Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Σχόλιο για την Συνέλευση της Συνόδου της Ιεραρχίας ενόψει του νομοσχεδίου για τον ψευτογάμο των ομοφυλόφιλων.


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
Σκέπτεται και αναρωτιέται κανείς εάν αξίζει τον κόπο να καθήσει να γράψει κάποιο σχόλιο αναφορικά με  την εν προκειμένω  στάση των τραγικών αυτών ανθρώπων που για τις πολλές και φρικτές μας αμαρτίες μας "ποιμαίνουν"....
 
Σήμερα ξεπέρασαν κάθε όριο υποχωρητικότητας και ηττοπάθειας.
 
Παρέθεσαν ενώπιον της κοινής γνώμης  και κατέθεσαν στον εξώστη της δημοσιότητας για μία ακόμη φορά, επί το εκτενέστερον είναι αλήθεια, τις ούτως ή άλλως γνωστές και εκπεφρασμένες θέσεις της Εκκλησίας, επεκτάθηκαν και ανέλυσαν κάποιες όντως ουσιώδεις  παραμέτρους, προεκτάσεις και  συνέπειες του νομοσχεδίου που προώρισται να γίνει νόμος-υπόνομος του Κράτους, , προέβησαν σε ορθότατες παρατηρήσεις και επισημάνσεις σε σχέση  με την επικείμενη ψήφιση  του από το Κοινοβούλιο-νομοθετική χαβούζα, και πέραν τούτου ουδέν.

Δημήτριος Παναγόπουλος: Μεγάλο κακό η υποκρισία

«Υπόκρισίς εστιν έτερον έχειν
και έτερον ποιείν» (Χρυσόστομος)

Η υποκρισία ρίζα έχει την πονηρία, καρπούς δε το ψεύδος, την απάτη, τη δολιότητα, την αισχροκέρδεια, την αδικία, τη βλάβη, και γενικά την εξόντωση του πλησίον. Για μερικούς όλα αυτά ίσως φαίνονται αστεία και παράδοξα, αλλά αν θελήσουμε να πλησιάσουμε και να ρωτήσουμε τον Θεό, θα πληροφορηθούμε ότι θέλει τα ήθη των ανθρώπων τίμια, τον νου καθαρό και την ψυχή αγία, γι’ αυτό προστάζει λέγοντας: «Έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου· το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστιν» (Ματθ. 5:37). Ώστε, αν άλλα έχουμε στην καρδιά και άλλα με τα χείλη μας λέμε, αυτά είναι γεννήματα της πονηρίας και εφευρέματα του διαβόλου. Όταν άλλο σκεπτόμαστε και άλλο λέμε, ή όταν άλλο λέμε και άλλο πράττουμε, πέφτουμε στο αμάρτημα της υποκρισίας, δηλαδή είμαστε ψεύτες, απατεώνες, επιβλαβείς, δόλιοι κ.τ.τ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ἡ Ἁγία Ξένη


Ἀποξενοῦται τοῦδε τοῦ βίου Ξένη,
Οὗ ζώσα καὶ πρίν, ὡς ἀληθῶς ἦν ξένη.


Ἡ Ἁγία Ξένη καταγόταν ἀπὸ τὴ Ρώμη καὶ ἀπὸ γενιὰ τιμημένη καὶ εὔπορη. Οἱ γονεῖς της ἐπιθυμοῦσαν νὰ τὴν νυμφεύσουν. Ἐνῶ ὅμως εἶχαν τὰ πάντα ἑτοιμασθεῖ γιὰ τὸν γάμο, ἐκείνη ἐγκατέλειψε τὴ νυφικὴ παστάδα, παίρνοντας μαζί της καὶ δύο πιστές της θεραπαινίδες καὶ διὰ θαλάσσης ἔφθασε στὴν πόλη τῶν Μυλασῶν. Στὰ Μύλασα μᾶλλον πῆγε καὶ ἐγκαταστάθηκε, ὕστερα ἀπὸ συμβουλὴ τοῦ μακαρίου μοναχοῦ Παύλου, ὁ ὁποῖος ἐμφανίστηκε στὴν Ὁσία μετὰ ἀπὸ θεῖο φωτισμό, ὅταν ἐκείνη πέρασε ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ ἔγινε ὁ πνευματικός της καθοδηγητής.

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Ὁ «ἅγιος ἔγκλειστος» ἐπίσκοπος Παῦλος στή Σουηδία


Καί ἀναχωρήσαμε μέ σκοπό νά ἐπισκεφθοῦμε τόν πρώην διαπρεπῆ Ἕλληνα μητροπολίτην τόν σεβ. κ. Παῦλον Μενεβίσογλου.

