Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

ΟΜΙΛΙΑ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


 ΟΜΙΛΙΑ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΣΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
 
Πάλι σήμερα ἔχουμε χαρμόσυνες εἰδήσεις, πάλι ἔχουμε μηνύματα ἐλευθερίας, πάλι ἔχουμε μιὰ ἀνάκληση ἀπὸ τὴν πτώση καὶ μιὰ ἐπάνοδο στὴ ζωή, μιὰ ὑπόσχεση εὐφροσύνης καὶ μιὰ ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὴ δουλεία. Ἕνας ἄγγελος συνομιλεῖ μὲ τὴν Παρθένο, γιὰ νὰ μὴν ξαναμιλήσει ὁ διάβολος μὲ γυναῖκα.
 
Λέει ἡ Γραφή: «Τὸν ἕκτο μῆνα τῆς ἐγκυμοσύνης τῆς Ἐλισάβετ στάλθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ σὲ μιὰ παρθένο, ποὺ ἦταν μνηστευμένη μὲ ἕναν ἄνδρα». Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, γιὰ νὰ ἀποκαλύψει τὴν παγκόσμια σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, νὰ φέρει στὸν Ἀδὰμ τὴ βέβαιη ἀποκατάστασή του. Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, στὴν παρθένο, γιὰ νὰ μεταβάλει τὴν ἀτιμία τοῦ γυναικείου φίλου σὲ τιμή. Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, γιὰ νὰ προετοιμάσει τὸν νυμφικὸ θάλαμο, ὥστε νὰ εἶναι ἀντάξιος γιὰ τὸν ἀμόλυντο Νυμφίο. Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, γιὰ νὰ συντελέσει νὰ νυμφευθεῖ τὸ πλάσμα μὲ τὸν πλάστη. Στάλθηκε ὁ Γαβριήλ, στὸ ἔμψυχο παλάτι τοῦ βασιλιᾶ τῶν ἀγγέλων.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Η πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία ως προάγγελος παγκόσμιας κυβέρνησης και νέας «πανδημίας»; (Μέρος Α΄)

Μία ανατρεπτική γεωπολιτική προσέγγιση που επιχειρεί να φωτίσει την αθέατη πλευρά των γεγονότων
 
Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας έχει επιλέξει να αυτονομηθεί από τις κεντρικές επιλογές και αποφάσεις της κυρίαρχης πολιτικής ελίτ, αντιμετωπίζοντας με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα και καχυποψία τις επίσημες δηλώσεις και διακηρύξεις των πολιτικών ταγών, και επομένως αμφισβητεί δικαιολογημένα την ειλικρίνεια των προθέσεων και τα κίνητρα όσων εμπλέκονται στην προσπάθεια ειρηνικής επίλυσης της Ρωσο-ουκρανικής εμπόλεμης σύρραξης.
Ενώ στον γεωπολιτικό χώρο της Ανατολικής Ευρώπης μαίνεται σφοδρή στρατιωτική (δι’ αντιπροσώπων) σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ, που σφάζονται για τα «μάτια της Ουκρανίας», αντιθέτως στο πεδίο της αντιμετώπισης των υγειονομικών απειλών διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι οι αντίπαλοι και πολέμιοι γίνονται σύμμαχοι και συνέταιροι «δίνοντας τα χέρια», καθώς επικρατεί μεταξύ τους απόλυτη σύμπνοια και ταύτιση απόψεων αναφορικά με την εργαλειοποίηση των μελλοντικών πανδημιών, έχοντας ως κοινό στόχο, τον έλεγχο και την χειραγώγηση της ανθρωπότητας.

Παναγιώτης Μυργιώτης: 25η Μαρτίου 1821 ἄγγελμα Σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπινου γένους καί Ἐλευθερίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ.


 
Ἀγάλλεται καὶ πανηγυρίζει  ἡ Ὀρθοδοξία καὶ σύμπας ὁ Ἑλληνισμός. Ξημερώνει ἡ 25η Μαρτίου. Ἡμέρα ποὺ σηματοδοτεῖ τὴν Ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐλευθερώνεται ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὰ δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ ὁ Ἕλληνας ἀποκτᾷ τὴν Λευτεριά του. Τὸν εὐαγγελισμὸ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καὶ τὴν ἔναρξη τοῦ ἀγῶνα τοῦ 21 γιὰ τὴν Ἐλευθερία πανηγυρίζει ὁ ἑλληνισμὸς πανταχοῦ τῆς γῆς.
 
Ὁ ἀρχάγγελος Γαβριὴλ μὲ ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ Πατρὸς μεταφέρει στὴν Παναγία μας τὸ χαρμόσυνο μήνυμα: θὰ γίνει ἡ μητέρα τοῦ Θεοῦ, τοῦ Χριστοῦ μας, τοῦ δευτέρου προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδος. Στὴν ἄσημη πόλη τῆς Ναζαρὲτ στὴν 15χρονη, τότε, Μαρία ἔρχεται ἡ στιγμὴ τῆς ἐκπλήρωσης τῆς ὑπόσχεσης τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸ ἀνθρώπινο γένος. Τὴ στιγμὴ τῆς ἐξόδου τῶν πρωτοπλάστων ἀπὸ τὸν παράδεισο ὁ Πλαστουργός μας ἔδινε ἕνα μήνυμα λυτρώσεως τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου (πρωτευαγγέλιο). Ἀπευθυνόμενος πρὸς τὸν ἀρχαίκακο διάβολο μὲ τὴν μορφὴ τοῦ ὄφεως εἶπε «Καὶ ἔχθραν θύσω ἀνὰ μέσον σου καὶ ἀνὰ μέσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς, αὐτὸς σοῦ τηρήσει τὴν κεφαλὴν καὶ σὺ τηρήσεις αὐτοῦ πτέρναν»(Γέν. Γ΄, 15). 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ[:Εβρ. 2,11-18] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ[:Ἐβρ. 2,11-18]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
 
