Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Ἀνεκδίηγητοι "εἰδικοί", ἀξιοθρήνητοι ποιμένες»

Κατακεραύνωσε τον Αλεξανδρουπόλεως ο Δρ βυζαντινής ιστορίας Νεκτάριος Δαπέργολας

Το εδώ και χρόνια επίμαχο θέμα της εξαπάτησης των πολιτών με την προσχηματική επίκληση της (δήθεν) επιστήμης ήταν το κύριο θέμα της προχτεσινής (22/9) συζήτησης του Νεκτάριου Δαπέργολα με τον Στέφανο Δαμιανίδη στον FOCUS FM, με αφορμή μία νέα ψευδοεπιστημονική τερατολογία ότι οι πλημμύρες στη Θεσσαλία πιθανώς θα οδηγήσουν σε μελλοντική αύξηση των καρδιοπαθειών (φυσικά ούτε λόγος και πάλι για την κύρια πραγματική αιτία, σε μία περιοχή μάλιστα όπου κάνουν κυριολεκτικά θραύση οι ξαφνικίτιδες). 
 
Δεν έλειψαν πάντως από τη συζήτηση οι αναφορές και σε άλλα σοβαρά ζητήματα της τρέχουσας ζοφερής πραγματικότητας τόσο στο πολιτικό όσο και στο εκκλησιαστικό πεδίο. 

Γέροντας Άνθιμος Αγιαννανίτης: Ας προσευχόμαστε λοιπόν όλοι, διότι χανόμαστε!


Σήμερα διερχόμαστε την χειρότερη κρίση από κτίσεως κόσμου. Βλέπετε τους ανθρώπους, ενώ ο Θεός έδωσε τη σοφία για το αγαθό, αυτοί την καταχρώνται για το πονηρό. Έχουν αποθηριωθεί, πράγμα που δεν συμβαίνει στα θηρία.

Κανένα καλό δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς τη μετάνοια. Ας ανατρέξουμε στην Παλαιά Διαθήκη στο εξής περιστατικό. Λέει ο προφήτης Ιωνάς: «Ακόμη τρεις ημέρες και η Νινευΐ καταστρέφεται». Τι έκαναν τότε οι Νινευΐτες; Μετανόησαν και νήστεψαν οι πάντες, ακόμη και τα ζώα τους. Το ίδιο και μείς, ας υψώσουμε τους νοητούς οφθαλμούς μας προς τον Θεό, να ζητήσουμε το θείο έλεος για μας, το Έθνος, την Εκκλησία, τον κόσμο ολόκληρο, λέγοντας: «Κύριε, κατάπεμψον το έλεός σου επί τον λαόν σου και συγχώρησον ημάς τους αμαρτωλούς και όλον τον κόσμον σου».

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Προπαγάνδα από ταχυδακτυλουργό τσίρκου στην ελληνική κωμωδία «Το δόλωμα της ΔΕΘ»

Μαθήματα εφαρμοσμένης προπαγάνδας / Μάθημα 6ο
 
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών
 

Η ομιλία του Κυρ. Μητσοτάκη στην 87η ΔΕΘ κατέδειξε για μία ακόμη φορά ότι είναι ένας φανατικός, αμετανόητος και πολεμοχαρής προπαγανδιστής, που θυμίζει ταχυδακτυλουργό τσίρκου1.

Ήδη από το πρώτο λεπτό της ομιλίας του έσπευσε να καλύψει την μαύρη εικόνα της πλημμυρισμένης Θεσσαλίας με το τεχνητό-λευκό πέπλο της «τεράστιας επιτυχίας, την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας ύστερα από 14 χρόνια». Το προπαγανδιστικό του παραλήρημα συνεχίσθηκε με επίκληση των κατορθωμάτων της κυβέρνησής του στον τομέα του τουρισμού όπου κατεγράφησαν «περισσότερα έσοδα και επισκέπτες ακόμη και σε σχέση με το 2019».

Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†): Περί μετανοίας

 
 
Ο πρώτος λόγος του Κυρίου, καθώς άρχισε το κήρυγμά του, ήταν «μετανοείτε και πιστεύετε εν τω Ευαγγελίω» (Μαρκ. 1:15). Δεν είπε “μετανοήσατε” αλλά είπε “μετανοείτε”, πράγμα που σημαίνει ότι η μετάνοια είναι για όλους μας υπόθεση ζωής ολοκλήρου. Γι’ αυτό και ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στην ομιλία του κατά την Παραμονή των Φώτων λέγει, ότι η μετάνοια είναι «και αρχή και μεσότης και τέλος της των Χριστιανών πολιτείας». Και όσο πιο πολύ κανείς αισθάνεται την αμαρτωλότητά του, τόσο και μετανοεί καλύτερα και περισσότερο. Και γι’ αυτό βλέπουμε αυτό το μεγάλο σημείο – μυστήριο μπορεί να πει κανείς – στη ζωή των Αγίων, οι οποίοι ενώ έχουν φθάσει πολύ κοντά στον Θεό, όμως έχουν μία πραγματική μετάνοια, ένα πνεύμα μετανοίας το οποίο μας εκπλήσσει, διότι εμείς βλέπουμε την αγιότητα της ζωής τους αλλά και την άκρα ταπείνωση και την μεγάλη μετάνοιά τους.

Η ταπείνωση του οσίου Σεργίου του Ραντονέζ


Η μεγάλη ταπείνωση του οσίου Σεργίου και το πατρικό του ενδιαφέρον για τους αδελφούς φαίνεται και από το επόμενο παράδειγμα:

Όταν πρωτοήλθε στην έρημο διάλεξε ένα τόπο άνυδρο, για να προμηθεύεται το νερό από μεγάλη απόσταση και να σκληραγωγεί έτσι περισσότερο το σώμα του. Όταν όμως με το θέλημα του Θεού αυξήθηκαν οι αδελφοί και δημιουργήθηκε μοναστήρι, άρχισε να παρατηρείται μεγάλη έλλειψη νερού, που έπρεπε να το φέρνουν από μακριά και με μεγάλο κόπο. Μερικοί λοιπόν βαρυγκόμησαν:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ἡ Ὁσία Εὐφροσύνη 

 
Τὸ θῆλυ κρύπτεις ἀνδρικῶς Εὐφροσύνη,
Καὶ κρυπτὰ τὸν βλέποντα Δεσπότην βλέπεις.
Εἰκάδα Εὐφροσύνη κατὰ πέμπτην πότμον ὑπέστη.

Ἦταν μοναχοκόρη καὶ πολὺ πλούσια. Ὃ πατέρας της Παφνούτιος ἦταν ὁ πλουσιότερος τῆς Ἀλεξάνδρειας καὶ μαζὶ μὲ τὴν σύζυγό του διακρίνονταν γιὰ τὴν θερμὴ πίστη τους στὸν Θεό.

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

Το Mοναστήρι της Αγίας Θέκλας στη Μααλούλα της Συρίας


(σ.σ. Ἡ Ἁγία Θέκλα ἑορτάζει σήμερα 24 Σεπτεμβρίου)
 
Το ορθόδοξο μοναστήρι της Αγίας Θέκλας (Mar Taqla) στη Μααλούλα ανήκει στο Πατριαρχείο Αντιοχείας και είναι ένα από τα παλαιότερα μοναστήρια στη Συρία, αφού ιδρύθηκε κατά τον 4ο αιώνα.

Το σύγχρονο μοναστήρι είναι χτίσμα του 18ου αιώνα και φιλοξενεί περί τις 25 μοναχές, οι οποίες διευθύνουν εντός της μονής οικοτροφείο, σχολείο κι εργαστήριο εργόχειρων, όπου ζουν, διδάσκονται κι εκπαιδεύονται ορφανά κορίτσια.

Στο νότιο μέρος του μοναστηριού βρίσκεται ο ναός που είναι αφιερωμένος στην Αγία Θέκλα.

