Τρίτη 16 Μαΐου 2023

Αποφθέγματα του αγίου Επιφανίου


Ο άγιος Επιφάνιος είπε: «Η ανάγνωση των Γραφών πολύ μας προφυλάγει από το να αμαρτάνουμε».

Είπε επίσης: «Η άγνοια των Γραφών είναι μεγάλος γκρεμός και βαθύ βάραθρο».

Είπε και αυτό: «Το να αγνοεί κανείς εντελώς τους θείους νόμους είναι μεγάλη προδοσία της σωτηρίας».

Ο ίδιος έλεγε: «Τα αμαρτήματα των δικαίων είναι γύρω στα χείλη, ενώ των ασεβών σε όλο το σώμα. Γι’ αυτό ο Δαβίδ ψάλλει· “Βάλε, Κύριε, φρουρά στο στόμα μου, και στα χείλη μου θύρα που θα τα φράζει” (Ψαλμ. 140:3), και· “Είπα· θα προσέξω πώς πορεύομαι, ώστε να μην αμαρτάνω με τη γλώσσα μου” (Ψαλμ. 38:2)».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 16 ΜΑΪΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Ἡγιασμένος ὁ Ταβεννησιώτης


Δῶρόν σε θεῖον Θεόδωρε δεικνύει
Ἐν Ἁγίοις Ἅγιος ἡγιασμένε.
Τῇ δέγε ἑνδεκάτῃ Θεόδωρος ἀφίπτατο γαίης.

Τα πλούτη των γονέων του δε στάθηκαν ικανά να εμποδίσουν τον Ιερό πόθο του Θεοδώρου να γίνει μαθητής του μεγάλου αθλητή της ερήμου Παχωμίου. Αν και νεαρός στην ηλικία, είχε αξιοθαύμαστη εγκράτεια και φρόνηση, ώστε ο Παχώμιος να τον έχει σε μεγάλη υπόληψη. Εκείνο, όμως, που διέκρινε κανείς ιδιαίτερα στο Θεόδωρο, ήταν οι πολλές του γνώσεις στα Ιερά γράμματα. Ήταν δεινός μελετητής της Αγίας Γραφής, καθώς και παλαιοτέρων συγγραμμάτων σοφών Πατέρων. 

Δευτέρα 15 Μαΐου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 54ο)

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

H MONH ΣΩTHPIA

O κόσμος όλος είναι μέσα εις ένα χάος, Xάος κοινωνικό, οικονομικό, ηθικό προ παντός. Aπό το χάος αυτό ένας μόνον μπορεί να βγάλει την ανθρωπότητα, ο XPIΣTOΣ! 
 
Ένα διάταγμα αρκεί να ειρηνεύσει τον κόσμον το: «AΓAΠATE AΛΛHΛOYΣ». 
 
Ένας νόμος δύναται να ρυθμίσει κατά τον πλέον δίκαιον τρόπον τας σχέσεις μας προς τον πλησίον, ο νόμος που ονομάσθη Xρυσούς Kανών της συμπεριφοράς: 

Νώντας Σκοπετέας: Ἀναπολόγητος θά σταθεῖς... ( +Γ. Ἐφραὶμ Σεραγιώτης)

 
....καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν.(Ιω. 4,24)
 
Ξημέρωσε Κυριακὴ κι Ἀνάσταση! Γυρίζεις τὸ βλέμμα πίσω σὲ ὅλα τὰ ἀνούσια καὶ ἄνυδρα χρόνια τῆς ζωῆς σου, ποὺ δὲν μερίμνησες νὰ προσκυνήσεις ἔστω μιὰ φορὰ τὸ  ἑωθινὸ Εὐαγγέλιο καὶ νὰ ἀκούσεις τὴν ὀρθρινὴ Ἀναστάσιμη ἐξιστόρηση τῶν μυροφόρων γυναικῶν καὶ τῶν ἀγγελιοφόρων τῆς Νίκης τῆς Ζωῆς! Καὶ ἔπειτα ἐκ τοῦ ὕπνου ἐξεγερεθείς, ἀκοῦς τὸν χτύπο τῆς καρδιᾶς σου καὶ δοξολογεῖς ξανά, γιὰ τὴν  πρώτη ἡμέρα τοῦ  Κυρίου, ποὺ σὲ ἀξίωσε νὰ σταθῇς στὴν μελαγχολικά... ἄδεια Ἐκκλησία τὴν ὥρα τοῦ ἑξαψάλμου... Πρώτη σου φορά,  ἀπ᾿ τίς πολλὲς ποὺ παρακάλεσες τότε   ἐξιλεωτικὰ νὰ ὑπάρξουν... Καὶ ὄντως ἔδωσε ὁ Θεὸς καὶ ἔζησες ὡς σήμερα πολλὲς Κυριακὲς καὶ γιορτᾶδες τῆς Ἁγίας Πίστης.

