Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Ἐσχάτη ὥρα ἐστί! Τό Φανάρι «ἀνατινάζει στόν ἀέρα» τό Ἅγιον Ὄρος καί τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος προκειμένου νά ἐπιβάλλει τά σχέδιά του!


Προμηνύονται δραματικές ἐξελίξεις καί συμφορές ἀπό τίς ἐπικείμενες ἔκτακτη σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά τό Οὐκρανικό καί ἐπίσκεψη τοῦ Οἰκουμ. Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στό Ἅγιον Ὄρος  
τοῦ Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου

Πολλές φορές καί πολλά ἔχουν κατά καιρούς γραφτεῖ γιά τήν προβληματική πορεία καί δράση τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στίς τελευταῖες δεκαετίες. Προβληματική, κυρίως ἀπό ἀπόψεως θεολογικῆς καί κανονικῆς, πορεία καί δράση πού ἔφθασαν, ἀντιστάσεως οὐσιαστικῆς μή ὑπαρχούσης, στά ὅρια τῆς ἐκκλησιολογικῆς ἀποστασίας. 

Βεβαίως, ὅπως συνήθως συμβαίνει, οἱ ἀπαρχές τοῦ προβλήματος εἶναι παλαιότερες καί οἱ ρίζες του βαθύτερες ἀπό τά φαινόμενα. Ἐξ ὅσων γνωρίζουμε, μᾶλλον ἀποτελεῖ κοινό τόπο ἡ διαπίστωση ὅτι καθοριστικά γιά τό Πατριαρχεῖο ὑπῆρξαν τά νέα δεδομένα, τά ὁποῖα διαμορφώθηκαν στόν χῶρο του, ἀπό τίς ἀρχές τοῦ 20ου αἰῶνος καί ἐντεῦθεν.

Ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης ελεήμων στο έπακρο


Ο Γέροντας Ιάκωβος έλεγε ότι πρέπει να κάνωμε αγόγγυστη ελεημοσύνη και το εφάρμοζε ο ίδιος: Όταν ήταν άρρωστος, στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών, έρχονταν πολλοί να τον δουν, να πάρουν ευλογία και φυσικά άφηναν και κάποια χρήματα στον Γέροντα «για τις ανάγκες», όπως έλεγαν. 

Όταν του έδιναν κάποιο φακελάκι με χρήματα δεν το έπαιρνε, έλεγε «Άστο, πάτερ μου, μέσ’ στο κομοδίνο, εμείς είμαστε καλόγεροι, να μην λένε ότι ζητάμε χρήματα και έχομε φιλαργυρία». Ένα απόγευμα, μου λέει ο Γέροντας:

– Π. Ιλαρίων, πάμε ‘δω δίπλα να δούμε τους ασθενείς, να εφαρμόσωμε και αυτό που λέει το Ευαγγέλιο της Κρίσεως.

– Να ‘ναι ευλογημένο, Γέροντα, πάμε.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος τοῦ Ἀλφαίου

 
Τὸν σταυρὸν Ἰάκωβος αἴρων ἠδέως,
Ὡς ἔστι Σῶτερ ἄξιός σου δεικνύει.
Ἀμφ' ἐνάτην Ἰάκωβος ἑνὶ Σταυρῷ τετάνυστο.

Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα μαθητὲς τοῦ Κυρίου, ἀδελφός τοῦ Ματθαίου τοῦ Εὐαγγελιστοῦ καὶ γιὸς τοῦ Ἀλφαίου.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Κοινωνία με τον Χριστό και την Παναγία - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Το θέμα είναι να φανερωθεί ο Χριστός, το θέμα είναι να φανερωθεί η Παναγία· αυτό είναι όλο. Ο Χριστός υπάρχει, η Παναγία υπάρχει. 

Οι άγιοι δοκίμασαν την κοινή ζωή με τον Χριστό, χάρηκαν τη χαρά που δίνει ο Χριστός, χάρηκαν τη χαρά που δίνει η Παναγία, πανηγύρισαν αυτό το πανηγύρι εν Χριστώ και με την Παναγία, ενόσω ήταν σ’ αυτόν τον κόσμο.

Αυτό είναι δεδομένο, είναι μια πραγματικότητα. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να αμφιβάλλουμε, άραγε υπάρχει, άραγε δεν υπάρχει, άραγε θα γίνει, άραγε δεν θα γίνει, άραγε μπορεί να έρθει, άραγε μπορεί να μην έρθει κλπ. Είναι μία πραγματικότητα.

