Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022

ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΝ [: Ματθ. 17,5] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Αὐτοῦ ἀκούετε» [6-8-1988] (Γ103β)


ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΝ (Ματθ. 17,5)

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«ΑΥΤΟΥ ΑΚΟΥΕΤΕ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 6-8-1988]

(Γ103β)

Ὁ σκοπὸς μιᾶς ἑορτῆς, ἀγαπητοί μου, εἶναι νὰ ξαναζωντανέψει ἕνα γεγονὸς καὶ νὰ δημιουργήσει, ἂν τοῦτο βέβαια εἶναι δυνατόν, τὰ ἴδια βιώματα, ὅπως ὅταν τὸ γεγονὸς ἐλάβαινε χώρα.

Ἔτσι, ὅταν οἱ μαθηταὶ Πέτρος, Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης εἶδαν τὸ ὑπερφυὲς αὐτὸ θαῦμα τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου, ἐκινήθησαν ἀνάμεσα σὲ δύο ἀκραῖα αἰσθήματα. Αὐτὰ ποὺ μέσα στὴν Ἱστορία καλεῖται ὁ κάθε πιστός, ὅπως σᾶς εἶπα, αὐτὸς ὁ σκοπὸς τῶν ἑορτῶν, νὰ κινηθεῖ. Ἦταν ἡ γοητεία τῆς θέας, ὥστε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος νὰ φθάσει νὰ ζητήσει ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ μείνουν γιὰ πάντα στὸ Θαβώρ. Ἀλλὰ καὶ ὁ τρομακτικὸς φόβος, ὥστε νὰ πέσουν πρηνεῖς, ὅπως πολὺ ὡραία τὸ ἐκφράζει κατὰ δυναμικότατον τρόπον ἡ βυζαντινὴ ἁγιογραφία, ὅταν ἄκουσαν τὴν φωνὴν τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς ἀπὸ τὸ κέντρον τῆς νεφέλης: «Καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτος ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε». «Καὶ νά, φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης, ἡ ὁποία ἔλεγε: Αὐτὸς εἶναι ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός -δηλαδὴ ὁ Ἰησοῦς- εἰς τὸν Ὁποῖον ἀναπαύομαι· Αὐτὸν νὰ ἀκοῦτε».

Ισραηλινοί επιστήμονες δημιούργησαν συνθετικά έμβρυα! – Άνοιξε η «πόρτα» της Κολάσεως

 
 
Οι «Replicants» (άνθρωποι αντίγραφα) του Blade Runner γίνονται πραγματικότητα
 
 Mία εφιαλτική εξέλιξη σημειώνεται στο Ισραήλ όπου επιστήμονες δημιούργησαν το πρώτο «συνθετικό έμβρυο» στον κόσμο ανοίγοντας την «πόρτα» του τρόμου στο τι μπορεί να ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια.

«Εγκληματίες πολέμου οι Ουκρανοί» λέει η Διεθνής Αμνηστία! – Εκτεθειμένη η ελληνική κυβέρνηση

 

Η Διεθνής Αμνηστία κατήγγειλε σήμερα με έκθεσή της την κυβέρνηση του Κίεβου για εγκλήματα πολέμου κατά αμάχων στην Ουκρανία!

Συγκεκριμένα αναφέρει την έκθεσή της ότι «Μετά από έρευνα τεσσάρων μηνών έχουμε όλες τις αποδείξεις που χρειάζεται για να αποκαλύψουμε ότι ο ουκρανικός Στρατός δημιουργεί στρατιωτικές βάσεις μέσα σε σχολεία και νοσοκομεία και εξαπολύει επιθέσεις από κατοικημένες περιοχές θέτοντας σε κίνδυνο τους αμάχους, μια τακτική που παραβιάζει το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο» επιβεβαιώνοντας στο ακέραιο τις σχετικές ρωσικές καταγγελίες.

Και εκθέτοντας κυβερνήσεις, όπως η ελληνική, οι οποίες υιοθετούσαν τις θέσεις του ουκρανικού καθεστώτος ότι «Οι Ρώσοι βομβάρδιζαν αμάχους» όταν ήταν σαφές ότι ειδικά στην περίπτωση της Μαριούπολης όχι απλώς δεν τους βομβάρδιζαν, αλλά καθυστέρησαν την κατάληψή της γιατί οι νεοναζί του Τάγματος Αζόφ χρησιμοποιούσαν τους αμάχους ως «ασπίδες».

