Φανεὶς Ἐπιφάνιος ἐν Κύπρῳ μέγας,
Παρασκευή 12 Μαΐου 2023
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΜΑΪΟΥ 2023
Φανεὶς Ἐπιφάνιος ἐν Κύπρῳ μέγας,
Πέμπτη 11 Μαΐου 2023
ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 53ο)
Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
+EΣTIA+
ΣYΣΣITIOY XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
Χριστιανικόν φυλλάδιον– Κοζάνη, τη 10 Δεκεμβρίου 1944 – αριθμός 20
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ
ΑΠΟ ΤΑΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ
Πρωτοπρ. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος: Προς τους ευσεβείς υποψηφίους βουλευτές Αχαΐας ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Πρωτοπρεσβύτερος
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
Πάτρα 11 . 5 . 2023
Προς
τους ευσεβείς υποψηφίους βουλευτές Αχαΐας
ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Ενταύθα
Αγαπητοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Ως Ορθόδοξος Χριστιανός και, μάλιστα, Ορθόδοξος ιερέας και εφημέριος στην κεντρική και ιστορική ενορία του Αγ. Νικολάου Πατρών, απευθύνομαι σε εσάς που με διαφόρους τρόπους εκφράζετε όχι μόνο το σεβασμό σας στον Κύριό μας Ιησού Χριστό και την Εκκλησία Του, αλλά και δεν παραλείπετε να αυτοπροσδιορίζεσθε έργοις και λόγοις ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
Μας χαροποιείτε με τη στάση σας αυτή!
Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΤΟΠΙΚΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ. Μέρος ΤΡΙΤΟ – Ιατρική και κοινωνική διαστροφή (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)
Δεν πρέπει να λέμε ψέματα στον εαυτό μας ότι να αγαπάμε τον πλησίον μας σημαίνει να ανεμίζουμε μια σημαία υπερηφάνειας, να βάζουμε αντωνυμίες στα βιογραφικά μας και να μην κάνουμε τίποτα ενώ τα παιδιά τραυματίζονται ψυχολογικά, αλλοιώνονται ιατρικά, ακρωτηριάζονται σωματικά και καθίστανται στείρα και κατεστραμμένα για όλη τους τη ζωή. -Reagan Scott
Μία ακόμη αναγνώριση, από πολιτεία της Αυστραλίας, της Γενοκτονίας: Δικαιοσύνη και Αλήθεια απέναντι στη σιωπή και την άρνηση
Νεκτάριος Δαπέργολας: Μπροστά στά ΕΣΠΑ, τί ἀξίζουνε τά ἱερά καί τά ὅσια;
Πώς οι επιχειρήσεις «αγκαλιάζουν» τον μαρξισμό υπό το πρόσχημα της «διαφορετικότητας»
Ανώτερα στελέχη της Ντίσνεϋ έχουν παραδεχτεί ανοικτά ότι συνειδητά περικλείουν στις παραγωγές της εταιρείας μηνύματα υπέρ της ριζοσπαστικής σεξουαλικής και έμφυλης ιδεολογίας. Η εταιρεία ρούχων Carhartt απαίτησε από τους περισσότερους από 3.000 υπαλλήλους της να εμβολιαστούν για την Covid-19, αν και παραδέχονται ότι γνωρίζουν ότι ορισμένοι από τους συνεργάτες τους δεν υποστηρίζουν αυτή την πολιτική. Η Keurig Dr Pepper Inc., τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία αναψυκτικών στην αμερικανική ήπειρο και ιδιοκτήτρια της Snapple, υποχώρησε μπροστά στις πιέσεις ακτιβιστών χρηματοδοτούμενων από τον Τζωρτζ Σόρος και απέσυρε τις διαφημίσεις για την εκπομπή του συντηρητικού Σων Χάνιτυ [Sean Hannity] στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης του Fox News (αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι καλωδιακής τηλεόρασης).
– Γέροντα, ποια είναι η δυσκολότερη στιγμή του πνευματικού αγώνα;
– Γέροντα, ποια είναι η δυσκολότερη στιγμή του πνευματικού αγώνα;
-Αδελφέ μου, τό ΄χω σκεφτεί πολλές φορές και καταλήγω σε κάτι που ελπίζω να το καταλάβεις: Η δυσκολότερη στιγμή του πνευματικού αγώνα είναι όταν ο Θεός, για τους δικούς Του λόγους, μας στερήσει έστω και για λίγο τη μάτια του.
– Εννοείτε, φαντάζομαι, πως για κάποιο χρονικό διάστημα δεν αισθανόμαστε την παρουσία Του και την προστασία Του στη ζωή μας.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Αθλιότητα: Η κυβέρνηση δεν άφησε το Άξιον Εστί να πάει στα Τέμπη, για να μη θιγεί το προεκλογικό προφίλ της!
Αισχροί, αδίστακτοι και αθεόφοβοι. Τρεις λέξεις που χαρακτηρίζουν απόλυτα τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη την Εκκλησία, την ορθόδοξη πίστη και τα ιερά προσκυνήματα της, αλλά ακόμα και τη μνήμη των νεκρών.
Προκειμένου να διατηρηθεί το κλίμα σιωπής και συγκάλυψης γύρω από το ανείπωτο έγκλημα των Τεμπών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη φαίνεται πως παρενέβη δύο φορές σε προγραμματισμούς που είχαν να κάνουν με την έλευση του Άξιον Εστί στην Αθήνα.
Η πρώτη φορά ήταν όταν – κατόπιν πιέσεων της κυβέρνησης – ματαιώθηκε η έλευση της ιερής εικόνας που ήταν να γίνει στις 15 Μαρτίου, αφού εκείνο τον καιρό σειόταν όλη η Ελλάδα από τις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις για το μακελειό στα Τέμπη όπου χάθηκαν – τουλάχιστον – 57 ζωές. Έτσι η έλευση της εικόνας ήρθε πιο κοντά χρονικά στις… εκλογές, για να έχουν και την ευκαιρία μερικοί γαλάζιοι υπουργοί και βουλευτές, να απαθανατιστούν από τις κάμερες σε ενσταντανέ «θεοσέβειας».
Λάμπρος Σκόντζος: Οἱ Ἅγιοι Κύριλλος καί Μεθόδιος - Οἱ Φωτιστές τῶν Σλάβων
Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΙΜΗΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΞΙΛΑΡΙ
Μάλλον είχε έλθει η ώρα να πάρει ο πειρασμός πόδι από τον τόπο τους. Να πάει οπουδήποτε αλλού, μόνος η έστω με άλλους που τα κριτήριά τους όμως θα ήταν πολύ πιο κάτω από τα δικά τους. Όχι μόνο τους προκαλούσε με την στάση του, αλλά γινόταν και πολύ κακό παράδειγμα για τους διάφορους προσκυνητές που τύχαινε να περάσουν από εκεί και να βρεθούν μάλιστα σε κάποια αγρυπνία τους. Η κακή εικόνα του αντανακλούσε σε όλους τους. Τι θα λέγανε και γι αυτούς;
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 11 ΜΑΪΟΥ 2023
Τετάρτη 10 Μαΐου 2023
Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἀπόστολος Σίμων ὁ Κανανίτης ἤ Ζηλωτής
Αγία Συγκλητική: Το κουτσομπολιό τυφλώνει τον άνθρωπο
Πρόσθετο DNA ανακαλύφθηκε μέσα στις ενέσεις mRNA. - βίντεο
Φανούλα Αργυρού: Αλήθειες που δεν αρέσουν για το πώς απορρίφθηκε το Σχέδιο Ανάν…
Γράφει η Φανούλα Αργυρού
Διάβασα το εύστοχο άρθρο του αγαπητού Σάββα Ιακωβίδη, στη «Σημερινή», 30.4.2023: «Το ΟΧΙ των πολιτών στο φιλοτουρκικό τερατούργημα του Σχεδίου Ανάν διέσωσε την Κυπριακή Δημοκρατία: Δεν την έσωσαν οι πολιτικοί» (http://simerini.sigmalive.com/article/2023/4/30/to-okhi-ton-politon-sto-teratourgema-anan-diesose-ten-k-demokratiaokhi-oi-politikoi/) και συμφωνώ με όλα.
Ο Σ.Ι. είχε έγκυρες πληροφορίες. Τα ζήσαμε, δεν ξεχνιούνται. Επειδή, όμως, κάποιοι ξεχνούν σκόπιμα, νεότεροι, μια ολόκληρη γενιά ήταν αγέννητη, και επειδή πολιτικοί, κομματικοί και επιτήδειοι, προσβάλλουν την αλήθεια δημιουργώντας μύθους και «εθνάρχες» για να διατηρούνται τα υποκειμενικά τους συμφέροντα, λάθη και ευθύνες, εις βάρος του εθνικού μας θέματος, προσθέτω τα ακόλουθα.
ΙΤΑΛΙΑ: "Βιοεργαστήρια όπως στη Γουχάν? Και ο Φάουτσι θα τα διευθύνει?" (Βίντεο)
Η Ραφαέλα Ρέγκολι επιστρέφει στη δράση με ένα εκρηκτικό ρεπορτάζ για το “Fuori dal Coro”. Στο επεισόδιο που προβλήθηκε στις 2 Μαΐου 2023 στο Ιταλικό Rete4, τα βιοεργαστήρια τύπου Γουχάν που δημιουργούνται στην Ιταλία μπαίνουν και πάλι στο στόχαστρο. Ξεκινώντας από το Πέζαρο και στη συνέχεια στη Σιένα, την Περούτζια και άλλες πόλεις - όπως το Ούντινε και η Τεργέστη - στις οποίες βρίσκονται αυτά τα βιοεργαστήρια.
«Πόσο νὰ κάνω ἀκόμη ὑπομονή;»
Ὅταν βιώνεις καθημερινὰ τὴν ἀβεβαιότητα γιὰ τὴν ἐπιβίωσή σου· ὅταν βλέπεις τὰ προβλήματα ὄχι μόνο νὰ μὴν ὁδηγοῦνται σὲ κάποια λύση, ἀλλὰ νὰ διογκώνονται· ὅταν εἶσαι ἀναγκασμένος νὰ συμβιώνεις ἢ νὰ συνεργάζεσαι μὲ ἀνθρώπους δύστροπους, ἄδικους, σκληρούς, φθονερούς· ὅταν δύσκολες ἀσθένειες ἢ καὶ αὐτὸς ὁ φοβερὸς θάνατος ἐπισκέπτονται ἀγαπημένα σου πρόσωπα· ὅταν κι ἐσὺ ὁ ἴδιος ἔρχεσαι ἀντιμέτωπος μὲ πειρασμοὺς καὶ θλίψεις χωρὶς νὰ διαφαίνεται κάποια διέξοδος… Ὁπωσδήποτε τότε δοκιμάζεται ἡ ὑπομονή σου. Κι εἶναι φυσικὸ νὰ ἀναρωτηθεῖς: «Ἐπιτέλους, πόση ὑπομονὴ νὰ κάνω ἀκόμη; Δὲν ἀντέχω! Πόσο ἄλλο ὑπομονή;».
Βέβαια, εὔκολα θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ πεῖ ὅτι θὰ περάσει ἡ δυσκολία. Πότε ὅμως; Τὸ πότε θὰ περάσει, κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ τὸ πεῖ. Ἀλλὰ κι ἂν ἀκόμη ξεπεραστεῖ σύντομα ἡ δυσκολία, μήπως δὲν θὰ ἔρθει ἄλλη; «Κοιλάδα κλαυθμῶνος» (Ψαλ. 83, 7) εἶναι ἡ ἐπίγεια ζωή μας, γεμάτη ἀπὸ θλίψεις καὶ στενοχώριες. Τὸ ζητούμενο ἑπομένως δὲν εἶναι νὰ μάθουμε τὸ πότε θὰ τελειώσει ἡ κάθε δοκιμασία, ἀλλὰ τὸ πῶς θὰ τὴν ἀντιμετωπίσουμε σωστά.
Δημήτρης Νατσιός: Ποιό εἶναι τό καλύτερο δῶρο γιά τά παιδιά;
Ἔτσι, ὁ Κωστῆς Παλαμᾶς ἀπάντησε ὅτι ἡ ὡραιότερη λέξη εἶναι ὁ «δημοτικισμός», ὁ Γρηγόρης Ξενόπουλος ἔβρισκε γοητεία στὴ λέξη «αἰσιοδοξία», ὁ Σπύρος Μελᾶς χωρὶς δισταγμὸ ἔβρισκε πιὸ ἑλκυστικὴ τὴ λέξη «ἐλευθερία» καὶ ὁ Ζαχαρίας Παπαντωνίου ἐξῇρε τὴν ὀμορφιὰ τῆς λέξης «μοναξιά». Ὁ ζωγράφος καὶ καθηγητὴς τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν Οὐμβέρτος Ἀργυρὸς ἐπέλεγε τὴ λέξη «χάρμα» διότι, ὅπως ὑποστήριζε, δὲν ὑπάρχει σὲ καμία ἄλλη γλῶσσα καὶ στὰ πέντε γράμματά της κλείνει ὅ,τι χίλιες ἄλλες λέξεις μαζί. Ὁ Σωτήρης Σκίπης ἀνέσυρε τὴ λέξη «ἀπέθαντος» ἀπὸ τὰ βυζαντινὰ κείμενα, διαχωρίζοντάς την ἀπὸ τὴ λέξη «ἀθάνατος», καὶ ὁ Παντελὴς Χὸρν δήλωσε παντοτινὴ προτίμηση στὴ λέξη«νιᾶτα».
Γέροντας Κλεόπας Ηλίε: Η θερμή καρδιακή προσευχή
– Με κάθε είδος προσευχής μπορούμε να φθάσουμε στην καρδιακή προσευχή. Και με την ανάγνωση του Ψαλτηρίου, αν την κάνουμε με μεγάλη πίστη και προσοχή, με τις μετάνοιες, τους Χαιρετισμούς, ακόμη με την πνευματική ψαλμωδία, τη νηστεία και την ολονύκτια αγρυπνία.
Οι άγιοι Πατέρες όμως έχουν εκλέξει την ευχή του Ιησού ως ανώτερο μέσο αποκτήσεως της καρδιακής προσευχής. Πιο υψηλά από την προσευχή αυτή είναι η έκσταση, όπως είπαμε, η αρπαγή του νου, που ονομάζεται από τους Πατέρες και «πνευματική θεωρία», και συμβαίνει όταν καθαρισθεί τελείως η καρδιά. Σ’ αυτό το ύψος έφθασαν ο Μωυσής, ο Ηλίας και ιδιαίτερα ο απόστολος Παύλος, ο οποίος ανέβηκε μέχρι τον τρίτο ουρανό. Στην ύψιστη αυτή βαθμίδα της προσευχής παραμένουν οι σωματικές αισθήσεις και δυνάμεις, αλλά τις κυβερνά το Άγιο Πνεύμα όπου και όπως θέλει, διότι ο άνθρωπος δεν μπορεί σωστά να τις κυβερνήσει.
22 χώρες ενώθηκαν για να σταματήσουν τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που τους επιβάλουν τα δυτικά έθνη.
Τον περασμένο μήνα, 22 χώρες από την Ασία, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Ευρώπη αντιτάχθηκαν σε ένα ψήφισμα που προωθήθηκε από την κυβέρνηση Μπάιντεν, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλα δυτικά έθνη για παροχή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα παιδιά, όπως αναφέρει το Κέντρο Οικογένειας και Ανθρώπινα δικαιώματα.
Η «ολοκληρωτική σεξουαλική εκπαίδευση» που προτείνεται από το ψήφισμα διδάσκεται σε ορισμένες αφρικανικές και ασιατικές χώρες και ενθαρρύνει τα παιδιά να εμπλέκονται στη σεξουαλική ευχαρίστηση, τον αυνανισμό και τον τρανσέξουαλ.
ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ [:Ἰω. 7,37-52 καί 8,12] YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ
ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ[:Ἰω. 7,37-52 καὶ 8,12]
YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· ἐὰν τίς διψᾷ, ἐρχέσθω πρὸς μὲ καὶ πινέτω. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος (: κατὰ τὴν τελευταία καὶ ἐπισημότερη ἀπὸ τίς ἄλλες ἡμέρες τῆς ἑορτῆς[τῆς Σκηνοπηγίας] στάθηκε ὄρθιος ὁ Ἰησοῦς καὶ μὲ δυνατὴ φωνὴ εἶπε: ἐὰν κανεὶς αἰσθάνεται πόθο καὶ δίψα, ὄχι γιὰ ἀγαθὰ ὑλικὰ καὶ φθαρτά, ἀλλὰ γιὰ πνευματικὰ καὶ αἰώνια, γιὰ τὴν ἐσωτερικὴ γαλήνη καὶ τὴ μακαριότητα τῆς θείας ζωῆς, ἂς ἔλθει κοντά Μου μέσῳ τῆς πίστεως καὶ ἂς πίνει τὴν ἀλήθεια ποὺ προσφέρω, γιὰ νὰ ἱκανοποιηθοῦν ἔτσι οἱ πλέον μύχιοι καὶ εὐγενεῖς πόθοι του. Ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει σὲ Ἐμένα, σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους τῆς Γραφῆς, θὰ γίνει ἀστείρευτη πνευματικὴ πηγή· καὶ ἀπὸ τὴν καρδιὰ καὶ τὰ βάθη τῆς ψυχῆς του θὰ ἀναβλύζουν ποταμοὶ ἀπὸ ὁλόδροσο τρεχούμενο νερό, γιὰ νὰ ξεδιψᾷ ὄχι μόνο ὁ ἴδιος ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὅσοι ἔρχονται σὲ ἐπικοινωνία μὲ αὐτόν)»[:Ἰω.7 ,37-38]·[ἑρμηνευτικὴ ἀπόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].
Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Τετάρτης (Τῆς Μεσοπεντηκοστῆς) 10 ΜΑΪΟΥ 2023
14 Ἤδη δὲ τῆς ἑορτῆς μεσούσης ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς τὸ ἱερὸν καὶ ἐδίδασκε. 15 ἐθαύμαζον οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντες· Πῶς οὗτος γράμματα οἶδε μὴ μεμαθηκώς; 16 ἀπεκρίθη οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Ἡ ἐμὴ διδαχὴ οὐκ ἔστιν ἐμὴ, ἀλλὰ τοῦ πέμψαντός με· 17 ἐάν τις θέλῃ τὸ θέλημα αὐτοῦ ποιεῖν, γνώσεται περὶ τῆς διδαχῆς, πότερον ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν ἢ ἐγὼ ἀπ’ ἐμαυτοῦ λαλῶ. 18 ὁ ἀφ’ ἑαυτοῦ λαλῶν τὴν δόξαν τὴν ἰδίαν ζητεῖ, ὁ δὲ ζητῶν τὴν δόξαν τοῦ πέμψαντος αὐτόν, οὗτος ἀληθής ἐστιν, καὶ ἀδικία ἐν αὐτῷ οὐκ ἔστιν. 19 οὐ Μωϋσῆς δέδωκεν ὑμῖν τὸν νόμον; καὶ οὐδεὶς ἐξ ὑμῶν ποιεῖ τὸν νόμον. τί με ζητεῖτε ἀποκτεῖναι; 20 ἀπεκρίθη ὁ ὄχλος καὶ εἶπε· Δαιμόνιον ἔχεις· τίς σε ζητεῖ ἀποκτεῖναι; 21 ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Ἓν ἔργον ἐποίησα, καὶ πάντες θαυμάζετε διὰ τοῦτο 22 Μωϋσῆς δέδωκεν ὑμῖν τὴν περιτομήν, οὐχ ὅτι ἐκ τοῦ Μωϋσέως ἐστὶν, ἀλλ’ ἐκ τῶν πατέρων, καὶ ἐν σαββάτῳ περιτέμνετε ἄνθρωπον. 23 εἰ περιτομὴν λαμβάνει ἄνθρωπος ἐν σαββάτῳ, ἵνα μὴ λυθῇ ὁ νόμος Μωϋσέως, ἐμοὶ χολᾶτε ὅτι ὅλον ἄνθρωπον ὑγιῆ ἐποίησα ἐν σαββάτῳ! 24 μὴ κρίνετε κατ’ ὄψιν, ἀλλὰ τὴν δικαίαν κρίσιν κρίνατε. 25 Ἔλεγον οὖν τινες ἐκ τῶν Ἱεροσολυμιτῶν· Οὐχ οὗτός ἐστιν ὃν ζητοῦσιν ἀποκτεῖναι; 26 καὶ ἴδε παρρησίᾳ λαλεῖ, καὶ οὐδὲν αὐτῷ λέγουσι. μήποτε ἀληθῶς ἔγνωσαν οἱ ἄρχοντες ὅτι οὗτός ἐστιν ἀληθῶς ὁ Χριστός; 27 ἀλλὰ τοῦτον οἴδαμεν πόθεν ἐστίν· ὁ δὲ Χριστὸς ὅταν ἔρχηται, οὐδεὶς γινώσκει πόθεν ἐστίν. 28 ἔκραξεν οὖν ἐν τῷ ἱερῷ διδάσκων ὁ Ἰησοῦς καὶ λέγων· Κἀμὲ οἴδατε, καὶ οἴδατε πόθεν εἰμί· καὶ ἀπ’ ἐμαυτοῦ οὐκ ἐλήλυθα, ἀλλ’ ἔστιν ἀληθινὸς ὁ πέμψας με, ὃν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε· 29 ἐγὼ οἶδα αὐτόν, ὅτι παρ’ αὐτοῦ εἰμι κἀκεῖνός με ἀπέστειλεν. 30 Ἐζήτουν οὖν αὐτὸν πιάσαι, καὶ οὐδεὶς ἐπέβαλεν ἐπ’ αὐτὸν τὴν χεῖρα, ὅτι οὔπω ἐληλύθει ἡ ὥρα αὐτοῦ.
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2023
Ἑστὼς διδάσκει τῆς ἑορτῆς ἐν μέσῳ,
Χριστὸς Μεσσίας τῶν διδασκάλων μέσον.
Την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Παραλύτου πανηγυρίζει η Εκκλησία μας μία μεγάλη δεσποτική εορτή, την εορτή της Μεσοπεντηκοστής. Τα βυζαντινά χρόνια, η εορτή της Μεσοπεντηκοστής ήταν η μεγάλη εορτή της Μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και συνέτρεχαν κατ’ αυτή στον μεγάλο ναό πλήθη λαού. Δεν έχει κανείς παρά να ανοίξει την Έκθεση της Βασιλείου Τάξεως (Κεφ. 26) του Κωνσταντίνου Πορφυρογεννήτου για να δει το επίσημο τυπικό του εορτασμού, όπως ετελείτο μέχρι την Μεσοπεντηκοστή του έτους 903 μ.Χ. στον ναό του Αγίου Μωκίου στην Κωνσταντινούπολη, μέχρι δηλαδή την ημέρα που έγινε η απόπειρα κατά της ζωής του αυτοκράτορα Λέοντα ΣΤ’ του Σοφού (11 Μαΐου 903 μ.Χ.). Εκεί υπάρχει μία λεπτομερής περιγραφή του λαμπρού πανηγυρισμού, που καταλαμβάνει ολόκληρες σελίδες και καθορίζει με την γνωστή παράξενη βυζαντινή ορολογία, πως ο αυτοκράτωρ το πρωί της εορτής με τα επίσημα βασιλικά του ενδύματα και την συνοδεία του ξεκινούσε από το ιερό παλάτι για να μεταβεί στον ναό του αγίου Μωκίου, όπου θα ετελείτο η θεία λειτουργία. Σε λίγο έφθανε η λιτανεία με επί κεφαλής τον πατριάρχη, και βασιλεύς και πατριάρχης εισήρχοντο επισήμως στον ναό. Η θεία λειτουργία ετελείτο με την συνήθη στις μεγάλες εορτές βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Μετά από αυτήν ο αυτοκράτωρ παρέθετε πρόγευμα, στο οποίο έπαιρνε μέρος και ο πατριάρχης. Και πάλι ο βασιλεύς υπό τις επευφημίες του πλήθους «Εἰς πολλούς καί ἀγαθούς χρόνους ὁ Θεός ἀγάγει τήν βασιλείαν ὑμῶν» και με πολλούς ενδιαμέσους σταθμούς επέστρεφε στο ιερό παλάτι.