Ὁ μητροπολίτης Παῦλος μᾶς ὑποδέχθηκε μέ πολλή εὐγένεια καί καλωσύνη. Μᾶς εἶχε ἑτοιμάσει καί καφέ μέ κέϊκ. Ἀλλά ποιός εἶναι αὐτός ὁ ξεχασμένος καί ἔγκλειστός ἐπίσκοπος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας;

Γεννήθηκε στήν Κωνσταντινούπολι τό 1935. Ἐτελείωσε τήν θεολογική σχολή τῆς Χάλκης καί σάν δευτεροετής φοιτητής χειροτονήθηκε μοναχός καί διάκονος τό 1956. Κατόπιν ἔμεινε διά ἕνα μῆνα στό Ἅγιον Ὄρος, τό ὁποῖον καί δέν τό ἐπισκέφθηκε πάλιν. Ἔγραψε διά τήν παραλαβήν τοῦ πτυχίου του τήν διατριβήν: «Ἡ μοναχική ζωή κατά τόν Μέγαν Βασίλειον». Τό 1970 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Τό 1973 ὑπέβαλε στήν θεολογική σχολή Θεσσαλονίκης διατριβήν μέ τίτλο: «Τό Ἅγιον Μῦρον ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἀνατολικῆ Ἐκκλησίᾳ», καί ἔλαβε τόν βαθμόν ἄριστα. Τήν 30ην Ἀπριλίου τοῦ 1974 ἐξελέγη καί χειροτονήθηκε μητροπολίτης Σουηδίας. Ἐργάσθηκε ἐπί 40 συναπτά ἔτη. Τό Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως, χωρίς κάποιαν κανονικήν παράβασιν τοῦ μητροπολίτου κ. Παύλου, τόν ἔπαυσε ἀπό τά καθήκοντά του καί «παμψηφεί», τόν ἐξέλεξε μητροπολίτην τῆς νεκρᾶς μητροπόλεως Ἀμασείας τήν 5ην Μαΐου 2014. Καί τοῦ ἀπέστειλε τό ἑξῆς μήνυμα μέ φάξ: Ἱερώτατον Μητροπολίτην Ἀμασείας κύριον Παῦλον, εἰς Στοκχόλμην. «Εὐχαρίστως γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι σήμερον ἐξελέγητε παμψηφεί μητροπολίτης τῆς Ἁγιωτάτης Μητροπόλεως Ἀμασείας. Συγχαίρομεν καί ἀσπαζόμεθα ἀδελφικῶς. Πατριάρχης Βαρθολομαῖος. Φανάριον. 5 Μαΐου 2014».

Ὁ μητροπολίτης Παῦλος δέν δέχθηκε, καί δικαίως, τήν μετάθεσίν του σέ μία νεκράν «ἁγιωτάτην» μητρόπολιν. Παρότι ἔγραψε γράμματα στό Πατριαρχεῖο ἐκφράζοντας δικαίως τήν ἄρνησίν του δέν εἰσακούσθηκε, οὔτε ἔλαβε καμμίαν ἀπάντησιν.

Νέος μητροπολίτης Σουηδίας ἐξελέγη ὁ καταγόμενος ἀπό τήν Βοστώνην ἑλληνοαμερικανός κ. Κλεόπας, ἡλικίας 45 ἐτῶν. Ἕλληνες τῆς Ἀμερικῆς, οἱ ὁποῖοι τόν ἐγνώρισαν, ἀποφαίνοντο νά ὀνομάζεται καλλίτερα ὄχι Σουηδίας, ἀλλά «πάσης ἀηδίας». Εἶναι ὁ ἄνθρωπος τῆς νέας ἐποχῆς μέ καθημερινήν ἐνδυμασίαν τήν τῶν λαϊκῶν ἀνθρώπων, ὁ ὁποῖος γνωρίζει καί ἀπό ποδόσφαιρον καί ἄλλες νεανικές ἐκδηλώσεις. Κατώρθωσε ἐντός μιᾶς πενταετίας, ὅπως μοῦ εἶπαν Ἕλληνες τῆς Στοκχόλμης νά ἀποδιοργανώσει πλήρως τήν Ἱεράν Μητρόπολιν, νά φύγουν οἱ χριστιανοί καί νά ψάχνουν νά ἀναπαυθοῦν πνευματικῶς σέ ἄλλες ἐκκλησίες, ὅπως τῶν Ρώσσων, τῶν Ρουμάνων, τῶν Σέρβων καί ἀλλαχοῦ.

Ἐβγάλαμε φωτογραφίες μέ τόν ἅγιον ἔγκλειστον ἐπίσκοπον Παῦλον, ὁ ὁποῖος δέν ἔχει εὐλογία ἀπό τόν νέον μητροπολίτην νά ἐκκλησιάζεται οὔτε νά ἐμφανίζεται σάν μητροπολίτης σέ κάποια ἐκκλησία ἤ χριστιανική λατρευτική σύναξι. Παραμένει στό διαμέρισμά του μέ ὑπομονή. Εἶναι τώρα ἡλικίας 84 ἐτῶν. Καί ἐζήτησε μετά τόν θάνατόν του νά ταφῆ μόνον ἀπό τόν ρουμᾶνο ἱερέα, τόν π. Θεόδωρον, στό σπίτι τοῦ ὁποίου τώρα μένω κι ἐγώ. Αὐτός ὁ ἱερεύς τοῦ προσκομίζει ἐνίοτε καί τά Ἄχραντα Μυστήρια στό σπίτι του. Ἡ τεράστια, ἐπάνω τῶν 3000 βιβλίων βιβλιοθήκη του, ἤδη ἔχει δωρηθῆ στόν ἱερομ. π. Χρυσόστομο τοῦ Κελλίου «Καρτσωναῖοι», τῆς Ἁγίας Ἄννης Ἁγίου Ὄρους, διότι ὁ π. Χρυσόστομος ἐπί τέσσερεις φορές εἶχε μεταβῆ ἐκεῖ προσκεκλημένος νά ἐξομολογήσει χιλιάδες χριστιανούς μας.

Λαμβάνει τήν ὅποια βοήθεια τῶν πολλῶν εὐλαβῶν χριστιανῶν του, πού τόν ἀγάπησαν καί τόν ἐπισκέπτονται συχνά. 

Ἀπόσπασμα ἀπό ΕΔΩ

Πηγή:https://ixthis3.blogspot.com/2024/01/blog-post_793.html

Σάββας Ἰακωβίδης: Ποια είναι τα σενάρια Χριστοδουλίδη στο Κυπριακό για να εξουδετερώσει την τουρκική στοχοθεσία;

 

 
Το Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου δεν είναι εθνικό και δεν είναι συμβούλιο. Είναι ένας… «γουμάς» (κοτέτσι), κατά την ειρωνική αποστροφή του προέδρου των Οικολόγων, Γ. Περδίκη. Πρόκειται για μια περιοδική σύναξη των κομματικών αρχηγών ή εκπροσώπων τους υπό τον εκάστοτε Πρόεδρο της Κύπρου, για να ενημερωθούν, κατά κύριο λόγο, για εξελίξεις ή οτιδήποτε αφορά το κυπριακό πρόβλημα. Ιδρύθηκε το 1975 από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, σε μια προσπάθεια ενότητας των πολιτικών δυνάμεων μετά την καταστροφή της τουρκικής εισβολής και για να κατασιγάσουν εμφύλια πάθη και μίση. Έκτοτε, το σώμα αυτό εδραιώθηκε ως ένας διακοσμητικός θεσμός για να εμπαίζονται οι πολιτικοί από τον εκάστοτε Πρόεδρο και να παραπλανώνται οι πολίτες για την δήθεν σοφία των ηγετών τους στη διαχείριση του Κυπριακού.

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Μία ἀκόμη φωνή ἐπαίσχυντου συμβιβασμοῦ»


 
Καὶ ἐνῷ, ὅπως ἔγραφα πρὸ ἡμερῶν, ἀναμένουμε μὲ ἀγωνία μήπως βρεθεῖ κάποιος ἀρχιερέας νὰ ἀρθεῖ στοιχειωδῶς στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων, πολλαπλασιάζονται ἀντιθέτως οἱ φωνὲς τοῦ ξεδιάντροπου συμβιβασμοῦ. 
 
Στὸν χορὸ προστέθηκε πλέον καὶ ὁ δύστυχος μητροπολίτης Ναυπάκτου (ὁ χαρακτηρισμὸς ἐπειδὴ ἀπὸ τότε ποὺ ἔκανε τὴ μεγάλη κυβίστηση μετὰ τὸ Κολυμπάρι, ἡ κατηφόρα του, ὅπως διαπιστώθηκε καὶ στὸ Οὐκρανικὸ καὶ στὴν ἄθλια ἐκείνη ἐποχὴ τῆς ψευτοπανδημίας καὶ τῶν ἐμβολίων, εἶναι τρομακτικὴ καὶ ἀτελεύτητη).

Γιάννης Κατσέας: Τό χιονισμένο Ἀσβεστοχώρι Θεσσαλονίκης + Ἠλιοβασίλεμα στήν λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου (ΒΙΝΤΕΟ)


Λήψη βίντεο καὶ κείμενο 
Γιάννης Κατσέας 
 
Ὁ μέγας Ἅγιος τῆς Ὀρθοδοξίας μας ΠατροΚοσμᾶς εἶχε Προφητεύσει κάποτε, «θὰ ᾿ρθει καιρὸς ποὺ τὸν κόσμο θὰ τὸν κυβερνᾶνε τὰ ἄλαλα καὶ τὰ μπάλαλα».
 
Ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι αὐτὸ ζοῦμε σήμερα μὲ τὰ ὅσα παλαβὰ (μπάλαλα) θέλουν νὰ μᾶς ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ οἱ κυβερνῶντες μας ποὺ ὅλοι πλέον ἔχουμε καταλάβει ὅτι εἶναι ἁπλὲς μαριονέττες.
 
Τὸ πῶς θὰ μᾶς τὰ ἐπιβάλουν;
 
Αὐτὸ εἶναι σήμερα πανεύκολο μέσῳ τῆς τεχνολογίας καὶ τὰ βρίσκουμε συνεχῶς μπροστά μας στὶς διάφορες ἐφαρμογὲς τῶν ὑπολογιστῶν (ἄλαλα).

Σάββας Ἠλιάδης: Πρωκτός: Ὁ παράγοντας θεσμοθέτησης νόμων, γιά μιά ὑγιῆ κοινωνία!


Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης 
 
Ἂς ξεκινήσουμε μὲ μιὰ ὑπόθεση, μία κατὰ φαντασίαν εἰκόνα τῆς κατάστασης τῆς πραγματικότητας, ἡ ὁποία - ὑποτίθεται πώς - θὰ μποροῦσε νὰ συνέχει τὸ γίγνεσθαι τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας. 

