«Ἄν οἱ Χριστιανοί δέν ὁμολογήσουν, δέν ἀντιδράσουν, αὐτοί θά κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ ἄν ἀντιδράσουν, θά τό σκεφθοῦν. Ἀλλά καί οἱ σημερινοί Χριστιανοί δέν εἶναι γιά μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοί ἦταν γερά καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τόν κόσμο. Καί στήν βυζαντινή ἐποχή μιά εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπό τήν Ἐκκλησία καί ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστός σταυρώθηκε, γιά νά ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καί ἐμεῖς νά ἀδιαφοροῦμε! Ἄν ἡ Ἐκκλησία δέν μιλάη, γιά νά μήν ἔρθη σέ ρήξη μέ τό κράτος, ἄν οἱ μητροπολίτες δέν μιλοῦν, γιά νά τά ἔχουν καλά μέ ὅλους, γιατί τούς βοηθᾶνε στα Ἱδρύματα κ.λπ., οἱ Ἁγιορεῖτες πάλι ἄν δέν μιλοῦν, γιά νά μήν τούς κόψουν τά ἐπιδόματα, τότε ποιός θά μιλήση;»
Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Β´, Πνευματική Ἀφύπνιση, σ. 37
Ο πιστός ορθόδοξος λαός της Ι.Μ. Περιστερίου, ο οποίος πρώτος πανελλαδικώς φέρει, κατά θεία Πρόνοια, το πνευματικό χρέος σύσσωμος να αντιμετωπίσει την κακόδοξη, βλάσφημη, αντικανονική και σκανδαλώδη – κατ’ εντολήν του μητροπολίτου Περιστερίου - αποβολή του Εσταυρωμένου από το Ιερό Βήμα των ιερών ναών μαζί με τον Σταυρό λιτανειών, κάνει έκκληση για συμπαράσταση – ομολογία Πίστεως στην εν λόγω Διαμαρτυρία ώστε να σταματήσει το κακό εδώ και να μην εξαπλωθεί και σε άλλες Μητροπόλεις.
Μερικές αναγκαίες διευκρινίσεις προς τους πάντας τους αδελφούς:
O πιστός λαός της Ι.Μ. Περιστερίου δεν αντιδρά μόνο στην έξωση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού. Αντιδρά πάντοτε σε κάθε αντορθόδοξη κίνηση όπως για παράδειγμα στην επιβολή των βλασφήμων υγιειονομικών μέτρων εντός των ιερών ναών, την τέλεση της Κυριακής του Αγίου Πάσχα το Μ. Σάββατο το 2021 κλπ.
Αγωνίζεται εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού και κάθε σχετικής με αυτήν εκδήλωση. Ενδεικτικώς∙ ελέγχει συνεχώς τον μητροπολίτη Περιστερίου για τις αντικανονικές συμπροσευχές του, όπως αυτή μετά των αιρετικών Λουθηρανών κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας (βλ. συλλείτουργο 26 Μαΐου 2024 Κάϊρο, Ι.Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης), τον συμφυρμό του με πολλούς άλλους αιρετικούς που προσκαλεί στην Ιερά Μητρόπολη Περιστερίου υπό το πρόσχημα «επιστημονικών συνεδρίων» (βλ. 26-28 Αὐγούστου 2022, 16ο Διαχριστιανικὸ Συμπόσιο στην Ι.Μ. Περιστερίου).
Το ποίμνιο έχει εκφράσει ότι δεν αποδέχεται την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου (2016) και θα διακόψει τελεσίδικα την κοινωνία με τον μητροπολίτη εάν αυτός (όπως αναμένεται) συμμετάσχει ή αποδεχθεί τον προγραμματισμένο επάρατο κοινό εορτασμό με τους αιρετικούς παπικούς το Πάσχα του 2025.
