Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023

Κωνσταντίνος Ελευθερίου: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ατζέντα 2030: Μέρος 1

 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ελευθερίου

Στην κάλυψη των γεγονότων που έλαβαν χώρα φέτος στην ετήσια συνάντηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ συζητήσαμε μεταξύ άλλων για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και για το ChatGPT (λινκ εδώ https://focusfm.gr/koytsos-gkavos-oloi-sto-ntavos/ ).

Όπως είδαμε, το εν λόγω σύστημα τεχνητής νοημοσύνης αποδείχθηκε το κεντρικό θέμα στο Νταβός, με τους παρευρισκόμενους να φαντασιώνονται πρακτικές αλλά και στρατιωτικές εφαρμογές τέτοιων τεχνολογιών στο εγγύς μέλλον. Τι είναι όμως αυτό το ChatGPT και πώς αυτή η τεχνολογία έχει αρχίσει να γίνεται τμήμα της πραγματικότητάς μας;

Ρομποτικός Παντογνώστης

Το ChatGPT είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο και προσβάσιμο από όλους πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο μπορεί να παράγει καινούργιο υλικό χωρίς ανθρώπινη καθοδήγηση. Δημιουργός του είναι η εταιρεία OpenAI η οποία ιδρύθηκε το 2015 στο Σαν Φρανσίσκο από τους Σαμ Άλτμαν και (μαντέψτε ποιόν άλλον) τον Ίλον Μασκ. Στόχος της εταιρείας είναι να διερευνήσει τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και να αναπτύξει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τα οποία κατά τα λεγόμενά τους, ναι μεν θα καταστήσουν την ανθρώπινη εργασία περιττή αλλά θα “ωφελούν” παράλληλα την ανθρωπότητα (μη με ρωτάτε το πώς γιατί δε νομίζω πως ξέρουν ούτε και οι ίδιοι). 

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Πνευματικά Γυμνάσματα Μελέτη ΙΕ΄: Στην παραβολή του Ασώτου

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Πνευματικά Γυμνάσματα

Μελέτη ΙΕ΄: Στην παραβολή του Ασώτου

Α΄: Αυτός αναχώρησε από τον οίκο του πατέρα του

Β΄: Ποια ζωή έζησε μετά την αναχώρηση

Γ’: Ποια επιστροφή έδειξε.

                                         Α΄

    Σκέψου, αδελφέ, την αναχώρηση, που έκανε εκείνος ο άσωτος υιός από τον οίκο του πατέρα του, όπως διηγείται ο ιερός Λουκάς[Λουκ. 15,11-32], με την οποία αναχώρηση φάνηκε στ’ αλήθεια σαν ένας νέος χωρίς μυαλό και νου, διότι τι του έλειπε, όταν ήταν στο πατρικό σπίτι και βρισκόταν κάτω από την προστασία του γλυκύτατου πατέρα του; Αυτός βρισκόταν κάθε ημέρα μέσα στην πατρική αγκάλη, είχε ό,τι χρειαζόταν, τον υπηρετούσαν όλοι οι δούλοι, είχε τα χάδια και τις τιμές ως κληρονόμος της πατρικής περιουσίας και σχεδόν αναγνωριζόταν ως κύριος και εξουσιαστής κάθε πράγματος, ώστε μπορούσε να έχει κάθε λόγο να λέει εκείνο το ψαλμικό: «Πλησθησόμεθα ν τος γαθος το οκου σου(:θα μας χορτάσουν τα πλούσια αγαθά του οίκου σου)»[Ψαλμ. 64,5].Αλλά η επιθυμία της πλανεμένης ελευθερίας, από εκεί που ήταν τέκνο και κληρονόμος, τον έκανε να επιθυμεί να γίνει δούλος και μισθωτός.

Τι κάνουμε σε περίπτωση σεισμού; ΛΑΘΟΣ όσα ξέρατε! 10 σωστές οδηγίες επιβίωσης!

 

Το Τρίγωνο της Ζωής Αποσπάσματα από το άρθρο του Doug Copp στο ‘ Triangle of Life’, επιμέλεια έκδοσης από τον Larry Linn του MAA Safety Committee , 13/4/04

Το όνομά μου είναι Doug Copp. Είμαι ο Αρχηγός Διάσωσης και Διευθυντής Καταστροφών της Αμερικανικής Ομάδας Διεθνούς Διάσωσης ( American Rescue Team International, ARTI), η πιο έμπειρη ομάδα διάσωσης του κόσμου. 

