Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2023

Γερόντισσα Γαβριηλία Κρίσεις καί Σχόλια στό βιβλίο: “Ἀσκητική τῆς Ἁγάπης”. Π. Βασιλείου Σπηλιοπούλου (Μέρος 2ον καί τελευταῖον)

ΜΕΡΟΣ 2ον

Τὸ πρῶτο μέρος ΕΔΩ 

νυπαρξα - Νκρωσις. Μι λλη πικνδυνη νδουϊστικ ποψη πο διαχεται στ βιβλο εναι τι σκοπς τν Χριστιανν εναι νυπαρξα. Εναι, φανταζμαστε, περιττ ν πομε πς ατ εναι ντελς σφαλμνο κα μαρτυρε νδουϊστικ ντληψη τν πραγμτων. Διαβζουμε σχετικ στ σελ. 39 : “εχα πεθνει” κα πι κτω : “σ λγα λεπτ, νκρωσις”. Τ σημανει λξη “νκρωσις”; ν ρος ταυτζεται μ τν πατερικ ρο “νκρωσις τν παθν”, ττε πραγματικ νιστμεθα. ποτελε μεγστη πλνη τ ν πιστεει κποιος πς ατ πο ο Πατρες μας πτυχαν, χωρς μλιστα ν τ ναγνωρζουν, μ τ Χρη το Θεο κα σκληρος σκητικος γνες δεκδων χρνων ποσυρμενοι κμα κα στ βθη τς ρμου, τ πτυχε γερντισσα Γαβριηλα, σ λγα μνο λεπτ τς ρας κα χωρς ν καταβλει τν παραμικρ κπο.

Η εργαλειοποίηση του Κ.Ο.Κ. στην προώθηση των ψηφιακών ταυτοτήτων

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
 
Πολλοί εκ του προχείρου δημοσιογραφούντες αναλίσκονται σε μια
φθηνή επιχειρηματολογία υπέρ του νέου συστήματος ψηφιακής ταυτοποίησης, απαριθμώντας με τετριμμένα παραδείγματα τις διευκολύνσεις που έχει επιφέρει στην καθημερινότητα των ανθρώπων η υιοθέτηση του ψηφιακού τρόπου ζωής.

Στην αγωνιώδη τους προσπάθεια να πείσουν τους πολίτες για την χρησιμότητα της νέας ψηφιακής ταυτότητας, καταφεύγουν σε μια απλουστευτική παράθεση των ωφελειών της ψηφιακής τεχνολογίας εν είδει «έξυπνου καπνού προπετάσματος» με σκοπό την παραπλάνηση των πολιτών και την απόκρυψη του κινδύνου μετεξέλιξης του κράτους σε ψηφιακό παντεπόπτη οφθαλμό.

Δηλαδή με άλλα λόγια αποσιωπούν το γεγονός –υπερτονίζοντας την ταχύτητα και την ευκολία της εξυπηρετήσεως των πολιτών με το γραφειοκρατικό δημόσιο– ότι η επιβολή ενός εθνικού συστήματος ψηφιακής ταυτοποίησης ενισχύει την έμφυτη ροπή της Εξουσίας να ασκεί ασφυκτικό έλεγχο στους πολίτες.

ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily: Το ιστολόγιo μας κλείνει σήμερα τα δεκαπέντε χρόνια του στο διαδίκτυο.


Το ιστολόγιo μας κλείνει σήμερα τα 15 χρόνια στον χώρο του διαδικτύου. 
 
Πριν ακριβώς 15 χρόνια, στις 8 Οκτωβρίου του 2008 σε μια άλλη μακρινή εποχή, πριν το ξεφάντωμα της προδοσίας στον τόπο μας, ένα απόγευμα αποφασίσαμε μαζί με την Εύη να φτιάξουμε ένα μικρό οικογενειακό ιστολόγιο.
 
Με μεράκι φτιάξαμε το πρότυπο και ξεκινήσαμε.
Μπορείτε να δείτε την ιστορική πρώτη μας ανάρτηση. ΕΔΩ 
 
Σκοπός μας ήταν η έκφρασή μας μέσα στο χάος του διαδικτύου, αλλά κυρίως η επικοινωνία με έναν άγνωστο, για μας, κόσμο που βρισκόταν εκεί "έξω"... 

Σοφία Μπεκρῆ: Ἐμεῖς θά ἀκούσωμε τήν φωνή Του;


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος 

Ὁ Κύριός μας, ἔχοντας πλέον ξεκινήσει τὴν ἐπίγεια δράση Του, πορεύεται μὲ τοὺς μαθητές Του, διέρχεται ἀπὸ πόλεις καὶ χωριὰ καὶ στὸν δρόμο Του νόσους ἀποδιώκει, λεπροὺς καθαρίζει, χωλοὺς καὶ κωφοὺς θεραπεύει, σὲ τυφλοὺς δίνει τὸ φῶς Του, ἀκόμη καὶ νεκροὺς ἀνεγείρει. Ἕνα τέτοιο θαῦμα, μιὰ νεκρανάσταση, παρουσιάζει τὸ Εὐαγγέλιο τῆς Γ’ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ (ζ’ 11-16).

