Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Γεώργιος Τζανάκης: Ὁ ποιμὴν ὁ καλός…


Εἶδα καὶ διάβασα (1) τὴν ἐπιστολή τοῦ Παϊσίου Ἀραβαντινοῦ, ἐπισκόπου Λέρου καὶ Καλύμνου, στὸν ἱερέα π. Μιχαὴλ Κουκουβᾶ, μὲ τὴν ὁποία τὸν μὲν ἱερέα θέτει σὲ δίμηνη  ἀργία τὸν δὲ ναὸ τὸν κλείνει ἐπ᾿ ἀόριστον.

Αὐτὰ βέβαια εἶναι τὰ ἀναμενόμενα ἐπακόλουθα τῆς πορείας τῶν ἀρχιερέων ποὺ ἐνεργοῦν ὡς μαριονέττες τῆς ἐξουσίας καὶ συνεργάτες τῶν ἀπεργαζομένων τὴν ἐξάλειψι κάθε ἐλευθερίας καὶ κάθε μορφῆς δημοκρατίας ἀπὸ τὸν κόσμο.

Τὴν ἐπιστολή του ὁ σεβ. τὴν κοινοποιεῖ στοὺς ἱερεῖς τοῦ νησιοῦ «πρὸς γνῶσιν καὶ συμμόρφωσιν» ὥστε νὰ μὴν «ἀνθίστανται στοὺς νόμους τῆς πολιτείας»  ἐνέργεια τὴν ὁποία καὶ ὁ ἴδιος «ταπεινὰ ὑποδεικνύει». Αὶσθάνεται δηλαδὴ ὡς ἕνα ταπεινὸ ἐνεργούμενο τῆς πολιτείας, ὅπως ὁμολογεῖ, δηλαδὴ μιὰ μαριονέττα. Αὐτὰ βεβαίως εἶναι τὰ ὀφθαλμοφανῆ, ἀλλὰ μιὰ ποὺ τὰ ἐκφράζουν καὶ οἱ ἴδιοι οἱ ἱεράρχες, καὶ δημοσίως τὰ ὁμολογοῦν καὶ μάλιστα γραπτῶς, ἄς μὴν παραπονιοῦνται ὁρισμένοι ὅταν τοὺς τὰ προσάπτουν ὅσοι τὰ βλέπουν.

Ἀντώνης Ἀντωνᾶς:ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ . Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΨΥΧΗ…..


Ἐπιμέλεια ἀπὸ Ἀ. Ἀντωνᾶ.

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΘΡΥΛΙΚΟΙ ΗΡΩΕΣ

ΕΟΚΑ 55-59.


7  Φεβρουαρίου 1956 -  Ὁ πρῶτος μαθητὴς ποὺ πότισε με τὸ ἄλκιμο αἷμα του, τὸ δένδρο τῆς πανώριας Λευτεριᾶς τῆς Ἑλληνίδας ἡρωΐδας Κύπρου...
 
Ὁ μαθητὴς σημαιοφόρος τῆς ΕΟΚΑ, ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΓΙΑΛΛΟΥΡΟΣ.

Ηγέτη δεν σε κάνουν τα «βαριά» βιογραφικά! Ηγέτη σε κάνουν οι μεγάλες πράξεις και τα μεγάλα ΟΧΙ

 


Η εξουσία δίνεται στους ηγέτες όχι για να καταδυναστεύουν, αλλά για να υπηρετούν τους άλλους.

 Σήμερα οι ηγέτες και όσοι έχουν και ασκούν κάποια εξουσία, κινδυνεύουν να μεταπέσουν στην περίπτωση της «φιλοπρωτίας» και της καταδυνάστευσης των άλλων.

Του Μπάμπη Παπασπύρου*

Ο Ηγέτης έχει το όραμα, το σχέδιο & την ευθύνη. Διαλέγει συμβούλους και ομάδα, τους κάνει κοινωνούς, τους εμπιστεύεται & τους ακούει αλλά αυτός αποφασίζει...Όταν αποφασίζουν άλλοι γι αυτόν, πολύ απλά δεν υπάρχει ηγέτης.

