Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

Δρ Πίτερ Γκαριάεφ (1942 - 2020) - Το Κυματικό Γονιδίωμα - Υποψήφιος για βραβείο Νόμπελ (2021) – Гаряев Пётр Петрович

Ο Γκαριάεφ απέδειξε επίσης ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του γενετικού κώδικα και της δομής της γλώσσας, γεγονός που τον οδήγησε στη διατύπωση του "Γλωσσικού Γενετικού Κύματος"
 
Ένας από τους σπουδαιότερους μοριακούς βιολόγους της εποχής μας, πρωτοπόρος επιστήμονας και αυτός που ανακάλυψε το “Κυματικό Γονιδίωμα”, ο Ρωσικής καταγωγής Δρ Πίτερ Γκαριάεφ πέθανε στις 17 Νοεμβρίου 2020, σε ηλικία 79 ετών.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:ΜΑτθ. 15,21-27] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΗΣ ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 15,21-27]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΗΣ ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ

«Καὶ ἐξελθὼν ἐκεῖθεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ ἰδοὺ γυνὴ Χαναναία ἀπὸ τῶν ὁρίων ἐκείνων ἐξελθοῦσα ἐκραύγαζεν αὐτῷ λέγουσα· ἐλέησόν με, Κύριε, υἱὲ Δαύΐδ· ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται (:Καὶ ἀφοῦ ἔφυγε ἀπὸ κεῖ ὁ Ἰησοῦς, ἀναχώρησε πρὸς τὰ μέρη τῆς Τύρου καὶ Σιδώνας. Τότε μιὰ γυναῖκα Χαναναία ποὺ βγῆκε ἀπὸ τὰ σύνορα ἐκεῖνα, Τοῦ φώναξε δυνατά: ''Ἐλέησέ με, Κύριε, ἔνδοξε ἀπόγονε τοῦ Δαβίδ. Ἡ κόρη μου κατέχεται ἀπὸ δαιμόνιο καὶ ὑποφέρει φρικτά'')» [Ματθ. 15,21-22].

Ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος λέγει ὅτι δὲν μπόρεσε νὰ εἰσέλθει στὴν οἰκία διαφεύγοντας τὴν προσοχὴ τοῦ πλήθους [Μᾶρκ. 7,24: «Καὶ ἐκεῖθεν ἀναστὰς ἀπῆλθεν εἰς τὰ μεθόρια Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ εἰσελθὼν εἰς οἰκίαν οὐδένα ἤθελε γνῶναι, καὶ οὐκ ἠδυνήθη λαθεῖν (:Ἔπειτα ὁ Ἰησοῦς ἔφυγε ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πῆγε κοντὰ στὰ σύνορα τῆς Τύρου καὶ τῆς Σιδῶνος. Κι ἀφοῦ μπῆκε σ᾿ ἕνα σπίτι, ὅπου διάλεξε νὰ μείνει, δὲν ἤθελε νὰ γίνει γνωστὸ ὅτι ἦταν ἐκεῖ. Ἀλλὰ δὲν μπόρεσε νὰ ξεφύγει τὴν προσοχὴ τοῦ κόσμου)»].

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης: Το Αγιον Ορος ο κλήρος της Παναγίας


Το Άγιον Όρος είναι ένας τόπος ξεχωριστός. Είναι ένας προορισμένος τόπος, όπου μονάζουν, είναι αφιερωμένοι άνθρωποι του Θεού. Άνθρωποι που θέλησαν να δουλεύσουν για την αγάπη του Θεού, να τον λατρέψουν με όλες τις δυνάμεις τους, με σκοπό να αγιάσουν τους εαυτούς των και συγχρόνως να βοηθήσουν τον κόσμο με τις προσευχές τους και με το καλό τους παράδειγμα. Το να γίνει κανείς μοναχός, δεν είναι τόσο εύκολο. Πρωτίστως είναι κλήσις Θεού. Η κλήσις Θεού δεν είναι και υποχρεωτική.

Τον τόπο αυτό, το Άγιον Όρος, τον έχει διαλέξει η Παναγία μας. Μάλλον της εδόθη κλήρος, όταν οι Απόστολοι έβαλαν κλήρους σε ποιον τόπο ο καθένας θα κηρύξει το Χριστό. Της Παναγίας μας ο κλήρος έπεσε το Όρος του Άθωνος. Το Όρος αυτό, κατά την Αγιορειτική παράδοση, το επισκέφθηκε η Παναγία, όταν ήταν κατοικούμενο από ειδωλολάτρες. Όταν οι ειδωλολάτρες αντίκρυσαν την Παναγία Μητέρα, εθαύμασαν για την καλλονή της και είπαν ότι μόνο μια θεά θα μπορούσε να έχει τέτοια ομορφιά. Η Παναγία μας το ευλόγησε το Όρος αυτό και, σαν δικό της περιβόλι, το γέμισε από αφιερωμένους ανθρώπους, ζώντας εν παρθενία και αγνότητι.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Θεόδωρος Τήρων - Ὁ ἔνδοξος στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Οἱ στρατιωτικοὶ ἅγιοι εἶναι  μιὰ ἀπὸ τίς μεγάλες ὁμάδες τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἰδιαίτερη τιμὴ ἀπολαμβάνουν οἱ Μάρτυρες στρατιωτικοὶ ἅγιοι. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Μεγαλομάρτυρας Θεόδωρος ὁ Τήρων.
 
Δὲν γνωρίζουμε τὸν ἀκριβῆ χρόνο τῆς γέννησής του. Εἰκάζουμε ὅτι γεννήθηκε περὶ τὸ 280. Πατρίδα του ἦταν ἡ ποντικὴ πόλη Ἀμάσεια. Δὲ γνωρίζουμε ἐπίσης οὔτε τὰ ὀνόματα τῶν γονέων του, οὔτε λεπτομέρειες τῆς παιδικῆς του ζωῆς. Ἀναφέρεται πὼς μεγάλωσε στὸν οἰκισμὸ Εὐχάϊτα, κτισμένος στὸ μαγευτικὸ φαράγγι τοῦ ποταμοῦ Ἴριδα. Συμπεραίνουμε ὅτι καταγόταν ἀπὸ χριστιανικὴ οἰκογένεια, ἀπὸ τὴν ὁποία γαλουχήθηκε στὴν χριστιανικὴ πίστη. Παρενθετικὰ ἀναφέρουμε πὼς ὁ Πόντος ἦταν ἀπὸ τίς περιοχὲς τοῦ ρωμαϊκοῦ κράτους ὅπου εἶχε κηρυχθεῖ καὶ ἑδραιωθεῖ ὁ Χριστιανισμός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΒΑΤΟ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024


Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Τήρων 


Τήρων, ὁ δηλῶν ἀρτίλεκτον ὁπλίτην,
Θεῷ πρόσεισιν, ἀρτίκαυστος ὁπλίτης.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ πυρὶ Τήρωνα πυρὶ φλεγέθουσιν.

Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Τήρων καταγόταν ἀπὸ τὸ χωριὸ Ἀμάσεια στὴ Μαύρη Θάλασσα, ποὺ ὀνομαζόταν Χουμιαλὰ καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Μαξιμιανοῦ (286 – 305 μ.Χ.), Γαλερίου (305 – 311 μ.Χ.) καὶ Μαξιμίνου (305 – 312 μ.Χ.). Ὀνομάζεται Τήρων, διότι κατετάγη στὸ στράτευμα τῶν Τηρώνων, δηλαδὴ τῶν νεοσυλλέκτων, διοικούμενο ὑπὸ τοῦ πραιπόσιτου Βρίγκα.

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024

Νώντας Σκοπετέας: Δεν είναι μόνο οι 176...


 
Μπῆκαν στὴν πόλη οἱ ἐχθροί, ἀπὸ τὶς κερκόπορτες ποὺ ἀφήσαμε ὀρθάνοιχτες ἀδελφοὶ καὶ πατέρες! 
 
