Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Προφήτης Ζαχαρίας και η σύζυγος του Ελισάβετ
 

Θεῖον δι’ ἀμνὸν τοῦ Θεοῦ Ζαχαρίας,
Ὥσπερ τις ἀμνὸς σφάττεται ναοῦ μέσον.
Πέμπτῃ Ζαχαρίαν δαπέδῳ σφάξαν παρὰ νηοῦ.

Ο Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.

Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.

Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023

Ἁγιορεῖτες Κελλιῶτες Πατέρες: Μήνυμα - χαιρετισμός στὴν σύναξη τῆς Θεσσαλονίκης τῆς 3ης Σεπτεμβρίου περί ἀρνήσεως παραλαβῆς τῆς νέας ψηφιακῆς ταυτότητας


Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 15//28.8.2023
Κοίμηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
 
ΜΗΝΥΜΑ-ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ 3ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΠΕΡΙ ΑΡΝΗΣΕΩΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ
ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ - ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

 
Πατέρες καί ἀδελφοί,
 
Ἀπευθύνουμε στήν γενναία αὐτή Σύναξη τῆς ἄμεσης Δημοκρατίας, τήν συνέχεια τῆς ἀρχαίας ἐκκλησίας τοῦ Λαοῦ, τόν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ Χαιρετισμό.
 
Συναχθήκαμε, εἰρηνικά, ἐδῶ στήν συμπρωτεύουσα τῆς Ρωμηοσύνης, τήν ἀποστολική πόλη τῆς Ἁγιοτόκου Θεσσαλονίκης, γιά νά διαδηλώσουμε τήν ἀντίθεση καί τήν σθεναρή ἀντίστασή μας στήν βαρβαρότητα τῆς Νέας Τάξῃς Πραγμάτων (Ν.Τ.Π.), ἡ ὁποία ἐδῶ καί χρόνια ὕπουλα, μεθοδικά καί ὑποχθόνια μέ ἀντιχριστιανικούς νόμους ἐγκαθιστᾷ τήν οἰκονομική, πολιτική, πολιτιστική, ἀστυνομική, ὑγειονομική, θρησκευτική καί σύγχρονη ψηφιακή δικτατορία.

Ἐξῆλθε δόγμα παρὰ Μητροπολίτου


Γράφει ὁ κ. Παῦλος Τρακάδας, θεολόγος

Τὴν 11ην Αὐγούστου 2023 ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας Δαμασκηνὸς ἀπέστειλε πρὸς τοὺς κληρικοὺς τῆς Ἐπαρχίας του τὴν ἀκόλουθον «ἁπανταχοῦσαν» μὲ ἀριθμὸν πρωτοκόλλου 833:

«Ἀγαπητοί μου Πατέρες καὶ ἀδελφοί,

Διὰ τῆς παρούσης σᾶς ἐνημερώνουμε, ὅτι ἀπὸ τὴν 1η Σεπτεμβρίου 2023 ἕως καὶ τὴν 31η Αὐγούστου 2024 καθ’ ἑκάστην Κυριακήν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους θὰ ἀποστέλλεται γραπτὸ Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου, τὸ ὁποῖο θὰ ἀναγινώσκεται ἀπὸ ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς Κληρικοὺς τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως κάθε Κυριακὴ τὴν ὥρα τοῦ «Κοινωνικοῦ».

Γιάννης Κατσέας: Εἰκόνες ἀπό τό συλλαλητήριο γιά τίς νέες ψηφιακές ταυτότητες στήν Θεσσαλονίκη


