Τετάρτη 17 Μαΐου 2023

Ἑπτά ὠφέλιμες καί παρήγορες σκέψεις

 

Ἐπιλογή καί διασκευή ψυχωφελῶν κειμένων ἀπό τό βιβλίο «ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ»
τοῦ μοναχοῦ Ἀγαπίου Λάνδου τοῦ Κρητός
 
Στόν καιρό τῶν θλίψεων θά ὠφεληθεῖς πολύ, ἄν φέρνεις συχνά στό νοῦ σου τίς ἀκόλουθες σκέψεις, μελετώντας καί ἀναλύοντάς τες σέ βάθος καί πλάτος μέ τόν δικό σου τρόπο καί λογισμό.
 
1.    Τί ἤσουν πρίν γεννηθεῖς, πρίν κἄν συλληφθεῖς στή μήτρα τῆς μητέρας σου; Δέν εἶχες μήτε σῶμα, μήτε ψυχή, μήτε αἴσθηση καμμιά. ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ! Καί τό τίποτα, τό μηδέν, εἶναι λιγότερο κι ἀπό ἕναν κόκκο σκόνης. Γιατί αὐτά ἔχουν ὕπαρξη, ἐσύ ὅμως πρίν ἀπό τή σύλληψή σου δέν εἶχες.
 
2.    Στοχάσου τήν εὐσπλαχνία τοῦ πανάγαθου Θεοῦ, πού ἀπό τό τίποτα σέ δημιούργησε «κάτ εἰκόνα» Του, δίνοντάς σου ὄχι μόνο τό ὑπερθαύμαστο ἀνθρώπινο σῶμα, αὐτό τό θαῦμα τῶν θαυμάτων, μέ τήν ποικιλία τῶν ὀργάνων καί τῶν λειτουργιῶν καί τῶν αἰσθήσεων, ἀλλά καί τή μοναδική θεοειδή ψυχή, μέ τόν λογικό νοῦ, τή θέληση, τή μνήμη καί τίς ἄλλες δυνάμεις.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Απέχω, άρα υπάρχω!


 Η αποχή από τις εκλογές ως αναγκαία (αλλά μη επαρκής) συνθήκη για την καταπολέμηση της «έξυπνης δικτατορίας»
 

Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

 _________________________
 
Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαθιώτης
 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Ι. Εισαγωγή
ΙΙ. Τρεις τρόποι αντιμετώπισης ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος
Α. Προεξόφληση της ήττας
Β. Αυτοπεριθωριοποίηση
Γ. Δυναμική αντιπαράθεση
ΙΙΙ. Καμία συνεργασία με τους «έξυπνους δικτάτορες»

Ο Ν.ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ ΣΤΟΝ FOCUS FM ΠΕΡΙ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΩΝ» ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ


Ο Νεκτάριος Δαπέργολας στήν χτεσινή (16/5) ἐκπομπή τοῦ Στέφανου Δαμιανίδη στόν Focus FM, συζητῶντας περί «καινοτομούντων» καί «μεταρρυθμιστῶν» ἐπισκόπων, μέ ἀφορμή τήν ἀπόπειρα τοῦ μητροπολίτη Περιστερίου νά ἀπομακρύνει τούς Ἐσταυρωμένους ἀπό τίς Ἁγίες Τράπεζες τῶν ναῶν καί τά ὅσα ἄκρως ἐνδιαφέροντα (καί ἄκρως διδακτικά) ἀκολούθησαν, μέ τίς ἀντιδράσεις ἀπό πιστούς τῆς περιοχῆς. 
 
Ἀφοῦ οἱ ἐπίσκοποι παύουν νά εἶναι πιά πνευματικοί ἐπόπτες καί φύλακες (αὐτό σημαίνει ἡ λέξη), ἄς φροντίσουν οἱ ἁπλοί πιστοί νά βάλουν ἀναχώματα στόν κατήφορο. Παραθέτουμε πιό κάτω τό σύντομο ἠχητικό: 

ΦΑΝΟΥΛΑ ΑΡΓΥΡΟΥ: Το Αγγλικό Εφετείο το 2010 δικαίωσε τον Μελέτη Αποστολίδη εναντίον ΄Οραμς – Καταγγέλθηκε επέμβαση Φόρειν ΄Οφις

Γράφει η Φανούλα Αργυρού*

http://www.eleftheria.co.uk/pdf/511202394115Eleftheria_1161.pdf   σελ. 14 11.5.2023 και

ΣΗΜΕΡΙΝΗ 14.5.2023

FOR THE RECORD 

Το Αγγλικό Εφετείο το 2010 δικαίωσε τον Μελέτη Αποστολίδη εναντίον ΄Οραμς – Καταγγέλθηκε επέμβαση Φόρειν ΄Οφις