Εγώ ΦΤΑΙΩ... - π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος

 

Στο συγκεκριμένο βίντεο ο π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος (πνευματικό παιδί του Γέροντος Εφραίμ της Αριζόνας) μας μιλάει για το πως πρέπει να βάλουμε στην καρδιά μας τα Μυστήρια της Εκκλησίας και την λογική του ΄΄Εγώ ΦΤΑΙΩ΄΄.
 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Τό 1821 καί ἡ νέα Τουρκοκρατία


Τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

      Μπήκαμε πρό ὀλίγου καιροῦ στό ἐπετειακό 2021, κατά τό ὁποῖο συμπληρώνονται 200 χρόνια ἀπό τή Μεγάλη μας Ἐπανάσταση. Σέ ὅλη τή χώρα ἔχουν ἀρχίσει πλέον οἱ ἐκδηλώσεις γιά νά τιμηθεῖ τό σπουδαῖο γεγονός. Καί δέν θά ἀναφερθῶ φυσικά σέ ὅσα ἑτοιμάζει ἡ καθεστωτική ἐθνοφοβική ἀλητεία μέσα ἀπό τό «Ἑλλάδα 2021» καί τά λοιπά ἀποδομητικά ὀχήματα μισελληνισμοῦ, πού ἐπιστρατεύθηκαν ἀπό τίς ἀφελληνισμένες, δῆθεν ἐπιστημονικές ὁμάδες τῶν κατειλημμένων ἀπό τόν ἐθνομηδενισμό Φιλοσοφικῶν καί Παιδαγωγικῶν Σχολῶν.

Μέ ποιόν τρόπο πρέπει νά πολεμᾶ καθημερινά ὁ στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ... - Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου


Ἀφοῦ ξυπνήσεις τό πρωί, καί ἀφοῦ προσευχηθεῖς κάμποση ὥρα, λέγοντας, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ Υἱέ τοῦ Θεοῦ ἐλέησόν με, τό πρῶτο πράγμα, πού ἔχεις νά στοχασθεῖς εἶναι αὐτό· τό νά σού φανεῖ πώς βλέπεις τόν ἑαυτό σου περικλεισμένο μέσα σ' ἕναν τόπο, καί στάδιο, τό ὁποῖο δέν εἶναι ἄλλο, παρά ἡ ἴδια σου ἡ καρδιά, καί ὅλος ὁ ἐσωτερικός ἄνθρωπος·

Λόγοι περί ἀδικίας

 

Ὁ π. Ἐπιφάνιος καθοδηγώντας τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ ἔλεγε γιὰ τὴν ἀδικία: «Δὲν ὑπάρχει μόνο σήμερα ἡ ἀδικία στὴν κοινωνία. Ἀφ᾽ ὅτου ὑπάρχει κόσμος, ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ὁ Κάϊν σκότωσε τὸν Ἄβελ, μέχρι σήμερα, ἡ κοινωνία εἶναι γεμάτη ἀδικία.

Ἀλλ᾽ ὅσοι ζοῦμε κατὰ Χριστόν, προσπαθοῦμε νὰ τὰ ξεπερνᾶμε αὐτά, ἔχοντας τὸ βλέμμα στραμμένο στὴν Ἄνω Πόλι, “ἧς τεχνίτης καὶ δημιουργὸς ὁ Θεός”. “Ἡμῶν τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει”. Καὶ νὰ μᾶς ἀδικήσουν οἱ ἄνθρωποι καὶ νὰ μᾶς στραπατσάρουν, ἔχουμε τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς»1.  

Ὁ ἅγιος Νεκτάριος σχετικὰ μὲ τὴν εἰκόνα τῆς ἀδικίας ἔγραφε ὅτι: «Ἡ ἀδικία εἶναι ἕξη ποὺ εἶναι ὑπεροπτικὴ ἀκόμη καὶ ἀπέναντι στὸ νόμο. Ἡ ἀδικία εἶναι περιφρόνηση τοῦ νόμου, τοῦ δικαίου καταπάτηση, ἐναντιότητα πρὸς τὸ θεῖο θέλημα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Στρατηλάτης


Ὢν Θεόδωρος ἀξίαν Στρατηλάτης,
Ὑπῆρξε τμηθεὶς τοῦ Θεοῦ Στρατηλάτης.
Ὄμβριμον ὀγδοάτῃ Θεοδώρου αὐχένα κόψαν.

Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος καταγόταν ἀπὸ τὰ Εὐχάϊτα καὶ ἔζησε στὴν Ἡράκλεια τοῦ Πόντου, στὴν ἀρχαία χώρα τῆς Βιθυνίας, ἐπὶ Λικινίου (307 – 323 μ.Χ.). Κατεῖχε ἀνώτερο βαθμὸ στὸ στρατὸ τῆς Ἀνατολῆς. Στὸ Συναξάρι ἀναφέρεται, ὅτι ἦταν «στρατιωτικὸς ἔνδοξος, ὡραῖος τὴν παράστασιν, εἴλκυεν εἰς φιλίαν τοὺς πάντας καὶ διὰ τῆς λαμπρότητος τοῦ λόγου σαγήνευε τοὺς ἀκούοντας».

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Ἀνοικτή ἐπιστολή στόν Μητροπολίτη Λέρου, Καλύμνου καί Αστυπάλαιας

 

Γράφει ὁ Πορφυρίτης


Δεσπότη μου,

Διαβάζω στό διαδίκτυο γιά τά κατορθώματά σας, ἀλλά δέν ἤθελα, δέν εἶχα σκοπό νά γράψω κάτι γι’αὐτά. Ὥσπου, ἡ φήμη σας ἔφθασε καί στήν τηλοψία. Τό μεγάλο σας κατόρθωμα ἔγινε εἴδηση στούς τηλεοπτικούς σταθμούς τῆς χώρας. Σᾶς ἔκαναν τήν μεγίστη τιμή, οἱ περίφημοι δημοσιογράφοι τῶν τηλεοπτικῶν σταθμῶν τῆς χώρας μας, νά ἐξάρουν τίς ἐνέργειές σας. Ὁποίᾳ τιμῆ! Ποιό ἄραγε, τό κατόρθωμά σας;

Γέροντας Παΐσιος: Ο μοναχός πρέπει να μιλάει, όταν χρειάζεται (Λίαν ἐπίκαιρο, ἀφιερωμένο σὲ ὅλους τοὺς ἀγαπούληδες καὶ πιστώς ὑπακούοντες)


- Γέροντα, ποιά εἶναι ἡ σωστή θέση ποὺ πρέπει νά πάρη ὁ μοναχός στήν σημερινή δύσκολη κατάσταση; 
 
- Κατ' ἀρχάς, προσευχή, ὀρθή ζωή, παράδειγμα, καί ὅταν χρειασθῆ καί ὅπου χρειασθῆ, νά μιλήση. 
 
- Δηλαδή, πρέπει ὁ μοναχός νά μιλήση, ὅταν δοθῆ ἀφορμή; 
 
- Μά, φυσικά! Ἄν δέν μιλήση ὁ μοναχός, ποιός θά μιλήση; Ὁ μοναχός δέν ἔχει τί νά φοβηθῆ. Οἱ ἄλλοι φοβοῦνται, μήπως τούς πετάξουν ἀπό τίς θέσεις τους. Ἐμεῖς οἱ ἀφιερωμένοι στόν Θεό, ἄν δέν τραβήξουμε μπροστά, ποιός θά τραβήξη; 

Πανευρωπαϊκή διαγραφή χρεών


Αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί δεν επικεντρωνόμαστε σε αυτό το θέμα στην Ελλάδα, στηρίζοντας όλες τις άλλες χώρες που υποστηρίζουν τη διαγραφή – όπως τη Γαλλία, την Ιταλία, το Βέλγιο, ακόμη και το Λουξεμβούργο ή τη γερμανική διανόηση που δεν έχει καμία σχέση με το «εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα» που κυβερνάει τη χώρα. Γιατί επιμένει η ελληνική κυβέρνηση πως το δημόσιο χρέος μας είναι βιώσιμο και παίζει το παιχνίδι της γερμανικής κυβέρνησης – επικαλούμενη τις αξιολογήσεις των τριών αδελφών που ήταν οι βασικές υπεύθυνες για την κρίση του 2008. Η Ελλάδα πάντως δεν πρέπει μόνο να συνταχθεί με τις χώρες που απαιτούν μία πανευρωπαϊκή διαγραφή χρέους μέσω της ΕΚΤ αλλά, επιπλέον, να ζητήσει αποζημίωση από την Τρόικα για την καταστροφή που της προκάλεσαν τα μνημόνια – καθώς επίσης να καταργηθεί το PSI και οι υποχρεώσεις που ανέλαβε με το τρίτο μνημόνιο η μειοδοτική «Τρόικα Εσωτερικού», όπως η σύσταση της ΑΑΔΕ και ειδικά του Υπερταμείου, με το οποίο λεηλατείται η δημόσια περιουσία της. Πρόκειται για τη μεγάλη ευκαιρία μας λόγω της πανδημίας που δεν πρέπει να χαθεί, επειδή θα είναι σίγουρα η τελευταία – ενώ συνιστά ασφαλώς έγκλημα να συζητούνται θέματα εκλογών ή νομοσχέδια/μνημόνια στη Βουλή, αντί η δυνατότητα που μας δίνεται ως «ο από μηχανής θεός».