Κείμενο καὶ φωτογραφίες
Γιάννης Κατσέας
 
Ἕνα ἀκόμα δυναμικὸ συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε στὴν Θεσσαλονίκη ἐνάντια στὴν φασιστικὴ ἀπόφαση τῆς "ἑλληνικῆς" κυβέρνησης γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῆς κάρτας τοῦ πολίτη, ἡ συγκέντρωση ἀρχικὰ ποὺ ἔγινε στὸν Λευκὸ πύργο ἦταν μικρὴ σχετικὰ σὲ ὄγκο, ἀλλὰ ὅταν πραγματοποιήθηκε ἡ πορεία στὴν συνέχεια προστέθηκαν πολλὲς χιλιάδες κόσμου, ὅσο γιὰ τὰ ἐπίσημα κανάλια ποὺ εἶναι ἀκόμα μπουκωμένα ἀπὸ τὰ πετσοχρήματα ποὺ ἔλαβαν, συνεχίζουν τὸ ἴδιο σκόπιμο λάθος βαφτίζοντας συνεχῶς ὅσους τολμοῦν νὰ ἀντιδροῦν στὰ ὕπουλα καὶ καταχθόνια σχέδιά τους τοὺς ἀντιδρῶντες σὲ ψέκες καὶ μεσαιωνιστές. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Άγιος Βαβύλας ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος Αντιοχείας και τα Τρία Παιδιά που μαρτύρησαν μαζί μ' αυτόν Αμμώνιος, Δονάτος και Φαύστος
 

Εἰς τον Βαβύλαν
Ὁ Χριστὸν αὐτὸν Bαβύλας θύων πάλαι,
Χριστῷ προθύμως θύεται διὰ ξίφους.

Εἰς τοὺς παῖδας
Ὑπὲρ μεγίστου Δεσπότου Θεοῦ Λόγου,
Τρέχουσι θερμῶς πρὸς ξίφος τὰ παιδία.

Παῖδας καὶ Βαβύλαν πέφνε ξίφος ἀμφὶ τετάρτην.

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023

Σοφία Μπεκρῆ: Ἂς γίνωμε καλοί γεωργοί


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Ἡ παραβολὴ ποὺ ἀναγιγνώσκεται στὶς Ἐκκλησίες μας τὴν ΙΓ’ Κυριακὴ τοῦ Ματθαίου εἶναι γνωστὴ ὡς «παραβολὴ τοῦ ἀμπελῶνος» ἢ «παραβολὴ τῶν κακῶν γεωργῶν», τὴν ὁποία ἀπευθύνει ὁ Κύριος πρὸς τοὺς ἄρχοντες τοῦ λαοῦ, Γραμματεῖς καὶ Φαρισαίους.

Τί ἔχει προηγηθῆ τῆς παραβολῆς αὐτῆς; Ὁ Χριστὸς ἔχει μόλις εἰσέλθει θριαμβευτικὰ στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ εὑρίσκεται λίγο πρὸ τοῦ Πάθους. Ἐνῶ, ὅμως, ὁ λαὸς τὸν ὑποδέχεται θερμὰ ὡς «υἱὸ τοῦ Δαυείδ», ἐρχόμενο «ἐν ὀνόματι Κυρίου» (Ματθ., κα’ 9), ἐν τούτοις οἱ «σκληροὶ καὶ ἀπερίτμητοι τῇ καρδίᾳ» Ἰουδαῖοι ἄρχοντες, παρὰ τὰ τόσα θαύματα ποὺ ἔχουν δεῖ ἀπὸ Ἐκεῖνον, τὸν ἀμφισβητοῦν, ῥωτῶντας τον περιφρονητικά «ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ» ἐνεργεῖ καὶ ποιός τοῦ ἔδωσε αὐτὴν τὴν ἐξουσία (ὅ. π. 23).

«Οἱ Ἐγκύκλιοι τοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου» (Ὡς δέον γενέσθαι ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Ἀναμφίβολα, ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης ὡς Ὀρθόδοξος κληρικὸς (ἰδιαίτερα δὲ ὡς Ἐπίσκοπος), κατόρθωσε νὰ ἐγκολπωθῇ (βιωματικὰ καὶ θεωρητικὰ) ὅλα τὰ βασικὰ στοιχεῖα τῆς ζωῆς καὶ διδασκαλίας τῶν μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.

Ἀπ᾿ ἀρχῆς τὰ κηρύγματά του ξεχώριζαν γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη ἀκρίβειά τους, συνέπεια διαρκοῦς πνοῆς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὡς ἀπάντηση στὶς αὐθάδεις προκλήσεις τοῦ δαιμονικοῦ πνεύματος τῆς ἐποχῆς του∙ ξεχώριζαν γιὰ τὴν διαύγεια – τεκμηρίωσή τους καὶ γιὰ τὴν ἀφυπνιστική τους ἐπενέργεια. Στὶς θέσεις του δὲν ὑπῆρχαν τὰ «σκαμπανεβάσματα» ποὺ δημιουργεῖ ὁ κόσμος, ἡ ἐπικαιρότητα καὶ ἡ ἀποστασία ἀπὸ τὸν ἀληθινὸ Θεό.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἡ ἀπάντησή μας εἶναι μία: πλήρης ἀνυπακοή!


