Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Νεκτάριος Δαπέργολας: Προχωρώντας πρός τόν Mετανθρωπικό Kαινούργιο Kόσμο

 
Μικρή σπουδή πάνω στόν Huxley
  
Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Ιστορίας
 
Διαβάζοντας πρό ἡμερῶν, γιά μία ἀκόμη φορά στή ζωή μου, τόν «Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο» τοῦ Aldous Huxley (ἡ πρώτη ἦταν πρίν ἀπό σχεδόν σαράντα χρόνια καί φυσικά ἡ διαφορά καταφανής, καθώς τότε ἀκόμη ἐπρόκειτο γιά ἕνα ἔργο μακρινῆς ἐπιστημονικῆς φαντασίας, ἐνῶ τώρα γιά προάγγελο μίας ὄχι καί τόσο μακρινῆς πραγματικότητας), ἔτυχε ἄφνω νά μετάσχω σέ ἕνα ἀπολύτως σουρεαλιστικό σκηνικό τραγικῆς εἰρωνείας.

Πώς οικονομεί τα πράγματα ο Θεός …

 

Kάποτε ένας άγιος γέροντας προσευχόταν στο Θεό να του αποκαλύψει το μυστήριο, γιατί άνθρωποι δίκαιοι και ευσεβείς είναι φτωχοί και δυστυχούν και αδικούνται, ενώ πολλοί, άδικοι και αμαρτωλοί, είναι πλούσιοι και αναπαύονται, και πώς ερμηνεύονται οι κρίσεις του Θεού.

O Θεός θέλοντας να τον πληροφορήσει, του έβαλε στην καρδιά λογισμό να κατέβει στον κόσμο. Περπατώντας λοιπόν ο γέροντας, βρέθηκε σ’ ένα δρόμο πλατύ, όπου περνούσαν πολλοί. Eκεί υπήρχε ένα λιβάδι και μια βρύση με καθαρό νερό.

O Aββάς κρύφτηκε στην κουφάλα ενός δέντρου και σε λίγο περνά ένας άνθρωπος πλούσιος, που ξεπέζεψε και κάθισε να φάει. Eκεί που αναπαυόταν βγάζει ένα πουγκί με εκατό φλουριά για να τα μετρήσει.

Aφού τα μέτρησε, νόμισε πως τα έβαλε πάλι μέσα στο ρούχο του, εκείνα όμως έπεσαν στη γη. Σηκώθηκε λοιπόν και καβαλίκεψε το άλογο του αφήνοντας εκεί τα φλουριά. Έπειτα πέρασε από κει άλλος οδοιπόρος για να πιει νερό. Bρίσκει τα φλουριά, τα παίρνει και φεύγει γρήγορα.

Ο ΟΗΕ ξεκινά τον πόλεμο κατά της αλήθειας και της ελεύθερης βούλησης στα σχολεία με μια έκθεση έκτρωμα!

 

Ο ΟΗΕ παρουσίασε μια νέα ολοκληρωμένη έκθεση, η οποία κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ότι η Εκπαιδευτική Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών ξεκινά τον πόλεμο κατά της αλήθειας. Ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, UNESCO όπως είναι πιο συχνά γνωστός, εντείνει την παγκόσμια εκστρατεία του ενάντια σε έννοιες και γνώσεις που θεωρεί ότι είναι «παραπληροφόρηση» και «θεωρίες συνωμοσίας».

Ισχυρίζεται ότι οι θεωρίες συνωμοσίας προκαλούν «σημαντική βλάβη» και χρησιμεύουν ως «την ραχοκοκαλιά πολλών λαϊκιστικών και ακροδεξιών κινημάτων», σύμφωνα με την υπηρεσία εκπαίδευσης, η οποία δημοσίευσε μια περιεκτική έκθεση σχετικά με το θέμα για τους εκπαιδευτικούς αυτό το καλοκαίρι.

Ἐπίσκοπ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: «ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» (Μέρος 18ον)

 

ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΘΩΟ
 
Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» ΕΔΩ
 

Ἐκ Φλωρίνης ἀριθ. 359, ἡμερ. 9/4/1942 (γραφει λαθος το ετος) ειναι το 1943
Κύριον Χρυσοχόον
Γενικὴν Διοίκησιν Μακεδονίας, Διεύθυνσιν Θρησκευμάτων, Θεσσαλονίκην

Πειθαρχοῦμεν ἀποφάσει Ἱερᾶς Συνόδου ἀριθ. 317 μεταθέσεως Καντιώτου Γρεβενά.