Οι πληροφορίες που περιέχονται σ’ αυτό το άρθρο θα σώσουν ζωές στο ενδεχόμενο ενός σεισμού. Το πρώτο κτίριο στο οποίο μπουσούλισα στα τέσσερα ήταν ένα σχολείο στη πόλη του Μεξικού κατά τη διάρκεια του σεισμού του 1985. Όλα τα παιδιά ήταν κάτω από τα θρανία. Όλα τα παιδιά κυριολεκτικά καταπλακωθήκανε σε σημείο ισοπέδωσης. Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί άμα είχαν ξαπλώσει δίπλα στα θρανία κατά μήκος του διαδρόμου. Ήταν φρικτό, καθόλου αναπόφευκτο και αναρωτήθηκα γιατί τα παιδιά δεν ήταν στους διαδρόμους. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Μελέτιος - Ὁ Ὁμολογητής τῆς Ὀρθοδοξίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὁ 4ος μ. Χ. αἰῶνας ὑπῆρξε ἡ πιὸ κρίσιμη ἐποχὴ τόσο γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ὅσο καὶ γιὰ τὴν παγκόσμια ἱστορία. Κι᾿ αὐτὸ διότι οἱ χρόνοι ἐκεῖνοι ἦταν ἡ μεταβατικὴ περίοδος ἀπὸ τὸν παλιὸ προχριστιανικὸ κόσμο, στὸν καινούριο, τὸν χριστιανικό. Σὲ αὐτὴ τὴν μετάβαση, ἡ ὁποία δὲν ἦταν πάντα ἤρεμη, συνέβαλλαν τὰ μέγιστα οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν καὶ ὁ ἅγιος Μελέτιος Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας.
 
Γεννήθηκε στὴν πόλη Μελιτηνὴ τῆς Μικρᾶς Ἀρμενίας τὸ 310. Δὲν γνωρίζουμε σχεδὸν τίποτε γιὰ τὴν παιδικὴ καὶ νεανική του ζωή. Γιὰ πρώτη φορὰ ἀναφέρεται τὸ ἔτος 357, ὁ ὁποῖος ἐμφανίζεται ὡς ἀντίπαλος τῶν αἱρετικῶν Ὁμοιουσιανῶν, μιᾶς ἀρειανικῆς παρατάξεως, καὶ ὀπαδὸς τοῦ Ἐπισκόπου Καισαρείας τῆς Παλαιστίνης Ἀκακίου. Μὲ εἰσήγηση τοῦ Ἀκακίου, ὁ Μελέτιος ἐξελέγῃ ἀπὸ τὴν Σύνοδο τοῦ 358, Ἐπίσκοπος Σεβαστείας. Ἀπ᾿ ὅτι φαίνεται, δὲν ἔμελλε νὰ στερεώσει στὸ θρόνο του, διότι, οἱ φανατικοὶ ὀπαδοὶ τοῦ προηγουμένου Ἐπισκόπου Σεβαστείας Εὐσταθίου, τοῦ εἶχαν κηρύξει τὸν πόλεμο καὶ γι᾿ αὐτὸ ἀναγκάστηκε νὰ παραιτηθεῖ σὲ λίγο καιρὸ καὶ νὰ μεταβεῖ στὴ Βέροια τῆς Συρίας.
 

ΚΥΡΙΑΚΗ TΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Α΄ Κορ. 6,12-20] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΣ» [19-02-1984] [Β 108]


ΚΥΡΙΑΚΗ TΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Α΄Κορ.6,12-20]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                             «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΣ»

                               [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 19-02-1984]

[Β 108]

   «Πάντα μοι ξεστιν, λλ᾿ ο πάντα συμφέρει· πάντα μοι ξεστιν, λλ᾿ οκ γ ξουσιασθήσομαι πό τινος».

   Οι λόγοι αυτοί, αγαπητοί μου, του Αποστόλου Παύλου στους Κορινθίους, είναι βαρυσήμαντοι. Η Εκκλησία μας καταλλήλως τοποθέτησε την σημερινήν αποστολικήν περικοπήν παράλληλα με την παραβολή του ασώτου υιού. Για να δείξει, με διδασκαλία μεν λόγων, ότι όλα τα πράγματα επιτρέπονται, αλλά δεν συμφέρουν. Ο ευαγγελιστής Λουκάς μάς παρουσιάζει το ίδιο πράγμα, το ίδιο θέμα με μία εικόνα. Με την εικόνα του ασώτου υιού. Ο άσωτος υιός μπορούσε να μένει, μπορούσε και να φύγει. Αλλά δεν συνέφερε να φύγει. Αυτό ακριβώς θέλει να πει ο απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου,  εδώ σήμερα.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (Τοῦ Ἀσώτου) 12 Φεβρουαρίου 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος β´ - Ἑωθινόν Β´
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 1 - 8

