Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

π. Δημήτριος Μπόκος: ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Ο Χριστός περιόδευε στην Ιεριχώ. Ο Ζακχαίος, αρχιτελώνης της πόλης, έχοντας συσσωρεύσει πολύ πλούτο από αδικία, αισθάνθηκε την ανάγκη να δει τον Χριστό. Για τον σκοπό αυτό, επειδή ήταν κοντός, ανέβηκε σε μια συκομουριά, δέντρο συνηθισμένο στα μέρη εκείνα.Ο Χριστός σταμάτησε μπροστά του, έριξε το βλέμμα του πάνω του και του είπε: «Ζακχαίε, κατέβα γρήγορα, γιατί σκοπεύω σήμερα να φιλοξενηθώ στο σπίτι σου» (Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά).

Πόσο τυχερός ο Ζακχαίος! Ο Χριστός έβλεπε όλο το πλήθος των ανθρώπων που τον περικύκλωναν, αλλά το βλέμμα του στάθηκε μόνο στον Ζακχαίο.Γιατί διέκρινε στην καρδιά του κάτι καλό. Ο Ζακχαίος την ώρα εκείνηβρισκόταν σε αναζήτηση του Θεού. Για το βλέμμα του Θεού δεν υπάρχει τίποτε κρυφό. Έχει θρόνο του τον ουρανό ο Θεός, αλλά βλέπει τα πάντα πάνω στη γη. «Εξ ουρανού επέβλεψεν ο Κύριος, είδε πάντας τους υιούς των ανθρώπων». Από το μεγαλόπρεπο ουράνιο κατοικητήριό του επιβλέπει «επί πάντας τους κατοικούντας την γην»(Ψαλμ. 32, 13-14).

Φανούλα Ἀργυροῦ: Βρετανικά έγγραφα Φόρειν ΄Οφις για 1993. Η «δουλοφροσύνη» Γ. Βασιλείου, οι Αμερικανοί στις βάσεις με γνώση της ΚΚ, Αεροδρόμιο Λευκωσίας … Τι έλεγε στους Βρετανούς ο Γιώργος Βασιλείου

γράφει η  Φανούλα Αργυρού* 

Τὸ Α΄ μέρος ΕΔΩ

Μέρος Β’ τελευταίο 

Τι έλεγε  στους Βρετανούς ο Γιώργος Βασιλείου 

Τα έγγραφα αποκαλύπτουν ότι σχεδόν καθ΄όλη την διάρκεια του 1993 ο  τέως πρόεδρος Γιώργος Βασιλείου κάθε φορά που έβλεπε τους Βρετανούς αξιωματούχους ήταν πάντα επικριτικός εναντίον του Γλ. Κληρίδη, σε σημείο που το επεσήμαναν και οι ίδιοι (οι Βρετανοί). Τον κατηγορούσε στους Βρετανούς ότι απομακρυνόταν από τις «Ιδέες Γκάλι», ότι επηρεαζόταν από τους σκληροπυρηνικούς του συμβούλους, ειδικά τον Υπ. Εξωτερικών Αλέκο Μιχαηλίδη, δεν έπρεπε ουσιαστικά να ακούει το λαό. («Vasiliou deplored the resulting tendency to make foreign policy the servant of domestic politics»). Είχε στείλει επιστολή στον Γ. Παπανδρέου  με έντονη παρότρυνση να υποστηρίζει τα ΜΟΕ δίχως παρεκλήσεις, είχε ζητήσει να δει τον Γλ. Κληρίδη πριν στείλει την επιστολή του αλλά δεν του έδωσαν ραντεβού.  Ο Βασιλείου πίστευε οι Τούρκοι δεν ενδιαφέρονταν για λύση, επέκρινε την αμυντική συμφωνία με την Ελλάδα, επέκρινε τη τάση (εννοείται του λαού) να κατηγορείται το ΗΒ για όλα, προειδοποιούσε για αντι-βρετανική αισθήματα,  υποστήριζε ευρωπαίο παρατηρητή αλλά με περιορισμένο ρόλο (οι Βρετανοί δεν υποστήριζαν παρατηρητή και μάλλον και ο ΓΓ του ΟΗΕ),  ο Κληρίδης δεν είχε εξηγήσει τα ΜΟΕ και κανένας δεν τα είχε διαβάσει, ο κόσμος δεν εκτίμησε το πακέτο (ΜΟΕ) ότι θα είχε και κάποια λύση για το Βαρώσι…