Δημήτρης Νατσιός: Ἑλλάς, ἡ Παναγιόφιλος θυγατέρα...


 
Ξέρω. Ὁ τίτλος εἶναι βαρύς. Διευκρινίζω. Δὲν μιλάω γιὰ τὸν χῶρο ποὺ ζοῦμε. Γιά τό, ἐπαναλαμβάνω πάλιν καὶ πολλάκις, κράτος- «σκαντζόχοιρο». Φτάνει μιὰ κλεφτὴ ματιὰ σὲ ἕνα κεντρικὸ δελτίο, ὄχι εἰδήσεων, ἀλλὰ ἀνήκουστων ἐγκλημάτων καὶ ἐξωφρενικῶν ἀνομιῶν. Δὲν μιλάω γι᾿ αὐτὴν τὴν σαβανωμένη Ἑλλάδα. Αὐτὸ εἶναι ἐφιάλτης.

«Πολιτεία βυθισμένη στὴ νύχτα

κοιμητήριο μ᾿ ἐπάλληλους

πολυώροφους τάφους νεκρῶν

ποὺ ροχαλίζουν»,

Ελένη Παπαδοπούλου: Η Κολομβία είναι παράδεισος μπροστά στο δικό μας χάλι.

Χτες σε μία τράπεζα ακούω την ακόλουθη συζήτηση. Ένας κύριος έχει πιάσει κουβέντα με τον διευθυντή και συζητάνε πόσο εύκολα ανοίγουν στην χώρα μας τα αλλοδαπά λογαριασμούς και τους καταθέτουν λεφτά, όταν έξω θέλει ένα σωρό διατυπώσεις και αποδείξεις για την προέλευση των χρημάτων που θα καταθέσεις.

Όσοι έχουμε ζήσει έξω γνωρίζουμε ότι δεν ανοίγεις λογαριασμό έτσι απλά "γεια σας ήρθα, θέλω έναν λογαριασμό".

Εδώ όλοι οι αλλοδαποί έχουν εύκολα πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και κάνουν ό,τι θέλουν με τους λογαριασμούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται για ξέπλυμα, παράνομες συναλλαγές κτλ. 

Σοφία Μπεκρῆ: Ἡ Παράκληση τῶν ἀβοηθήτων καί τῶν ἀπηλπισμένων

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Ὁ Θεόδωρος Β’ Λάσκαρης, συνθέτης τοῦ Μεγάλου Παρακλητικοῦ Κανόνος στὴν Παναγία, παρουσιάζει, μέσα ἀπὸ ὑπέροχες ποιητικὲς εἰκόνες, τὶς δυσκολίες τοῦ βίου του: «Νέφη τῶν λυπηρῶν ἐκάλυψαν τὴν ἀθλίαν μου ψυχήν», «ἐκύκλωσαν αἱ τοῦ βίου μου μὲ ζάλαι, ὥσπερ μέλισσαι κηρίον, Θεοτόκε», «τῶν λυπηρῶν ἐπαγωγαὶ χειμάζουσιν τὴν ταπεινήν μου ψυχήν».

Πράγματι, ὁ ποιητὴς καὶ «φιλόσοφος-βασιλεύς» δὲν ἐκθέτει γενικῶς «τὶς συμφορὲς τοῦ βίου» ἀλλὰ καὶ τὶς ταλαιπωρίες ποὺ ὑπέστη ὡς αὐτοκράτορας τῆς πολύπαθης αὐτοκρατορίας τῆς Νικαίας, ποὺ ἀντιμετώπιζε διαρκεῖς ἀπειλές ἀπὸ ἐξωτερικοὺς ἐχθροὺς (Μουσουλμάνους, Φράγκους, Βουλγάρους, Δεσπότες τῆς Ἠπείρου) καὶ ἀπὸ ἐσωτερικοὺς (εὐγενεῖς ἀριστοκράτες), λόγῳ τῆς φιλολαϊκῆς πολιτικῆς τῶν αὐτοκρατόρων της.

Σοκ με 12χρονο Βρετανό σε κώμα: Οι γιατροί θέλουν να τον αποσυνδέσουν.... με το στανιό.

 

Μια μάχη μέχρι τέλους για τη ζωή του γιου τους Άρτσι υπόσχεται να δώσει το ζεύγος Μπάτερσμπι, το οποίο αγωνίζεται να μην τερματιστεί η μηχανική υποστήριξη στο 12χρονο αγόρι που είναι εδώ και μήνες σε κώμα.
 
Ο Αρτσι εντοπίστηκε στις 7 Απριλίου χωρίς τις αισθήσεις του. Πιθανόν, όπως εικάζει η μητέρα του, Χόλι, να έπαιρνε μέρος σε κάποιο επικίνδυνο δικτυακό παιχνίδι-πρόκληση.
 
Από τότε οι γιατροί σε νοσοκομείο στο Λονδίνο τον κρατούν στη ζωή με μηχανική υποστήριξη στην αναπνοή του και με φαρμακευτική αγωγή. 

Λυκούργος Νάνης: Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι κληρικοί διατυπώνουν «άρρητα ρήματα», αλλότρια του Ορθόδοξου Δόγματος και Ήθους.

ΛυκούργοςΝάνης,ιατρός

Φυσικά και δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι κληρικοί διατυπώνουν «άρρητα ρήματα», αλλότρια του Ορθόδοξου Δόγματος και Ήθους.

Από τα πρώτα, ήδη, έτη της ζωής της χριστιανικής Εκκλησίας, εμφανίσθηκαν οθνείες και στρεβλές διδαχές, προϊόντα πεπλανημένων νόων, που αναστάτωσαν τον εκκλησιαστικό βίο. Τότε, όμως, η επίσημη Εκκλησία, δεν συγκάλυπτε, διά της σιωπής της, τα αναφυόμενα αυτά σκάνδαλα αλλά τα πάτασσε αμειλίκτως.

Εμείς εδώ, θα σταθούμε σε ένα παράδειγμα των νεοτέρων χρόνων, αυτό των περί του ιερού μυστηρίου του γάμου ετεροδιδασκαλιών, των εξελθόντων του έρκους των οδόντων του κεκοιμημένου επισκόπου Χαλκηδόνος (Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως) Μελίτωνος (Χατζή), πνευματικού πατρός του πατριάρχη Βαρθολομαίου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Προεόρτια τῆς Μεταμορφώσεως Σωτῆρος Χριστοῦ 


Ὁ Κύριος εἶχε προειπεῖ στοὺς μαθητές του γιὰ τοὺς κινδύνους, γιὰ τὰ πάθη του καὶ τὴν θανάτωσή του καὶ ἐπίσης γιὰ τὸ τί θὰ τραβοῦσαν στὴν συνέχεια ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες καὶ τοὺς ἐχθροὺς τοῦ Εὐαγγελίου, λέγοντάς τους πὼς αὐτὰ ἀνήκουν στὴν παροῦσα ζωή. Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ ἔχει οὐσιαστικὴ σημασία εἶναι ἡ αἰώνια ζωή.

Ἔτσι λοιπὸν ὁ Χριστὸς θέλοντας νὰ δείξει στοὺς μαθητές του μία πρόγευση τῆς αἰώνιας ζωῆς, παρέλαβε τρεῖς ἀπὸ τοὺς μαθητές του, τὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο καὶ τὸν Ἰωάννη καὶ τοὺς ἀνέβασε σὲ ἕνα βουνό. Ἐκεῖ μεταμορφώθηκε καὶ ἔλαμψε τὸ πρόσωπό Του σὰν τὸ φῶς. Καὶ τότε ἐμφανίστηκαν ὁ Μωϋσῆς καὶ ὁ Ἠλίας οἱ ὁποῖοι συνομίλησαν μαζὶ μὲ τὸν Ἰησοῦ.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Οἱ αἱρετικοί καί ἡ διδασκαλία τους - Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου (♱) (Μέρος 1ον)

 


Ὁ αἱρετικοὶ ἔκαναν, ὅπως εἴπαμε, φιλοσοφικὴ διάκρισι μεταξὺ τῆς οὐσίας καὶ τῆς ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ, διότι πῆραν τὴν Ἁγιογραφικὴ διάκρισι, ποὺ δὲν εἶναι φιλοσοφικὴ καὶ τὴν ἐφιλοσοφοποίησαν. Αὐτοὶ εἶναι: Ὁ Παῦλος ὁ Σαμοσατεύς, ὁ Λουκιανός, οἱ Συλλουκιανισταί, δηλαδὴ οἱ Ἀρειανοὶ καὶ μετὰ οἱ Νεστοριανοί, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν τὴν ἴδια παράδοσι τῶν προηγουμένων.