1 Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 2 καὶ λίαν πρωῒ τς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. 3 καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; 4 καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. 5 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. 6 ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. 7 ἀλλ’ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. 8 καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ (Τοῦ Ἀσώτου) 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

  Κυριακή του Ασώτου
 
 
Η δεύτερη Κυριακή του Τριωδίου είναι αφιερωμένη στην πολύ διδακτική παραβολή του ασώτου υιού (Λουκ.15,13-32). Η παραβολή ομιλεί για ένα πλούσιο νέο ο όποιος άσωτα κατασπατάλησε την περιουσία του σε χώρα μακρινή και στο τέλος κατάντησε να βόσκει χοίρους. Τότε μετανόησε και επέστρεψε στον πατέρα του, που τον δέχθηκε με άπειρη αγάπη και στοργή.

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ TΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκά 15,11-32] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΑΠΟΔΗΜΟΙ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» [15-02-1998] [Β 370]


 ΚΥΡΙΑΚΗ TΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Λουκά 15,11-32]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                             «ΑΠΟΔΗΜΟΙ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

                               [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 15-02-1998]

[Β 370]

     «Εαγγέλιον ν Εαγγελί» εχαρακτηρίσθη, αγαπητοί μου, η παραβολή του Ασώτου Υιού, που ακούσαμε σήμερα. Και τούτο γιατί δείχνει την πτώση του ανθρώπου και την αποστασία του από τον Θεό, αλλά και την αγάπη του Θεού για την επιστροφή και σωτηρία του ανθρώπου.

Εὐαγγελία Λάππα: Ἡράκλειος, ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος τῆς Ρωμανίας [575 - 11 Φεβρουαρίου 641]


Εὐαγγελία Κ. Λάππα
8 Αὐγούστου 2022


Ὁ Ἡράκλειος ἀποκαλεῖται Μέγας Ἀλέξανδρος τῆς Ρωμανίας γιατί, ὅπως ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος συνέτριψε τὸ πρῶτο ὀργανωμένο Περσικὸ κράτος τῶν Ἀχαιμενιδῶν, ἔτσι καὶ ὁ Ἡράκλειος συνέτριψε τὸ δεύτερο Περσικὸ κράτος τῶν Σασσανιδῶν. (Μᾶνος Ν. Χατζηδάκης)

Ὁ Ἡράκλειος γεννήθηκε, ὡς ἕνα ἀπὸ τὰ τρία παιδιὰ τοῦ Ἡρακλείου καὶ τῆς Ἐπιφανείας, στὴν Καππαδοκία τὸ 575. Τὰ ἄλλα δύο ἀδέλφια του ὀνομάζονταν Θεόδωρος καὶ Μαρία. Ὁ πατέρας του ἦταν στρατηγὸς καὶ προσωπικὸς φίλος τοῦ αὐτοκράτορα Μαυρικίου1 καὶ ἦταν Ἔξαρχος τῆς Βόρειας Ἀφρικῆς, μὲ ἕδρα τὴν Καρχηδόνα τὸ 600.
 
Τὸ 608 ὁ Ἡράκλειος ὁ πρεσβύτερος ἐπαναστάτησε ἐνάντια στὴν ἐξουσία τοῦ τυράννου αὐτοκράτορα Φωκά2, προβάλλοντας ὡς ἀρχηγὸ τὸν γιό του, Ἡράκλειο. Τὴν ἄνοιξη τοῦ 609 ὁ νεαρὸς Ἡράκλειος ἐκστράτευσε μὲ τὸν ξάδελφό του, Νικήτα, στὴν Αἴγυπτο, τὴν ὁποία κατέλαβε. Ἔπειτα ξεκίνησε μὲ ἕνα μικρὸ στόλο γιὰ τὴν Κωνσταντινούπολη. Δὲν βρῆκε οὐσιώδη ἀντίσταση καὶ ἔτσι, μετὰ ἀπὸ νικηφόρα ναυμαχία στὶς 4 Ὀκτωβρίου 610, τὴν ἑπόμενη μέρα μπῆκε νικητὴς στὴν Κωνσταντινούπολη, λυτρώνοντας τὴ Ρωμανία ἀπὸ τὸν τυραννικὸ Φωκᾶ, τὸν ὁποῖο συνέλαβε καὶ ἀποκεφάλισε. Λέγεται ὅτι, ὄντας ἕτοιμος νὰ ἐπιστρέψει στὴν Καρχηδόνα, πρότεινε τὸ θρόνο στὸν Πρίσκο, συγγενῆ τοῦ Φωκᾶ, ἀλλὰ κατόπιν κοινῆς ἀπαιτήσεως λαοῦ, Στρατοῦ, Συγκλήτου καὶ Ἐκκλησίας, ἐστέφθῃ Αὐτοκράτωρ στὴν Ἁγία Σοφία. Ἔπειτα τέλεσε το γάμο του μὲ τὴν ἀγαπημένη του Φαβία, ἡ ὁποία μετονομάσθηκε σὲ Εὐδοκία.

