρος σε μία από τις ομιλίες του ο θεωρητικός της νέας εποχής, Γιουβάλ Νόα Χαράρι.

Στο παρακάτω απόσπασμα που εξασφάλισε και μετέφρασε το ΕΛ θα δούμε τον εκπρόσωπο του σκότους, που έχει βγάλει «hoax» ακόμα και τον ίδιο τον Χριστό, καλώντας τους ανθρώπους να ζήσουν σε αυτόν εδώ τον κόσμο, να “προβλέπει” πως η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι ικανή να γράφει νέες «Αγίες Γραφές»:

«Δημιουργούμε τώρα νέες οντότητες σαν την τεχνητή νοημοσύνη. Η ΑΙ δεν αναπνέει. Όταν σκέφτομαι τη σχέση μου με την ΑΙ ή με νέες υπάρξεις που ίσως έρθουν να κυριαρχήσουν στον πλανήτη (για ποιούς μιλάει εδώ;;;;;;), ένα από τα πράγματα που συλλογίζομαι είναι:

Ἅγιος Παΐσιος: Προσευχὴ στὴν ἀρρώστια


– Γέροντα, τὸν τελευταῖο καιρὸ ἔχω πρόβλημα μὲ τὴν καρδιὰ καὶ φοβᾶμαι μήπως πάθω κάτι.

– Μὴ φοβᾶσαι. Ὅλοι κάτι πρέπει νὰ ἔχουμε, γιατί, ὅταν ἔχουμε κάτι, καθόμαστε στὰ πόδια τοῦ Χριστοῦ καὶ Τὸν παρακαλοῦμε νὰ μᾶς βοηθήση.

– Γέροντα, σᾶς παρακαλῶ, εὐχηθῆτε νὰ γίνω καλά.

– Δὲν σὲ συμφέρει νὰ κάνω προσευχὴ γι’ αὐτὸ τὸ θέμα. Ἂν κάνης ὑπομονὴ μὲ πίστη στὸν Θεό, θὰ πάρης σύντα­ξη ἀπὸ τὸ Ὑγειονομικὸ τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία εἶναι μεγαλύ­τερη ἀπὸ τὴν σύνταξη τοῦ ΟΓΑ
[1]. Διάβασα κάπου ὅτι ἕνας ἄρρωστος παρακαλοῦσε τὸν Ἅγιο Παντελεήμονα νὰ τὸν κάνη καλά. Ὁ Ἅγιος ὅμως δὲν τὸν θεράπευε καὶ αὐτὸς συνέχιζε νὰ τὸν παρακαλῆ. Τελικὰ θεραπεύθη­κε. Ὅταν πέθανε καὶ πῆγε στὴν ἄλλη ζωή, εἶδε ὅτι ἐξ αἰτίας τῆς θεραπείας του ἔχασε πολλὰ στεφάνια. Τότε εἶπε στὸν Ἅγιο Παντελεήμονα: «Γιατί μὲ θεράπευσες, ἀφοῦ γνώριζες ὅτι θὰ χάσω τὰ στεφάνια;».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΜΑΪΟΥ 2023


Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας


Ψυχαὶ λιθώδεις καὶ ξέναι θείου φόβου,
Λίθοις ἀνεῖλον θεῖον Ἱερεμίαν.
Πρώτῃ ἐν Μαΐοιο λίθοις κτάνον Ἱερεμίαν.

Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας γεννήθηκε πιθανῶς κατὰ τὸ 650 π.Χ., στὴν μικρὴ πόλη τῆς φυλῆς Βενιαμὶν Ἀναθώθ, βορειοανατολικὰ τῆς Ἱερουσαλήμ. Ὁ πατέρας του ἦταν ἱερέας καὶ ὀνομαζόταν Χελκίας. Ἀνατράφηκε στὴν ἱερατικὴ αὐτὴ οἰκογένεια μὲ αὐστηρότητα. Μελετοῦσε τοὺς πρὸ αὐτοῦ Προφῆτες Ἡσαΐα καὶ Ὠσηέ. Νεότατος στὴν ἡλικία, περίπου 23 – 25 ἐτῶν, περὶ τὸ 627 – 625 π.Χ., καλεῖται ἀπὸ τὸν Θεὸ στὸ προφητικὸ ἀξίωμα. Ἀνταποκρίνεται στὸ θέλημα τοῦ Κυρίου καὶ ἔτσι τὸ ὄνομά του (Ἱερεμίας), ποὺ σημαίνει ὁ Θεὸς ἀνυψώνει ἢ καθιστᾶ, ἐκφράζει καὶ τὴν ἀποστολή του.

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 47ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+EΣTIA+

ΣΥΣΣΙΤΙΟΥ ΧΡΙΣΤ.  ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΕΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ

Χριστιανικόν φυλλάδιον- Κοζάνη, τή 3 Σεπτεμβρίου1944 ἀριθμός 14

Διευθυντής τοῦ φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ἱεροκῆρυξ

Η ΕΣΤΙΑ

Διανέμεται ἡμερησίως δωρεάν 3.500 μερίδες φαγητοῦ εἰς δυστυχισμένους ἀδελφούς μας. Παρασκευάζει 5 συσσίτια. Πρωΐ – Μεσημέρι – Βράδυ βράζουν τά καζάνια καί δέχονται τούς ναυαγούς τῆς ζωῆς, ἀπ’ ὅλα τά μέρη τοῦ Νομοῦ. Καθῆκον ὅλων καί ἰδιαιτέρως τῶν εὐπόρων εἶναι νά βοηθήσουν τήν Ἑστίαν εἴτε εἰς εἶδος εἴτε εἰς χρῆμα.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΤΑΦΗ Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ; [28-4-1996] (Β334)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                           «ΤΑΦΗ  Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-4-1996] 

(Β334)                                     

     Προς τιμήν όλων εκείνων των προσώπων, ανδρών και γυναικών, που συνετέλεσαν στην φροντίδα του νεκρού σώματος του Χριστού, είναι αφιερωμένη τούτη η Κυριακή, αγαπητοί μου. Και ονομάζεται Κυριακή των Μυροφόρων. Όπως της Μαρίας της Μαγδαληνής, της Μαρίας του Ιωσή, της Μαρίας του Ιακώβου και άλλων γυναικών, αλλά και ανδρών, όπως ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, και μάλιστα ευσχήμων βουλευτής και ο Νικόδημος, ένας πλούσιος άνθρωπος, που είχε εν καιρώ νυκτός επισκεφθεί τον Κύριον και τον ερώτησε πώς μπορεί να αναγεννηθεί ο άνθρωπος. Αυτοί που απεκαθήλωσαν το σώμα του Ιησού και το ενεταφίασαν.

Γέροντας Μάξιμος Καραβάς: Ὅστις θέλει...


 

Ὅστις θέλει...

 

Ἐπῆρα τὴν ἀπόφαση

νὰ σὲ ἀκολουθήσω,

ἀγαπητέ Νυμφίε μου,

καὶ δὲν γυρίζω πίσω.

 

Ἄς εἶν’ ἡ πόρτα Σου στενή

καὶ ἄναντες ὁ δρόμος,

ἐγὼ θὰ τρέχω πίσω Σου

σὰν ἄλλος ταχυδρόμος.

Ελευθέριος Ανδρώνης: ΕΟΦ – Παρενέργειες εμβολίων: Εκβίασαν τον κόσμο με τα σκευάσματα και τώρα κάνουν πως δεν τρέχει τίποτα!


Αναζητούνται ευθύνες για θανάτους, παρενέργειες και αυτοάνοσα από όλους αυτούς που διαφήμιζαν τα εμβόλια ως «απολύτως ασφαλή»
 

Εμβόλια – παρενέργειες: Η συγκάλυψη του μεγαλύτερου υγειονομικού εγκλήματος που συντελέστηκε με κρατική «σφραγίδα» στη χώρα μας, συνεχίζεται ως έχει, με την αγαστή συνεργασία όλων των συστημικών κομμάτων, των κυρίαρχων ΜΜΕ και της κλίκας των χειραγωγούμενων «ειδικών».

Σημεία και τέρατα βγαίνουν στην επιφάνεια για τα καταστροφικά ίχνη που άφησαν πίσω τους τα πειραματικά σκευάσματα των φαρμακευτικών που μπήκαν εκβιαστικά στον οργανισμό εκατομμυρίων πολιτών, μέσω μιας φασιστικής υποχρεωτικότητας.

Εκατοντάδες αναφορές για σοβαρές παρενέργειες και αναπηρίες, άλλα και δεκάδες ύποπτα περιστατικά θανάτων ανακοίνωσε δειλά – δειλά ο ΕΟΦ για να μην φανεί εντελώς εκτεθειμένος, την ώρα που στο εξωτερικό γίνεται ο κακός χαμός από αναφορές παρενεργειών, ιδιαίτερα για τις μυοκαρδίτιδες.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Ἀργυρή - Ἡ ἔνδοξος νεομάρτυς τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Στὴν ἔνδοξη χορεία τῶν Νεομαρτύρων ξεχωριστὴ θέση κατέχουν οἱ γυναῖκες Νεομάρτυρες, οἱ ὁποῖες συναγωνίστηκαν ἐπάξια τοὺς ἄνδρες σὲ πίστη ἡρωισμὸ καὶ παρρησία. Μιὰ ἀπὸ τίς ἡρωικότερες Νεομάρτυρες εἶναι καὶ ἡ ἁγία Νεομάρτυς Ἀργυρή.
 