Ὁ Παῦλος ὁ Σαμοσατεὺς δίδασκε ὅτι στὸν Χριστὸ δὲν ὑπάρχει φυσικὴ ἕνωσις τῶν δύο φύσεων, ἀλλὰ ὑπάρχει κατὰ βούλησιν ἕνωσις ἢ κατ᾿ ἐνέργειαν ἕνωσις ἤ, ὅπως ὁ ἴδιος ἀναφέρει σὲ ὡρισμένα σημεῖα, «ἕνωσις κατὰ ποιότητα». Δὲν ἔγινε δηλαδὴ στὸν Χριστὸ ἕνωσις τῆς φύσεως τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν ἀνθρωπίνη φύσι τοῦ Λόγου, ἀλλὰ ἕνωσις τῆς ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν ἐνέργεια τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως τοῦ Λόγου. Ἔτσι ὁ Παῦλος ὁ Σαμοσατεὺς κατεδικάσθῃ ὡς αἱρετικός.

ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΧΩΡΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.


Σὲ κάποια ἀπὸ τὶς Θεῖες Λειτουργίες τοῦ μακαριστοῦ πλέον παπὰ-Σταύρου (+2018) προσῆλθε γιὰ νὰ κοινωνήσει καὶ ἕνας Ἑλληνοαμερικανικὸς κάπου στὰ 40 του. Ὅταν ἔφτασε ἡ σειρὰ τοῦ Ἕλληνα ὁμογενῆ γιὰ νὰ λάβει τὴν Θεία Κοινωνία συνέβη κάτι ποὺ συντάραξε τὸν κεκοιμημένο παπὰ-Σταῦρο: Προσπάθησε 2-3 φορὲς νὰ βγάλει τὴν Ἁγία Λαβίδα ἀπὸ τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο, χωρὶς ἐν τούτοις αὐτὸ νὰ εἶναι δυνατό! 
 
Ἡ Ἁγία Λαβίδα εἶχε κυριολεκτικὰ «κολλήσει» μέσα στὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο.
 
Ὁ μακαριστὸς καὶ ἔμπειρος ἱερέας τοῦ Ὑψίστου μὲ ἁπλότητα, πραότητα καὶ πατρικὸ λόγο λέει ψιθυριστὰ στὸν Ἑλληνοαμερικανό: «Στάσου λίγο πιὸ πέρα, περίμενε, μὴ φύγεις». Ἀφοῦ κοινώνησαν οἱ ἐκκλησιαζόμενοι, ὁ παπὰ-Σταῦρος εἶπε στὸν Ἕλληνα ὁμογενὴ: «Πέρασε μέσα στὸ Ἱερὸ καὶ περίμενε».
 
Στὴ συνέχεια καὶ ἀφοῦ τελείωσε ἡ Θεία Λειτουργία καὶ τὴν κατάλυση τοῦ Ἁγίου Ποτηρίου, ὁ π. Σταῦρος ἔβαλε τὸ πετραχήλι του καὶ ἄρχισε νὰ ἐξομολογεῖ τὸν ὁμογενὴ. «Πὲς παιδί μου γιὰ τὴ ζωή σου. Μὲ τί ἀσχολεῖσαι; Ποῦ ἐργάζεσαι; κλπ..». Ὁμογενής: «Πάτερ ἐργάζομαι σὲ μία διάσημη ἑταιρεία πληροφορικῆς στὴν Ἀμερική. Παίρνω ἕναν τεράστιο μισθὸ ποὺ ἔχει ἐπίσης καὶ πολλὰ ἄλλα οἰκονομικὰ κίνητρα, παροχὲς καὶ ἐξτρὰ ἀνταμοιβές. Εἴμαστε πρωτοπόροι στὸν κλάδο μας καὶ εἰδικὰ σὲ θέματα παρακολούθησης, ἐλέγχου καὶ ἐμφυτευμάτων τσὶπ σὲ ἀνθρώπους. Καὶ φυσικὰ ἔχω καὶ ἐγὼ ἕνα τέτοιο ἐμφύτευμα στὸ χέρι μου..».