H Εκκλησία της Αγγλίας στα πλαίσια της Woke ατζέντας, αναθεωρεί τον Θεό ως ουδέτερο φύλο (No Gender).

 

Σε γραπτή ερώτηση προς τη Λειτουργική Επιτροπή από τη Γενική Σύνοδο, το νομοθετικό σώμα της Εκκλησίας της Αγγλίας είπε ότι εξετάζει έναν Θεό με ουδέτερο φύλο.

Το φύλο του Θεού είναι θέμα συζήτησης εντός της Εκκλησίας εδώ και πολλά χρόνια αλλα τώρα παίρνει άλλη διάσταση λόγω του Woke κινήματος. Πολλοί έχουν υποστηρίξει την εγκατάλειψη των αρσενικών αντωνυμιών He and Him καθώς και των αναφορών στον Θεό προς όφελος ουδέτερων ως προς το φύλο ή γυναικείων ισοδύναμων.

Οι επίσκοποι θα ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα «για τη γλώσσα των φύλων» που θα αναφέρεται στον Θεό ως ουδέτερο ον στις εκκλησιαστικές λειτουργίες αυτό το έτος, αλλάζοντας την αντωνυμία των προηγούμενων αιώνων που αναφερόταν ως “αυτός” (him).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκά 15,11-32] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Λουκά 15,11-32]

 Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ

    «νθρωπός τις εχε δύο υούς κα επεν νεώτερος ατν τ πατρί· πάτερ, δός μοι τ πιβάλλον μέρος τς οσίας. κα διελεν ατος τν βίον. κα μετ᾿ ο πολλς μέρας συναγαγν παντα νεώτερος υἱὸς πεδήμησεν ες χώραν μακράν, κα κε διεσκόρπισε τν οσίαν ατο ζν σώτως. δαπανήσαντος δ ατο πάντα γένετο λιμς σχυρς κατ τν χώραν κείνην, κα ατς ρξατο στερεσθαι κα πορευθες κολλήθη ν τν πολιτν τς χώρας κείνης, κα πεμψεν ατν ες τος γρος ατο βόσκειν χοίρους(:Ένας άνθρωπος είχε δύο γιους. Είπε λοιπόν ο μικρότερος γιος στον πατέρα του: “Πατέρα δώσε μου το μερίδιο της περιουσίας που μου ανήκει”. Και ο πατέρας μοίρασε και στους δύο γιους την περιουσία. Ύστερα από λίγες μέρες ο νεότερος γιος μάζεψε όλα όσα του έδωσε ο πατέρας του και ταξίδεψε σε χώρα μακρινή. Εκεί διασκόρπισε την περιουσία του κάνοντας μια ζωή άσωτη και ακόλαστη. Όταν ο νεότερος γιος ξόδεψε όλα όσα είχε, έπεσε μεγάλη πείνα στη χώρα εκείνη, κι αυτός άρχισε να στερείται. Και ο άσωτος γιος εξαιτίας των στερήσεων και της πείνας του πήγε σ’ έναν από τους πολίτες εκείνης της χώρας, ο οποίος τον προσέλαβε ως δούλο. Και τον έστειλε στα χωράφια του να βόσκει χοίρους)»[Λουκ.15,11-15].

Κυπριακό: Η ανοιχτή πληγή του Ελληνισμού. Ν. Αργυρόπουλος


Κυπριακό: Η ανοιχτή πληγή του Ελληνισμού. 
 
(Συνέντευξη με τον Νίκο Αργυρόπουλο, βετεράνο του πολέμου της Κύπρου το 1974, με αφορμή το βιβλίο του "Οι Ένοχοι") 
 
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 25/01/23 
 
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Νίκος Αργυρόπουλος: Συγγραφέας, Αντιπρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου αγωνιστών Κύπρου 1974 
 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ανδρέας Μπλάνος 
 
Μια αποκαλυπτική συνέντευξη με τον Νίκο Αργυρόπουλο, βετεράνο του πολέμου της Κύπρου το 1974, με αφορμή το βιβλίο του “ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ”.

Λάμπρος Σκόντζος: «Ὡς ὁ Ἄσωτος Υἱός ἦλθον κἀγώ οἰκτίρμων»


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ ἅγιοι Πατέρες ὅρισαν τὴ δεύτερη Κυριακὴ τοῦ Τριωδίου νὰ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν καταπληκτικὴ καὶ διδακτικὴ παραβολὴ τοῦ ἀσώτου υἱοῦ (Λουκ. 15,13-32). Σκοπός τους ἦταν νὰ τονισθεῖ στοὺς πιστοὺς ἡ ἀπύθμενη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸ πλούσιο ἔλεος τῆς συγχώρεσης, ποὺ δίνει στοὺς μετανοοῦντες ἀνθρώπους. Νὰ διδάξει, σὲ ὅσους εἶναι ἀπελπισμένοι, ὅτι ὁ Θεὸς παραμένει μὲ ἀνοιχτὲς ἀγκάλες νὰ δεχτεῖ τὸν κάθε μετανοημένο ἁμαρτωλό, ὅσο ἁμαρτωλὸς καὶ ἂν εἶναι.
 
Ἄν ἡ προηγούμενη Κυριακὴ τοῦ Τελώνου καὶ Φαρισαίου εἶναι ἀφιερωμένη στὴ στηλίτευση τῆς παθολογικῆς ἐγωιστικῆς αὐτάρκειας καὶ τὴν κατάδειξη τῶν δεινῶν συνεπειῶν της, ἡ δεύτερη Κυριακὴ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν ταπείνωση, τὴ μετάνοια καὶ στὰ εὐλογημένα παρεπόμενά της. Ἄν ἡ καταραμένη ἐγωπάθεια κλείνει ἑρμητικὰ τὴν πόρτα τῆς σωτηρίας, ἡ μετάνοια τὴν ἀνοίγει διάπλατα καὶ ἑνώνει ξανὰ τὸν ἄνθρωπο μὲ τὸ Θεό.

Άγιος Βλάσιος: Θεράπευε τους ασθενείς που κοιμούνταν μέσα στον ναό του


Ο κ. Αντώνιος Μάρκου, ανιψιός της πρώτης ηγουμένης στο Μοναστήρι του Αγ. Βλασίου στα Τρίκαλα Κορινθίας, της μοναχής Βλασίας, μας μιλά για την ιστορική μονή και τα πολλά θαυμαστά γεγονότα που την έχουν σημαδέψει

Ο τόπος ονειρεμένος. Οι μνήμες του συγκλονιστικές. Η παρουσία του στην ιστορία συνεχής, 2.500 χρόνια τώρα. Πρόκειται για τα Τρίκαλα της Κορινθίας. Κάποτε κεφαλοχώρι, στις πλαγιές της Ζήριας, σήμερα γνωστός τουριστικός προορισμός.

Ο τουρισμός αναπτύχθηκε στα Τρίκαλα στη δεκαετία του 1920, όταν άρχισαν να έρχονται τουρίστες για την μοναδικότητα του φυσικού τοπίου, αλλά και διότι η φυματίωση ταλαιπωρούσε τους κατοίκους των πόλεων. Ωστόσο, το κομβικό σημείο αναφοράς για τους ανθρώπους που αναζητούν προσκύνημα σε κάθε τόπο που επισκέπτονται, είναι το μοναστήρι του Αγίου Βλασίου.

Άσαντ από το Χαλέπι: «η Δύση δεν έχει ανθρωπισμό…» Δεν υπάρχει Δυτικός Πολιτισμός αλλά Δυτικός Πειρασμός!! BINTEO

 

«Η Δύση δεν έχει ανθρωπισμό και ως εκ τούτου η πολιτικοποίηση της κατάστασης ( ανθρωπιστικής κρίσης από τη φυσική καταστροφή) στη Συρία είναι φυσιολογική για αυτούς ” δήλωσε ο Προέδρος τη Συρίας Μπασάρ αλ Άσαντ στα ΜΜΕ σε έναν από τους χώρους απομάκρυνσης των ερειπίων και ανάσυρσης τραυματιών στο Χαλέπι που επλήγη από τον πρωτοφανή σεισμό σύμφωνα με ανάρτηση της Προεδρίας. Η Δύση επαιρόταν ως τώρα για τον ουμανισμό της στη Συρία καταβαραθρώθηκε κι αυτή η ουτοπία-αυταπάτη. H εγκληματική στάση της Δύσης και σε αυτή την περίπτωση ήταν μέρος του πολέμου κατά της Συρίας.. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Βλάσιος - Ὁ Ἀνάργυρος ἰατρός καί Ἐπίσκοπος τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι οἱ ζωντανὲς εἰκόνες τοῦ Θεοῦ. Τὸ «Συνοδικό» τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐπιτάσσει νὰ τιμοῦνται ἀπὸ τοὺς πιστούς, ὡς «φίλοι καὶ θεράποντες τοῦ Χριστοῦ». Αὐτὸ κάνουν οἱ πιστοί, τοὺς τιμοῦν ὅπως ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία μας. Ἕνας ἀπὸ τοὺς τιμώμενους ἁγίους Της εἶναι καὶ ὁ λαοφιλὴς ἅγιος Βλάσιος ἐπίσκοπος Σεβάστειας.

