Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024

Δημογραφικό SOS: Η Ελλάδα πεθαίνει… Το 2023 γεννήθηκαν μόλις 72.244 παιδιά!

Τραγικά είναι τα στατιστικά στοιχεία που έγιναν γνωστά τις τελευταίες ημέρες και αφορούν τις γεννήσεις στην Ελλάδα.

Το 2023 γεννήθηκαν μόλις 72.244 παιδιά, αριθμός που αναμένεται να οριστικοποιηθεί από την ΕΛΣΤΑΤ το επόμενο διάστημα.

Ο δείκτης γονιμότητας έχει πέσει περίπου μόλις στο 1,3. Αυτό σημαίνει ότι κάθε γυναίκα παραγωγικής ηλικίας γεννά μόλις 1,3 παιδιά, ενώ ο δείκτης θα έπρεπε να είναι πάνω από 2,1 για να μην μειώνεται ο πληθυσμός της χώρας.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, οι θάνατοι στην Ελλάδα κατά τις πρώτες 48 εβδομάδες του 2023 ανήλθαν σε 116.808 (59.202 άνδρες και 57.606 γυναίκες). Δηλαδή ήταν περισσότεροι κατά 44.564 από τις γεννήσεις.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΖΑΚΧΑΙΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΖΑΚΧΑΙΟ

«Καὶ εἰσελθὼν διήρχετο τὴν ἱεριχώ· καὶ ἰδοὺ ἀνὴρ ὀνόματι καλούμενος Ζακχαῖος καὶ αὐτὸς ἦν ἀρχιτελώνης, καὶ οὗτος ἦν πλούσιος, καὶ ἐζήτει ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν τίς ἐστι, καὶ οὐκ ἠδύνατο ἀπὸ τοῦ ὄχλου, ὅτι τῇ ἡλικίᾳ μικρὸς ἦν. καὶ προδραμὼν ἔμπροσθεν ἀνέβη ἐπὶ συκομορέαν, ἵνα ἴδῃ αὐτόν, ὅτι ἐκείνης ἤμελλε διέρχεσθαι (:Ἔπειτα ἀπὸ λίγο ὁ Ἰησοῦς μπῆκε στὴν Ἰεριχώ, καὶ περνοῦσε μέσα ἀπὸ τὴν πόλη. Ἐκεῖ ὑπῆρχε ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ὀνομαζόταν Ζακχαῖος. Αὐτὸς ἦταν ἀρχιτελώνης καὶ πολὺ πλούσιος. Καὶ προσπαθοῦσε νὰ δεῖ τὸν Ἰησοῦ ποιός εἶναι, ἀλλὰ δὲν μποροῦσε· διότι ὑπῆρχε μεγάλη συρροὴ λαοῦ, καὶ αὐτὸς ἦταν κοντὸς στὸ ἀνάστημα καὶ σκεπαζόταν ἀπὸ τὸ πλῆθος. Ἔτρεξε λοιπὸν μπροστὰ ἀπὸ τὸ πλῆθος ποὺ συνόδευε τὸν Ἰησοῦ καὶ ἀνέβηκε σὰν νὰ ἦταν μικρὸ παιδὶ σὲ μία συκομουριὰ γιὰ νὰ Τὸν δεῖ, διότι ἀπὸ τὸν δρόμο ἐκεῖνο, στὸν ὁποῖο βρισκόταν τὸ δέντρο αὐτό, θὰ περνοῦσε ὁ Ἰησοῦς)» [Λουκ. 19,1-4].

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Μερικές σκέψεις περί υιοθεσίας

Πρώτον.

Το νομοσχέδιο που θα φέρει η κυβέρνηση Μητσοτάκη προς ψήφιση όχι μόνον δεν αντιτίθεται στην νομοθετική πρόταση που θα καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά την ευνοεί κιόλας. 
 
Η υποτιθέμενη διαφορά των δύο νομοσχεδίων θα είναι ότι του ΣΥΡΙΖΑ θα προβλέπει την παρένθετη μητρότητα, ενώ αυτή της ΝΔ του Κούλη δεν θα την περιλαμβάνει φαινομενικά. 
 
Οι συντάκτες της, όμως, γνωρίζουν καλά ότι στην πραγματικότητα, η δική τους νομοθετική πρωτοβουλία είναι απαραίτητο να προηγηθεί, ώστε να επιβληθεί τελικά σε βάθος μερικών ετών και η παρένθετη μητρότητα για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια. 

«Ἐσχατολογικὰ σημεῖα»


Γράφει η Ελένη Παπαδοπούλου: Έχουμε γίνει Καμπούλ. Ήρθε η ώρα να ξαναγίνουμε Αθήνα.

 
 
 
 
Αυτό είναι ένα τζαμί με άδεια σε μια υπόγα κοντά στην Ομόνοια. Με γελοία νομοθετήματα ένας λατρευτικός χώρος μπορεί να πάρει άδεια. Πρέπει ωστόσο να μαζέψει και διάφορα χαρτιά τα οποία, διαβάστε τώρα γελοιότητες, δεν αποτελούν προϋπόθεση για να πάρει την άδεια, αλλά πρέπει να τα έχει αφού έχει πάρει την άδεια, γιατί αν γίνει έλεγχος και δεν τα έχει θα του πάρουν την άδεια. 

Από τον βίο του οσίου Διονυσίου του εν Ολύμπω


Η χωρική της Ραψάνης

Η Παρασκευή από το χωριό Ραψάνη παρουσίαζε ένα θλιβερό θέαμα. Είχε καμπουριάσει τόσο πολύ, που το κεφάλι της έφθανε στα γόνατα! Υπέφερε έτσι υπερβολικά. Δεν μπορούσε ούτε να καθίσει ούτε να περπατήσει.

Ο άνδρας της, καταλυπημένος, την έτρεχε σε διάφορους γιατρούς, οι όποιοι όμως δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτε.

Κάποτε οικονόμησε ο πανάγαθος Θεός να επισκεφθεί την Ραψάνη ο όσιος του Ολύμπου Διονύσιος. Ο σύζυγος, μόλις τον είδε, έτρεξε και με δάκρυα τον παρακάλεσε να έρθει στο σπίτι του και να προσευχηθεί για την ταλαίπωρη Παρασκευή. Ο άγιος ευχαρίστως ήρθε. Προσευχήθηκε και έβαλε το δεξί του χέρι πάνω στην άρρωστη. Αμέσως εκείνη σηκώθηκε όρθια! Όλοι οι παριστάμενοι έκθαμβοι και αγαλλόμενοι ευχαρίστησαν τον Κύριο, τον «θαυμαστόν εν τοις αγίοις Αυτού».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως



Νεκρὸς καθίζῃ, ὦ Ἰωάννη, θρόνῳ,
Ἀλλ᾿ ἐν Θεῷ ζῶν, πᾶσιν Εἰρήνη, λέγεις.
Ἄπνουν ἑβδομάτῃ κόμισαν δέμας εἰκάδι χρυσοῦν.



Ὁ ἱερὸς Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐπειδὴ δὲν ἔκανε διακρίσεις ἀνάμεσα στὰ πρόσωπα στὴν ἀπόδοση τοῦ δικαίου καὶ ἔλεγχε καὶ τὴν ἴδια τὴν βασίλισσα Εὐδοξία γιὰ τὶς παρανομίες καὶ τὶς ἀδικίες της, ἐξορίσθηκε δύο φορές, ἀλλὰ καὶ πάλι ἀνακλήθηκε ἀπὸ τὴν ἐξορία. Ἐξορίστηκε ὅμως καὶ πάλι γιὰ τρίτη φορά.

Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

Γεώργιος Τζανάκης: Συνοδική ἀπόφασις: Μισόλογα καί ἀπραξία. Ἡ εὐθύνη κληρικῶν καί λαοῦ.

 

Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης 

Τελικῶς τί θέλει νὰ πῇ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μὲ τὴν ἀπόφασί της; Σὲ ποιούς ἀπευθύνεται καὶ τί λέει στὸν κάθε ἕνα; Ποιός ὁ πραγματικὸς στόχος καὶ σκοπός μιᾶς τέτοιας ἀνακοινώσεως;

Μία προχειρογραμμένη ἀνακοίνωσι μὲ 9 ἀριθμημένες παραγράφους στὶς ὁποῖες βρίσκονται διάσπαρτες διαπιστώσεις, θέσεις, ἀπόψεις, ἐρωτήσεις σὲ μιὰ στιγμὴ ποὺ ἀπαιτεῖται λόγος ἁπλός, σαφὴς καὶ οὐσιαστικὸς ποὺ νὰ παρεμβαίνει, ὅμως, στὰ γεγονότα καὶ νὰ δημιουργεῖ ἀποτελέσματα. 