Χρήστος Γεωργιάδης: Κανείς δεν έχει βρει ποτέ έναν ιό σε κανένα άρρωστο άτομο

 
 

… απόσπασμα από τη σελίδα 3 του βιβλίου "Breaking the Spell: Scientific Evidence For Ending The Covid Delusion» © August 2021 (Τελειώνοντας με το τσαρλατανισμό: Επιστημονική απόδειξη για τον τερματισμό της αυταπάτης Covid) του ιατρού Thomas S. Cowan. M.D.

«Στην ιστορία της ιατρικής, καμία δημοσιευμένη μελέτη δεν δείχνει την απομόνωση πανομοιότυπων σωματιδίων που θα αντιπροσώπευαν έναν ιό που προκαλεί ασθένεια από οποιοδήποτε σωματικό υγρό από οποιοδήποτε άρρωστο άτομο.

Εάν κάποιος πάρει οποιοδήποτε άτομο με οποιαδήποτε «ιογενή» ασθένεια (για παράδειγμα, ανεμοβλογιά, λύσσα, ιλαρά, AIDS ή Covid 19) η δημοσιευμένη βιβλιογραφία δεν περιέχει στοιχεία οποιουδήποτε ιού που να απομονώθηκε άμεσα από σωματικά υγρά ακόμη και ενός ατόμου που πάσχει από αυτές τις ασθένειες.

Γεώργιος Τζανάκης: ΝΑΥΑΓΙΩΝ ΝΑΥΑΓΙΑ Ἡ χαμένη ἀρχιερατική ἐμπιστοσύνη

 

Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης 

Ἡ σημερινή λέξις ἐμπιστοσύνη εἶναι μία ἀπὸ τὶς σημασίες τῆς ἀρχαίας λέξεως «πίστις».  Συνήθως σήμερα ὅταν λέμε πίστις ἐννοοῦμε τὸ  θρησκευτικὸ δόγμα, τὴν θρησκεία, τὸ θρήσκευμα,  στὸ ὁποῖο πιστεύει κάποιος, ἀλλὰ ἐπίσης (ἡ λέξις πίστις)  ἀφορᾶ τὴν ὑποκειμενικὴ πεποίθησι, ἐμπιστοσύνη, ἀξιοπιστία προσώπου, πράγματος ἤ καταστάσεως. 

Ὁ Λαρίσης Ἱερώνυμος θεωρεῖ ὅτι ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ βυσσοδομοῦν ἐναντίον Συνόδων, Πατριαρχῶν, Μητροπολιτῶν Κληρικῶν κλπ προκειμένου νὰ κλωνίσουν τὴν ἐμπιστοσύνη τοῦ κόσμου σ᾿ αὐτοὺς:

«Συστηματικὰ καὶ συγκεκριμένα χαλκεῖα στὸν ἔντυπο καὶ ἡλεκτρονικὸ τύπο ἀποδίδουν ἀνύπαρκτες κατηγορίες καὶ βυσσοδομοῦν ἐναντίον Συνόδων, Πατριαρχῶν, Μητροπολιτῶν, Κληρικῶν ποὺ τηροῦν τὸ αὐτονόητο. Τὴν ὑπακοή τους στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ! Τοὺς ὑβρίζουν, ὑπονομεύουν τὴν θεολογικὴ καὶ ἐπιστημονική τους  κατάρτησι, τοὺς ἀπαξιώνουν, μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ κλονίσουν τὴν ἐμπιστοσύνη καὶ ὑπακοὴ τοῦ κόσμου ἤ ἔστω τῶν ὀπαδῶν τους πρὸς τὰ ἐκκλησιαστικά θέσμια. » (ΙΛ. ΑΠ7 σελ.10-11)

Εὐαγγελία Λάππα: Ρωμανός Δ' Διογένης [4 Αὐγούστου 1072]

 