Μόλις πρὶν λίγο καιρό, ὁ μέσος κληρικὸς στηνόταν στὴν εἴσοδο τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι γιὰ νὰ ἐμποδίσῃ ὅσους αὐτοαφοριζόμενοι καὶ αὐτοκατάκριτοι θεσμοθετοῦν τὰ ἄθεσμα καὶ τὰ διεστραμμένα, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀστυνομεύσῃ ὅσους δίψαγαν νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὸν Ζωντανὸ Θεό. 
 
Γιὰ κάθε πόρτα ποὺ ἔκλεινε καὶ σφραγιζόταν στὸ Θεοφοβούμενο καὶ στὸ Θεάρεστο, ἄνοιγε μιὰ κερκόπορτα διάπλατα, νὰ εἰσέλθῃ τὸ Θεοστυγὲς καὶ τὸ Θεομίσητο. 

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Ο πολιτικός γάμος ως πρώτη σπορά του παρά φύσιν γάμου

Σκέψεις με αφορμή το βιβλίο του μακαριστού Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλινίκου Καρούσου «Η οικογένεια στο στόχαστρο» 1987

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

Το κείμενο που ακολουθεί αφιερώνεται στην μνήμη του Δασκάλου μου Κώστα Μπέη, καθηγητή Πολιτικής Δικονομίας στην Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος εγκατέλειψε τον απαίσιο τούτον κόσμο μία ημέρα προτού πληροφορηθεί τα θλιβερά μαντάτα της επονείδιστης, παρά φύσιν νομοθέτησης του ελληνικού κΥνοβουλίου.
 
Δεν απαιτείται ιδιαίτερος κόπος για να αντιληφθεί ο μέσος Έλληνας πολίτης ότι ο γάμος των ομοφυλόφιλων δεν θα μπορούσε να γίνει ανεκτός χωρίς σοβαρούς κραδασμούς από την κοινωνία, αν όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε καλλιεργηθεί το έδαφος για να υλοποιηθεί ο νεοεποχίτικος θερισμός του υβριδικού (και, ταυτοχρόνως, υβριστικού για τον Δημιουργό) παρά φύσιν γάμου.

Νώντας Σκοπετέας: Αὐτοί πού νομοθετοῦν ὅσα πληγώνουν τόν Χριστό μας...


 
....Στίβος ἀσκήσεως οἱ Καρυές! Ἔρωτι τὴν ψυχὴν τρωθέντες οἱ οἰκιστὲς τους, στὸ πέρασμα τόσων αἰώνων! Ἄγρυπνοι φύλακες τῶν προσταγμάτων τοῦ Χριστοῦ μας! Σὲ μέρη ποτισμένα μὲ αἷμα καὶ ἱδρῶτα ἀγωνιστῶν τῆς πίστης βρισκόμαστε καὶ πάλι. Ὁ Γέροντας στὸ κελλί –σύννεφο καθισμένος μὲ ἀρκετοὺς προσκυνητὲς στὸ ὑπαίθριο φτωχό του ἀρχονταρίκι. Ἐπίγονος Καρεωτῶν Ἁγίων, μὲ τὴν ὑψοῦσαν ταπείνωση, σὲ κάθε λόγο καὶ παραμικρὴ κίνησή του! 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Β΄ Κορ. 6,16-7,1] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Β΄ Κορ. Στ΄ 14-18 καί ζ΄ 1

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Β΄ Κορ. 6,16-7,1]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Β΄ Κορ. Στ΄14-18 καὶ ζ΄ 1

«Μὴ γίνεσθε ἐτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; Τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; Ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; (:Μὴ συνάπτετε στενὸ σύνδεσμο πρὸς τοὺς ἀπίστους, μὲ τοὺς ὁποίους δὲν μπορεῖτε νὰ ἀποτελέσετε ταιριαστὸ ζευγάρι, ὥστε νὰ μπαίνετε στὸν ἴδιο ζυγὸ μαζί τους· διότι ποιά συνάφεια καὶ ἀνάμειξη μπορεῖ νὰ ὑπάρχει μεταξὺ τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς παρανομίας; Καὶ ποιά ἐπικοινωνία μεταξὺ φωτὸς καὶ σκότους; Καὶ ποιά συμφωνία μπορεῖ νὰ γίνει μεταξὺ τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Σατανᾶ; Ἢ ποιό μερίδιο δύναται νὰ ἔχει ἕνας πιστὸς μὲ ἕναν ἄπιστο;)» [Β΄ Κορ. 6,14-15].

“Καληνύχτα Ελλάδα…” Η συγκλονιστική κραυγή μιας μαθήτριας…

 

“Καληνύχτα γλυκιά μου πατρίδα . Καληνύχτα γλυκιά μου Ελλάδα. Θα αργήσει να ξημερώσει”
 
Γράφει η Ροδούλα Τσίμα
μαθήτρια Γ Λυκείου
 
Στις 15-02-2024, ναι, γράφτηκε μια ακόμα σελίδα στην ιστορία. Μια θλιβερή σελίδα στην ιστορία του Έθνους μας. 
Μια σελίδα για την οποία κανένας πρόγονος μας δεν θα είναι υπερήφανος. 
 
Δεν νομίζω ότι οι αγωνιστές του 1821 όταν ελευθέρωναν την Ελλάδα θα πίστευαν ότι 203 χρόνια μετά θα την κυβερνούν αφορισμένοι πολιτικοί που θα ψηφίζουν αντίχριστους νόμους! 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Φλαβιανός Κωνσταντινουπόλεως


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἔδωσαν μεγάλους ἀγῶνες γιὰ νὰ διασωθεῖ ἡ σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη τῆς Ἐκκλησίας μας. Μόνο ποὺ αὐτὸς ὁ ἀγῶνας τους εἶχε μεγάλο κόστος γιὰ τοὺς ἴδιους. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε ὁ ἅγιος Φλαβιανὸς ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, ὁ ὁποῖος προέταξε τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ ἦρθε σὲ σύγκρουση μὲ τὴν πολιτικὴ ἐξουσία.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Οἱ Ἅγιοι Πάμφιλος, Δανιήλ, Ἠλίας, Ἡσαΐας, Θεόδουλος, Ἱερεμίας, Ἰουλιανός, Οὐάλης, Παῦλος, Πορφύριος, Σαμουὴλ καὶ Σέλευκος οἱ Μάρτυρες



Εις τον Πάμφιλον
Ὑπὲρ τὸ πᾶν σε Πάμφιλος φιλῶν Λόγε,
Καὶ τὴν τομὴν ἡγεῖτο τῆς κάρας φίλην.

Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024

Θεοφάνης Μαλκίδης: Λευτεριά στον Αμπντουλάχ Οτσαλάν

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης* 

Λευτεριά στον Κουρδικό  λαό, Λευτεριά στον 

Αμπντουλάχ Οτσαλάν !

Στη μνήμη του Θεόφιλου Γεωργιάδη

Συμπληρώθηκαν τις ώρες αυτές 25 χρόνια από τη διεθνή συνωμοσία και το οργανωμένο σχέδιο από κράτη και παρακρατικούς οργανισμούς εναντίον του Αμπντουλάχ Οτσαλάν  και του κουρδικού λαού, συνωμοσία που οδήγησε στη σύλληψη του ηγέτη του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν από τις τουρκικές στρατιωτικές και μη υπηρεσίες.

Τότε ,στις 15 Φεβρουαρίου του 1999, όταν οι εγχώριοι,  αυτοαποκαλούμενοι πρωθυπουργοί, υπουργοί, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, θεσμικοί,  οι  υπάλληλοι  ξένων συμφερόντων , παρέδωσαν στην φασιστική Τουρκία , τον αρχηγό του απελευθερωτικού κινήματος του Κουρδικού έθνους.

