Μύστας Πάτερ σούς, ἐξεπαίδευσας τάχα.
Σὺν δυσὶν ἑβδομάτῃ Δομέτιος ἐλεύσθη μύσταις.
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
Τὴν «ἔνδοξον» καὶ «φρικτήν» Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου μας ἑορτάζει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 6 Αὐγούστου.
Γιὰ τὴν εἰσαγωγή μας στὸ πνεῦμα τῆς μεγάλης αὐτῆς ἑορτῆς καὶ «φαιδρᾶς πανηγύρεως» μᾶς προετοιμάζει ὁ Τίμιος Σταυρός, ποὺ προ-οδεύει (1η Αὐγούστου), καὶ συνοδεύει τὴν πορεία μας γιὰ 40 ὁλόκληρες μέρες μέχρι τὴν Ὕψωσή Του, στὶς 14 Σεπτεμβρίου.
Πράγματι, ἡ Μεταμόρφωση προηγεῖται τοῦ Σταυροῦ καὶ παραπέμπει σὲ Αὐτόν. Σύμφωνα μὲ τοὺς τρεῖς συνοπτικοὺς Εὐαγγελιστὲς ποὺ ὁμιλοῦν γι’ αὐτήν (Ματθ., ιζ’ 1-7, Μάρκ., θ’ 2-13, Λουκ. θ’ 28-36) καὶ τὴν σχετικὴ ὑμνογραφία, τὸ θαυμαστὸ αὐτὸ γεγονὸς συνέβη «πρὸ τοῦ πάθους». Ὁ Ἰησοῦς παρέλαβε τοὺς «προκρίτους μαθητάς», τὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο καὶ τὸν Ἰωάννη, τοὺς ὡδήγησε σὲ «ὄρος ὑψηλόν … καὶ μετεμορφώθη ἔμπροσθεν αὐτῶν» (Ματθ., ιζ’ 1).
Η μέθοδος του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου
Για να αποκτήσουμε αδιάλειπτη προσευχή, πρέπει να κάνουμε το εξής. Ας πούμε, ξύπνησες το πρωί. Ας ο νους σου θα ανεβάσει την προσευχή στον Θεό και θα πει: «Ευχαριστώ Συ, Θεέ μου που μου χάρισες ακόμα μια ημέρα». Θα μπορούσες να πεθάνεις. Αφού τόσοι άνθρωποι ξαπλώνουν το βράδυ και την επόμενη μέρα δεν ξυπνάνε.
Όταν πλένεσαι το πρωί, να λες: «Ευχαριστώ Συ, Κύριε, που μου έδωσες αυτό το εκπληκτικό στοιχείο, το νερό, το οποίο με καθαρίζει και είναι ευεργετικό για την υγεία των ανθρώπων». Όταν ντύνεσαι, ο νους σου ας αφιερώσει ξανά το λογισμό στον Θεό: «Ευχαριστώ, Συ, Κύριε, για αυτά τα ρούχα που καλύπτουν τη γύμνια του σώματός μου από την κακοκαιρία». Και έτσι, σε όλα, ό, τι κι αν κάνεις, έχεις ασταμάτητη προσευχή. Αυτός ο τρόπος ζωής είναι προσιτός για τον απλό άνθρωπο.
Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης
Αμβλώσεις: Όποτε εισέρχεται στον δημόσιο διάλογο το θέμα του περιορισμού των αμβλώσεων, έχουμε δει όλοι ότι ένας ολόκληρος ιδεολογικός μηχανισμός ξεσηκώνεται ακαριαία για να καταδικάσει τους υπερασπιστές της ανθρώπινης ζωής.
ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΝ (Ματθ. 17,5)
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«ΑΥΤΟΥ ΑΚΟΥΕΤΕ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 6-8-1988]
(Γ103β)
Ὁ σκοπὸς μιᾶς ἑορτῆς, ἀγαπητοί μου, εἶναι νὰ ξαναζωντανέψει ἕνα γεγονὸς καὶ νὰ δημιουργήσει, ἂν τοῦτο βέβαια εἶναι δυνατόν, τὰ ἴδια βιώματα, ὅπως ὅταν τὸ γεγονὸς ἐλάβαινε χώρα.
Ἔτσι, ὅταν οἱ μαθηταὶ Πέτρος, Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης εἶδαν τὸ ὑπερφυὲς αὐτὸ θαῦμα τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου, ἐκινήθησαν ἀνάμεσα σὲ δύο ἀκραῖα αἰσθήματα. Αὐτὰ ποὺ μέσα στὴν Ἱστορία καλεῖται ὁ κάθε πιστός, ὅπως σᾶς εἶπα, αὐτὸς ὁ σκοπὸς τῶν ἑορτῶν, νὰ κινηθεῖ. Ἦταν ἡ γοητεία τῆς θέας, ὥστε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος νὰ φθάσει νὰ ζητήσει ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ μείνουν γιὰ πάντα στὸ Θαβώρ. Ἀλλὰ καὶ ὁ τρομακτικὸς φόβος, ὥστε νὰ πέσουν πρηνεῖς, ὅπως πολὺ ὡραία τὸ ἐκφράζει κατὰ δυναμικότατον τρόπον ἡ βυζαντινὴ ἁγιογραφία, ὅταν ἄκουσαν τὴν φωνὴν τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς ἀπὸ τὸ κέντρον τῆς νεφέλης: «Καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτος ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε». «Καὶ νά, φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης, ἡ ὁποία ἔλεγε: Αὐτὸς εἶναι ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός -δηλαδὴ ὁ Ἰησοῦς- εἰς τὸν Ὁποῖον ἀναπαύομαι· Αὐτὸν νὰ ἀκοῦτε».
Κατ’ ακρίβεια, πάντως, η κ. Καϊλή δεν αποφυλακίστηκε, αλλά τέθηκε σε αυστηρό κατ’ οίκον περιορισμό, υπό καθεστώς ηλεκτρονικής επιτήρησης, με την χρήση πρόσφορων ηλεκτρονικών μέσων (βραχιολάκι).
Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ[:Ματθ.17,1-13]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον καὶ Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην(:ύστερα από έξι ημέρες ο Ιησούς πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του)»[Ματθ.17,1]. Άλλος όμως ευαγγελιστής, ο Λουκάς, λέγει ότι τους παρέλαβε μετά από οκτώ ημέρες, χωρίς αυτό να έρχεται σε αντίθεση προς αυτά που λέγει ο Ματθαίος, αλλά αντιθέτως μάλιστα και συμφωνεί πάρα πολύ[βλ. Λουκά 9,28: «Ἐγένετο δὲ μετὰ τοὺς λόγους τούτους ὡσεὶ ἡμέραι ὀκτὼ καὶ παραλαβὼν τὸν Πέτρον καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος προσεύξασθαι(:Οκτώ περίπου ημέρες από τότε που είπε τα λόγια αυτά ο Ιησούς, πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί)»· διότι ο μεν Λουκάς συμπεριέλαβε και την ημέρα που τους είπε τα παραπάνω λόγια και την ημέρα που τους ανέβασε στο όρος, ενώ ο Ματθαίος ανέφερε μόνο τις ενδιάμεσες ημέρες.
Ὁ Θεόδωρος Β’ Λάσκαρης, συνθέτης τοῦ Μεγάλου Παρακλητικοῦ Κανόνος στὴν Παναγία, παρουσιάζει, μέσα ἀπὸ ὑπέροχες ποιητικὲς εἰκόνες, τὶς δυσκολίες τοῦ βίου του: «Νέφη τῶν λυπηρῶν ἐκάλυψαν τὴν ἀθλίαν μου ψυχήν», «ἐκύκλωσαν αἱ τοῦ βίου μου μὲ ζάλαι, ὥσπερ μέλισσαι κηρίον, Θεοτόκε», «τῶν λυπηρῶν ἐπαγωγαὶ χειμάζουσιν τὴν ταπεινήν μου ψυχήν».
α) τά σεμινάρια πρός Οὐκρανούς «κληρικούς» (μαντέψτε ποιᾶς συμμορίας) πού πραγματοποιεῖ ἡ μητρόπολη Δημητριάδος σέ συνεργασία φυσικά μέ τή μεταπατερική διαβολοακαδημία τοῦ Βόλου καί μέ τίς εὐλογίες ἐννοεῖται τοῦ Βαρθολομαίου (δηλαδή πλέον δέν συναυλιζόμαστε καί δέν συλλειτουργοῦμε μόνο μέ τό ἀχειροτόνητο σκυλολόϊ τοῦ Ἐπιφάνιου, ἀλλά τό ἐφοδιάζουμε πιά καί μέ «υἱούς γεένης διπλοτέρους ἡμῶν»),
β) τήν «Πράσινη Ἐνορία» πού λειτουργεῖ στήν ἴδια μητρόπολη, προφανῶς καί πάλι εὐχαῖς καί πρεσβείαις τοῦ γνωστοῦ καί ὡς Πράσινου Πατριάρχη (ὅλες αὐτές οἱ πράσινες γελοιότητες θυμίζω ὅτι εἶναι βασικό γρανάζι τῆς νεοεποχίτικης ἀτζέντας),
γ) τήν παρουσία ἐπιδεικτικά συμπροσευχόμενου (καί διά μικροφώνου) παπικοῦ καρδινάλιου ἐν μέσῳ Θείας Λειτουργίας πού τελέστηκε σέ ὀρθόδοξο ναό στόν Πόρο καί στήν ὁποία χοροστάτησε ὁ διαβόητος Ἐλπιδοφ(θ)όρος (λόγος ἐπαρκέστατος ἱεροκανονικά γιά νά ξηλωθοῦν καί νά ξυριστοῦν ἄμεσα ὅλοι ὅσοι βρίσκονταν ἐκεῖ μέσα - ἕως καί τόν τελευταῖο διάκο) καί
Καί σέ αὐτά ἀσφαλῶς θά προσθέσω καί τή νέα προδοσία γιά τήν ὁποία εἶμαι βέβαιος ὅτι ἔρχεται ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς (;) Συνόδου στό μεῖζον θέμα τῶν νέων ταυτοτήτων, γιά τίς ὁποῖες πρό ἡμερῶν ἐνημερώθηκαν ἀπό τόν (ἤδη ἀπελθόντα) Μηταράκη ὁ πρώην ἀνήμερος (καί νῦν προσκυνημένος) «Λέων τῆς Ὀρθοδοξίας» καί ὁ ἐν Σέρραις ὁμόλογός του καί πῆραν (λέει) διαβεβαιώσεις ὅτι δέν ὑφίσταται πρόβλημα μέ αὐτές. Στό θέμα αὐτό βεβαίως δέν ὑπάρχει ἀκόμη ἐπίσημη συνοδική ἀπόφαση καί ἀνακοίνωση, ἀλλά ὅποιος περιμένει ἀντίδραση ἀπό τούς ταλαίπωρους πού ἔχουν καταντήσει ἐδῶ καί χρόνια παιχνιδάκι καί περίγελως στά χέρια τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας (ὅπως εἴδαμε καί στήν ἐποχῇ τῆς ψευτοπανδημίας), ζεῖ προφανῶς σέ παράλληλο σύμπαν. Ἤδη μάλιστα θυμίζω τήν ἀνεκδιήγητη δήλωση τοῦ Καστορίας ὅτι οἱ νέες ταυτότητες εἶναι μόνο πολιτικό θέμα καί ὄχι πνευματικό.
Καί δέν ὑπάρχει φυσικά κανένα φῶς στό βάθος τοῦ τοῦνελ. Μόνο σκοτάδι. Τήν ὥρα πού ἡ πατρίδα καίγεται (μεταφορικά καί κυριολεκτικά) καί ὁ λαός μας βουλιάζει στήν παρακμή, διαστροφή καί τήν παράνοια, ἀποδεικνύεται γιά πολλοστή φορά ὅτι οἱ ποιμένες του, αὐτοί πού ἀνέλαβαν ἐκ Θεοῦ τό ἔργο τῆς καθοδήγησης καί τῆς διαφύλαξής του, εἶναι οἱ κατ' ἐξοχήν πού τόν σπρώχνουν - καί δή ἐν πλήρει συνειδότι - ὁλοένα καί πιό βαθιά στήν ἄβυσσο...
«Πᾶνος»
Η Μεταμόρφωση του Κυρίου Ιησού Χριστού[:Β΄Πέτρ.1,10-19]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ
«Διὸ μᾶλλον, ἀδελφοί, σπουδάσατε βεβαίαν ὑμῶν τὴν κλῆσιν καὶ ἐκλογὴν ποιεῖσθαι· ταῦτα γὰρ ποιοῦντες οὐ μὴ πταίσητέ ποτε(: Γι'αυτό, αδελφοί, καταβάλλετε μεγαλύτερη προσπάθεια, με περισσότερη σπουδή και επιμέλεια, ώστε, αποκτώντας τις αρετές αυτές, να διασφαλίσετε και να σταθεροποιήσετε την κλήση σας και την εκλογή σας. Διότι όταν ασκείτε τις αρετές αυτές, δεν θα σκοντάψετε ποτέ πάνω σε κάποιο εμπόδιο, αλλά θα φθάσετε με ασφάλεια στο τέρμα της σωτηρίας σας)» [Β΄Πε.1,10].
Θα ήθελα να πω ακόμη μια φορά ότι ο Θεός έκανε εμάς τους ανθρώπους όχι βέβαια για να ζούμε όπως ζούμε. Η ζωή έχει πάρει τώρα εντελώς άλλο δρόμαο, από εκείνον στον οποίο μας έβαλε ο Θεός. Γι’ αυτό οι άνθρωποι δεν μπορούν να ταιριάξουν τη ζωή τους με αυτό που θέλει ο Θεός και γι’ αυτό είναι συνέχεια εκτεθειμένοι. Μόνο οι άγιοι μπαίνουν στον δρόμο που ο Θεός όλους μας έβαλε και συντονίζουν τη ζωή τους με το θέλημα του Θεού. Οι άλλοι είμαστε αφύσικοι, όσο κι αν μας φαίνεται ότι ζούμε φυσιολογικά· είμαστε εκτός αληθείας, είμαστε στην πλάνη, είμαστε εκτός πραγματικότητος.
Ψεύτες και απατεώνες του κοινού Ποινικού Δικαίου.
Σύμφωνα με τα ΦΕΚ 1476Β/27-4-2018 & ΦΕΚ 824Β/17-2-2023 που ισχύουν, τα νέα έγγραφα ταυτοπροσωπίας, θα έχουν ζώνη μηχανικής ανάγνωσης, και RFID τσιπ, στα οποία θα καταχωρούνται δεδομένα από τρίτους, τα οποία θα αλλάζουν κατά την διάρκεια χρήσης του εγγράφου, και τα οποία δεν μπορεί να αναγνώσει ο κάτοχος του εγγράφου, ο οποίος ωστόσο καλείται να το υπογράψει.