Λάμπρος Σκόντος: Ἅγιος Κλήμης ὁ Ἀθηναῖος ὁ ἐν ὄρει Σαγματά ἀσκήσας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ Ἑλλάδα ὑπῆρξε μιὰ ἀπὸ τὶς κοιτίδες τοῦ μοναχισμοῦ. Τὰ ὄρη καὶ τὰ βουνὰ τῆς πατρίδος μας εἶναι κατάσπαρτα ἀπὸ παλαιὲς καὶ νέες σκῆτες καὶ Ἱερὲς Μονές, τὶς ὁποῖες ἔκτισαν ἅγιοι ἀσκητές. Ἕνα ἁγιασμένο τέτοιο βουνὸ εἶναι καὶ τὸ Ὅρος Σαγματὰ τῆς Βοιωτίας. Ἐκεῖ ἀσκήτεψε καὶ ἁγίασε ὁ ἅγιος Κλήμης ὁ Ἀθηναῖος, μιὰ ἁγιασμένη καὶ χαρισματικὴ μορφὴ τῶν μέσων χρόνων.
 
Ἔζησε τὸν 11ο αἰῶνα. Γεννήθηκε στὴν Ἀθήνα, ἡ ὁποία στὰ χρόνια ἐκεῖνα βρισκόταν σὲ τέλεια παρακμή, ὅπως τὴν περιέγραψε λίγα χρόνια ἀργότερα ὁ μητροπολίτης τῆς Ἅγιος Μιχαὴλ Χωνιάτης, ἢ Ἀκομινάτος (1138-1222). Καταγόταν ἀπὸ εὐγενῆ καὶ πλούσια οἰκογένεια, ἡ ὁποία τοῦ παράσχε τὰ ἐφόδια νὰ μορφωθῇ καὶ νὰ ζήσῃ μιὰ ἄνετη ζωή. Ὅμως αὐτὸς θέλγονταν ἀπὸ μικρὸς γιὰ τὸν μοναχικὸ βίο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν μετὰ τῆς συμβίου του Μαρίας καὶ τῶν τέκνων Ἀρκαδίου καὶ Ἰωάννου



Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κατοικοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Ἰουστίνου Α’ (518 – 527 μ.Χ.) καὶ Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἦταν πλούσιος συγκλητικὸς καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν βαθιὰ εὐσέβειά του πρὸς τὸν Θεό. 
Εἶχε δύο παιδιά, τὸν Ἀρκάδιο καὶ τὸν Ἰωάννη. Μόλις αὐτὰ τελείωσαν τὰ ἐγκύκλια γράμματα, τὰ ἔστειλε στὴ Βηρυττὸ τῆς Φοινίκης, γιὰ νὰ μελετήσουν καὶ νὰ σπουδάσουν τὴ νομικὴ ἐπιστήμη. Καθ’ ὁδὸν τὸ πλοῖο μὲ τὸ ὁποῖο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν ὅμως καὶ μετέβησαν στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου ἔγιναν μοναχοί. 

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Νώντας Σκοπετέας: Μέ τά φτερά λαβωμένα...( Ἁγ. Γρηγόριος Θεολόγος) (Βίντεο)


 
Δὲν εἶναι λίγες οἱ φορὲς ποὺ στὴν πνευματικὴ ζωή, συναντᾶμε ἀνθρώπους νὰ προοδεύουν... Ταπεινά καὶ ἁπλά, μὲ τὸν Χριστὸ νὰ ἀποτυπώνεται ἀνεξίτηλα στὶς καρδιές τους, νὰ βαθαίνουν ὁλοένα καὶ περισσότερο στὴν πίστη καὶ στὸ βίωμα τῆς Τριαδικῆς Θεότητας. Νὰ ἐπιθυμοῦν ὁλόψυχα νὰ ζοῦν κατὰ Θεόν, χωρὶς ἀνθρωπαρέσκεια, θεαρέστως καὶ εὐσεβῶς.

