Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος καὶ Ἀδελφόθεος

 
Κληθεὶς ἀδελφὸς τοῦ Κατακρίτου ξύλῳ
Θνῄσκεις δι' αὐτόν, παμμάκαρ, κρουσθεὶς ξύλῳ.
Ἐσθλὸν Ἀδελφόθεον τριτάτῃ ξύλῳ εἰκάδι πλῆξαν.

Ἡ παράδοση ἀναφέρει ὅτι ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς γιοὺς τοῦ Ἰωσὴφ ἀπὸ ἄλλη γυναίκα, γι’ αὐτὸ ὀνομαζόταν ἀδελφὸς τοῦ Κυρίου. Ἡ συγγενική του ὅμως σχέση μὲ τὸν Κύριο δὲν εἶναι ὁμόφωνα καθορισμένη. Ἀλλὰ τὸ γεγονὸς εἶναι ὅτι ὁ Ἰάκωβος ὁ ἀδελφόθεος ἔγινε πρῶτος ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων καὶ εἶναι αὐτὸς ποὺ ἔγραψε τὴν πρώτη Θεία Λειτουργία τῆς χριστιανικῆς Ἐκκλησίας.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

Μοναχός Παχώμιος Ιβηροσκητιώτης (1896 - 22 Οκτωβρίου 1967)


Το μοναχολόγιο της ιεράς μονής Ιβήρων φειδωλά, ως συνήθως, αναφέρει περί αυτού: «Μοναχός Παχώμιος της Καλύβης των Αγίων Αποστόλων της Ιεράς Σκήτης Τίμιου Προδρόμου Ιβήρων. 
 
Κατά κόσμον Νικόλαος Ασημής του Παναγιώτου και της Μαρίας. Εγεννήθη το 1896 εις Ταϋφόριον Καλλιπόλεως Α. Θράκης. Τόπος διαμονής Αραβησσός Γιαννιτσών. Ημερομηνία προσελεύσεως 20.5.1929. Ημερομηνία κουράς 30.11.1932. Ημερομηνία κοιμήσεως 22.10.1967».
 
Από τα εβδομήντα έτη της ζωής του τα σαράντα τα διήλθε στη σκήτη.

Ο Προηγούμενος Βασίλειος Ιβηρίτης, που έζησε στη σκήτη μία τετραετία, πρόλαβε τον Παχώμιο και γράφει συγκινητικά γι’ αυτόν: «Ένα από τα αμάραντα άνθη που βλάστησε στις μέρες μας ήταν ο γερο-Παχώμιος της συνοδείας του παπα-Νείλου. 

Η σιωπή του παπα-Ελλάδιου (Εξαιρετικό)

(Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Στο χωριό Ψηλόκαστρο, του νομού Δράμας, ήταν εφημέριος ο παπα-Ελλάδιος. Ήταν συνήθως σιωπηλός και δεν γελούσε ποτέ. Ζούσε φτωχικά, και το μισθό του τον ξόδευε σε αγαθοεργίες.
Ο Αριστείδης Συμεωνίδης, από το Ψηλόκαστρο, θυμάται:
«Ήμουν εννιά χρονών παιδάκι το 1942 και βγήκαμε με τον παπα-Ελλάδιο να γυρίσουμε τα σπίτια την ημέρα των Φώτων. Πηγαίναμε σε όλα τα σπίτια, και όταν ο παπα-Ελλάδιος τελείωνε την προσευχή μάς δίνανε λίγα χρήματα, αυγά, φρούτα και ό,τι άλλο είχε ο καθένας. Κάποια στιγμή μπήκαμε σε ένα σπίτι όπου ζούσε ένας ηλικιωμένος με τα τρία του παιδιά. 

Γερμανικό “nein” σε διαπραγματεύσεις με Ελλάδα για τις κατοχικές αποζημιώσεις



Με ένα ξερό “nein” απάντησε το Βερολίνο στην ελληνική ρηματική διακοίνωση που καλούσε σε διαπραγματεύσεις για τις αποζημιώσεις για τη γερμανική κατοχή. Το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών των εταίρων μας Γερμανών επέδωσε στον Έλληνα πρέσβη στο Βερολίνο, Θόδωρο Δασκαρόλη, την επίσημη απάντηση της Γερμανίας στη ρηματική διακοίνωση της Ελληνικής Πρεσβείας της 4ης Ιουνίου 2019.