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος - ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ: α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας β)Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε» [13-11-2000]


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας

                β) Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου: 

«Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»

[ἐκφωνήθηκε στὶς 13-11-2000]

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ καὶ γιορτάζει τὴ μνήμη τοῦ μεγάλου διδασκάλου της, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ὅ,τι νὰ πεῖ κανεὶς ἢ νὰ ἐγκωμιάσει, πάντα θὰ ἔμενε φτωχὸ μπροστὰ σὲ μία τόσο μεγάλη μορφὴ τοῦ λόγου τῆς ἐκκλησιαστικῆς διακονίας καὶ τῆς ἁγιότητος ποὺ ἦτο ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Ἀλλ᾿ ἔστω καὶ ἐλλιπῶς, κάτι θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε.

Ἡ Ἐκκλησία μας τὸν χαρακτηρίζει μὲ πολλὰ ἐπίθετα, τὰ ὁποῖα καὶ σᾶς ἀπαριθμῶ:  «χρυσήλατον σάλπιγγα» -δηλαδὴ μία σάλπιγγα χρυσή-, «θεόπνευστον ὄργανον»,  «δογμάτων πέλαγος ἀνεξάντλητον», «Ἐκκλησίας  στήριγμα», «νοῦν οὐράνιον», «σοφίας βυθόν», «κρατῆρα πάγχρυσον», «ἀστέρα ἄδυτον», «μετανοίας κήρυκα», «πιστῶν ὑπογραμμόν», «μαρτύρων ἐφάμιλλον», «ἀγγέλων ἰσοστάσιον», «ἐνδιαίτημα Γραφῶν», καί, τέλος, «Χρυσόστομον». Ἔτσι βλέπομε ὅτι ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἀγαπητοί μου, στάθηκε μιὰ πάρα πολὺ μεγάλη μορφή.

Ἰωάννης Πελίτης: ΑΧΡΟΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ἁπτῆς αἰωνιότητας (Μέρος 4ον)



Ἀφιερωμένο

Στήν ἀεί  Παρούσα  Δέσποινα στό Περιβόλι τ᾿ οὐρανοῦ, στοιχείωση εὐχαριστίας.

Γράφει ὁ Ἰωάννης Πελίτης Θεολόγος

Τὰ προηγούμενα μέρη

Α' ΕΔΩ  Β' ΕΔΩ  Γ' ΕΔΩ

Κάποτε ἀναρωτήθηκε γιά τήν ἁγιότητα τοῦ Ἀγίου Νεκταρίου. Τοῦ εἶπα ὅτι ἄν ὁ Νεκτάριος εἶναι ἅγιος, ἡ ἀμφισβήτησή του εἶναι βλασφημία. Ἐνῶ ἄν τόν ἀναγνωρίζει ὡς Ἅγιο χωρίς νά εἶναι, δέν παθαίνει τίποτα γι’ αὐτό. Ἦταν μᾶλλον ἀπό ἐπίδραση ζηλωτική, πού ἔδειξε ὅτι ἁναθεωρεῖ.

π. Δημήτριος Μπόκος: ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Ο Χριστός περιόδευε στην Ιεριχώ. Ο Ζακχαίος, αρχιτελώνης της πόλης, έχοντας συσσωρεύσει πολύ πλούτο από αδικία, αισθάνθηκε την ανάγκη να δει τον Χριστό. Για τον σκοπό αυτό, επειδή ήταν κοντός, ανέβηκε σε μια συκομουριά, δέντρο συνηθισμένο στα μέρη εκείνα.Ο Χριστός σταμάτησε μπροστά του, έριξε το βλέμμα του πάνω του και του είπε: «Ζακχαίε, κατέβα γρήγορα, γιατί σκοπεύω σήμερα να φιλοξενηθώ στο σπίτι σου» (Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά).