Ἂν θέλουμε νὰ τὸ ἐξειδικεύσουμε κάπως καὶ νὰ περιοριστοῦμε μέσα στὴν Ὀρθόδοξη πνευματικότητα, θὰ διαπιστώσουμε πὼς ἐπαναλαμβάνεται συνεχῶς καὶ χωρὶς τὴν παραμικρὴ διαφορά, ὁ λεχθεὶς ὑπὸ τοῦ Μέγα Παύλου πνευματικὸς νόμος καὶ προειδοποίηση ταυτόχρονα, γιὰ ὅποιον ἐπιλέξει τὸν δύσκολο δρόμο καὶ τὴν στενὴ τεθλιμμένη ὁδό: Ὅσοι θέλουν νὰ ζήσουν εὐσεβῶς θὰ διωχθοῦν! 

Φανούλα Αργυρού: Οι υποχωρήσεις/παραχωρήσεις Γλ. Κληρίδη - δεχόταν τις «Ιδέες Γκάλι», συνομοσπονδία…

Νέα αποδέσμευση βρετανικών εγγράφων, αυτήν τη φορά του Υπ. Εξωτερικών, Κοινοπολιτείας και Ανάπτυξης (Φόρεϊν Όφις) για το έτος 1993
 
γράφει η  Φανούλα Αργυρού* 
 
Τα νέα έγγραφα του Φόρεϊν Όφις για το 1993 μάς αποκαλύπτουν και πάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Βρετανών, τις διάφορες υποχωρήσεις/παραχωρήσεις του Προέδρου Γλ. Κληρίδη, με τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, «Ιδέες Γκάλι», αποδοχή συνομοσπονδίας, τι έλεγαν για τους εποίκους, πιέσεις Μητσοτάκη στον Κληρίδη, θέμα Βαρωσιού, απόφαση να μην αποδεσμευθούν φάκελοι για πληροφοριοδότες και άλλα.

Μέρος Α’

Το «game-plan»

Εὐαγγελία Λάππα: Ἡ προσφορά τῆς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ στόν ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ (Βιβλιοπαρουσίαση)


Εὐαγγελία Κ. Λάππα,
22 Ἰανουαρίου 2024

Ἡ Μακεδονία μας, ἀπὸ τὰ ἀρχαιότατα χρόνια ἕως καὶ σήμερα, εἶναι Ἑλλάδα, κομμάτι τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους ποὺ εἶναι εὐλογημένο ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ τὸ σκεπάζει ἡ Ὑπέρμαχος Στρατηγός, ἡ Γλυκύτατη Παναγία μας.

Τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος, ὅμως, δὲν ζεὶ δίχως τὴν Ὀρθοδοξία, τὴν ἀληθινὴ Πίστη, ποὺ σήμερα πολεμεῖται μὲ κάθε τρόπο. Ἡ Ὀρθοδοξία διαφυλαγμένη μέσα στὴν Ἐκκλησία μας ἐνέπνευσε ὅλους τους ἐθνικούς μας ἀγῶνες καὶ ἐμφύσησε θάρρος στοὺς Ἕλληνες ἀγωνιστές. Αὐτούς τους ἥρωες ἔχουμε χρέος νὰ μνημονεύουμε καὶ νὰ μιμούμαστε, γιατί χωρὶς αὐτούς, ἡ Ἑλλάδα μας θὰ ἦταν μισὴ ἕως καὶ ἀνύπαρκτη καὶ ἡ Μακεδονία θὰ ἦταν σὲ σλάβικα, ἢ ἀκόμη καὶ σὲ τούρκικα χέρια.

Σοφία Μπεκρῆ: Ὁ ἀγωνιστής τῆς εἰρήνης


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
«Εἰρήνη φίλη, τὸ γλυκὺ καὶ πρᾶγμα καὶ ὄνομα.» Ἔτσι ἀποκαλεῖ σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς λόγους του ὁ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τὴν εἰρήνη: φίλη, δηλαδὴ ἀγαπημένη. Καὶ συνεχίζει: «Εἰρήνη φίλη, τὸ ἐμὸν μελέτημα καὶ καλλώπισμα.» Ἀποκαλεῖ ἑπομένως τὴν εἰρήνη ὄχι μόνον ἀγαπημένη ἀλλὰ καὶ στολίδι καὶ φροντίδα.
 
Πράγματι, ὁ Γρηγόριος δὲν ὑπῆρξε μόνον μέγας Θεολόγος ἀλλὰ καὶ θερμὸς ἀγωνιστὴς τῆς εἰρήνης. Ἰδιαίτερα εὐαίσθητη φύση ὀ ἴδιος πληγωνόταν ἀπὸ τὶς ἔριδες ποὺ συντάρασσαν τότε τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε αὐτὲς προέρχονταν ἀπὸ αἱρετικοὺς εἴτε προέρχονταν ἀπὸ ὁμονοοῦντες! Συνέταξε ἔτσι τρεῖς ἐξαίρετους «Εἰρηνικούς λόγους», ποὺ συνιστοῦν ἕνα ἀληθινὸ διαμάντι τόσο γιὰ τὴν ὑπέροχη γλῶσσα ὅσο καὶ γιὰ τὸ βαθύ τους περιεχόμενο. Αὐτὸς ὁ κατ’ ἐξοχὴν ἤπιος καὶ φιλερήμων Πατέρας ἀγωνίστηκε μὲ ὅλες του τὶς δυνάμεις γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς διαταραγμένης ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητος καὶ εἰρήνης, θυσιάζοντας τὴν προσωπική του ἡρεμία. Ἐφάρμοσε ἔτσι αὐτὸς πρῶτος τὸν δικό του λόγο: «Πρᾶξις θεωρίας ἐπίβασις», ποὺ σημαίνει ὅτι ἀπὸ τὴν πράξη προχωρᾶμε στὴν θεωρία (<Θεός + ὁρῶ)!

Τι είναι η νόσος του GAS (στρεπτόκοκκος)– Τι προκαλεί σε παιδιά και ενήλικες


Ο β-αιμολυτικός στρεπτόκοκκος της ομάδος Α, (Group A. Streptococcus ή GAS), γνωστός και ως πυογόνος στρεπτόκοκκος (Streptococcus pyogenes) είναι ένα Gram-θετικό βακτηριακό παθογόνο.
 
Είναι προσαρμοσμένο στον άνθρωπο ξενιστή και μπορεί να προκαλέσει από ελαφράς βαρύτητας λοιμώξεις, όπως φαρυγγίτιδα, έως σπάνιες και σοβαρές λοιμώξεις, όπως σηψαιμία, σύνδρομο στρεπτοκοκκικού τοξικού σοκ (STSS) και νεκρωτική περιτονίτιδα.

Ως ανθρώπινο παθογόνο προσαρμοσμένο στον ξενιστή, η επιβίωση του GAS απαιτεί έναν αδιάσπαστο κύκλο μετάδοσης, προσκόλληση στην κύρια θέση μόλυνσης (δέρμα ή λαιμός), αποικισμό και πολλαπλασιασμό, καθώς επίσης να αμύνεται κατά των επίκτητων ανοσολογικών μηχανισμών του ανθρώπου, με επακόλουθη δυνατότητα διάδοσης σε νέο ξενιστή.

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου μὲ θέμα: ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ: «Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς» 25-1-1998]


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ:

«Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς»

[ἐκφωνήθηκε στὶς 25-1-1998]

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ τὴν μνήμην τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου. Πρόκειται γιὰ μιὰ μεγάλη μορφὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐγεννήθῃ περὶ τὸ 328 ἔτος, εἴτε εἰς τὴν Ναζιανζὸ εἴτε εἰς τὴν Ἀριανζὸ τῆς Καππαδοκίας. Παρηκολούθησε σπουδὲς στὶς σχολὲς τῆς Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας, τῆς Καισαρείας τῆς Παλαιστίνης καὶ τῆς Ἀλεξανδρείας.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἀπαιτοῦμε δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μέ τόν καθεστωτικὸ βόθρo!