π. Βασίλειος Βολουδάκης: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΝΦΟΡΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΟΙ ΜΑΣ

 

Μία ἀκόμη ἐξαίρετη καὶ ἀφυπνιστικὴ ἐκπομπὴ τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη, ὁ ὁποῖος δὲν διστάζει νὰ λέει τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους, κατακεραυνώνοντας τὴν στάση κυρίως τῶν Ἀρχιερέων καὶ τῶν πολιτικῶν, ἀλλὰ καὶ τῶν ἁπλῶν κληρικῶν καὶ λαϊκῶν, στὴν ἀντιμετώπιση αὐτοῦ τοῦ παγκοσμίου πειράματος τῆς χειραγωγήσεως τῶν λαῶν, μὲ ἀπώτερο σκοπὸ τὴν μείωση τοῦ παγκόσμιου πληθυσμοῦ. 
 
Μία χειραγώγηση ἡ ὁποῖα ἐπιτυγχάνεται χρησιμοποιῶντας τὴν δῆθεν «πανδημία» καὶ ὄχι ἐπιδημία ὅπως εἶναι τὸ σωστό, βασιζόμενοι στὴν τρομοκρατία ποὺ διασπείρουν καθημερινὰ ὅλα τὰ συστημικὰ μέσα ἐνημερώσεως παγκοσμίως καὶ στὸν φόβο τοῦ ἀνθρώπου γιὰ τὴν ὑγεία καὶ τὴν ζωή του.

Lockdown: Από την ολική καταστροφή της χώρας τώρα περνούν στο επίπεδο βασανιστηρίου των πολιτών!


Διαστάσεις ομαδικού βασανιστηρίου του πληθυσμού λαμβάνουν πλέον οι κυβερνητικές αποφάσεις για τον «περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού», καθώς την απόλυτη αποτυχία του lockdown και το αδιέξοδο της πολιτικής τους, κάτι που είχε καταδείξει ο καθηγητής Ιατρικής και Επιδημιολογίας του πανεπιστημίου Στάνφορντ των ΗΠΑ Γιάννης Ιωαννίδης, την διαδέχονται ασυνάρτητες αποφάσεις νέων περιοριστικών μέτρων.

Με 1.151 θετικές διαγνώσεις κορωνοϊού και με τις 612 περιπτώσεις στο σύνολο της περιφέρειας και τον κεντρικό τομέα της Αθήνας θέλουν πάλι «να μικρύνουν την αλυσίδα» που έχουν φορέσει εδώ και 11 μήνες στο λαιμό των πολιτών, μια πανηγυρική απόδειξη της αποτυχία τους.

Και όλα αυτά μετά την έναρξη των εμβολιασμών! Οι οποίοι υποτίθεται ότι θα έφερναν την σωτηρία, αλλά φευ!

Ο περιβόητος καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας και οι άλλοι «ειδικοί» που επικαλείται η κυβέρνηση επιτίθενται στοχευμένα σε αυτούς που αρνούνται να εμβολιαστούν (έχουν βάλει στο μάτι το υγειονομικό προσωπικό που σε μεγάλο ποσοστό αρνείται να κάνει το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech που ευθύνεται για τόσες παρενέργειες.

Σοκ & Φρίκη: Έβγαλαν τους…ΕΥΖΩΝΕΣ από το µνηµείον του Αγνώστου Στρατιώτου στο Σύνταγμα!!!



Του ερευνητή δημοσιογράφου Ιωάννη Κουντούρη

Αυτό το φυλάκιο δεν μένει ΠΟΤΕ άδειο…. περιμένει ο εύζωνας εκεί μέχρι να τον αλλάξει ο επόμενος.

Κι όμως… η ανθελληνική και ΠΡΟΔΟΤΙΚΟΤΑΤΗ κυβέρνησις Μητσοτάκη μόλις…ΑΦΗΡΕΣΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΟΥΣ ΕΥΖΩΝΕΣ ΜΑΣ!!!

Ως γνωστόν, οι Εύζωνες αποδίδουν Τιμή και Δόξα υπέρ των αγνώστων στρατιωτών που υπερασπίστηκαν την Πατρίδα δίνοντας γι’αυτήν την ζωή τους, σε πολλές μάχες.

Είναι σήμα κατατεθέν της ελληνικής ανδρείας που αναγνωρίζεται από όλη την Οικουμένη, γι’αυτό πολίτες όλης της γης επιθυμούν μια φωτογραφία με αυτούς.

Καταγγελία-ΣΟΚ από νοσηλεύτρια σε δημόσιο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης

 

«Δεν κάνουμε το εμβόλιο όχι γιατί δεν προλάβαμε, αλλά γιατί δεν το εμπιστευόμαστε» δηλώνει νοσηλεύτρια με εμπειρία 36 χρόνων που σήμερα εργάζεται σε δημόσιο Νοσοκομείο στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Η καταγγελία έγινε στον άερα της εκπομπής του Στέφανου Δαμιανίδη στον Focus Fm 103,6 και όπως τόνισε η κ. Αθανασία όσοι δεν το έκαναν δέχονται πιέσεις να το κάνουν, ενώ όσοι διαφωνούν με το εμβόλιο φοβούνται να μιλήσουν!

 

“Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι” (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)

 

«Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών έστιν η βασιλεία των ουρανών».

Ναι, έτσι είπε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Μα αυτό συ το μπερδεύεις. Συγχέεις την «πτωχεία του πνεύματος», που εξυμνεί ο Χριστός, με την χαζομάρα! Αλλά όχι! Δεν έχεις δίκιο.

Η πτωχεία του πνεύματος είναι ο πιο άγιος λογισμός, που μπορεί να έχει ο άνθρωπος! Είναι η συναίσθηση της πτωχείας μας μπρος στο μεγαλείο του Θεού – η συναίσθηση της ρυπαρότητας μπροστά στη καθαρότητα του Πλάστου – η συναίσθηση της μικρότητός μας μπροστά στην απέραντη δύναμη του Κυρίου.

Ο βασιλιάς Δαβίδ μιλώντας για τον εαυτό του λέει: «Εγώ είμαι σκώληξ και όχι άνθρωπος». Ήταν διανοητικά καθυστερημένος ο βασιλιάς Δαβίδ; Κάθε άλλο! Ήταν ένας από τους πιο μεγαλοφυείς ανθρώπους!

«Πᾶμε νά φύγουμε γρήγορα, γιατί ὁ Ἅγιος Χρυσόστομος δέν μᾶς ἀφήνει νά περάσουμε»!


Ὁ Ἄγ.Παΐσιος διηγεῖται γιὰ τὰ θαύματα ποὺ εἶχε κάνει ὁ Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στὸν Ὅσιο Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη

Ἕνας Τοῦρκος ἀπὸ τὸ χωριὸ Τελέληδες εἶχε μολύνει τὸ Ἁγίασμα τοῦ Ἁγίου Χρυσοστόμου, καὶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, γιὰ νὰ τὸν παιδαγωγήσει, τὸν τιμώρησε καὶ γύρισε τὸ πρόσωπο τοῦ πίσω στὶς πλάτες του. Τὸν ἔφεραν καὶ αὐτὸν στὸν Χατζεφεντή, γιὰ νὰ τὸν διαβάσει νὰ γίνει καλά. Ὁ Πατὴρ ὅμως τὸν κράτησε μία ἑβδομάδα, χωρὶς νὰ τὸν διαβάσει.