Γεννήθηκε στὴν Προῦσα τῆς Βιθυνίας τῆς Μ. Ἀσίας τὸ 1688. Οἱ γονεῖς της Γεώργιος καὶ Σωσάνα, ἦταν εὐσεβεῖς καὶ φρόντισαν νὰ μεταδώσουν καὶ στὴν κόρη τους τὴν εὐσέβεια καὶ τὴ βαθειὰ πίστη στὸ Θεό. Ἡ μικρὴ Ἀργυρὴ εἶχε ἐκδηλώσει νωρὶς ἀσυνήθιστες ἀρετὲς καὶ ἦταν πρότυπο γιὰ ὅλα τὰ παιδιὰ τῆς περιοχῆς. Μεγάλωνε μὲ παιδεία νουθεσία Κυρίου καὶ ὁ Θεὸς τὴν εἶχε προικίσει ἐπίσης καὶ μὲ θαυμαστὴ σωματικὴ ὀμορφιά.

Σοφία Μπεκρῆ: Τολμῶμεν καὶ δρῶμεν!


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Τίνα ζητεῖτε;» Τὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἀπηύθυνε ὁ Ἄγγελος στὶς μαθήτριες τοῦ Κυρίου, ποὺ τόλμησαν νὰ προσέλθουν «λίαν πρωΐ» στὸν τάφο τοῦ Χριστοῦ, γιὰ νὰ τοῦ προσφέρουν τὶς «ἁρμόδιες» τιμές. Τὴν ἴδια ἐρώτηση, «τίνα ζητεῖς», θὰ ἔκανε καὶ ὁ Πιλᾶτος στὸν Ἰωσὴφ ἀπὸ Ἀριμαθαίας, ποὺ «τολμήσας εἰσῆλθε» καὶ «ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ». Τὸ κοινὸ χαρακτηριστικὸ τῶν Μυροφόρων, ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν, ἦταν ἡ τόλμη, μὲ τὴν ὁποία προσέρχονται οἱ μὲν γυναῖκες στὸν τάφο, ὁ δὲ Ἰωσὴφ στὸν Πιλᾶτο καὶ κοινὴ ἀφετηρία τῆς τόλμης των, ποὺ τοὺς ὤθησε νὰ βγοῦν ἀπὸ τὴν ἀδράνεια καὶ νὰ ἐνεργήσουν ἀποφασιστικά, παρὰ τὸ ἐχθρικὸ ἐξωτερικὸ κλίμα, ἦταν ἡ ἀγάπη γιὰ τὸν Σταυρωθέντα καὶ Ταφέντα διδάσκαλό των.

Ἔτσι, οἱ μὲν μαθήτριες ἔσπευσαν «ὄρθρου βαθέος» νὰ «προϋπαντήσουν» τὸν «πρὸ ἡλίου δύναντα» Ἥλιον τῆς δικαιοσύνης, παρακάμπτοντας τοὺς ἐξωτερικοὺς κινδύνους, «διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων», ἀλλὰ καὶ ξεπερνῶντας τὴν ἴδια τὴν γυναικεία των φύση, μιὰ καὶ δὲν μποροῦσαν νὰ ἀποκυλίσουν μόνες τὸν λίθο ἀπὸ τὸν τάφο, ὁ δὲ Ἰωσὴφ καὶ ὁ Νικόδημος, οἱ μέχρι τότε κρυφοὶ μαθητὲς τοῦ Κυρίου, «διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων» ἐπίσης, ξεπέρασαν τὸν φόβο των, ἀποκαλύφθηκαν καὶ τόλμησαν νὰ ζητήσουν νὰ προσφέρουν τὶς καθιερωμένες τιμὲς γιὰ τὸν θανόντα Κύριό των.