Ανθρωπιστική τραγωδία στη Γάζα: Τα παιδιά μένουν νηστικά επί μέρες ή επιβιώνουν με ζωοτροφές


«Σοβαρός κίνδυνος λιμού»
 

Άνθρωποι που ζουν στο απομονωμένο βόρειο τμήμα της Γάζας είπαν στο BBC ότι τα παιδιά μένουν χωρίς φαγητό για μέρες, καθώς είναι όλο και πιο συχνό το φαινόμενο να μην λαμβάνουν άδεια εισόδου τα φορτηγά, που μεταφέρουν βοήθεια. Ορισμένοι έχουν καταφύγει στην άλεση ζωοτροφών σε αλεύρι για να ταΐσουν τα παιδιά τους, αλλά ακόμη και τα αποθέματα αυτών των σιτηρών μειώνονται τώρα, λένε.
 
Ο ΟΗΕ έχει προειδοποιήσει ότι ο οξύς υποσιτισμός μεταξύ των μικρών παιδιών στο βορρά έχει αυξηθεί απότομα και είναι πλέον πάνω από το κρίσιμο όριο του 15%.

Ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας στό «Ἀνατρεπτικό Δελτίο» γιά τό βδελυρό νομοσχέδιο.

Ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας γιὰ τὸ βδελυρὸ νομοσχέδιο, τὶς ἀναμενόμενες τραγικές του συνέπειες για τὴν πατρίδα μας, καθώς καὶ τὶς βαρύτατες εὐθύνες ὅσων τὸ προώθησαν, ἀλλὰ καὶ ἐκείνων ποὺ ἐνῷ μποροῦσαν νὰ τὸ ἀποτρέψουν, ἐπέλεξαν νὰ μὴν τὸ κάνουν. Στὸ «Ἀνατρεπτικὸ Δελτίο» (13-2-2024), λίγες ὧρες πρὶν ἀρχίσει μέσα στὴ Βουλὴ ἡ θλιβερὴ συζήτηση. 

Δεῖτε πιό κάτω τὸ 15λεπτο βίντεο...

Σάββας Ιακωβίδης: «Δεν υπάρχει ισχυρή, αξιόπιστη εξωτερική πολιτική αν δεν συνοδεύεται από ισχυρή αποτρεπτική ισχύ»


 Σάββας Ιακωβίδης

Ποιος Έλληνας, της Κύπρου ή της Ελλάδος, διαφωνεί με την πιο πάνω σοβαρή επισήμανση; Ανήκει στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Ν. Χριστοδουλίδη. Μιλώντας σε χοροεσπερίδα του Συνδέσμου Αξιωματικών Κυπριακού Στρατού (30/1/2024), είπε: «Η ενίσχυση της αποτρεπτικής δύναμης της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν είναι ένα θέμα στο οποίο υπάρχει η οποιαδήποτε διαφωνία ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τα κόμματα, είναι ενδεχομένως το μόνο θέμα στο οποίο υπάρχουν κοινές θέσεις, κοινές προσεγγίσεις. Και αυτή είναι η ορθή προσέγγιση, διότι μιλάμε για ένα κράτος που βρίσκεται υπό κατοχή τα τελευταία 50 χρόνια». Ένα κυπριακό ευρωπαϊκό κράτος, που «επιδιώκει όχι με λόγια αλλά με πράξεις να βρίσκεται στον σκληρό πυρήνα της ΕΕ, ο οποίος περνά μέσα από την ενίσχυση των αμυντικών ικανοτήτων της ΕΕ, κάτι που η Κυπριακή Δημοκρατία υποστηρίζει ένθερμα».

Άγιος Πορφύριος: να έχετε καλούς λογισμούς


Ένα χαρακτηριστικό του Αγίου Πορφυρίου – διηγείται ο π. Γεώργιος Καλαντζής, Εφημέριος Αγίου Γερασίμου Ιλισίων – ήταν οι θεραπείες ασθενειών, κυρίως δια της προσευχής, αλλ’ ακόμα και με δήθεν μάλωμα, ακόμα και με δήθεν ξυλοδαρμό. Χαρακτηριστικά είναι δύο παραδείγματα: Πήγε μία κοπέλλα που είχε πολλή ακμή στο πρόσωπό της, είχε σπυριά, και αισθανόταν πολύ άσχημα, ήταν απελπισμένη, οπότε ο Γέροντας της δίνει μία στο ένα μάγουλο και της λέει «άντε φύγε από εδώ που απελπίζεσαι· δεν ντρέπεσαι; με τα χαζά σπυριά σου απελπίζεσαι; άντε τώρα στο καλό…, στο καλό…». Την έδιωξε και φεύγοντας παρατήρησε η κοπέλλα ότι από εκεί που είχε φάει το σκαμπίλι είχαν φύγει τα σπυριά. Γυρίζει πίσω και λέει «Γέροντα, έτσι και έτσι…». «Βρε, φύγε από εδώ». Της δίνει μία και από την άλλη πλευρά και θεραπεύτηκε και από αυτήν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Ὀνήσιμος ὁ Ἀπόστολος μαθητὴς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου


Ἥπλωσεν Ὀνήσιμος εἰς θλάσιν σκέλη,
Παύλου σκελῶν δραμόντα γενναίους δρόμους.
Πέμπτῃ Ὀνησίμου σκέλεα θραῦσαν δεκάτῃ τε.


Ὁ Ἅγιος Ὀνήσιμος, ἕνας ἀπὸ τοὺς ἑβδομήκοντα Ἀποστόλους, ἦταν δοῦλος στὸ σπίτι τοῦ Ρωμαίου ἄρχοντα Φιλήμονος, ὁ ὁποῖος καταγόταν ἀπὸ τὴν Φρυγία καὶ ἔγινε Χριστιανὸς ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο. Ὁ Ὀνήσιμος ἔφυγε κρυφὰ ἀπὸ τὸν κύριό του καὶ μετέβη στὴ Ρώμη σὲ ἐπίσκεψη τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. 

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

Δημήτρης Δασκαλάκης: Είναι ο γάμος ιδιωτική υπόθεση;

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Στις 3-2-2024, δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή» άρθρο της Έφης Κουνουγέρη-Μανωλεδάκη, ομότιμης καθηγήτριας του Αστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, που επιγραφόταν «Tο οικογενειακό δίκαιο και “τι ακριβώς είναι ο γάμος;”»1.

Η ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ

Στο εν λόγω άρθρο υποστηρίζεται η άποψη σύμφωνα με την οποία

«ο γάμος είναι μια συμβατική σχέση που αποβλέπει στην ικανοποίηση των ιδιωτικών προσδοκιών των μερών της και έχει κατά κύριο λόγο ιδιωτικό χαρακτήρα».

Η συγκεκριμένη θέση της αρθρογράφου στοιχίζεται με την συμβατική θεωρία σύμφωνα με την οποία ο γάμος αποτελεί σύμβαση του Αστικού Δικαίου, που παράγει για τους συζύγους έννομα αποτελέσματα, όπως κάθε άλλη αστική σύμβαση.

Έκκλησι- Ανοιχτή Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας και τους Βουλευτές του Κοινοβουλίου!



Ποτέ στην μακραίωνη ιστορία τους, οι Έλληνες, δεν ήταν ρατσιστές, ούτε μισάνθρωποι!
 
Είτε λόγω της πανάρχαιης αρχής της φιλοξενίας εκ του "ξενίου Διός", είτε λόγω της μετέπειτα Ορθοδόξου Παραδόσεως, αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν τα ιδιαιτέρων αναγκών και πάσχοντα πρόσωπα, με αγάπη και κατανόησι, συμπάσχοντες στα σωματικά και ψυχικά άλγη τους.
 
Όσον αφορά την ιδιαιτερότητα της κοινωνικής, βιολογικής και ψυχικής αποκλίσεως των ομοφυλοφύλων, αλλά και όλων όσοι οδηγήθηκαν σε αποκλίνουσες συμπεριφορές λόγω των παθών, πάντοτε οι Έλληνες απαντούσαν με αγάπη προς το πρόσωπο, αλλά με αυστηρότητα όσον αφορά τα πάθη, που οδηγούν στην εσωτερική σκλαβιά του ανθρώπου.

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ὁ ἀντινομισμός τοῦ Βαλεντινισμοῦ πίσω ἀπό τήν γιορτή τοῦ «Ἁγίου» Βαλεντίνου

 
 
Στὶς μέρες μας βλέπουμε νὰ γιορτάζεται ἀπὸ τοὺς πολλοὺς στὶς 14 Φεβρουαρίου κάθε ἔτους ἡ μνήμη ἑνὸς ὑποτιθέμενου Ἁγίου τοῦ Χριστιανισμοῦ, μὲ τὸ ὄνομα Βαλεντῖνος ἢ Οὐαλεντῖνος, τὸν ὁποῖον θεωροῦν ὡς τὸν Ἅγιο τοῦ ἔρωτα καὶ τὸν προστάτη τῶν ἐρωτευμένων.
 
Ὁρισμένοι, μάλιστα, ἰσχυρίζονται ὅτι ὅλο αὐτὸ σχετίζεται ἄμεσα μὲ κάποιον ἀπὸ τοὺς δυὸ ὁμώνυμους Ἁγίους ποὺ γιορτάζει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας τὴν συγκεκριμένη ἡμέρα, ἐνῶ ἄλλοι ἀναφέρουν ὅτι αὐτὸ ἔχει νὰ κάνει μὲ μιὰ κάποια παράδοση γιὰ ἕναν ἄλλο ὑποτιθέμενο Ἅγιο ποὺ τιμᾶ ἡ λεγόμενη Καθολικὴ Ἐκκλησία, μὴ δίνοντας, ὅμως, ἰδιαίτερη σημασία στὸ γεγονὸς ὅτι ἡ περίοδος ποὺ τὸν τοποθετοῦν βρίσκεται πολὺ πρὶν τὸ Σχίσμα γιὰ νὰ ἔχουμε ξεχωριστὴ ἁγιοκατάταξη καὶ τιμή του.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὑπονομευτές τῆς ἀντίστασης κατά τοῦ βδελύγματος: μέ ποιά λογική καί μέ ποιό δικαίωμα;

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ἱστορίας 

      Καὶ συνεχίζοντας ὅσα ἔγραφα τὶς προηγούμενες μέρες γιὰ ρασοφόρους ὑπονομευτὲς κάθε πραγματικῆς ἀντίστασης, δὲν ὑπάρχουν μόνο ἐκεῖνοι οἱ μητροπολῖτες ποὺ ἐπεχείρησαν οὐσιαστικὰ νά τὴν ἀκυρώσουν, ἐμφανιζόμενοι μὲν τυπικὰ νὰ ἀντιδροῦν, ἀλλὰ μὲ προσχηματικοὺς καὶ τελείως ἀνούσιους καὶ ἀναποτελεσματικοὺς τρόπους (ψηφίσματα, κείμενα θεολογικῶν ἀναλύσεων, ἀνώδυνες γιὰ τὸ καθεστὼς νανουριστικὲς συνάξεις σὲ ἐσωτερικοὺς χώρους καὶ καπελωμένες ἀπὸ τοὺς ἴδιους κλπ). Ὑπάρχουν ὡστόσο καὶ ἐκεῖνοι ποὺ ἀκόμη καὶ αὐτὰ τὰ ἀπειροελάχιστα ἀποπειράθηκαν νά τὰ ἀποτρέψουν, εἴτε προβοκάροντάς τα, εἴτε συνιστῶντας μόνο προσευχὴ καὶ ὑπονοῶντας (ἢ καὶ λέγοντας εὐθέως) ὅτι κάθε ἄλλη δράση εἶναι μάταιη καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ἀποτρέψει τὴν ὑπερψήφιση τοῦ σοδομιτικοῦ βδελύγματος. Τὸ πόσο ἀπαράδεκτη εἶναι ὅμως αὐτὴ ἡ στάση (ποὺ βεβαίως θυμίζει ἔντονα καὶ τὴ σύγχρονη «ρεαλιστικὴ» ἐξωτερική μας πολιτική - ἤτοι, στὴν πραγματικότητα, τὴν ἄκρως...δυναμική συμπεριφορὰ ψοφοδεοῦς ραγιᾶ) εἶναι, νομίζω, προφανές - καὶ μάλιστα γιὰ δύο λόγους.