Ὑποθέτουμε λοιπὸν πὼς ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία βρίσκεται σήμερα σὲ ἀξιοθαύμαστα ὑψηλὸ ἐπίπεδο πνευματικό, ἠθικό, οἰκονομικό, ἀπονομῆς τῆς δικαιοσύνης, σεβασμοῦ τῶν δικαιωμάτων τῆς ἐλευθερίας τοῦ πολίτη, ἐθνικοῦ φρονήματος καὶ ἑτοιμότητας πρὸς ἀποτροπὴ κάθε ἐπιβουλῆς ἐναντίον τῆς πατρίδας καὶ τῆς ἀπὸ αἰώνων παραδοθείσης ἱερᾶς παρακαταθήκης τῶν ἁγίων καὶ τῶν ἡρώων τοῦ ἔθνους. Ἐπίσης, σὲ κάθε ἄλλο παράγοντα, ποὺ συμβάλλει στὴν συνοχή της, τὴν αἴσθηση τῆς ἀσφάλειάς της ἀπὸ ὁποιονδήποτε πιθανὸ κίνδυνο, ἐσωτερικὸ καὶ ἐξωτερικό, τὴν εὐαισθησία της ὡς πρὸς τὴν ἀρετὴ τῆς φιλοπατρίας, τῆς φιλανθρωπίας καὶ τῆς φιλαλληλίας, τῆς πολυπόθητης εἰρήνης καὶ γενικὰ τῆς προόδου, πάντοτε βέβαια ὑπὸ τὴν αἰγίδα του κατὰ παράδοση ἐγγυητῆ ὅλων αὐτῶν τῶν ἀγαθῶν, τοὐτέστιν τοῦ κράτους

Θεοφάνης Μαλκίδης: Η πενταετής αποτίμηση της «Συμφωνίας» των Πρεσπών ή πως μία συνθήκη που έχει παραβιαστεί πρέπει να ακυρωθεί


 
Με τη  συμπλήρωση πέντε ετών  από την κύρωση της  λεόντειας, δηλαδή από τη ψήφιση  της εναντίον των εθνικών μας συμφερόντων,  «Συμφωνίας» των Πρεσπών, με την οποία παραδόθηκε η Μακεδονία και ως brand name  (για να γίνω κατανοητός από όλους….)  , θα πρέπει αφενός να γίνει μία αποτίμηση και αφετέρου να τονιστεί ότι μία οποιαδήποτε  (αποτυχημένη) «Συμφωνία», πόσο μάλλον  η συγκεκριμένη, ακυρώνεται.

Ξεκινώντας από τα «επιχειρήματα» για τη «Συμφωνία», που αποτέλεσαν δείγμα της αντιμετώπισης του λαού από την τότε πλειοψηφία, γίνεται κατανοητό πόσο φτωχή υπήρξε η πολιτική και πόσο πλούσια η προπαγάνδα. Για παράδειγμα το «επιχείρημα  πως ήταν προς το «συμφέρον» της Ελλάδας η «Συμφωνία» με τους παραχαράκτες, ή το πως  140 χώρες αναγνωρίζουν ήδη τα Σκόπια ως «Μακεδονία» άρα πρέπει και εμείς να κάνουμε το ίδιο αφού έτσι θα συνεχίσουν να την ονομάζουν, ή το γεγονός  ότι η προσωρινή ονομασία πΓΔΜ περιλαμβάνει ήδη τον όρο Μακεδονία, άρα τους έχουμε αναγνωρίσει ήδη, ή ότι έχει αναγνωριστεί η λεγόμενη «Μακεδονική» γλώσσα από τη δεκαετία του 1970, φανερώνει την ποιότητα της πολιτικής . Μετά η προπαγάνδα κινήθηκε ακόμη  πιο συγκεκριμένα και πιο στοχευμένα και  προέκυψαν οι χαρακτηρισμοί για  όσους αντιδρούσαν, όταν ανώτατοι θεσμικοί αποκαλούσαν τον ελληνικό λαό με επίθετα πεζοδρομίου και υβριστικούς όρους, όπως  φασίστες,  εθνικιστές, περιθωριακούς,  παρακρατικούς, ετερόκλητο όχλο, αμόρφωτα εθνίκια !!!!!

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἐλεημοσύνη πολύ βοηθάει τούς κεκοιμημένους


Ὁ πλοῦτος φέρνει τὴν καταστροφὴ στὸν ἄνθρωπο, ὅταν δὲν διανέμεται στοὺς φτωχοὺς γιὰ τὴν ψυχή μας καὶ γιὰ τὶς ψυχὲς τῶν πεθαμένων μας. 
 
Ἡ ἐλεημοσύνη στοὺς πονεμένους, χῆρες, ὀρφανὰ κ.λπ. πάρα πολὺ βοηθάει καὶ γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῶν κεκοιμημένων. 
 
Γιατί, ὅταν δίνη κανεὶς ἐλεημοσύνη γιὰ ἕναν κεκοιμημένο, οἱ ἄλλοι λένε: «Θεὸς σχωρέσ᾿ τον. Νὰ ἁγιάσουν τὰ κόκκαλά του». 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Οἱ Ἅγιοι Κλήμης καὶ Ἀγαθάγγελος οἱ Μάρτυρες



Ἀγαθαγγέλου καὶ Κλήμεντος αἱμάτων,
Τὸ τοῦ ξίφους δίψαιμον ἐπλήσθη στόμα.
Εἰκάδι δ’ ἐτμήθητε τρίτῃ, Ἀγαθάγγελε, Κλήμη.


Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Κλήμης καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἄγκυρα, ἀπὸ πατέρα Ἐθνικὸ καὶ μητέρα Χριστιανή, ποὺ ὀνομαζόταν Εὐφροσύνη. Σὲ ἡλικία δώδεκα ἐτῶν ἐκάρη μοναχὸς καὶ σὲ ἡλικία εἴκοσι ἐτῶν χειροτονήθηκε Ἐπίσκοπος Ἀγκύρας.

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

Νώντας Σκοπετέας: Τὸ παράπονο τοῦ Ἰησοῦ...