Έχει υπόψιν του δε, ότι ο μητροπολίτης αναγνωρίζει και υποστηρίζει την σχισματική δομή από αχειροτόνητους και καθηρημένους κληρικούς που «νομιμοποίησε» το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Ουκρανία ως «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» (2019), παραγκωνίζοντας την κανονική Εκκλησία που υφίσταται αιώνες εκεί. Η δομή αυτή δεν αναγνωρίζεται από τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες (πλην της ελλαδικής και του πατριαρχείου Αλεξανδρείας) και οι πιστοί είναι σε εγρήγορση για τυχόν πρόσκληση για συλλείτουργο στο Περιστέρι, σχισματικού από αυτή τη δομή, ώστε να προστατευθεί το πλήρωμα από τη συμμετοχή του σε αυτό.
Η αφαίρεση του Εσταυρωμένου δεν είναι κάποιο «μικρής σημασίας πράγμα» για το οποίο αντιδρούν «φονταμενταλιστές» και «θεούσοι» χριστιανοί ή είναι «κάτι που μπορεί να κάνει ο επίσκοπος ώστε να επαναφέρει την παλαιά παράδοση». Αυτά δυστυχώς εκφράζονται από πολλούς που έχουν άγνοια για το θέμα ή που, παρά την άγνοιά τους, δεικνύουν με τις γνώμες αυτές έλλειψη ορθοδόξου αισθητηρίου, εκκλησιαστικού φρονήματος, δογματικής κατάρτισης και μάλλον ένοχο εφησυχασμό. Προτρέπουμε τους αδελφούς σε μελέτη των κάτωθι τεκμηριωμένων μελετών (σε αντίθεση με τις ατεκμηρίωτες προσωπικές γνώμες του μητροπολίτου Περιστερίου στην Εγκύκλιο 1-2024, με τις οποίες βλασφημείται ο Κύριος και συκοφαντείται βάναυσα η ορθόδοξη λειτουργική πράξη) ώστε να αποκτήσουν κατάλληλη γνώση επί του θέματος και την επικινδυνότητα που ενέχει ο συμβιβασμός με τον εγχείρημα της αποβολής του Εσταυρωμένου:
α. «Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου σχετικά με την «Λανθασμένη θεολογικά και αυθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση του «Εσταυρωμένου της Μεγάλης Παρασκευής» μέσα στο Ιερό Βήμα και πίσω από την Αγία Τράπεζα» της Άννας Κακαδιάρη, αρχαιολόγου-φιλολόγου.
β. «Η ενότητα Σταυρού και Ανάστασης στο «ἑνιαῖον» της θείας Οικονομίας και στο «διαιρετικόν» της προτεσταντικής εσχατολογίας», του Βασιλείου Τουλουμτσή, υπ. Διδάκτορος Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ.
γ. «Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα», του Ιωάννη Λίτινα, Πλωτάρχου ε.α. ΠΝ.
δ. «Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος», της Βαρβάρας Χ. Γιαννακοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής.
Επισημαίνεται, για ακόμη μία φορά, ότι η αντίδραση δεν είναι εναντίον της παράδοσης όσων Εκκλησιών δεν έχουν Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα. Όπου παρελήφθη αυτή η παράδοση καλώς κάνουν και την διατηρούν. Η αντίδραση είναι εναντίον της έξωσης του Εσταυρωμένου εκεί που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί, εμπλούτισε την λατρευτική παράδοση και παρεδόθη ως ιερά και οσία από αγιασμένους Πατέρες (στον ελλαδικό χώρο για περισσότερο από 5 (πέντε) αιώνες, στη δε μητρόπολη Περιστερίου από ιδρύσεώς της το 1974), καθώς απαγορεύεται ρητώς και κατηγορηματικώς η συγκεκριμένη προσβλητική αφαίρεση και κάθε αποβολή ιεράς εικόνος ή σταυρού με ποινές καθαιρέσεως και αφορισμού από την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο1. Πολύ περισσότερο ισχύει αυτή η απαγόρευση και ποινή όταν επιπλέον η κίνηση της αποβολής συνοδεύεται από κακόδοξη, ψευδή και βλάσφημη διδασκαλία, όπως αυτή που εκτίθεται στην Εγκύκλιο 1-2024 του μητροπολίτου Περιστερίου υπό τον τίτλο «ἡ λανθασμένη θεολογικά καί αὐθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση τοῦ “Ἐσταυρωμένου τῆς Μ.Παρασκευῆς” μέσα στό Ἱερό Βῆμα καί πίσω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα».
