Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

...πρέπει να πάω στην Εκκλησία; (Δημήτριος Παναγόπουλος


Μετὰ τὸ τέλος μιᾶς ὁμιλίας ποὺ ἔκανα στὴν Πάτρα, ἦρθε ἕνας δικηγόρος καὶ μοῦ λέει:

- κ. Παναγόπουλε ὅπως τὰ εἶπες στὴν ὁμιλία, πρέπει νὰ πάω στὴν Ἐκκλησία;

- Ναὶ στὴν Ἐκκλησία...

- Μὰ εἶναι οἱ παπᾶδες στὴν Ἐκκλησία!

- Τὶ θὰ ἤθελες νὰ ὑπάρχουν στὴν Ἐκκλησία; Δικηγόροι; Οἱ δικηγόροι θὰ εἶναι στὰ δικαστήρια καὶ οἱ παπᾶδες στὴν Ἐκκλησία.

- Μὰ δὲν διαβάζεις τὶς ἐφημερίδες, δὲν βλέπεις καὶ δὲν ἀκοῦς τὶ σκάνδαλα γίνονται μὲ τοὺς παπᾶδες;

Όσιος Πορφύριος: «Αγαπήστε απλά τον Χριστό χωρίς απαιτήσεις ταπεινά»


Δεν γίνεσθε άγιοι κυνηγώντας το κακό. Αφήστε το κακό.

Να κοιτάζετε προς τον Χριστό κι Αυτός θα σάς σώσει. Αντί να στέκεσθε έξω από την πόρτα και να διώχνετε τον εχθρό, περιφρονήστε τον.

Έρχεται από δώ το κακό; Δοθείτε με τρόπο απαλό από εκεί. Δηλαδή έρχεται να σάς προσβάλει το κακό, δώστε εσείς την εσωτερική σας δύναμη στο καλό, στον Χριστό.

Παρακαλέστε: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Ξέρει εκείνος πως να σάς ελεήσει, με τι τρόπο.

Κι όταν γεμίζετε απ’ το καλό, δεν στρέφεσθε πια προς το κακό. Γίνεσθε μόνοι σας, με τη χάρη του Θεού, καλοί. Που να βρει τόπο τότε το κακό; Εξαφανίζεται!

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020


Ὁ Ἅγιος Πολύευκτος ὁ Μάρτυρας



Ὁ Πολύευκτος, οὗ πάθος τομὴ Λόγε,
Πολλῆς δι᾽ εὐχῆς, εἶχε σοῦ παθεῖν χάριν.
Ἀμφ' ἐνάτην Πολύευκτε τομὴ μέγα δῶκέ σου εὖχος.



Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Πολύευκτος ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.) καὶ Οὐαλεριανοῦ (251 – 259 μ.Χ.). Ὅταν κηρύχθηκε ὁ διωγμὸς κατὰ τῶν Χριστιανῶν καὶ αὐτοὶ διετάχθησαν νὰ ἐπιστρέψουν στὴν εἰδωλολατρία, ὑπῆρξε ὁ πρῶτος ποὺ μαρτύρησε γιὰ τὸν Χριστὸ στὴ Μελιτηνὴ τῆς Ἀρμενίας, ὅπου ἐκτελοῦσε τὰ στρατιωτικά του καθήκοντα.

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Ιερομόναχος Ιάκωβος Βιγλιώτης (1872 - 8 Ιανουαρίου 1955)


Ήταν από τη Χειμάρα της Β. Ηπείρου. Τελείωσε το Γυμνάσιο Ιωαννίνων. Στον πόλεμο του 1912-13 υπηρέτησε στον ελληνικό στρατό. Στο Άγιον Όρος όταν ήλθε, πήγε πρώτα στη Βατοπεδινή σκήτη του Αγίου Δημητρίου. 
 