Θεολογικά κατασκευάσματα Περγάμου Ζηζιούλα ~ Μον. Παΐσιος Αγιορείτης

(Πρακτική απεικόνιση θεολογίας Ζηζιούλα, ο πάπας σε ρόλο ''πρώτου'' στήν ορθοδοξία)
ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΕΚ ΤΗΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ

Μοναχός Παΐσιος Καρεώτης
Καθηγητής Ἀθωνιάδος Σχολῆς

Ἡ σύγκλησις καὶ ὁ τρόπος διεξαγωγῆς τῆς συνόδου στὴν Κρήτη τὸν Ἰούνιον τοῦ 2016, ἔχουσα τὴν ἀπαίτησι γιὰ πανορθόδοξον κῦρος καὶ γιὰ ἐπιβολὴ τῶν ἀποφάσεών της, γίνεται πρόκλησις καὶ θρασύτης, πρὸς ὅσους εἶναι ζωντανὰ μέλη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Οἱ ἀποφάσεις αὐτῆς τῆς συνόδου, εἶναι ἕνα καρκίνωμα στό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, πού τώρα πονάει λίγο καί ἀργότερα περισσότερο καί ἀφόρητα1.

Τὸ καρκίνωμα αὐτὸ ποὺ ἐμφανίσθηκε μὲ τὴν σύνοδο τῆς Κρήτης ἔχει βαθειὲς ρίζες καὶ μεγάλη προϊστορία, ποὺ δυστυχῶς ἐλάχιστοι τοὺς δίνουν προσοχὴ καὶ σημασία.

Φρικιαστικόν: Διδάσκουν μαθητὰς πῶς νὰ προσεύχονται εἰς τὸν Ἀλλάχ!


ΙΔΟΥ πῶς οἱ εὐρωπαῖοι κατηχοῦν τὰ ἀθῶα παιδιά τους στὸ Ἰσλάμ, βάζοντάς τα νὰ προσεύχονται στὸν «θεὸ» τοῦ μίσους καὶ τῆς ἐκδίκησης, κάνοντάς τα δυνάμει, μελλοντικοὺς «μάρτυρες τοῦ Ἀλλάχ», τουτέστιν: δολοφόνους ἀθῴων «ἀπίστων»: 
Δεῖτε τὴν εἴδηση: 
«Σωρεία ἀντιδράσεων ἀπὸ πολιτικοὺς καὶ πολίτες. Ὅπως ἀναφέρει τὸ Sputnik, στὸ βίντεο ἕνα ἀγόρι ἀφρικανικῆς καταγωγῆς ντυμένο μὲ μουσουλμανικὰ ροῦχα ἐπιδεικνύει τὴν ἰσλαμικὴ προσευχὴ σὲ μία ὁμάδα ἀποτελούμενη κυρίως ἀπὸ Δανοὺς συνομήλικούς του. 

Η Μωρία έφερε τη Μόρια ως Τιμωρία


Στις αρχές του 2000 βιώσαμε μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τη ραχοκοκαλιά της μεταναστευτικής παρουσίας στη χώρα αλλά και των ροών προς αυτή. 

Σε αντίθεση με τη δεκαετία του 1990 και την πτώση του Ανατολικού Μπλοκ, είχαμε μια ποιοτική μεταστροφή. Ο κόσμος που ήρθε στην Ελλάδα για να βρει μια εργασία είχε σε αρκετές περιπτώσεις κάτι κοινό με αυτόν τον τόπο, τη θρησκεία, έστω και αν δεν ήταν πάντα ομόδοξος.

Του Στρατή Μαζίδη

Πολωνοί, Βούλγαροι, Τσέχοι, Ρουμάνοι, Σέρβοι είχαν κάτι κοινό. Πίστευαν Χριστό. Επίσης πολλοί Αλβανοί ερχόμενοι στην Ελλάδα βαπτίστηκαν.

Σημεία των καιρών: Πολλοί γονείς προτιμούν τα κατοικίδιά τους παρά τα δικά τους παιδιά


"Όπου υπάρχει λατρεία ζώων υπάρχει θυσία ανθρώπων".
-G.K. Chesterton

Ένας από τους πολλούς καρπούς του ουμανισμού που είναι εμφανής στην κοινωνία μας είναι μια υπερβολική προσκόλληση και αγάπη για τα ζώα, ιδιαίτερα τα κατοικίδια ζώα.