 
Τέλος οἱ χαριτωμενιὲς καὶ τὰ μισόλογα! Ὄχι ἄλλα κείμενα καὶ κειμενάκια καὶ ἐπιστολὲς μὲ «ἐπιχειρήματα» καὶ παρακάλια. 
 
Ἀπαιτοῦμε πλέον δυναμική ἀντιπαράθεση (καί πλήρη ρήξη, ἂν χρειαστεῖ) μὲ τὸν καθεστωτικὸ βόθρο, κανονικὸ ξεσηκωμὸ τοῦ λαοῦ σέ δρόμους καί πλατεῖες καί αὐστηρὲς προειδοποιήσεις πὼς ὅποιος ἀχρεῖος δὲν καταψηφίσει τὸ αἶσχος μέσα στὸ κυνοβούλιο, θὰ ἀφορίζεται καὶ θὰ κηρύσσεται persona non grata στὶς ἐκκλησίες καὶ ὅπου ἀλλοῦ συναθροίζονται Ὀρθόδοξοι πιστοὶ (νὰ πᾶνε στὶς Στοές, στὴν Ἕνωση Ἀθέων καὶ στοὺς καφενέδες τοῦ Σύριζα στὶς ἑπόμενες ἐκλογὲς γιὰ νὰ μαζέψουν ψήφους)! 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως


 Θεοῦ γινώσκειν ὀρθοδόξως οὐσίαν,
Χριστιανοῖς λεγάτον ἐκ Γρηγορίου.
Εἰκάδι Γρηγόριος Θεορρήμων ἔκθανε πέμπτῃ.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ βασιλέως Οὐάλεντος (364 – 378 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὸν Πόντο καὶ γεννήθηκε σὲ ἕνα μικρὸ χωριὸ τῆς περιοχῆς τῆς Ναζιανζοῦ, ποὺ λεγόταν Ἀριανζός, τὸ 330 μ.Χ.


Ναζιανζηνὸς ὀνομάσθηκε, ἐπειδὴ ἔζησε τὸν περισσότερο χρόνο τῆς ζωῆς του στὴ Ναζιανζό, ὅπου ἦταν καὶ τὸ πατρικό του σπίτι. Ὁ πατέρας του, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ, ἦταν πρὶν γίνει Ἐπίσκοπος, ἕνας πολὺ πλούσιος ἄρχοντας τῆς Ναζιανζοῦ. 

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος - Ὁ Οὐρανομύστης Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας μας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ Καππαδόκες Πατέρες ἔβαλαν τὴ δική τους σφραγῖδα στὴν ἀνάπτυξη τῆς Θεολογίας κατὰ τὸν 4ο μ. Χ. αἰῶνα στὴν Ἐκκλησία. Εἶναι στὴν οὐσία οἱ θεμελιωτὲς τοῦ ὀρθόδοξου δόγματος καὶ τῆς ἀποκρυστάλλωσης τῆς αὐθεντικῆς διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Ναζιανζηνός, ὁ ἀποκαλούμενος καὶ Θεολόγος. 

Γεννήθηκε τὸ 329 μ. Χ. στὴν Ἀριανζὸ τῆς Καππαδοκίας, κοντὰ στὴν κωμόπολη Ναζιανζό, γι᾿ αὐτὸ καὶ πῆρε τὴν ὀνομασία Ναζιανζηνός. Οἱ γονεῖς του, Γρηγόριος καὶ Νόννα ἦταν εὐγενεῖς γαιοκτήμονες. Ὁ πατέρας του ἦταν πρώην εἰδωλολάτρης ὁ ὁποῖος εἶχε μεταστραφῇ στὸν Χριστιανισμὸ καὶ κατόπιν εἶχε χειροτονηθῇ ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ. Ὁ νεαρὸς Γρηγόριος μεγάλωσε σὲ χριστιανικὸ περιβάλλον καὶ ἀπὸ νωρὶς φάνηκαν τὰ σπάνια χαρίσματά του. 