Πόσο τυχερός ο Ζακχαίος! Ο Χριστός έβλεπε όλο το πλήθος των ανθρώπων που τον περικύκλωναν, αλλά το βλέμμα του στάθηκε μόνο στον Ζακχαίο.Γιατί διέκρινε στην καρδιά του κάτι καλό. Ο Ζακχαίος την ώρα εκείνηβρισκόταν σε αναζήτηση του Θεού. Για το βλέμμα του Θεού δεν υπάρχει τίποτε κρυφό. Έχει θρόνο του τον ουρανό ο Θεός, αλλά βλέπει τα πάντα πάνω στη γη. «Εξ ουρανού επέβλεψεν ο Κύριος, είδε πάντας τους υιούς των ανθρώπων». Από το μεγαλόπρεπο ουράνιο κατοικητήριό του επιβλέπει «επί πάντας τους κατοικούντας την γην»(Ψαλμ. 32, 13-14).

Φανούλα Ἀργυροῦ: Βρετανικά έγγραφα Φόρειν ΄Οφις για 1993. Η «δουλοφροσύνη» Γ. Βασιλείου, οι Αμερικανοί στις βάσεις με γνώση της ΚΚ, Αεροδρόμιο Λευκωσίας … Τι έλεγε στους Βρετανούς ο Γιώργος Βασιλείου

γράφει η  Φανούλα Αργυρού* 

Τὸ Α΄ μέρος ΕΔΩ

Μέρος Β’ τελευταίο 

Τι έλεγε  στους Βρετανούς ο Γιώργος Βασιλείου 

Τα έγγραφα αποκαλύπτουν ότι σχεδόν καθ΄όλη την διάρκεια του 1993 ο  τέως πρόεδρος Γιώργος Βασιλείου κάθε φορά που έβλεπε τους Βρετανούς αξιωματούχους ήταν πάντα επικριτικός εναντίον του Γλ. Κληρίδη, σε σημείο που το επεσήμαναν και οι ίδιοι (οι Βρετανοί). Τον κατηγορούσε στους Βρετανούς ότι απομακρυνόταν από τις «Ιδέες Γκάλι», ότι επηρεαζόταν από τους σκληροπυρηνικούς του συμβούλους, ειδικά τον Υπ. Εξωτερικών Αλέκο Μιχαηλίδη, δεν έπρεπε ουσιαστικά να ακούει το λαό. («Vasiliou deplored the resulting tendency to make foreign policy the servant of domestic politics»). Είχε στείλει επιστολή στον Γ. Παπανδρέου  με έντονη παρότρυνση να υποστηρίζει τα ΜΟΕ δίχως παρεκλήσεις, είχε ζητήσει να δει τον Γλ. Κληρίδη πριν στείλει την επιστολή του αλλά δεν του έδωσαν ραντεβού.  Ο Βασιλείου πίστευε οι Τούρκοι δεν ενδιαφέρονταν για λύση, επέκρινε την αμυντική συμφωνία με την Ελλάδα, επέκρινε τη τάση (εννοείται του λαού) να κατηγορείται το ΗΒ για όλα, προειδοποιούσε για αντι-βρετανική αισθήματα,  υποστήριζε ευρωπαίο παρατηρητή αλλά με περιορισμένο ρόλο (οι Βρετανοί δεν υποστήριζαν παρατηρητή και μάλλον και ο ΓΓ του ΟΗΕ),  ο Κληρίδης δεν είχε εξηγήσει τα ΜΟΕ και κανένας δεν τα είχε διαβάσει, ο κόσμος δεν εκτίμησε το πακέτο (ΜΟΕ) ότι θα είχε και κάποια λύση για το Βαρώσι…

Λάμπρος Σκόντος: Ἅγιος Κλήμης ὁ Ἀθηναῖος ὁ ἐν ὄρει Σαγματά ἀσκήσας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ Ἑλλάδα ὑπῆρξε μιὰ ἀπὸ τὶς κοιτίδες τοῦ μοναχισμοῦ. Τὰ ὄρη καὶ τὰ βουνὰ τῆς πατρίδος μας εἶναι κατάσπαρτα ἀπὸ παλαιὲς καὶ νέες σκῆτες καὶ Ἱερὲς Μονές, τὶς ὁποῖες ἔκτισαν ἅγιοι ἀσκητές. Ἕνα ἁγιασμένο τέτοιο βουνὸ εἶναι καὶ τὸ Ὅρος Σαγματὰ τῆς Βοιωτίας. Ἐκεῖ ἀσκήτεψε καὶ ἁγίασε ὁ ἅγιος Κλήμης ὁ Ἀθηναῖος, μιὰ ἁγιασμένη καὶ χαρισματικὴ μορφὴ τῶν μέσων χρόνων.
 