Ο ουμανισμός επιδιώκει να θολώσει τη διάκριση μεταξύ ανθρώπου και ζώου. Στις αρχαίες ανθρωπογενείς θρησκείες, αυτή η ασάφεια μπορεί να φανεί στο δόγμα της μετενσάρκωσης που διδάσκει ότι οι ανθρώπινες ψυχές μπορούν να γίνουν ζώα και αντίστροφα. Στη σύγχρονη εποχή αυτή η ασάφεια μπορεί να φανεί στην τάση να σκεφτόμαστε τα κατοικίδια ζώα ως παιδιά και πλήρη μέλη της οικογένειας.

ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily: Το ιστολόγιό μας κλείνει σήμερα τα έντεκα χρόνια του στο διαδίκτυο.


Το ιστολόγιό μας κλείνει σήμερα τα 11 χρόνια στον χώρο του διαδικτύου.

Πριν ακριβώς 11 χρόνια, στις 8 Οκτωβρίου του 2008 σε μια άλλη μακρινή εποχή, πριν το ξεφάντωμα της προδοσίας στον τόπο μας, ένα απόγευμα αποφασίσαμε μαζί με την Εύη να φτιάξουμε ένα μικρό οικογενειακό ιστολόγιο.
Με μεράκι φτιάξαμε το πρότυπο και ξεκινήσαμε.
Μπορείτε να δείτε την ιστορική πρώτη μας ανάρτηση. ΕΔΩ

Σκοπός μας ήταν η έκφρασή μας μέσα στο χάος του διαδικτύου, αλλά κυρίως η επικοινωνία με έναν άγνωστο, για μας, κόσμο που βρισκόταν εκεί "έξω"...

Αρχές μας ορίσαμε την ευπρέπεια, την ευγένεια και την αξιοπρέπεια.
Οι βωμολοχίες και οι προσωπικές χυδαίες υβρείς και προσβολές μας βρήκαν κάθετα αντίθετους και αυστηρούς και θεωρήσαμε ως χρέος μας να τις αφήσουμε έξω από το "πνευματικό μας διαδικτυακό παιδί"...

Σήμερα ο μάρτυρας φιλέλληνας συμπληρώνει τρία χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων,

Giorgos Trikkas

Γειά σας φίλοι/λες μου...

Προσοχή στο θέμα........

(Σήμερα ο μάρτυρας φιλέλληνας συμπληρώνει τρία χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων, όπου λιώνει αβοήθητος από τους Σέρβους και από τους Έλληνες.. 

Από εμάς γιατί έχουμε ΝΕΝΕΚΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.---(Και η Διεθνής κοινότητα μόνο λεκτικά συμπαρίστανται στο δράμα του Ιωάννη.---------------(( Οι ομόδοξοι Σέρβοι)))-(δεν κάνουν καμία θεαματική ενέργεια για να τον αποφυλακίσουν.Ούτε οι Έλληνες έκαναν κάτι για αυτόν που έχουν ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση στον Ελληνομαθέστατο και φιλέλληνα Ιεράρχη, που υπερασπίστηκε τα Ελληνικά δίκαια της Μακεδονίας, φωνάζοντας κι αυτός μαζί με 10 εκατομμύρια Έλληνες, ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική. Από τότε ο Ιωάννης πληρώνει ακόμη πολύ βαρύ τίμημα, αυτά τα 12 χρόνια.

Η Σύμη κατελήφθη και αυτοί βλέπουν τους μετανάστες ως …πιθανή λύση στο δημογραφικό!



Του  ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΒΑΛΙΑ

Δεν μπορεί, πλάκα μας κάνουν. Μετά από τρία έκτακτα ΚΥΣΕΑ, να συνεχίζεται η απόβαση στα νησιά και στη Βουλή να χαριεντίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Μπαρούφα, για το ποιος θα φανεί στοργικότερος στις ανάγκες των λαθροεποίκων.

Δεν μπορεί, όνειρο ζούμε εφιαλτικό, ξαναλέω. Ξέρετε, ακούστηκαν τρελά πράγματα τη Παρασκευή, στην «ώρα του πρωθυπουργού». Κι ανάμεσα σε άλλα ότι η παράνομη μετανάστευση αλλόθρησκων στην Ευρώπη, μπορεί να αποτελέσει… μια κάποια λύση για το δημογραφικό, αρκεί «να γίνεται με τάξη και με κανόνες».