 
Δηλαδὴ σοβαρὰ ὑπάρχουν τώρα ὄντως κάποιοι ποὺ ἐξεπλάγησαν ἀπὸ τὴ στάση τῆς Δ.Ι.Σ. στὸ θέμα τῶν ταυτοτήτων ἢ ἀπὸ τὰ πρῶτα μαντρόσκυλα, τύπου Μεσσηνίας καί Δωδώνης (ἤδη ἀκολουθοῦν βεβαίως καὶ ἄλλα), ποὺ ξαμολύθηκαν γιὰ νὰ προλειάνουν τὸ ἔδαφος τῆς νέας προδοσίας σὲ βάρος τοῦ λαοῦ; 
 
Ἢ ὑπάρχουν ἀκόμη κάποιοι ποὺ περιμένουν καὶ ἀπὸ τὴν ὁλομέλεια τῆς Ἱεραρχίας (ὅταν συγκληθεῖ) κάτι καλύτερο; 
 
Δὲν τοὺς εἴδαμε δηλαδή, μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια οἰκουμενιστικῆς καταβαράθρωσης, μετὰ ἀπὸ τὸ βδέλυγμα τοῦ Οὐκρανικοῦ, μετὰ ἀπὸ τόση βλασφημία καὶ τέτοια ἀθλιότητα στὸν καιρό της ψευτοπανδημίας; 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Α΄ Κορ. 16,13-20] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΦΥΠΝΙΣΕΩΣ, ΕΔΡΑΙΩΣΕΩΣ, ΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΣ» [28-8-1988] [Β201]


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Α΄Κορ. 16,13-20]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

  «ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΦΥΠΝΙΣΕΩΣ, ΕΔΡΑΙΩΣΕΩΣ, ΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ  ΙΣΧΥΟΣ»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-8-1988] 

[Β201]                                                                                                       

     Τελειώνοντας, αγαπητοί μου, την Α΄ του επιστολή στους Κορινθίους ο Απόστολος Παύλος τούς γράφει: «Γρηγορετε, στκετε ν τ πστει, νδρζεσθε, κραταιοσθε». Με τα τέσσερα αυτά δυνατά ρήματα, σε τόνο προστακτικής και συνεπώς εντολής, θέλει να αφυπνίσει τους Κορινθίους από τον πνευματικόν λήθαργον και την επιπολαιότητά των, τόσον εις την πίστιν, όσο και εις την πνευματικήν ζωήν. Και φυσικά αυτές οι προστακτικές, δηλαδή εντολές, αποτείνονται προς όλους τους Χριστιανούς, όλων των εποχών και συνεπώς και της εποχής μας.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν

Ἦχος δ' - Ἑωθινόν Β´
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 1 - 8

1 Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 2 καὶ λίαν πρωῒ τς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. 3 καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; 4 καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. 5 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. 6 ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. 7 ἀλλ’ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. 8 καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Ἄνθιμος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Νικομήδειας

Τμηθεὶς κεφαλὴν Μάρτυς Ἄνθιμε ξίφει,
Καὶ νεκρὸς ἀνθεῖς εἰς Θεοῦ δόξαν τρίχας.
Ἄνθιμον ἐν τριτάτῃ ἀπέκτεινε ξίφος ὀξύ.

Ἔζησε στὰ τέλη τοῦ 3ου αἰῶνα μ.Χ. καὶ πατρίδα του ἦταν ἡ Νικομήδεια.

Ἀπὸ μικρὸς διακρίθηκε γιὰ τὸν εὐσεβῆ ζῆλο του πρὸς τὰ θεία. Ὅταν ἐνηλικιώθηκε, ἡ ζωὴ του ἦταν ὑπόδειγμα σωφροσύνης καὶ ἀγάπης.