Στην απάντησή της η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε στην ελληνική πλευρά ότι «δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για επανορθώσεις». Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι «η νομική θέση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης παραμένει ως έχει: Το ζήτημα των πολεμικών επανορθώσεων νομικά έχει ρυθμιστεί οριστικά. Επ’ αυτού δεν έχει αλλάξει τίποτα».

Δίοδος για βρώμικο χρήμα στα media


Την πλήρη αδιαφάνεια στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, με τη δημιουργία σκοτεινών καθεστώτων, στα οποία επί της ουσίας δεν θα γνωρίζουμε ούτε ποιος κρύβεται πίσω από τον νευραλγικό χώρο της πληροφόρησης ούτε πού βρήκε τα λεφτά τα οποία επένδυσε, προωθεί το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνη Γεωργιάδη, μέσω άρθρου που κατατέθηκε την τελευταία στιγμή. Κι όλα αυτά με τη δικαιολογία ότι έτσι «αίρονται αντικίνητρα για επενδύσεις»!

Συγκεκριμένα με το άρθρο 158, που δεν τέθηκε ποτέ προς δημόσια διαβούλευση, εξαιρούνται από την ονομαστικοποίηση των μετοχών οι Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (ΟΣΕΚΑ), δηλαδή τα funds, ανεξάρτητα μάλιστα από το εάν είναι εισηγμένες ή όχι στο Χρηματιστήριο.

Ο λαός μας απέδειξε και πάλι ότι μπορεί να αναπληρώσει τα κενά που αφήνουν (εκούσια ή ακούσια) οι κυβερνώντες.



Οι "ήρωες του" βρέθηκαν, το ποσό συγκεντρώθηκε κι ο Παναγιώτης Ραφαήλ φεύγει για Βοστώνη!

Ο λαός μας απέδειξε και πάλι ότι μπορεί να αναπληρώσει τα κενά που αφήνουν (εκούσια ή ακούσια) οι κυβερνώντες.

Με το καλό η θεραπεία σου, γλυκό μας φατσόνι!

Η Μάχη της Νικόπολης

Ο Μικρός Τυμπανιστής στη Μάχη της Νικόπολης


Πολεμική αναμέτρηση, που διεξήχθη στις 22 Οκτωβρίου 1798 στα ερείπια της αρχαίας Νικόπολης, με αντιπάλους τους Τουρκαλβανούς του Αλή Πασά από τη μία πλευρά και τις δυνάμεις Γάλλων και Ελλήνων από την άλλη. Ο Αλή με υπέρτερο στρατό νίκησε και κατέλαβε την Πρέβεζα.

Μετά τη συνθήκη του Κάμπο Φόρμιο (17 Οκτωβρίου 1797), με την οποία ο Ναπολέων Βοναπάρτης κατέλυσε τη Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας, όλες οι ενετικές κτήσεις, ανάμεσά τους και η πόλη της Πρέβεζας, περιήλθαν στην κατοχή της Επαναστατικής Γαλλίας. Μία δύναμη 280 γρεναδιέρων υπό τον στρατηγό Ζαν ντε λα Σαλσέτ (1759-1834) εγκαταστάθηκε στην Πρέβεζα κι έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό από το ντόπιο ελληνικό στοιχείο.

Πατριάρχης Κύριλλος: «Παρασκηνιακές δυνάμεις θέλουν να απομακρύνουν τη Ρωσία από την Ελλάδα»



Για απόπειρα «παρασκηνιακών δυνάμεων» να «απομακρύνουν τη Ρωσία από τον ελληνικό κόσμο», κάνει λόγο ο Πατριάρχης Μόσχας αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της ουκρανικής εκκλησίας.