Δεν το είπε η Τασία, ο Φίλης, ή ο Βαρουφάκης που έκανε την ερώτηση ανθρωπιστικής ευαισθησίας για τους… κατατρεγμένους. Αλίμονο μας.

Τι πρέπει να κάνουμε τα ψίχουλα από το Αντίδωρο

ΟΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΣΛΙΔΗ

Το Αντίδωρο είναι ευλογημένος άρτος που βγαίνει από τα πρόσφορα που προσκόμισαν και προσέφεραν οι πιστοί, προκειμένου να τελεσθεί η Θεία Λειτουργία, γι’ αυτό και ονομασία πρόσφορο, από το ρήμα προσφέρω. 

Μόλις φάμε το αντίδωρο εύλογα αναρωτιόμαστε, πού θα πετάξουμε τα ελάχιστα ψίχουλα που έχουν μείνει στο χέρι μας. 

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης στις διδαχές του μας δίνει την απάντηση, καθώς επίσης, και πώς καλούμαστε να στεκόμαστε στο ναό. 

Όταν πηγαίνετε στην εκκλησία να φροντίσετε να πηγαίνετε όσον μπορείτε πρωί και μόλις μπείτε στην εκκλησία να κλείνετε το στόμα σας και σιγά-σιγά να ανάβετε το κερί σας και να στέκεσθε πάντα στην ίδια θέση. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ἡ Ὁσία Πελαγία

 
Αἴσχους πλυθεῖσα καὶ λιποῦσα τὸν σάλον,
Πρὸς ὅρμον ἥκεις οὐρανοῦ Πελαγία.
Ὀγδοάτῃ ὑπάλυξε βίου πέλαγος Πελαγία.

Ζοῦσε στὴν Ἀντιόχεια καὶ ἀνῆκε στὴν τάξη τῶν ἐλαφρῶν γυναικών. Ἦταν πόρνη. Ἡ ζωή της ἦταν βουτηγμένη μέσα στὸν οἶστρο τῶν ἁμαρτωλῶν ἡδονῶν. Ἡ ἀκολασία εἶχε πωρώσει τόσο τὴν συνείδησή της, ὥστε καμιὰ ἔννοια μετανοίας νὰ μὴ μπορεῖ νὰ εἰσχωρήσει στὴν ψυχή της.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Λόγοι Σοφίας από τον Ευεργετινό…


Του Αββά Ισαάκ

ΝΑ ΜΗ μισήσεις τον αμαρτωλό, γιατί όλοι είμαστε ένοχοι. Και αν τον αποδοκιμάζεις από ζήλο Θεού, να κλάψεις για χάρη του.

Να μη μισήσεις τον ‘ίδιο, αλλά τις αμαρτίες του. Για τον ίδιο να προσευχηθείς, κι έτσι θα μοιάσεις στο Χριστό, πού δεν αγανακτούσε εναντίον των αμαρτωλών, αλλά προσευχόταν πολύ γι’ αυτούς• έκλαψε μάλιστα Και για την Ιερουσαλήμ (Ματθ. 23:37. Λουκ. 13:34). 

Αφού, άλλωστε, κι εμάς μας ξεγελάει σε πολλές περιπτώσεις ο διάβολος, γιατί να μισήσουμε Και ν’ αποστραφούμε εκείνον πού, κατά την αντίληψη μας, εξαπατήθηκε από τον κοινό μας εχθρό;

Οικογένεια και εκκλησιαστική ζωή - Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης (†)


Ίσως σκεφθεί κάποιος δικαιολογημένα τι έχει να πει ένας απομακρυσμένος Αγιορείτης μοναχός για την οικογένεια, για τους γονείς και την ανατροφή των τέκνων τους; Όμως ο μοναχός δεν είναι ανέραστος, μισόκοσμος και απομονωμένος. Ο μοναχός είναι ευχέτης υπέρ όλης της οικουμένης.
 
Πάντοτε η Εκκλησία ήθελε να ακούει τους μοναχούς. Στην ιερά ησυχία ο μοναχός σοφίζεται, φωτίζεται, αγωνιζόμενος και καθαιρόμενος. Παρατηρεί λοιπόν τους ασκητές να μηνύουν στον άστατο κόσμο το «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου». Η μεγάλη τρυφή του κόσμου, η υπερκαταναλωτική κοινωνία, η ευδαιμονία, η ευμάρεια δεν είναι διόλου θετικά στοιχεία για την ανάπτυξη της πνευματικής ζωής.