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής 7 Φεβρουαρίου 2021- η παραβολή των δέκα ταλάντων

 

 Ευαγγ. Ανάγνωσμα - η παραβολή των δέκα ταλάντων

( ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΚΕ´ 14 – 30)

Ὥσπερ γὰρ ἄνθρωπος ἀποδημῶν ἐκάλεσε τοὺς ἰδίους δούλους καὶ παρέδωκεν αὐτοῖς τὰ ὑπάρχοντα αὐτοῦ,  καὶ ᾧ μὲν ἔδωκε πέντε τάλαντα, ᾧ δὲ δύο, ᾧ δὲ ἕν, ἑκάστῳ κατὰ τὴν ἰδίαν δύναμιν, καὶ ἀπεδήμησεν εὐθέως.  πορευθεὶς δὲ ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν εἰργάσατο ἐν αὐτοῖς καὶ ἐποίησεν ἄλλα πέντε τάλαντα·  ὡσαύτως καὶ ὁ τὰ δύο ἐκέρδησε καὶ αὐτὸς ἄλλα δύο.  ὁ δὲ τὸ ἓν λαβὼν ἀπελθὼν ὤρυξεν ἐν τῇ γῇ καὶ ἀπέκρυψε τὸ ἀργύριον τοῦ κυρίου αὐτοῦ.  μετὰ δὲ χρόνον πολὺν ἔρχεται ὁ κύριος τῶν δούλων ἐκείνων καὶ συναίρει μετ’ αὐτῶν λόγον.  καὶ προσελθὼν ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν προσήνεγκεν ἄλλα πέντε τάλαντα λέγων· κύριε, πέντε τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε ἄλλα πέντε τάλαντα ἐκέρδησα ἐπ’ αὐτοῖς.  ἔφη αὐτῷ ὁ κύριος αὐτοῦ· εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ἐπὶ ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου.  προσελθὼν δὲ καὶ ὁ τὰ δύο τάλαντα λαβὼν εἶπε· κύριε, δύο τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε ἄλλα δύο τάλαντα ἐκέρδησα ἐπ’ αὐτοῖς.  ἔφη αὐτῷ ὁ κύριος αὐτοῦ· εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ἐπὶ ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου. προσελθὼν δὲ καὶ ὁ τὸ ἓν τάλαντον εἰληφὼς εἶπε· κύριε, ἔγνων σε ὅτι σκληρὸς εἶ ἄνθρωπος, θερίζων ὅπου οὐκ ἔσπειρας καὶ συνάγων ὅθεν οὐ διεσκόρπισας·  καὶ φοβηθεὶς ἀπελθὼν ἔκρυψα τὸ τάλαντόν σου ἐν τῇ γῇ· ἴδε ἔχεις τὸ σόν.  ἀποκριθεὶς δὲ ὁ κύριος αὐτοῦ εἶπεν αὐτῷ· πονηρὲ δοῦλε καὶ ὀκνηρέ! ᾔδεις ὅτι θερίζω ὅπου οὐκ ἔσπειρα καὶ συνάγω ὅθεν οὐ διεσκόρπισα!  ἔδει οὖν σε βαλεῖν τὸ ἀργύριόν μου τοῖς τραπεζίταις, καὶ ἐλθὼν ἐγὼ ἐκομισάμην ἂν τὸ ἐμὸν σὺν τόκῳ.  ἄρατε οὖν ἀπ’ αὐτοῦ τὸ τάλαντον καὶ δότε τῷ ἔχοντι τὰ δέκα τάλαντα·  τῷ γὰρ ἔχοντι παντὶ δοθήσεται καὶ περισσευθήσεται· ἀπὸ δὲ τοῦ μὴ ἔχοντος καὶ ὃ ἔχει ἀρθήσεται ἀπ’ αὐτοῦ.  καὶ τὸν ἀχρεῖον δοῦλον ἐκβάλετε εἰς τὸ σκότος τὸ ἐξώτερον· ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμὸς καὶ ὁ βρυγμὸς τῶν ὀδόντων.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ὁ Ὅσιος Παρθένιος Ἐπίσκοπος Λαμψάκου


Ἀφῆκε τὸν χοῦν Παρθένιος Λαμψάκῳ,
Λαμπτῆρα πυρσεύοντα φῶς αὐτοῦ μέγα.
Παρθένιος κατέδαρθε, λαχὼν μακρὸν ἑβδόμῃ ὕπνον.

Ὁ Ὅσιος Παρθένιος καταγόταν ἀπὸ κάποια κωμόπολη τῆς Βιθυνίας καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου (324 – 337 μ.Χ.). Ἦταν υἱὸς τοῦ διακόνου τῆς Ἐκκλησίας Μελιτοπόλεως Χριστοφόρου, ἀπὸ τὸν ὁποῖο διδάχθηκε τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Γέρων Αθανάσιος Λαυριώτης, Ιατρός (1867-1940)


Η Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, παραδοσιακά, ανάμεσα στους μοναχούς της είχε πάντοτε ένα τουλάχιστον γιατρό.
.........Στο βιβλίο του Επισκόπου Ροδοστόλου Χρυσοστόμου «Γράμματα και Άρματα στον Άθωνα» αναφέρονται δύο μοναχοί-γιατροί, οι οποίοι έζησαν τον 19ο και 20ο αιώνα, οι Γέροντες Αθανάσιος (1867-1940) και Παύλος (1884-1980).
 