Εὐαγγελία Κ. Λάππα
17 ἐτῶν
24 Ἰουλίου 2022

 
Ὁ Ρωμανὸς Διογένης γεννήθηκε τὸ 1023 καὶ καταγόταν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια στρατιωτικῶν τῆς Καισάρειας στὴν Καππαδοκία. Πατέρας του ἦταν ὁ Κωνσταντῖνος Διογένης[1] καὶ ἡ μητέρα του ἦταν ἀνιψιὰ τοῦ αὐτοκράτορος Ρωμανοῦ Γ' τοῦ Ἀργυροῦ[2]. Τὸ 1064, ὡς Δούκας τῆς Σαρδικὴς (Σόφια)[3], ἀπέκρουσε τίς ἐπιδρομὲς τῶν Πετσενέγων[4], ἀπωθῶντας τους πέρα ἀπὸ τὸν Ἴστρο (Δούναβη) ἐνῶ τιμήθηκε μὲ τὸν τίτλο τοῦ Βεστάρχη[5]. Συνωμότησε γιὰ νὰ ἀπομακρύνει ἀπὸ τὴν ἐξουσία τοὺς ἀριστοκράτες τοῦ παλατιοῦ, ποὺ τοὺς θεωροῦσε ὑπεύθυνους γιὰ τὴ δραματικὴ κατάσταση, στὴν ὁποία βρισκόταν ἡ Ρωμανία. Ὅμως προδόθηκε καὶ ὁδηγήθηκε σιδηροδέσμιος στὴ Σύγκλητο νὰ δικασθεῖ. Τελικὰ ὑπό τὸ φόβο τῆς λαϊκῆς ἐξέγερσης ἂν καταδικαζόταν, ὁ Ρωμανὸς Διογένης ἀθωώθηκε. Ἀργότερα νυμφεύθηκε τὴν αὐτοκράτειρα Εὐδοκία[6] καὶ ἔγινε συναυτοκράτορας. Ἦταν 1η Ἰανουαρίου 1067 ὅταν ὁ Ρωμανὸς  ἀνακηρύχθηκε αὐτοκράτορας τῆς Ρωμανίας. Ἀμέσως ἄρχισε τὸ ἔργο τῆς ἀνόρθωσής της. Τὸ μεγαλύτερο βάρος τὸ ἔδωσε στὴν ἀναδιοργάνωση τοῦ στρατοῦ.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ εὐλάβεια μεταδίδεται

 

– Γέροντα, πῶς θὰ ἀποκτήσω εὐλάβεια;

– Οἱ Πατέρες λένε ὅτι, γιὰ νὰ ἀποκτήσης εὐλάβεια, πρέπει νὰ ζῆς ἢ νὰ συναναστρέφεσαι μὲ ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν εὐλάβεια καὶ νὰ παρατηρῆς πῶς συμπεριφέρονται. Ὁ Μέγας Παΐσιος, ὅταν τὸν ρώτησε κάποιος «πῶς μπορῶ νὰ ἀποκτήσω φόβο Θεοῦ», τοῦ ἀπάντησε: «Νὰ συναναστρέφεσαι μὲ ἀνθρώπους ποὺ ἀγαποῦν τὸν Θεὸ καὶ ἔχουν φόβο Θεοῦ, γιὰ νὰ ἀποκτήσης καὶ ἐσὺ θεῖο φόβο»[1]. Αὐτὸ βέβαια δὲν σημαίνει ὅτι θὰ κάνης ἐξωτερικὰ ὅ,τι βλέπεις νὰ κάνουν ἐκεῖνοι, χωρὶς νὰ τὸ νιώθης ἐσὺ ἐσωτερικά, γιατὶ αὐτὸ δὲν εἶναι εὐλάβεια ἀλλὰ ψευτοευλάβεια. Τὸ ψεύτικο εἶναι ἀποκρουστικό. Ἡ εὐλάβεια εἶναι Χάρις ἀπὸ τὸν Θεὸ μέσα στὸν ἄνθρωπο. Ὅ,τι κάνει ὁ εὐλαβὴς τὸ κάνει, γιατὶ ἔτσι τὸ νιώθει μέσα του. Βέβαια μέσα μας ὑπάρχει φυσικὴ ἡ εὐλάβεια, ἀλλά, ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν τὴν καλλιεργήση, τὸ ταγκαλάκι τὸν ρίχνει μὲ τὴν λήθη στὴν ἀναισθησία καὶ στὴν ἀνευλάβεια. Μὲ τὴν συμπεριφορὰ ὅμως τοῦ εὐλαβοῦς, ξυπνᾶ πάλι μέσα του ἡ εὐλάβεια.