Το Άγιον Όρος ανησυχεί για την κατιούσα πορεία του κόσμου. Για τις ανίερες ιδέες που ακούγονται πρώτη φορά στον νεοελληνικό βίο για συμβίωση μόνιμη και νόμιμη αγάμων ακόμη και ομοφυλοφίλων, για την έξαρση της μοιχείας, την αύξηση των διαζυγίων.

Ποιο άσυλο, και ποιοι το δικαιούνται;


Αυτό τον καιρό το έριξα στην μελέτη προσπαθώντας να κατανοήσω τον παραλογισμό που ζούμε με την νέα μορφή εισβολής ξένων εθνοτήτων στην χώρα. 

Προχθές διάβαζα από την σελίδα της Ύπατης Αρμοστίας του ΟΗΕ για τα δικαιώματα αυτών που κατέθεσαν αίτηση χορήγησης άσύλου και έκανα και σχετική ανάρτηση. 

Σήμερα είπα να δω ποιοι δικαιούνται χορήγησης ασύλου που είναι και η αιτία της παραμονής των χιλιάδων εδώ και της αναστάτωσης που προξενούν.

Μπήκα λοιπόν στην σελίδα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που είναι το αρμόδιο υπουργείο χορήγησης ασύλου και διαβάζω:

Οι ντοπιολαλιές πρέπει να επιβιώσουν - Η κρητική διάλεκτος, μάθημα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης


Η Κρητικη διάλεκτος θα είναι επίσημο μάθημα για πρώτη φορά στα χρονικά σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο και δη στο Πανεπιστήμιο Κρητης, ύστερα από πρωτοβουλία του ιστορικού συλλόγου Ρεθυμνιων Αττικης «Το Αρκαδι» όπως αποφάσισε ομόφωνα η γενική συνέλευση του παιδαγωγικού τμήματος, με εισήγηση της αναπληρώτριας καθηγήτριας κ.Μαρινας Τζακωστα –Θεοδωράκη.

Έτσι , ένα διαφορετικό μάθημα μπαίνει στη ζωή των φοιτητών του Παν. Κρήτης , στο προσεχές εαρινό πρόγραμμα, με τίτλο «οι νεοελληνικές διάλεκτοι στην εκπαίδευση, η περίπτωση της κρητικής διαλέκτου».

Ακόμα και αν πετάμε ευρώ από το παράθυρο,δεν εξηγούνται τα κολοσσιαία χρέη μας


Ειλικρινά είναι να απορεί κανείς πως σοβαροί και μορφωμένοι άνθρωποι πέφτουν στην παγίδα ότι, το ένοχο ελληνικό παρελθόν της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ευθύνεται για τα τεράστια σημερινά μας χρέη, που στην πραγματικότητα εκτινάχθηκαν στην περίοδο της ευρωζώνης. 

Είναι διαστροφικά στατιστiκό ψέμα ότι τα τεράστια σημερινά χρέη τα κληρονομήσαμε απο το παρελθόν. Μέγιστο ψέμα. 

Δείτε τα σχετικά ιστογράμματα της πορείας του χρέους από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat που έχουμε επανειλημμένα δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα μας εδώ. 

Ιωάννης Μηλιώνης: Όταν βλέπεις νεράιδες, γοργόνες, δράκους και μονόκερους


Τετάρτη, 18/9, μεσημέρι, στό Δελτίο Εἰδήσεων τοῦ ΑΝΤ1Νews ἡ Μαρία Σαράφογλου, παρουσιάστρια τῶν εἰδήσεων, μᾶς αἰφνιδιάζει:

«Μία ἀποκλειστική συνέντευξη μέ τήν ἠθοποιό Ἄννα Δημητρίεβιτς μέ ἀφορμή τίς κλειστές συναντήσεις γυναικῶν πού διοργανώνει ἐδῶ στήν Ἑλλάδα, στήν "Κόκκινη Σκηνή" ἡ ὁποία εἶναι ἐμπνευσμένη ἀπό ἕνα Παγκόσμιο Κίνημα. Οἱ γυναῖκες ὑμνοῦν τή φύση τους καί ἀναβιώνουν ἕνα ἀρχαῖο ἔθιμο μέ θέμα τή μητρότητα» 1.