«Αυτό που συμβαίνει με την Εκκλησία της Ελλάδας είναι μια προσπάθεια ορισμένων δυνάμεων στο παρασκήνιο» να απομακρύνουν τη Ρωσία από τον ελληνικό κόσμο, δήλωσε ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κύριλλος την Παρασκευή σε συνάντηση του ετήσιου φόρουμ αφιερωμένου στο θέμα της σωτηρίας του έθνους.

«Έχουμε κάποιες αξιόπιστες πληροφορίες ότι όλα όσα συμβαίνουν τώρα στην παγκόσμια Ορθοδοξία δεν είναι ατύχημα, δεν είναι μόνο η ιδιοτροπία μιας συγκεκριμένης θρησκευτικής φιγούρας που έχει σκοτεινιάσει το μυαλό του … 

Η «παραμύθα» της συμφωνίας των Πρεσπών γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος


Το αφήγημα της συμφωνίας των Πρεσπών που για δυο και πλέον χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχειρούσε να μας πείσει πόσο καλό ήταν για την Ελλάδα και την Ευρώπη φαίνεται να γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος.

Το βέτο στην ένταξη Αλβανίας και Σκοπίων παράγει πολιτικές εξελίξεις και βεβαίως πολλά συμπεράσματα όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για την στάση της Ελλάδας. 

Και αναφέρομαι σε αυτούς τους πολιτικούς γίγαντες του ΣΥΡΙΖΑ που ήθελαν να μας πείσουν ότι ένας κακομοίρης δήμαρχος από τα Σκόπια που λαδωνόταν για μερικές ψωροχιλιάδες ευρώ κι ένας έμπορος ναρκωτικών από την Αλβανία θα έσωζαν την Ευρώπη. Μιλάμε για αστεία πράγματα… που όπως αποδεικνύει ο χρόνος, αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας.

Ἅγιος Παΐσιος: Σκοπὸς τῆς ἀσκήσεως: ἡ ἀπέκδυση ἀπὸ τὸν παλαιό μας ἄνθρωπο



– Πῶς, Γέροντα, θὰ ξεπεράσω τὴν φιλαυτία; Οἱ σωματικές μου δυνάμεις εἶναι λίγες καὶ δυσκολεύομαι στὴν αὐταπάρνηση καὶ στὴν θυσία.

– «Θυσία τῷ Θεῷ πνεῦμα συντετριμμένον· καρδίαν συντετριμμένην καὶ τεταπεινωμένην ὁ Θεὸς οὐκ ἐξουδενώσει»[1]. Δὲν ξεπερνᾶς τὴν φιλαυτία σου μὲ τὸ νὰ σηκώνης τὸν βαρὺ τουρβᾶ τοῦ ἄλλου – αὐτὸ δὲν θὰ τὸ ζητήση ἀπὸ σένα ὁ Θεός, ἀφοῦ δὲν ἔχεις σωματικὲς δυνάμεις –, ἀλλὰ ἂν ταπεινώνεσαι καὶ σηκώνης μιὰ κουβέντα, μιὰ ἀδικία. Κι ἂν προστεθῆ καὶ λίγος σωματικὸς κόπος ἀπὸ ἀγάπη καὶ καλωσύνη, ξέρεις πῶς βοηθάει μετὰ ὁ Θεός;

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ὅσιος Ἀβέρκιος ὁ Ἱσαπόστολος καὶ Θαυματουργὸς

 
Δοὺς Ἀβέρκιος χοῦν χοῒ θνητῶν νόμῳ,
Θεὸς Θεῷ πρόσεισι, τῷ φύσει,θέσει.
Εἰκάδι δευτερίῃ Ἀβέρκιος ᾤχετο γαίης.

Ἔζησε στὰ τέλη τοῦ 2ου αἰώνα μ.Χ. Ἡ ἄμεπτη ζωή του καὶ ἡ καρποφορία τῆς διδασκαλίας του, παρακίνησαν τὸ ποίμνιο νὰ τὸν ἀναγκάσει νὰ γίνει ἐπίσκοπος Ἱεραπόλεως στὴν Φρυγία. Τὸ ἀξίωμα δὲ μείωσε τὸν ζῆλο τοῦ Ἀβερκίου.

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Περί της εννοίας του δόγματος - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)



Οι Πατέρες τονίζουν ότι η σωτηρία δεν έρχεται με το Ορθόδοξο δόγμα από μόνο του. 

Δεν είναι το δόγμα που σώζει τον άνθρωπο. 

Το δόγμα απλώς ανοίγει τον δρόμο στον άνθρωπο, για να φθάση στην κάθαρσι και στον φωτισμό. 

Όμως χωρίς το Ορθόδοξο δόγμα δεν φθάνει κάποιος στην κάθαρσι και στον φωτισμό. 

Χωρίς την ορθή δογματική συνείδησι και χωρίς την Ορθόδοξη πράξι, χωρίς την Ορθόδοξη λειτουργική ζωή δεν φθάνει κανείς στην κάθαρσι και στον φωτισμό.

Ό έφηβος Νεομαρτυς Άγιος ΙΩΑΝΝΗΣ ό Μονεμβασιώτης (1758-+21η Όκτωβρίου 1773). Ένα πρότυπο για τους συγχρόνους έφήβους-νέους.

 Ό Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης (+21η Όκτωβρίου) καταγόταν από τα μέρη της Μονεμβασίας. Ό Ιερέας πατέρας του καταγόταν από το χωριό Γεράκι, άλλ' ως Εφημέριος τοποθετήθηκε στο γειτονικό χωριό Γούβες, από οπού καταγόταν ή πρεσβυτέρα του και εκεί γεννήθηκε το 1758 καί μεγάλωσε ό Ιωάννης. 

Από μικρός ό Ιωάννης προσπαθούσε να μιμείται τον Ίερέα-πατέρα του στη ζωή του, τον βοηθούσε στίς Ακολουθίες της Εκκλησίας καί πάντα θυμόταν ότι αυτός ήταν «παπα γιος» καί έπρεπε να προσέχει τη συμπεριφορά του, ώστε να είναι παράδειγμα για τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του 

Άλλά το έτος 1770 οί ορδές του Αλβανοϋ Χατζή Όσμάν, αφού κατέπνιξαν κάθε σημείο ελληνικής αντιστάσεως, έφθασαν καί στίς Γούβες. Οί Αρβανίτες μεταξύ άλλων φόνευσαν καί τον πατέρα του Ιωάννη (πού δεν διασώθηκε το όνομα του) καί στη συνέχεια αιχμαλώτισαν τον ϊδιο καί τη μητέρα του καί τους μετέφεραν στη Λάρισα. 

Αὐτή,τελικῶς,πρέπει νά εἶναι πολύ ...ἐπικίνδυνη...!

1992: Η πρώτη Ελληνίδα πολιτικός που πρότεινε, ως επικεφαλής του κόμματος του Συνασπισμού της Αριστεράς την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης στο θέμα των Σκοπίων με την καθιέρωση διπλής ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό.



Τά φαντάσματα τοῦ παρελθόντος...

Δημήτρης Νατσιός: «Μάθαινε τα παλιά να ξέρεις τα καινούρια» - (Παροιμία)


Στο περισπούδαστο βιβλίο του «Καταρρέω», ο αείμνηστος Τάσος Λιγνάδης, σε κείμενο του για την Μικρασία, γράφει για μια συζήτηση που είχε στην Κύπρο, πριν από την καταστροφή του ’74, μ’ έναν γέροντα πρόσφυγα του 1922, ο οποίος είχε καταφύγει στο νησί. Μιλούσαν σ’ ένα καφενείο στην Κερύνεια, «το πιο αυθεντικό ελληνικό τοπίο που έχω γνωρίσει», όπως γράφει. Κοίταζε ο γέροντας την θάλασσα «με ματιά που έκρυβε πόνο Ιστορίας».

Του είπε: «Από δω θα ’ρθουν τα πλοία και τα αεροπλάνα τους για να μας ξεριζώσουν για μια ακόμα φορά».  Και πράγματι, μετά από λίγο ήρθαν οι κτηνάνθρωποι της Ανατολής….

‘’Και γέμισε πληγές το χώμα.
Βρήκε εκκλησιές και τις χάλασε.
Βρήκε λιακωτά και τα κούρσεψε.
Βρήκε τα βήματα ενός πολιτισμού και θέλει να τα παραγράψει.
Και χαλά.  Γιατί δεν μπορεί να χτίσει’’.

Η πνευματική όραση των αγίων - Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ


Οι άγιοι πατέρες προτιμούσαν την πνευματική θέαση των πνευμάτων από την αισθητή. Ο μεγάλος διδάσκαλος των μοναχών αββάς Ισαάκ ο Σύρος λέει: «Όποιος αξιώθηκε να δει τον εαυτό του, είναι ανώτερος απ’ αυτόν που αξιώθηκε να δει αγγέλους· γιατί ο δεύτερος βλέπει με τα μάτια του σώματος, ενώ ο πρώτος με τα μάτια της ψυχής».

Οι άγιοι μοναχοί που αξιώθηκαν ν’ αποκτήσουν ισχυρή πνευματική όραση, ήταν πλουτισμένοι με πνευματική διάκριση και άλλα υψηλά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Οι όσιοι πατέρες που ήταν φτωχοί σε τέτοια χαρίσματα, αξιώθηκαν, για την απλότητα και την αγνότητά τους, να δουν τα πνεύματα με αισθητό τρόπο.

Σὲ ἀγαπῶ παιδί μου...


«Ἐὰν μιὰ μέρα μὲ δεῖς “γέρο” ἐὰν λερώνομαι ὅταν τρώω καὶ δὲν μπορῶ νὰ ντυθῶ ἔχε ὑπομονή. Θυμήσου πόσο καιρό μου πῆρε γιὰ νὰ σοῦ τὰ μάθω…

Ἐὰν ὅταν μιλάω μαζί σου ἐπαναλαμβάνω τὰ ἴδια πράγματα, μὴν μὲ διακόπτεις, ἄκουσε μέ.

 Ὅταν ἤσουν μικρὸς κάθε μέρα σου διάβαζα τὸ ἴδιο παραμύθι μέχρι νὰ σὲ πάρει ὁ ὕπνος.

Ὅταν δὲν θέλω νὰ πλυθῶ μὴν μὲ μαλώνεις καὶ μὴν μὲ κάνεις νὰ αἰσθάνομαι ντροπή…

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Μοναχός Αβράμιος Κουτλουμουσιανοσκητιώτης (21 Οκτ/ρίου 1915)

Αβράμιος μοναχός (†1915) με τη συνοδεία του, σκήτη Κουτλουμουσίου. Φωτ. http://athosprosopography.blogspot.gr
 
 
Από την Καισαρεία της Καππαδοκίας όπου γεννήθηκε, νέος ήλθε στο Κελλί του Αγίου Μηνά της Κερασιάς, υπό τον περιβόητο Γέροντα Χατζη-Γιώργη (†1886), του οποίου είναι γνωστή η μεγάλη ασκητικότατα, την οποία είχε μεταδώσει και στους πολλούς υποτακτικούς του. 
 
Μετά την εξορία του Γέροντός του, το 1882, ο μοναχός Αβράμιος προσήλθε στην ιερά σκήτη του Αγίου Παντελεήμονος της μονής Κουτλουμουσίου, στην Καλύβη του Αγίου Γερασίμου του Νέου του εν Κεφαλληνία, την οποία ανακαίνισε εκ βάθρων.

Άγιος Μακάριος της Όπτινα: Ερώτηση στον Θεό


-Ἐσύ, ποὺ μὲ τὴν ἀνείπωτη καλοσύνη Σου μᾶς δημιούργησες, πές μας, γιατί γέμισες τὴ ζωή μας μὲ θλίψη; Τὸ ἔλεός Σου δὲν σὲ κάνει νὰ λυπᾶσαι γιὰ αὐτὰ ποὺ ὑποφέρουμε; Γιατί μοῦ παραχωρεῖς τὴν ὕπαρξη καὶ ἀργότερα τὴν παίρνεις μὲ ἕναν ὀδυνηρὸ θάνατο;
 
-Δὲν μὲ εὐχαριστοῦν, λέει ὁ Θεός, οἱ ἀσθένειές σου, ὤ ἄνθρωπε. Ἀλλά, ἀπὸ τοὺς σπόρους τῆς θλίψης καὶ τῆς λύπης σας, θέλω νὰ σᾶς φέρω καρποὺς αἰώνιας καὶ μεγαλοπρεποῦς χαρᾶς

Ἔγραψα τὸν νόμο τοῦ θανάτου καὶ τῆς καταστροφῆς ὄχι μόνο στὸ σῶμα σας, ἀλλὰ καὶ σὲ κάθε ἀντικείμενο αὐτοῦ τοῦ ὁρατοῦ κόσμου.  