Δημήτρης Δασκαλάκης: H αποχή από τις εκλογές ως ύψιστη πολιτική πράξη δημοκρατικής αυτοσυνειδησίας των Ελλήνων πολιτών

Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

__________________________________
 
Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Κατά την παρούσα χρονική συγκυρία, όπου παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου πολιτική και κοινωνική αποσύνθεση με συνοδά χαρακτηριστικά την αποσάθρωση των θεσμών, την περιφρόνηση του Κράτους Δικαίου και την μαζική φτωχοποίηση του λαού, καλούνται οι Έλληνες πολίτες να συμμετέχουν στις επικείμενες εθνικές εκλογές, η πλειονότητα των οποίων διερωτάται «ψηφίζοντας τι; και ποιον;».
Η πολιτική θύελλα που ξέσπασε από την πρωτοφανή υπόθεση της παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του κ. Νίκου Ανδρουλάκη (υπό την ιδιότητα του αιρετού εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και προέδρου του ΠΑ.ΣΟ.Κ-Κίνημα Αλλαγής), εξελίχθηκε σε τεράστιο σκάνδαλο τηλεφωνικών υποκλοπών, το οποίο καταρράκωσε το κύρος των θεσμών και διέσυρε διεθνώς την χώρα μας.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Παχώμιος ὁ Μέγας - Ὁ ἱδρυτὴς τοῦ κοινοβιακοῦ μοναχισμοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἀνάμεσα στὶς μεγάλες μορφὲς τοῦ ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ ξεχωρίζει καὶ ὁ ἅγιος Παχώμιος, τὸν ὁποῖο ἡ Ἐκκλησία μας τὸν προσαγόρευσε Μέγα, τόσο γιὰ τὴν προσωπική του ἀσκητικὴ ὁσιότητα, ὅσο καὶ γιὰ τὴν συμβολή του στὴ διαμόρφωση τοῦ κοινοβιακοῦ μοναχικοῦ ἰδεώδους.
 
Γεννήθηκε τὸ 292 στὴν περιοχὴ τῆς Κάτω Θηβαΐδος τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ εἰδωλολάτρες γονεῖς. Ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ Μ. Κωνσταντίνου (306-337) καὶ σὲ ἡλικία 20 ἐτῶν κατετάγῃ στὸν αὐτοκρατορικὸ στρατὸ καὶ συμμετέσχε στὸν ἐμφύλιο πόλεμο ἐναντίον τοῦ Λικινίου. Γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ ἄκουσε γιὰ πρώτη φορὰ στὸ στράτευμα καὶ εἶδε τὴ διαφορετικὴ ζωὴ καὶ τὸ ἦθος τῶν Χριστιανῶν καὶ ἐντυπωσιάστηκε. Χριστιανοὶ στρατιῶτες τὸν κατήχησαν στὴ νέα πίστη. Ὅταν ἀπολύθηκε ἀπὸ τίς τάξεις τοῦ στρατοῦ ἀποφάσισε νὰ πάη στὴν ἔρημο, προκειμένου νὰ συναντήσῃ ἁγίους γέροντες γιὰ νὰ διδαχτῇ περισσότερα γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ καὶ νὰ λάβῃ τὸ ἅγιο Βάπτισμα. Ἡ ζωὴ τῶν ἁγίων ἀσκητῶν τὸν ἐνθουσίασε καὶ ἀποφάσισε νὰ ἀκολουθήση καὶ ὁ ἴδιος τὴν ἀσκητικὴ ἐρημικὴ ζωή. Τέθηκε δὲ ὑπὸ τὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τοῦ ὀνομαστοῦ ἀσκητῆ Παλάμονος, τοῦ ὁποίου ἔγινε ἀκόλουθος καὶ μιμητὴς γιὰ ἕξι περίπου χρόνια.

Γεώργιος Τζανάκης: Δύο γαϊδάρων (ἐκλογικὰ) ἄχυρα.

Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

 ____________________________

Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης

Ἡ ἐπικράτησις τοῦ Ἀντιχρίστου, δηλαδὴ ἡ ἀπόλυτη ὑποδούλωσις τοῦ ἀνθρώπου, καὶ ἡ παγκόσμια κυριαρχία του θὰ γίνῃ διὰ τῆς κρατικῆς ἐξουσίας, διὰ τῶν κυβερνώντων. Διὰ τῶν ἀρχόντων τῶν δήμων( τῶν λαῶν δηλαδή), τῶν δημάρχων. Αὐτὰ γιὰ τοὺς χριστιανοὺς θεωροῦνται δεδομένα, πιστεύω. «Δημάρχους ἱστᾶ ἐπιτελεῖν τὸ πρόσταγμα». Ὁ σατανᾶς τοῦς ἱστᾷ, τοὺς τοποθετεῖ, γιὰ νὰ ἐπιτελέσουν τὸ πρόσταγμά του. Ὁ ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σῦρος τὸ λέει, στὴν περὶ Ἀντιχρίστου ὁμιλία του. Καὶ ὅλοι οἱ πατέρες βέβαια τὸ ἐξηγοῦν καὶ τὸ ἀναλύουν. Τὰ προστάγματα τοῦ Σατανᾶ χρειάζεται νὰ ψάξουμε γιὰ νὰ δοῦμε ὅτι τὰ ἐπιτελοῦν οἱ ἄρχοντες;

Όσιος Σέργιος του Ραντονέζ: Η υλική φτώχεια και ο πνευματικός πλούτος της Μονής του οσίου Σεργίου


Η Μονή του οσίου Σεργίου, πλούσια σε πνευματικά αγαθά, υπήρξε στην αρχή εξαιρετικά φτωχή σε υλικά. Συχνά οι αδελφοί υπέφεραν τη στέρηση και των πιο απαραίτητων υλικών αγαθών. Μακριά από κατοικημένες περιοχές, αποκομμένοι απ’ όλο τον κόσμο μ’ ένα αδιαπέραστο δάσος γεμάτο άγρια θηρία, δεν μπορούσαν να υπολογίζουν σε καμιά ανθρώπινη βοήθεια. 
 
Συχνά δεν είχαν ούτε νάμα, για να τελέσουν τη θεία Λειτουργία και έτσι με βαθιά λύπη έχαναν και αυτή την πνευματική παρηγοριά. Συχνά επίσης δεν είχαν σιτάρι για τα πρόσφορα, κερί για τις λαμπάδες, θυμίαμα για το θυμιατό, λάδι για τις καντήλες. Άναβαν ξύλα και με τέτοιο φωτισμό τελούσαν τις ακολουθίες. Όμως στο φτωχό και κακοφωτισμένο ναό οι ίδιοι έλαμπαν σαν λαμπάδες και η φλόγα της θείας αγάπης τούς έκανε πιο φωτεινούς κι από τις λαμπρότερες επτάφωτες λυχνίες.

Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;


Γράφει ὁ Πᾶνος

Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ ἀναγνῶστες χαίρετε ἐν Κυρίῳ!

Στὸ ἱστολόγιό μας ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ, ὅπως θὰ ἔχετε διαπιστώσει οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν συχνῶν ἀναγνωστῶν μας, οἱ ἀναρτήσεις μας δὲν ἐμπεριέχουν θέματα μὲ κομματικὸ περιεχόμενο, πολιτικὲς ἴντρικες κ.λπ. ὅπως ἐπίσης δὲν ἔχουμε πάρει ποτὲ μέχρι τώρα, μέσῳ τῶν ἀναρτήσεών  μας ἤ σχολίων μας, μέρος ὑπέρ κάποιου πολιτικοῦ κόμματος ἤ στὴν τωρινὴ προεκλογικὴ περίοδο σὲ παροτρύνσεις σχετικὰ μὲ ποιὸ κόμμα νὰ ψηφίση ὁ λαός μας, ἄν πρέπει νὰ ψηφίση ἤ ὄχι, διότι ἡ γραμμὴ τοῦ ἱστολογίου μας δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ αὐτὴ τὴν θεματολογία.

Τὸ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ εἶναι ἕνα Ὀρθόδοξο χριστιανικὸ πατριωτικὸ καὶ ἀντινεοταξικὸ ἱστολόγιο μὲ σκοπὸ νὰ συμβάλη μὲ τίς ἀναρτήσεις του στὴν πνευματικὴ καὶ κοινωνικὴ ἀφύπνιση τοῦ λαοῦ μας ποὺ τόσο ἀνάγκη ὑπάρχει στὰ πολὺ δύσκολα ποὺ ζοῦμε καὶ στὰ πολὺ δυσκολότερα ποὺ ἔρχονται.  

Παρατηροῦμε στὶς φετινὲς ἐκλογὲς ὅτι ὑπάρχει σὲ πολὺ μεγάλο μέρος τοῦ σχετικὰ ἀφυπνισμένου καὶ πιστοῦ ὀρθόδοξου λαοῦ μας  μεγάλο δίλλημα στὸ τί νὰ ψηφίσει ἀφοῦ τὰ μεγάλα κόμματα τὸ ἴδιο «ἀφεντικὸ» ὑπηρετοῦν, ἔχοντας προδώσει Πίστη καὶ Πατρίδα μὲ ἀποτέλεσμα τὴν σημερινὴ ἐν συνόλῳ κατρακύλα ποὺ βιώνουμε καθημερινὰ.