Ἰωάννης Πελίτης: Ὁρόσημο ἄκρας εὐθύνης


Γράφει ὁ Ἰωάννης Πελίτης Θεολόγος
 
Ζωὲς πνιγμένες δυὸ φορὲς καὶ μόχθος γενεῶν σὲ μιὰ ριπή. Καὶ πάλι πλάτη ὁ λαὸς κι᾿ ἂς τὸν ληστέψουν πάλι τυμβωρύχοι ποὺ καραδοκοῦν νὰ θησαυρίσουν ἀπ᾿ τὴν συμφορά – ἀρχαία συνήθεια τους. Ξανὰ πισώπλατα ἡ Ἑλλάδα ἀπ᾿ τοὺς δειλοὺς ποὺ τοὺς ξερνάει πάντα τὸ φῶς. Ποιά ἐκδίκηση νὰ ἡσυχάση τὴν ὀργὴ γιὰ τὸ ἔγκλημα ποὺ τὰ σημεῖα δείχνουν προμελέτη ὅπως καὶ στὶς πυρκαγιές. Ἂν κυβερνοῦσαν Ἕλληνες δὲν θὰ ὑπῆρχε ἀντιμνημόνιο γιὰ τὸ ψευτοχρέος, ἀντι- HAARP γιὰ τὶς πλημμύρες καὶ τὰ χιόνια καὶ ἀντι – λέϊζερ γιὰ τὶς πυρκαγιές, τὰ σκοτεινά τους ἀρχηγεῖα; Γιὰ ὅσους βλέπουν πέρα ἀπ᾿ τὴν μύτη τους: Οὔτε τὰ σύνορα στρατός, τὰ δάση οἱ πυροσβέστες, οὔτε ἀπὸ σεισμοὺς (μὲ διοχέτευση κραδασμῶν στὰ ἐνεργὰ ρήγματα), οὔτε ἀπὸ λαθροεισβολεὶς καὶ ἐμβόλια ἡ κυβέρνηση τῆς λαθροχειρίας καὶ ἡ ἀντιπολίτευση μὲ ἄπραγους «ὁραματισμούς», συναυτουργοὶ στὴ συστημικὴ (ἰδιαίτερα τὴν πνευματικὴ) ἐξόντωση τῶν Ἑλλήνων μὲ προκάλυμμα παπαγαλάκια. Ἂς φυλάξει ὁ Θεός τοὺς ἐπιζήσαντες ἀπὸ ἀπόγνωση θανάσιμη.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ [: Β΄ Τιμ. 3,10-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΟΙ ΠΟΝΗΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» [24-9-1989] [Β223]


ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ[: Β΄Τιμ.3,10-15]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

      σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά με θέμα:

                            «ΟΙ ΠΟΝΗΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ»

                                 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 24-9-1989]

[Β223]

       Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, γράφει στην Β΄ του προς Τιμόθεον επιστολή του που ακούσαμε σήμερα, από την Ρώμη, κάπου στα 66-67 μ.Χ. φυσικά. Είναι η τελευταία του επιστολή. Και θεωρείται το κύκνειον άσμα του, γιατί ο Απόστολος Παύλος μετά εμαρτύρησε στη Ρώμη, την ιδίαν χρονολογία, δηλαδή το 67 με 68.

«Ἡ αἵρεση τῆς Βαπτισματικῆς θεολογίας»

(Β΄ Πέτρ. 2,1: «καὶ ἐν ὑμῖν ἔσονται ψευδοδιδάσκαλοι οἵτινες παρεισάξουσιν αἱρέσεις ἀπωλείας)
 
Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
Ἀναμφίβολα, ὁ χαρακτηρισμός τοῦ Τέοντορ Ἀντόρνο (κοινωνιολόγος) γιὰ τὸν φιλόσοφο Γκεὸργκ Λούκατς, μεταφέρεται χωρὶς προχειρότητα καὶ στὸν δέσμιο μὲ τὴν ἁλυσίδα τῆς αἱρέσεως «Ἐπίσκοπο» Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα. Γράφει ὁ Ἀντόρνο (Adorno):
 
«Χτυπιέται στὶς ἁλυσίδες του καὶ φαντάζεται πὼς ὁ τριγμός τους σημαίνει τὴν προέλαση τοῦ Παγκοσμίου Πνεύματος» (Βλέπε Th. Adorno, NotenZurLiteruturII, Φραγκφούρτη 1970, σέλ. 185).
 
Ἡ ἄρνηση τῆς μοναδικότητος τοῦ παραδοσιακοῦ (ὀρθοδόξου) Βαπτίσματος («ἕν Βάπτισμᾳ») ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Ζηζιούλα, εἶναι αἱρετικὴ πράξη στὴν ἐννοιολογική της δομή, ποὺ τὴν προέκτεινε ὡς «θεωρία τῆς Βαπτισματικῆς ἑνότητας» μὲ τοὺς αἱρετικούς, ποὺ πιστεύουν ὅτι ἔχουν βάπτισμα στὸ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἐμεῖς θά Τόν δεχθοῦμε στό πλοῖο τῆς ζωῆς μας;


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

    

Ὅπως τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Ματθαίου, κατὰ τὴν θερινὴ περίοδο, ξεκινάει μὲ τὴν ἀρχὴ τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου καὶ τὴν κλήση τῶν πρώτων μαθητῶν «παρὰ τὴν λίμνην τῆς Γεννησαρέτ» (Ματθ., δ’ 18-23), ἔτσι καὶ τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Λουκᾶ, κατὰ τὴν φθινοπωρινὴ περίοδο, ξεκινάει καὶ πάλι «ἀπὸ τὴν ἀρχή», μὲ τὴν κλήση τῶν πρώτων μαθητῶν ἀπὸ τὸν Κύριο «παρὰ τὴν λίμνην Γεννησαρέτ» (Λουκ. ε’ 1).

Ο ρόλος, οι ευθύνες και τα αδιαμφισβήτητα δικαιώματα των γονέων

 

Έχουν τα παιδιά ανάγκη καθοδήγησης; Ποιος έχει την ικανότητα και τη δικαιοδοσία να τα κατευθύνει; Είναι οι γονείς ξεπερασμένοι;

Οι γονείς έχουν αποδεδειγμένα την ισχυρότερη δέσμευση, τη μεγαλύτερη προσφορά και τα πλέον ανιδιοτελή κίνητρα στην ανατροφή, υποστήριξη και καθοδήγηση των παιδιών τους. Αυτός ο μοναδικός και αναντικατάστατος ρόλος, τους παράσχει το θεμελιώδες δικαίωμα να κατευθύνουν εκείνοι την ανατροφή των παιδιών τους.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά «ΚΑΝΕ ΑΡΧΗ» [23-9-1990]


ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

      σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά με θέμα:

                                        «ΚΑΝΕ  ΑΡΧΗ»

                                 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-9-1990]

    Η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, την πρώτη Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, κάνει αρχή ευαγγελικών περικοπών από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο. Αλλά και το περιεχόμενο της ευαγγελικής περικοπής σήμερα αναφέρεται στην αρχή του δημοσίου έργου του Κυρίου μας και την εκλογή των πρώτων μαθητών Του.  Γι' αυτό και εμείς σαν θέμα σήμερα να έχουμε τη σημασία ενός ξεκινήματος σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής μας. Και μάλιστα ιδιαίτατα στον τομέα της σωτηρίας μας.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Α΄ Λουκᾶ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος βαρύς - Ἑωθινόν Ε´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 12 - 35

12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός. 13 Καὶ ἰδοὺ δύο ἐξ αὐτῶν ἦσαν πορευόμενοι ἐν αὐτῇ τῇ ἡμέρᾳ εἰς κώμην ἀπέχουσαν σταδίους ἑξήκοντα ἀπὸ Ἱερουσαλήμ, ᾗ ὄνομα Ἐμμαοῦς. 14 καὶ αὐτοὶ ὡμίλουν πρὸς ἀλλήλους περὶ πάντων τῶν συμβεβηκότων τούτων. 15 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ ὁμιλεῖν αὐτοὺς καὶ συζητεῖν καὶ αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἐγγίσας συνεπορεύετο αὐτοῖς· 16 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτῶν ἐκρατοῦντο τοῦ μὴ ἐπιγνῶναι αὐτόν. 17 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Τίνες οἱ λόγοι οὗτοι οὓς ἀντιβάλλετε πρὸς ἀλλήλους περιπατοῦντες καί ἐστε σκυθρωποί; 18 ἀποκριθεὶς δὲ ὁ εἷς, ᾧ ὄνομα Κλεόπας, εἶπε πρὸς αὐτόν· Σὺ μόνος παροικεῖς ἐν Ἱερουσαλὴμ καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν αὐτῇ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις; 19 καὶ εἶπεν αὐτοῖς·

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ἡ Ἁγία Θέκλα ἡ Ἰσαπόστολος

 
Αὐτὸς σε σῴζει Θέκλα ῥήξας τὴν πέτραν,
Οὗ τῷ πάθει πρὶν ἐρράγησαν αἱ πέτραι.
Πέτρη ἀμφὶ τετάρτην εἰκάδα δέξατο Θέκλην.


Γεννήθηκε ἀπὸ εἰδωλολατρικὴ οἰκογένεια στὸ Ἰκόνιο. Μνηστεύθηκε μὲ κάποιο νέο, τὸ Θάμυρη, μὲ τὸν ὁποῖο ἔμελλε νὰ συζευχθεῖ.

Ἐν τῷ μεταξὺ ἦλθε στὸ Ἰκόνιο ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ κήρυττε τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ στὸ σπίτι ἐνὸς εὐσεβῆ ἄνδρα, τοῦ Ὀνησιφόρου, μετέπειτα ἀποστόλου († 7 Σεπτεμβρίου). Ἡ συνεχὴς προσέλευση στὸ θεῖο κήρυγμα προσείλκυσε τὴν προσοχὴ τῆς Θέκλας. Καὶ κάποια νύκτα, μέσα στὸ ἀκροαζόμενο πλῆθος ἦταν καὶ αὐτή. Τὰ λόγια ποὺ ἄκουσε τὴν τράβηξαν τόσο πολύ, ὥστε τὴν ἔκαναν νὰ ἐπανέλθει πολλὲς φορὲς νὰ ἀκούσει τὸν Ἀπ. Παῦλο.

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Νεομάρτυς Ίωάννης ὁ ἐξ Ἀγαρηνῶν. ὁ Βραχωρίτης

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἀνάμεσα στὴ χορεία τῶν Νεομαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας μας ὑπάρχουν καὶ κάποιοι οἱ ὁποῖοι χαρακτηρίζονται: «ἐξ Ἀγαρηνῶν». Πρόκειται γιὰ πολλοὺς τούρκους μουσουλμάνους, οἱ ὁποῖοι, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς τουρκοκρατίας, ἀσπάσθηκαν τὸν Χριστιανισμὸ καὶ ἀξιώθηκαν τοῦ μαρτυρίου.
 
Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος νεομάρτυρας Ἰωάννης ὁ ἐξ Ἀγαρηνῶν, ὁ Βραχωρίτης, τοῦρκος στὴν καταγωγή, γιὸς τοῦ φημισμένου Σεΐχη τῆς Κόνιτσας καὶ δερβίσης, δηλαδὴ θρησκευτικὸς ἀρχηγὸς καὶ δάσκαλος τῆς περιοχῆς. Γεννήθηκε περὶ τὸ 1780 στὴν Κόνιτσα καὶ ὀνομαζόταν Χασάν. Ὁ πλούσιος καὶ εὐγενὴς πατέρας του φρόντισε νὰ τοῦ ἐμπεδώσει τὶς ἀρχὲς τοῦ Ἰσλὰμ καὶ νὰ σπουδάσει κοντὰ σὲ ξακουσμένους ἱεροδιδασκάλους τοῦ Ἰσλάμ. Κατόπιν τὸν ἔστειλε στὰ Γιάννενα, ὅπου σὲ ἡλικία εἴκοσι ἐτῶν ἔγινε καὶ αὐτὸς δερβίσης. Ὁ Ἀλὴ Πασᾶς ἐκτίμησε τὰ χαρίσματά του καὶ τὶς ἱκανότητές του καὶ τὸν ἔστειλε στὸν διοικητὴ τῆς Αἰτωλοακαρνανίας Γιουσοὺφ Ἀράπη, νὰ ὑπηρετήση στὴν αὐλή του, στὸ Βραχώρι (σημερινὸ Ἀγρίνιο), ὡς δερβίσης. Ἐκεῖνος τὸν δέχτηκε μὲ χαρά, διότι ἦταν καὶ φίλος τοῦ πατέρα του, ἀναθέτοντάς του τὴν θρησκευτικὴ ἐπιστασία τῆς περιοχῆς, διδάσκοντας τὸ Κοράνιο καὶ στηρίζοντας τοὺς μουσουλμάνους.

Ο "ψηφιακός μετασχηματισμός" της Ρωσίας: Ελάτε να δείτε

Τα βιομετρικά συστήματα πληρωμών θα είναι διαθέσιμα σε ένα "ευρύ φάσμα πολιτών" από τον Δεκέμβριο.
 
Όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο
 
Μετάφραση ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ

Τα πράγματα γίνονται πολύ ψηφιακά στη Ρωσία. Για την ευκολία της ανάγνωσής σας, αποφάσισα να συγκεντρώσω σημαντικές ενημερώσεις σχετικά με τον "ψηφιακό μετασχηματισμό" της Ρωσίας σε μια ενιαία ανάρτηση στο ιστολόγιο. Σας ευχαριστώ για την ανάγνωση και να έχετε μια χαλαρωτική Παρασκευή.

-Riley

Ο Πούτιν υπογράφει διάταγμα για τη δημιουργία ενός "ψηφιακού" εγχώριου διαβατηρίου

Συγκλονιστική ἱστορία : Ὅταν “Ἐξαναγκάζεις” τόν Θεό


Μὲ τὰ λόγια αὐτὰ ἄρχισε ὁ γέροντας Πνευ­ματικὸς νὰ διηγεῖται στὸ πνευματικοπαίδι του μιὰ προσωπική του ἐμπειρία ἀπὸ κάποιον θεοφοβούμενο ἄνθρωπο παλαιὰ στὴ Μυτιλήνη.

–Ποὺ λές, Μιχάλη τὸν λέγανε. Τὸν ἤξερα ἐγὼ προσωπικά. Στὴ Μυτιλήνη ζοῦ­σε, σ’ ἕνα κεφαλοχώρι. Ἄνθρωπος τί­­μιος, ἐργάτης, μὲ φόβο Θεοῦ πάνω του. Οἰκοδόμος ἦταν. Μεροδούλι – μεροφάι.

Ὅλη τὴ μέρα στὴ δουλειά, καὶ τὸ βρά­δυ στὸ σπίτι, στὴν οἰκογένειά του. Εἶ­χε γυναίκα καὶ ὀχτὼ παιδιά. Οὔτε ἕνα, οὔτε δύο. Ὀχτὼ τοῦ Θεοῦ τὰ εἶχε. Ἡ γυναίκα του δὲν ἐργαζόταν. Καὶ νά ’θελε, ποῦ νὰ εὐκαιρήσει μὲ ὀχτὼ παιδιά; Ἕνα ἡμερομίσθιο, καὶ μ’ αὐτό, μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ, τά ’βγαζαν πέρα. Δὲν τοὺς ἄφηνε ὁ Θεός.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Ο γνωστός stand up comedian Αλέξανδρος Τσουβέλας δέχτηκε σφοδρή υβριστική επίθεση επειδή...



Ένα γεγονός που για τον πολύ κόσμο πέρασε απαρατήρητο λόγω των καταστροφών που έπληξαν τη χώρα μας, δείχνει τη μανιασμένη λύσσα που διακατέχει ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας μας, απέναντι σε καθετί που σχετίζεται με την Ορθόδοξη πίστη. Δείχνει ακόμα το πόσο πολύ απέχουμε σαν κοινωνία από την αληθινή μετάνοια που θα έπρεπε να μας συντροφεύει στους δύσκολους καιρούς που μας περιμένουν μπροστά μας.

Σε αυτές τις μέρες της εθνικής συμφοράς που θα έπρεπε να στρέφεται η διάνοιά μας ακόμα περισσότερο στον Θεό, κάποιοι μασούν τις γλώσσες τους από μίσος γιατί δεν αντέχουν να βλέπουν εκκλησίες να χτίζονται και θέλουν μόνο να τις βλέπουν να καταστρέφονται.

Ο ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου Μεθόδιος μαζί με άλλους 41 κληρικούς και μοναχούς κατά των νέων ταυτοτήτων!


 
Επιστολή προς τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τους Μητροπολίτες αυτής, απέστειλαν 42 κληρικοί και μοναχοί, μεταξύ των οποίων ο ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου αρχιμανδρίτης Μεθόδιος και η συνοδεία του, οι οποίοι αντιδρούν στο θέμα των νέων ταυτοτήτων, καθώς επίσης και της, όπως ισχυρίζονται, παγκοσμίως προετοιμαζόμενης «αχρήματης κοινωνίας».

Η επιστολή έχει ως εξής:

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Η ώρα της δευτέρας παρουσίας


Δόξα ανήκει, αγαπητοί, στον μόνο αληθινό Θεό. Έφερα στη μνήμη μου εκείνη την ώρα (της δευτέρας παρουσίας), και τρόμαξα· έστρεψα την προσοχή μου σ’ εκείνη τη φοβερή κρίση, και φοβήθηκα· αλλά και στη χαρά που υπάρχει στον παράδεισο· και αφού στέναξα, έκλαψα ωσότου δε μου έμεινε δύναμη να κλάψω ακόμη, διότι με αδιαφορία και μετεωρισμό πέρασα τις μέρες μου, και με ακάθαρτους λογισμούς γέμισα τα χρόνια μου. Πώς μου τα έκλεψαν, δεν κατάλαβα· και πώς πέρασαν, δεν αντιλήφθηκα. Οι μέρες μου χάθηκαν και οι ανομίες μου πολλαπλασιάσθηκαν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Σύλληψις τοῦ Τιμίου Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννη

 
Ἀνδρὶ Προφήτῃ χρησμὸς ἐξ Ἀρχαγγέλου,
Τεκεῖν προφήτην, καὶ Προφήτου τι πλέον.
Εἰκάδῃ τῇ τριτάτῃ γαστὴρ λαβὲ Πρόδρομον εἴσω.

Ἔτσι προφήτευσε ὁ προφήτης Ἠσαΐας γιὰ τὸν Πρόδρομο τοῦ Κυρίου, Ἰωάννη: «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ». Δηλαδή, φωνὴ ἀνθρώπου, ποὺ φωνάζει στὴν ἔρημο καὶ λέει: «Ἑτοιμάστε τὸν δρόμο, ἀπ’ ὅπου θὰ ἔλθει ὁ Κύριος σὲ σᾶς. Κάνετε ἴσιους καὶ ὁμαλοὺς τοὺς δρόμους, ἀπὸ τοὺς ὁποίους θὰ περάσει». 

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 5,1-11] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 5,1-11]

   Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

    «Περιπατν δ παρ τν θάλασσαν τς Γαλιλαίας εδε δύο δελφούς, Σίμωνα τν λεγόμενον Πέτρον κα νδρέαν τν δελφόν ατο, βάλλοντας μφίβληστρον ες τν θάλασσαν· σαν γρ λιες.κα λέγει ατος· δετε πίσω μου κα ποιήσω μς λιες νθρώπων. ο δ εθέως φέντες τ δίκτυα κολούθησαν ατ(:Και ενώ περπατούσε κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, είδε δυο αδελφούς, τον Σίμωνα, τον οποίο κατόπιν ονόμασε Πέτρο, και τον Ανδρέα τον αδελφό του, οι οποίοι έριχναν δίχτυα στη θάλασσα, διότι ήταν ψαράδες. Και τους λέει: ‘’Ακολουθήστε με, και θα σας κάνω ικανούς να ψαρεύετε αντί για ψάρια ανθρώπους. Αυτούς θα ελκύετε στη βασιλεία των ουρανών με τα πνευματικά δίχτυα του κηρύγματος’’. Και αυτοί αμέσως άφησαν τα δίχτυά τους και Τον ακολούθησαν)»[Ματθ.4,18-20].

Χριστόδουλος ή Ιερώνυμος; Η ερμηνεία του κόσμου μας μέσα από την ανάποδη θεώρηση των δύο Αρχιεπισκόπων


Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

Την καλύτερη απάντηση στην νέα προδοσία που κυοφορείται σε βάρος της ορθοδοξίας και του ελληνισμού στο θέμα των κυοφορούμενων ηλεκτρονικών (ψευτο)ταυτοτήτων, με πρωτεργάτες τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο και την πλειοψηφία των μητροπολιτών μπορούμε να την αντλήσουμε από ένα κείμενο, το οποίο είχε γραφτεί στις 16 Μαρτίου 1997 από τον προηγούμενο Αρχιεπίσκοπο, μακαριστό Χριστόδουλο, είναι δε αναδημοσιευμένο στο βιβλίο του «Από χώμα και ουρανό» (εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1999, σελ. 226 επ.).

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ [:Τιμ. Β΄ 3,10-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ[:Τιμ.Β΄3,10-15]

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

  «Σύ δέ παρηκολοθηκς μου τ διδασκαλίᾳ(:Εσύ όμως έχεις παρακολουθήσει τη διδασκαλία μου)»[Β΄Τιμ.3,10]. «Ο στόχος σου ήταν να είσαι ισχυρός· δεν ήρθες απλώς, αλλά ‘’έχεις παρακολουθήσει’’». Εδώ δηλώνει ότι ο χρόνος ήταν πολύς, με το να πει «έχεις παρακολουθήσει τη διδασκαλία μου»: αυτό λέγεται για τον λόγο, την προφορική διδασκαλία του Παύλου· «τ γωγῇ(:τη γενικότερη συμπεριφορά μου)»: αυτό λέγεται για τον βίο του· «τ προθσει (:την πρόθεση και τα ελατήριά μου)»: αυτό λέγεται για την προθυμία και την καρτερικότητα της ψυχής του. «Αυτά», λέγει, «δεν τα έλεγα χωρίς να τα εφαρμόζω και ούτε φιλοσοφούσα μόνο με λόγια».