.........Δυστυχώς, όπως αναφέρει ο συγγραφέας, για τον πρώτο, ο οποίος υπήρξε διάσημος εκπρόσωπος της ιατρικής επιστήμης, δεν υπάρχει λεπτομερής εξιστόρηση της ζωής του, ενώ για τον δεύτερο, το κόσμημα της αδελφότητας, τα στοιχεία του βίου του, τόσο σαν λαϊκού όσο και σαν μοναχού είναι αρκετά.

Ο άγιος Πορφύριος βοηθά σε προβλήματα υγείας

 

Μία φίλη μου – διηγείται η Σωτηρία Νούση – μου είπε: «Εσύ που γνωρίζεις καλά τον Γέροντα Πορφύριο, να πάμε μαζί μια μέρα και να έχω και τον αδελφό μου μαζί για να τον σταυρώση, γιατί έχει πρόβλημα υγείας». Φυσικά δέχθηκα και πήγαμε.

Αφού μείναμε για λίγη ώρα και οι τρεις και του εξήγησα, μετά τον αφήσαμε μόνο του με τον νεαρό, για να του μιλήση πιο ελεύθερα. Τελικά φύγαμε. Στον δρόμο έβλεπα τον νεαρό σοβαρό και αμίλητο, αλλά, για να μην φανώ αδιάκριτη, δεν τον ρώτησα τι είπαν με τον Γέροντα.

Το βράδυ αργά με παίρνει τηλέφωνο η αδελφή του, η φίλη μου, και μου λέει: «Όντως είναι άγιος ο Γέροντας! Γιατί, όταν ο αδελφός μου του είπε για το στομάχι του, τον ακούμπησε στο σημείο εκείνο και του είπε “δεν έχεις τίποτα από αυτό, αλλά αύριο να πας σε έναν καλό Ουρολόγο, θα σου πω εγώ σε ποιον, γιατί έχεις πρόβλημα στα γεννητικά σου όργανα και, αν δεν πας, δεν θα μπορέσης να κάνης παιδί, όταν παντρευτής”». Γι’ αυτό και στον δρόμο ο αδελφός της ήταν σκεπτικός, γιατί τα είχε χαμένα. Όντως έγιναν όπως τα είπε ο Γέροντας.

Με τη βοήθεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην Ισπανία παρακολουθούν πιστούς, που προσέρχονται για τη Θεία Λειτουργία

 

Στην Ισπανία η αστυνομία χρησιμοποιεί τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη για την ανίχνευση παραβατών της καραντίνας. Πηγή: bobrlife.by

Η αστυνομία στην Ισπανία διέκοψε ιερά ακολουθία σε ναό της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας εξαιτίας της παραβιάσεως της καραντίνας.

Αστυνομικοί στην Ισπανία, με τη βοήθεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, εντόπισαν πιστούς οι οποίοι σε παραβίαση της καραντίνας προσήλθαν στην κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον ναό του Οσίου Σεραφείμ του Σαρόφ της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στον δήμο Βιλγιαχογιόσα (περιφέρεια του Αλικάντε), μετέδωσε η διαδικτυακή εφημερίδα «Noticia.ru».

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ανακάλυψαν πλήθος κόσμου στον αύλειο χώρο του ναού. Αμέσως μετά αναχώρησαν για τον ναό τέσσερις αστυνομικές περιπολίες και άνδρες της Πολιτοφυλακής.