– Γιατί, Γέροντα, οἱ Πατέρες μόνο γιὰ τὴν εὐλάβεια λένε πώς, ἂν θέλης νὰ τὴν ἀποκτήσης, νὰ συναναστραφῆς μὲ εὐλαβῆ; Γιατί δὲν λένε τὸ ἴδιο καὶ γιὰ ἄλλη ἀρετή;

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Οἱ Ἅγιοι Ἑπτὰ Παῖδες ἐν Ἐφέσῳ 


Τὸν ἑπτάριθμον τιμῶ χορὸν Μαρτύρων,
Δείξαντα Ἀνάστασιν νεκρῶν τῷ κόσμῳ
Τῇ δὲ τετάρτῃ νεκροέγερτοι ξύνθανον ἑπτά.

Στὰ μέσα του 3ου αἰῶνα μ.Χ., ὅταν ὁ αὐτοκράτωρ Δέκιος ἄναψε τὸ καμίνι τῶν διωγμῶν καὶ χωρὶς καμιὰ διάκριση βασάνιζε καὶ σκότωνε νέους καὶ γέρους, τότε καὶ οἱ ἑπτὰ παῖδες, Μαξιμιλιανός, Ἐξακουστοδιανός, Ἰάμβλιχος, Μαρτινιανός, Διονύσιος, Ἀντωνῖνος καὶ Κωνσταντῖνος, γιὰ νὰ μὴν ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους, ἀφοῦ διαμοίρασαν τὰ ὑπάρχοντά τους στοὺς φτωχούς, ἔφυγαν ἀπὸ τὴν πόλη καὶ κρύφτηκαν σὲ κάποια σπηλιά, μέχρι νὰ πάψει ὁ διωγμός.

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Νώντας Σκοπετέας: Μέ τό καραβάκι τῆς Ἅγιας Μνήμης, Αὔγουστο στό περιβόλι τῆς Κυρᾶς...

 

Ὁ πιὸ πλούσιος μῆνας... ὁ καλός μας... νὰ ᾿ταν δυὸ φορὲς τὸν χρόνο! Μὲ τὰ γάλατα τοῦ ἀνέλαιου πρώτου μισοῦ του, θὰ φτιάξουν στὸ χωριὸ χυλοπίτες καὶ τραχανᾶ! Τὴ νύχτα ποὺ ξημερώνει τοῦ Σωτῆρος, θὰ ἀνοίξουν καὶ πάλι οἱ οὐρανοὶ νὰ δοῦμε τὸ Ἅγιο Φῶς, νὰ κάνουμε εὐχή, νὰ ζήσουμε ἐπιτέλους καὶ ἐμεῖς τὴν ἐν Χριστῷ μεταμόρφωσή μας! Διαδοχικὰ ἀπογεύματα ἱκεσίας θὰ κυλήσουν καὶ πάλι ὄμορφα στὶς ἐκκλησιές, μὲ τίς ψυχὲς νὰ ἀναπέμπουν εὐχαριστίες καὶ δεήσεις παρακλητικές, μιὰ τὴ μικρὴ καὶ μιὰ τὴ μεγάλη! Καὶ στὰ μέσα του αὐτὸς θὰ ἀναστηθεῖ! 
 
Δὲν θὰ κλάψει ἀπὸ λύπη, οὔτε μοιρολόϊ θὰ πεῖ στὴν Κυρά του, γιατί γνωρίζει  πὼς αὐτὴ μετέστῃ στὸ θρόνο της, δίπλα στὸν Θεὸ Λόγο καὶ  Υἱό της! Ἐκεῖ ποὺ κανεὶς ἄλλος δὲν πλησίασε ἀκόμη... θὰ κλάψει τοῦτος ὁ μῆνας  μόνο ἀπὸ χαρὰ γιὰ τὴν δεύτερη Ἀνάσταση! Ἀπὸ χαρὰ καὶ βεβαιότητα ὅτι ἡ Μάνα δὲν θὰ ἐγκαταλείψει ποτὲ τὰ παιδιά της! Τὸ βεβαίωσε καὶ Ἐκεῖνος πάνω στὸ Σταυρό, ὅταν εἶπε σὲ ὅλους μας τό...ἰδοῦ ἡ μήτηρ σου!