 
Ἂν κάποιος ὀφείλει νὰ ἀκούει μὲ προσοχή τα ὁμιλήματα τούτης τῆς ἐκπομπῆς, τὶς παραινέσεις της καὶ τοὺς ἐλέγχους, αὐτὸς εἶναι πρῶτος καὶ μὲ διαφορά ...ὁ γράφων...( σ.σ κείμενο τοῦ 2020)

Ἡ ταλαίπωρη ψυχή μας ἔχει ἀνάγκη τὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ μας, ὅταν Τοῦ ἀναδύεται σ᾿ αὐτὰ τὰ 12 σχεδὸν χρόνια τῆς ραδιοσυναλληλίας. Καὶ εἶναι πολλὰ αὐτὰ ποὺ μᾶς ἐλέγχουν, ποὺ μᾶς κάνουν νὰ χαμηλώνουμε τὸ πρόσωπο. Σᾶς ἔχει ποτὲ συμβεῖ νὰ συναντήσετε μάτια καθαρά; Τὰ μάτια ἑνὸς σύγχρονου Ἁγίου ἂς ποῦμε, τοῦ ὁποίου ἔχουμε μιὰ φωτογραφία.

Ο γκεσταπίτης του είπε: «Εσείς ο ίδιος θάψατε εαυτόν!» — Η ιστορία ενός ορθόδοξου ιερέα που καταδίκασε εαυτόν εις θάνατον


Ήταν αρκετό γι αυτόν να εξαπατήσει λίγο, κι έτσι θα είχε παραμείνει ζωντανός. Αλλά έκανε κάτι άλλο. Αυτός ο άνθρωπος έκανε την επιλογή του, συνειδητοποιώντας πόσο υψηλό θα μπορούσε να είναι το τίμημα γι' αυτόν. Το άρθρο του περιοδικού «Θωμάς» είναι σχετικό με την τύχη του ιερέα Ντμίτρι Κλεπίνιν.

Ανάκριση

Υπάρχουν αρκετές μαρτυρίες για το τι συνέβη εκείνη την ημέρα. Και μια από αυτές ανήκει... σε έναν γκεσταπίτη με το όνομα Χόφμαν. Διεξήγαγε έρευνα στο σπίτι, όπου βρίσκονταν οι συγγενείς του πατρός Δημητρίου και εκ της διαδικασίας της υπόθεσης, μοιράστηκε μαζί τους τις λεπτομέρειες του τι είχε συμβεί.

Πώς οι ακτιβιστές του φύλου διέστρεψαν την παιδιατρική και καταστρέφουν τα παιδιά


Συνέντευξη με τη παιδοψυχίατρο Dr. Miriam Grossman, MD 
 

The Public Discourse

Από την Devorah Goldman και τη Miriam Grossman

«Για τη συγγραφή του βιβλίου μου έγινε αφορμή μια σειρά επικίνδυνων ιδεών που μας οδήγησαν εδώ που βρισκόμαστε τώρα. Ξεκινώντας με τις ύπουλες θεωρίες του John Money, οι ιδέες αυτές προσχώρησαν στους τομείς της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής και τελικά διείσδυσαν  και στο εκπαιδευτικό και νομικό μας σύστημα, διαφθείροντας πολλά από τα πιο ισχυρά ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας»

Miriam Grossman,  Παιδοψυχίατρος

Το σημερινό δοκίμιο είναι η συνέντευξη της συντάκτριας Devorah Goldman , από τη Miriam Grossman, MD, ψυχίατρο παιδιών και εφήβων. Το νέο της βιβλίο “Dr. Grossman, Lost in Trans Nation: A Child Psychiatrist’s Guide Out of the Madness”, διερευνά τις ιδέες που οδήγησαν στα σημερινά ιατρικά πρωτόκολλα για τη δυσφορία φύλου, περιγράφει το τρόπο που αυτά τα πρωτόκολλα έχουν καταστρέψει τις οικογένειες και τους τρόπους που οι γονείς μπορούν να προστατεύσουν τα παιδιά τους.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Μία δυσώδης διαβολοπανήγυρη…


 
Ἡ Ἰνδιάνα μάγισσα, ποὺ ἀφοῦ ἔκανε τὶς δαιμονικὲς ἐπικλήσεις της σὲ κάποια ἀκατάληπτη γλῶσσα, ἄρχισε νὰ «εὐλογεῖ» τοὺς συνέδρους βήχοντας καὶ φυσῶντας πάνω στὰ κεφάλια τους, ἦταν μία σοκαριστικὴ γιὰ κάποιους, ἀλλὰ γιὰ τὸν ὑποφαινόμενο ἁπλῶς μία ἀπολύτως ἁρμονικὴ καὶ ταιριαστὴ εἰκόνα γιὰ τὶς ἐτήσιες ἐργασίες τοῦ «Παγκόσμιου Οἰκονομικοῦ Φόρουμ», ποὺ πραγματοποιοῦνται αὐτὲς τὶς μέρες στὸ Νταβὸς τῆς Ἑλβετίας.