Οι κυρίες  Σέρι Μπλέαρ και  Κλένις Κίννοκ

Πρόσφατα σε ελλαδικά ΜΜΕ αναρτήθηκε ένα άρθρο της κας Κρινιώς Καλογερίδου «Η «πόρτα του φρενοκομείου» άνοιξε με διακύβευμα το Αιγαίο». Δύο από τις ιστοσελίδες (militaire.gr και iEpikaira) που είχαν αναρτήσει το άρθρο

Άγιος Πορφύριος: Η επικοινωνία μου με τον άγιο Πορφύριο


Τον γέροντα Πορφύριο – διηγείται ο π. Γεώργιος Καλαντζής, Εφημέριος Αγίου Γερασίμου Ιλισίων – τον γνώρισα στις αρχές της δεκαετίας του ’50, χωρίς να ξέρω τι γνωρίζω και από ποιον παίρνω ευχή. Τότε ήμουν μαθητής της έκτης Δημοτικού του νυχτερινού σχολείου “Παρνασσός”, στην πλατεία Κάνιγγος, και εργαζόμουν σ’ ένα Φαρμακείο. Εκεί στο Φαρμακείο, ως μικρός που ήμουν, έτρεχα στα τρέχοντα θελήματα, στις τρέχουσες απλές εργασίες, ιδιαίτερα στην προμήθεια των εκτάκτων φαρμάκων, και πηγαίνοντας στις εργασίες αυτές περνούσα μπροστά από την Πολυκλινική και τον Άγιο Γεράσιμο και μπαίνοντας μέσα είχα πάρει αρκετές φορές την ευχή του ιερέως, χωρίς να ξέρω από ποιον παίρνω ευχή. Έτσι γνώρισα τον άγιο Πορφύριο, χωρίς όμως να φανταστώ και να υποψιαστώ ποιον έχω γνωρίσει και χωρίς να συζητήσω καθόλου μαζί του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΜΑΪΟΥ 2023

Άγιοι Ανδρόνικος και Ιουνία οι Απόστολοι








Eις τον Aνδρόνικον.
Ἔθνη διδάξας Ἀνδρόνικος μυρία,
Πρὸς Χριστὸν ἦλθεν, ὃς καλεῖ πρὸς φῶς ἔθνη.

Eις την Iουνίαν.
Ἰουνία τέθνηκε μηνὶ Μαΐῳ,
Ὃς πρῶτός ἐστιν εἰσιὼν Ἰουνίου.

Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ θάν' Ἰουνίη Ἀνδρόνικός τε.

Οι άγιοι Απόστολοι Ανδρόνικος και Ιουνία συγκαταλέγονται ανάμεσα στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου μας, τους οποίους εορτάζουμε στις 4 Ιανουαρίου. Συνεργάσθηκαν με τον Απόστολο Παύλο, για τους οποίους γράφει στην προς Ρωμαίους επιστολή του: «Ασπάσασθε Ανδρόνικον και Ιουνίαν τους συγγενείς μου και συναιχμαλώτους μου, οίτινες είσιν επίσημοι εν τοις αποστόλοις, οι και προ εμού γεγόνασιν εν Χριστώ»(Προς Ρωμαίους, ιστ' 7). Δηλαδή, χαιρετήστε τον Ανδρόνικο και την Ιουνία, τους συμπατριώτες μου, που καταδιώχθηκαν και φυλακίσθηκαν μαζί μου και είναι διακεκριμένοι μεταξύ εκείνων που ασκούν την αποστολή του κηρύγματος, και οι όποιοι μάλιστα προσήλθαν στο Χριστό πρωτύτερα από μένα.

Τρίτη 16 Μαΐου 2023

Εἴτε ψηφίζω, εἴτε ἀπέχω...

 
«Ὅταν μοῦ πειράζουν πατρίδα καὶ θρησκεία, θὰ μιλήσω…»
Γράφει ὁ Πᾶνος
 
Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ ἀναγνῶστες χαίρετε ἐν Κυρίῳ! 
 
Παρ᾿ ὅλο, ποὺ ὅπως ἀναφέρω σὲ μικρὸ ἄρθρο ποὺ ἔγραψα, ὅτι δὲν θὰ ἤθελα νὰ πάρω θέση στὸ νὰ ψηφίσουμε ἤ νὰ ἀπέχουμε στίς ἐπικείμενες ἐκλογές, διότι ἄλλη εἶναι ἡ γραμμὴ τοῦ ἱστολογίου μας καὶ ἐκτὸς αὐτοῦ, τὸ θέμα αὐτὸ θέλει πάρα πολὺ συζήτηση καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ κάτσω νὰ γράφω ἐδῶ κατεβατὰ ὁλόκληρα λόγῳ ἔλλειψης χρόνου, ἀναγκάζομαι νὰ γράψω πάλι κάτι καὶ νὰ πάρω τελικὰ θέση σὲ κάτι ποὺ ἔχει ἀρχίση καὶ παρακυκλοφορεῖ στὸ διαδίκτυο τὸ ὁποῖον δὲν ἔχει καμμία λογικὴ καὶ εἶναι φασιστικὸ καὶ συγχρόνως προσβλητικό, ἀπευθυνόμενος στὸν κάθε ἕναν ποὺ ἔχει αὐτὴ τὴν ἀντίληψη καὶ εἶναι τό: «Αὐτὸς ποὺ ἀπέχει δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα διαμαρτυρίας...» καὶ τό «...δὲν ἔκανε τίποτα νὰ ἀνατρέψει ὅλο αὐτὸ ποὺ συμβαίνει.