Ἐὰν ἡ ἀγάπη τῶν Μυροφόρων δὲν ἦταν τόσο μεγάλη καὶ δυνατή, ὥστε νὰ τοὺς ὠθήσῃ νὰ ξεπεράσουν τοὺς μέχρι τότε φόβους καὶ τὶς ἀναστολές των, θὰ προέβαιναν ἄραγε σὲ αὐτὲς τὶς ἐνέργειες ποὺ τοὺς ἐξέθεταν ἀνεπανόρθωτα; Θὰ ξεκινοῦσαν οἱ μαθήτριες γιὰ τὸν τάφο, χωρὶς μάλιστα νὰ γνωρίζουν ἐὰν μποροῦν νὰ φέρουν σὲ πέρας τὴν οὕτως ἢ ἄλλως ἐπικίνδυνη ἀποστολή των; Ἀπὸ τὴν ἄλλη θὰ διακινδύνευαν οἱ εὐσχήμονες Ἰωσὴφ καὶ Νικόδημος νὰ χάσουν τὰ ἀξιώματά των, ἐὰν ἡ ἀγάπη γιὰ τὸν Κύριό των δὲν ἦταν μεγαλύτερη ἀπὸ τὸν φόβο των, ἐὰν ὁ πόθος καὶ ἡ ἐπιθυμία των νὰ προσφέρουν τὰ ἁρμόζοντα δὲν τοὺς ἔφλεγε περισσότερο ἀπ’ ὅ τι τοὺς ἔλυνε τὰ μέλη των ὁ φόβος γιὰ τὴν ἀποκάλυψή των;

Πρωτοφανές: Το ελληνικό κράτος διδάσκει τα Ελληνόπουλα ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας» γιατί ήταν… αντιρατσιστής


Τι μέλλον μπορεί να έχει ένα έθνος όταν διδάσκεται έτσι την Ιστορία του;
 
Στο βιβλίο Ιστορία της Γ’ Γυμνασίου, δηλαδή το έντυπο με το οποίο το… ελληνικό κράτος διδάσκει επισήμως τα παιδιά των Ελλήνων, ο Μέγας Αλέξανδρος παρουσιάζεται ότι ονομάστηκε «Μέγας» επειδή ακολούθησε «αντιρατσιστική πολιτική» και πίστευε στην… «ισότητα των λαών»!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ» [3-5-1998] (Β374)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 3-5-1998]

(Β374)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας, Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων γυναικῶν, τιμᾷ ὅλως ἰδιαιτέρως τὰ πρόσωπα ἐκεῖνα ποὺ συνετέλεσαν εἰς τὴν φροντίδα τοῦ νεκροῦ σώματος τοῦ Ἰησοῦ, ὅπως τοῦ Ἰωσήφ, τοῦ Νικοδήμου καὶ τῶν λοιπῶν μυροφόρων γυναικῶν.

Γιὰ νὰ καταλάβουμε τί ὑπηρεσίες προσέφεραν καὶ κάτω ἀπὸ ποιὲς συνθῆκες προσέφεραν αὐτές των τίς ὑπηρεσίες, θὰ πρέπει νὰ μεταφερθοῦμε στὸ κλίμα τῶν ἡμερῶν ἐκείνων, τοῦ πῶς δηλαδὴ ἐθεωρεῖτο γιὰ τοὺς ἄρχοντες ὁ Ἰησοῦς μετὰ τὴν Σταύρωσή Του· ὥστε νὰ γράφει ὁ Μᾶρκος ὁ Εὐαγγελιστὴς ὅτι ὁ βουλευτὴς Ἰωσὴφ «τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ». Τολμήσας... Ἐπῆρε τὴν τόλμη νὰ πάει ἐκεῖ στὸ Διοικητήριον τοῦ Πιλάτου νὰ ζητήσει τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Γιατί βάζει «τολμήσας»; Διότι ἐθεωρεῖτο κάτι πολὺ φοβερὸ νὰ ὑπῆρξες γνωστός, μέτοχος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ καταδικασθέντος ὡς κακούργου ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἀπόστολος Ἰάκωβος Ζεβεδαίου


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 

Στὸν κύκλο τῶν δώδεκα μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ ὑπῆρχε καὶ ἕνας στενότερος κύκλος τριῶν μαθητῶν, τοῦ Πέτρου, τοῦ Ἰακώβου καὶ τοῦ Ἰωάννου. Αὐτοὶ οἱ τρεῖς βρισκόταν πιὸ κοντὰ στὸν Κύριο καὶ ἀπολάμβαναν περισσότερο τῆς ἐμπιστοσύνης Του. Ἕνας λοιπὸν ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν ὁ ἀπόστολος Ἰάκωβος.
 
Καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη τῆς Βησθαϊδᾶ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἦταν γιὸς τοῦ Ζεβεδαίου (Ματθ. 4,21. Μᾶρκ. 1,19.3,17. Λουκ. 5,10) καὶ τῆς Σαλώμης (Ματθ. 20,20. Μᾶρκ. 15,40.16,1). Ἦταν δὲ μεγαλύτερος  ἀδελφὸς τοῦ ἀποστόλου καὶ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου (Μᾶρκ. 5,37). Τὸ ἐπάγγελμά του ἦταν ψαρᾶς, ἀσχολοῦνταν μὲ τὴν ἁλιεία στὴ μεγάλη καὶ πλούσια σὲ ἁλιεύματα λίμνη Γεννησαρέτ. Μαζί του εἶχε τὸν ἀδελφὸ του Ἰωάννη καὶ τὸν πατέρα του. Ἀπ᾿ ὅτι φαίνεται εἶχε δική του εὔρωστη ἁλιευτικὴ ἐπιχείρηση, δικό του πλοῖο καὶ ἀπασχολοῦσε πολλοὺς ἐργάτες. Συνεργάτης του στὴν ἐπιχείρηση ἦταν καὶ ὁ Πέτρος (Λουκ. 5,10).

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος β´ - Ἑωθινόν Δ´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 1 - 12

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων ὄρθρου βαθέoς ἦλθον ἐπὶ τὸ μνῆμα φέρουσαι ἃ ἡτοίμασαν ἀρώματα, καὶ τινες σὺν αὐταῖς. 2 εὗρον δὲ τὸν λίθον ἀποκεκυλισμένον ἀπὸ τοῦ μνημείου, 3 καὶ εἰσελθοῦσαι οὐχ εὗρον τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. 4 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ διαπορεῖσθαι αὐτὰς περὶ τούτου καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο ἐπέστησαν αὐταῖς ἐν ἐσθήτεσιν ἀστραπτούσαις. 5 ἐμφόβων δὲ γενομένων καὶ κλινουσῶν τὸ πρόσωπον εἰς τὴν γῆν εἶπον πρὸς αὐτάς· Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; 6 οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ’ ἠγέρθη· μνήσθητε ὡς ἐλάλησεν ὑμῖν ἔτι ὢν ἐν τῇ Γαλιλαίᾳ, 7 λέγων ὅτι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου παραδοθῆναι εἰς χεῖρας ἀνθρώπων ἁμαρτωλῶν καὶ σταυρωθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστῆναι. 8 καὶ ἐμνήσθησαν τῶν ῥημάτων αὐτοῦ, 9 καὶ ὑποστρέψασαι ἀπὸ τοῦ μνημείου ἀπήγγειλαν ταῦτα πάντα τοῖς ἕνδεκα καὶ πᾶσι τοῖς λοιποῖς. 10 ἦσαν δὲ ἡ Μαγδαληνὴ Μαρία καὶ Ἰωάννα καὶ Μαρία Ἰακώβου καὶ αἱ λοιπαὶ σὺν αὐταῖς, αἳ ἔλεγον πρὸς τοὺς ἀποστόλους ταῦτα. 11 καὶ ἐφάνησαν ἐνώπιον αὐτῶν ὡσεὶ λῆρος τὰ ῥήματα αὐτῶν, καὶ ἠπίστουν αὐταῖς. 12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου
 

Χριστῷ φέρουσιν αἱ Μαθήτριαι μύρα,
ἐγὼ δὲ ταύταις ὕμνον, ὡς μύρον, φέρω.

Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Κύριο μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το σώμα του Κυρίου. Όταν δηλαδή ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν κι' έλαβαν από το Πιλάτο το δεσποτικό σώμα, το κατέβασαν από το σταυρό, το περιέβαλαν σε σινδόνια μαζί με εκλεκτά αρώματα, το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο κι' έβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στη θύρα του μνημείου, παρευρίσκονταν θεωρώντας κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία που καθόταν απέναντι του τάφου. Άλλη Μαρία εννοούσε οπωσδήποτε τη Θεομήτορα. Δεν παρευρισκόταν μόνο αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες όπως αναφέρει και ο Λουκάς.

Σάββατο 29 Απριλίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Τῆς... θεούσας-Μυροφόρας τό Χριστός Ἀνέστῃ!


Ὅσο ὁ καιρὸς τῆς Ἀναστάσιμης χαρᾶς, τοῦ κενοῦ μνημείου καὶ τῆς τρανῆς Ἀγγελικῆς ἀναγγελίας κυλᾷ, τόσο τὰ σημεῖα στίξης ποὺ τὴν συνοδεύουν ἀρχίζουν νὰ ἀτονοῦν καὶ νὰ παραμορφώνονται... Ἐκεῖνο τὸ ὑπέροχο θαυμαστικὸ ποὺ τόνιζε τὸ χαρμόσυνο ἄγγελμα τῆς Νίκης τῆς ζωῆς ἀρχίζει καὶ ἀπὸ ἐμφατικὸ τῆς συντριβῆς τοῦ θανάτου, λίγο-λίγο ξεθωριάζει καὶ τὴν θέση του παίρνει ἕνα ἐρωτηματικὸ... 
 