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ ἐρημίτης ὁ θαυματουργός


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὁ ἀναχωρητισμὸς εἶναι μιὰ διαχρονικὴ πρακτικὴ τοῦ ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ.  Μοναχοὶ ἐπέλεξαν νὰ ζήσουν καὶ νὰ ἀσκηθοῦν σὲ ἐρήμους, ὅπου «ἐνώπιοι ἐνωπίῳ» μὲ τὸ Θεό, ἀγωνίστηκαν νὰ καθαριστοῦν, νὰ ἁγιαστοῦν καὶ νὰ θεωθοῦν. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ἀνδρέας ὁ Ἐρημίτης, ὁ ἐν Καλάνα τοῦ Βάλτου τῆς Ἀκαρνανίας. Μιὰ μεγάλη ἀσκητικὴ μορφή, ὁ ὁποῖος σφράγισε μὲ τὴν πνευματική του ἀκτινοβολία τὴν εὐρύτερη περιοχὴ τῆς Δυτικῆς Ἑλλάδος.
 
Γεννήθηκε στὸ χωριὸ Μονοδένδρι τῆς Ἠπείρου τὸ 1209. Κάποιοι θέλουν ὡς πατρίδα του τὸ χωριὸ Συβίστα τῆς Εὐρυτανίας. Καταγόταν ἀπὸ φτωχὴ ἀλλὰ εὐσεβῆ οἰκογένεια, ὅπου διαπλάστηκε στὴν εὐσέβεια καὶ τὴν πίστη στὸ Θεὸ ὁ χαρακτῆρας του. Ἀπὸ μικρὸς ἦταν ἀναγκασμένος νὰ ἐργάζεται σκληρὰ στὰ κτήματα τοῦ πατέρα του. Ταυτόχρονα φρόντιζε νὰ συχνάζει στὴν ἐκκλησία τοῦ χωριοῦ καὶ νὰ συμμετέχει μὲ κατάνυξη στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΜΑΪΟΥ 2023


Ὁ Ὅσιος Παχώμιος ὁ Μέγας


Ὁ Παχώμιος, λεπτύνων σαρκὸς πάχος,
Ψυχῇ συνῆγε πρὶν μεταστῆναι στέαρ
Πέμπτῃ καὶ δεκάτῃ Παχώμιον ἔνθεν ἄειραν.

Ὁ Ὅσιος Παχώμιος γεννήθηκε τὸ 292 μ.Χ. στὴν Κάτω Θηβαΐδα τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ γονεῖς εἰδωλολάτρες καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Κωνσταντίνου τοῦ Μεγάλου (306 – 337 μ.Χ.). Στὸ στρατό, στὸν ὁποῖο κατετάγη, γνωρίσθηκε μὲ Χριστιανοὺς στρατιῶτες καὶ διδάχθηκε ἀπὸ αὐτοὺς τὰ τῆς Χριστιανικῆς πίστεως. Ὅταν δὲ ἀπολύθηκε ἀπὸ τὶς τάξεις τοῦ στρατοῦ, ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἀφοῦ μετέβη στὴν Ἄνω Θηβαΐδα, βαπτίσθηκε καὶ ἐκάρη μοναχός.

Κυριακή 14 Μαΐου 2023

ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ Περί Θεού Πατρός [Κατήχησις Φωτιζομένων Στ’]


ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

          ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ

                Περί Θεού Πατρός [Κατήχησις Φωτιζομένων Στ’]

      Ευλογητός να είναι ο Θεός και Πατέρας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού[πρβ. Β΄Κορ.1,3: «Ελογητς Θες κα πατρ το Κυρίου μν ησο Χριστο, πατρ τν οκτιρμν κα Θες πάσης παρακλήσεως(: Ας είναι ευλογημένος και δοξασμένος ο Θεός, ο Οποίος είναι Πατέρας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού ως προς τη θεία Του φύση, αλλά και Θεός Του ως προς την ανθρώπινή Του φύση. Ας είναι δοξασμένος, διότι Αυτός είναι Πατέρας και πηγή ελέους και ευσπλαχνίας, και Θεός που χορηγεί κάθε παρηγοριά)»]· Ευλογητός και ο Μονογενής Υιός Του[πρβ. Ρωμ.9,5: « ν ο πατέρες, κα ξ ν Χριστς τ κατ σάρκα, ν π πάντων Θες ελογητς ες τος αἰῶνας· μήν(:Χωρίστηκαν από τον Μεσσία αυτοί που έχουν ως εθνική κληρονομιά τους μακαριστούς πατέρες και από τους οποίους κατάγεται ο Χριστός ως προς την ανθρώπινη φύση Του, ο Οποίος είναι Θεός εξουσιαστής όλων, άξιος να υμνείται στους αιώνες. Αμήν)»].