Στόχος: Ἡ Ὀρθοδοξία


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
(Ἀπὸ τὸ χρονολόγιο τοῦ οἰκουμενι(στι)κοῦ ἀναθεωρητισμοῦ)
 
Διάβαζα (σὲ μετάφραση) τὸ βιβλίο «Εἰσαγωγὴ στὴν Ἱστορία», τοῦ ARTHUR MARWICK. Ἐκεῖ (Σελ. 25) προβάλλονται δύο θεμελιώδεις ἀρχές: α) «ὅ,τι ἀποτελεῖ τὸ παρελθὸν εἶναι πρόλογος» καὶ β) «Μελετᾶτε τὸ παρελθόν».
 
Σὲ πολλὲς περιπτώσεις πληρώνεται πολὺ ἀκριβὰ ἡ ἄγνοια τῆς Ἱστορίας. Ἡ ἀναζήτηση τῶν συνθηκῶν ἐμφανίσεως  τῶν γεγονότων διέπεται ἀπὸ μορφὴ αἰτιοκρατίας, ἡ ὁποία ὑπόκειται στὸν καθολικὸ πνευματικὸ νόμο: Μπροστὰ ἀπὸ κάθε αἰτία ὑπάρχει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ἐὰν ὑπῆρχε ἡ γνώση τῶν παλαιῶν κειμένων - δηλώσεων στὸ πλήρωμα τῶν οἰκουμενιστῶν ἐπισκόπων, θεολόγων καὶ πανεπιστημιακῶν, ἴσως, νὰ μὴν ὑπῆρχε ἡ σημερινὴ ἔνταση καὶ ἔκταση τῆς αἱρέσεως «οἰκουμενισμός».
 
Τὸ πόνημα - πραγματεία τοῦ Ὁσίου Δανιὴλ Κατουνακιώτη «ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΝ ΣΥΝΟΔΟΝ», ἕνας (δυνάμει) ἐξάντας καὶ πυξίδα τοῦ πληρώματος, δὲν τὸ ἀφύπνισε. Ἴσχυσε ὁ λόγος τοῦ Κυρίου στὴ Γεσθημανή: «καθεύδετε τὸ λοιπὸν καὶ ἀναπαύεσθε» (Ματθ. 26, 45).

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡ Ἁγία Θεοδώρα ἡ Αὐγούστα - Ἡ εύσεβής καί Ἁγία Αὐτοκράτειρα τοῦ Βυζαντίου


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Τὴν Α΄ Κυριακὴ τῶν νηστειῶν, τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει μὲ κάθε λαμπρότητα τὴν ἀναστήλωση τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων, ἡ ὁποία σήμανε τὴ λήξη μιᾶς ἑκατονταετοῦς φοβερῆς διαμάχης στὸ Βυζάντιο (726-842).
 
Πρωταγωνιστικὸ πρόσωπο στὴ λήξη της εἰκονομαχίας ὑπῆρξε ἡ ἁγία Θεοδώρα ἡ Αὐγούστα, ἡ ὁποία, ὡς ἐπίτροπος τοῦ ἀνήλικου γιοῦ της Μιχαὴλ Γ΄, συγκάλεσε σύνοδο στὴν Κωνσταντινούπολη, ἡ ὁποία ἐπικύρωσε τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, θέτοντας τέλος στὴ θεολογικὴ διαμάχη καὶ στοὺς διωγμοὺς τῶν ὀρθοδόξων ἀπὸ τοὺς φανατικοὺς εἰκονομάχους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Σεβαστείας

 
Λαιμὸν Βλάσιος ἐκκοπεὶς διὰ ξίφους,
Ἀλγοῦσι λαιμοῖς ῥευμάτων εἴργει βλάβας.
Ἑνδεκάτῃ Βλασίου τάμεν αὐχένα χαλκὸς ἀτειρής


Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Λικινίου (308 – 323 μ.Χ.). Σπούδασε ἰατρική, ἀλλὰ προσέφερε χωρὶς χρήματα τὶς ὑπηρεσίες του, ὡς φιλανθρωπία, στοὺς πάσχοντες καὶ ἀσθενεῖς. Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἰατρικὴ βοήθεια χορηγοῦσε δωρεὰν στοὺς ἀσθενεῖς τὰ φάρμακα καὶ τοὺς ἔδινε τὰ ἔξοδα τῆς νοσηλείας τους. Ἡ φιλανθρωπική του δραστηριότητα καλλιεργεῖτο στὴν ψυχή του ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὴ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Ἡ Ἐκκλησία τὸν δέχθηκε στὶς τάξεις τοῦ ἱεροῦ κλήρου καὶ τὸν ἐξέλεξε Ἐπίσκοπο Σεβαστείας.

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Κελλιώτες Αγιορείτες Πατέρες: Στο Άγιον Όρος εισέβαλαν οι σχισματικοί


Αυτό το γράμμα απευθύνεται στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, αλλά βγαίνει σαν κραυγή απελπισίας από τους Κελλιώτες Μοναχούς του Α.Ο. και θέλουμε να ακουστεί σε όλους τους απανταχού Ορθοδόξους Χριστιανούς.

            Τρόμος μας έχει καταλάβει από το φρικτό γεγονός που έγινε στο Α.Ο, αλλά μαθεύτηκε από ανακοίνωση της ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας.

Άγιοι Αντιπρόσωποι των 20 Ι. Μονών που διοικείται το Α.Ο., τι έχετε να πείτε γι’ αυτό που είδαν τα μάτια μας και συνεταράχθη η καρδία μας, την κομπαστική ανακοίνωση της μη αναγνωρισμένης “εκκλησίας” των αυτοχειροτονήτων και καθηρημένων ψευδοεπισκόπων;

Κυριακή του Ασώτου - Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,«Εἰς τὴν παραβολὴν περὶ τοῦ ἀσώτου»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκ.15,11 – 32]

Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,

                   «Ες τν παραβολν περ το στου»

    Πάντοτε μεν, αδελφοί, οφείλουμε να διακηρύττουμε τη φιλανθρωπία του Θεού (διότι μέσω αυτής «ζμεν κα κινομεθα κα σμν(:ζούμε και κινούμαστε και υπάρχουμε)»[Πράξ.17,28])· και μάλιστα σε τούτον τον καιρό έχουμε χρέος να το κάνουμε αυτό, για να υπάρξει κοινή ωφέλεια και για να ευεργετηθούν οι αστέρες που πρόκειται να ανατείλουν από την κολυμβήθρα [:όσοι κατηχούμενοι επρόκειτο σε λίγο να βαπτιστούν]. Καθώς και αυτοί μέσω αυτής θα λάμψουν και εμείς μέσω αυτής σωθήκαμε και σωζόμαστε· αυτή δόθηκε από τον Δημιουργό Θεό και Πατέρα μας σε μας αντί κληρονομίας.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Ο αντισυνταγματικός εμβολιασμός του εκλογικού σώματος με αντικασιδιάρικα αντισώματα


Μπλόκο στην Δημοκρατία από τη ΝΕΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και το ΠΑΣΟΚοφασιστικό δεκανίκι της σε φόντο ανάποδου κόσμου 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, τέως Αναπληρωτής Καθηγητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ
Ότι ζούμε στον ανάποδο κόσμο το γνωρίζουμε εδώ και καιρό. Οι νόμοι δεν υπάρχουν για να μας προστατεύουν από το έγκλημα και την κρατική αυθαιρεσία, αλλά για να τα νομιμοποιούν αμφότερα. Με την εκτρωματική τροπολογία –κατά την παγία τακτική των Ελλήνων πολιτικών που δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο– εμβόλιμη σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, την οποία ψήφισαν τα καμάρια του ελληνικού κ-υ-νοβουλίου, δόθηκε η χαριστική βολή στην ημιθανή δημοκρατία μας. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Α΄ Κορ. 6,12-20] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Α΄Κορ.6,12-20]

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

  «Πντα μοι ξεστιν, λλ᾿ ο πντα συμφρει· πντα μοι ξεστιν, λλ᾿ οκ γ ξουσιασθσομαι π τινος(:ας επανέλθω τώρα στο ηθικό ζήτημα. Όλα έχω εξουσία να τα κάνω, δεν συμφέρουν όμως όλα. Όλα είναι στην εξουσία μου, αλλά εγώ δεν θα εξουσιαστώ και δεν θα γίνω δούλος σε τίποτε)»[Α΄Κορ.6,12].