Ἔζησε τὸν 11ο αἰῶνα. Γεννήθηκε στὴν Ἀθήνα, ἡ ὁποία στὰ χρόνια ἐκεῖνα βρισκόταν σὲ τέλεια παρακμή, ὅπως τὴν περιέγραψε λίγα χρόνια ἀργότερα ὁ μητροπολίτης τῆς Ἅγιος Μιχαὴλ Χωνιάτης, ἢ Ἀκομινάτος (1138-1222). Καταγόταν ἀπὸ εὐγενῆ καὶ πλούσια οἰκογένεια, ἡ ὁποία τοῦ παράσχε τὰ ἐφόδια νὰ μορφωθῇ καὶ νὰ ζήσῃ μιὰ ἄνετη ζωή. Ὅμως αὐτὸς θέλγονταν ἀπὸ μικρὸς γιὰ τὸν μοναχικὸ βίο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν μετὰ τῆς συμβίου του Μαρίας καὶ τῶν τέκνων Ἀρκαδίου καὶ Ἰωάννου



Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κατοικοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Ἰουστίνου Α’ (518 – 527 μ.Χ.) καὶ Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἦταν πλούσιος συγκλητικὸς καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν βαθιὰ εὐσέβειά του πρὸς τὸν Θεό. 
Εἶχε δύο παιδιά, τὸν Ἀρκάδιο καὶ τὸν Ἰωάννη. Μόλις αὐτὰ τελείωσαν τὰ ἐγκύκλια γράμματα, τὰ ἔστειλε στὴ Βηρυττὸ τῆς Φοινίκης, γιὰ νὰ μελετήσουν καὶ νὰ σπουδάσουν τὴ νομικὴ ἐπιστήμη. Καθ’ ὁδὸν τὸ πλοῖο μὲ τὸ ὁποῖο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν ὅμως καὶ μετέβησαν στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου ἔγιναν μοναχοί. 

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Νώντας Σκοπετέας: Μέ τά φτερά λαβωμένα...( Ἁγ. Γρηγόριος Θεολόγος) (Βίντεο)


 
Δὲν εἶναι λίγες οἱ φορὲς ποὺ στὴν πνευματικὴ ζωή, συναντᾶμε ἀνθρώπους νὰ προοδεύουν... Ταπεινά καὶ ἁπλά, μὲ τὸν Χριστὸ νὰ ἀποτυπώνεται ἀνεξίτηλα στὶς καρδιές τους, νὰ βαθαίνουν ὁλοένα καὶ περισσότερο στὴν πίστη καὶ στὸ βίωμα τῆς Τριαδικῆς Θεότητας. Νὰ ἐπιθυμοῦν ὁλόψυχα νὰ ζοῦν κατὰ Θεόν, χωρὶς ἀνθρωπαρέσκεια, θεαρέστως καὶ εὐσεβῶς.

Ἂν θέλουμε νὰ τὸ ἐξειδικεύσουμε κάπως καὶ νὰ περιοριστοῦμε μέσα στὴν Ὀρθόδοξη πνευματικότητα, θὰ διαπιστώσουμε πὼς ἐπαναλαμβάνεται συνεχῶς καὶ χωρὶς τὴν παραμικρὴ διαφορά, ὁ λεχθεὶς ὑπὸ τοῦ Μέγα Παύλου πνευματικὸς νόμος καὶ προειδοποίηση ταυτόχρονα, γιὰ ὅποιον ἐπιλέξει τὸν δύσκολο δρόμο καὶ τὴν στενὴ τεθλιμμένη ὁδό: Ὅσοι θέλουν νὰ ζήσουν εὐσεβῶς θὰ διωχθοῦν! 

Φανούλα Αργυρού: Οι υποχωρήσεις/παραχωρήσεις Γλ. Κληρίδη - δεχόταν τις «Ιδέες Γκάλι», συνομοσπονδία…

Νέα αποδέσμευση βρετανικών εγγράφων, αυτήν τη φορά του Υπ. Εξωτερικών, Κοινοπολιτείας και Ανάπτυξης (Φόρεϊν Όφις) για το έτος 1993
 
γράφει η  Φανούλα Αργυρού* 
 
Τα νέα έγγραφα του Φόρεϊν Όφις για το 1993 μάς αποκαλύπτουν και πάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Βρετανών, τις διάφορες υποχωρήσεις/παραχωρήσεις του Προέδρου Γλ. Κληρίδη, με τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, «Ιδέες Γκάλι», αποδοχή συνομοσπονδίας, τι έλεγαν για τους εποίκους, πιέσεις Μητσοτάκη στον Κληρίδη, θέμα Βαρωσιού, απόφαση να μην αποδεσμευθούν φάκελοι για πληροφοριοδότες και άλλα.