Ἅγιος Παΐσιος: Ὅσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει


– Γέροντα, ποῦ ὀφείλεται ἡ γκρίνια καὶ πῶς μπορεῖς νὰ τὴν ἀποφύγης;

– Στὴν κακομοιριὰ ὀφείλεται καὶ μὲ τὴν δοξολογία τὴν κάνει κανεὶς πέρα. Ἡ γκρίνια γεννᾶ γκρίνια καὶ ἡ δοξολογία γεννᾶ δοξολογία. Ὅταν δὲν γκρινιάζη κανεὶς γιὰ μιὰ δυσκολία ποὺ τὸν βρίσκει, ἀλλὰ δοξάζη τὸν Θεό, τότε σκάζει ὁ διάβολος καὶ πάει σὲ ἄλλον ποὺ γκρινιάζει, γιὰ νὰ τοῦ τὰ φέρη ὅλα πιὸ ἀνάποδα. Γιατί, ὅσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.

Μερικὲς φορὲς μᾶς κλέβει τὸ ταγκαλάκι καὶ μᾶς κάνει νὰ μὴ μᾶς εὐχαριστῆ τίποτε, ἐνῶ μπορεῖ κανεὶς ὅλα νὰ τὰ γλεντάη πνευματικὰ μὲ δοξολογία καὶ νὰ ἔχη τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Νά, ξέρω κάποιον ἐκεῖ στὸ Ὄρος πού, ἂν βρέξη καὶ τοῦ πῆς «πάλι βρέχει», ἀρχίζει: «Ναί, ὅλο βρέχει, θὰ σαπίσουμε ἀπὸ τὴν πολλὴ ὑγρασία». Ἂν μετὰ ἀπὸ λίγο σταματήση ἡ βροχὴ καὶ τοῦ πῆς «ἔ, δὲν ἔβρεξε καὶ πολύ», λέει: «Ναί, βροχὴ ἦταν αὐτή; θὰ ξεραθῆ ὁ τόπος...». Καὶ δὲν μπορεῖ νὰ πῆ κανεὶς ὅτι δὲν εἶναι καλὰ στὸ μυαλό, ἀλλὰ συνήθισε νὰ γκρινιάζη. Νὰ εἶναι λογικὸς καὶ νὰ σκέφτεται παράλογα!

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος ὁ ἐν τῷ Ὄρει


Ὁ Βουνός, ὡς Κάρμηλος, ἦν Αὐξεντίω,
Φανέντι τἄλλα πλὴν τελευτῆς Ἠλία.
Λεῖψε βίον δεκάτῃ Αὐξέντιος ἠδέ τετάρτῃ.


Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Συρία. Ἔζησε στὴν Κωνσταντινούπολη ἐπὶ αὐτοκράτορα Θεοδοσίου Β’ τοῦ Μικροῦ (408 – 450 μ.Χ.) καὶ κατεῖχε τὸ ἀξίωμα τοῦ σχολαρίου τοῦ στρατηλάτου.

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Γνωστικές σέκτες: Βαλεντινισμός και Βαλεντινιστές (η γνωστική ρίζα της δυτικόφερτης ημέρας του "Αγίου" Βαλεντίνου)


Στην κατηγορία αυτή υπάγονται οι σέκτες που προέκυψαν από την διδασκαλία Βαλεντίνου, εμπνευστή του συστήματος. Κοινά χαρακτηριστικά στην διδασκαλία τους είχαν:

(1) την αποδοχή ενός Πληρώματος από 30 Αιώνες

(2) την απόδοση σε αυτούς ονομάτων ελληνικών αρετών

(3) την προσθήκη της ενδιάμεσης τάξης των ψυχικών

(4) την πτώση ενός Αιώνος

Ο δυισμός τους εμφανίζεται με την αποδοχή του κόσμου, ως δημιουργήματος του κατώτερου Αιώνα και συνεπαγωγικά ως κακού.

Από σέκτα σε σέκτα έχουμε παραλλαγή της διδασκαλίας για την πτώση του Αιώνα και την επακόλουθη δημιουργία του κόσμου.