    Εδώ υπαινίσσεται τους λαίμαργους. Επειδή δηλαδή πρόκειται πάλι να στραφεί κατά του πόρνου- καθώς η πορνεία προέρχεται από την τρυφηλότητα και την έλλειψη μέτρου στη ζωή- καταδικάζει με σφοδρότητα το πάθος. Και ούτε λέγει αυτό για τα απαγορευμένα τρόφιμα – διότι εκείνα δεν επιτρέπονται- αλλά και για εκείνα που θεωρούνται ως ουδέτερα. Εννοώ το εξής περίπου: «μου επιτρέπεται», λέει, «να φάω και να πιω, αλλά δεν συμφέρει να τα κάνω με ασωτία». Και το πλέον θαυμαστό και παράδοξο, το οποίο, ως γνωστό, σε πολλές περιπτώσεις συνήθιζε να κάνει στρέφοντας τον λόγο στο αντίθετο, αυτό το κάνει και εδώ, και αποδεικνύει ότι το δικαίωμα να κάνει κανείς κάτι, όχι μόνο δεν συμφέρει, αλλά ούτε καν δικαίωμα είναι, αλλά δουλεία. Και κατά πρώτον μεν τους αποτρέπει χρησιμοποιώντας το επιχείρημα ότι είναι ασύμφορο και λέγοντας: «δεν συμφέρει»· δεύτερον χρησιμοποιεί και το εκ του αντιθέτου επιχείρημα λέγοντας ότι «εγώ δεν θα εξουσιαστώ από τίποτε».

2 στα 5 Παιδιά Έχουν Πολλαπλές Τροφικές Αλλεργίες και Αυτό Επιβαρύνει την Ψυχική και Σωματική τους Υγεία +(ΒΙΝΤΕΟ)


Δύο στα πέντε παιδιά στις ΗΠΑ και σχεδόν οι μισοί ενήλικες με τροφική αλλεργία είναι αλλεργικοί σε πολλαπλά τρόφιμα, σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία διαπίστωσε επίσης ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των τροφικών αλλεργιών που έχει ένα άτομο, τόσο αυξάνονται και οι επιπτώσεις στη σωματική και ψυχολογική του υγεία.

Δύο στα πέντε παιδιά στις ΗΠΑ και σχεδόν οι μισοί ενήλικες με τροφική αλλεργία είναι αλλεργικοί σε πολλά τρόφιμα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο Annals of Allergy, Asthma and Immunology.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Christopher Warren , Ph.D. του Πανεπιστημίου Northwestern, διαπίστωσαν επίσης ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των τροφικών αλλεργιών που έχει ένα άτομο, τόσο αυξάνεται και η επίδραση στη σωματική και ψυχολογική του υγεία.

Ο Warren είπε στο The Defender :

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στὴν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 18ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Δὲν ἔκανα διακρίσεις, ὅλους τοὺς βοηθοῦσα

ΠAPAΔEIΓMA AΓAΠHΣ

«Ἦταν φοβερὴ ἡ ἐποχή. Συνέλαβαν ἀπὸ τὰ βουνὰ κάποιον ἀντάρτη· τὸν ξέρουν οἱ παλαιοὶ Κοζανῖται καὶ δεμένο τὸν ἔσερναν μέσα στὴν πόλι. Kάποιοι ἄναδροι Κοζανῖται πού, ὅταν ἦταν στὰ πράγματα, καθόταν κλαρῖνο μπροστά του, τώρα βλέποντάς τον σὰν κτυπημένο σκυλί νὰ τὸν μεταφέρουν στὴν πόλι, τὸν φτοῦσαν. Αὐτὸς ἦταν ἐχθρός μου, ἐπανειλημμένως ἐπιχείρησε νὰ μὲ σκοτώσῃ. Τὸν πιάσαν, λοιπόν, καὶ σὲ ἄθλια κατάστασι τὸν ἔρριξαν στὴν φυλακή. Ὅταν τὸ ἔμαθα, στεναχωρέθηκα. Πῆγα στὶς φυλακές, γιὰ νὰ τὸν δῶ. Οἱ ὑπεύθυνοι τῶν φυλακῶν δὲν μὲ ἄφηναν νὰ μπῶ· “Σ’ αὐτόν, έρχεσαι και τοῦ φέρνεις φαγητό’’; με είπαν· “Oχι φαγητό, αλλα δηλητήριο νὰ τοῦ δώσης’’. Oπως ερχόμουν σ’ εσᾶς καὶ ὲφερνα φαγητὸ στην φυλακὴ καὶ ὄχι δηλητήριο, τὸ ­ἴδιο θὰ κάνω καὶ σ’ αὐτὸν τὸν φυλακισμένο, τοὺς ἀπήντησα.