Δεν αναπαύθηκε εκεί και μετέβη στην ησυχαστι­κή Βίγλα της Μ. Λαύρας σ’ ένα καλύβι δίχως ναό. Με υπεράνθρωπους κόπους, μεταφέροντας υλικά από πολύ μακριά, κατάφερε να κτίσει ναό των Αγίων Τριών Ιεραρχών.
 
Ο Γέροντας Ιάκωβος ήταν ηθελημένα πάμφτωχος. Το καλύβι του ήταν ένα μικρό κελλί. Για στρώμα του είχε μία μπάλα από άχυρα. Είχε και άλλη μία για κάποιο σπάνιο επισκέπτη του. Εκεί αναπαυόταν με σκέπασμα την κάπα του. Για τον επισκέπτη του είχε φυλαγμένη μια παλιά κουβέρτα.

Πώς και για ποιο λόγο φθάσαμε στα πρόθυρα ενός πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν


Ο χάρτης δείχνει τον οδικό άξονα που οδηγεί από την Τεχεράνη στη Βαγδάτη, τη Δαμασκό και τη Βηρυτό και ελέγχεται από στρατιωτικές δυνάμεις που διοικούσε μέχρι το θάνατό του ο Κασίμ Σουλεϊμανί. Πρόκειται για ιστορικής σημασίας εξέλιξη, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις επιτελικές και επιχειρησιακές δυνατότητες του Σουλεϊμανί.

Η μεγάλη και η μικρή εικόνα

Στην περιοχή μας, ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια τάση αποχώρησης των ΗΠΑ η οποία κατ’ άλλους είναι ένδειξη παρακμής και αδυναμίας και κατ’ άλλους οφείλεται στην προτεραιότητα που δίνει πλέον η Ουάσινγκτον στην Άπω Ανατολή για να αντιμετωπίσει τον κινεζικό δράκο, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε μείζονα απειλή για τα αμερικανικά συμφέροντα όχι μόνο στην εν λόγω περιοχή, αλλά σε παγκόσμια επίπεδο.

Ο Γέροντας Ηλίας μιλά γιά τον Άγιο Σιλουανό, τον Άθω και την έννοια τής προσευχής


Όλγα Ορλόβα

Ο Μεγαλόσχημος γέροντας Αρχιμανδρίτης Ηλίας (Νοζντρίν) πέρασε πάνω από δέκα χρόνια στο Άγιο Όρος σε μία από τις σκήτες τής Μονής Αγίου Παντελεήμωνος. Ήταν εκεί που μόλις λίγες δεκαετίες νωρίτερα έκανε υπακοή ο μοναχός Σιλουανός ο Άθωνίτης. Το βιβλίο για αυτό τον άγιο το 1967 έγινε πνευματικός οδηγός για τον σεβαστό πλέον γέροντα, κι εκείνη την εποχή ακόμη δόκιμο στην Μονή των Σπηλαίων τού Πσκόφ, Αλέξιο [1].

– Πάτερ Ηλία, είναι γνωστό ότι κάποτε επηρεαστήκατε πολύ από το βιβλίο «Ο γέροντας Σιλουανός ο Αθωνίτης», το οποίο συνέγραψε ο Αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος (Σάχαρωφ). Γιατί σάς επηρέασε τόσο πολύ;

Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΓΟΒΕΣ ΠΟΥ ΠΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ! ΟΡΓΗ ΑΣΣΥΡΙΩΝ ΣΤΟ ΙΡΑΚΙΝΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ!


Σοβαρότατες καταγγελίες και φωτογραφικά ντοκουμέντα έχουν αποστείλει Ασσύριοι Χριστιανοί του Ιρακινού Κουρδιστάν σε ομοεθνείς τους στην Πολωνία, αποκαλύπτοντας ότι για τρίτη φορά μέσα στις εορτές των Χριστουγέννων, καταστήματα παπουτσιών στην Αρμπίλ έχουν κατακλυσθεί από γόβες, κάλτσες και παντόφλες που έχουν επίτηδες σχηματισμένο από κάτω τον Σταυρό του Χριστού μας, προκειμένου να τον ποδοπατούν αθεράπευτα φανατικοί ισλαμιστές!


Γιατί θερίζει ο καρκίνος στην Ελλάδα; Τι μας κρύβουν οι επιστήμονες και αρμόδιοι φορείς;



Χιλιάδες άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους από καρκίνο στην Ελλάδα, ενώ 37.000 άνθρωποι προσβάλλονται από κάποια μορφή της νόσου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του IARC (International Agency for Research on Cancer)

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ), αυξητική είναι η τάση του καρκίνου σε όλο τον κόσμο, και οι θάνατοι από 7,6 εκατομμύρια που ήταν το 2008, αναμένεται να φτάσουν τα 13,1 εκατομμύρια, μέχρι το 2030.

Από τον βίο του οσίου Γεωργίου του Χοζεβίτου


Μια μέρα είπε ο αββάς Ηρακλείδης στον αδελφό του Γεώργιο: «Πάρε το τσεκούρι κι έλα να κόψουμε ξύλα». Είχαν, λοιπόν, ένα φοίνικα άκαρπο και του έδωσε εντολή να τον κόψει. 

Αυτός όμως έβαλε μετάνοια και τον παρακαλούσε λέγοντας: «Όχι, πάτερ, ας μην τον κόψουμε, τουλάχιστον έχουμε τα βάϊα απ’ αυτόν». Αλλά εκείνος του είπε απειλητικά: «Κόψε τον· να, τόσα χρόνια καρπό δεν έκαμε· γιατί λοιπόν να κρατεί τον τόπο;». 

Ο Χριστός δίδαξε με την ζωή του την υπακοή των παιδιών προς τους γονείς


Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης

Τώρα, ποὺ τελείωσαν οἱ διακοπὲς καὶ ξαναρχίζουν τὰ σχολεῖα καὶ μαζὶ ὁ ἀγῶνας τῶν παιδιῶν στὸ ἔργο τῆς μαθητείας καὶ τῆς ὑπακοῆς στοὺς γονεῖς καὶ στοὺς δασκάλους, δημοσιεύουμε, μὲ ἀγάπη καὶ ἀγωνία, ἕνα μικρὸ πόνημα, ὥστε νὰ στηριχτοῦν ἀπὸ τὸν φωτισμένο λόγο τοῦ ἁγίου. Ἕνα ἀπόσπασμα διδακτικὸ καὶ ψυχωφελές, ἀπὸ τὴν ΚΓ' Μελέτη τοῦ βιβλίου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ», τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου.

Σκέψου, ἀδελφέ, ὅτι ὁ Δεσπότης τῶν ἁπάντων, στὸν ὁποῖο ὑπακούουν ὅλα τὰ ὄντα, αὐτὸς τήρησε αὐστηρὴ καὶ μάλιστα ὑπερβολικὴ ὑπακοὴ στοὺς γονεῖς του, γιὰ τρεῖς λόγους. α). Γιὰ τὰ πρόσωπα στὰ ὁποῖα τὴν ἔκανε, β). γιὰ τὴν διάρκεια τοῦ χρόνου, ποὺ τὴν ἔκανε καὶ γ). γιὰ τὴν ποιότητά της.

Ἅγιος Παΐσιος: Ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος εἶναι «πῦρ καταναλίσκον»


– Γέροντα, πῶς μπορεῖ νὰ ζήση σήμερα κανεὶς μέσα στὴν κοινωνία σωστά, χριστιανικά, χωρὶς νὰ σκανδαλίζεται ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ζοῦν μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό;

– Γιατί νὰ σκανδαλίζεται ἀπὸ τοὺς ἄλλους ποὺ δὲν εἶναι κοντὰ στὸν Θεό; Ἐὰν ἦταν μέσα σὲ μιὰ οἰκογένεια καὶ εἶχε ἕξι-ὀκτὼ ἀδέλφια καὶ ἕνα-δύο ἀπὸ αὐτὰ τὰ παρέσυρε ὁ σατανᾶς καὶ ζοῦσαν ἁμαρτωλὴ ζωή, θὰ τὸν σκανδάλιζε ἡ ἁμαρτωλὴ ζωή τους;

– Ὄχι, θὰ πονοῦσε, γιατὶ θὰ ἦταν ἀδέλφια του.

– Ἔ, λοιπόν, τὸ κακὸ βρίσκεται μέσα μας. Δὲν ἔχουμε ἀγάπη, γι' αὐτὸ δὲν νιώθουμε ὅλους τοὺς ἀνθρώπους ἀδελφούς μας καὶ σκανδαλιζόμαστε ἀπὸ τὴν ζωή τους. Ὅλοι εἴμαστε μιὰ μεγάλη οἰκογένεια καὶ εἴμαστε μεταξύ μας ἀδέλφια, γιατὶ ὅλοι οἱ ἄνθρωποι εἶναι παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Ἡ Ὁσία Δομνίκη


Λιποῦσα τὴν γῆν οὐρανόφρων Δομνίκα,
Εἰς οὐρανοὺς ἀνῆλθεν, ὥσπερ ἠγάπα.
Δομνίκαν ὀγδοάτῃ πότμου λάβε νὺξ ἐρεβεννή.


Ἡ Ὁσία Δομνίκη ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395 μ.Χ.), Λέοντος A’ (457 – 474 μ.Χ.) καὶ Ζήνωνος (474 – 475 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρθαγένη (Νέα Καρχηδόνα) τῆς Ἱσπανίας. Κατὰ τὴν θεία οἰκονομία πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 384 μ.Χ., μαζὶ μὲ ἄλλες τέσσερις παρθένες, τὴ Δωροθέα, τὴν Εὐανθία, τὴ Νόννα καὶ τὴν Τιμοθέα καὶ ὕστερα ἀπὸ θεία ἀποκάλυψη βαπτίσθηκαν ὑπὸ τοῦ Πατριάρχου Νεκταρίου.

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

Για την Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Ήδη κλείνει το Δωδεκαήμερο με την Σύναξη της Εκκλησίας προς τιμήν του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου, του αρχηγού του μοναχικού τάγματος. 

Όλες οι μορφές της Εκκλησίας είναι αγαπητές στους Μοναχούς. Ιδιαιτέρως όμως είναι εκείνες, οι οποίες άσκησαν και την οδό της μοναχικής ζωής. Και ο Τίμιος Πρόδρομος είναι ο κορυφαίος. 

Καταφρόνησε τον κόσμο, τα αγαθά του κόσμου, και αποσύρθηκε ενωρίτατα στην έρημο, ποθώντας τον Θεό. Και αξιώθηκε αυτός να γίνει και ο Πρόδρομος και ο Βαπτιστής του Σωτήρος Χριστού. Κέντρο της ζωής του ήταν ο Χριστός.

Και ο Μοναχός στην έρημο για τον Χριστό εξήλθε, για να δει τον Χριστό και να μπορεί να επαναλαμβάνει το του Τιμίου Προδρόμου: «Ίδε ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» (Ιω. 1:29). Και όχι μόνον να βλέπει τον Χριστό, αλλά και να εγκολπώνεται τον Χριστό, και να έχει τον Χριστό κατοικούντα εν τη καρδία αυτού.

Πρωτοφανής παρέμβαση της Μητρόπολης Πατρών στην ομιλία του π. Γκοτσόπουλου για το Ουκρανικό ζήτημα στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών



Γράφει ο Σπυρίδων Ζορμπαλάς

Αγαπητοί αδελφοί Χριστός Ετέχθη!

Επειδή όπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση της ματαίωσης της ομιλίας του π. Γκοτσόπουλου στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών προξένησε -και ευλόγως- απορίες και ενστάσεις οι οποίες στρέφονται λόγω της σοβαρότητας του θέματος και προς τον π. Αναστάσιο, θα ήθελα προς αποκατάσταση της Αλήθειας και γενικότερη ενημέρωση των πιστών να πω –έστω και με πιθανό προσωπικό κόστος- στην αγάπη σας τα εξής:

Η ομιλία του π. Αναστασίου για το Ουκρανικό ζήτημα που θα γινόταν στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών στις 8/1, ματαιώθηκε κατόπιν παρεμβάσεων του Μητροπολίτη Πατρών τόσο προς τον π. Αναστάσιο όσο και προς την διοίκηση της Σχολής.

Το σχίσμα και ο αγωγός: δουλευόμαστε ή μας δουλεύουν;



Γράφει ο Χαράλαμπος Μηνάογλου

Τέτοιες μέρες περίπου, πριν από έναν χρόνο, γράφαμε για τα τρία μεγάλα κακά που είχε κληροδοτήσει το 2018 στο 2019 απευχόμενοι, βέβαια, την ολοκλήρωσή τους. Δυστυχώς, από τα τρία αυτά μεγάλα κακά, το ουκρανικό σχίσμα, την συμφωνία των Πρεσπών και την επιβολή του ουδετερόθρησκου κράτους στην χώρα μας, μόνο το τρίτο τελικώς απεφεύχθη.

Το 2019 υπήρξε αναμφίβολα μία ιστορική χρονιά, ένα νέο 1054, που για χρόνια θα συζητούν οι άνθρωποι, όχι μόνο οι Έλληνες, λόγω του ουκρανικού σχίσματος, της απόσχισης τριών δηλαδή ορθοδόξων εκκλησιών από την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Οι συνέπειες του σχίσματος θα είναι ολέθριες και για τις τρεις αυτές Εκκλησίες και βεβαίως για τον φορέα τους, τον Ελληνισμό.

Αναγκαστικά έρχεται ανακήρυξη ΚΟΥΡΔΙΚΟΥ τις επόμενες μέρες. Η εμπλοκή ΗΠΑ- Ιράν τεμαχίζει το Ιράκ.


Κανείς δημοσιογράφος δεν θα προλαβαίνει τα γεγονότα.

«Ο πρωθυπουργός του Ιράκ Αντελ Αμπντούλ Μάχντι κάλεσε σήμερα το κοινοβούλιο να λάβει επειγόντως μέτρα και να τερματίσει την παρουσία ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στην χώρα το ταχύτερο δυνατόν. Ενώ παραάλληλα η Βαγδάτη προσέφυγε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

«Παρά τις εσωτερικές και τις εξωτερικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε, παραμένει, επί της αρχής και στην πράξη, η καλύτερη επιλογή για το Ιράκ», είπε ο ιρακινός πρωθυπουργός κατά την διάρκεια ομιλίας του ενώπιον του ιρακινού κοινοβουλίου που συνεδριάζει εκτάκτως στην Βαγδάτη.

Η σφαγή των εμβρύων: Μέχρι και τον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης μπορεί να γίνει έκτρωση με τον νέο Ποινικό Κώδικα!


Ο νέος Ποινικός Κώδικας (N. 4619/2019), ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου του 2019, επέφερε μεταξύ πολλών άλλων και ορισμένες αλλαγές (βλ. κατωτέρω τον συγκριτικό πίνακα), που αφορούν στο άρθρο 304 με τίτλο: «διακοπή της κύησης», καθώς και στο συναφές άρθρο 305. 

Οι εν λόγω τροποποιήσεις διατηρήθηκαν και με την ακόμα πιο πρόσφατη (Νοέμβριος 2019) προσπάθεια βελτίωσης (;) του Ποινικού Κώδικα (Ν. 4637/2019), και μολονότι είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την προστασία της ζωής του αγέννητου παιδιού, δεν έχουν γίνει ευρύτερα γνωστές λόγω της έμφασης που δόθηκε σε άλλες τροποποιήσεις που εξυπηρετούσαν την πολιτική–κομματική αντιπαράθεση. 

Πανορθόδοξον μὲ ὅλους τοὺς Ἐπισκόπους.


ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: 
Συμφωνούμε απολύτως με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο. Μόνο που μετά από μία τέτοια Σύνοδο, θα κράξωμεν "εποιήσαμεν ουδέν" ΑΝ η Σύνοδος αυτή όλων των επισκόπων δεν ασχοληθεί εν Αγίω Πνεύματι:
α. Με τον αναθεματισμό της παναιρέσεως του οικουμενισμού.
β. Με τον αναθεματισμό της Συνόδου της Κρήτης και
γ. Με την αυτοκεφαλία του Ουκρανικού μορφώματος.
Καταθέτω ταπεινά ότι το "Ουκρανικό Θέμα" είναι τέκνον του οικουμενισμού και της Κρήτης.
π. Φώτιος Βεζύνιας.
_________________________
Ἐμεῖς, καὶ ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι λέγοντας Πανορθόδοξο Ἱερὰ Σύνοδο, ἐννοοῦμε, μόνον ἕνα πρᾶγμα. Τὴν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ΣΥΝΟΔΟ, ΟΛΩΝ τῶν ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ, (Ἰδίοις ἐξόδοις), καὶ τῶν Βοηθῶν, Τιτουλάριων κ.τ.λ., μὲ ἐλευθέρα Ἀποστολικὴ παρουσία, μὲ ΙΣΗ γνώμη καὶ ψῆφο.

Ο "Επιφάνιος Κιέβου" μνημονεύτηκε στα Δίπτυχα κατά το συλλείτουργο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ.


Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Τριάδος Πειραιώς για την εορτή των Θεοφανίων της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, συλλειτουργούντος του οικείου Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ. 

Στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, στα Δίπτυχα, μνημονεύτηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και ο "Κιέβου Επιφάνιος". 

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος – Ματαίωση Ομιλίας.


Είθε ο υπό Ιωάννου βαπτισθείς Σωτήρ να μας χαρίζει τον αγιασμό και το φωτισμό Του! 

Σας ενημερώνω ότι  ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ  η προγραμματισθείσα  ομιλία μου στη Διακίδειο Σχολή Πατρών (Κανάρη 58) 
για την Τετάρτη  8  Ιανουαρίου 2020  ώρα 7:00 μμ
με θέμα: "ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ: πρόσκληση για ενότητα  ή  πρόκληση στην ενότητα της Εκκλησίας;"

Άγιος Ιωάννης Πρόδρομος προστάτης των Μοναχών



«Έγινε κάποτε Πατριάρχης της αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ κάποιος με το όνομα Αμώς, ο οποίος από ενέργεια δαιμονική ήταν μισομόναχος, παρά το ό,τι προηγουμένως ήταν Μοναχός, αν και ανάξιος.

Κατά παραχώρησιν Θεού, κάποιος Μοναχός έπεσε σε αμαρτία, ο Αμώς, αντί να τον συμβουλεύσει για να τον φέρει σε μετάνοια και να μη κολασθεί, τον συνέλαβε, τού έβγαλε το Αγγελικό Σχήμα, έπιασε έναν χοίρο, τού φόρεσε το Σχήμα και τον απέλυσε μέσα στην Πόλη, πράγμα το οποίο λύπησε πολύ τον Κύριό μας. Λοιπόν, την νύκτα εκείνη φαίνεται στον Πατριάρχη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, φοβερίζοντας αυτόν και λέγοντας:

Το νερό της αγάπης! ... δεν χωρούν στο ίδιο μπουκάλι το νερό του Θεού και το νερό του διαβόλου..


- Ένας ιερέας στη Ρωσία, μετά τον Αγιασμό των Θεοφανείων, γέμιζε τα μπουκαλάκια των ενοριτών. Κάποια μεσόκοπη κυρία τον πλησίασε και του έδωσε ένα όμορφο μπουκάλι. Μόλις, όμως, εκείνος έβαλε μέσα Αγιασμό, το μπουκάλι έγινε θρύψαλα! 

- Κυρία μου, τι είχε μέσα το μπουκάλι; ρώτησε σαστισμένος ο ιερέας.

Εκείνη κατέβασε με ντροπή το κεφάλι και ομολόγησε:
- Πάτερ, να… Συμπαθούσα ένα παλικάρι και ήθελα να το παντρέψω με την κόρη μου. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Σύναξις Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη


 Ἐμὴ σε γλῶσσα Κήρυξ πῶς ἂν αἰνέσῃ,
Ὃν γλῶσσα Χριστοῦ γηγενῶν μείζω λέγει;
Μνήμη ἐβδομάτη Προδρόμου λάχεν αἰδοίοιο.


Ἀπὸ πολὺ παλιὰ ἔχει καθοριστεῖ νὰ ἑορτάζουμε κατὰ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν Ἁγίων Θεοφανείων, τὴ Σύναξη τοῦ Προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσει τὸν Ἰησοῦ Χριστό. 

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὑπῆρξε ὁ Ὄρθρος ποὺ ἀνήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου. Ὁ Ὄρθρος ποὺ προηγήθηκε τῆς ἀνατολῆς τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι τὸν ὀνομάζει ἕνας ὕμνος τῶν Θεοφανείων. «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου». Ὁμιλεῖ τὸ στόμα τοῦ Ἀσκητοῦ. 

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

Γιατί βαπτίστηκε ο Χριστός;



ΣHMEPA, τελειώνει το Δωδεκαήμερο. Δωδεκαήμερο είναι ο κύκλος των χαρμοσύνων εορτών, που αρχίζουν με τή γέννησι του Xριστού και τελειώνουν με τη βάπτισί του. Oι ημέρες είναι δώδεκα αν αφαιρεθεί η νηστήσιμος παραμονή των Φώτων.

Tην ημέρα των Xριστουγέννων είδαμε το Xριστό νήπιο στό σπήλαιο.

Tήν 1η Iανουαρίου τον είδαμε βρέφος οκτω ημερών να περιτέμνεται και να λαμβάνει το όνομα Iησούς. Kαι σήμερα τον βλέπουμε «άνδρα τέλειον» (Eφ. 4,13), σε ηλικία τριάντα ετών, που έρχεται στα Iορδάνεια ρείθρα να βαπτισθεί.

Γύρω από τη βάπτιση δημιουργούνται ορισμένα ζητήματα, τα οποία θέλουν εξήγηση.

Φώτης Κόντογλου: Οἱ ἑλληνικές γιορτές καί τά ἁγνά ἔθιμά μας


Τα Χριστούγεννα, τα Φώτα, η Πρωτοχρονιά, κι άλλες γιορτές, για πολλούς ανθρώπους δεν είναι καθόλου γιορτές και χαρούμενες μέρες, αλλά μέρες που φέρνουνε θλίψη και δοκιμασία. Δοκιμάζονται οι ψυχές εκείνων που δεν είναι σε θέση να χαρούνε, σε καιρό που οι άλλοι χαίρουνται. 

Παρεκτός από τους ανθρώπους που είναι πικραμένοι από τις συμφορές της ζωής, τους χαροκαμένους, τους αρρώστους, οι περισσότερο, πικραμένοι, είναι εκείνοι που τους στενεύει η ανάγκη να γίνουνε τούτες τις χαρμόσυνες μέρες ζητιάνοι, διακονιαρέοι. 

Πολλοί απ’ αυτούς μπορεί να μη δίνουνε σημασία στη δική τους ευτυχία, μα γίνουνται ζητιάνοι για να δώσουνε τη χαρά στα παιδιά τους και στ’ άλλα πρόσωπα που κρέμουνται απ’ αυτούς.