Ἐννοεῖται, ἐπισημαίνοντας ξανὰ, ὅτι μέσα ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἄρθρο σκοπός μου δὲν εἶναι νὰ παροτρύνω κάποιον/α νὰ ἀπέχει ἤ ὄχι ἀπὸ τὴν ψηφοφορία, ἀλλὰ μόνο νὰ ἀποδομήσω αὐτὸ τὸ ἀπολύτως παράλογο καὶ οὐτοπικὸ κατ᾿ ἐμὲ ἐπιχείρημα, τὸ ὁποῖο ὑποτιμᾷ καὶ προσβάλλει κάθε ὑγιῶς σκεπτόμενο καὶ ἀγωνιζόμενο ἄνθρωπο ἐνάντια στὴν παγκόσμια ἀλλὰ καὶ στὴν ἐγχώρια δικτατορία ποὺ ζοῦμε καὶ στὴν προδοσία τῆς Πίστεως καὶ Πατρίδος μας.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Ο τεχνολογικός πόλεμος ενάντια στον άνθρωπο (Βίντεο)

Μια ομιλία που διεκόπη από τις δυνάμεις της Φύσεως
 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

Το κείμενο που ακολουθεί ήταν προγραμματισμένο να εκφωνηθεί στην Θεσσαλονίκη μπροστά στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου το απόγευμα του Σαββάτου της 22ας Απριλίου 2023, αλλά μετά το 4o λεπτό διεκόπη λόγω της καταιγίδας που ξέσπασε στον χώρο της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομάδα Επαγγελματιών Υγείας. Έτσι, η Τεχνολογία υπέστη συντριπτική ήττα από την σοφότερη και πάντοτε κυρίαρχη Φύση.

Ἀπόστολος Σαραντίδης: Ἐκλογές 2023, Συμμετοχή, Ἀποχή, Ἀφωνία.


Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

____________________________________


1.  Ἐκλογές

Ἐκλογὲς στὸν ἑλληνικὸ κοινοβουλευτισμὸ τοῦ 2023. Ἀμφιλεγόμενες ἀντικρουόμενες ἀντιπαραθέσεις κομμάτων ἀλλὰ καὶ ἀπόψεων περὶ συμμετοχῆς ἢ μὴ στὸ ἐκλογικὸ γίγνεσθαι, στημένο παιχνίδι κατ᾿ ἄλλους. Θὰ γίνη προσπάθεια μὲ δοκιμιακὴ γραφὴ σύντομα νὰ προσεγγιστῆ τὸ θέμα ὅσο πιὸ ἀποστασιοποιημένα, καὶ μὲ ὅρους πολιτικῆς κοινωνιολογίας καὶ ἱστοριογραφίας ἀπὸ τὴν ἕως τώρα ἐμπειρία καὶ γνώση.



2.  Ὁ διαχωρισμός

Κατ᾿ ἀρχὰς τὸ πολιτικὸ φαινόμενο τῆς πολιτικῆς ἀπὸ τὴν ὀργάνωση τῶν πρώτων θηρευτικῶν κοινωνιῶν πρὸ χιλιετιῶν τὸ ὁποῖο φθάνει σὲ μιὰ βραχεῖα κορύφωση στὴν Ἀθηναϊκὴ Δημοκρατία τοῦ Περικλέους, οὐδεμία σχέση ἔχει μὲ τὸν φυτευτὸ Βρετανικὸ κοινοβουλευτισμὸ ἀλλὰ καὶ τὸν φράγκικο διαχωρισμὸ τῶν parties σὲ δεξιά, κεντρῶα καὶ ἀριστερὰ σύμφωνα μὲ τὸν προσανατολισμὸ τῆς θέσεως στὰ βουλευτικὰ ἕδρανα ἀρχικά, μὲ τὸν βλακώδη διαχωρισμὸ σὲ πολιτικὲς τάξεις τῶν πολιτῶν ἀργότερα σὲ στεγανὰ πλαίσια. Ἐγκεφάλων ποὺ ἐπέτρεψαν στὴ γλῶσσα τῆς Γαλλικῆς Ἐπανάστασης νὰ εἰσχωρήσουν ἀκόμη καὶ πολιτικὲς ἔννοιες «Ξεβράκωτων», τῶν Sans-Culottes. Ἐδῶ φαίνεται καθαρὰ ὁ ἀντικατοπτρισμὸς τῶν τάξεων στὸ μετέπειτα μαρξιστικὸ Κεφάλαιο. Ἡ ἰδέα ὅμως εἶναι ἡ ἴδια ἀπὸ τὸν 18ο αἰῶνα στὴ γένεση τῶν πρώτων προεπαναστατικῶν θεοσοφιστικῶν Λεσχῶν στὰ τεκτονικὰ μεσαιωνικὰ πρότυπα, ποὺ παίρνει θεωρητικὴ ὑπόσταση τον 19ο καὶ προσπαθεῖ νὰ ἐφαρμοστῇ ἐπὶ τοῦ πρακτέου στὴν ἀρχὴ τοῦ 20οῦ μὲ τὴν Ὀκτωβριανὴ ἐπανάσταση καὶ μάλιστα ἐπὶ Ρωσικοῦ ἐδάφους στὸ ὁποῖο ἀπουσιάζει ἡ βιομηχανοποίηση.

Η κατάργηση του φύλου των γονέων στα δημόσια Καλλιτεχνικά Σχολεία


 Tου Τάσου Χατζηαναστασίου, Δρ. Ιστορίας
 
Δημόσια διαμαρτυρία …πατέρα
 
Οι γονείς που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε κάποιο Καλλιτεχνικό Σχολείο της χώρας θα βρεθούν μπροστά σε μία δυσάρεστη έκπληξη: στο έντυπο αίτησης για τη συμμετοχή του παιδιού τους στις εισαγωγικές εξετάσεις δεν αναγράφεται το φύλο του γονέα, αναγράφονται όμως οι, χωρίς προσδιορισμό φύλου, καινοφανείς όροι: «1ος γονέας» και «2ος γονέας» ενώ στη συνέχεια ζητείται να προσδιοριστεί η… σχέση κάθε γονέα με τον υποψήφιο. 
 
Είναι γνωστή η προσπάθεια της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας να προβάλει τη δική της λογική στον επίσημο δημόσιο λόγο, στην εκπαίδευση και σε όσους θεσμούς θεωρεί ότι διαθέτει κάποια επιρροή. Αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί να «νομοθετεί» αυθαίρετα και να επιβάλλει επίσης αυθαίρετα τη δική της αντίληψη με την αντίστοιχη ορολογία. Τίθεται δηλαδή, πρώτα πρώτα, ζήτημα νομιμότητας: βάσει ποιου νόμου, καταργείται σε έντυπο του Δημοσίου το βιολογικό φύλο; Κάτι τέτοιο δεν έχει νομοθετηθεί. Αν εγώ, ως δημόσιος λειτουργός, παραβώ τον νόμο και λειτουργήσω αυθαίρετα, διότι αυτό μου υπαγορεύει, π.χ. η θρησκεία ή η ιδεολογία μου, θα κληθώ πάραυτα σε έγγραφη απολογία και θα υποστώ τα νόμιμα. Στην περίπτωση αυτή, πώς γίνεται ανεκτή μία κατάφωρη παράβαση του νόμου; 

Τὰ κριτήρια των εκλογών


Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

 __________________________________
 
ΜΑΤΙ 
ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ 
ΧΙΟΝΙΑ 
ΕΥΒΟΙΑ 
ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 
ΤΕΜΠΗ 
ΜΑΣΚΕΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ 
ΕΜΒΟΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ 
ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ 
ΑΝΕΧΕΙΑ 
ΑΝΕΡΓΙΑ
ΦΤΩΧΕΙΑ 
ΑΚΡΙΒΕΙΑ
ΠΑΙΔΟΒΙΑΣΤΕΣ 
ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ 
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ 
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ: Η αναζήτηση του Θεού και μια εκ βαθέων εξομολόγηση...

MΕ ΤΙ λόγια ν’ αρχίσω τον θρήνο μου;

Ποιάν από τις θλιβερές μου σκέψεις να διατυπώσω πρώτη; Όλες τους είναι εξίσου βαριές. Ή καθεμιά, όταν έρχεται στον νου μου, μου φαίνεται πώς είναι ή πιο βαριά. Ή καθεμιά, όταν τρυπά και διαπερνά την καρδιά μου, μου φαίνεται πώς είναι ή πιο οδυνηρή. Στο στήθος μου στριμώχνονται οι στεναγμοί. Πασχίζουν να βγουν έξω, ξεπερνώντας ό ένας τον άλλο, μα κάνουν πάλι πίσω, προξενώντας μου μεγάλη ταραχή.

Να γυρίσω τον νου μου στις μέρες πού πέρασαν; Είναι μια αλυσίδα από πλάνες, μια αλυσίδα από αμαρτίες, μια αλυσίδα από πτώσεις! Να κοιτάξω μπροστά, στο κομμάτι της ζωής πού ακόμα μου ανήκει, στο στάδιο του επίγειου ταξιδιού μου; Φρίκη με κυριεύει! Τη φρίκη την προκαλεί ή αδυναμία μου, πού μου την αποδεικνύουν αναρίθμητες εμπειρίες. Να παρατηρήσω την ψυχή μου; Δεν θα δω τίποτα το παρήγορο σ’ αυτήν. Όλη είναι πληγωμένη από την αμαρτία. Δεν υπάρχει αμάρτημα πού να μην το έχει κάνει, δεν υπάρχει παράβαση πού να μην την έχει σημαδέψει!

Επιστολή διαμαρτυρίας μιας Ελληνίδας στο Πανεπιστήμιο Πατρών για την ανακήρυξη του Άλμπερτ Μπούρλα σε επίτιμου διδάκτορα

Μία αγανακτισμένη Ελληνίδα έστειλε e-mail διαμαρτυρίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών σχετικά με την ανακήρυξη του Άλμπερτ Μπουρλά σε επίτιμου διδάκτορα.

Ζήτησε μάλιστα και αριθμό πρωτοκόλλου για να υπάρχει κάθε επισημότητα.

Μένει να δούμε αν θα της απαντήσει κάποιος από αυτούς που πληρώνει ο ελληνικός λαός

Δρ. Σουχαρίτ Μπάκντι: Πρέπει να απομακρυνθούμε από τον ΠΟΥ και να ξεσηκωθούμε ενωμένοι !

 
[...]Τι μας έφερε όλη αυτή η τρέλα του Covid; 
 
Θα σας πω ότι υπήρξαν 2 πολύ θετικές πτυχές σε όλη αυτή την υπόθεση
 
Η πρώτη είναι ότι η ανθρώπινη οικογένεια- η παγκόσμια κοινότητα -...ενώνεται όπως δεν θα συνέβαινε ποτέ χωρίς αυτή την πανδημία
 
Τώρα συναντιόμαστε, εσείς κι εγώ, έχουμε γίνει μια ενωμένη και ισχυρή κοινότητα.

Το δεύτερο είναι ότι η αλήθεια βγήκε στην επιφάνεια.
 
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το όλο θέμα ήταν μια «πλανδημία», με 3 στόχους σχεδιασμένη από τις πρώην αποικιοκρατικές δυνάμεις.[...]

Αποφθέγματα του αγίου Επιφανίου


Ο άγιος Επιφάνιος είπε: «Η ανάγνωση των Γραφών πολύ μας προφυλάγει από το να αμαρτάνουμε».

Είπε επίσης: «Η άγνοια των Γραφών είναι μεγάλος γκρεμός και βαθύ βάραθρο».

Είπε και αυτό: «Το να αγνοεί κανείς εντελώς τους θείους νόμους είναι μεγάλη προδοσία της σωτηρίας».

Ο ίδιος έλεγε: «Τα αμαρτήματα των δικαίων είναι γύρω στα χείλη, ενώ των ασεβών σε όλο το σώμα. Γι’ αυτό ο Δαβίδ ψάλλει· “Βάλε, Κύριε, φρουρά στο στόμα μου, και στα χείλη μου θύρα που θα τα φράζει” (Ψαλμ. 140:3), και· “Είπα· θα προσέξω πώς πορεύομαι, ώστε να μην αμαρτάνω με τη γλώσσα μου” (Ψαλμ. 38:2)».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 16 ΜΑΪΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Ἡγιασμένος ὁ Ταβεννησιώτης


Δῶρόν σε θεῖον Θεόδωρε δεικνύει
Ἐν Ἁγίοις Ἅγιος ἡγιασμένε.
Τῇ δέγε ἑνδεκάτῃ Θεόδωρος ἀφίπτατο γαίης.

Τα πλούτη των γονέων του δε στάθηκαν ικανά να εμποδίσουν τον Ιερό πόθο του Θεοδώρου να γίνει μαθητής του μεγάλου αθλητή της ερήμου Παχωμίου. Αν και νεαρός στην ηλικία, είχε αξιοθαύμαστη εγκράτεια και φρόνηση, ώστε ο Παχώμιος να τον έχει σε μεγάλη υπόληψη. Εκείνο, όμως, που διέκρινε κανείς ιδιαίτερα στο Θεόδωρο, ήταν οι πολλές του γνώσεις στα Ιερά γράμματα. Ήταν δεινός μελετητής της Αγίας Γραφής, καθώς και παλαιοτέρων συγγραμμάτων σοφών Πατέρων. 

Δευτέρα 15 Μαΐου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 54ο)

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

H MONH ΣΩTHPIA

O κόσμος όλος είναι μέσα εις ένα χάος, Xάος κοινωνικό, οικονομικό, ηθικό προ παντός. Aπό το χάος αυτό ένας μόνον μπορεί να βγάλει την ανθρωπότητα, ο XPIΣTOΣ! 
 
Ένα διάταγμα αρκεί να ειρηνεύσει τον κόσμον το: «AΓAΠATE AΛΛHΛOYΣ». 
 