Τὸ χριστιανικὸ ἦθος - Ἅγ. Φώτιος ὁ Μέγας

 

Ὁ εἰλικρινὴς ἔρως τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ ἀγάπη τοῦ συνανθρώπου ἔχουν μέσα τους τὶς ἐνέργειες τῶν ἄλλων ἐντολῶν 
 
Ὅτι βέβαια πρέπει νὰ ἀγαποῦμε καὶ νὰ λατρεύoυμε εἰλικρινῶς τὸν Θεό καὶ νὰ τρέφουμε στοργὴ καὶ φιλία πρὸς τοὺς ὁμοφύλους μας,(30) αὐτὸ ἀποτελεῖ ἔμφυτη στοὺς ἀνθρώπους γνῶσι· ἡ δὲ βούλησις, ἐπειδὴ δὲν συμβαδίζει μὲ τὴν γνῶσι ἐπέβαλε ν’ ἀναγραφῆ ἡ κοινὴ γνώμη σὲ θεσπίσματα καὶ νόμους. Ὅτι δὲ ὁ εἰλικρινὴς ἔρως τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ στοργὴ καὶ τελεία ἀγάπη τοῦ συνανθρώπου ἔχουν μέσα τους τὶς ἐνέργειες τῶν ἄλλων ἐντολῶν, αὐτὸ δὲν εἶναι δύσκολο νὰ κατανοηθῆ καὶ ἀπὸ μόνο του, τὸ παριστάνει ὅμως καὶ ὁ δεσποτικὸς λόγος μὲ ταῦτα τὰ λόγια· «σ’ αὐτὲς τὶς δυὸ ἐντολὲς κρέμονται ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆτες».(31)

Γεροντικές μορφές της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννας

 

Η σκήτη αυτή είναι ένα γραφικό κομμάτι του Όρους, γεμάτο ομορφιά και γαλήνη, στα νοτιοδυτικά της Αθωνικής χερσονήσου.
 
Ο Ιωάννης Κομνηνός στο Προσκηνητάριο του (εκδ. Βελούδου, σ.11) περιγράφει τη σκήτη και τη ζωή της, όπως την είδε στις αρχές του 18ου αι. και όπως σχεδόν απαράλλακτη την έφτασε ο π. Ιωακείμ στην εποχή του, διακόσια χρόνια αργότερα:

ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΌΣΤΟΜΟΣ (Ποίημα της Δέσποινας Αμασλίδου)

 

 

Ξανά στον δρόμο της εξορίας ο Άγιος. Εκείνη η Φράγκισσα, η Ευδοξία η ακατανόμαστη το αποφάσισε, κι ο άνδρας της ο βασιλιάς Αρκάδιος, ο άχρηστος.

Οδοιπορεί ασταμάτητα. Στον ήλιο ασκεπής, στη βροχή και το κρύο αφύλακτος. Νικομήδεια, Νίκαια, Δορύλαιο, Άγκυρα, Καισάρεια, Αράβισσος, Κουκουσός. Θα τον κυνηγήσουν οι Ίσαυροι και θα κρυφτεί στα δάση, θα γλιστρήσει 

στα βράχια, θα παγώσει στα χιόνια, θα κοιμηθεί στις σπηλιές. Πληρωμένοι από το μίσος της βασίλισσας, εγκληματίες στρατιώτες, θα τον βάλουν και πάλι στον δρόμο του θανάτου, για Πιθυούντα και Κόμανα, κι ας είναι άρρωστος 

βαριά. Εκεί στα Κόμανα, μες το Ιερό, θα γονατίσει, θα κοινωνήσει και σβήνοντας θα ψιθυρίσει:

«Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν»!

Τριάντα χρόνια αργότερα, ο Θεοδόσιος Β’, στη Χαλκηδόνα, με την αυτοκρατορική τριήρη, θα περιμένει το Άγιο λείψανό του. Φωταγωγημένα πλοία θα συνοδέψουν την μεγάλη πομπή στη Βασιλεύουσα. Πλήθη λαού θα περιμένουν με 

θρήνους, για να υποδεχθούν τον Δάσκαλο της Οικουμένης με τον χρυσό λόγο και να τον οδηγήσουν στους Δώδεκα Αποστόλους. Ο Θεοδόσιος θα βγάλει την αυτοκρατορική πορφύρα από τους ώμους του και θα καλύψει το σκευοφυλάκιο και μετά δακρυσμένος θα του ζητήσει, να συγχωρήσει τους γονείς του για τη σκληρότητα και το λάθος τους. Αλίμονο, εκείνη η βάρβαρη φύτρα η Ευδοξία, ήταν υπεύθυνη για όλα…

Ο Αρκάδιος είχε το ακαταλόγιστο! Το ξέραν όλοι!


Δέσποινα Αμασλίδου

«Πᾶνος»