Νεκτάριος Δαπέργολας: Περί του δυστοπικού ζόφου... (ηχητικό)


Νεκτάριος Δαπέργολας, διδάκτωρ ιστορίας

Καλεσμένος πρό ὁλίγων ἡμερῶν (11/5) στήν πρωινή ἐκπομπή τῆς Ἑλένης Μαρίας Γαλάνάκη στόν Focus FM, μέ ἀφορμή δύο πρόσφατα ἄρθρα μου στό διαδίκτυο καί στήν ἐφημερίδα «Δημοκρατία», περί τοῦ δυστοπικοῦ ζόφου στόν ὁποῖο βουλιάζει ἡ πατρίδα μας, ἀλλά καί ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα τά τελευταῖα χρόνια. 


 

Γιά σένα - (Ἀφιερωμένο στὴν Μητέρα)

 
Γράφει ἡ Ρόη

Εἶσαι ἕνα πρόσωπο ὄμορφο θεῖο
ζεστὸ χαμόγελο μέσα στὸ κρύο

Λύπη σὰν ἔχεις δίνεις χαρὰ
Μὲς στὴν ἀρρώστεια φέρνεις γιατρειὰ

Πόνος σου γίνεται κάθε μας πόνος
Κι ἡ καλοσύνη σου σὰν ἕνας χρόνος,

Γεμᾶτος ἄνοιξη καλοκαιριὰ
Ζεστὴ φωλίτσα γιὰ τὰ πουλιά.

Προειδοποίηση επιστημόνων: Σταματήστε να χρησιμοποιείτε τα απολυμαντικά της πανδημίας


Ενώσεις που περιέχουν πολλά αντισηπτικά υγρά, σπρέι ή μαντιλάκια, που ήταν απαραίτητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενδέχεται να περιέχουν ουσίες που προκαλούν από προβλήματα στην αναπαραγωγική υγεία, έως και αύξηση βάρους.

Γιάννης Δεβετζόγλου
 

Επιστρέψτε στις παλιές σας συνήθειες για τον καθαρισμό των χεριών και των επιφανειών, δηλαδή στο σαπούνι και τα ήπια απορρυπαντικά και μην χρησιμοποιείτε απολυμαντικά χεριών και επιφανειών σε σπίτια, σχολεία κ.λπ., προτείνουν ειδικοί στην επιστημονική επιθεώρηση Environmental Science and Technology.

Κι αυτό διότι ενδέχεται τα απολυμαντικά, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ευρέως και ήταν σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, να προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία

παπα-Παῦλος Καλλίκας: Τό ταγκαλάκι καί ὁ ἀρνησίχριστος



(Ἀληθινὸ παραμύθι ἀφιερωμένο στὸν διοικητὴ τοῦ Νοσοκομείου Κυθήρων, ὁ ὁποῖος μὲ ἀναφορὰ στὴν Εἰσαγγελία Πλημμελειοδικῶν Πειραιᾶ, ἐγκαλεῖ ὡς κατηγορούμενο τὸν παπα-Παῦλο Καλλίκα, ἐπειδὴ τὸ Πάσχα τοῦ 2022 (Κυριακὴ τῶν Βαΐων) κοινώνησε τὴν ἑτοιμοθάνατη ἀσθενῆ, ὀνόματι Ἀγάπη, ποὺ ἦταν σὲ θάλαμο Covid. Μ. Δευτέρα ἔπεσε σὲ κῶμα καὶ κοιμήθηκε τὴν Κυριακὴ τοῦ Πάσχα. Βλέπε σχετικὸ κείμενο: «Θαῦμα τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου στὸ Νοσοκομεῖο Κυθήρων»).
 
 
« Μιὰ φορὰ καὶ ἕναν παλιόκαιρο στὴν πολυθρόνα ἑνὸς διοικητῆ κάποιου μικροῦ νοσοκομείου σὲ ἕνα μεγάλο νησί, φώλιαζε ἕνα ταγκαλάκι. Τὸ ταγκαλάκι αὐτὸ ἦταν πολὺ πειραχτήρι. «Φτιαχνόταν» κυρίως μὲ τὸ παρασκήνιο, τίς δολοπλοκίες καὶ τὴν ἀνηθικότητα. Ἀρκοῦσε ἕνα σφύριγμά του καὶ ἡ λέξη λίμπα γινόταν λίγη, μικρή, τόση δά.

Αχρείοι ραγιάδες θέλουν να βραβεύσουν τον κατηγορούμενο για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας Άλμπερτ Μπουρλά στο πανεπιστήμιο Πατρών!

Δυστυχώς αυτη η χώρα έχει φτάσει στο σημείο να διοικείται εξ’ ολοκλήρου απο προδότες και ραγιάδες, που φτάνουν στο σημείο να βραβεύουν ακόμη και τον σφαγέα τους. Έναν άνθρωπο που σε πολλές χώρες κατηγορείται για πολλά σκάνδαλα, μεταξύ των οποίων απάτες αλλά και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας!

Ο λόγος για τον κτηνίατρο και διευθύνων συμβούλο της PFIZER Άλμπερτ Μπουρλά, που ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει καν η υπόθεση για τα κρυμμένα στοιχεία των συμβολαίων με την ΕΕ για την τεράστια συμφωνία/μπίζνα των 35 δισ. ευρώ, άχρηστων εμβολίων!

Ένα σκάνδαλο που γίνονται πολλές προσπάθειες συγκάλυψης, στο σημείο μάλιστα που και η συστημική New York Times έφτασε στο σημείο να μηνύσει την ΕΕ για την μυστικότητα των μηνυμάτων της Φον ντερ Λάιεν με τον Άλμπερτ Μπουρλά!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ [:Ιω. 4,5-42] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΓΝΩΣΙΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ» [9-5-1999] (Β397)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ[:Ιω.4,5-42]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                      «Η ΓΝΩΣΙΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 9-5-1999] 

(Β397)                                     

     Το πρώτο σύμπτωμα της πτώσεως των Πρωτοπλάστων, αγαπητοί μου, ήταν η απώλεια της γνώσεως του αληθινού Θεού. Κάποιες βέβαια λίγες γενεές μετά από τον Αδάμ, εκράτησαν αυτήν την πίστιν. Κατά παραδοσιακόν φυσικά τρόπον, την στιγμή που ο Αδάμ και η Εύα είπαν στα παιδιά τους, στα εγγόνια τους παρακάτω, πώς ήσαν εις τον Παράδεισον, πώς εγνώρισαν τον αληθινόν Θεόν κ.λπ. Αλλά όσο οι άνθρωποι εξηπλούντο επάνω εις την Γην, αλλά και απεμακρύνετο η μία ομάδα ανθρώπων από την άλλη, επάνω εις την τότε αχανή Γη, στρεφόμενοι προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντος, που ήτο το θέλημα του Θεού αυτό, το έχομε από πολλές μαρτυρίες και μάλιστα ο πύργος της Βαβέλ είναι ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά απομακρύνσεως των ανθρώπων, όπως και στην Καινή Διαθήκη που έγινε διωγμός εις τα Ιεροσόλυμα, μόνο και μόνο για να φύγουν οι Απόστολοι. Για να πάνε πιο πέρα. Γιατί δεν έφευγαν πιο πέρα. Έμεναν εκεί συγκεντρωμένοι.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ελευθερία και Ελευθερωτές της Θράκης: Από τον Σουλτάνο στον Ερντογάν και στον Κιλιτσντάρογλου

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης*

Η 14η Μαΐου σηματοδοτεί την απελευθέρωση της Θράκης το 1920, μετά από εξακόσια χρόνια επώδυνης και τραγικής οθωμανικής- τουρκικής σκλαβιάς. Η  μακραίωνη κατοχή της Θράκης από τους Οθωμανούς- Τούρκους, είχε τραγικά αποτελέσματα για τον Ελληνισμό: Εξισλαμισμοί, διωγμοί, εξοντωτική φορολογία, και μετά τη συμμετοχή των Θρακών  στην παλιγγενεσία του 1821 , οι σφαγές, τα ολοκαυτώματα. Αφού η Θράκη, όπως και άλλες περιοχές  (Μακεδονία, Κύπρος) με μεγάλη συμβολή στην Επανάσταση,  μένει εκτός των ορίων του κράτους, στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου, δοκιμάζει και μία παράλληλη κατοχή, τη βουλγαρική κατοχή, η οποία διήρκεσε καθ΄ όλη τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Σοφία Μπεκρῆ: «Ἔλθετε πρός με καί ἀρύσασθε ὕδωρ ζῶν»


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
Ὁ ἀνθρώπινος ὀργανισμός, γιὰ νὰ λειτουργήσῃ, χρειάζεται νὰ καλύψῃ τὶς διάφορες φυσικές του ἀνάγκες, ἐκ τῶν ὁποίων ἡ πλέον ἐπιτακτικὴ εἶναι ἡ δίψα. Ὡς γνωστόν, ὁ ἄνθρωπος χωρὶς φαγητὸ μπορεῖ νὰ ἀντέξῃ κάποιο διάστημα, χωρὶς νερὸ ὅμως γρήγορα χάνει τὶς δυνάμεις του καὶ ξεψυχᾶ.

Γιὰ αὐτὴν τὴν ἀνάγκη τοῦ ἀνθρώπου νὰ ξεδιψάσῃ, κυριολεκτικὰ καὶ μή, γιὰ τὴν φυσικὴ ἀλλὰ καὶ τὴν πνευματική δίψα γίνεται λόγος στὸ Εὐαγγέλιο τὴν Κυριακὴ τῆς Σαμαρείτιδος. Ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, ὡς ἄνθρωπος, διψᾶ, «κεκοπιακὼς ἐκ τῆς ὁδοιπορίας» καὶ ἐξαντλημένος ἀπὸ τὸν καύσωνα, καθὼς ἔχει διανύσει μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές Του μὲ τὰ πόδια τὸν μακρὺ δρόμο ἀπὸ τὴν Ἰουδαία, κατευθυνόμενος πρὸς Βορρᾶν, πρὸς τὴν Γαλιλαία, γιὰ νὰ συνεχίσῃ τὸ ἔργο Του.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς τῆς Σαμαρείτιδος 14 ΜΑΪΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος δ´ - Ἑωθινόν Ζ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 1 - 10

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἔρχεται πρωῒ σκοτίας ἔτι οὔσης εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ βλέπει τὸν λίθον ἠρμένον ἐκ τοῦ μνημείου. 2 τρέχει οὖν καὶ ἔρχεται πρὸς Σίμωνα Πέτρον καὶ πρὸς τὸν ἄλλον μαθητὴν ὃν ἐφίλει ὁ Ἰησοῦς, καὶ λέγει αὐτοῖς· Ἦραν τὸν Κύριον ἐκ τοῦ μνημείου, καὶ οὐκ οἴδαμεν ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 3 ἐξῆλθεν οὖν ὁ Πέτρος καὶ ὁ ἄλλος μαθητής καὶ ἤρχοντο εἰς τὸ μνημεῖον. 4 ἔτρεχον δὲ οἱ δύο ὁμοῦ· καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς προέδραμε τάχιον τοῦ Πέτρου καὶ ἦλθε πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, 5 καὶ παρακύψας βλέπει κείμενα τὰ ὀθόνια, οὐ μέντοι εἰσῆλθεν. 6 ἔρχεται οὖν Σίμων Πέτρος ἀκολουθῶν αὐτῷ, καὶ εἰσῆλθεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ τὰ ὀθόνια κείμενα, 7 καὶ τὸ σουδάριον, ὃ ἦν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ, οὐ μετὰ τῶν ὀθονίων κείμενον, ἀλλὰ χωρὶς ἐντετυλιγμένον εἰς ἕνα τόπον. 8 τότε οὖν εἰσῆλθε καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς ὁ ἐλθὼν πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ εἶδε καὶ ἐπίστευσεν· 9 οὐδέπω γὰρ ᾔδεισαν τὴν γραφὴν ὅτι δεῖ αὐτὸν ἐκ νεκρῶν ἀναστῆναι. 10 ἀπῆλθον οὖν πάλιν πρὸς ἑαυτοὺς οἱ μαθηταί.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΪΟΥ 2023

  Κυριακή της Σαμαρείτιδος
 

Ὕδωρ λαβεῖν ἐλθοῦσα τὸ φθαρτὸν γύναι,
Τὸ ζῶν ἀπαντλεῖς, ᾧ ῥύπους ψυχῆς πλύνεις.

Έρχεται ο Κύριος σε μια πόλη της Σαμάρειας που λέγεται Σιχάρ. (Σαμάρεια ονομάσθηκε η πόλη που έκτισε το 880 π.Χ. ο βασιλιάς του Ισραήλ, Αμβρί, έπειτα το όρος Σομόρ που ήταν η ακρόπολή της και τέλος όλο το βόρειο βασίλειο του Ισραήλ, που καταλύθηκε από τους Ασσυρίους το 721 π.Χ. και ο ηγεμόνας τους εγκατέστησε εκεί εθνικούς από πολλά μέρη).

Εκεί ήταν η πηγή του Ιακώβ, το πηγάδι που εκείνος είχε ανοίξει. Κουρασμένος ο Κύριος από την οδοιπορία κάθισε μόνος του δίπλα από το πηγάδι και κάτω αφελώς, γιατί οι μαθητές του πήγαν να αγοράσουν τροφές. Έρχεται εκεί μια γυναίκα από τη Σαμάρεια να πάρει νερό και ο Κύριος διψώντας ως άνθρωπος, της ζήτησε νερό.