ΦΛΩΡΙΝΗΣ Βασίλειος

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Αὐτόνομος ὁ Ἱερομάρτυρας

 
Θῦμα τραπέζῃ προὐτέθη τῇ σῇ Λόγε,
Θύτης σὸς Αὐτόνομος, ἐκθανὼν λίθοις.
Αὐτόνομος δὲ λίθοις δυωκαιδεκάτῃ κατελεύσθη.

Ὁ Ἅγιος Αὐτόνομος ἦταν ἐπίσκοπος στὴν Ἰταλία καὶ εἶχε στὴν ἐπισκοπὴ του πλούσια χριστιανικὴ δράση.

Ὅταν ἄρχισε ὁ διωγμὸς τοῦ Διοκλητιανοῦ ἐγκατέλειψε τὴν θέση του, καὶ πῆγε στοὺς Σώρεους τῆς Μ. Ἀσίας. Ἐκεῖ ἐγκαταστάθηκε στὸ σπίτι ἐνὸς χριστιανοῦ, τοῦ Κορνηλίου καὶ συνέχιζε νὰ διδάσκει τὸ Εὐαγγέλιο.

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022

Άγιος Λουκάς Μητροπολίτης Κριμαίας: Να είστε έτοιμοι ακόμη και για το μαρτύριο, εφόσον πλέετε κόντρα στο ρεύμα !

 

Όπως ήταν στις ημέρες του Νώε, έτσι θα είναι και στις ημέρες του Υιού του ανθρώπου. Έτρωγαν, έπιναν, διασκέδαζαν μέχρι την ημέρα που ο Νώε μπήκε στην Κιβωτό, έγινε ο Κατακλυσμός και τα κατέστρεψε όλα.

Έτσι ήταν και στις ημέρες του Λώτ και γι΄αυτό ο Θεός έβρεξε από τον Ουρανό βροχή με φωτιά και θειάφι και αφάνισε τις πόλεις που ήταν βουτηγμένες στις ανομίες.

Έτσι θα είναι και την Ημέρα της Φοβερής Κρίσεως, την Ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου.

Συσσωρεύτηκε τόση πολλή κακία, θα έρθει η ώρα το καλό να θριαμβεύσει πάνω στο κακό. Και τότε θα ξεσπάσει η Φοβερή αστραπή της Οργής του Θεού από τη μία άκρη του ουρανού μέχρι την άλλη άκρη. Με αυτό το τρόπο θα εμφανιστεί για να κρίνει ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀπαντᾷ στά ἀγωνιώδη ἐρωτήματα τοῦ λαοῦ, σχετικά μέ τό πλῆθος τῶν μονίμων «ἐπισκεπτῶν» στήν πατρίδα μας:


«Ἀρκεῖ εἰς ἄνθρωπος ζήλῳ πεπυρωμένος ὁλόκληρον διορθώσασθαι δῆμον»!
 
 Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης
 
Τὸ σκεφτήκαμε ποτέ; Ἴσως ναί, ἴσως ὄχι. Κι ὅμως εἶναι πάντοτε ἐπίκαιρος ὁ λόγος τοῦ Ἁγίου. Ἀλίμονο! Αἰῶνες τώρα ποὺ ἐκστομίστηκε ἀπὸ τὸ ἅγιο καὶ «χρυσὸ» στόμα του καὶ ἀκούγεται καὶ ξανακούγεται ἀπὸ τοὺς ἄμβωνες, γράφεται στὰ βιβλία, διαγγέλλεται καὶ προβάλλεται ἀπὸ τοὺς πνευματικοὺς ὁδηγούς, τοὺς διδασκάλους, τοὺς ἱεροκήρυκες, γιὰ τὴν προκοπὴ στὴν ἐν Χριστῷ ζωή. Ὡραῖος λόγος! Παρηγορητικός, ἐμψυχωτικός, ἐνθαρρυντικός, ἐλπιδοφόρος. Καί, ὅταν τὸ λέει ἕνας τέτοιος ἅγιος, ἕνας «χρυσόστομος» ἅγιος, δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι ἐφαρμόσιμος. Αὐτὸ σημαίνει πὼς μπορεῖ νὰ ἐφαρμοστεῖ. 