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Ἰωσήφ Σαμάκος ὁ Ἡγιασμένος


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Τὸ ἁγιασμένο νησὶ τῆς Ζακύνθου ἔχει τὴν εὐλογία νὰ κατέχει ὡς πολύτιμους θησαυρούς, ὡς «λίθων πολυτίμων πολυτιμότερα», δύο ἄφθαρτα ἱερὰ σκηνώματα, τοῦ ἁγίου Διονυσίου καὶ προστάτη τοῦ νησιοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Ἰωσὴφ τοῦ Ἡγιασμένου τοῦ Σαμάκου τοῦ Κρητός.  Τὸ ἱερὸ σκήνωμα τοῦ ἁγίου Ἰωσὴφ φυλάσσεται ἐδῶ καὶ πεντακόσια χρόνια στὸν Ἱερὸ Ναὸ Παντοκράτορος Γαϊτανίου Ζακύνθου, τὸ ὁποῖο θαυματουργεῖ καὶ ἁγιάζει τοὺς εὐλαβῶς προσερχόμενους προσκυνητές.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος


 Ἔρωτι θείων Τιμόθεος στεμμάτων,
Τυφθεὶς βάκλοις, ἔβαψε γῆν ἐξ αἱμάτων.
Εἰκάδι δευτερίῃ πνεῦμ’ ἤρθη Τιμοθέοιο.


Σύμφωνα μὲ τὶς πληροφορίες πού μας παρέχουν οἱ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ οἱ Ἐπιστολὲς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ὁ Τιμόθεος ἦταν ὁ πιὸ ἀγαπητὸς μαθητής του καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ στενοὺς συνεργάτες τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. Τὸ ὄνομά του εἶναι ἑλληνικὸ καὶ σημαίνει αὐτὸς ποὺ τιμᾶ τὸν Θεό, ἀλλὰ καὶ αὐτὸν ποὺ τιμᾶ ὁ Θεός.

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Ἰωάννης Πελίτης: ΑΧΡΟΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ἁπτῆς αἰωνιότητας (Μέρος 3ον)



Ἀφιερωμένο

Στήν ἀεί  Παρούσα  Δέσποινα στό Περιβόλι τ᾿ οὐρανοῦ, στοιχείωση εὐχαριστίας.

Γράφει ὁ Ἰωάννης Πελίτης Θεολόγος

Τὰ προηγούμενα μέρη

Α' ΕΔΩ  Β' ΕΔΩ

Τήν ἄλλη μέρα ξεκινήσαμε γιά τά Καρούλια. Προσκυνήσαμε στή Ρουμάνικη σκήτη τοῦ Ἀγίου Προδρόμου, ὅπου μᾶς δέχτηκε ὁ μοναχός «δύο καί δέκα», ὅπως μᾶς συστήθηκε ἕνας πανύψηλος Ρουμᾶνος ἀστειευόμενος. Κατεβαίνοντας στήν Κερασιά, σέ μιάν ἀπότομη πλαγιά, ὁ παπα-Βαγγέλης ἔπεσε καί, καθισμένος στά χαλίκια πού γλιστροῦσαν, κατηφόριζε καί ξεκαρδίζονταν στά γέλια, ἐνῶ μποροῦσε νά εἶχε χτυπηθεῖ. Παρά τήν ἡλικία, τά προβλήματα του καί τήν κούραση, δέν ἔχανε τήν εὐθυμία πού τόν διέκρινε μαζί μέ ἕναν τόνο σαλότητας καί ἀστείου αὐτοσαρκασμοῦ.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἂς ζηλέψωμε τόν ἕνα!


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος 


«Οὐδεὶς ἀχαριστώτερος τοῦ εὐεργετηθέντος» καὶ μάλιστα «οὐδεὶς ἀσφαλέστερος ἐχθρὸς τοῦ εὐεργετηθέντος», ἔλεγαν οἱ σοφοί μας πρόγονοι, γιὰ νὰ ψέξουν τὸ πάθος τῆς ἀχαριστίας καὶ νὰ τονίσουν τὴν τάση τοῦ εὐεργετημένου νὰ διακόπτει, κάποτε, κάθε ἐπικοινωνία μὲ τὸν εὐεργέτη του, προκειμένου νὰ μὴν χρειαστῆ νὰ πῆ εὐχαριστῶ καὶ νὰ ἐκφράσῃ τὴν εὐγνωμοσύνη του, νὰ φτάνῃ δὲ στὸ σημεῖο ἀκόμη καὶ νὰ τὸν ἐχθρεύεται γιὰ τὴν ἀνωτερότητά του!  

Ἔτσι καὶ στὴν περικοπὴ τῶν δέκα λεπρῶν (Λουκ. ιζ’12-19). Μετὰ ἀπὸ τὴν θεραπεία των ἀπὸ τὸν Κύριο μόνον ὁ ἕνας «θυμήθηκε» νὰ ἐπιστρέψῃ, γιὰ νὰ Τὸν εὐχαριστήσῃ. Οἱ ἄλλοι ἐννέα δὲν αἰσθάνθηκαν τὴν ἀνάγκη νὰ τὸ κάνουν. 

MΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ (απόσπασμα)


MΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 

                        ΠΕΡΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ (απόσπασμα)    

 Ακούσατε τα λόγια του αποστόλου Παύλου με τα οποία απευθύνεται προς τους Θεσσαλονικείς, ενώ νομοθετεί για ολόκληρο τον κόσμο· διότι η διδασκαλία γινόταν γι’ αυτούς που κάθε φορά βρίσκονταν κοντά του, όμως η ωφέλεια από αυτήν διαβαίνει σε ολόκληρη τη ζωή των ανθρώπων. Λέει, λοιπόν, ο Απόστολος: «Πάντοτε χαίρετε, ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε, ἐν παντὶ εὐχαριστεῖτε(:Πάντοτε να χαίρεστε, ακόμη κι όταν έχετε πειρασμούς και θλίψεις. Αδιάλειπτα και ακατάπαυστα με την προσευχή και την ευλαβική διάθεση να επικοινωνείτε με τον Θεό. Για καθετί να ευχαριστείτε τον Θεό· διότι αυτό είναι το θέλημα του Θεού, που μας το δίδαξε ο Ιησούς Χριστός για να σας το κηρύξουμε)» Α’ Θεσ. 5, 16-18]. Λοιπόν, τι σημαίνει αυτό το «να χαίρεστε» και ποια ωφέλεια μπορεί να προκύψει από αυτήν την προτροπή, το πώς μπορεί επίσης να αποκτήσει κανείς την αδιάλειπτη προσευχή και το πώς θα κατορθώσει να ευχαριστεί τον Θεό για το καθετί, θα τα αναλύσουμε, κατά το δυνατόν, λίγο αργότερα. 

Ελένη Παπαδοπούλου: Ετεροφυλόφιλοι

 

Ένα οργανωμένο κίνημα, έχοντας αποκτήσει προσβάσεις σε θέσεις εξουσίας, επιτίθεται κυριολεκτικώς στην κοινωνία, στους άνδρες, στις γυναίκες που δεν ενστερνίζονται τις κορόνες περί «πατριαρχίας»
 
 

Δεν θα ασχοληθώ με το θέμα του γάμου ομοφυλοφίλων και τη δυνατότητα να έχουν παιδί, στο οποίο είμαι ούτως ή άλλως αντίθετη. Οπως είναι και η πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας, σκεπτόμενη τα παιδιά, που είναι και το ευάλωτο μέρος αυτής της σύνθεσης την οποία θέλουν να ονομάσουν οικογένεια. Θα ήθελα ωστόσο να μιλήσω για το πώς βιώνω η ίδια, ως ετεροφυλόφιλη, όλον αυτόν τον θόρυβο, όλον αυτόν τον καταιγισμό απαιτήσεων, δικαιωμάτων, ύβρεων, όλη αυτή την πίεση που ασκείται στην κοινωνία από μια μικρή μερίδα συμπολιτών μας που πιστεύουν ότι ο κόσμος γυρίζει γύρω τους.

π. Δημήτριος Μπόκος: ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΓΙΑ ΟΛΑ!

 


Δέκα λεπρούς θεράπευσε κάποτε ο Χριστός. Μόνο ένας όμως επέστρεψε να του πει ευχαριστώ. Και αυτός δεν ήταν καν από τον εκλεκτό λαό του Θεού, αλλά «αλλογενής», ένας Σαμαρείτης. Ο Χριστός επισήμανε το γεγονός, δείχνοντας ότι δίνει μεγάλη σημασία στο είδος συμπεριφοράς που υιοθετούμε απέναντί του (Κυριακή ΙΒ΄ Λουκά). Γιατί άραγε; 

 

Έχει να κερδίσει κάτι από μας; Περιμένει να του προσφέρουμε κάτι που του λείπει; Όχι βέβαια! «Οι ευχαριστίες των ανθρώπων δεν θα κάνουν σπουδαιότερο τον Θεό, δεν θα τον κάνουν πιο δυνατό, πιο ένδοξο, πιο πλούσιο ή πιο ζωντανό. Όλα αυτά θα τα αποκτήσουν οι άνθρωποι. Η ευγνωμοσύνη των ανθρώπων δεν θα προσθέσει τίποτα στην ειρήνη και τη μακαριότητα του Θεού, θα προσθέσει τα χαρακτηριστικά αυτά όμως στους ανθρώπους. Η ευχαριστία και η δοξολογία προς τον Θεό δεν θ’ αλλάξει σε τίποτα την ύπαρξή Του, θ’ αλλάξει όμως κάτι στην ύπαρξη του ανθρώπου. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Μάξιμος - Ὁ ὁμολογητής τῆς Ὀρθοδοξίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὡς μιὰ ἀπὸ τίς σπουδαιότερες μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας συγκαταλέγεται καὶ ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής. Μέγας θεολόγος, φιλόσοφος, ἀσκητὴς καὶ ὁμολογητὴς τῆς ὀρθόδοξης πίστης.
 
Γεννήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ 580 ἀπὸ εὐσεβεῖς καὶ ἀριστοκράτες γονεῖς, γι᾿ αὐτὸ ἀπέκτησε σπουδαῖα μόρφωση στὰ ἐκεῖ ὀνομαστὰ πανδιδακτήρια. Ἡ εὐγενὴς καταγωγή του τὸν βοήθησε νὰ ἀνέλθει σὲ σπουδαῖες θέσεις στὴν διοίκηση τοῦ Κράτους. Σὲ ἡλικία μόλις τριάντα ἐτῶν ἔγινε ἀρχιγραμματέας τοῦ αὐτοκράτορα Ἡράκλειου (610-641). Ὅμως πολὺ γρήγορα διαπίστωσε πὼς οἱ κοσμικὲς ἐξουσίες ἔχουν ἐφήμερο χαρακτῆρα καὶ γι᾿ αὐτὸ ἀποφάσισε νὰ ἀφιερωθεῖ στὴν Ἐκκλησία. Ἀποσύρθηκε στὴ Μονὴ Φιλιππικοῦ στὴ Χρυσούπολη καὶ ἀργότερα στὴ Μονὴ Ἁγίου Γεωργίου στὴν Κύζικο, ὅπου ἔδειξε μεγάλο ζῆλο γιὰ τὴ μοναχικὴ ζωὴ καὶ τὴν ἄσκηση.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς ΙΒ΄ ΛΟΥΚΑ (Τῶν δέκα λεπρῶν) 21 Ἰανουαρίου 2024