Δικαστική απόφαση θανατώνει το αγέννητο παιδί μητέρας με νοητική υστέρηση (υπογράψτε τη διαμαρτυρία)


Μην επιτρέψετε να εκτελεσθεί δικαστική απόφαση που θανατώνει το αγέννητο παιδί μητέρας με νοητική υστέρηση.
ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 
Σύμφωνα με απόφαση δικαστή του Court of Protection, οι γιατροί του Ηνωμένου Βασιλείου, πρόκειται να υποβάλουν σε υποχρεωτική χειρουργική έκτρωση μια γυναίκα με νοητική υστέρηση χωρίς τη συγκατάθεσή της,

Η γυναίκα της οποίας τα στοιχεία δεν έγιναν γνωστά, είναι είκοσι ετών, έχει τη «διανοητική ικανότητα ενός παιδιού» και βρέθηκε ότι είναι έγκυος 12 εβδομάδων Ο δικαστής διέταξε χειρουργική έκτρωση η οποία θα εκτελεστεί στη γυναίκα αργότερα αυτή την εβδομάδα, εφόσον οι νοσοκομειακοί προϊστάμενοι έλαβαν από το δικαστήριο την έγκριση η οποία επιτρέπει τον τερματισμό.

Αγρότες χρησιμοποιούν λουλούδια αντί για χημικά για να αντιμετωπίσουν τα παράσιτα


Οι «διάδρομοι λουλουδιών» μειώνουν τα παράσιτα

Με όλο και περισσότερα στοιχεία να έρχονται στο φως για τα σοβαρά προβλήματα που προκαλούνται από παρασιτοκτόνα – συμπεριλαμβανομένων της μόλυνσης του νερού και της εξόντωσης των μελισσών – πολλά προϊόντα έχουν απαγορευτεί από την αγορά τόσο στην Αγγλία, όσο και στην Ευρώπη. 

Ωστόσο, άλλα συνεχίζουν και χρησιμοποιούνται ευρέως και αυτή η συχνή χρήση τα κάνει λιγότερο αποτελεσματικά, καθώς τα παράσιτα και τα έντομα αποκτούν ανθεκτικότητα στα χημικά.

Ο βιολογικός έλεγχος των παρασίτων είναι ένας τρόπος να συνεισφέρει κανείς στην οικολογική εντατικοποίηση της γεωργίας. 

Η σύνοδος κορυφής της ΕΕ πατρονάρει την Ισλαμοποίηση της Ελλάδας. Και ο Κυριάκος δείχνει ευχαριστημένος !


Το βασικό συμπέρασμα της συνόδου κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες όπου συμμετείχε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ότι, «πρέπει να αναληφθεί επειγόντως δράση για τη βελτίωση των συνθηκών υποδοχής, την αύξηση των μεταφορών προς την ηπειρωτική Ελλάδα από τα νησιά και την αύξηση των επιστροφών βάσει της δήλωσης ΕΕ – Τουρκίας».

Με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά οι Ευρωπαίοι εταίροι εκδηλώνουν τη συμπάθειά τους στην Ελλάδα, χωρίς καμιά απολύτως έμπρακτη σχετική δράση. 

Ακόμα μεγαλύτερη συμπάθεια δείχνουν για τους καημένους τους μετανάστες για τους οποίους μας προτρέπουν να τους στρώσουμε κόκκινα χαλιά και με πομπές και με παράτες να τους μεταφέρουμε στην Ηπειρωτική χώρα, όπου θα πρέπει να φροντίσουμε για την αξιοπρεπή τους διαβίωση, σε βάρος του λυμφατικού κρατικού μας προϋπολογισμού.