Η διαμαρτυρία μας είναι πρωτίστως πνευματική. Όσοι προσέλθουμε καλούμαστε να είμαστε, όπως μάς προτρέπει το ευαγγέλιο, αδιαλλείπτως προσευχόμενοι και ειρηνικοί διότι γνωρίζουμε ότι είμαστε με το μέρος του Εσταυρωμένου και Αναστάντος, Νικητού Χριστού. Ομολογούμε Χριστόν «καί τοῦτον ἐσταυρωμένον» (Α’Κορ.2,2) κατά την εντολή Του, με το ήθος που διακρίνει τους αληθινούς μαθητές Του από τους ψευδείς. Προσευχόμαστε, μαζί με την δική μας μετάνοια και για την μετάνοια του επισκόπου. Επιπλέον, με τη διαμαρτυρία μας υπερασπιζόμαστε κατά χρέος την τιμή και υπόληψη των αγίων Πατέρων που λειτούργησαν ή λειτουργήθηκαν με τον Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα και μάς παρέδωσαν αυτή την παρακαταθήκη, καθώς η προαναφερθείσα εγκύκλιος, επιρρίπτει σ’ αυτούς εμμέσως βαρύτατες κατηγορίες, αφού εκείνοι είναι που μας κληροδότησαν την παράδοση αυτή.
Ας έχουμε όλοι μας υπόψιν και το ακόλουθο λόγιο του Αγίου Παϊσίου, του μεγάλου ευεργέτου της εποχής μας: «Σήμερα προσπαθοῦν νά γκρεμίσουν τήν πίστη, γι’ αὐτό ἀφαιροῦν σιγά-σιγά ἀπό καμμιά πέτρα, γιά νά σωριασθεῖ τό οἰκοδόμημα τῆς πίστεως. Ὅλοι ὅμως εὐθυνόμαστε γιά τό γκρέμισμα αὐτό· ὄχι μόνον αὐτοί πού ἀφαιροῦν τίς πέτρες καί τό γκρεμίζουν, ἄλλα καί ὅσοι βλέπουμε νά γκρεμίζεται καί δέν προσπαθοῦμε νά τό ὑποστυλώσουμε». Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Β´, Πνευματική Ἀφύπνιση, σ. 20-21.
ΚΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΔΕΛΦΟΙ !
Ορθόδοξοι πιστοί Ι.Μ.Περιστερίου
______________________________________1 Ὅρος Πίστεως Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου (απόσπασμα) : «Τοὺς οὖν τολμῶντας ἑτέρως φρονεῖν ἢ διδάσκειν, ἢ κατὰ τοὺς ἐναγεῖς αἱρετικοὺς τὰς ἐκκλησιαστικὰς παραδόσεις ἀθετεῖν καὶ καινοτομίαν τινὰ ἑπινοεῖν ἤ ἀποβάλλεσθαι τι ἐκ τῶν ἀνατεθειμένων τῇ ἐκκλησίᾳ, εὐαγγέλιον ἤ τύπον τοῦ σταυροῦ ἢ εἰκονικὴν ἀναζωγράφησιν ἢ ἅγιον λείψανον μάρτυρος, ἢ ἐπινοεῖν σκολιῶς καὶ πανούργως πρὸς τὸ ἀνατρέψαι ἕν τι τῶν ἐνθέσμων παραδόσεων τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἔτι γε μὴν ὡς κοινοῖς χρῆσθαι τοῖς ἱεροῖς κειμηλίοις ἢ τοῖς εὐαγέσι μοναστηρίοις, ἐπισκόπους μὲν ὄντας ἢ κληρικοὺς καθαιρεῖσθαι προστάσσομεν, μονάζοντας δὲ ἢ λαϊκοὺς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι»
«Πᾶνος»
Η ΘΕΣΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΕΥΚΟΛΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΑΕΤΗΣ ΣΥΓΚΑΤΑΒΙΩΣΙΣ ΣΑΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΕ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ. ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΙΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ, ΦΩΤΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή