Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

Ο όσιος Σεραφείμ ως διάκονος


Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς

Αφού έζησε οκτώ χρόνια ως υποτακτικός στην έρημο του Σαρώφ, ο Πρόχορος αξιώθηκε στις 18 Αυγούστου του 1786, στο εικοστό έβδομο έτος της ηλικίας του, να καρεί μοναχός και να λάβει το νέο όνομα Σεραφείμ. 

Το μοναχικό σχήμα και η ίδια η σημασία του νέου ονόματος (*) υπενθύμιζαν σ’ αυτόν την καθαρότητα και την πύρινη διακονία των Αγγέλων προς τον Θεό και ενίσχυαν μέσα του όλο και περισσότερο τον πόθο και τον ιερό ζήλο να διακονήσει τον Κύριο. 

Διπλασίασε τους κόπους και τους αγώνες, άρχισε να ζει ακόμη ησυχαστικότερα και να βυθίζεται στην εσωτερική θεωρία.

Συγκλονιστικό βίντεο από Λέσβο: Πολίτες ψάλλουν «Τη Υπερμάχω» κόντρα σε ΜΚΟ & αλλοδαπούς - Αγιασμός στον Σταυρό


Συγκλονιστικές στιγμές στην Λέσβο καθώς εκατοντάδες κάτοικοι πήγαν στην γνωστή- για τις συγκρούσεις με την κυβέρνηση και τα ΜΑΤ-, ακτή Απελή και έψαλλαν το «τη Υπερμάχω» ενώ ακολούθησε αγιασμός στον μεγάλο Σταυρό της πίστης που έστησαν κάποια παλικάρια απέναντι σε ΜΚΟ, EΡΤ, ΜΑΤ και αλλοδαπούς.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η προσέλευση του κόσμου στον αγιασμό του Σταυρού στην θέση Απελή .

Πλήθος κόσμου, ηλικιωμένοι, νεαροί, παιδιά, γυναίκες, ιερείς κρατώντας ελληνικές σημαίες αψήφησαν τις απειλές και βρέθηκαν στην ακτή Απελή για τον αγιασμό του γιγαντιαίου Σταυρού.

Δυο ιερείς τέλεσαν τον αγιασμό, ενώ συγκινητική ήταν η στιγμή όταν οι ιερείς μαζί με τον κόσμο έψαλλαν «Τη Υπερμάχω Στρατηγώ….»

Άγιος Πορφύριος: Η αγάπη είναι πάνω απ' όλα



Η αγάπη προς τον Χριστό δεν έχει όρια, το ίδιο και η αγάπη προς τον πλησίον. Να εκτείνεται παντού, στα πέρατα της γης. Παντού, σε όλους τους ανθρώπους. 

Εγώ ήθελα να πάω να ζήσω μαζί με τους χίπηδες στα Μάταλα χωρίς, βέβαια, αμαρτίες, για να τους δείξω την αγάπη του Χριστού, πόσο είναι μεγάλη και πώς μπορεί να τους αλλάξει να τους μεταμορφώσει. Η αγάπη είναι πάνω απ’ όλα.

Θα σας πω ένα παράδειγμα: 

Ήταν ένας ασκητής κι είχε δύο υποτακτικούς. Προσπαθούσε πολύ να τους ωφελήσει και να τους κάνει καλούς.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων


Εἴσελθε, κέρδος ἐκ ταλάντων προσφέρων,
Εἰς τὴν χαράν, Κύριλλε, τοῦ σοῦ Κυρίου.
Ὀγδοάτῃ δεκάτῃ θάνατος μέλας εἷλε Κύριλλον.

Ὁ Ἅγιος Κύριλλος καταγόταν ἀπὸ τὴν Παλαιστίνη καὶ γεννήθηκε πιθανῶς τὸ ἔτος 313 μ.Χ. στὰ Ἱεροσόλυμα. Χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος ὑπὸ τοῦ Ἐπισκόπου Ἱεροσολύμων Μαξίμου τοῦ Γ’ (333 – 348 μ.Χ.), τὸν ὁποῖο καὶ διαδέχθηκε στὴν ἐπισκοπικὴ ἕδρα κατὰ τὶς ἀρχὲς τοῦ ἔτους 348 μ.Χ., εἴτε διότι ὁ Μάξιμος ἀπομακρύνθηκε ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Ἀρειανούς, εἴτε διότι πέθανε.

Κυριακή 17 Μαρτίου 2019

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Ο λαός του Θεού υποχρεούται να αγρυπνεί στα θέματα της Πίστεως


Ομιλία μακαριστού Γέροντος π. Αθανασίου Μυτιληναίου (1927 – 2006)

Υπάρχει η παναίρεσις του οικουμενισμού η οποία έχει πιάσει από το σβέρκο Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους ανά τον κόσμον όλον. Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους ανά τον κόσμον όλον. Ξέρετε, κάποιος έρχεται από πίσω σου και σου πιάνει με το χέρι εδώ το σβέρκο. Ακινητοποιείσαι. Άμα πιάσεις τη γάτα από το σβέρκο και τη σηκώσεις, δεν μπορεί να σε δαγκώσει. Δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Ακινητοποιείται.

Έτσι λοιπόν ο διάβολος, η αίρεσις αυτή, η παναίρεσις αυτή του οικουμενισμού, αυτή τη στιγμή έχει πιάσει πολύ πολύ πολύ υψηλά κεφάλια και αρχίζει να κατεβαίνει προς τα κάτω, προς τον λαό. Αυτή τη στιγμή όμως έχει πιάσει υψηλά κεφάλια παγκοσμίως, το ξαναλέγω.

Μεταμοντέρνα Αριστερά (27) – Λουμπενισμός της Εξουσίας, ανώτατο στάδιο του ΣΥΡΙΖΑΙΙΚΟΥ εκφυλισμού



Του Ηλία Παπαναστασίου

«Κάθε πόλη και στάδιο κάθε χωριό και γυμναστήριο» διαλαλούσε η επτάχρονη χούντα. Την θυμήθηκε στα τελευταία του ο ΣΥΡΙΖΑ και κάθε συγκέντρωσή του είναι το πανηγύρι των ΜΑΤ και της Αστυνομίας μη τολμώντας κανένας εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ να εμφανιστεί χωρίς τρεις–τέσσερις διμοιρίες των ΜΑΤ να τον συνοδεύουν. 

Προηγήθηκε το νομοσχέδιο του Μακρόν στην Γαλλία για τον «Γονέα 1» Και « Γονέα 2» και το οποίο ο μανιωδώς πολιτικά «ορθός» ΣΥΡΙΖΑ βιάζεται να το ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία φθάνοντας στον υπερθετικό βαθμό την παρακμή και τον εκφυλισμό της ελληνικής κοινωνίας.

Λάμπρος Σκόντζος, Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας.



ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Η Αγία μας Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία καθόρισε, ως όφειλε, επακριβώς τα όρια της αλήθειας και της πλάνης, διότι πιστεύει ότι η αλήθεια είναι συνώνυμη με τη σωτηρία. Οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων περιχαρακώνουν την βιβλική αλήθεια και την αυτοσυνειδησία της Εκκλησίας μας, ώστε να αποτελούν την αλάνθαστη πυξίδα πλεύσης του νοητού σκάφους της ως τα έσχατα της ιστορίας.

Μελετώντας με προσοχή το «Συνοδικό» Της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, το οποίο διαβάζεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας στους ναούς, κατά την τελετή της περιφοράς των Ιερών Εικόνων, μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα τη μέριμνα των Πατέρων να καθαρθεί η πίστη της Εκκλησίας από περιρρέουσες ιδέες του παρελθόντος, τις οποίες κάποιοι αναμίγνυαν με την διδασκαλία Της, με στόχο να επικρατεί σύγχυση στους πιστούς.

Ἅγιος Παΐσιος: Πῶς θὰ ἀπαλλαγοῦμε ἀπὸ τὰ πάθη



– Γέροντα, γιατί πέφτω συνέχεια στὴν γαστριμαργία;

– Γιατὶ ἐκεῖ ἔχεις ἀδυναμία. Ὁ διάβολος πολεμάει τὸ φυλάκιο ποὺ εἶναι ἀδύνατο· τὰ ἄλλα ποὺ εἶναι ὀχυρωμένα καλὰ δὲν τὰ χτυπάει. 

«Ἂν καταλάβω αὐτὸ τὸ φυλάκιο, λέει, εὔκολα θὰ καταλάβω ἕνα-ἕνα καὶ ὅλα τὰ ἄλλα φυλάκια». Γι᾿ αὐτό, τὸ ἀδύνατο φυλάκιο πρέπει νὰ ὀχυρώσης καλά.

– Γέροντα, πελαγώνω, ὅταν βλέπω τὰ πάθη μου.

– Νὰ μὴν πελαγώνης οὔτε νὰ δειλιάζης. Μὲ θάρρος νὰ παίρνης ἕνα–ἕνα τὰ πάθη σου, ἀρχίζοντας τὸν ἀγώνα σου ἀπὸ τὸ πιὸ μεγάλο. 

Πόσο μπορούμε να ζήσουμε χωρίς ρεύμα;


Το «μπλακ άουτ» στη Βενεζουέλα έχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα. 

Εύλογα τίθεται το ερώτημα για πόσο διάστημα θα μπορούσαμε να επιζήσουμε στην Ευρώπη δίχως ρεύμα. Μόνο για λίγες μέρες εκτιμούν ειδικοί.

Από την περασμένη Πέμπτη μεγάλα τμήματα της Βενεζουέλας έμειναν χωρίς ρεύμα. Χάος επικρατεί κυρίως στα νοσοκομεία, τα οποία δεν διαθέτουν ηλεκτρογεννήτριες για ώρα ανάγκης. Σύμφωνα με τις ΜΚΟ μέχρι σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 15 νεφροπαθείς.

Για τους περισσότερους Ευρωπαίους μια ζωή χωρίς ρεύμα, για περισσότερο από τέσσερις μέρες, είναι αδιανόητη. 

Η Σαρακοστή αποκαλύπτει την κρυφή πραγματικότητά μας (Γέροντας Μωυσής Αγιορείτης †2014)


Η προ του Πάσχα περίοδος που διερχόμαστε γεννά ή θα πρέπει να γεννά κάποια ιδιαίτερα συναισθήματα μέσα μας. Η ωραιότατη και κατανυκτική υμνογραφία αυτής της περιόδου, οι πολλές λατρευτικές ευκαιρίες, η σαρακοστιανή νηστεία θέλουν να μας συγκεντρώσουν. Να σκύψουμε μέσα μας, να προβληματιστούμε, να προβούμε σε έναν αυτοέλεγχο προς ειλικρινή μετάνοια.
 
Ο πολύς κόσμος αγνοεί ή δεν θέλει να προσεγγίσει το νόημα των ημερών αυτών, συνεχίζοντας τη μονότονη ζωή του.
 
Ενώ λέει πως η ζωή τον κουράζει, δεν κάνει ούτε βήμα για μια ουσιαστική αλλαγή.

Νίκη ή Θάνατος. Η Μάνη επαναστατεί. [17 Μαρτίου 1821]


Η Ελληνική Επανάσταση οργανωμένη με πίστη και τόλμη από τη Φιλική Εταιρεία, αποτελεί κορύφωση της εθνικής επαναστατικής συνείδη­σης και παράδοσης, το ενδοξότερο γεγονός της νεότερης ιστορίας του Ελληνισμού και από τα σπουδαιότερα πολιτικά γεγονότα της Ευρωπαϊκής Ιστορίας. 

Στη διάρκειά της η Μάνη, βασικός συντελε­στής της απελευθέρωσης, παρέμεινε απόρ­θητη στους Τούρκους. 

Εννέα χρόνια μετά τον ηρωικό αγώνα, δημιουργείται το ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος.

ΜΑΝΗ: Καταφύγιο και Ορμητήριο

Η περιοχή της Μάνης σ’ όλη την περί­οδο της Τουρκοκρατίας παρέμεινε στην πραγματικότητα απόρθητη, παρά τις επανειλημμένες απόπειρες των Τούρκων για την υποδούλωσή της.

Η τήρηση της εκκλησιαστικής αργίας


Οι χριστιανοί παλαιότερα σέβονταν πολύ την αργία, την τηρούσαν με φόβο Θεού, δεν ήταν μία απλή τυπική πράξη. Η τήρησή της ήταν πρόξενος ευλογίας και η παράβαση επέφερε δοκιμασίες και όλεθρο.

Σ’ ένα προσφυγικό τραγούδι λέγεται ότι έχασαν το ωραίο τους χωριό, γιατί δεν τηρούσαν Κυριακές και γιορτές:

Αυτό μας έμελλε να πάθουμε, διότι δεν τηρούσαμε Κυριακές και γιορτές. Αδιάβαστοι μείνανε των γονέων οι τάφοι. Αχ, Θεέ μας, εσύ λυπήσου μας.

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής 17 Μαρτίου 2019 (Α΄Νηστειών – της Ορθοδοξίας)




Ὀρθοδοξία: ἐν Χριστῷ ζωή, ἀνοιχτός οὺρανός


Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 17 Μαρτίου 2019, τῆς Ὀρθοδοξίας (Α΄ Νηστειῶν, Ἰω. α΄ 44-52)

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἠθέλησεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ· ἀκολούθει μοι. ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά, ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου. εὑρίσκει Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ ὃν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται, εὑρήκαμεν, ᾿Ιησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ ᾿Ιωσὴφ τὸν ἀπὸ Ναζαρέτ. καὶ εἶπεν αὐτῷ Ναθαναήλ· ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι; λέγει αὐτῷ Φίλιππος· ἔρχου καὶ ἴδε. εἶδεν ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν Ναθαναὴλ ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει περὶ αὐτοῦ·

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

A' Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν (τῆς Ὀρθοδοξίας)
  


Η αγία αυτή ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία μας, η αληθινή Εκκλησία του Χριστού. Ποιούμε ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 - 843 μ.Χ.).

Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Παναγία η Μαλεβή


Ο Πάρνωνας, το κατάφυτο Βουνό της Κυνουρίας με τα πολλά μοναστήρια, φιλοξενεί στη βορεινή του πλευρά την ιερά μονή της Παναγίας Μαλεβής.

Η θεομητορική εικόνα της Κοιμήσεως, που φυλάσσεται σ’ αυτή, η μυροβλύτισσα και θαυματουργή, έχει σαγηνεύσει τις τελευταίες δεκαετίες το πανελλήνιο.

Το άγιο μύρο αναβλύζει ευωδιαστό από την αγία εικόνα. Συχνά είναι τόσο πολύ, ώστε κατεβαίνει στο προσκυνητάρι και φθάνει μέχρι το δάπεδο του ναού.

Η γυναίκα με το μύρο
Ο αείμνηστος λαϊκός ιεροκήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος, ο οποίος συντέλεσε πολύ στη διάδοση του θαυμαστού αυτού γεγονότος, διηγείται την εντυπωσιακή γνωριμία του με το άγιο μύρο και το μοναστήρι της Μαλεβής:

Ένας τρομακτικός φάκελος, μια φρικιαστική αποκάλυψη και ένα σχόλιο που προκαλούν οργή και αποτροπιασμό.



Ποιὸς Νίκος Γεωργιάδης; 

Πρώην στέλεχος τοῦ ΟΗΕ ἔχει δημοσιεύσει ἀπὸ πέρσι ἔγγραφα γιὰ 60.000 βιασμοὺς καὶ 3300 παιδοφίλους στοὺς κόλπους τοῦ Ὀργανισμοῦ! 


Επιστολή προς τους γονείς: τα παιδιά μας κινδυνεύουν από τα νέα «Θρησκευτικά»!



1. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αγαπητοί Ορθόδοξοι γονείς, αυτή η σύντομη επιστολή μας είναι μία κραυγή πόνου και αγωνίας για το πνευματικό «έγκλημα» που συντελείται εις βάρος των παιδιών μας και συνεπώς εναντίον της ίδιας της Ελλάδας, αφού η νέα γενιά είναι το μέλλον της πατρίδας μας.
Διανύουμε τη δεύτερη σχολική χρονιά που διδάσκεται στα δημοτικά, στα γυμνάσια και στα λύκεια το νέο αντίχριστο μάθημα των «Θρησκευτικών», το οποίο επέβαλε η εκκλησιομάχος Κυβέρνηση, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις των θεολόγων, του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας. Η πρώτη φορά που η Κυβέρνηση επιχείρησε να φέρει τα μεταλλαγμένα «Θρησκευτικά» στα σχολεία ήταν το 2016. Βλέποντας όμως την σθεναρή και ανυποχώρητη αντίσταση της Ιεραρχίας προέβη σε έναν παμπόνηρο πολιτικό ελιγμό: Απέπεμψε τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη και έδωσε την ψευδαίσθηση στον Ορθόδοξο λαό ότι ικανοποιήθηκε το αίτημά του. Ωστόσο, ο νέος Υπουργός, ο κ. Γαβρόγλου, συνέχισε, χωρίς δισταγμό, τα σχέδια του προκατόχου του και για να αποφύγει τις συνέπειες της προσφυγής που είχε ήδη κατατεθεί επί υπουργίας Φίλη στο «Συμβούλιο της Επικρατείας» (στο εξής Σ.τ.Ε.), έκανε κάποιες ψευτοαλλαγές, άλλαξε και τον αριθμό του ΦΕΚ, έβαλε την υπογραφή του και τώρα συμπεριφέρεται …σαν να είναι άλλα τα «προγράμματα των Θρησκευτικών» που ακύρωσε το Σ.τ.Ε. στις πρόσφατες απόφασεις του!1 (Μάρτιο του 2018)

Εσύ Γνωρίζεις Την Άγνωστη Διαταγή Νούμερο 81 Από Monsanto;


Εσύ Γνωρίζεις Την Άγνωστη Διαταγή Νούμερο 81 Από Monsanto;

Τη δεύτερη μέρα της Λαϊκής Συνέλευσης στη Χάγη, (15/10/2016) στο εργαστήριο «για τα βήματα για την ελευθερία των σπόρων» η Λιβανέζα δημοσιογράφος Lilia Ghanem μας θύμισε την ιστορία των σπόρων κατά την διάρκεια της κατοχής του Ιράκ από της Η.Π.Α.

Το 2003, ένας από τους πρώτους νόμους που επιβλήθηκαν ήταν η διαταγή νούμερο 81,που επέβαλε στους αγρότες να παραδώσουν τους σπόρους....
τους και να μην τους φυτεύουν αλλά να φυτεύουν τους εμπορικούς σπόρους. 

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης: Ο απλανής πνευματικός


Ο όσιος Γεώργιος δεν προσπαθούσε να προσελκύσει κόσμο και ν’ αποκτήσει πολλά πνευματικά τέκνα. Δεν επιθυμούσε καθόλου δόξες, τιμές και μεγαλεία. Δεν ήθελε πλήθη να τον κολακεύουν, επαινούν και ακολουθούν. 

Μάλιστα, όταν έβλεπε ότι δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι να τηρήσουν τους λόγους του, τους έστελνε σε διάφορους άλλους πνευματικούς.

Το λειτούργημα του πνευματικού το θεωρούσε υπεύθυνο, ότι είχε λόγο να δώσει στον Θεό για όλα, και δεν επέτρεπε στον εαυτό του εύκολες «οικονομίες». 

Προτιμούσε να τον πουν σκληρό, παράξενο, αυστηρό, ιδιότροπο, αφιλάνθρωπο και υπερβολικό, παρά να παραβεί τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας.

Στις 18 Μαΐου ανοίγει ξανά για επισκέπτες η Μονή της Παναγίας του Σουμελά



Στις 18 Μαΐου, ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας Μουσείων, ανοίγει τις πόρτες του στους επισκέπτες, το πρώτο μέρος του μοναστηριού της Παναγίας του Σουμελάστην Τραπεζούντα της Μαύρης Θάλασσας, σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό Τουρισμού, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι.

Οι εργασίες αποκατάστασης του Μοναστηριού συνεχίζονται τα τελευταία χρόνια και τον Δεκαπενταύγουστο του 2019 θα πραγματοποιηθεί και θεία λειτουργία από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Ένα χρόνο πριν αρχίσουν οι εργασίες συντήρησης οι επισκέπτες του μοναστηριού έφταναν τις 700 χιλιάδες.

Περί κενοδοξίας – Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος


(Για την πολύμορφη κενοδοξία)

1. Η κενοδοξία είναι ως προς τη μορφή, μεταβολή της φυσικής τάξεως, διαστροφή των ηθών και παρατήρηση όσων είναι αξιοκατάκριτα. 

Ως προς την ποιότητα, επιβουλεύεται το θησαυρό μας, είναι σκορπισμός του κόπου και απώλεια του ιδρώτα, απόγονος της απιστίας, πρόδρομος της υπερηφάνειας, ναυάγιο μέσα στο λιμάνι, μυρμήγκι μέσα στο αλώνι, το οποίο μπορεί να είναι μικρό, αλλά επιβουλεύεται όλο τον καρπό και τον κόπο του γεωργού.

2. Αυτός που κολακεύει είναι υπηρέτης των δαιμόνων, οδηγός προς την υπερηφάνεια, εξολοθρευτής της κατάνυξης, αφανιστής των καλών, αποπλανητής από το δρόμο μας. «Οι μακαρίζοντες γαρ υμάς, πλανώσιν υμάς» (Ησ. γ΄ 12), λέει ο προφήτης Ησαΐας.

Ἡ οἰκογένεια δολοφονεῖται


Toῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»

. Ἡ διαδικασία ἀναθεωρήσεως τοῦ Συντά­γματος περιέλαβε καὶ κάτι ἀκόμη ποὺ ἀ­φορᾶ στὴν οἰκογένεια, τὸ ὁποῖο ὅμως μέσα στὸν γενικότερο θόρυβο πέρασε σχεδὸν ἀπαρατήρητο.

. Πρόκειται γιὰ τὴν ἐπιχειρούμενη ἀλλαγὴ στὸ ἄρθρο 21. Πραγματικὰ ἡ προτεινόμενη ἀλλαγὴ σ᾿ αὐτὸ προκαλεῖ ἀληθινὴ φρίκη. Τί ἔλεγε ἡ παράγραφος 1 τοῦ ἄρθρου αὐτοῦ, γιὰ τὴν ἀλλαγὴ τῆς ὁποίας ψήφισαν 157 βουλευτές; 

Ἰδού: «Ἡ οἰκογένεια, ὡς θεμέλιο τῆς συντήρησης καὶ προαγωγῆς τοῦ Ἔθνους, καθὼς καὶ ὁ γάμος, ἡ μητρότητα καὶ ἡ παιδικὴ ἡλικία τελοῦν ὑπὸ τὴν προστασία τοῦ Κράτους».

Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: «Είχε ένα γλυκύτατο πρόσωπο».


Μαρτυρία Μαρίας Φούκα-Ρουμπάνη:

«Όταν έφθασα στο Μοναστήρι και είδα τον Γέροντα Ιάκωβο στο φέρετρο, έτρεχαν ασταμάτητα τα δάκρυά μου! Είχε ένα γλυκύτατο πρόσωπο. Σου έδινε την εντύπωση ότι κοιμόταν. 

Το σώμα του ήταν εύκαμπτο, μαλακό και τρυφερό. Η θερμοκρασία του σώματός του ήταν η φυσιολογική. Είχε σημάδια αγιότητας. Τι να πω! Κύματα, κύματα ευωδίας έρχονταν συνεχώς! 

Όλη η αυλή ευωδίαζε. Αυτή την κηδεία δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Δεν ένιωθες μόνο λύπη, αλλά και χαρά! Χαρμολύπη! Υπήρχε η ελπίδα της Αναστάσεως. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Σαβίνος ὁ Μάρτυρας 


Ῥεῖθρον Σκαμάνδρου, ὡς ἐλέγξεως ὕδωρ,
Εὐανδρίας ἔλεγχος ἦν τῆς Σαβίνου.
Τῇ δεκάτῃ ἕκτῃ ἐντεῦθεν ἀπῆρε Σαβῖνος.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Σαβίνος ἢ Σαβινιανὸς γεννήθηκε στὴν Ἑρμούπολη τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ εὔπορους καὶ εὐγενεῖς γονεῖς. Διακρίθηκε γιὰ τὸν ἱερό του ζῆλο καὶ τὴν εὐσέβειά του.

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Η δόξα του Θεού και η δόξα των ανθρώπων - π. Συμεών Κραγιοπούλου (†)


Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι κανείς ζει, προπαντός τώρα στην εποχή της Καινής Διαθήκης, εν τω Θεώ, εν τω Χριστώ. 

Βέβαια, η όλη δόξα που προσφέρει ο Κύριος στους πιστούς του θα αποκαλυφθεί πλήρως στον άλλο κόσμο, όταν θα πάμε στη βασιλεία του την αιώνια, αλλά όμως από δω ο Κύριος δοξάζει τους ανθρώπους του, δοξάζει τους δικούς του. 

Και τους δοξάζει όχι με την έννοια που δυστυχώς εμείς καταλαβαίνουμε, νομίζουμε ή και επιδιώκουμε.
«Δόξαν παρ’ ανθρώπων λαμβάνετε» (Ιω. 5:44) κατηγορεί ο Κύριος τους Ιουδαίους, οι οποίοι δεν τον ακολουθούν, δεν τον πιστεύουν, και αλλού είναι η καρδιά τους και το μυαλό τους.