«Ὃ τε γὰρ ἁγιάζων(:Καθόσον ὑπάρχει στενὸς σύνδεσμος μεταξὺ τοῦ ἀρχηγοῦ τῆς σωτηρίας καὶ ἐκείνων ποὺ σώζονται μέσῳ Αὐτοῦ· διότι καὶ ὁ Ἰησοῦς ποὺ μᾶς ἁγιάζει καὶ μᾶς σώζει)», λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, «καὶ οἱ ἁγιαζόμενοι ἐξ ἑνὸς πάντες. δι᾿ ἣν αἰτίαν οὐκ ἐπαισχύνεται ἀδελφοὺς αὐτοὺς καλεῖν (:καὶ ἐμεῖς ποὺ ἁγιαζόμαστε καὶ σωζόμαστε, ὅλοι καταγόμαστε ἀπὸ ἕναν Πατέρα. Γι᾿ αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν αἰτία καὶ ὁ Χριστὸς δὲν ντρέπεται νὰ ὀνομάζει αὐτούς, ποὺ καλεῖ σὲ σωτηρία, ἀδελφούς Του)». Νὰ πάλι πῶς ἑνώνει τιμῶντας αὐτοὺς καὶ παρηγορῶντας καὶ κάνοντάς τους ἀδελφοὺς Τοῦ Χριστοῦ, σύμφωνα μὲ αὐτό, μέ τὸ ὅτι κατάγονται ὅλοι ἀπὸ τὸν ἴδιο Πατέρα. Στὴ συνέχεια πάλι βεβαιώνοντας αὐτὸ καὶ γιὰ νὰ δείξει, ὅτι ἐννοεῖ τὴν κατὰ σάρκα ἕνωση, πρόσθεσε τὸ «ὅ τε γὰρ ἁγιάζων καὶ οἱ ἁγιαζόμενοι (:Ἐκεῖνος ποὺ ἁγιάζει καὶ αὐτοὶ ποὺ ἁγιάζονται)». Βλέπεις πόση εἶναι ἡ διαφορά; Γιατί Ἐκεῖνος ἁγιάζει καὶ ἐμεῖς ἁγιαζόμαστε. Καὶ παραπάνω ὀνόμασε τὸν Ἰησοῦ Ἀρχηγὸ τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. Γιατί ἕνας εἶναι ὁ Θεός, ἀπὸ τὸν ὁποῖο προέρχονται τὰ πάντα.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΨΗΛΑΦΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»



ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«ΨΗΛΑΦΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 25-3-1983]
 
Ὦ, ἀγαπητοί μου, ἐλᾶτε νὰ ψηλαφήσουμε αὐτὸ τὸ καινούριο μυστήριο, τὸ καινὸν μυστήριο, τὸ ὄντως καινὸν μυστήριον ὑπὸ τὸν ἥλιον, γιὰ νὰ αἰσθανθοῦμε αὐτὰ τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ.
 
Ἡ Θεοτόκος ἀποτελεῖ πράγματι τὸ καινὸν ὄνομα καὶ τὸ καινὸν μυστήριον. Διότι ἀληθῶς εἶναι καινὸν πρᾶγμα. Λέγει ὁ Ἐκκλησιαστής: «Οὐδὲν καινὸν ὑπὸ τὸν ἣλιον», δὲν ὑπάρχει τίποτα καινούριο κάτω ἀπὸ τὸν ἥλιον. Καὶ ὅμως, ἕνα μόνο εἶναι καινούριο. Ἐκεῖνο τὸ σεσιγημένον μυστήριον, τὸ κεκρυμμένον καὶ εἰς τοὺς ἀνθρώπους καὶ εἰς τοὺς ἀγγέλους. Καὶ αὐτὸ τὸ μυστήριον εἶναι ὅτι ἄνθρωπος θὰ γινόταν Θεοτόκος! Θὰ γεννοῦσε τὸν Θεό! Αὐτὸ εἶναι ὄντως τὸ καινούριο μυστήριο.  Γι᾿ αὐτὸ σᾶς εἶπα ὅτι ἡ Θεοτόκος εἶναι τὸ καινὸν ὄνομα καὶ τὸ καινὸν πρᾶγμα.

Σοφία Μπεκρῆ: «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος 

Ἀνάμεσα στοὺς πολλοὺς καὶ θαυμαστοὺς χαιρετισμοὺς ποὺ ἀπευθύνει ὁ ὑμνογράφος στὴν Παναγία μας ἕνας ξεχωρίζει ἰδιαιτέρως γιὰ τὸν συμβολισμὸ καὶ τὴν σημασία του: «Χαῖρε, πόλις τοῦ Παμβασιλέως».

Ὁ χαρακτηρισμὸς τῆς Παναγίας ὡς «πόλεως τοῦ (βασιλέως) Θεοῦ» προέρχεται ἀπὸ τὸν προφήτη Δαυίδ: «Τοῦ ποταμοῦ τὰ ὁρμήματα εὐφραίνουσιν τὴν πόλιν τοῦ Θεοῦ. ἠγίασε τὸ σκήνωμα αὐτοῦ ὁ Ὕψιστος» (45ος ψαλμός, στ. 5). Οἱ θεόπνευστοι Πατέρες βλέπουν σ’ αὐτὴν τὴν «πόλιν» τὴν προτύπωση τῆς Παναγίας, ὁ δὲ Ἰωάννης Δαμασκηνὸς ἑρμηνεύει ὅτι τὰ ὁρμήματα τοῦ ποταμοῦ εἶναι οἱ ποταμοὶ τῶν δωρεῶν τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ποὺ κατέκλυσαν ὅλη της τὴν ὕπαρξη καὶ τὴν χαρίτωσαν, ὥστε νὰ ἁγιαστῆ, πρὶν ἀκόμη κατέλθη ὁ Ὕψιστος καὶ τὴν ἐπισκιάσῃ μὲ τὴν πρόσθετη χάρη Του.

Νὰ γιατὶ ὁ Δαυίδ, αἰῶνες πρὶν συμβοῦν τὰ γεγονότα αὐτά, ὑμνεῖ τὴν Παναγία ὡς «πόλι τοῦ Θεοῦ», γιὰ τὴν ὁποία «δεδοξασμένα ἐλαλήθη» (86ος ψαλμός), ὅπως καὶ ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, στὴν συνέχεια τοῦ ἰδίου τροπαρίου τῆς ε’ ὠδῆς, χαιρετίζει τὴν Παναγία, «περὶ ἧς δεδοξασμένα καὶ ἀξιάκουστα λελάληνται σαφῶς».

ΤΟ 1821 ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ

Πίνακας Γ.Μαυρογένη: «Ο Κανάρης στην Κύπρο το 1821»

 Κωνσταντνου Χολβα, Πολιτικού πιστµονος

" πατρς µου, δελφο, εναι Κπρος, κα ατ νσος τς λλδος. νεκδιγητα εναι τ δειν κα α τυρανναι σας ποφρει π τος χθρος βαρβρους δυστυχς ατη νσος. Λβετε, λοιπν, εσπλαχναν δι θλους δελφος κα νεργσατε ες τοτο δι τ ποον σς παρακαλ, καθς κα δι τν λευθεραν της, κα θλετε χει τν µν νταµοιβν παρ Θεο, τν δ παινον π' λην τν λλδα κα δι' αἰῶνας εγνονας τος δυστυχες Κυπρους. παντοδναµος Θες ν σς νδυναµν κα ν σς δδ τ τρπαια κατ τν γρων χθρν, πως δι τιµν το Γνους µας, µογενες, φλτατοι, τ ποον θλει παραδσει τ νδοξα νματ σας ες τν περχομνων γενεν τν ελογαν. Εθε, εθε, γνοιτο, Θε βασιλε" !  

Ατ γραφε µεταξ λλων στς 3 ουλου 1821 Κπριος γωνιστς Κυπριανς Θησες πευθυνµενος πρς τος δηµογροντες τς παναστατηµνης δρας κα πρς τν Δηµτριο ψηλντη. Κυπριανς ταν δελφς δο λλων Κυπρων γωνιστν το 1821, το Νικολου Θησως κα το ρχιµανδρτου Θεοφλου Θησως, τ δ λγια του καταδεικνουν τν λληνικτητα τς Κυπριακς ψυχς κα τν Πανελλνιο χαρακτρα τς θνεγερσας.  

ΤΑΝΖΑΝΙΑ: "Ευνουχίστε όλους τους γκέι". Πρόταση - σοκ των γυναικών του κυβερνώντος αριστερού κόμματος


Είναι ευρέως γνωστό ότι οι αφρικανικές χώρες σίγουρα δεν τα πάνε καλά με την ομοφυλοφιλία και ολόκληρο το φάσμα του ουράνιου τόξου των 78 φύλων: ειδικά τις τελευταίες ημέρες, η Τανζανία έχει δείξει κάποια επιμονή ακόμη και στο σημείο να προτείνει τον ευνουχισμό ομοφυλόφιλων «αν κριθούν ένοχοι» για «σεξουαλική επαφή με άτομα του ίδιου φύλου».

Το αίτημα δεν προήλθε από κάποια περιθωριακή ομάδα συντηρητικών και ομοφοβικών ανδρών, αλλά από τη Mary Chatanda , επικεφαλής της γυναικείας πτέρυγας του κυβερνώντος κόμματος Chama Cha Mapinduzi (CCM)*. Κατά τη διάρκεια των εορτασμών για τα δύο χρόνια στην εξουσία της Samia Suluhu Hassan, (της πρώτης γυναίκας προέδρου της Τανζανίας - φώτο κάτω), η Chatanda ζήτησε «η κυβέρνηση να επιβάλει αυστηρές ποινές για εγκλήματα που σχετίζονται με σεξουαλικές δραστηριότητες μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Τέτοιοι άνθρωποι θα πρέπει να ευνουχιστούν αν κριθούν ένοχοι».

Ο άγιος Πορφύριος βοηθά κυοφορούμενο βρέφος


Η θεία μου Φαλίτσα – διηγείται η κ. Μαρία – ήταν πνευματικό παιδί του γέροντος Πορφυρίου, τον οποίο ευλαβείτο πάρα πολύ και συνήθιζε να τον επισκέπτεται στο Ησυχαστήριό του, στην Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Μήλεσι Ωρωπού.

Το 1984 την συνόδεψα σε μία από τις επισκέψεις της στον Άγιο Γέροντα και είχα την ευλογία να πάρω την ευχή του και να μιλήσω λίγο μαζί του. Κάποια στιγμή πιάνει τον καρπό μου και με ρωτάει αν είμαι έγκυος. Εγώ του απαντώ αρνητικά, γιατί μόλις μερικές μέρες είχαν περάσει από την έμμηνο ρύση μου. Μου λέει “καλά”, μου χαμογελά και μου σταυρώνει την κοιλιά. Πολύ σύντομα αποδείχτηκε ότι ήμουν πράγματι έγκυος στο πρώτο μου παιδί!

✶✶✶

Καθώς πλησίαζαν οι μέρες μου να γεννήσω, Μάρτιος του 1985, επισκέφτηκα τον γιατρό μου για την προγραμματισμένη εξέταση και μου είπε πως όλα είναι καλά και πως σε μία εβδομάδα περίπου θα γεννήσω. Την επόμενη μέρα αισθάνθηκα μία αδιαθεσία και τηλεφώνησα στον γιατρό μου, όπου του περιέγραψα τα συμπτώματα (αυξημένη ροή υγρών) και αυτός με παρότρυνε να ετοιμάσω την βαλίτσα μου και να πάω στο Μαιευτήριο, όπου θα με συναντούσε για να με εξετάση.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Δ' Χαιρετισμοί
 
 
Ακάθιστος Ύμνος - Δ' Στάσις


Τεῖχος εἶ τῶν παρθένων,
Θεοτόκε Παρθένε,
καὶ πάντων τῶν εἰς σὲ προστρεχόντων.
Ὁ γὰρ τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς,
κατεσκεύασέ σε ποιητής, Ἄχραντε,
οἰκήσας ἐν τῇ μήτρα σου,
καὶ πάντας σοι προσφωνεῖν διδάξας·
Χαῖρε, ἡ στήλη τῆς παρθενίας,
χαῖρε, ἡ πύλη τῆς σωτήριας.
Χαῖρε, ἀρχηγὲ νοητῆς ἀναπλάσεως,
χαῖρε, χορηγὲ θεϊκῆς ἀγαθότητος.
Χαῖρε, σὺ γὰρ ἀνεγέννησας τοὺς συλληφθέντας αἰσχρῶς,
χαῖρε, σὺ γὰρ ἐνουθέτησας τοὺς συληθέντας τὸν νοῦν.
Χαῖρε, ἡ τὸν φθορέα τῶν φρενῶν καταργοῦσα,
χαῖρε, ἡ τὸν σπορέα τῆς ἁγνείας τεκοῦσα.
Χαῖρε, παστάς ἀσπόρου νυμφεύσεως,
χαῖρε, πιστοὺς Κυρίῳ ἁρμόζουσα.
Χαῖρε, καλὴ κουροτρόφε παρθένων,
χαῖρε, ψυχῶν νυμφοστόλε ἁγίων.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Γεώργιος Τζανάκης: Μέ θυμό καί ὀργή, (ἀπό ἀγάπη).


Στὰ χρόνια ποὺ ζοῦμε, μὲ τὴν ἀποστασία ἀπὸ τὴν πίστι καὶ τὸν δαιμονισμὸ στὴ ζωή, παρατηρῶ ἕναν κοινὸ τρόπο ἀντιμετωπίσεως ἀπὸ τοὺς ταγμένους νὰ ἀγρυπνοῦν καὶ νὰ ποιμαίνουν, ὅσων ταλαιπώρων ἀποροῦν καὶ διαμαρτύρονται, γιὰ ὅσα συμβαίνουν. Μιλῶ γιὰ τὶς καθημερινὲς ἐπαφὲς καὶ συζητήσεις, ἀλλὰ καὶ γιὰ εὐρύτερες καὶ δημόσιες τοποθετήσεις. (Δὲν ἀναφέρομαι σὲ γενικώτερες, βαθύτερες καὶ σχεδιασμένες στρατηγικὲς, οἱ ὁποῖες, φεῦ!, ὑπάρχουν). Νομίζω ὅτι οἱ περισσότεροι θὰ ἔχουν ἐμπειρία αὐτῶν στὰ ὁποῖα ἀναφέρομαι, κατὰ περίπτωσιν.

Πρῶτο ἐπίπεδο ἀντιδράσεως: «Ποιός εἶσαι ἐσύ ποὺ μιλᾶς; Δὲν ἔχεις συναίσθησι τοῦ ἑαυτοῦ σου; Δὲν βλέπεις τὶς ἁμαρτίες σου καὶ τὰ χάλια σου; Προσθέτεις καὶ ἄλλες κρίνοντας τοὺς ἁρμοδίους, κληρικοὺς καὶ ἐπισκόπους; Ποιός σὲ ὅρισε σωτῆρα τῆς ἐκκλησίας; Ὅλοι οἱ ἄλλοι, καὶ μάλιστα κληρικοί, κάνουν λάθος καὶ μόνον ἐσὺ γνωρίζεις τὸ σωστό; Ἐσένα περιμένει γιὰ νὰ σωθῇ ἡ ἐκκλησία; Δὲν ξέρεις ὅτι «πύλαι ἄδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς»;

Θλίψη στην Κύπρο: Πέθανε η αδελφή του ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου


Έφυγε από τη ζωή η αδελφή του ήρωα και υπαρχηγού της ΕΟΚΑ, Γρηγόρη Αυξεντίου, Χρυστάλλα Αυξεντίου Σουρουλά. 
Την είδηση του θανάτου της γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο δημοσιογράφος και Δήμαρχος Λύσης, Ανδρέας Καουρής.
Οι λεπτομέρειες για την κηδεία της θα γνωστοποιηθούν αργότερα. 
 
«Με θλίψη γίναμε κοινωνοί της είδησης του θανάτου της Χρυσταλλούς Αυξεντίου Σουρουλλά, αδερφής του ήρωα και υπαρχηγού της ΕΟΚΑ, Γρηγόρη Αυξεντίου», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο ΔΗΣΥ. 
 
Σημείωσε ότι η Χρυσταλλού Αυξεντίου Σουρουλλά κράτησε ως την ύστατη στιγμή μέσα στην καρδιά και τη μνήμη της, ως καντήλι αναμμένο τον αγαπημένο της αδερφό. 

Παρέμβαση κόλαφος της Βασιλικής Θάνου για την απόφαση του Πρωτοδικείου Φλώρινας για το Κέντρο «Μακεδονικής» Γλώσσας


Σχόλιο Πᾶνος: Ἀναρωτιέμαι, τὸ ἀέναο χρέος τῶν παμμακεδονικῶν ὀργανώσεων ἐξοφλήθη μὲ τὰ συλλαλητήρια τοῦ 2019 ἤ περιμένουν νὰ γίνει κάτι μὲ ἐπιστολὲς κ.λπ.; Ποῦ πῆγε ὁ τότε πατριωτισμὸς τῶν Ἑλλήνων; Γιατὶ δὲν ἔγιναν ἀπὸ τότε ξανὰ συλλαλητήρια παρὰ τίς τόσες προκλήσεις ἀπὸ τοὺς γυφτοσκοπιανοὺς καὶ τὴν ξεκάθαρη προδοτικὴ καὶ ἀνθελληνικὴ στάση τοῦ ἀφορισμένου πρωθυπουργοῦ καὶ τῆς συμμορίας του; Μήπως γιὰ νὰ κινητοποιηθοῦν περιμένουν νὰ πάρουν κάποια «ἐντολή» ποὺ ὅπως δείχνουν τὰ πράγματα δὲν θὰ τὴν πάρουν «ποτέ»;
________________________________
 
Η ακατανόητη απόφαση της Πρωτοδίκη Φλώρινας για το Σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα»

Βασιλικής Θάνου, Προέδρου Αρείου Πάγου επίτ., πρώην Πρωθυπουργού.

Οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές. Επιτρέπεται, όμως ή μάλλον επιβάλλεται η κριτική τους, όταν η κρίση του Δικαστή είναι καταφανώς εσφαλμένη. Η Πρωτοδίκης Φλώρινας, με την υπ’ αρ. 41/2023 απόφασή της, επικύρωσε την αναγνώριση του Σωματείου «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα». Η απόφαση αυτή δικαιολογημένα προκαλεί, πλείστα ερωτηματικά, διότι:

Ἀπόστολος Σαραντίδης: Λόγος Ἕλληνα Ἀρχιεπισκόπου


Στὶς 24/3/1943 ὁ κατοχικὸς πρωθυπουργὸς Λογοθετόπουλος διὰ τοῦ Γενικοῦ Γραμματέα του, ἀποστέλλει εἰς τὸν τότε Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καὶ μετέπειτα ἀντιβασιλέα Δαμασκηνό - ὁ ὁποῖος εἶναι ἐξάδελφος τοῦ πάππου μου ἐκ μητρός -  μία ἐπιστολὴ ζητῶντας του καὶ ἀνακοινώνοντάς του, ἡ ἑορτὴ τῆς 25ης Μαρτίου νὰ μὴν ἑορτασθεῖ λόγῳ τῶν ἀνωμάλων συνθηκῶν οὔτε νὰ ἀναγνωσθοῦν ἐκκλησιαστικὲς ἐγκύκλιοι, καθιστῶντας τὸν ἴδιον ὑπεύθυνο ἀλλὰ καὶ κάθε ἐφημέριο ποὺ θὰ παρακούσει.

Τὸ ἐθνικὸ ἔργο τοῦ Δαμασκηνοῦ τεράστιο. Δὲν εἶναι τῆς παρούσης.

Τὸ γράμμα αὐτὸ ἐπιστρέφεται στὸν ἀποστολέα του δίχως κἂν πρωτόκολλο, μὲ τὸ ἑξῆς σημείωμα:

Απαράδεκτη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ σε βάρος των γονέων για διδασκαλία της ομοφυλοφιλίας στα σχολεία

Με έγγραφο που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) στις 11 Οκτωβρίου 2022 (Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/ΕΧ/60156/124677/Δ7) [1] εγκρίθηκε για το σχολικό έτος 2022-2023 η υλοποίηση στα σχολεία εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθώς και συνοδευτικό υλικό του Υπουργείου Υγείας (ΥΠ.ΥΓ) που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτά τα προγράμματα είναι προαιρετική και προϋποθέτει την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων. Οι γονείς, ωστόσο, καλούνται να υπογράψουν τύποις ένα λιτό έντυπο στο οποίο δεν αναφέρεται το παραμικρό για το τι πρόκειται να διδαχτούν τα παιδιά τους.

Στα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και ο θεματικός άξονας “Προαγωγή ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου”. Μία από τις δράσεις του φέρει τον τίτλο «Η διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα ως ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη». Η δράση αυτή απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των τάξεων Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού (βλ. σελ. 10). Η εν λόγω δράση υλοποιείται μέσω διδακτικού υλικού, στο οποίο περιλαμβάνεται και ένα προπαγανδιστικό βίντεο διάρκειας ενός λεπτού. Στο βίντεο αυτό [2] προβάλλεται η ομοφυλοφιλία ως επιλογή ισότιμη με την ετεροφυλοφιλία, υπό το σύνθημα: «Η ισότητα είναι δικαίωμα».

Ιερομόναχος Ιουστίνος: Η στάση μπροστά στον θάνατο


Κάποτε στον προθάλαμο μιας εντατικής καρδιολογικής μονάδος νοσοκομείου στην πρωτεύουσα βρέθηκαν δυο νέες γυναίκες. Η μια χτυπιόταν γιατί μέσα ήταν ένας μεγάλος στην ηλικία συγγενής της. Η άλλη, που ήταν έγκυος – και ήδη πολύτεκνη – ήταν πολύ ψύχραιμη, τόσο που η πρώτη εντυπωσιάσθηκε και τη ρώτησε ποιον είχε άρρωστο. «Τον άνδρα μου», απάντησε αυτή. Η άλλη τάχασε· στο πρόσωπό της ζωγραφίσθηκε εμβρόντητη απορία. Τέλος μίλησε: «Τον άνδρα σου! Και δεν σε νοιάζει;!»

«Πού να καταλάβει;», μας εξηγούσε όταν μας αφηγήθηκε τη σκηνή η συγκροτημένη και συγκρατημένη χριστιανή – είναι πρεσβυτέρα. «Πού να καταλάβει πως είχαμε αφήσει τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας στα χέρια του Θεού». Και ο Θεός αντάμειψε την πίστη τους και ευλογεί την υπερπολύτεκνη τώρα οικογένεια, παιδιά και εγγόνια. Αυτή είναι η δυναμική της πίστεως!

Ελευθέριος Ανδρώνης: Μητσοτάκης – Θεοδωράκης: Δημοσιογραφική μπουγάδα ξεπλύματος του πρωθυπουργού, άλλα ο λεκές από το αίμα 57 ανθρώπων δεν φεύγει με τίποτα


Ο λαός γύρισε την πλάτη στο δημοσιογραφικό «ξέπλυμα» που επιχείρησε ο Σ. Θεοδωράκης - Ο Κ. Μητσοτάκης παραμένει εκτεθειμένος και αναπολόγητος
 

Κυριάκος Μητσοτάκης – Σταύρος Θεοδωράκης: Ως λάδι στη «φωτιά» της κοινωνικής οργής, αποδείχθηκε ότι λειτούργησε το δημοσιογραφικό «πλυντήριο» του Σταύρου Θεοδωράκη στον πρωθυπουργό, ο οποίος χωρίς να έχει συμπληρωθεί ούτε μήνας από το έγκλημα των Τεμπών, εμφανίστηκε να δώσει συνέντευξη για να περισώσει το καταρρέον πολιτικό προφίλ του.

Το πρώτο σημάδι πως η εκπομπή – «ξέπλυμα» μετετράπη σε ένα ακόμη κυβερνητικό φιάσκο, ήταν τα νούμερα της τηλεθέασης που κυριολεκτικά «πάτωσαν», δεδομένου ότι ήταν η πρώτη συνέντευξη του πρωθυπουργού της χώρας, μετά τα Τέμπη. Η τηλεθέαση στο ανώτερο σημείο της έφτασε το 10,5% και προς το τέλος της εκπομπής υποχώρησε μέχρι και στο 8,9%.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νεομάρτυς Λουκάς ὁ ἐν Μυτιλήνη μαρτυρήσας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Στὴ μεγάλη χωρία τῶν ἐνδόξων Νεομαρτύρων συγκαταλέγονται πολλὰ νέα παλληκάρια, τὰ ὁποῖα ἀψήφησαν τὰ νιᾶτα τους, ὁμολόγησαν τὴν πίστη τους στὸ Χριστὸ καὶ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ Ἐκεῖνον. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Νεομάρτυς Λουκᾶς ὁ ἐν Μυτιλήνῃ μαρτυρήσας.
 
Γεννήθηκε τὸ 1783 στὴν Ἀδριανούπολη τῆς Θράκης ἀπὸ φτωχοὺς γονεῖς, τὸν Ἀθανάσιο καὶ τὴ Δομνίστα. Σὲ ἡλικία μόλις ἕξι ἐτῶν ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ πατέρα καὶ ἡ πάμφτωχη μητέρα του τὸν παρέδωσε σὲ ἕναν γνωστό της ἔμπορο πραματευτή, νὰ ἐργαστεῖ κοντά του, νὰ ἐπιβιώσει καὶ νὰ ἀποκατασταθεῖ ἐπαγγελματικά. Ὁ ἔμπορος αὐτὸς δέχτηκε τὸ μικρὸ Λουκᾶ καὶ τὸν πῆρε μαζί του στὶς ἐπιχειρήσεις του. Ἀρχικὰ πῆγαν στὴν Ρωσία καὶ ἀργότερα ἐγκαταστάθηκαν στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου διατηροῦσε μεγάλο κατάστημα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Νίκων ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ ἑκατὸν ἐνενήκοντα μαθητές του


 Eις τον Nίκωνα.
Νίκης στέφανον εὐτρεπίζει σοι, Νίκων,
Βραβεὺς στεφάνων, θνῇσκε λοιπὸν τῷ ξίφει.
Εἰκάδι ἐν τριτάτῃ ξίφει Νίκων κράτα δῶκε.

Eις τους εκατόν εννενήκοντα εννέα.
Ἑνὸς δέοντος τέσσαρας Συμμαρτύρων,
Διὰ ξίφους τέμνουσι πεντηκοντάδας.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Νίκων ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ ἡγεμόνος Κουϊντιανοῦ καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴ Νεάπολη τῆς Ἰταλίας. Ἡ μητέρα του ἦταν Χριστιανὴ καὶ τὸν γαλούχησε μὲ τὰ νάματα τῆς εὐσεβείας καὶ ὁ πατέρας του εἰδωλολάτρης.

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ἅγιε τοῦ Θεοῦ, ὁμολογητῆ Ἰουστῖνε... (Ἅγ. Ἰουστίνος Πόποβιτς) - (Βίντεο))


 
Προχωρᾷς στὸ στάδιο τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, σχεδὸν στοῦ δρόμου τὰ μισά, βηματίζοντας ἄλλοτε μὲ ἀργόσυρτα βήματα καὶ ἄλλοτε μὲ ταχέα  διασκελίσματα, ἀνεβαίνοντας σκαλοπάτια, κλίμακες καὶ ἀναβαθμοὺς ἀρετῶν ὑψοποιῶν, κάποτε ὅμως κατρακυλῶντας σὲ κρημνοὺς χαμαιζήλων παθῶν καὶ σὲ φιλεπίστροφους φθοροποιοὺς ἐθισμοὺς τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου καὶ  ἔπειτα ὀρθώνοντας ξανὰ ἀνάστημα καὶ συναρμολογῶντας πάλιν καὶ πολλάκις ἕνα-ἕνα τὰ συντρίμμια τῆς ψυχῆς σου... 
 
Ἑπτὰ φορὲς θὰ πέφτεις, θὰ σηκώνεσαι ὀχτώ! 
 
Τὸ θυμᾶσαι; Ὡς τὴν στερνὴ πνοή σου ἀμέτρητες καὶ συνεχεῖς ἀρχὲς μετανοίας! Ὅπως καὶ νὰ πορεύεσαι σὲ τοῦτο τὸ νέο στάδιο πάντοτε θὰ χρειάζεσαι ἀδελφέ μου, ταλαίπωρε ἑαυτέ μου ἕναν μπροστάρη Ἅγιο τοῦ Θεοῦ, πεπειραμένο καὶ πεπυρωμένο ἀθλητὴ τοῦ καλοῦ ἀγῶνος, στεφανωθέντα καὶ αἰώνιο πλέον ἀκαταγώνιστο μεσίτη πρὸς τὸν Στεφανοδότη Κύριο! 

«Ὁσίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου - Η ΚΛΙΜΑΞ» (Περί Ὀρθοδοξίας καί Ὑπακοῆς)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
Στὴν «Κλίμακα» τοῦ Ὁσίου Ἰωάννου φανερώνεται, ἀναμφίβολα, ὅλη ἡ ἀλήθεια τῆς Πίστεως μέσα στὸ φάσμα τῶν ἐκδηλώσεων τῆς Ἀσκητικῆς - Μοναχικῆς ζωῆς, ὅπως τὴν βίωσε ὁ Ὅσιος Ἰωάννης, ἀπορρίπτοντας τὴν αὐτάρκεια τοῦ παρόντος κόσμου καὶ κινούμενος ὑπαρξιακὰ στὸ αὐθεντικὸ νόημα τῆς Ὀρθοδοξίας.
 
Σ᾿ ὅλες τίς «Κυριακὲς τῶν Νηστειῶν» ὑπάρχει συνοχὴ καὶ ἑνότητα μεταξύ τους, ὡς ἐμμένουσες στὸ ἀληθινὸ νόημα τῆς πίστεως, παρὰ τίς διαφορετικὲς ἰδιαιτερότητες - ὀνομασίες τους. Καὶ οἱ (5) πέντε εἶναι οἱ «Κυριακὲς τῆς Ὀρθοδοξίας». Εἶναι ἀλήθεια, ὅτι ἡ ὑψηλότερη προτεραιότητα τῆς πνευματικῆς ζωῆς γιὰ τὸν ὅσιο Ἰωάννη, ὡς καρδιὰ τῆς καρδιᾶς τῶν λόγων του, στὸ βιβλίο «Ἡ ΚΛΙΜΑΞ», εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία∙ γι᾿ αὐτὸ καὶ ἀποτελεῖ ἄριστο (καὶ διαχρονικὸ) ὁδηγὸ ὀρθοπραξίας γιὰ Μοναχοὺς καὶ λαϊκούς.

Ν. Δαπέργολας – Η. Ηλιακόπουλος στον Focus FM 103.6 για την απόφαση του Πρωτοδικείου Φλώρινας για το “Κέντρο ψευδο-Μακεδονικής Γλώσσας”


“Μία από τις πολλές αδιανοητες αθλιότητες ” χαρακτήρισε την απόφαση του Πρωτοδικειου Φλώρινας αναφορικά με τη  διδασκαλία της μακεδονικής πρότυπης γλώσσας σε πολίτες της Ελλάδας, ο  κος Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Βυζαντινής Ιστορίας,  μιλώντας στον Focus FM και στον Στέφανο Δαμιανίδη.

“Συνεχίζεται η εθνική προδοσία που ξεκίνησε πριν από πολλές δεκαετίες και κορυφώθηκε βέβαια, με εκείνο το κατάπτυστο παλιόχαρτο , για τη Συμφωνία των Πρεσπών, το οποίο ήξεραν πάρα πολύ καλά, τι παρενέργειες θα έχει. Δυστυχώς δεν έχουμε εθνικές κυβερνήσεις, έχουμε υπηρέτες ξένων συμφερόντων”.
 
“Πρόκειται για ένα συλλογικά εφιαλτικό έργο. Ζούμε την επίσημη αναγνώριση   από ελλαδικά δικαστήρια  μιας οργάνωσης, που θα διδάσκει λέει, τη μακεδονική γλώσσα. Επομένως έχουμε ξεκάθαρη και απερίφραστη παραδοχή από τη φερόμενη ως δικαιοσύνη μας, οτι υπάρχει μακεδονική γλώσσα και οτι δεν πρόκειται για μία ξετσίπωτη απάτη. Σε λίγο θα αναγνωρίσουν και μακεδονική εθνότητα και κανονικά μειονοτικά δικαιώματα. Είναι ένα βάρος ασήκωτο, είναι βλασφημία κανονική απέναντι σε αναρίθμητες γενιές προγόνων και σε ποτάμια αίματος που χύθηκαν για τη Μακεδονία μας”.

«Σκούπα ακουμπισμένη στην πόρτα» (Ιστορίες από την εποχή των Ελλήνων)


Όταν ήμουν μικρός, είδα κάτι τέτοιο στον παππού και τη γιαγιά μου.
«Σκούπα ακουμπισμένη στην πόρτα»
 
Στο χωριό κανείς δεν κλείδωνε την πόρτα φεύγοντας από το σπίτι, είτε μέρα, είτε βράδυ είτε νύχτα.
Αρκούσε να βάλεις τη σκούπα στην πόρτα, που φαινόταν καθαρά από το δρόμο γιατί δεν πλησίαζε κανείς.
 
Το σκούπισμα της πόρτας ήταν μια από τις πιο δυνατές κλειδαριές που εφευρέθηκαν ποτέ σε αυτόν τον κόσμο.

Σπορά Νεφών: Είναι κάτι θετικό για εμάς ή μήπως κάτι επικίνδυνο που θα δημιουργήσει προβλήματα;;;


Σπορά Νεφών: Είναι κάτι θετικό για εμάς;;; Τι ακριβώς είναι και αν μπορεί πράγματι να προσφέρει, ή αντίθετα να δημιουργήσει προβλήματα… Είναι τελικά μια λύση;;; Αυτό προσπαθεί να μας εξηγήσει το παρακάτω άρθρο.. Τελικά μπορούμε να επεμβαίνουμε στην φύση και να παίζουμε τον ρόλο του Θεού/Δημιουργού;;; Πάμε να το δούμε..

Σπορά νεφών για αυξημένη βροχόπτωση

Η σπορά των νεφών αυξάνει την κατακρήμνιση, παρέχοντας πρόσθετους πυρήνες γύρω από τους οποίους μπορούν να συμπυκνωθούν οι υδρατμοί στην ατμόσφαιρα. Με άλλα λόγια, παρέχει μια επιφάνεια στην οποία μπορούν να σχηματιστούν σταγονίδια νερού, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να αναπτυχθούν σε μεγαλύτερα σταγονίδια και να πέσουν ως υετός.

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Δέσποινα, ελπίδα της σωτηρίας μου


Ω μοναδική Δέσποινα, η οποία είσαι η δική μου τέρψη η σταλμένη από τον Θεό, η θεία δροσιά για τον καύσωνα που υπάρχει μέσα μου, η θεόσταλτη σταλαγματιά της κατάξερης καρδιάς μου, η ανάβλυση της πηγής των δακρύων μου, που στέρευσε, για να καθαρισθούν οι ανομίες μου, η ακτινοβολούσα λαμπάδα της ζοφερής ψυχής μου, η οδηγός της αμηχανίας μου, η δύναμη της αδυναμίας μου, η ένδυση της γύμνιας μου, ο πλούτος της φτώχειας μου, η θεραπεία των αγιάτρευτων τραυμάτων μου, η εξαφάνιση των δακρύων μου, η κατάπαυση των στεναγμών μου, η μεταβολή των συμφορών μου, η ανακούφιση των πόνων μου, η λύση των δεσμών μου, η ελπίδα της σωτηρίας μου.

Άκουσε τις προσευχές μου, λυπήσου τους στεναγμούς μου, και δέξου τους θρήνους μου. Ελέησέ με, υποχωρώντας στα δάκρυά μου. Σπλαχνίσου με, ως Μητέρα του φιλάνθρωπου Θεού. Ρίξε το βλέμμα σου επάνω μου και συγκατάνευσε στην ικεσία μου. Εκπλήρωσε τη δίψα της επιθυμίας μου, και επισκέψου εμένα που είμαι φοβερά άρρωστος και υποφέρω ψυχικά.