Δρ Τζέιμς Τζορντάνο: Ο εγκέφαλος είναι το πεδίο του πολέμου στο μέλλον.

 


Ο Δρ. James Giordano, επικεφαλής του Προγράμματος Σπουδών Νευροηθικής και υπότροφος στο Κέντρο Κλινικής Βιοηθικής Pellegrino του Πανεπιστημίου Georgetown, στις 25 Σεπτεμβρίου 2018, μιλάει σε δόκιμους και καθηγητές για το πώς οι εξελίξεις στις νευροεπιστήμες και τη νευροτεχνολογία θα επηρεάσουν το μέλλον του πολέμου.

Η πρόσφατη ιστορία έχει δει σημαντικές εξελίξεις στη νευροεπιστήμη και τη νευροτεχνολογία, εξηγεί ο Giordano. Αυτές οι εξελίξεις είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επηρεάσουν τους πολέμους που θα διεξάγονται στο μέλλον. Με πολλούς τρόπους, ο εγκέφαλος μπορεί ακόμη και να γίνει μέρος του πεδίου μάχης.

Η εκδήλωση αυτή φιλοξενήθηκε από το Ινστιτούτο Σύγχρονου Πολέμου στο West Point.

Σε αυτό το βίντεο, ο Dr. James Giordano μιλάει σε δόκιμους και καθηγητές της Στρατιωτικής Ακαδημίας των Ηνωμένων Πολιτειών για τον ανθρώπινο εγκέφαλο και το μέλλον του πολέμου.

Δέν μπορῶ, πάτερ μου, νά μιλήσω ἐγώ πρῶτος

 

Ἔλεγε κάποιος στὸν π. Ἰωὴλ Γιαννακόπουλο τοὺς λόγους, ποὺ τὸν ἐμπόδιζαν νὰ συμφιλιωθεῖ μὲ τὸν ἀδελφό του: «Δὲν μπορῶ, πάτερ μου, νὰ μιλήσω ἐγὼ πρῶτος. Ὁ ἀδελφός μου πρέπει νὰ μοῦ μιλήσει πρῶτος! Αὐτὸς ἔφταιξε κι ὄχι ἐγώ!

Κι ἔπειτα αὐτὸς εἶναι μικρότερος κι ἐγὼ μεγαλύτερος». «Δὲν μοῦ λές, ρώτησε ὁ πνευματικός, ποιὸς εἶναι μεγαλύτερος; Ἐμεῖς ἢ ὁ Θεός»; «Μὰ θέλει καὶ ρώτημα; Ὁ Θεὸς βέβαια». «Καὶ ποιὸς ἔφταιξε στὸν ἄλλο; Ὁ Θεὸς σ᾿ ἐμᾶς ἢ ἐμεῖς στὸν Θεό»; «Ἐμεῖς φταίξαμε στὸν Θεό». «Καὶ ποιὸς ἔκανε τὴν ἀρχὴ τῆς συμφιλιώσεως; Ἐμεῖς πήγαμε στὸν Θεὸ ἢ ὁ Θεὸς ἦρθε σ᾿ ἐμᾶς»; «Ὁ Θεὸς ἦρθε σ᾿ ἐμᾶς». «Λοιπόν»; «Λοιπόν…σᾶς εὐχαριστῶ! Ἔχετε δίκιο. Ἐγὼ θὰ πάω στὸν ἀδελφό μου»!

Ὥστε ὁ Θεός, ποὺ εἶναι ἀπείρως μεγαλύτερος καὶ δὲν μᾶς ἔφταιξε καθόλου, κάνει τὴν πρώτη κίνηση καὶ ἔρχεται γιὰ συμφιλίωση. Ἔρχεται μὲ μόνο κίνητρο τὴν ἀγάπη. Θέλει μόνο νὰ μᾶς δώσει τὴν εὐκαιρία ν᾿ ἀφήσουμε τὴν ἔχθρα πού, ὄχι αὐτός, ἀλλὰ ἐμεῖς ἔχουμε γι᾿ αὐτόν, νὰ συμφιλιωθοῦμε μαζί του. Γι᾿ αὐτὸ καὶ κλίνει οὐρανούς, ἀφήνει δηλαδὴ τὸ μεγαλεῖο του καὶ ἔρχεται κοντά μας ταπεινός. Σὰν ἕνας ἀπὸ ¬μᾶς, ἴσος μὲ ἐμᾶς, ἀκόμα καὶ παρακάτω ἀπὸ μᾶς, ἀφοῦ λαμβάνει «δούλου μορφὴν» (Φιλ. 2, 7).

Σε τι διαφέρουμε από την ευλογημένη Ξένια τής Πετρούπολης;

 
Ευλογημένη Ξένια της Πετρούπολης. Καλλιτέχνης: Αλεξάντερ Πρόστιεφ
 

Η ίδια η ουσία του επιτεύγματος τής κατά Χριστόν σαλότητας στο πρόσωπο τής Αγίας Ξένιας της Πετρούπολης αποτελεί το θέμα τής συζήτηση μας με τον πνευματικό τής Μονής Ντονσκόι, Ιερομόναχο Βαλεντίνο (Γκουρέβιτς).

"Σαν τον εαυτό σου"

Σήμερα, 24 Ιανουαρίου / 6 Φεβρουαρίου, γιορτάζουμε την μνήμη τής Αγίας Ευλογημένης Ξένιας τής Πετρούπολης, την οποία ιδιαιτέρως τιμούν οι πιστοί τής εκκλησίας μας. Παρ΄όλα αυτά, ήταν μόλις πρόσφατα, στο τέλος της 70χρονης διακυβέρνησης τού αθεϊστικού καθεστώτος, που η ευλογημένη Ξένια αγιοκατατάχτηκε.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ [: Γαλ. 6,11-18] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Ὁ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ ΚΑΥΧΗΜΑ ΜΑΣ» [10-9-2000] (Β΄ ἔκδοσις) (Β421)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ [: Γαλ. 6,11-18]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΟ ΑΙΩΝΙΟΝ ΚΑΥΧΗΜΑ ΜΑΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Στομίου Λαρίσης στὶς 10-9-2000]

(Β΄ ἔκδοσις)

(Β421)

Στὶς 14 Σεπτεμβρίου, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴν παγκόσμιον Ὕψωσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι μετὰ τὴν εὕρεσή του ἀπὸ τὴν βασιλομήτορα Ἁγίαν Ἑλένην, ὑψώθῃ ἀπὸ τοῦ ἄμβωνος ὁ εὑρεθεὶς Τίμιος Σταυρός, ὑπὸ τοῦ τότε Πατριάρχου Ἱεροσολύμων Μακαρίου, περὶ τὸ 325.

Ἡ Ἐκκλησία μας γιὰ νὰ προσδώσει αἴγλην καὶ τιμήν, θεώρησε τὴν ἑορτὴν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ὡς ἕναν ἀντίλαλον τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καὶ τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς. Γι᾿ αὐτὸ νηστεύομε τὴν ἡμέρα αὐτή. Ὅλοι τὸ γνωρίζομε. Ἀκόμη ἔθεσε τὴν ἑορτὴν τῆς Μεταμορφώσεως 40 ἡμέρες πρὸ τῆς Ὑψώσεως. Εἶναι 40 ἡμέρες. Καὶ δημιουργεῖ ἕναν ἀντίλαλο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Ἡ Καινὴ Διαθήκη γράφει ὅτι ἡ Μεταμόρφωσις ἔγινε ὀλίγον πρὸ τοῦ Πάθους. Δηλαδὴ λίγες ἡμέρες πρὸ τῆς 15ης τοῦ μηνὸς Νισσάν, δηλαδὴ στὰ μέσα περίπου τοῦ Φεβρουαρίου ἢ τοῦ Μαρτίου. Ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία ὅρισε δυὸ Κυριακές, ἡ μία πρὸ καὶ ἡ ἄλλη μετά, μὲ ὑμνολογικὸ καὶ εὐαγγελικὸ περιεχόμενο σχετικὸ μὲ τὸν Τίμιον Σταυρόν. Ἔτσι οἱ δύο αὐτὲς Κυριακές, ἐκ τῶν ὁποίων ἡ πρώτη εἶναι σήμερα, στέκονται σὰν στῆλες τιμῆς καὶ συνοδείας τῆς μεγάλης ἑορτῆς.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (Πρὸ τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ) 11 Σεπτεμβρίου 2022

 

 Ἑωθινόν
 
Ἦχος δ' - Ἑωθινόν Β´
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 1 - 8

1 Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 2 καὶ λίαν πρωῒ τς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. 3 καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; 4 καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. 5 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. 6 ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. 7 ἀλλ’ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. 8 καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Ἡ Ὁσία Θεοδώρα ἡ ἐν Ἀλεξανδρείᾳ

 
Καὶ σχῆμα καὶ νοῦν ἀρρενοῖ Θεοδώρα,
Καὶ τὸν μέγαν νοῦν αἰσχύνει πρὸ τοῦ τέλους.
Ἑνδεκάτῃ πύματον Θεοδώρη ὕπνον ἰαύει.

Καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια στὰ χρόνια τοῦ βασιλιὰ Ζήνωνος (474 – 490) καὶ ἦταν συνεζευγμένη μὲ εὐσεβὰ ἄνδρα, τὸν Παφνούτιο. Ἡ ζωὴ τῆς Θεοδώρας ἦταν τίμια, ἐνάρετη καὶ ἀφοσιωμένη στὸν σύζυγό της. Ὅμως, ὁ μισόκαλος διάβολος, σὲ κάποια στιγμὴ ἀδυναμίας τῆς Θεοδώρας, τὴν ἔσπρωξε κρυφὰ στὴν μοιχεία. Κανεὶς δὲν τὴν εἶδε. Κανεὶς δὲν τὸ ἔμαθε. Μποροῦσε, ἑπομένως, νὰ συνεχίσει ἁρμονικὰ τὴν ζωή της μὲ τὸν σύζυγό της. Ὅταν, ὅμως, ἄκουσε τὰ λόγια του Εὐαγγελίου, μὲ τὰ ὁποία ὁ Κύριος διδάσκει ὅτι «οὐκ ἐστὶ κρυπτόν, ὁ οὐ φανερὸν γενήσεται», δὲν ὑπάρχει, δηλαδή, κρυφό, τὸ ὁποῖο δὲν θὰ γίνει φανερὸ στὸ μέλλον, σκέφθηκε τὸ βάθος τῆς ἁμαρτίας της καὶ ἔκλαψε πικρά.

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ [:Ιω.3,13-17] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟ [Υπομνηματισμός των εδαφίων Ιω.3,13-21]


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ [:Ιω.3,13-17]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟ

               [Υπομνηματισμός των εδαφίων Ιω.3,13-21]

     «Ε τ πίγεια επον μν κα ο πιστεύετε, πς ἐὰν επω μν τ πουράνια πιστεύσετε; κα οδες ναβέβηκεν ες τν ορανν ε μ κ το ορανο καταβάς, υἱὸς το νθρώπου ν ν τ οραν (:Εάν σας είπα διδασκαλίες και αλήθειες θείες, οι οποίες όμως σχετίζονται με όσα συμβαίνουν πάνω στη γη και οι πιστοί αποκτούν εμπειρία γι' αυτά στην επίγεια ζωή τους και είναι επομένως εύκολο να τις εννοήσετε και όμως δεν τις πιστεύετε, πώς, εάν σας πω υψηλές αλήθειες, που αναφέρονται στον επουράνιο κόσμο, θα τις παραδεχτείτε και θα τις πιστέψετε; Κι όμως, μόνο από Εμένα θα μάθετε τα επουράνια αυτά μυστήρια· διότι κανείς δεν ανέβηκε στον ουρανό, για να μάθει εκεί και να διδάξει σε σας αυτές τις αλήθειες, παρά μόνο Αυτός που κατέβηκε από τον ουρανό και έγινε με την ενανθρώπησή Του υιός του ανθρώπου και ο Οποίος εξακολουθεί, όσο χρόνο ζει στη γη, να είναι και στον ουρανό ως Θεός πανταχού παρών)»[Ιω.3,12-13·  ερμηνευτική απόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].

Ελευθέριος Ανδρώνης: Βασίλισσα Ελισάβετ: Είθε να λάβει συγχώρεση, άλλα το αίμα των εθνομαρτύρων της Κύπρου δεν συγχωρεί τη λησμονιά

 


Η Βασίλισσα Ελισάβετ έβαλε την «υπογραφή» της στα εγκλήματα κατά των αγωνιστών της Κύπρου, και η ιστορική μας μνήμη δεν χωρά εφήμερες «αγιοποιήσεις»
 
Γνωρίζω ότι θα με κρεμάσετε. Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί την Ελευθερίαν του. Τίποτα άλλο. Θ΄ ακολουθήσω με θάρρος τη μοίρα μου. Ίσως αυτό να ‘ναι το τελευταίο μου γράμμα. Μα πάλι δεν πειράζει. Δεν λυπάμαι για τίποτα. Ας χάσω το κάθε τι. Μια φορά κανείς πεθαίνει. Θα βαδίσω χαρούμενος στην τελευταία μου κατοικία. Τι σήμερα τι αύριο; Όλοι πεθαίνουν μια μέρα. Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδα. Ώρα 7:30. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου. Η πιο όμορφη ώρα. Μη ρωτάτε γιατί. Τους χαιρετισμούς μου εις όλους και εύχομαι σύντομα την ελευθερία της Κύπρου».

Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια ενός πραγματικού εστεμμένου, του Ευαγόρα Παλληκαρίδη, ενός ατρόμητου αγωνιστή της ΕΟΚΑ που αξιώθηκε να λάβει το βασιλικό στεφάνι του μαρτυρίου, το μόνο «στέμμα» που είναι πραγματικά ένδοξο, ζηλευτό, άφθορο και με αιώνια ακτινοβολία.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ[:Γαλ. 6,11-18] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ[:Γαλ. 6,11-18]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἴδετε πηλίκοις ὑμῖν γράμμασιν ἔγραψα τῇ ἐμῇ χειρί (:Δεῖτε μὲ πόσο μεγάλα γράμματα σᾶς ἔγραψα μὲ τὸ ἴδιο μου τὸ χέρι)» [Γαλ. 6,11].

Σκέψου πόση ὀδύνη κατέχει τὴ μακάρια ἐκείνη ψυχή· διότι, ὅπως ἀκριβῶς ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι περιπίπτουν σὲ πένθος καὶ ἀφοῦ ἀπώλεσαν κάποιον ἀπὸ τοὺς οἰκείους τους ἢ ὑπομένοντας κάτι ἀπὸ τὰ ἀπροσδόκητα, οὔτε τὴ νύκτα ἡσυχάζουν, οὔτε τὴν ἡμέρα, ἐπειδὴ πολιορκεῖ τὴν ψυχή τους τὸ πένθος· ἔτσι καὶ ὁ μακάριος Παῦλος, ἀφοῦ εἶπε λίγο γιὰ τὰ ἤθη, πάλι ἐπανέρχεται στὰ προηγούμενα, τὰ ὁποῖα περισσότερο τάρασσαν τὴν ψυχή του, λέγοντας τὰ ἑξῆς λόγια: «Κοιτᾶξτε μὲ πόσο μεγάλα γράμματα σᾶς ἔγραψα».

Δημήτρης Νατσιός: Εἴτε βράδυ εἴτε ἡμέρα... «μολῶν λαβέ»

 

 
«Καὶ αὐτὴ ἡ σελήνη ἡ ματωμένη καὶ μισή

πού μᾶς τὴν κουβαλήσατε!

Ἀλήθεια πέστε μου, μετρήσατε

πόσοι ἄλλοι πέρασαν ἀπ᾿ τὸ νησί

πρὶν ἀπό σᾶς πανίσχυροι καὶ ἐπιφανεῖς

κι οὔτε γιὰ δεῖγμα δὲν ἔμεινε κανείς»



Κώστας Μόντης, Κύπριος ποιητής

Ἴσως δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ σημαία τους εἶναι τὸ μισοφέγγαρο, τὸ σκοτάδι. Ὅπου πάτησε τὸ πόδι τους, σκοτάδια ἁπλώθηκαν. Ἔσβησαν πολιτισμοὶ πανάρχαιοι, ξεθεμελιώθηκαν ἀριστουργήματα, μνημεῖα ἀπαράμιλλης τέχνης σοβατίστηκαν, μάτωσαν ψυχές, χορτάρι δὲν φύτρωνε. «Τοῦρκοι πέρασαν...»....

ΓΙΑ 40η ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 11/9 ΩΡΑ 19:00-21:00

 

Οι υγειονομικοί σε αναστολή Αθήνας- Πειραιά για 40η Κυριακή σας προσκαλούν στην πλατεία Συντάγματος 19:00-21:00.

Ήρθε η ώρα να αντικρίσουμε την αλήθεια κατάματα ακόμα κι αν αυτό ξεβολεύει την πλαστή ζωή μας.

Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης: "Περί συνεχούς Θείας Μεταλήψεως"

 

Περί της συνεχούς Μεταλήψεως των Αχράντων Του Χριστού Μυστηρίων 
~ Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: όταν καλώς και αξίως μεταλαμβάνουν το ιερό και πανάγιο Σώμα του Κυρίου μας, αυτό γίνεται όπλο για όσους πολεμούνται... 

Και επαναστροφή για όσους έχουν απομακρυνθεί από τον Θεό. Ενδυναμώνει τους ασθενείς, ευφραίνει τους υγιείς, θεραπεύει τις ασθένειες, διαφυλάσσει την υγεία. 

Με τη Θεία Μετάληψη διορθωνόμαστε ευκολότερα και γινόμαστε περισσότερο μακρόθυμοι και υπομονετικοί στους πόνους και στις θλίψεις. Μας καθιστά περισσότερο θερμούς στην αγάπη, λεπτούς στη γνώση, πρόθυμους στην υπακοή, οξείς και γρήγορους στην ενέργεια των χαρισμάτων. 

Η τροφή μου, ο θάνατός μου

 

Το τελευταίο διάστημα έχει προκληθεί ένας ιδιαίτερος σάλος με την προσπάθεια ασιατικοποίησης της διατροφής μας με την εισαγωγή διαφόρων εντόμων στον γαστριμαργικό μας πίνακα. 
 
Η ουσία όμως είναι ότι τόσο ο ελληνικός λαός, όσο και ο ευρωπαϊκός αλλά και οι υπόλοιποι λαοί, εδώ και μερικά χρόνια ήδη έχουν βάλει στη διατροφή τους τα έντομα. Ισως όχι ηθελημένα, αλλά η ουσία είναι ότι υπάρχουν. 
 
Καρμίνιο
 
Το καρμίνιο είναι ένα προϊόν που προέρχεται από τα θηλυκά έντομα Dactylopius coccus, Porphyrophora hamelii, και Porphyrophora polonica. 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Δέν σταματᾶμε πιά οὔτε στιγμή νά κλείνουμε τά ρουθούνια μας…

 
  Τόν διαβόητο «φάδερ Ἄλεξ» Καρλοῦτσο τῆς ἑλληνικῆς ὁμογένειας τῶν ΗΠΑ, στενό συνεργάτη τῶν Βαρθολομελπιδοφόρων, πού βρέθηκε γιά λίγες μέρες στήν Κέρκυρα, τίμησε, λέει, μέ τόν «Χρυσό Σταυρό τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος» ὁ τοπικός μητροπολίτης Νεκτάριος. 
 

Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Ἡ ἁμαρτιία φiδι φαρμακερό

 

«Καὶ καθὼς Μωυσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῇ ἐρήμῳ, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀν­­θρώπου, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ᾽ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον» (Ἰω. 3,14-15)

Γίναμε ἐπίσκοποι, ἀγαπητοί μου, ὄχι γιὰ τὰ λεφτά –μάρτυς μου ὁ Θεός–, ὄχι γιὰ νὰ φιγουράρουμε ἐπάνω στοὺς θρόνους μὲ τὰ χρυσᾶ μας ἄμφια· ἤρθαμε γιὰ νὰ διδάξουμε τὸ λαό μας πῶς νὰ πιστεύῃ ὀρθοδόξως, πῶς νὰ ζῇ εὐαγγελικῶς, πῶς νὰ λατρεύῃ ἐκκλησι­αστικῶς, πῶς νὰ ἑορτάζῃ καὶ πανηγυρίζῃ ἐν Κυρίῳ. Δὲν ἐνδιαφερόμεθα γιὰ χρήματα, ἐν­διαφερόμεθα γιὰ τὶς ψυχές σας.
Νά ἡ ἑορτὴ τῆς Ὑψώσεως τοῦ τιμίου Σταυροῦ. Ἐὰν τὴν ἑορτάσετε χριστιανικά, χαίρουν οἱ ἄγγελοι, χαίρει ὁ σταυρός, χαίρουν τὰ ἄ­στρα, χαίρουν οἱ τάφοι, χαίρει ὅλη ἡ οἰ­κουμέ­νη, χαί­ρει ἡ ἁγία Τριάς. Ἂν ὅμως ἑορτάσετε κοσμι­κά, ἀντιχριστιανικά, τότε κλαίει ἡ Πανα­γιά, κλαῖ­νε οἱ ἅγιοι, κλαῖνε οἱ πατέρες τῆς Ἐκ­κλησίας, κλαῖ­νε τὰ ἄστρα, κλαῖνε τὰ βουνά, κλαίει ὁ τόπος ὅλος. Λυπᾶται τότε καὶ ὁ ἐπίσκοπος.

Ἡ ἐκκοσμίκευση

 

Σήμερα ἔχουμε ν᾿ ἀντιμετωπίσουμε μία ἄλλη Εἰκονομαχία, τὴν πίεση ποὺ ἀσκεῖ ἡ ἐκκοσμικευμένη κοινωνία στὴν Ἐκκλησία νὰ προσαρμοστεῖ στὰ ἰδικά της μέτρα καὶ ἰδεώδη, ὥστε καὶ ἡ Ἐκκλησία νὰ ἐκκοσμικευθεῖ. 

Ὁ κίνδυνος γιὰ τὴν Ἐκκλησία ἀπὸ τὴν ἐκκοσμίκευση εἶναι μεγάλος. Ἀντὶ ἡ Ἐκκλησία νὰ βοηθεῖ τὸν κόσμο νὰ ἐκκλησιοποιηθεῖ, ὁ κόσμος προσπαθεῖ νὰ ἐπηρεάσει τὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ τὴ μεταβάλλει σὲ κόσμο. Ἔτσι, ἡ Ἐκκλησία θὰ κρατεῖ τὰ τυπικά της, ἀλλὰ θὰ χάσει τὴν πίστη της. Θὰ πάθει ὅ,τι ἔπαθε ὁ Παπισμός, γιὰ τὸν ὁποῖο ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ἔγραφε:

«Διὰ τοῦ δόγματος τοῦ ἀλαθήτου ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία ἀπώλεσε τὴν πνευματικήν της ἐλευθερίαν, ἀπώλεσε τὸν στολισμὸν αὐτῆς, ἐκλονίσθη ἐκ βάθρων, ἐστερήθη τοῦ πλούτου τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ· ἀπὸ πνεύματος δὲ καὶ ψυχῆς κατέστη ἄναυδον σῶμα».

ΤΕΛΟΣ τα smartphones, τα 'κολάν' και τα βαμμένα νύχια, τα σκισμένα 'τζίνς' και οι κοτσίδες, από τα Σχολεία της Κύπρου! Πολλά Μπράβο...

 

Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, έχει πάρει ορισμένες αποφάσεις για την νέα σχολική περίοδο. 
Αποφάσεις, οι οποίες θἆ φέρουν μεγάλες αλλαγές στα σχολεία της Κύπρου, συγκριτικά με το προηγούμενο σχολικό έτος.
Μάλιστα, οι συγκεκριμένες αποφάσεις θα έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο, με την εμφάνιση των μαθητών.
Αρχικά, θα απαγορευτεί η χρήση έξυπνων ηλεκτρονικών συσκευών.
Δηλαδή, των γνωστών σε όλους smartphones.  
 
Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες αποφάσεις έχουν να κάνουν με την εξωτερική εμφάνιση των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στα σχολεία της Κύπρου.

Μη φοβόμαστε, μην κρυβόμαστε

 

Δεν ντρέπονται οι ζοφεροί άπιστοι και να ντρεπόμαστε εμείς οι πιστοί, οι «υιοί φωτός… και υιοί ημέρας» και όχι «νυκτός ουδέ σκότους»! (Α’ Θεσ. 5.5).

Δικαιολογείται ένας «ημιχριστιανισμός»; όταν δηλαδή βρίσκεσαι μεταξύ χριστιανών να είσαι – ορθότερα, να παρουσιάζεσαι – χριστιανός στην εμφάνιση, στα λόγια, στη συμπεριφορά, ενώ όταν συναγελάζεσαι με αδιάφορους ή αρνητικούς να είσαι ιχθύς σε σκοτεινά βάθη; Και το χειρότερο να γίνεσαι στην εμφάνιση, στα λόγια, στη συμπεριφορά, να γίνεσαι, λέμε, κόσμος που «εν τω πονηρώ κείται» (A’ Ιω. 5.19) όταν βρίσκεσαι σε κοσμικό περιβάλλον; Ν’ αγαπάς «την δόξαν των ανθρώπων μάλλον ήπερ την δόξαν του Θεού»; (Ιω. 12.43). Πώς είναι δυνατό να επαμφοτερίζεις; Ποια «μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαλ, ή τις μερίς πιστώ μετά απίστου;» (Β’ Κορ. 6.14-15).