Σάββατο 13 Μαΐου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ [:Ιω. 4,5-42] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΓΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ» [17-5-1998] (Β375) Β΄ έκδοσις


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ[:Ιω.4,5-42]]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                « ΓΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 17-5-1998] 

(Β375)                                                                                                    Β΄έκδοσις

     Σε όλους μας είναι γνωστός, αγαπητοί μου, ο θαυμάσιος εκείνος διάλογος που διημείφθη ανάμεσα εις τον Κύριον και την Σαμαρείτιδα γυναίκα, όπως ακούσαμε σήμερα στην ευαγγελική περικοπή, Κυριακή της Σαμαρείτιδος.

     Ο διάλογος αυτός ανοίχθηκε πλάι στο πηγάδι του Ιακώβ, του προγόνου Ιακώβ, όταν ο Κύριος εκάθισε κουρασμένος από το ταξίδι του από την Ιουδαία στην Γαλιλαία. Αλλά έπρεπε, για λόγους συντομίας οδού, να περάσει από την Σαμάρεια. Ήταν Ιουδαία-Σαμάρεια-Γαλιλαία. Όπως θα λέγαμε, Πελοπόννησος-Θεσσαλία-Μακεδονία. Για να πάρομε, έτσι, μία εικόνα. Η Γαλιλαία ήταν βορεία επαρχία.

ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΡΕΑΣ: Εταιρείες και κυβερνήσεις σχεδιάζουν ένα μέλλον που ΔΕΝ θα περιλαμβάνει φυσικό ζωικό κρέας



 
Οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις συνεργάζονται χέρι-χέρι για να αξιοποιήσουν τις εξελίξεις στη βιοτεχνολογία, ώστε ισχυρά, ειδικά συμφέροντα να μπορούν να ελέγχουν τον εφοδιασμό τροφίμων, να πειραματίζονται με την ανθρώπινη γενετική και να χειραγωγούν τον πληθυσμό σε κυτταρικό επίπεδο. Αυτές οι εξελίξεις στη βιοτεχνολογία υπερβαίνουν τη γενετική μηχανική των σπόρων που έχει γίνει κοινός τόπος σε όλη την προσφορά τροφίμων τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Τώρα, οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις εργάζονται προς ένα μέλλον που ΔΕΝ περιλαμβάνει το φυσικό ζωικό κρέας. Πολλαπλά πειράματα mRNA βρίσκονται επί του παρόντος σε εξέλιξη στους βιομηχανίες βοείου κρέατος, πουλερικών και χοιρινού κρέατος. Επιπλέον, υπάρχουν παγκόσμια σχέδια για τον αυστηρό περιορισμό της διαθεσιμότητας του κρέατος μέσω φορολογικών συστημάτων, φόρων άνθρακα, καταναγκαστικών ετικετών, γεωργικών επιδοτήσεων και εμπορικών νόμων. Η κατανάλωση κρέατος διασύρεται για το γεγονός ότι συμβάλλει σημαντικά στην "κλιματική αλλαγή" και στην καταστροφή του πλανήτη. Υπάρχουν ακόμη και εκκλήσεις για την πλήρη απαγόρευση της κατανάλωσης κρέατος.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Γλυκερία ἡ Μεγαλομάρτυς


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ

Οἱ γυναῖκες καὶ μάλιστα οἱ νεαρὲς παρθένες, Μάρτυρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἐπέδειξαν τὸν ἴδιο ἡρωισμὸ μὲ τοὺς ἄνδρες κατὰ τοὺς πρώτους χριστιανικοὺς χρόνους, ὅπου ἡ πίστη τοῦ Χριστοῦ διώκονταν μὲ δαιμονικὴ μανία ἀπὸ τὸν ἀρχαῖο εἰδωλολατρικὸ παρηκμασμένο κόσμο. Μιὰ ἀπὸ αὐτὲς ὑπῆρξε ἡ ἁγία Μάρτυς Γλυκερία.
 
Ἔζησε τὸν 2ο μ. Χ. αἰῶνα στὰ χρόνια ποὺ αὐτοκράτορας τῆς Ρώμης ἦταν ὁ Ἀντωνῖνος ὁ Εὐσεβῆς (138-161). Γεννήθηκε στὴν πόλη Τραϊανούπολη καὶ ἦταν κόρη τοῦ ὑπάτου τῆς πόλεως Μακαρίου. Ὅταν ἀκόμα μικρὴ κατηχήθηκε κρυφὰ ἀπὸ θερμοὺς Χριστιανοὺς καὶ ἔγινε ἔνθερμη Χριστιανή.  Ὡς ἔφηβη εἶχε ἀναπτύξει ἀξιοθαύμαστη κατηχητικὴ δράση, μεταστρέφοντας στὴν Ἐκκλησία πλῆθος νεανίδων εἰδωλολατρῶν.