Μέρος Α’

Το «game-plan»

Εὐαγγελία Λάππα: Ἡ προσφορά τῆς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ στόν ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ (Βιβλιοπαρουσίαση)


Εὐαγγελία Κ. Λάππα,
22 Ἰανουαρίου 2024

Ἡ Μακεδονία μας, ἀπὸ τὰ ἀρχαιότατα χρόνια ἕως καὶ σήμερα, εἶναι Ἑλλάδα, κομμάτι τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους ποὺ εἶναι εὐλογημένο ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ τὸ σκεπάζει ἡ Ὑπέρμαχος Στρατηγός, ἡ Γλυκύτατη Παναγία μας.

Τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος, ὅμως, δὲν ζεὶ δίχως τὴν Ὀρθοδοξία, τὴν ἀληθινὴ Πίστη, ποὺ σήμερα πολεμεῖται μὲ κάθε τρόπο. Ἡ Ὀρθοδοξία διαφυλαγμένη μέσα στὴν Ἐκκλησία μας ἐνέπνευσε ὅλους τους ἐθνικούς μας ἀγῶνες καὶ ἐμφύσησε θάρρος στοὺς Ἕλληνες ἀγωνιστές. Αὐτούς τους ἥρωες ἔχουμε χρέος νὰ μνημονεύουμε καὶ νὰ μιμούμαστε, γιατί χωρὶς αὐτούς, ἡ Ἑλλάδα μας θὰ ἦταν μισὴ ἕως καὶ ἀνύπαρκτη καὶ ἡ Μακεδονία θὰ ἦταν σὲ σλάβικα, ἢ ἀκόμη καὶ σὲ τούρκικα χέρια.

Σοφία Μπεκρῆ: Ὁ ἀγωνιστής τῆς εἰρήνης


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
«Εἰρήνη φίλη, τὸ γλυκὺ καὶ πρᾶγμα καὶ ὄνομα.» Ἔτσι ἀποκαλεῖ σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς λόγους του ὁ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τὴν εἰρήνη: φίλη, δηλαδὴ ἀγαπημένη. Καὶ συνεχίζει: «Εἰρήνη φίλη, τὸ ἐμὸν μελέτημα καὶ καλλώπισμα.» Ἀποκαλεῖ ἑπομένως τὴν εἰρήνη ὄχι μόνον ἀγαπημένη ἀλλὰ καὶ στολίδι καὶ φροντίδα.
 
Πράγματι, ὁ Γρηγόριος δὲν ὑπῆρξε μόνον μέγας Θεολόγος ἀλλὰ καὶ θερμὸς ἀγωνιστὴς τῆς εἰρήνης. Ἰδιαίτερα εὐαίσθητη φύση ὀ ἴδιος πληγωνόταν ἀπὸ τὶς ἔριδες ποὺ συντάρασσαν τότε τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε αὐτὲς προέρχονταν ἀπὸ αἱρετικοὺς εἴτε προέρχονταν ἀπὸ ὁμονοοῦντες! Συνέταξε ἔτσι τρεῖς ἐξαίρετους «Εἰρηνικούς λόγους», ποὺ συνιστοῦν ἕνα ἀληθινὸ διαμάντι τόσο γιὰ τὴν ὑπέροχη γλῶσσα ὅσο καὶ γιὰ τὸ βαθύ τους περιεχόμενο. Αὐτὸς ὁ κατ’ ἐξοχὴν ἤπιος καὶ φιλερήμων Πατέρας ἀγωνίστηκε μὲ ὅλες του τὶς δυνάμεις γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς διαταραγμένης ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητος καὶ εἰρήνης, θυσιάζοντας τὴν προσωπική του ἡρεμία. Ἐφάρμοσε ἔτσι αὐτὸς πρῶτος τὸν δικό του λόγο: «Πρᾶξις θεωρίας ἐπίβασις», ποὺ σημαίνει ὅτι ἀπὸ τὴν πράξη προχωρᾶμε στὴν θεωρία (<Θεός + ὁρῶ)!