Ένας νόμος δύναται να ρυθμίσει κατά τον πλέον δίκαιον τρόπον τας σχέσεις μας προς τον πλησίον, ο νόμος που ονομάσθη Xρυσούς Kανών της συμπεριφοράς: 

Νώντας Σκοπετέας: Ἀναπολόγητος θά σταθεῖς... ( +Γ. Ἐφραὶμ Σεραγιώτης)

 
....καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν.(Ιω. 4,24)
 
Ξημέρωσε Κυριακὴ κι Ἀνάσταση! Γυρίζεις τὸ βλέμμα πίσω σὲ ὅλα τὰ ἀνούσια καὶ ἄνυδρα χρόνια τῆς ζωῆς σου, ποὺ δὲν μερίμνησες νὰ προσκυνήσεις ἔστω μιὰ φορὰ τὸ  ἑωθινὸ Εὐαγγέλιο καὶ νὰ ἀκούσεις τὴν ὀρθρινὴ Ἀναστάσιμη ἐξιστόρηση τῶν μυροφόρων γυναικῶν καὶ τῶν ἀγγελιοφόρων τῆς Νίκης τῆς Ζωῆς! Καὶ ἔπειτα ἐκ τοῦ ὕπνου ἐξεγερεθείς, ἀκοῦς τὸν χτύπο τῆς καρδιᾶς σου καὶ δοξολογεῖς ξανά, γιὰ τὴν  πρώτη ἡμέρα τοῦ  Κυρίου, ποὺ σὲ ἀξίωσε νὰ σταθῇς στὴν μελαγχολικά... ἄδεια Ἐκκλησία τὴν ὥρα τοῦ ἑξαψάλμου... Πρώτη σου φορά,  ἀπ᾿ τίς πολλὲς ποὺ παρακάλεσες τότε   ἐξιλεωτικὰ νὰ ὑπάρξουν... Καὶ ὄντως ἔδωσε ὁ Θεὸς καὶ ἔζησες ὡς σήμερα πολλὲς Κυριακὲς καὶ γιορτᾶδες τῆς Ἁγίας Πίστης.

Δημήτρης Δασκαλάκης: H αποχή από τις εκλογές ως ύψιστη πολιτική πράξη δημοκρατικής αυτοσυνειδησίας των Ελλήνων πολιτών

Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

__________________________________
 
Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Κατά την παρούσα χρονική συγκυρία, όπου παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου πολιτική και κοινωνική αποσύνθεση με συνοδά χαρακτηριστικά την αποσάθρωση των θεσμών, την περιφρόνηση του Κράτους Δικαίου και την μαζική φτωχοποίηση του λαού, καλούνται οι Έλληνες πολίτες να συμμετέχουν στις επικείμενες εθνικές εκλογές, η πλειονότητα των οποίων διερωτάται «ψηφίζοντας τι; και ποιον;».
Η πολιτική θύελλα που ξέσπασε από την πρωτοφανή υπόθεση της παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του κ. Νίκου Ανδρουλάκη (υπό την ιδιότητα του αιρετού εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και προέδρου του ΠΑ.ΣΟ.Κ-Κίνημα Αλλαγής), εξελίχθηκε σε τεράστιο σκάνδαλο τηλεφωνικών υποκλοπών, το οποίο καταρράκωσε το κύρος των θεσμών και διέσυρε διεθνώς την χώρα μας.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Παχώμιος ὁ Μέγας - Ὁ ἱδρυτὴς τοῦ κοινοβιακοῦ μοναχισμοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἀνάμεσα στὶς μεγάλες μορφὲς τοῦ ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ ξεχωρίζει καὶ ὁ ἅγιος Παχώμιος, τὸν ὁποῖο ἡ Ἐκκλησία μας τὸν προσαγόρευσε Μέγα, τόσο γιὰ τὴν προσωπική του ἀσκητικὴ ὁσιότητα, ὅσο καὶ γιὰ τὴν συμβολή του στὴ διαμόρφωση τοῦ κοινοβιακοῦ μοναχικοῦ ἰδεώδους.
 
Γεννήθηκε τὸ 292 στὴν περιοχὴ τῆς Κάτω Θηβαΐδος τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ εἰδωλολάτρες γονεῖς. Ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ Μ. Κωνσταντίνου (306-337) καὶ σὲ ἡλικία 20 ἐτῶν κατετάγῃ στὸν αὐτοκρατορικὸ στρατὸ καὶ συμμετέσχε στὸν ἐμφύλιο πόλεμο ἐναντίον τοῦ Λικινίου. Γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ ἄκουσε γιὰ πρώτη φορὰ στὸ στράτευμα καὶ εἶδε τὴ διαφορετικὴ ζωὴ καὶ τὸ ἦθος τῶν Χριστιανῶν καὶ ἐντυπωσιάστηκε. Χριστιανοὶ στρατιῶτες τὸν κατήχησαν στὴ νέα πίστη. Ὅταν ἀπολύθηκε ἀπὸ τίς τάξεις τοῦ στρατοῦ ἀποφάσισε νὰ πάη στὴν ἔρημο, προκειμένου νὰ συναντήσῃ ἁγίους γέροντες γιὰ νὰ διδαχτῇ περισσότερα γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ καὶ νὰ λάβῃ τὸ ἅγιο Βάπτισμα. Ἡ ζωὴ τῶν ἁγίων ἀσκητῶν τὸν ἐνθουσίασε καὶ ἀποφάσισε νὰ ἀκολουθήση καὶ ὁ ἴδιος τὴν ἀσκητικὴ ἐρημικὴ ζωή. Τέθηκε δὲ ὑπὸ τὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τοῦ ὀνομαστοῦ ἀσκητῆ Παλάμονος, τοῦ ὁποίου ἔγινε ἀκόλουθος καὶ μιμητὴς γιὰ ἕξι περίπου χρόνια.

Γεώργιος Τζανάκης: Δύο γαϊδάρων (ἐκλογικὰ) ἄχυρα.

Σχόλιο Πᾶνος: Ἡ δημοσίευση αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου δὲν ἔχει ἀπολύτως κανέναν σκοπὸ ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παροτρύνη κάποιον/α στὸ νὰ ψηφίσῃ ἤ ὄχι.

Γιὰ τὸν σκοπὸ τῆς ἀναρτήσεως αὐτῆς, διαβᾶστε παρακαλῶ ἐδῶ: Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;

 ____________________________

Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης

Ἡ ἐπικράτησις τοῦ Ἀντιχρίστου, δηλαδὴ ἡ ἀπόλυτη ὑποδούλωσις τοῦ ἀνθρώπου, καὶ ἡ παγκόσμια κυριαρχία του θὰ γίνῃ διὰ τῆς κρατικῆς ἐξουσίας, διὰ τῶν κυβερνώντων. Διὰ τῶν ἀρχόντων τῶν δήμων( τῶν λαῶν δηλαδή), τῶν δημάρχων. Αὐτὰ γιὰ τοὺς χριστιανοὺς θεωροῦνται δεδομένα, πιστεύω. «Δημάρχους ἱστᾶ ἐπιτελεῖν τὸ πρόσταγμα». Ὁ σατανᾶς τοῦς ἱστᾷ, τοὺς τοποθετεῖ, γιὰ νὰ ἐπιτελέσουν τὸ πρόσταγμά του. Ὁ ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σῦρος τὸ λέει, στὴν περὶ Ἀντιχρίστου ὁμιλία του. Καὶ ὅλοι οἱ πατέρες βέβαια τὸ ἐξηγοῦν καὶ τὸ ἀναλύουν. Τὰ προστάγματα τοῦ Σατανᾶ χρειάζεται νὰ ψάξουμε γιὰ νὰ δοῦμε ὅτι τὰ ἐπιτελοῦν οἱ ἄρχοντες;

Όσιος Σέργιος του Ραντονέζ: Η υλική φτώχεια και ο πνευματικός πλούτος της Μονής του οσίου Σεργίου


Η Μονή του οσίου Σεργίου, πλούσια σε πνευματικά αγαθά, υπήρξε στην αρχή εξαιρετικά φτωχή σε υλικά. Συχνά οι αδελφοί υπέφεραν τη στέρηση και των πιο απαραίτητων υλικών αγαθών. Μακριά από κατοικημένες περιοχές, αποκομμένοι απ’ όλο τον κόσμο μ’ ένα αδιαπέραστο δάσος γεμάτο άγρια θηρία, δεν μπορούσαν να υπολογίζουν σε καμιά ανθρώπινη βοήθεια. 
 
Συχνά δεν είχαν ούτε νάμα, για να τελέσουν τη θεία Λειτουργία και έτσι με βαθιά λύπη έχαναν και αυτή την πνευματική παρηγοριά. Συχνά επίσης δεν είχαν σιτάρι για τα πρόσφορα, κερί για τις λαμπάδες, θυμίαμα για το θυμιατό, λάδι για τις καντήλες. Άναβαν ξύλα και με τέτοιο φωτισμό τελούσαν τις ακολουθίες. Όμως στο φτωχό και κακοφωτισμένο ναό οι ίδιοι έλαμπαν σαν λαμπάδες και η φλόγα της θείας αγάπης τούς έκανε πιο φωτεινούς κι από τις λαμπρότερες επτάφωτες λυχνίες.

Ψηφίζουμε ἤ ἀπέχουμε;


Γράφει ὁ Πᾶνος

Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ ἀναγνῶστες χαίρετε ἐν Κυρίῳ!

Στὸ ἱστολόγιό μας ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ, ὅπως θὰ ἔχετε διαπιστώσει οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν συχνῶν ἀναγνωστῶν μας, οἱ ἀναρτήσεις μας δὲν ἐμπεριέχουν θέματα μὲ κομματικὸ περιεχόμενο, πολιτικὲς ἴντρικες κ.λπ. ὅπως ἐπίσης δὲν ἔχουμε πάρει ποτὲ μέχρι τώρα, μέσῳ τῶν ἀναρτήσεών  μας ἤ σχολίων μας, μέρος ὑπέρ κάποιου πολιτικοῦ κόμματος ἤ στὴν τωρινὴ προεκλογικὴ περίοδο σὲ παροτρύνσεις σχετικὰ μὲ ποιὸ κόμμα νὰ ψηφίση ὁ λαός μας, ἄν πρέπει νὰ ψηφίση ἤ ὄχι, διότι ἡ γραμμὴ τοῦ ἱστολογίου μας δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ αὐτὴ τὴν θεματολογία.