Σκηνή 1η: Παραλία, ἄμμος, μεγάλος κύκλος καμιά εἰκοσαριά γυναικῶν καθισμένων σταυροπόδι... στή μέση, κάτι σάν βωμός, πέτρες, ἄνθη. Ἕνα πολυνησιακό τύμπανο μέ ἕναν ἥλιο στό κέντρο καί γραμμικές διακοσμήσεις κρατᾶ τό ρυθμό, ἐνῶ ἕνας ὕμνος ἀφρικανικῆς μᾶλλον προέλευσης δονεῖ τήν ἀτμόσφαιρα.

Τό  φιλικό μας ἱστολόγιο: http://thesecretrealtruth.blogspot.com/  ἄλλαξε ὄψη


Ἄνω: Μερικὴ εἰκόνα τῆς κεντρικῆς σελίδας

Το  φιλικό μας ιστολόγιο: http://thesecretrealtruth.blogspot.com/  άλλαξε όψη:
Καλοσωρίζουμε τὴν νέα ἐμφάνιση και ευχόμαστε να συνεχιστεί η ίδια δημιουργική προσφορά στον χώρο της  πατριωτικής, ορθόδοξης, αντινεοταξικής, εναλλακτικής ενημέρωσης:
Κάτω: Μερικὴ εἰκόνα τῆς δεξιᾶς στήλης τοῦ ἱστολογίου

Ταπεινὴ ἐξομολόγηση στὸν Χριστὸ



Γέροντα, ποιά προετοιμασία χρειάζεται νὰ κάνουμε γιὰ τὴν προσευχή;

– Ἀνάλογη μὲ τὴν προετοιμασία ποὺ κάνουμε γιὰ τὴν Θεία Κοινωνία. Ἐκεῖ ἔχουμε Θεία Κοινωνία, ἐδῶ θεία ἐπικοινωνία. Ὅταν κοινωνοῦμε, παίρνουμε μέσα μας τὸν Χριστὸ καὶ ἔρχεται ἡ θεία Χάρις. 

Μὲ τὴν προσευχὴ ἔχουμε συνέχεια ἐπικοινωνία μὲ τὸν Χριστὸ καὶ δεχόμαστε μὲ ἄλλον τρόπο τὴν θεία Χάρη. Δὲν εἶναι μικρὸ πράγμα αὐτό! Τότε κοινωνοῦμε Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ, τώρα ἐπικοινωνοῦμε μὲ τὸν Θεό. 

Ὅπως λοιπὸν γιὰ τὴν Θεία Κοινωνία ἐπιβάλλεται νὰ ἐξομολογηθῆ κανεὶς στὸν Πνευματικό, ἔτσι καὶ γιὰ τὴν προσευχή, ποὺ εἶναι θεία ἐπικοινωνία, πρέπει νὰ κάνη μιὰ ταπεινὴ ἐξομολόγηση στὸν Χριστό. «Χριστέ μου, νὰ πῆ, εἶμαι χάλια, εἶμαι τέτοιος, τέτοιος… Δὲν ἀξίζει νὰ ἀσχοληθῆς μὲ ἐμένα, ἀλλά, Σὲ παρακαλῶ, βοήθησέ με». Ἔτσι ἔρχεται ἡ θεία Χάρις καὶ μετὰ ἀρχίζει ἡ θεία ἐπικοινωνία.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἅγιοι Σέργιος καὶ Βάκχος


Χαλκᾶ σὰ νεῦρα, Βάκχε, πρὸς νεύρων βίαν,
Καὶ πρὸς ξίφος, Σέργιε, πῦρ σὴ καρδία.
Σέργιον ἑβδομάτῃ ξίφος ἔκτανε, νεῦρα δὲ Βάκχον.

Οι Άγιοι Σέργιος και Βάκχος υπηρετούσαν στις στρατιωτικές τάξεις του αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Τους διέκρινε μεγάλη ανδρεία στα πεδία των μαχών, αλλά και σωφροσύνη στην καθημερινή τους ζωή. Γι' αυτό και ο αυτοκράτορας τους απένειμε τα αξιώματα του πριμικηρίου της σχολής των Kεντηλίων και του σεκουνδουκηρίου, αντίστοιχα.