Πλῆθος κόσμου συνοδεύει τὸν Κύριο στὴν πορεία Του. Καθώς, λοιπόν, πλησιάζει στὴν πόλη Ναῒν τῆς Γαλιλαίας, ἀπαντάει ἄξαφνα («ἰδού») μιὰ ἐξόδιο πορεία: «ἐξεκομίζετο τεθνηκώς, υἱὸς μονογενὴς τῇ μητρὶ αὐτοῦ﮲ καὶ αὕτη ἦν χήρα.» (ὅ. π. 12) Ξάφνιασμα νὰ συναπαντιέται ἡ ζωὴ μὲ τὸν θάνατο﮲ ἀλλὰ καὶ τὸ θέαμα διπλᾶ θλιβερό: Ὁ τεθνηκὼς εἶναι μονογενὴς υἱὸς μιᾶς χαροκαμένης χήρας. Ὁ θάνατος τῆς πῆρε καὶ αὐτὸ τὸ μονάκριβο τέκνο της, τὴν τελευταία της παρηγοριὰ στὸν πόνο ποὺ βίωνε, ὕστερα ἀπὸ τὴν ἀπώλεια τοῦ συζύγου της. Ποιός θὰ τὴν παρηγορῇ τώρα στὴν μοναξιά της; Ποιός θὰ τῆς δίνῃ δύναμη καὶ κουράγιο στὴν ἀπέραντη θλίψη της; 

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 7, 11-16] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου σχετικά μέ τήν εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Γ΄ Λουκᾶ: «ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» [6-10-1996] (Β 345)


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ[:Λουκᾶ 7, 11-16]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

σχετικὰ μὲ τὴν εὐαγγελικὴ περικοπὴ τῆς Κυριακῆς Γ΄ Λουκᾶ μὲ θέμα:

«ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 6-10-1996]

(Β 345)

Κάποια μέρα, ἀγαπητοί μου, θέλησε ὁ Ἰησοῦς νὰ ἐπισκεφτεῖ τὴν πόλιν Ναΐν. Τὸν ἀκολουθοῦσαν οἱ μαθηταί Του καὶ ὄχλος πολύς. Ὅταν ἔφθασαν εἰς τὴν πύλην τῆς πόλεως, γιατί ἦταν πόλις ὀχυρωμένη, τὴν ἴδια στιγμή, «ἐξεκομίζετο», ὅπως μᾶς σημειώνει ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς, «ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς». Κάποιος ποὺ εἶχε πεθάνει. Ἦταν νεκρὸ κάποιο παλληκάρι, νεανίσκος χαρακτηρίζεται καὶ μονογενὴς μιᾶς χήρας γυναίκας. Τὴν ὅλη ἐκφορὰ συνόδευε ἀρκετὸς κόσμος, ποὺ ἦλθαν βέβαια νὰ παρηγορήσουν αὐτὴν τὴν πενθοῦσα μάνα. Ἡ συνάντησις ἔγινε ἐκεῖ, στὴν πύλη τῆς πόλεως. Ὁ ὄχλος ποὺ ἠκολούθει καὶ οἱ μαθηταὶ τὸν Κύριον καὶ ὁ ὄχλος ποὺ ἠκολούθει τὴ νεκρώσιμη ἐκφορά.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 7,11-17] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΗΣ ΧΗΡΑΣ ΤΗΣ ΝΑΪΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 7,11-17]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΗΣ ΧΗΡΑΣ ΤΗΣ ΝΑΪΝ

«Ἐπορεύετο εἰς πόλιν καλουμένην Ναΐν» [Λουκ. 7,11]

Πρόσεχε ὅμως πῶς σὲ παράδοξα συνάπτει παράδοξα. Καὶ στὴν περίπτωση ὅμως τῆς θεραπείας τοῦ ἄρρωστου δούλου τοῦ ἐκατόνταρχου στὴν ὁποία ἀναφέρθηκε ἀμέσως προηγουμένως βέβαια ἀφοῦ Τὸν κάλεσαν νὰ βοηθήσει ἀπάντησε, ἐδῶ ὅμως, στὴν πόλη Ναΐν, ἂν καὶ δὲν καλεῖται γιὰ βοήθεια, πηγαίνει· γιατί κανένας δὲν Τὸν καλοῦσε σὲ ἀνάσταση νεκροῦ, ἀλλὰ πηγαίνει σὲ αὐτὴν ἀπὸ μόνος Του. Καὶ νομίζω μὲ πάρα πολλὴ σοφία, γιὰ νὰ συνδυάσει μὲ τὸ προηγούμενο θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ ἀσθενοῦς δούλου τοῦ πιστοῦ ἐκατόνταρχου καὶ αὐτό· δὲν ἦταν βέβαια καθόλου παράδοξο νὰ φανταστεῖ κανείς, ὅτι κάποιος θὰ μποροῦσε νὰ ἀντιδράσει πολεμῶντας τὴ δόξα τοῦ Σωτῆρα καὶ λέγοντας:

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Γ΄ Λουκᾶ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος α' - Ἑωθινόν Ζ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 1 - 10

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἔρχεται πρωῒ σκοτίας ἔτι οὔσης εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ βλέπει τὸν λίθον ἠρμένον ἐκ τοῦ μνημείου. 2 τρέχει οὖν καὶ ἔρχεται πρὸς Σίμωνα Πέτρον καὶ πρὸς τὸν ἄλλον μαθητὴν ὃν ἐφίλει ὁ Ἰησοῦς, καὶ λέγει αὐτοῖς· Ἦραν τὸν Κύριον ἐκ τοῦ μνημείου, καὶ οὐκ οἴδαμεν ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 3 ἐξῆλθεν οὖν ὁ Πέτρος καὶ ὁ ἄλλος μαθητής καὶ ἤρχοντο εἰς τὸ μνημεῖον. 4 ἔτρεχον δὲ οἱ δύο ὁμοῦ· καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς προέδραμε τάχιον τοῦ Πέτρου καὶ ἦλθε πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, 5 καὶ παρακύψας βλέπει κείμενα τὰ ὀθόνια, οὐ μέντοι εἰσῆλθεν. 6 ἔρχεται οὖν Σίμων Πέτρος ἀκολουθῶν αὐτῷ, καὶ εἰσῆλθεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ τὰ ὀθόνια κείμενα, 7 καὶ τὸ σουδάριον, ὃ ἦν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ, οὐ μετὰ τῶν ὀθονίων κείμενον, ἀλλὰ χωρὶς ἐντετυλιγμένον εἰς ἕνα τόπον. 8 τότε οὖν εἰσῆλθε καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς ὁ ἐλθὼν πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ εἶδε καὶ ἐπίστευσεν· 9 οὐδέπω γὰρ ᾔδεισαν τὴν γραφὴν ὅτι δεῖ αὐτὸν ἐκ νεκρῶν ἀναστῆναι. 10 ἀπῆλθον οὖν πάλιν πρὸς ἑαυτοὺς οἱ μαθηταί.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023

Ἡ Ὁσία Πελαγία

 
Αἴσχους πλυθεῖσα καὶ λιποῦσα τὸν σάλον,
Πρὸς ὅρμον ἥκεις οὐρανοῦ Πελαγία.
Ὀγδοάτῃ ὑπάλυξε βίου πέλαγος Πελαγία.

Ζοῦσε στὴν Ἀντιόχεια καὶ ἀνῆκε στὴν τάξη τῶν ἐλαφρῶν γυναικών. Ἦταν πόρνη. Ἡ ζωή της ἦταν βουτηγμένη μέσα στὸν οἶστρο τῶν ἁμαρτωλῶν ἡδονῶν. Ἡ ἀκολασία εἶχε πωρώσει τόσο τὴν συνείδησή της, ὥστε καμιὰ ἔννοια μετανοίας νὰ μὴ μπορεῖ νὰ εἰσχωρήσει στὴν ψυχή της.

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 7,11-16] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου: Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΜΑΣ [19-10-1986] (Β166)


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 7,11-16]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΜΑΣ

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 19-10-1986]

(Β166)

Ἡ σκηνή, ἀγαπητοί μου, τῆς ἀναστάσεως τοῦ υἱοῦ τῆς χήρας τῆς Ναΐν, περιγράφεται λιτὰ μὲν ἀλλὰ πολὺ ζωηρά. Μὲ ἕνα Του λόγο ὁ Κύριος, ὅπως ἀκούσαμε στὴ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπή, ἀνέστησε ἐκεῖνο τὸ παλληκάρι ποὺ ἦταν μοναχοπαίδι ἐκείνης τῆς φτωχιᾶς, χήρας γυναίκας. Καὶ τοῦ εἶπε: «Νεανίσκε, σοὶ λέγω, ἐγέρθητι». «Νεανίσκε, νέε μου, σὲ ἐσένα τὸ λέγω· σήκω ἐπάνω». Καὶ ὁ νεανίσκος ἀνεστήθῃ.

Φόβος καὶ ἔκσταση κατέλαβε τὸν λαό, ὅπως μᾶς περιγράφει ὁ ἱερὸς Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς. Καὶ πολὺ δίκαια, ἔβγαλε τὸ συμπέρασμα ὁ λαὸς «ὅτι προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν, καὶ ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ».

Γερόντισσα Γαβριηλία Κρίσεις καί Σχόλια στό βιβλίο: “Ἀσκητική τῆς Ἁγάπης”. Π. Βασιλείου Σπηλιοπούλου (Μέρος 1ον)

ΜΕΡΟΣ 1ον
 
Τὸ δεύτερο μέρος ΕΔΩ
 
(Τὸ παρακάτω σχόλιο εἶναι τοῦ ἀποστολέα τοῦ κειμένου)
 
Μὲ ἀφορμὴ τὴν πρόσφατη καὶ περίεργη ἁγιοκατάταξη τῆς γερόντισσας Γαβριηλίας καὶ ἐπειδὴ οἱ καιροὶ εἶναι πονηροὶ καὶ πρέπει νὰ πορευτοῦμε διαμέσου τοῦ ἀνάποδου κόσμου, τῆς Νέας Ἐποχῆς, τῆς Πανθρησκείας, τῆς Παγκοσμιοποίησης, τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἂς ἔχουμε ὑπ᾿ ὄψιν μας κάποιες ἐπώνυμες κριτικὲς τοποθετήσεις ἀπὸ τὸν π. Βασίλειο Σπηλιόπουλο, καὶ τὸν πρόλογο τοῦ μακαριστοῦ καὶ ἀγαπητοῦ μας π. Σαράντη Σαράντου, στὸ συγκεκριμένο βιβλίο ¨Ἀσκητική τῆς Ἁγάπης", οἱ ὁποῖες ἀφοροῦν τὸ πρόσωπο καὶ τὴν ζωὴ τῆς Γερόντισσας Γαβριηλίας, καὶ οἱ ὁποῖες δημοσιεύτηκαν τὸ 2010 δηλαδὴ ἀρκετὰ χρόνια πρίν, ἀκριβῶς γιὰ νὰ προλάβουν ἐξελίξεις. 

Βέβαια ἡ πολεμικὴ ποὺ δέχτηκαν καὶ τότε ἦταν ἔντονη. Ἀξίζει ὅμως νὰ δοῦμε διαβάζοντας αὐτὲς τὶς κριτικές, ἂν δὲν τὶς ἔχουμε δεῖ στὸ παρελθόν.
 
________________________________
 
ρχιμανδρτης Σαρντης Σαρντος

Στ βιβλο πο ερως κυκλοφρησε, “ σκητικ τς γπης”, τς Γαβριηλας μοναχς, ναφρεται τ νομ μου ς νας π κενους πο γνρισαν τ μοναχ. Πργματι, εχαμε συναντηθε μα φορ κα νταλλξαμε γι λγο κποιες πψεις. Τ γεγονς ατ δν μπορε ν ποτελσει δικ μου “γγηση” γι τ βιβλο, πο μεταγενστερα συνεγρφη π τν μνυμη συγγραφα.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ (:Κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, κεφ. ζ΄, χωρία 11 ἕως 16) Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ



ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ (:Κατὰ Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, κεφ. ζ΄, χωρία 11 ἕως 16)

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

Ὅποιος ἔχει πραγματικὰ φιλοσοφημένη σκέψη καὶ κατευθύνεται ἀπὸ τὴν ἐλπίδα τῶν μελλοντικῶν ἀγαθῶν, οὔτε καὶ τὸν θάνατο θὰ θεωρήσει ὡς ἀληθινὸ θάνατο. Ὁ δίκαιος, δηλαδή, ποὺ βαδίζει στὸν δρόμο τοῦ Θεοῦ καὶ καθημερινὰ περιμένει νὰ μπεῖ στὴ Βασιλεία Του, δὲν ταράζεται, δὲν ἀναστατώνεται, δὲν στενοχωριέται, ὅταν ἔρχεται ἀντιμέτωπος μὲ τὸν θάνατο, ὅταν λ.χ. ἀντικρύσει νεκρὸ κάποιον συγγενῆ ἢ φίλο του· γιατί γνωρίζει ὅτι ὁ θάνατος γι᾿ αὐτοὺς ποὺ ἔζησαν ἐνάρετα στὴ γῆ, δὲν εἶναι παρὰ μετάθεση σὲ μιὰ καλύτερη ζωή, ταξίδι γιὰ ἕναν καλύτερο τόπο, δρόμος ποὺ ὁδηγεῖ στὰ στεφάνια.