Ἄλλοτε βιαστικό, ἄλλοτε σβησμένο χωρὶς ψυχὴ καὶ τόλμη ...μυρωμένη ...Χριστὸς Ἀνέστῃ!! λὲς ὡς τῆς Ἀναλήψεως καὶ γιὰ πάντα ...καὶ ἀκοῦς ἕνα Καλημέρα δυνατὸ καὶ ἕνα ἄτονο καὶ ἄπονο Ἀληθῶς ἁπλὰ γιὰ νὰ μὴν σοῦ χαλάσουν τὸ ὄνειρο καὶ τὸ ...χούι, ποὺ τοὺς κάνει νὰ ἀποροῦν καὶ νὰ ἀναρωτιοῦνται μεγαλόφωνα: Καλὰ τόσο καιρὸ ἔχουμε νὰ εἰδωθοῦμε; Δὲν τὰ ᾿χουμε πεῖ;... Τὰ εἴπαμε μὰ τὰ λέμε καὶ θὰ τὰ ξαναποῦμε... μπᾶς καὶ κατανοήσουμε τὸ τί λέμε καὶ τί προσμένουμε σὲ τούτη ἐδῶ τὴ ζήση...
 
Καὶ θὰ ἀναρωτιοῦνται κάποιοι ποὺ διαβάζουν τοῦτες τίς γραμμὲς καὶ θὰ κουνᾶνε τὸ κεφάλι τους ἀπογοητευμένοι, συμπνεόμενοι καὶ νιώθοντας τὸν ...πόνο τοῦ γράφοντος ποὺ ὑπερασπίζεται ζεόντως τὰ Ὅσια καὶ τὰ Ἰερά... μὰ καὶ αὐτὸς ὁ ἴδιος κάποτε τὸ ἴδιο ξέψυχος καὶ ἄτονος ἦταν ...σὰν παιδὶ στὶς παρυφὲς ἑνὸς καλοκαιριοῦ τότε, στὴν αἴθουσα ἑνὸς φροντιστηρίου ξένων γλωσσῶν... μαζί καὶ μὲ ἄλλους περιμέναμε τρία ἀπογεύματα τὴν ἑβδομάδα νὰ φανεῖ ἕνα κορίτσι τόσο ἀλλιώτικο ἀπὸ τὰ ὑπόλοιπα...
 
Θεοῦσα τὴν λέγαμε στὰ κρυφά!!! Μήπως καὶ σήμερα ἔτσι δὲν θὰ τὴν παρασημοφοροῦν; Τέλη τοῦ Μάη τότε ἦταν καὶ ἐκείνη ἡ εὐλογημένη ψυχούλα-πάντα καθυστεροῦσε λίγο,τότε πίστευα ἐπειδὴ ἔμενε μακριά- ἔμπαινε μέσα στὴν τάξη καὶ κοιτάζοντάς μας ὅλους ἔλεγε: Χριστὸς Ἀνέστῃ! Καὶ ἐμεῖς σπεύδαμε νὰ κοιταχτοῦμε μὲ νόημα μεταξύ μας καὶ νὰ ὀνειδίσουμε τὴν μακαριότητά της... Καὶ εἶχε τόσα θαυμαστικὰ ἡ φωνὴ της... εὔηχα, καθάρια, ἀνόθευτα, ἁγνά... τῆς τὸ χρώσταγα γιὰ πολλοὺς καιροὺς ἐκεῖνο τὸ Ἀληθῶς Ἀνέστῃ ὁ Κύριός μας καὶ ὁ Θεός μας! Ἐκεῖνο τὸ Ἀληθῶς ποὺ δὲν ἄκουσε ποτὲ της ἀπὸ τὰ δικά μας περιφρονητικὰ χείλη...ὅλων ἡμῶν τῶν φυσιολογικῶν καὶ ἐντὸς ἐποχῆς παιδιῶν, τῶν χωρὶς συμπλέγματα καὶ πεπαλαιωμένες ἀντιλήψεις ποὺ θὰ μᾶς ἔκαναν ἀκοινώνητους περιθωριοποιημένους καὶ ἀποσυναγώγους... Τὴν ἔλεγαν Ἀθανασία... Δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει πιὸ ταιριαστὸ ὄνομα ἐκεῖνο τὸ εὐλογημένο πλάσμα...Τὴν ἔχω ἀκόμα στ᾿ αὐτιά μου τὴν φωνή της καὶ ὅλα τὰ θαυμαστικὰ ποὺ τὴν χρωμάτιζαν... Ἀθανασία, Μυροφόρα ἐσὺ ἀδελφή μου !! Ἀληθῶς Ἀνέστῃ! Συγχώρα τὴν ἀτολμία καὶ τὴν ὀλέθρια ἄγνοια... Ἄξια πληγῶν καὶ τὰ δύο...
 