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Ἀντιδρᾶ ἡ «Κουτλουμουσιανὴ Σκήτη» εἰς τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ Κων/λεως


Αἱ ἀντιδράσεις μαίνονται εἰς τὸ Ἅγιον Ὅρος. «Στρατευμένα» δημοσιεύματα προσπαθοῦν νὰ τὰς κατευνάσουν. Ἀνεγνώσαμεν ἄρθρον τῆς δημοσιογράφου κ. Μ. Ζιώζιου εἰς τὴν ἱστοσελίδα ethnos.gr τῆς 1ης Ὀκτωβρίου 2019, ὅπου μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρει:

«Ἰδιαίτερο προβληματισμὸ καὶ πολλὰ ἐρωτήματα δημιουργοῦνται μὲ τὴ νέα ὑποβολὴ αἰτήματος τῆς ἁρμόδιας Ἐπιτροπῆς τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας τοῦ Ἁγίου Ὄρους νὰ ἐπισκεφθεῖ ξανὰ τὸ Φανάρι -αὐτὴ τὴν ἑβδομάδα, σύμφωνα μὲ ἀσφαλεῖς πληροφορίες- μὲ σκοπὸ νὰ συζητήσει γιὰ ἀκόμη μία φορὰ λεπτομέρειες γιὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου στὴν Ἀθωνικὴ Πολιτεία ἀπὸ τὶς 19 ἕως τὶς 22 Ὀκτωβρίου.

Επιστολές του Αββά Ιουστίνου Πόποβιτς (Μέρος 3ον)


Η Θεανθρώπινη εξέλιξη

*  Ζητάς να σου απαντήσω στο ερώτημα, αν μπο­ρεί ή επιστημονική αντίληψη περί της εξελίξεως του κόσμου και του ανθρώπου να συνυπάρξει με την πα­ραδοσιακή ορθόδοξη αίσθηση και γνώση. Ακόμη, ρωτάς ποιά, το ποιά είναι στην περίπτωση αυτή ή στάση των Πατέρων και για το αν υπάρχει γενικώς ή ανάγκη για μια τέτοια συνύπαρξη. Με πολλή συντο­μία λοιπόν γράφω τα έξης:

Ή ανθρωπολογία της Καινής Διαθήκης στήκει και πίπτει επάνω στην ανθρωπολογία της Παλαιάς. Ό­λο το Ευαγγέλιο της Παλαιάς Διαθήκης: ό άνθρωπος - εικόνα του Θεού! Όλο το Ευαγγέλιο της Καινής Διαθήκης: ό Θεάνθρωπος - εικόνα του άνθρωπου. Ότι ουράνιο, θείο, αιώνιο, αθάνατο και αμετάβλητο στον άνθρωπο αποτελεί μέσα του την εικόνα του Θεού, το θεοειδές του ανθρώπου.

Αυτό το θεοειδές στον άνθρωπο κακοποιήθηκε με την εθελούσια αμαρτία εκείνου, με την σύμπραξη με τον διάβολο, μέσω της αμαρτίας και του θανάτου ως απόρροιας της παραβάσεως. Γι' αυτό και ο Θεός έγινε άνθρωπος, για να ανακαινίσει την εφθαρμένη από την αμαρτία εικόνα Του. 

Δεν θα συζητηθεί στη προσεχή Ιερά Σύνοδος το «Ουκρανικό»


Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος, δεν θα συζητηθεί τι ζήτημα της  «Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας» στη προσεχή Ιερά Σύνοδο. Δεν γνωρίζουμε αν το θέμα θα συζητηθεί στην επόμενη σύγκληση της Ιεραρχία τον Φεβρουάριο του 2020.


Την Τρίτη ξεκινά εργασίες η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.


Συνέρχεται από την Τρίτη 8 έως και την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019, στην Tακτική Σύγκλησή Tης, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην αίθουσα των Συνεδριών του Συνοδικού Μεγάρου (Ιασίου 1, Αθήνα).


Το πρωί της Τρίτης, 8 Οκτωβρίου, από ώρας 6:30 έως 8:30 θα τελεσθεί Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στο Συνοδικό Παρεκκλήσιο των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη, υπό του νεωτέρου τη τάξει Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ. Αθανασίου. Στις 9:00 θα αρχίσουν οι εργασίες της Συνεδριάσεως με εναρκτήρια Ιερά Ακολουθία στο Μέγα Συνοδικό.