Ἑωθινόν
 
Ἦχος πλ. δ´ - Ἑωθινόν ΙΑ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΚΑ´ 15 - 25

15 Ὅτε οὖν ἠρίστησαν, λέγει τῷ Σίμωνι Πέτρῳ ὁ Ἰησοῦς· Σίμων Ἰωνᾶ, ἀγαπᾷς με πλέον τούτων; λέγει αὐτῷ· Ναί, Κύριε, σὺ οἶδας ὅτι φιλῶ σε. λέγει αὐτῷ· Βόσκε τὰ ἀρνία μου. 16 λέγει αὐτῷ πάλιν δεύτερον· Σίμων Ἰωνᾶ, ἀγαπᾷς με; λέγει αὐτῷ· Ναί, Κύριε, σὺ οἶδας ὅτι φιλῶ σε. λέγει αὐτῷ· Ποίμαινε τὰ πρόβατά μου. 17 λέγει αὐτῷ τὸ τρίτον· Σίμων Ἰωνᾶ, φιλεῖς με; ἐλυπήθη ὁ Πέτρος ὅτι εἶπεν αὐτῷ τὸ τρίτον, φιλεῖς με, καὶ εἶπεν αὐτῷ· Κύριε, σὺ πάντα οἶδας, σὺ γινώσκεις ὅτι φιλῶ σε. λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Βόσκε τὰ πρόβατά μου. 18 ἀμὴν ἀμὴν λέγω σοι, ὅτε ἦς νεώτερος, ἐζώννυες σεαυτὸν καὶ περιεπάτεις ὅπου ἤθελες· ὅταν δὲ γηράσῃς, ἐκτενεῖς τὰς χεῖράς σου, καὶ ἄλλος σε ζώσει, καὶ οἴσει ὅπου οὐ θέλεις. 19 τοῦτο δὲ εἶπε σημαίνων ποίῳ θανάτῳ δοξάσει τὸν Θεόν. καὶ τοῦτο εἰπὼν λέγει αὐτῷ· Ἀκολούθει μοι. 20 ἐπιστραφεὶς δὲ ὁ Πέτρος βλέπει τὸν μαθητὴν ὃν ἠγάπα ὁ Ἰησοῦς ἀκολουθοῦντα, ὃς καὶ ἀνέπεσεν ἐν τῷ δείπνῳ ἐπὶ τὸ στῆθος αὐτοῦ καὶ εἶπε· Κύριε, τίς ἐστιν ὁ παραδιδούς σε; 21 τοῦτον ἰδὼν ὁ Πέτρος λέγει τῷ Ἰησοῦ· Κύριε, οὗτος δὲ τί; 22 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἐὰν αὐτὸν θέλω μένειν ἕως ἔρχομαι, τί πρὸς σέ; σύ ἀκολούθει μοι. 23 ἐξῆλθεν οὖν ὁ λόγος οὗτος εἰς τοὺς ἀδελφοὺς ὅτι ὁ μαθητὴς ἐκεῖνος οὐκ ἀποθνήσκει· καὶ οὐκ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς ὅτι οὐκ ἀποθνήσκει, ἀλλ’ Ἐὰν αὐτὸν θέλω μένειν ἕως ἔρχομαι, τί πρὸς σέ; 24 Οὗτός ἐστιν ὁ μαθητὴς ὁ μαρτυρῶν περὶ τούτων καὶ γράψας ταῦτα, καὶ οἴδαμεν ὅτι ἀληθὴς ἐστιν ἡ μαρτυρία αὐτοῦ. 25 ἔστι δὲ καὶ ἄλλα πολλὰ ὅσα ἐποίησεν ὁ Ἰησοῦς, ἅτινα ἐὰν γράφηται καθ’ ἕν, οὐδὲ αὐτὸν οἶμαι τὸν κόσμον χωρῆσαι τὰ γραφόμενα βιβλία. Ἀμήν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ὅσιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής


Ἄχειρ, ἄγλωττος, χεῖρα καὶ γλῶτταν φύεις
Καὶ χερσὶ Θεοῦ, Μάξιμε, ψυχὴν δίδως.
Εἰκάδι πρώτῃ πότμος Μαξίμου ὄσσ’ ἐκάλυψεν.


Ὁ Ὅσιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητὴς καταγόταν ἀπὸ ἐπιφανὴ οἰκογένεια καὶ γεννήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ ἔτος 580 μ.Χ. Ἔλαβε τὴ συνήθη ἐγκυκλοπαιδικὴ μόρφωση καὶ ἐπιδόθηκε ἰδιαίτερα στὴ σπουδὴ τῆς φιλοσοφίας. Ὑπὸ τοῦ αὐτοκράτορος Ἡρακλείου (610 – 641 μ.Χ.) προσελήφθη ὡς ἀρχιγραμματεὺς αὐτοῦ. Παρέμεινε στὴ θέση αὐτὴ γιὰ λίγα μόνο χρόνια, ἀλλὰ διατήρησε τὶς σχέσεις του καὶ ἀλληλογραφία μὲ πρόσωπα τοῦ δημόσιου βίου.