Ἀμέτρητοι εἶναι τοῦ συναξαριοῦ οἱ ἥρωες, ποὺ πρὶν ἡ φωτεινὴ δεσμίδα τοῦ Οὐρανοῦ ἀγκαλιάσει τὰ καταπονημένα ξέψυχα σώματα, τὰ γδαρμένα, ματωμένα τὰ τόσο πληγωμένα, ψέλλισαν τὸ δικό τους ἀλλιώτικο νῦν ἀπολύεις. Χριστὸς Ἀνέστῃ φώναξαν καὶ παρέδωσαν τὸ πνεῦμα. Γονατίζει ἡ ψυχή μου μπροστὰ στὸ συναξάρι... Ὁ Ἅγιος Παναγιώτης ὁ Ἰεροσολημίτης καὶ ὁ Ἅγιος Ἀχμὲτ ξεψυχοῦν ψέλνοντας τὸν ἀναστάσιμο παιάνα... Και πόσοι ἀκόμα... Και ὁ Ἅγιος Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ, ποὺ ἔλεγε συνέχεια Χριστὸς Ἀνέστῃ χαρὰ μου... 
 
Δὲν γνωρίζει χρόνο τοῦτος ὁ χαιρετισμός... Δὲν γνωρίζει ἐποχή... Δὲν τὸν σκεπάζει τίποτα. Οὔτε ἡ πωρωμένη ἀφροσύνη, οὔτε ἡ σκληρόκαρδη ἄγνοια, οὔτε τοῦ διαβόλου τὰ σκεπάσματα καὶ ἡ σκόνη, ἀπ᾿ τῆς ἁμαρτίας τὸ στροβίλισμα... Στέλνει χαρὰ καὶ ἐλπίδα παντοῦ, ὅταν τοῦτον τὸν χαιρετισμὸ τὸν προφέρουν ἄδολα χείλη καὶ ἀνυπόκριτες καρδιές... Ὠλιγώθησαν εἶναι ἡ ἀλήθεια αὐτὰ... Ἐκλέλοιπεν ὅσιος... σὰν τοὺς φοίνικες ποὺ ἕνας -ἕνας ξεραίνονται καὶ ἀποτέμνονται, ἀφοῦ ἀρχίζουν νὰ ἐκλείπουν σχεδὸν ὁλότελα καὶ οἱ δίκαιοι... Δίκαιος ὡς φοῖνιξ ἀνθήσει ...
 
Μέχρι ὅμως νὰ ξεραθεῖ κι ὁ τελευταῖος φοίνικας θὰ ὑπάρχουν οἱ διὰ Κύριον χαρούμενοι τρελοί, Θεοῦσοι καὶ Θεοῦσες.... ποὺ ὅλο ἔτσι θὰ μᾶς χαιρετοῦν... Χριστός Ἀνέστῃ!


 
Νώντας Σκοπετέας

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο Πόσα χωρᾶνε σὲ ἕνα Ἀμὴν (Ἔκδ τῆς Ὀρθόδοξης Ἱεραποστολικῆς Συναλληλίας "Πρόμαχος Ὀρθοδοξίας" / 2019)


Πηγή:https://sotiriapsixis.blogspot.com/2020/04/blog-post_23.html
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ.15,43-16,8]
 
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων: Ματθ. 27,57-66 καὶ Ματθ. 28,1-10]
 
«Ὀψίας δὲ γενομένης ἦλθεν ἄνθρωπος πλούσιος ἀπὸ Ἀριμαθαίας, τοὔνομα Ἰωσήφ, ὃς καὶ αὐτὸς ἐμαθήτευσε τῷ Ἰησοῦ· οὗτος προσελθὼν τῷ Πιλάτῳ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλᾶτος ἐκέλευσεν ἀποδοθῆναι τὸ σῶμα. Καὶ λαβὼν τὸ σῶμα ὁ Ἰωσὴφ ἐνετύλιξεν αὐτὸ σινδόνι καθαρᾷ, καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν τῷ καινῷ αὐτοῦ μνημείῳ ὃ ἐλατόμησεν ἐν τῇ πέτρᾳ, καὶ προσκυλίσας λίθον μέγαν τῇ θύρᾳ τοῦ μνημείου ἀπῆλθεν (:Ὅταν προχώρησε τὸ δειλινό, ἦλθε κάποιος ἄνθρωπος πλούσιος ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀριμαθαία καὶ ὀνομαζόταν Ἰωσήφ, ποὺ κι αὐτὸς ὑπῆρξε μαθητὴς τοῦ Ἰησοῦ. Αὐτὸς πῆγε στὸν Πιλάτο καὶ τοῦ ζήτησε τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλάτος διέταξε νὰ τοῦ δοθεῖ τὸ σῶμα. Κι ἀφοῦ ὁ Ἰωσὴφ πῆρε τὸ σῶμα, τὸ τύλιξε σὲ καθαρὸ καὶ ἀμεταχείριστο σεντόνι καὶ τὸ ἔβαλε στὸ δικό του καινούριο μνημεῖο, τὸ ὁποῖο εἶχε σκαλίσει στὸν βράχο. Κι ἀφοῦ κύλισε ἕνα μεγάλο λίθο στὴ θύρα τοῦ μνημείου, τὴν ἔκλεισε μὲ τὸν λίθο αὐτὸν κι ἔφυγε)»[ Ματθ. 27, 57-60].

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἰγνάτιος (Μπριαντσανίνωφ) Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
  
Ἡ ρωσικὴ Ὀρθοδοξία ἐμπλούτισε τὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας μὲ μυριάδες ἁγίους. Τὴν πρωτοπορία ἔχουν οἱ ἅγιοι Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχτηκαν, σὲ ἁγιότητα καὶ ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα, ἐφάμιλλοι τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ, Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως, ἕνας ἀκούραστος καὶ ζηλωτὴς ποιμένας.
 
Γεννήθηκε τὸ 1807 στὴν ρωσικὴ κωμόπολη Ποκρὸφσκ στὴν ἐπαρχία Βολογκντά. Οἱ γονεῖς του ἀνῆκαν σὲ εὐγενῆ οἰκογένεια τῆς παλιᾶς ἀριστοκρατίας. Τὸ βαπτιστικό του ὄνομα ἦταν Δημήτριος. Οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς του ἐνστάλαξαν στὴν ψυχή του τὴν εὐσέβεια καὶ τὴν πίστη στὸ Θεό, ὥστε ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ἄρχισε νὰ δείχνει σημάδια ὑπέρμετρης ἀγάπης γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Σύχναζε στὸ ναὸ τῆς πόλεως καὶ συχνὰ ἀποσύρονταν σὲ γειτονικὰ δάση, ὅπου προσευχόταν μὲ θέρμη στὸ Θεὸ καὶ διάβαζε, ἐκεῖ στὴν ἡσυχία τῆς ἐρημιᾶς, βίους ἁγίων. Δὲν εἶναι ἄλλωστε τυχαῖο τὸ γεγονὸς ὅτι γεννήθηκε σὲ ἕναν εὐλογημένο τόπο, γεμᾶτο σκῆτες καὶ ἐρημητήρια ἁγίων ἀναχωρητῶν. Μάλιστα ἡ περιοχὴ αὐτὴ ἀποκαλοῦνταν ὡς ἡ «Θηβαΐδα τῆς Ρωσίας». Αὐτὸ τὸ πνευματικὸ κλίμα καὶ τὸ περιβάλλον ἐπέδρασε τὰ μέγιστα στὴν ψυχὴ τοῦ νεαροῦ Δημητρίου.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ [υπομνηματισμός των χωρίων Πράξ. 6,1-7]

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7]

 Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων Πράξ. 6,1-7]

«Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν (:τίς ἡμέρες αὐτές, ἐνῶ αὐξανόταν ὁ ἀριθμὸς τῶν πιστῶν, οἱ Ἑβραῖοι Χριστιανοὶ ποὺ ἦταν ἀπὸ ξένα μέρη καὶ γι᾿ αὐτὸ μιλοῦσαν τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἄρχισαν νὰ γογγύζουν ἐναντίον τῶν ντόπιων Ἑβραίων Χριστιανῶν, ποὺ μιλοῦσαν τὴν ἀραμαϊκὴ γλῶσσα. Τὰ παράπονα αὐτὰ προέκυψαν, διότι οἱ χῆρες τῶν ἑλληνόφωνων Ἰουδαίων Χριστιανῶν ποὺ δὲν ἦταν ντόπιοι, παραμελοῦνταν στὴν καθημερινὴ περίθαλψη καὶ ὑπηρεσία τῆς διανομῆς τροφῶν καὶ ἐλεημοσυνῶν)» [Πράξ.6,1].