Τι είναι η νόσος του GAS (στρεπτόκοκκος)– Τι προκαλεί σε παιδιά και ενήλικες


Ο β-αιμολυτικός στρεπτόκοκκος της ομάδος Α, (Group A. Streptococcus ή GAS), γνωστός και ως πυογόνος στρεπτόκοκκος (Streptococcus pyogenes) είναι ένα Gram-θετικό βακτηριακό παθογόνο.
 
Είναι προσαρμοσμένο στον άνθρωπο ξενιστή και μπορεί να προκαλέσει από ελαφράς βαρύτητας λοιμώξεις, όπως φαρυγγίτιδα, έως σπάνιες και σοβαρές λοιμώξεις, όπως σηψαιμία, σύνδρομο στρεπτοκοκκικού τοξικού σοκ (STSS) και νεκρωτική περιτονίτιδα.

Ως ανθρώπινο παθογόνο προσαρμοσμένο στον ξενιστή, η επιβίωση του GAS απαιτεί έναν αδιάσπαστο κύκλο μετάδοσης, προσκόλληση στην κύρια θέση μόλυνσης (δέρμα ή λαιμός), αποικισμό και πολλαπλασιασμό, καθώς επίσης να αμύνεται κατά των επίκτητων ανοσολογικών μηχανισμών του ανθρώπου, με επακόλουθη δυνατότητα διάδοσης σε νέο ξενιστή.

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου μὲ θέμα: ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ: «Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς» 25-1-1998]


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ:

«Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς»

[ἐκφωνήθηκε στὶς 25-1-1998]

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ τὴν μνήμην τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου. Πρόκειται γιὰ μιὰ μεγάλη μορφὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐγεννήθῃ περὶ τὸ 328 ἔτος, εἴτε εἰς τὴν Ναζιανζὸ εἴτε εἰς τὴν Ἀριανζὸ τῆς Καππαδοκίας. Παρηκολούθησε σπουδὲς στὶς σχολὲς τῆς Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας, τῆς Καισαρείας τῆς Παλαιστίνης καὶ τῆς Ἀλεξανδρείας.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἀπαιτοῦμε δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μέ τόν καθεστωτικὸ βόθρo!


 
Τέλος οἱ χαριτωμενιὲς καὶ τὰ μισόλογα! Ὄχι ἄλλα κείμενα καὶ κειμενάκια καὶ ἐπιστολὲς μὲ «ἐπιχειρήματα» καὶ παρακάλια. 
 
Ἀπαιτοῦμε πλέον δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μὲ τὸν καθεστωτικὸ βόθρο, κανονικὸ ξεσηκωμὸ τοῦ λαοῦ σέ δρόμους καί πλατεῖες καί αὐστηρὲς προειδοποιήσεις πὼς ὅποιος ἀχρεῖος δὲν καταψηφίσει τὸ αἶσχος μέσα στὸ κυνοβούλιο, θὰ ἀφορίζεται καὶ θὰ κηρύσσεται persona non grata στὶς ἐκκλησίες καὶ ὅπου ἀλλοῦ συναθροίζονται Ὀρθόδοξοι πιστοὶ (νὰ πᾶνε στὶς Στοές, στὴν Ἕνωση Ἀθέων καὶ στοὺς καφενέδες τοῦ Σύριζα στὶς ἑπόμενες ἐκλογὲς γιὰ νὰ μαζέψουν ψήφους)! 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως


 Θεοῦ γινώσκειν ὀρθοδόξως οὐσίαν,
Χριστιανοῖς λεγάτον ἐκ Γρηγορίου.
Εἰκάδι Γρηγόριος Θεορρήμων ἔκθανε πέμπτῃ.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ βασιλέως Οὐάλεντος (364 – 378 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὸν Πόντο καὶ γεννήθηκε σὲ ἕνα μικρὸ χωριὸ τῆς περιοχῆς τῆς Ναζιανζοῦ, ποὺ λεγόταν Ἀριανζός, τὸ 330 μ.Χ.