Ἐπειδὴ πλούσια κατεῖχε τὸν θησαυρὸ τῶν θείων ἀληθειῶν, ἡ θερμή του διδασκαλία, ἐμπνεόμενη ἀπὸ ἀποστολικὸ ζῆλο, ἔβρισκε σχεδὸν πάντα ἀνταπόκριση στὶς ψυχὲς τῶν πιστῶν. Ἡ πνευματικὴ ἱκανότητα τοῦ Ἄνθιμου ὤθησε τοὺς χριστιανοὺς τῆς Νικομήδειας καὶ τὸν ἔπεισαν νὰ γίνει ἱερέας καὶ ἀργότερα ἐπίσκοπός τους.

Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 79ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

EXOYN TAPAXΘH ΣΦOΔPA

Kύμη τῇ 1-11-1950

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοὶ ἐν Κυρίω Γεώργιε καὶ Εὐθύμιε.
 
Μόλις πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν ἐγκατεστάθην εἰς Κύμην καὶ ἄρχισα ἐργασίαν. Ἐδῶ εὗρον τὰς ἐπιστολάς σας αἱ ὁποῖαι μὲ περιέμεναν ἀπὸ πολλοῦ. Ἐπίσης καὶ ἕνα δεματάκι μὲ κάλτσες. ―Εὐχαριστῶ διὰ τὴν ἀγάπην σας.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Ματθ.21,33-46] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Ματθ.21,33-46]

                            Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

   ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ

     «λλην παραβολν κούσατε. νθρωπός τις ν οκοδεσπότης, στις φύτευσεν μπελνα κα φραγμν ατ περιέθηκε κα ρυξεν ν ατ ληνν κα κοδόμησε πύργον, κα ξέδοτο ατν γεωργος κα πεδήμησεν(:Ακούστε και άλλη παραβολή: Ένας άνθρωπος οικοδεσπότης φύτεψε αμπέλι και ύψωσε γύρω από αυτό ένα φράκτη και έσκαψε μέσα σε αυτό ένα πατητήρι και μία δεξαμενή και έκτισε πύργο, για να μένουν οι εργάτες και οι φύλακες· εμπιστεύτηκε αυτό σε κάποιους γεωργούς και αναχώρησε σε άλλη χώρα).

Κάρτα του Πολίτου: Το αποκλειστικό μέσο επιβιώσεως


Γράφει ο Πέτρος Ι. Νικολού, μαχόμενος Δικηγόρος Αθηνών, Νομική ΕΚΠΑ
 
Για ένα είναι βέβαιο ότι δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι στο ελληνώνυμο βασίλειο των ευρωπροσκυνημένων, ήτοι για την αξιοπιστία των εκπροσώπων των θεσμικών φορέων. Εκείνοι που κατέκαυσαν ολοσχερώς την πιο ευαίσθητη αμυντικά περιοχή της Πατρίδος μας, τον Έβρο, με πάνω από οκτακόσιες χιλιάδες στρέμματα δασικής εκτάσεως, της φρικωδώς μεγαλυτέρας έως του νύν καταγεγραμμένης στα ενωσιακά δεδομένα, εκθέτοντας ανυπεράσπιστα τα σύνορα και επιτρέποντας σε χιλιάδες λαθρομετανάστες να διασπείρουν στο εσωτερικό πύρινες εστίες ως πράκτορες της Τουρκίας, απογυμνώνοντας την Εθνική ασφάλεια, εμφανίζονται ανήσυχοι για την ασφάλεια ημών ως πολιτών, επικαλούμενοι την ελεύθερη μετακίνησή μας στις έτερες χώρες του Σένγκεν

Ω φως ιλαρόν, ω φως εσπερινόν, ω φως ανέσπερον!


Του Φ. Κόντογλου 
 
Έχουμε στο σπίτι μας ένα μικρό δωμάτιο μ' ένα εικονοστάσι, που βρίσκεται προς τη μιά γωνιά του. Απάνω στο εικονοστάσι είναι βαλμένο, στη μέση, ένα παλιό μεγάλο Ευαγγέλιο με ασημωμένες τάβλες, ένας αρχαίος σκαλιστός σταυρός, ένα μικρό κουτάκι με άγιο λείψανο, ένα ασημένο χέρι, μεγάλο όσο είναι το φυσικό χέρι, που έχει μέσα άγιο λείψανο της αγιάς Παρασκευής, και κάμποσα εικονίσματα, που ανάμεσά τους είναι μία μεγάλη εικόνα της αγιάς Παρασκευής, παλιά κι ασημωμένη από τέμπλο.