Τὸ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ εἶναι ἕνα Ὀρθόδοξο χριστιανικὸ πατριωτικὸ καὶ ἀντινεοταξικὸ ἱστολόγιο μὲ σκοπὸ νὰ συμβάλη μὲ τίς ἀναρτήσεις του στὴν πνευματικὴ καὶ κοινωνικὴ ἀφύπνιση τοῦ λαοῦ μας ποὺ τόσο ἀνάγκη ὑπάρχει στὰ πολὺ δύσκολα ποὺ ζοῦμε καὶ στὰ πολὺ δυσκολότερα ποὺ ἔρχονται.  

Παρατηροῦμε στὶς φετινὲς ἐκλογὲς ὅτι ὑπάρχει σὲ πολὺ μεγάλο μέρος τοῦ σχετικὰ ἀφυπνισμένου καὶ πιστοῦ ὀρθόδοξου λαοῦ μας  μεγάλο δίλλημα στὸ τί νὰ ψηφίσει ἀφοῦ τὰ μεγάλα κόμματα τὸ ἴδιο «ἀφεντικὸ» ὑπηρετοῦν, ἔχοντας προδώσει Πίστη καὶ Πατρίδα μὲ ἀποτέλεσμα τὴν σημερινὴ ἐν συνόλῳ κατρακύλα ποὺ βιώνουμε καθημερινὰ.

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ ἐρημίτης ὁ θαυματουργός


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὁ ἀναχωρητισμὸς εἶναι μιὰ διαχρονικὴ πρακτικὴ τοῦ ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ.  Μοναχοὶ ἐπέλεξαν νὰ ζήσουν καὶ νὰ ἀσκηθοῦν σὲ ἐρήμους, ὅπου «ἐνώπιοι ἐνωπίῳ» μὲ τὸ Θεό, ἀγωνίστηκαν νὰ καθαριστοῦν, νὰ ἁγιαστοῦν καὶ νὰ θεωθοῦν. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ἀνδρέας ὁ Ἐρημίτης, ὁ ἐν Καλάνα τοῦ Βάλτου τῆς Ἀκαρνανίας. Μιὰ μεγάλη ἀσκητικὴ μορφή, ὁ ὁποῖος σφράγισε μὲ τὴν πνευματική του ἀκτινοβολία τὴν εὐρύτερη περιοχὴ τῆς Δυτικῆς Ἑλλάδος.
 
Γεννήθηκε στὸ χωριὸ Μονοδένδρι τῆς Ἠπείρου τὸ 1209. Κάποιοι θέλουν ὡς πατρίδα του τὸ χωριὸ Συβίστα τῆς Εὐρυτανίας. Καταγόταν ἀπὸ φτωχὴ ἀλλὰ εὐσεβῆ οἰκογένεια, ὅπου διαπλάστηκε στὴν εὐσέβεια καὶ τὴν πίστη στὸ Θεὸ ὁ χαρακτῆρας του. Ἀπὸ μικρὸς ἦταν ἀναγκασμένος νὰ ἐργάζεται σκληρὰ στὰ κτήματα τοῦ πατέρα του. Ταυτόχρονα φρόντιζε νὰ συχνάζει στὴν ἐκκλησία τοῦ χωριοῦ καὶ νὰ συμμετέχει μὲ κατάνυξη στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΜΑΪΟΥ 2023


Ὁ Ὅσιος Παχώμιος ὁ Μέγας


Ὁ Παχώμιος, λεπτύνων σαρκὸς πάχος,
Ψυχῇ συνῆγε πρὶν μεταστῆναι στέαρ
Πέμπτῃ καὶ δεκάτῃ Παχώμιον ἔνθεν ἄειραν.

Ὁ Ὅσιος Παχώμιος γεννήθηκε τὸ 292 μ.Χ. στὴν Κάτω Θηβαΐδα τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ γονεῖς εἰδωλολάτρες καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Κωνσταντίνου τοῦ Μεγάλου (306 – 337 μ.Χ.). Στὸ στρατό, στὸν ὁποῖο κατετάγη, γνωρίσθηκε μὲ Χριστιανοὺς στρατιῶτες καὶ διδάχθηκε ἀπὸ αὐτοὺς τὰ τῆς Χριστιανικῆς πίστεως. Ὅταν δὲ ἀπολύθηκε ἀπὸ τὶς τάξεις τοῦ στρατοῦ, ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἀφοῦ μετέβη στὴν Ἄνω Θηβαΐδα, βαπτίσθηκε καὶ ἐκάρη μοναχός.