Ναζιανζηνὸς ὀνομάσθηκε, ἐπειδὴ ἔζησε τὸν περισσότερο χρόνο τῆς ζωῆς του στὴ Ναζιανζό, ὅπου ἦταν καὶ τὸ πατρικό του σπίτι. Ὁ πατέρας του, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ, ἦταν πρὶν γίνει Ἐπίσκοπος, ἕνας πολὺ πλούσιος ἄρχοντας τῆς Ναζιανζοῦ. 

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος - Ὁ Οὐρανομύστης Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας μας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ Καππαδόκες Πατέρες ἔβαλαν τὴ δική τους σφραγῖδα στὴν ἀνάπτυξη τῆς Θεολογίας κατὰ τὸν 4ο μ. Χ. αἰῶνα στὴν Ἐκκλησία. Εἶναι στὴν οὐσία οἱ θεμελιωτὲς τοῦ ὀρθόδοξου δόγματος καὶ τῆς ἀποκρυστάλλωσης τῆς αὐθεντικῆς διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Ναζιανζηνός, ὁ ἀποκαλούμενος καὶ Θεολόγος. 

Γεννήθηκε τὸ 329 μ. Χ. στὴν Ἀριανζὸ τῆς Καππαδοκίας, κοντὰ στὴν κωμόπολη Ναζιανζό, γι᾿ αὐτὸ καὶ πῆρε τὴν ὀνομασία Ναζιανζηνός. Οἱ γονεῖς του, Γρηγόριος καὶ Νόννα ἦταν εὐγενεῖς γαιοκτήμονες. Ὁ πατέρας του ἦταν πρώην εἰδωλολάτρης ὁ ὁποῖος εἶχε μεταστραφῇ στὸν Χριστιανισμὸ καὶ κατόπιν εἶχε χειροτονηθῇ ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ. Ὁ νεαρὸς Γρηγόριος μεγάλωσε σὲ χριστιανικὸ περιβάλλον καὶ ἀπὸ νωρὶς φάνηκαν τὰ σπάνια χαρίσματά του. 

Σοφία Μπεκρῆ: Πάντων ἡμῶν ἐστί τό ἑλληνίζειν


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Στοὺς κρίσιμους 4ο καὶ 5ο αἰῶνα, παρὰ τὴν λαμπρὴ δράση τῶν τρισμεγίστων φωστήρων καὶ οἰκουμενικῶν διδασκάλων, ἐκδηλώνονταν ἀκραῖες τάσεις: ἀφ’ ἑνὸς μὲν ὑπῆρχαν χριστιανοὶ ποὺ ἀπέφευγαν νὰ μελετήσουν τὰ ἀρχαιοελληνικὰ κείμενα, φοβούμενοι μήπως ἀλλοιωθῆ ἡ πίστη των, ἀφ’ ἑτέρου δὲ «ἑλληνολάτρες» ποὺ θεωροῦσαν τὸν χριστιανισμὸ ὡς ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἑλληνομάθειά των. Ἀνάλογες τάσεις ὑπάρχουν, δυστυχῶς, καὶ στὶς ἡμέρες μας.

Περί ἀλλαγῆς τῶν συναισθημάτων μας


Σχετικά μὲ τὸ βίο τοῦ ἀββᾶ Δανιήλ.
 
ΑΒΒΑΣ ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ: Ἀνάμεσα σ’ ὅλους αὐτοὺς τοὺς ἥρωες τῆς «κατὰ Θεόν» φιλοσοφίας, συναντήσαμε καὶ τὸν ἄββα Δανιήλ. Ὃ ἀββᾶς Δανιήλ, ὄχι μόνο ἦταν ἰσάξιος σ’ ὅλες τὶς ἀρετὲς μὲ αὐτοὺς ποὺ ἔμεναν στὴν ἔρημό της Σκήτης, ἀλλὰ εἶχε ὡς ἰδιαίτερο χαρακτηριστικό του τὸ χάρισμα τῆς ταπεινοφροσύνης. Ἢ μεγάλη καθαρότητα καὶ ἢ πραότητα τοῦ ἄββα Δανιὴλ ἔκαναν τὸν ἄββα Παφνούτιο, ὁ ὅποιος ἦταν ὁ ἱερέας αὐτῆς τῆς ἐρήμου, νὰ τὸν ἐπιλέξει ἀνάμεσα ἀπὸ πολλοὺς ἄλλους πιὸ ἡλικιωμένους γιὰ νὰ γίνει διάκονος.