Εγκαίνια γεμάτα αλαζονεία και επίδειξη…


Του Στέλιου Τάτση

Η φωτογραφία που βλέπετε είναι από τα εγκαινια του νέου κτηρίου της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας. 

Αχ, βρέ Απόστολε, που σε αγαπώ και σε εκτιμώ τόσο πολύ, δεν έπαιρνες καλύτερα έναν απλό αληθινό Παπά από την περιφέρειά σου να δείτε όλοι Θεού πρόσωπο, αντί αυτού που επιλέξατε που κυνηγά κάθε Ελληνικό και Ορθόδοξο; 

Ήθελα να γνώριζα τι θα κάνετε όταν επιχειρήσει να κάνει στην Εκκλησία των Σκοπίων αυτά που έκανε στην Ουκρανία ποιά θα είναι η αντιδρασή σας. 

Τα υψηλά και τα πλούσια βρίσκονται, Τη ταπεινώσει και τη πτωχεία. 

Η επίσκεψη Επιφάνιου στη Ν.Υόρκη μεταφέρει το «Σχίσμα» της Ορθοδοξίας στην Αμερική


Του Νίκου Σταματάκη

Με πλήρη αδιαφορία για τις οποιεσδήποτε συνέπειες στο εσωτερικό της Εκκλησίας μας, οι πρωτεργάτες του Σχίσματος της Ορθοδοξίας, κκ. Βαρθολομαίος, Ελπιδοφόρος και Καρλούτσος, αφού δρομολόγησαν με σχετική επιτυχία τον διχασμό πρώτα στην Ουκρανία και μετά στην Ελλάδα, αποφάσισαν να τον μεταφέρουν και στην Αμερική, με την ξαφνική αναγγελία της «βράβευσης» του ηγέτη της νέας αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU) κ.Επιφάνιο.

Καταρχήν τι νόημα έχει η βράβευση του κ.Επιφάνιου από τους «Αρχοντες» του Πατριαρχείου; Γιατί να βραβευτεί κάποιος που συνεργάστηκε με τον πρώην πρόεδρο της Ουκρανίας, τον διεφθαρμένο Ποροσένκο, για την βίαια αρπαγή των εκκλησιών της υπό τον Μητροπολίτη κ.Ονούφριο Εκκησίας (OUC – υπό το Πατριαρχείο Μόσχας); 

Κυριακὴ ΣΤ΄ Λουκᾶ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- Λεγεὼν


Ὁ δὲ εἶπε· Λεγεών»(Λουκ. 8,30)
 
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἀγαπητοί μου, ἀπὸ τὴν ὥρα ποὺ ἐγκατέλειψε τὴν ἀφάνεια καὶ βγῆκε σὲ δημοσία δρᾶσι, δὲν ἔμεινε σ᾿ ἕνα μέρος. 

Πήγαινε ἀπὸ χωριὸ σὲ χωριό, ἀπὸ πόλι σὲ πόλι, ἀπὸ ἐπαρχία σὲ ἐπαρχία. Ἐπισκεπτόμενος λοιπὸν κάθε μέρος τῆς Παλαιστίνης ἔφτασε κάποτε, ὅπως λέει τὸ Εὐαγγέλιο, καὶ στὴ χώρα τῶν Γαδαρηνῶν.

Ἡ περιοχὴ τῶν Γαδαρηνῶν ἦταν ἀνατολικὰ ἀπὸ τὴν περίφημη λίμνη τῆς Τιβεριάδος,στὴν ὄχθη της. Κατοικεῖτο δὲ ἀπὸ ἀγροίκους Ἰουδαίους, ποὺ δὲν εἶχαν ἱερὸ καὶ ὅσιο, ἀλλὰ ὁ νοῦς τους ἦταν διαρκῶς στὴν ὕλη, κατὰ τὸ σύνθημα τῶν ὑλιστῶν «Φάγωμεν καὶ πίωμεν, αὔριον γὰρ ἀποθνῄσκομεν» (Ἠσ. 22,13 = Α΄ Κορ. 15,32) .