Μεγαλειώδη συλλαλητήρια - Ὄχι στίς νέες ψηφιακὲς ταυτότητες


____________________________________

Συλλαλητήριο στὰ Χανιά
 
 

@alexialogaridou741

♬ πρωτότυπος ήχος - Αλεξια Λογαριδου

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 1987: Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου (1924-1994) - (Ἀναδημοσίευση γιά ὑπενθύμηση)

 
Ἀναδημοσιεύουμε γιὰ ὑπενθύμηση καὶ γιὰ ἐνημέρωση γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν τί ἔχει πῇ ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιὰ τίς νέες ἠλεκτρονικές/ψηφιακὲς ταυτότητες, ποὺ ὅλοι σπεύδουν μαζὶ καὶ ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία νὰ μᾶς καθησυχάσουν ὅτι δὲν ὑπάρχει πνευματικὸ ζήτημα καὶ νὰ ὑπακούσουμε στοὺς νόμους τοῦ κράτους παίρνοντας τὴν νέα ταυτότητα/κάρτα τοῦ πολίτη. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Μάμας


Ἀκμαῖος ὢν Τριάδος εἰς πίστιν Μάμας,
Ἀκμαῖς τριαίνης καρτερεῖ τετρωμένος.
Δευτερίῃ χολάδες Μάμαντος χῦντο τριαίνῃ.

Στὴ Βασιλεία τοῦ Χριστοῦ κάθε ἡλικία ἔχει νὰ ἐπιδείξει τοὺς ἀντιπροσώπους της.

Γιατί κάθε ἡλικία ἔχει προσφέρει σ’ Αὐτὸν ὅτι διαλεχτὸ καὶ ὑπέροχο ἔχει νὰ παρουσιάσει. Κι ἡ ἐφηβικὴ ἡλικία, ποὺ εἶναι ἡ πιὸ δύσκολη στὴν ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου, ἔχει νὰ προβάλει τοὺς δικούς της.

Ὁ Ἅγιος Μάμας εἶναι ἕνας ἀπ’ αὐτούς. Διαλεχτὸς στοὺς διαλεχτοὺς καὶ ὡραῖος στοὺς ὡραίους ἀποτελεῖ μία ἀπὸ τὶς πιὸ ἀγαπητὲς καὶ ἡρωικὲς μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων.

Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2023

Σοφία Μπεκρῆ: «Χριστέ, ἡ πηγὴ τῆς ἀγαθότητος, τῶν χρηστῶν σου δωρεῶν τὸ ἔτος πλήρωσον»

 
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 

Εὐχὲς καὶ ὕμνους γιὰ τὴν εὐλογία τῆς νέας ἐκκλησιαστικῆς καὶ ἀκαδημαϊκῆς περιόδου ἀναπέμπει ἡ Ἐκκλησία μας. «Ἀρχόμενοι τοῦ ἔτους καὶ τῶν ὕμνων ἀπαρχὴν ποιούμεθα τῷ βασιλεύοντι Χριστῷ βασιλείαν τὴν ἀπέραντον», ψάλλομε σὲ ἕναν ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς ὄμορφους ὕμνους (Εἱρμός ζ’ ὠδῆς τοῦ Κανόνος τῆς Ἰνδίκτου). Τὴν σταθερή του πίστη στὸν Βασιλέα Κύριο ἐκφράζει ὁ ὑμνογράφος σὲ Ἐκεῖνον ποὺ εἶναι «ὁ ὢν πρὸ τῶν αἰώνων, ἐπ᾿ αἰῶνα τε καὶ ἔτι Κύριος» καὶ τὸν παρακαλεῖ νὰ «πληρώσῃ» (=γεμίσῃ) τὸ ἔτος μὲ τὶς χρηστές Του δωρεές. 

Ξεκάθαρα αυτός που “ελέγχει” το micro-chip είναι το “αφεντικό”.


Το οποιοδήποτε micro-chip έχει έναν ρόλο. 
Προγραμματίζεται για να κάνει μια συγκεκριμένη εργασία.
Ξεκάθαρα αυτός που το “ελέγχει” είναι το “αφεντικό”. 
 
Αν αγοράσεις μια συσκευή με chip, εσύ είσαι το αφεντικό, και η συσκευή στην οποία δίνει εντολές το chip, είναι ο “σκλάβος”. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄Κορ.16,13-24] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ.16,13-24]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

     Στη συνέχεια ο απόστολος Παύλος, για να δείξει ότι όχι στους διδασκάλους, αλλά και στους εαυτούς τους πρέπει να έχουν τις ελπίδες της σωτηρίας τους, λέγει: «Γρηγορετε, στήκετε ν τ πίστει (:Προσέχετε σαν άγρυπνοι φρουροί. Μένετε σταθεροί και όρθιοι στην πίστη)»· στην πίστη, όχι στην κοσμική σοφία· διότι δεν είναι δυνατόν στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοσμική σοφία να μένει σταθερός κανείς, αλλά διαρκώς περιφέρεται· όπως ακριβώς βέβαια, αντιθέτως, στην πίστη μπορεί να μένει σταθερός. «νδρίζεσθε, κραταιοσθε. πάντα μν ν γάπ γινέσθω (:Να αγωνίζεστε σαν άντρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος. Όλα όσα κάνετε, ας γίνονται με αγάπη)»[Α΄Κορ.16,13-14].

Θεοφάνης Μαλκίδης: 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1821: Το (άγνωστο) Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης


Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1821: Το (άγνωστο) Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης

Η συμπλήρωση διακοσίων δύο  ετών από το (άγνωστο) Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης την 1η Σεπτεμβρίου του 1821, αποτελεί το αποκορύφωμα της επαναστατικής συμβολής του νησιού της Θράκης στην εθνεγερσία.

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Ματθ. 13, 53-58] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Ματθ. 13, 53-58]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καὶ ἐγένετο ὅτε ἐτέλεσεν ὁ ᾿Ιησοῦς τὰς παραβολὰς ταύτας μετῆρεν ἐκεῖθεν (:Καὶ ὅταν ὁ Ἰησοῦς τελείωσε τίς παραβολὲς αὐτές, ἀναχώρησε ἀπὸ ἐκεῖ)» [Ματθ. 13,53]. Γιατί εἶπε ὁ Κύριος τίς παραβολὲς αὐτές; Ἐπειδὴ ἐπρόκειτο καὶ ἄλλες νὰ πεῖ. Καὶ γιὰ ποιό λόγο μεταβαίνει ἀπὸ ἐκεῖ; Ἐπειδὴ ἤθελε νὰ σπείρει παντοῦ τὸν λόγο.

«Καὶ ἐλθὼν εἰς τὴν πατρίδα αὐτοῦ ἐδίδασκεν αὐτοὺς ἐν τῇ συναγωγῇ αὐτῶν (:Καὶ ἀφοῦ ἦλθε στὴν πατρίδα Του, δίδασκε τοὺς κατοίκους της στὴ συναγωγή τους)». Καὶ ποιά πόλη ὀνομάζει τώρα πατρίδα Του; Ἐγὼ νομίζω τὴ Ναζαρέτ· διότι λέγει: «Καὶ οὐκ ἐποίησεν ἐκεῖ δυνάμεις πολλὰς (:καὶ δὲν ἔκανε ἐκεῖ πολλὰ θαύματα)»[Ματθ. 13,58]· ἐνῶ στὴν Καπερναοὺμ ἔκανε θαύματα. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸν καὶ ἔλεγε: «Καὶ σὺ Καπερναούμ, ἡ ἕως τοῦ οὐρανοῦ ὑψωθεῖσα, ἕως ᾅδου καταβιβασθήση· ὅτι εἰ ἐν Σοδόμοις ἐγενήθησαν αἱ δυνάμεις αἱ γενόμεναι ἐν σοί, ἔμειναν ἂν μέχρι τῆς σήμερον (:Κι ἐσύ, Καπερναούμ, ποὺ ἔγινες κατοικία τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Κυρίου καὶ γι᾿ αὐτὸ ὑψώθηκες δοξασμένη μέχρι τὸν οὐρανό, θὰ κατεβεῖς ντροπιασμένη μέχρι τὸν Ἅδη· διότι ἐὰν εἶχαν γίνει στὰ Σόδομα τὰ μεγάλα θαύματα ποὺ ἔγιναν σὲ σένα, δὲν θὰ καταστρέφονταν, ἀλλὰ οἱ κάτοικοί τους θὰ μετανοοῦσαν, καὶ τὰ Σόδομα θὰ ἔμεναν μέχρι τὴ σημερινὴ ἡμέρα)» [Ματθ. 11,23].

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Α΄ Τιμ. 2,1-7] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Α΄Τιμ. 2,1-7]

  ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Παρακαλ ον πρτον πντων ποιεσθαι δεσεις, προσευχς, ντεξεις, εχαριστας, πρ πντων νθρπων,πρ βασιλων κα πντων τν ν περοχ ντων, να ρεμον κα σχιον βον διγωμεν ν πσ εσεβείᾳ κα σεμντητι τοτο γρ καλν κα πδεκτον νπιον το σωτρος μν Θεο,ς πντας νθρπους θλει σωθναι κα ες πγνωσιν ληθεας λθεν(:Σύμφωνα λοιπόν με όλα τα προηγούμενα οφείλουμε να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους. Και ο Ιησούς Χριστός άλλωστε ήλθε στον κόσμο για να σώσει όλους τους αμαρτωλούς.  Γι' αυτό λοιπόν και εγώ σε προτρέπω, Τιμόθεε, και εσένα και τους άλλους αδελφούς, πρώτα απ’ όλα να κάνετε δεήσεις, προσευχές, παρακλήσεις, ευχαριστίες για όλους τους ανθρώπους, για τους βασιλείς και για όλους όσους έχουν κάποιο αξίωμα ή κάποια ανώτερη θέση, να τους φωτίζει και να τους ενδυναμώνει ο Θεός, ώστε να εξασφαλίζουν την ειρηνική συμβίωση των πολιτών. Κι έτσι να ζούμε και εμείς ζωή ήρεμη και ήσυχη, με κάθε ευσέβεια και σεμνότητα· διότι αυτό, το να προσευχόμαστε δηλαδή για όλους, είναι καλό και ευάρεστο ενώπιον του σωτήρα μας Θεού· διότι Αυτός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι και με την πίστη να γνωρίσουν βαθύτερα και πληρέστερα την αλήθεια)»[Α΄Τιμ.2,1-4].

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Παρασκευῆς (Ἀρχή τῆς Ἰνδίκτου) 1 Σεπτεμβρίου 2023

 

Εὐαγγέλιο
 
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ Δ´ 16 - 22

16 Καὶ ἦλθεν εἰς Ναζαρέτ, οὗ ἦν τεθραμμένος, καὶ εἰσῆλθεν κατὰ τὸ εἰωθὸς αὐτῷ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῶν σαββάτων εἰς τὴν συναγωγήν, καὶ ἀνέστη ἀναγνῶναι. 17 καὶ ἐπεδόθη αὐτῷ βιβλίον Ἡσαΐου τοῦ προφήτου, καὶ ἀναπτύξας τὸ βιβλίον εὗρεν τὸν τόπον οὗ ἦν γεγραμμένον· 18 Πνεῦμα Κυρίου ἐπ’ ἐμέ, οὗ εἵνεκεν ἔχρισέ με εὐαγγελίσασθαι πτωχοῖς ἀπέσταλκέ με ἰάσασθαι τοὺς συντετριμμένους τὴν καρδίαν, 19 κηρύξαι αἰχμαλώτοις ἄφεσιν καὶ τυφλοῖς ἀνάβλεψιν, ἀποστεῖλαι τεθραυσμένους ἐν ἀφέσει, κηρύξαι ἐνιαυτὸν Κυρίου δεκτόν. 20 καὶ πτύξας τὸ βιβλίον ἀποδοὺς τῷ ὑπηρέτῃ ἐκάθισε· καὶ πάντων ἐν τῇ συναγωγῇ οἱ ὀφθαλμοὶ ἦσαν ἀτενίζοντες αὐτῷ. 21 ἤρξατο δὲ λέγειν πρὸς αὐτοὺς ὅτι Σήμερον πεπλήρωται ἡ γραφὴ αὕτη ἐν τοῖς ὠσὶν ὑμῶν. 22 καὶ πάντες ἐμαρτύρουν αὐτῷ καὶ ἐθαύμαζον ἐπὶ τοῖς λόγοις τῆς χάριτος τοῖς ἐκπορευομένοις ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ καὶ ἔλεγον· Οὐχ οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς Ἰωσὴφ ;