Ἐπίσκ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Πῶς νά παρηγορηθοῦμε στίς θλίψεις (Μέρος 2ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«Πῶς νὰ παρηγορηθοῦμε στὶς θλίψεις» ΕΔΩ

Ποῦ νὰ πάω, ποῦ νὰ προχωρήσω;

Νὰ μπῶ μέσα στὰ ἐργοστάσια, ποὺ ἀναστενάζουν οἱ ἐργάτες;
Νὰ προχωρήσω μέσα στὰ καράβια, ποὺ ὑποφέρουν οἱ ναυτικοί;
Νὰ πᾶμε στὰ νοσοκομεῖα, ποὺ βογγοῦν οἱ ἄρρωστοι;

Ποῦ θέλετε νὰ πάω, ποῦ νὰ προχωρήσω; Ὁπουδήποτε καὶ νὰ πάω, εἴτε ἐκεῖ ὁ ἄνθρωπος κρατᾶ στὰ χέρια του ἕνα μάτσο διπλώματα, εἴτε
εἶναι πτωχὸς καὶ δὲν ξέρει νὰ βάλη τὴν ὑπογραφή του, εἴτε εἶναι γυναίκα εἴτε εἶνε ἄντρας, εἴτε εἶνε μικρὸ παιδὶ εἴτε εἶναι ἀσπρομάλης γέρος, εἴτε ἔχει στὸ κεφάλι του κορώνα βασιλικιὰ εἴτε εἶναι μέσ᾽ στὸ δρόμο, στὸ πεζοδρόμιο· ὁπουδήποτε καὶ νὰ πάω, συναντῶ μιὰ δυστυχία ἀπερίγραπτη, συναντῶ ἕνα πόνο καὶ μία θλῖψι ἀπερίγραπτη.

Πρόβατα, στρουθοκάμηλοι καί καλοκαιρινές διακοπές (ὄχι γιά πάντα!)


Γράφει ἡ Σωτηρία Ὀρφανίδου

Στὸ βιβλίο «Νὰ σοῦ πῶ μιὰ ἱστορία» τοῦ Χόρχε Μπουκάϊ, στὸ κεφάλαιο μὲ τίτλο «Δύστυχα Πρόβατα» διαβάζουμε τὴ διήγηση τῆς ἀκόλουθης ἱστορίας1:
Μιὰ φορὰ κι ἕναν καιρὸ ἦταν μιὰ οἰκογένεια βοσκῶν. Εἶχαν ὅλα τὰ πρόβατά τους μαζὶ σ᾿ ἕνα μαντρί. Τὰ τάϊζαν, τὰ φρόντιζαν καὶ τὰ βοσκοῦσαν.

Κάπου κάπου, τὰ πρόβατα προσπαθοῦσαν νὰ τὸ σκάσουν.

Ἐρχόταν τότε ὁ πιὸ γέρος βοσκὸς καὶ τοὺς ἔλεγε: «Ἄ, πρόβατα ἀσυνείδητα καὶ ἀλαζονικά, δὲν ξέρετε ὅτι ἐκεῖ ἔξω ὁ κάμπος εἶναι γεμᾶτος κινδύνους; Μονάχα ἐδῶ βρίσκετε ἄφθονο νερό, φαγητὸ καί, προπαντός, προστασία ἀπὸ τοὺς λύκους».

Φανούλα Αργυρού: Οι βιασμοί Ελληνίδων το 1974 από τους βάρβαρους

γράφει η Φανούλα Αργυρού*

Διάβασα και δάκρυσα την μαρτυρία της «Μ» που δημοσιεύθηκε 21.7.22  στην «Σημερινή» «Μαρτυρία 1974: “Τους βιασμούς μου από Τούρκους στρατιώτες θα τους πάρω στον τάφο μου, μόνη χαρά τα παιδιά και τα εγγόνια μου».

Γνωρίζω και προσωπικά ορισμένες συμπατριώτισσες μας ηρωίδες που μαρτύρησαν με τον ίδιο τρόπο στα χέρια των βαρβάρων το 1974. Και είχα γράψει και το άρθρο «Δεύτερος βιασμός 42 χρόνια μετά» στην «Σημερινή» στις 12 Ιανουαρίου 2016 στο οποίο αναφέρθηκα και σε δύο άλλα άρθρα τότε. Στο άρθρο του μ. συνάδελφου Κωστάκη Αντωνίου, και ας είναι ελαφρύ το χώρα που τον σκέπασε, «Τρισάθλιο κράτος με τρισαθλιότερους ηγέτες» στην «Σημερινή» 19 Δεκεμβρίου 2015 όπως και του Άριστου Μιχαηλίδη τον ίδιο καιρό στον «Φιλελεύθερο» «Δουλεύοντας χωρίς μυαλό» 18.12.2015.