Είπε επίσης: «Η άγνοια των Γραφών είναι μεγάλος γκρεμός και βαθύ βάραθρο».
Είπε και αυτό: «Το να αγνοεί κανείς εντελώς τους θείους νόμους είναι μεγάλη προδοσία της σωτηρίας».
Ο
ίδιος έλεγε: «Τα αμαρτήματα των δικαίων είναι γύρω στα χείλη, ενώ των
ασεβών σε όλο το σώμα. Γι’ αυτό ο Δαβίδ ψάλλει· “Βάλε, Κύριε, φρουρά στο
στόμα μου, και στα χείλη μου θύρα που θα τα φράζει” (Ψαλμ. 140:3), και·
“Είπα· θα προσέξω πώς πορεύομαι, ώστε να μην αμαρτάνω με τη γλώσσα μου”
(Ψαλμ. 38:2)».
Αυτόν
τον ρώτησαν: «Γιατί οι εντολές του Νόμου είναι δέκα, ενώ οι μακαρισμοί
εννιά;» Και αποκρίθηκε: «Ο Δεκάλογος έχει τον ίδιο αριθμό με τις πληγές
των Αιγυπτίων, ενώ ο αριθμός των μακαρισμών είναι τριπλό σύμβολο της
αγίας Τριάδος».
Ο ίδιος ρωτήθηκε αν αρκεί ένας δίκαιος για να εξευμενίσει τον Θεό, και απάντησε: «Ναι, γιατί ο ίδιος ο Θεός είπε· “Βρείτε έναν που να πράττει το σωστό και το δίκαιο, και θα φανώ σπλαχνικός σε όλο τον λαό” (Ιερ. 5:1)».
Ο
ίδιος είπε: «Στους αμαρτωλούς, όταν μετανοούν, ο Θεός χαρίζει και το
κεφάλαιο, όπως έκανε στην πόρνη και στον τελώνη. Από τους ενάρετους όμως
απαιτεί και τόκους. Αυτό σήμαινε ο λόγος που είπε στους αποστόλους· “Αν
η αρετή σας δεν ξεπεράσει την αρετή των γραμματέων και των Φαρισαίων,
δεν θα μπείτε στη βασιλεία των ουρανών” (Ματθ. 5:20)».
Έλεγε
και το εξής: «Ο Θεός πουλά πάρα πολύ φτηνά τη δικαίωση σ’ εκείνους που
φροντίζουν να αγοράσουν: για ένα μικρό κομμάτι ψωμί, ένα ευτελές ρούχο,
ένα ποτήρι κρύο νερό, έναν οβολό».
Πρόσθετε και αυτό: «Ο άνθρωπος που δανείζεται από άνθρωπο είτε γιατί είναι φτωχός είτε γιατί θέλει περισσότερη ευπορία, όταν επιστρέφει τα δανεικά, εκφράζει βέβαια την ευγνωμοσύνη του, αλλά τα επιστρέφει κρυφά, επειδή ντρέπεται. Ο Κύριος όμως, ο Θεός, κάνει το αντίστροφο· ενώ δανείζεται (πρβ. Παροιμ. 19:17) κρυφά, τα επιστρέφει μπροστά σε αγγέλους και αρχαγγέλους και δικαίους (πρβ. Ματθ. 6:4)».
Από το βιβλίο: Το Γεροντικό, τόμος Α’, μετάφραση. Εκδόσεις «Το Περιβόλι της Παναγίας», Θεσσαλονίκη 2013, σελ. 96 (Άγιος Επιφάνιος επίσκοπος Κύπρου 9-17).
Πηγή:https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/apofthegmata-tou-agiou-epifaniou/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου