Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οὐδέποτε ὑπῆρξε στὴν Ἐκκλησία ἀπουσία πατερικῶν μορφῶν. Ὅπως σὲ κάθε ἐποχή, καὶ στοὺς σύγχρονους χρόνους ἀναδείχνονται Πατέρες καὶ διδάσκαλοι. Μιὰ τέτοια σύγχρονη πατερικὴ μορφὴ ὑπῆρξε καὶ ὁ Σέρβος νεοφανὴς ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), ἐπίσκοπος Ζίτσης καὶ Ἀχρίδος, ὁ ὁποῖος ἔλαβε τὴν προσωνυμία «ὁ Σέρβος Χρυσόστομος», λόγῳ τῆς ρητορικῆς του δεινότητας καὶ τῶν ἀγώνων του γιὰ τὴν μόνη σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Τῆς Ὀρθοδοξίας) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023



Ἑωθινόν

Ἦχος πλ. α´ - Ἑωθινόν Ε´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 12 - 35

12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός. 13 Καὶ ἰδοὺ δύο ἐξ αὐτῶν ἦσαν πορευόμενοι ἐν αὐτῇ τῇ ἡμέρᾳ εἰς κώμην ἀπέχουσαν σταδίους ἑξήκοντα ἀπὸ Ἱερουσαλήμ, ᾗ ὄνομα Ἐμμαοῦς. 14 καὶ αὐτοὶ ὡμίλουν πρὸς ἀλλήλους περὶ πάντων τῶν συμβεβηκότων τούτων. 15 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ ὁμιλεῖν αὐτοὺς καὶ συζητεῖν καὶ αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἐγγίσας συνεπορεύετο αὐτοῖς· 16 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτῶν ἐκρατοῦντο τοῦ μὴ ἐπιγνῶναι αὐτόν. 17 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Τίνες οἱ λόγοι οὗτοι οὓς ἀντιβάλλετε πρὸς ἀλλήλους περιπατοῦντες καί ἐστε σκυθρωποί; 18 ἀποκριθεὶς δὲ ὁ εἷς, ᾧ ὄνομα Κλεόπας, εἶπε πρὸς αὐτόν· Σὺ μόνος παροικεῖς ἐν Ἱερουσαλὴμ καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν αὐτῇ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις; 19 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Ποῖα; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· Τὰ περὶ Ἰησοῦ τοῦ Ναζωραίου, ὃς ἐγένετο ἀνὴρ προφήτης δυνατὸς ἐν ἔργῳ καὶ λόγῳ ἐναντίον τοῦ Θεοῦ καὶ παντὸς τοῦ λαοῦ, 20 ὅπως τε παρέδωκαν αὐτὸν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ ἄρχοντες ἡμῶν εἰς κρίμα θανάτου καὶ ἐσταύρωσαν αὐτόν. 21 ἡμεῖς δὲ ἠλπίζομεν ὅτι αὐτός ἐστιν ὁ μέλλων λυτροῦσθαι τὸν Ἰσραήλ· ἀλλά γε σὺν πᾶσι τούτοις τρίτην ταύτην ἡμέραν ἄγει σήμερον ἀφ’ οὗ ταῦτα ἐγένετο. 22 ἀλλὰ καὶ γυναῖκές τινες ἐξ ἡμῶν ἐξέστησαν ἡμᾶς γενόμεναι ὄρθριαι ἐπὶ τὸ μνημεῖον, 23 καὶ μὴ εὑροῦσαι τὸ σῶμα αὐτοῦ ἦλθον λέγουσαι καὶ ὀπτασίαν ἀγγέλων ἑωρακέναι, οἳ λέγουσιν αὐτὸν ζῆν. 24 καὶ ἀπῆλθόν τινες τῶν σὺν ἡμῖν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ εὗρον οὕτω καθὼς καὶ αἱ γυναῖκες εἶπον, αὐτὸν δὲ οὐκ εἶδον. 25 καὶ αὐτὸς εἶπε πρὸς αὐτούς· Ὦ ἀνόητοι καὶ βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ προφῆται! 26 οὐχὶ ταῦτα ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ εἰσελθεῖν εἰς τὴν δόξαν αὐτοῦ; 27 καὶ ἀρξάμενος ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν προφητῶν διερμήνευσεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ. 28 Καὶ ἤγγισαν εἰς τὴν κώμην οὗ ἐπορεύοντο, καὶ αὐτὸς προσεποιεῖτο πορρωτέρω πορεύεσθαι· 29 καὶ παρεβιάσαντο αὐτὸν λέγοντες· Μεῖνον μεθ’ ἡμῶν, ὅτι πρὸς ἑσπέραν ἐστὶ καὶ κέκλικεν ἡ ἡμέρα. καὶ εἰσῆλθε τοῦ μεῖναι σὺν αὐτοῖς. 30 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ κατακλιθῆναι αὐτὸν μετ’ αὐτῶν λαβὼν τὸν ἄρτον εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἐπεδίδου αὐτοῖς. 31 αὐτῶν δὲ διηνοίχθησαν οἱ ὀφθαλμοὶ, καὶ ἐπέγνωσαν αὐτόν· καὶ αὐτὸς ἄφαντος ἐγένετο ἀπ’ αὐτῶν. 32 καὶ εἶπον πρὸς ἀλλήλους· Οὐχὶ ἡ καρδία ἡμῶν καιομένη ἦν ἐν ἡμῖν, ὡς ἐλάλει ἡμῖν ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς διήνοιγεν ἡμῖν τὰς γραφάς; 33 Καὶ ἀναστάντες αὐτῇ τῇ ὥρᾳ ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλήμ, καὶ εὗρον συνηθροισμένους τοὺς ἕνδεκα καὶ τοὺς σὺν αὐτοῖς, 34 λέγοντας ὅτι ἠγέρθη ὁ Κύριος ὄντως καὶ ὤφθη Σίμωνι. 35 καὶ αὐτοὶ ἐξηγοῦντο τὰ ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς ἐγνώσθη αὐτοῖς ἐν τῇ κλάσει τοῦ ἄρτου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Α΄ Κυριακή των Νηστειών - της Ορθοδοξίας
 

Η αγία αυτή ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία μας, η αληθινή Εκκλησία του Χριστού. Ποιούμε ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 - 843 μ.Χ.).

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Οἱ τῆς Ἀληθείας εἰσί τῆς Ἐκκλησίας!


"...Στὴν Ὀρθοδοξία ὑπάρχει μόνο τὸ ἵνα ὦσι ἕν! Καὶ αὐτοὶ ποὺ  ἑνώνονται στὸ καθὼς ἡμεῖς καὶ στὸ ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ θὰ πρέπει νὰ ὁμολογοῦν τὴν μιὰ Ἁγία Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία! Οὔτε μίγματα, οὔτε ἑτερόκλιτες συνθέσεις μὲ σκοτασμένα στοιχεῖα, μὲ θαμπωμένες οὐσίες, μὲ ἀπροσδιόριστες ταυτότητες, ἀλλομορφὲς ἑνὸς... κάποιου Θεοῦ τῆς ἀγάπης! Ἐγὼ Θεὸς Ζηλωτής! Συναντᾶμε τὴν φωνὴ τοῦ Θεοῦ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη νὰ αὐτοπεριγράφεται ὡς Ζηλότυπος! Θέλει ἀποκλειστικότητα ὁ Θεός! Καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη λέει ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ὅταν ἀποκαλεῖ τὴν γενεὰ τῶν Ἑβραίων ἄπιστη καὶ μοιχαλίδα μιλᾷ γιὰ τίς ἐρωτοτροπίες της μὲ ποικίλους ψεύτικους θεοὺς καὶ στὶς μέρες μας μὲ τὸν θεό... κόσμο καὶ τὸ ὀλέθριο ἀποστατικὸ φρόνημά του!  

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Η εποχή των εσχάτων επιγραμματικά - Μέρος Δ’

Τὸ μυστικὸ σφράγισμα τῶν πιστῶν ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ἡ τιμωρία τοῦ ἀποστατημένου κόσμου

Τὰ Μέρη Α' ΕΔΩ   Β' ΕΔΩ   Γ' ΕΔΩ
 
Γράφει ὁ Χρῆστος Κελαϊδώνης
 
Φαίνεται, πάντως, πολὺ εἰρωνικὸ τὸ γεγονὸς ὅτι, ἐνῶ ὁ ἀντίχριστος θὰ καταφέρει νὰ ἑνώσει οἰκουμενιστικὰ τὴν ἐκκοσμικευμένη ἐκκλησία μὲ ὅλες τίς Χριστιανικὲς ὁμολογίες, τίς θρησκεῖες καὶ τὰ θρησκευτικὰ συστήματα στὴ λατρεία τοῦ προσώπου του ὡς θεό, παράλληλα, χωρὶς νὰ τὸ θέλει, μὲ τὸ σύστημα ποὺ θὰ ἐπιβάλλει καὶ μέσα ἀπό το διωγμὸ ποὺ θὰ διατάξει, θὰ πετύχει νὰ ἀναδείξει καὶ νὰ ἑνώσει τοὺς πραγματικοὺς Χριστιανούς, ποὺ θὰ ἀποτελέσουν τὴν ἀληθινὴ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὰ ἔσχατα (θὰ ὑπάρξουν μάλιστα πολλὲς ἐκπλήξεις).

Πόσο ακόμα;


Πάμε και όπου βγει” ακούστηκε να λέει στον ασύρματο ο μηχανοδηγός πριν ξεκινήσει τη φονική διαδρομή που μέχρι σήμερα έχει στοιχίσει τη ζωή σε 60 ανθρώπους, στο “ασφαλέστερο δίκτυο στην Ευρώπη”.

Πάμε και όπου βγει….

Μία φράση που περιγράφει τη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας -αλλά και γενικά στη “δημοκρατική” Ευρώπη τα τελευταία χρόνια.

Δυστυχώς, αρκετοί συμπολίτες μας αρνούνται ακόμα και σήμερα να συνειδητοποιήσουν ότι δεν λειτουργεί πλέον τίποτα. Και αφού φαίνεται ότι έχουν συνηθίσει να ζούνε με “pass” και το βρίσκουν cool, δεν καταλαβαίνουν ότι το “ωχ μωρέ εντάξει, και τι έγινε” θα τους στοιχίσει στο τέλος την ίδια τους τη ζωή.

Ο ΕΟΦ βγάζει ανακοινώσεις για…σαμπουάν και καλλυντικά και δεν ασχολείται καν με το θέμα “ενέσεις” που από ότι φαίνεται στα στοιχεία, η μαζική και ανεξέλεγκτη χορήγησή τους κοστίζει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και στο τέλος δεν έσωσε κανέναν από θάνατο-μετάδοση-νόσηση.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Η ΕΙΚΟΝΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

«Ἡ ΕΙΚΟΝΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»


[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 23-3-1986]
[Β154]
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας, Κυριακὴ Α΄των Νηστειῶν, ἑορτάζει τὴν νίκη της διὰ τὴν ἀκρίβεια καὶ ὀρθοδοξότητα τῆς πίστεώς της καὶ τῆς παραδόσεώς της. Ἐπάλαισε καὶ παλαίει ἡ Ἐκκλησία, διὰ νὰ διατηρήσει τὴν αὐθεντία τῆς ἑρμηνείας τοῦ ἀποκαλυφθέντος λόγου τοῦ Θεοῦ, ποὺ κατεγράφῃ εἰς τὴν Ἁγίαν Γραφὴν ὑπὸ θεοπνεύστων ἀνδρῶν καὶ παρεδόθῃ ὡς πρᾶξις καὶ ὡς διδασκαλία μέσα εἰς τὴν Ἐκκλησίαν.

Το έχουν τερματίσει στο WEF.. Νομιμοποιείται το σεξ και ο γάμος με τα ζώα;;;

 

Το έχουν τερματίσει στο WEF.. Νομιμοποιείται το σεξ και ο γάμος με τα ζώα;;; Τι άλλο ανώμαλο θα σκεφτούν να μας πουν;; Το WEF λέει ότι είναι καιρός να νομιμοποιήσουμε το σεξ και τον γάμο με ζώα.. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ διέταξε τις πουλημένες παγκόσμιες κυβερνήσεις να λάβουν άμεσα βήματα προς μια αμφιλεγόμενη νέα πρωτοβουλία που θα πρέπει να κάνει κάθε ορθά σκεπτόμενο άτομο να πάρει τα όπλα.

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ζητά τώρα οι άνθρωποι να έχουν το δικαίωμα να παντρεύονται ζώα σε μια προσπάθεια προώθησης της διαφορετικότητας και της ένταξης. Της ένταξης που;;; Στην ανωμαλία βέβαια και την βρωμιά.. Μια ανωμαλία και βρωμιά που σίγουρα έχει κατακλύσει το μυαλό όσων ανήκουν στους λεγόμενους ελίτ του WEF…

Η Ισπανία είναι η πρώτη χώρα που ψήφισε νέα νομοθεσία κάνοντας τεράστια βήματα προς την πρωτοβουλία. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι ο Ισπανός Πρωθυπουργός Pedro Sánchez είναι και ομολογημένος σοσιαλιστής και συντελεστής της ατζέντας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Εντός της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του Sanchez, ο νόμος υπέρ της ζωοφιλίας προωθήθηκε από τη θυγατρική του WEF, Ione Belarra Urteaga, υπουργό Κοινωνικών Δικαιωμάτων και Ατζέντα 2030.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) [:Ιω. 1,44-52] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ [:Ιω. 1,44-52]

                      Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

          ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ


     «Τ παύριον θέλησεν ησος ξελθεν ες τν Γαλιλαίαν· κα ερίσκει Φίλιππον κα λέγει ατ· κολούθει μοι. ν δ Φίλιππος π Βηθσαϊδά, κ τς πόλεως νδρέου κα Πέτρου(:την άλλη μέρα αποφάσισε ο Ιησούς να αναχωρήσει για τη Γαλιλαία. Βρίσκει τότε τον Φίλιππο και του λέει: “Ακολούθησέ με στο ταξίδι που πρόκειται να κάνω”. Ο Φίλιππος μάλιστα καταγόταν από τη Βηθσαϊδά, την πατρίδα του Ανδρέα και του Πέτρου)»[Ιω.1,44-45].

    «Εκείνος που φροντίζει επιμελώς για κάτι, το λαμβάνει με περίσσεια», λέγει κάποια παροιμία. Ο Χριστός υπαινίχθηκε ωστόσο και κάτι επιπλέον, όταν είπε: « ζητν ερίσκει(:όποιος αναζητεί, βρίσκει)»[Ματθ.7,8]. Από αυτό λοιπόν γεννιέται η απορία μου από ποια αιτία παρακινούμενος ο Φίλιππος ακολούθησε τον Χριστό· διότι ο μεν Ανδρέας ακολούθησε τον Χριστό, αφού πληροφορήθηκε γι’ Αυτόν από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και ο Πέτρος αφού παρακινήθηκε από τα λόγια του Ανδρέα, ενώ ο Φίλιππος πείστηκε αμέσως και Τον ακολούθησε· και όχι μόνο δεν έφυγε, αλλά και κήρυξε γι’ Αυτόν και σε άλλους, χωρίς να ακούσει και να μάθει τίποτε από κανένα, παρά μόνο τον λόγο «Ακολούθησέ με», που του είπε ο Χριστός· διότι έτρεξε αμέσως στον Ναθαναήλ και του είπε: «ν γραψε Μωϋσς ν τ νόμ κα ο προφται, ερήκαμεν(:εκείνον για τον Οποίο έγραψε ο Μωυσής στο νόμο και προανήγγειλαν οι προφήτες, Τον βρήκαμε. Είναι ο Ιησούς, ο γιος του Ιωσήφ, και κατάγεται από τη Ναζαρέτ)»[Ιω.1,46]. Βλέπεις πόσο καλά πληροφορημένος και κατατοπισμένος ήταν και συνεχώς μελετούσε όσα έγραψε ο Μωυσής και προσδοκούσε την έλευσή Του; Διότι το «ερήκαμεν» φανερώνει ότι πάντοτε Τον αναζητούσαν.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τέμπη: Είμαστε όλοι ένοχοι για την Ελλάδα που ετοιμάσαμε γι’ αυτά τα παιδιά – Μια Ελλάδα χωρίς μετάνοια


Χρωστάμε την μετάνοια μας, στις ψυχές που έφυγαν στα Τέμπη και στις οικογένειες που δοκιμάζονται - Ειδάλλως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει
 

Μια ασύλληπτη εθνική τραγωδία, όπως αυτή που συνέβη στα Τέμπη θα έπρεπε να μετατραπεί σε ένα γερό ταρακούνημα για ολόκληρο τον ελληνικό λαό, που τα τελευταία χρόνια βρισκόταν σε λήθαργο και σε αφασία.

Το επόμενο διάστημα θα σηκωθεί ένα σύννεφο σκόνης από αλληλοκατηγορίες, καταγγελίες και ευθύνες. Θα απομακρυνθούν τα αιματοβαμμένα συντρίμμια των τρένων και θα μείνουμε να κοιτάμε τα συντρίμμια μας ολόκληρης χώρας. Και μετά τι; Τι θα απομείνει μόλις πέσει όλος αυτός ο κουρνιαχτός; Θα υπάρξει αφύπνιση; Θα έχει ριζώσει η μετάνοια μέσα μας; Θα εμπεδώσουμε καθόλου την ματαιότητα της ζωής; Θα ευδοκιμήσει πνευματικά η συντριβή που νοιώσαμε – αν είχαμε την ευαισθησία να τη νοιώσουμε;

Ἅγιος Παΐσιος: Ἀναγκαῖος ὁ περιορισμὸς τῶν παιδιῶν ὣς τήν ἐνηλικίωσή τους


Τὰ παιδιὰ πρέπει πάντα νὰ αἰσθάνωνται ὡς ἀνάγκη μεγάλη τὶς συμβουλές, εἰδικὰ στὴν κρίσιμη ἡλικία τῆς ἐφηβείας, γιὰ νὰ μὴ γλιστρήσουν στὸν γλυκὸ κατήφορο τῆς κοσμικῆς κατηφόρας, ποὺ γεμίζει τὴν ψυχὴ ἀπὸ ἄγχος καὶ τὴν ἀπομακρύνει αἰώνια ἀπὸ τὸν Θεό. Πρέπει νὰ μποῦν στὸ νόημα τῆς ὑπακοῆς. Νὰ καταλάβουν ὅτι στὴν ὑπακοὴ πρὸς τοὺς γονεῖς κρύβεται τὸ δικό τους συμφέρον, ὥστε νὰ ὑπακούουν μὲ χαρὰ καὶ νὰ κινοῦνται ἐλεύθερα στὸν πνευματικὸ χῶρο.

Βλέπετε, πῶς περιορίζουμε τὴν ἐλευθερία τοῦ μικροῦ παιδιοῦ; Τὸ ἔμβρυο εἶναι περιορισμένο ἐννιὰ μῆνες στὴν κοιλιὰ τῆς μάνας του. Τὸ νεογέννητο τὸ βάζουν σὲ κούνια. Ἔπειτα ἀπὸ πέντε-ἕξι μῆνες τοῦ βάζουν καὶ κάγκελα. Ἀργότερα δὲν τὸ ἀφήνουν μόνο του ἔξω, γιὰ νὰ μὴ χτυπήση, νὰ μὴν γκρεμισθῆ ἀπὸ καμμιὰ σκάλα. Ἂν τὸ ἀφήσουν ἐλεύθερο, θὰ πέση καὶ θὰ σκοτωθῆ.

3 Μαρτίου 1957: «Να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να βάψουμε το δικό μας να μη μπορέσει πια ποτέ να το ξεθωριάσει ο φόβος».Μνήμη Γρηγόρη Αυξεντίου


 
«Να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να βάψουμε το δικό μας να μη μπορέσει πια ποτέ να το ξεθωριάσει ο φόβος» : Για τον Γρηγόρη Αυξεντίου, εξήντα χρόνια μετά

Η συμπλήρωση εξήντα έξι ετών από τη θυσία του Γρηγόρη Αυξεντίου, από την κορύφωση του αγώνα του Έλληνα της Κύπρου για Ελευθερία, συμπίπτει με το θράσος των Τούρκων κατακτητών για την νομιμοποίηση των εγκλημάτων τους και με  την άτακτη υποχώρηση του αποκαλούμενου πολιτικού προσωπικού στην Κύπρο και την Ελλάδα. 

Προφανώς η θυσία του Αυξεντίου, το αγωνιστικό του φρόνημα, η Ελληνικότητά του, ο πατριωτισμός του, η αντίστασή του στην αποικιοκρατία και τον κατακτητή δε συμβαδίζουν με τα σημερινά, σε μία εποχή παγκόσμιου ψεύδους, όπως γράφει ο Τζώρτζ Όργουέλ.  Αυτό φαίνεται και από τη μοναδική αναφορά για τον Αυξεντίου στα σχολικά βιβλία της ελλαδικής  πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι η φωτογραφία του.... 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Γεράσιμος ὁ Ἰορδανίτης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ ἱερὴ γῆ τῆς Παλαιστίνης ἔχει ἁγιαστεῖ ἀπὸ ἕνα μέγα πλῆθος ἀσκητῶν, οἱ ὁποῖοι διάλεξαν τὴν Ἁγία Γῆ γιὰ νὰ ζήσουν καὶ νὰ ἀσκηθοῦν. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Γεράσιμος ὁ Ἰορδανίτης, μιὰ ἁγιασμένη πραγματικὰ μορφὴ τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας μας.
 
Καταγόταν ἀπὸ τὴ Μικρὰ Ἀσία. Γεννήθηκε στὰ Μύρα τῆς Λυκίας ἀνάμεσα στὰ ἔτη 376 καὶ 391. Οἱ γονεῖς του, εὐγενεῖς καὶ πλούσιοι τῆς περιοχῆς, ἦταν εὐσεβεῖς καὶ φρόντισαν νὰ μορφώσουν καὶ τὸ παιδί τους μὲ παιδεία καὶ νουθεσία Κυρίου. Τοῦ ἐνέπνευσαν τίς χριστιανικὲς ἀρετὲς καὶ τοῦ δίδαξαν τὴν ἀληθινὴ ζωή, ποὺ εἶναι ἡ μίμηση τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ. Τοῦ δίδαξαν τὴν ἀνεκτίμητη ἀξία τῆς ψυχῆς, γιὰ τὴν ὁποία πρέπει πρωτίστως νὰ φροντίζει ὁ ἄνθρωπος καὶ λιγότερο γιὰ τὰ ὑλικὰ πράγματα καὶ τὸ σῶμα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

  Ανάμνηση Θαύματος κολλύβων Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
 

Ο Ιουλιανός ο παραβάτης, γνωρίζοντας ότι οι χριστιανοί καθαρίζονται με τη νηστεία στη πρώτη εβδομάδα της αγίας Σαρακοστής - γι' αυτό την λέμε καθαρά εβδομάδα - θέλησε να τους μολύνει. Διέταξε λοιπόν, κρυφά, όλες οι τροφές στην αγορά να ραντισθούν με αίματα ειδωλολατρικών θυσιών.

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στὴν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 26ο)

 
Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Xριστιανικoν φυλλαδιον – Kοζανη, 25 Δεκεμβρίου 1943 ― αριθμ. 4

+H AΓAΠH+

«Tαύτα εντέλλομαι υμίν, ίνα αγαπάτε αλλήλους» (IHΣOYΣ XPIΣTOΣ)

Tο παρόν διανέμεται δωρεάν προς Xριστιανικόν διαφωτισμόν του λαού. Όποιος το παίρνει παρακαλείται: Nα μη το σχίζει, να μη το πετά. Διότι αυτό είναι ασέβεια. Aλλά να το διαβάζει αυτός και η οικογένειά του και να το δίδει κατόπιν και εις άλλους. Έτσι θα ξαπλώνεται η χριστιανική αλήθεια.

ΣYNTAKTHΣ- Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης- Iεροκήρυξ

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ 1943

παπα- Ηλίας Υφαντής: Θεάνθρωπος και διαβολάνθρωποι…


 
Στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (8,31-46) υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων διάλογος ανάμεσα στο Χριστό και τους Ιουδαίους. Τον παραθέτω διασκευασμένο, με τις απαραίτητες για την οικονομία του θέματος, περικοπές:

«Αν μείνετε πιστοί στα λόγια μου, λέει ο Χριστός, θα μάθετε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει»!

Κι εκείνοι διαμαρτύρονται: «Εμείς είμαστε παιδιά του Αβραάμ και ποτέ δεν ήμασταν δούλοι σε κανένα»!

Κι ο Χριστός αποκρίνεται: «Όποιος αμαρτάνει είναι δούλος της αμαρτίας. Γνωρίζω ότι είστε απ’ τη γενιά του Αβραάμ. Αν όμως ήσασταν παιδιά του Αβραάμ, θα κάνατε τα έργα του Αβραάμ. Και δεν θα σχεδιάζατε να με σκοτώσετε, επειδή σας λέω την αλήθεια, που άκουσα από το θεό. Που σημαίνει ότι  εσείς έχετε άλλον πατέρα και πράττετε αυτά που ακούτε απ’ αυτόν. Πράγμα, ασφαλώς, που ποτέ δεν θα έκανε ο Αβραάμ»!

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) [:Εβρ.11,24-26 και 32-40] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ [:Εβρ.11,24-26 και 32-40]

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    Έπειτα πάλι αναφέρει άλλο γνωστό στους Εβραίους παράδειγμα και μάλλον ανώτερο από το προηγούμενο. Ποιο λοιπόν είναι αυτό; «Πίστει Μωϋσς μέγας γενόμενος ρνήσατο λέγεσθαι υἱὸς θυγατρς Φαραώ(:Εξαιτίας της πίστεώς του ο Μωυσής, όταν μεγάλωσε και έγινε άνδρας, αρνήθηκε να ονομάζεται βασιλόπουλο, γιος της κόρης του Φαραώ·)λλον λόμενος συγκακουχεσθαι τ λα το Θεο πρόσκαιρον χειν μαρτίας πόλαυσιν(:θεώρησε καλύτερο και προτίμησε να κακοπαθεί μαζί με τον λαό του Θεού, παρά να έχει τις πρόσκαιρες απολαύσεις της αμαρτίας, να ζει δηλαδή άνετα και με τιμές ως Αιγύπτιος άρχοντας με τους ειδωλολάτρες που καταπίεζαν τους Ισραηλίτες), μείζονα πλοτον γησάμενος τν Αγύπτου θησαυρν τν νειδισμν το Χριστο· πέβλεπε γρ ες τν μισθαποδοσίαν(:Θεώρησε μεγαλύτερο πλούτο από τους θησαυρούς και τα αγαθά της Αιγύπτου τις περιφρονήσεις που έμοιαζαν με τον ονειδισμό και την περιφρόνηση που αργότερα θα υπέμενε ο Χριστός. Και αυτά όλα διότι είχε καρφωμένα τα μάτια του στις ουράνιες ανταμοιβές)»[Εβρ.11,24-26].Σαν να τους έλεγε: «Κανείς από σας δεν άφησε ανάκτορα και μάλιστα ανάκτορα λαμπρά, ούτε τέτοιους θησαυρούς, ούτε περιφρόνησε τον τίτλο του υιού του βασιλιά, όπως έκανε ο Μωυσής». Και ότι δεν τα άφησε τυχαία, το φανέρωσε λέγοντας: «ρνήσατο(:Αρνήθηκε)»· δηλαδή, τα μίσησε, τα αποστράφηκε· εφόσον ο ουρανός ήταν μπροστά του, ήταν περιττό να θαυμάζει τα ανάκτορα της Αιγύπτου.

Το τρανς κίνημα αφαίρεσε τη ζωή της κόρης της (The Transgender Movement Took Her Daughter’s Life) - βίντεο


Από The Daily Signal

Η Abby Martinez έχασε την επιμέλεια της κόρης της από το DCFS, το Τμήμα Υπηρεσιών για το παιδί και την οικογένεια της κομητείας του Λος Άντζελες. Ο λόγος ήταν ότι δεν υποστήριξε απόλυτα την επιθυμία της κόρη της να «μεταβεί» σε αγόρι. 

Η κόρη της με το όνομα Yaeli, κατόπιν παρέμβασης του κρατικού φορέα, απομακρύνθηκε από τη μητέρα και το σπίτι της, άλλαξε το όνομά της σε Andrew, έλαβε ορμόνες του άλλου φύλου, αλλά παρά τις ανωτέρω επεμβάσεις, δεν μπόρεσε να λυτρωθεί από την κατάθλιψη. Στα 19 της, η Yaeli αυτοκτόνησε ρίχνοντας τον εαυτό της στις ράγες του τρένου. Η μητέρα στο παρακάτω βίντεο διηγείται* τη μέθοδο που χρησιμοποίησε το DCFS για να της πάρει την κόρη της και το πώς απέτυχε τραγικά η κρατική παρέμβαση «της επιβεβαίωσης φύλου» στο παιδί της.

Είπε «Δεν θέλω να μιλήσω γι' αυτό, γιατί εσείς δεν θα είστε υποστηρικτικοί»

Σοφία Μπεκρῆ: Χαῖρε, δι’ ἧς ἡ χαρὰ ἐκλάμψει

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Μέσα στὴν πένθιμη περίοδο τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς προβάλλει ἡ χαρμόσυνη Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν στὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Αὐτὸ δὲν εἶναι καθόλου παράδοξο, ἐὰν σκεφθοῦμε ὅτι ἡ χαρμολύπη διαποτίζει ὅλη τὴν λειτουργικὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ μάλιστα τὴν κατ’ ἐξοχὴν αὐτὴν περίοδο τοῦ πένθους καὶ τῆς μετανοίας.

Μὴν ξεχνᾶμε ἄλλωστε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας στὴν ἀρχὴ αὐτῆς τῆς εὐλογημένης περιόδου μᾶς καλεῖ νὰ εἰσέλθωμε «φαιδρῶς» καὶ «ἐντρυφῶντες» στὶς πνευματικὲς ἀρετές, ὥστε, ἀφοῦ τὶς ἀπολαύσωμε πλουσιοπάροχα, ἀγωνιζόμενοι νὰ ἀξιωθοῦμε νὰ φτάσωμε καὶ στὸ ἅγιο πάσχα «πνευματικῶς ἀγαλλόμενοι». Ἔτσι, λοιπόν, μέσα ἀπὸ τὴν ἐκκοπὴ τῶν οἰκείων παθῶν καὶ τὴν ἐξάσκηση στὶς ἀντίστοιχες ἀρετές ὁραματιζόμαστε καὶ τὴν ἀνάσταση. Δὲν νοεῖται ἀνάσταση χωρὶς σταύρωση τῶν παθῶν ἀλλὰ οὔτε καὶ πάθος χωρὶς τὴν λυτρωτικὴ ἀνάσταση. Ἡ χαρμολύπη ἀποτελεῖ ἑπομένως τὴν μόνη ἀληθινὴ καὶ γνήσια ὀρθόδοξη πρακτικὴ στὴν ζωὴ τοῦ Χριστιανοῦ, ὅπως τονίζουν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ οἱ ὑμνογράφοι.

«Πᾶμε κι ὅπου βγεῖ» - Σκέψεις ποὺ ἔγιναν τραγούδι εἰς μνήμην αὐτῶν ποὺ ἔφυγαν στὰ «Τέμπη» (Βίντεο)

 
Γράφει ὁ Στέφανος Δαμιανίδης
 
Μιὰ πρόταση ποὺ ἐν πολλοῖς ἐκφράζει τὴν Ἑλληνικὴ πραγματικότητα... μιὰ πραγματικότητα ποὺ ἔκανε ἑκατομμύρια Ἕλληνες νὰ κλαῖνε γιὰ τὸν ἄδικο χαμὸ δεκάδων ἀνθρώπων!
 
Ἡ ἴδια πρόταση προκάλεσε τὸν δημοσιογράφο Στέφανο Δαμιανίδη νὰ ἀποτυπώσει τίς σκέψεις του σὲ ἕνα χαρτί... 
 
Τίς σκέψεις αὐτὲς μελοποίησε καὶ ἑρμήνευσε εἰς μνήμην τῶν ἀγγέλων ποὺ «ἔφυγαν» στὰ Τέμπη, ὁ Γιάννης Δαμιανίδης.
 
Τὰ ὑπόλοιπα τὰ λέει ἡ μουσική... 
 
___________________________________
 
 Στίχοι : Στέφανος Δαμιανίδης 
Μουσική : Γιάννης Δαμιανίδης
 
«Πᾶμε κι ὅπου βγεῖ»
 
Ἕνα γιατί ζωγράφισα στὴ στάχτη
Ἕνα γιατί μὲ πόνο καὶ μὲ ἄχτι
Γιατί Θεὲ Χριστὲ καὶ Παναγιά
Γιατί ξανὰ χαθήκανε παιδιά

Δάκρυ πουλᾷς φωνάζεις λάθος
Δάκρυ πουλᾷς καὶ βάζεις πάθος
Δάκρυ σκληρῆς ἀδιαφορίας
Δάκρυ φθηνῆς ὑποκρισίας

Ἀγγέλους γέμισαν τὰ ὕψη
Μιὰ χώρα βούλιαξε στὴ θλίψη
Δύο συρμοὶ σὲ μιὰ γραμμή
Πατρίδα πᾶμε κι ὅπου βγεῖ

Στὸ ἴδιο τραῖνο ἡ Ἑλλάδα ὅλη
Στὸ ἴδιο τραῖνο θυσία γίναν ὅλοι
Τραῖνο βαγόνι αἷμα καὶ φωτιά
Τραῖνο σιωπὴ κι ἀνθρώπινα κορμιά

Συλλυπητήρια στὶς οἰκογένειες καὶ τοὺς ἀγαπημένους τῶν θυμάτων τῆς τραγωδίας...
Ἀνάπαυση ἐν εἰρήνῃ στοὺς ἀδικοχαμένους...
 
«Πᾶνος» 

“Πάμε κι όπου βγει” – ΦΤΟΥ ΣΑΣ ΡΕΜΑΛΙΑ!

 

“Πάμε κι όπου βγει” – ΦΤΟΥ ΣΑΣ ΡΕΜΑΛΙΑ!

Νέοι άνθρωποι τα περισσότερα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη. Οργή μεγάλη στους νέους ανθρώπους που έχουν τη δυνατότητα να την εκφράζουν μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το βίντεο από το tiktok.

Πορφυρίτης: «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν...»


Γράφει ὁ Πορφυρίτης
 
Ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν μᾶς προειδοποιεῖ ὅτι «λύκοι βαρεῖς» ἔχουν εἰσέλθη στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, «μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου»· καί ὅτι ἀνεστήθησαν «ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν»[1]. Καί ὁ Κύριος μᾶς λέγει, «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες. ᾿Απὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς.»[2].  Ὁ ἀδιάψευστος λόγος τοῦ Κυρίου μας εἶναι ὁ ὁδηγός μας, ἡ λυδία λίθος, γιά νά διακρίνουμε τούς προβατόσχημους λύκους ἀπό τά ἀγαθά πρόβατα. Θά τούς καταλαβαίνουμε ἀπό τήν διαγωγή τους, ἀπό τά ἔργα τους· εἶναι σύμφωνα μέ τό Εὐαγγέλιο;

1. «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς.»[3]. Αὐτά λέγει ὁ Χριστός γιά ὅσους Τόν ὁμολογοῦν. Στούς σκοτεινούς καιρούς τῆς κορωνοσκλαβιᾶς, κατά τούς ὁποίους ζητοῦσε ὁ Χριστός τήν ὁμολογία τῆς Ἱεραρχίας σύμφωνα μέ τήν Ἱερά Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας, αὐτή παρέδωσε τά «κλειδιά» της σέ ἀνόμους καί εἰσῆλθαν «καινά δαιμόνια» στήν Πίστη. Οἱ δέ Πατριάρχες μας, ἀντί νά ὁμολογοῦν Χριστό χαρίζοντας τό Εὐαγγέλιό Του, προτιμοῦν νά διαφημίζουν μέ χαρά τό κοράνιο τοῦ Μωάμεθ[4]Ὁμολογία δέν ὑπάρχει.

Συγκινεί ο 18χρονος, Άγγελος που έσωσε 16 ανθρώπους από το τρένο της φρίκης: «Δεν είμαι ήρωας, μη με αποκαλείτε έτσι» βίντεο - ΕΥΓΕ!!!

Άγγελος Τσιαμούρας
 
(σ.σ. Η  κ. πρόεδρος της «δημοκρατίας» θα τιμήσει όπως αρμόζει το παληκάρι ή κρατά τους επαίνους για άλλους και άλλους;)
 
Οι προσπάθειες του 18χρονου φοιτητή για τον απεγκλωβισμό των συνεπιβατών του και οι ηρωικές πράξεις του, «ηλιαχτίδα φωτός» στην προχθεσινή (1/3) μαύρη μέρα για την Ελλάδα.

Ο 18χρονος φοιτητής, Άγγελος Τσιαμούρας ήταν από αυτούς που στάθηκαν τυχεροί μέσα στην ατυχία τους, καθώς βγήκε ζωντανός από την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Λίγο μετά τη σύγκρουση, ο Άγγελος προσπάθησε να βοηθήσει τους συνεπιβάτες του που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στα βαγόνια με σκοπό να σωθούν όσοι περισσότερο γίνεται.

Ο 18χρονος φοιτητής, ο οποίος κέρδισε τον σεβασμό όλων με τις πράξεις αυτοθυσίας του, το περασμένο Σαββατοκύριακο βρισκόταν στο καρναβάλι της Πάτρας και γυρνούσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπουδάζει στο τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Λυκούργος Νάνης: Η Εκκλησία εδώ και πολλά χρόνια θα έπρεπε να έχει κηρύξει πένθιμο συναγερμό συλλογικής μετάνοιας και αυτομεμψίας.


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
Η κυβέρνηση κήρυξε εθνικό πένθος με αφορμή το πρόσφατο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
 
Η Εκκλησία της Ελλάδος θα έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να έχει κηρύξει πένθιμο συναγερμό συλλογικής μετανοίας και αυτομεμψίας για τη δαιμονική ανταρσία και αποστασία του Έθνους μας από την Πηγή της ζωής.
 
Για τις αμβλώσεις, για τη νομιμοποίηση ανώμαλων και διαστροφικών καταστάσεων, για τον αποχριστιανισμό και αφελληνισμό της πάλαι ποτέ Εθνικής μας παιδείας, για τις βδελυκτές στα όμματα του Τρισαγίου Θεού, πορνικές προγαμιαίες σχέσεις, για τις μοιχείες και τις συζυγικές απιστίες, τις παρά φύσιν ασέλγειες, για τα αντίχριστα θεατρικά και κινηματογραφικά "έργα"-βοθρολύματα, για τα δαιμονικά καρναβάλια και κάποια ασυλλήπτου αισχρότητος τοπικά έθιμα (βλέπε Τύρναβος), για τη χαρτοπαιξία, τη βλασφημία , τη μαγεία και αστρολογία, την προσχώρηση πολλών συνανθρώπων μας σε παραθρησκευτικές σέχτες , την περί την Ορθόδοξη Πίστη ψυχρότητα και αδιαφορία ποιμένων και ποιμενομένων, για τον ωχαδελφισμό και δεν-μεμελισμό μας, για την υλοφροσύνη και στπμαχοφροσύνη μας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Α' ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ) 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Α’ Χαιρετισμοί 
Ἀκάθιστος Ὕμνος – Α’ Στάσις

 Ἄγγελος πρωτοστάτης,
οὐρανόθεν ἐπέμφθη,
εἰπεῖν τῇ Θεοτόκω τὸ Χαῖρε·
καὶ σὺν τῇ ἀσωμάτῳ φωνῇ,
σωματούμενόν σε θεωρῶν, Κύριε,
ἐξίστατο καὶ ἵστατο,
κραυγάζων πρὸς Αὐτὴν τοιαῦτα·
Χαῖρε, δ' ἧς ἡ χαρὰ ἐκλάμψει,
χαῖρε, δι' ἧς ἡ ἀρὰ ἐκλείψει.
Χαῖρε, τοῦ πεσόντος Ἀδάμ ἡ ἀνάκλησις,
χαῖρε, τῶν δακρύων τῆς Εὔας ἡ λύτρωσις.
Χαῖρε, ὕψος δυσανάβατον ἀθρωπίνοις λογισμοῖς,
χαῖρε, βάθος δυσθεώρητον καὶ ἀγγέλων ὀφθαλμοῖς.
Χαῖρε, ὅτι ὑπάρχεις Βασιλέως καθέδρα,
χαῖρε, ὅτι βαστάζεις τὸν βαστάζοντα πάντα.
Χαῖρε, ἀστὴρ ἐμφαίνων τὸν ἥλιον,
χαῖρε, γαστὴρ ἐνθέου σαρκώσεως.
Χαῖρε, δι' ἧς νεουργεῖται ἡ κτίσις,
χαῖρε, δι' ἧς βρεφουργεῖται ὁ Κτίστης.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.