Σοφία Μπεκρῆ: Πάντων ἡμῶν ἐστί τό ἑλληνίζειν


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Στοὺς κρίσιμους 4ο καὶ 5ο αἰῶνα, παρὰ τὴν λαμπρὴ δράση τῶν τρισμεγίστων φωστήρων καὶ οἰκουμενικῶν διδασκάλων, ἐκδηλώνονταν ἀκραῖες τάσεις: ἀφ’ ἑνὸς μὲν ὑπῆρχαν χριστιανοὶ ποὺ ἀπέφευγαν νὰ μελετήσουν τὰ ἀρχαιοελληνικὰ κείμενα, φοβούμενοι μήπως ἀλλοιωθῆ ἡ πίστη των, ἀφ’ ἑτέρου δὲ «ἑλληνολάτρες» ποὺ θεωροῦσαν τὸν χριστιανισμὸ ὡς ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἑλληνομάθειά των. Ἀνάλογες τάσεις ὑπάρχουν, δυστυχῶς, καὶ στὶς ἡμέρες μας.

Περί ἀλλαγῆς τῶν συναισθημάτων μας


Σχετικά μὲ τὸ βίο τοῦ ἀββᾶ Δανιήλ.
 
ΑΒΒΑΣ ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ: Ἀνάμεσα σ’ ὅλους αὐτοὺς τοὺς ἥρωες τῆς «κατὰ Θεόν» φιλοσοφίας, συναντήσαμε καὶ τὸν ἄββα Δανιήλ. Ὃ ἀββᾶς Δανιήλ, ὄχι μόνο ἦταν ἰσάξιος σ’ ὅλες τὶς ἀρετὲς μὲ αὐτοὺς ποὺ ἔμεναν στὴν ἔρημό της Σκήτης, ἀλλὰ εἶχε ὡς ἰδιαίτερο χαρακτηριστικό του τὸ χάρισμα τῆς ταπεινοφροσύνης. Ἢ μεγάλη καθαρότητα καὶ ἢ πραότητα τοῦ ἄββα Δανιὴλ ἔκαναν τὸν ἄββα Παφνούτιο, ὁ ὅποιος ἦταν ὁ ἱερέας αὐτῆς τῆς ἐρήμου, νὰ τὸν ἐπιλέξει ἀνάμεσα ἀπὸ πολλοὺς ἄλλους πιὸ ἡλικιωμένους γιὰ νὰ γίνει διάκονος.

Λυκούργος Νάνης: Σχόλιο για την τοποθέτηση Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο αναφορικά με τον ψευτογάμο των ομοφυλόφιλων


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός 

"Σε αυτόν τον διάλογο ακούστηκαν όλες οι απόψεις και σέβομαι όλες τις απόψεις. Ακούστηκαν οι απόψεις της παράδοσης, της εξέλιξης, αλλά και της δικής μας πλευράς που πιστεύω ότι εντάσσει την παράδοση στην εξέλιξη.

Ακούστηκαν όμως και φωνές που δεν είχαν ακουστεί μέχρι σήμερα, κυρίως των ομόφυλων γονέων που θα μπορούν επιτέλους να κοιμούνται ήσυχοι το βράδυ, απαλλαγμένοι από το φόβο ότι αν τους συμβεί κάτι, το παιδί τους δεν θα καταλήξει στον άλλο γονέα αλλά θα βρεθεί σε κάποιο ίδρυμα.

Και είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι στα πλαίσια αυτού του δημόσιου διαλόγου εξηγήθηκε, πιστεύω λεπτομερώς, τι δεν κάνει το νομοσχέδιο: δεν μεταβάλλει το ισχύον πλαίσιο της παρένθετης κύησης, δεν το επεκτείνει ουσιαστικά στα ομόφυλα ζευγάρια και αποκλείει τους χαρακτηρισμούς «Γονέας 1» και «Γονέας 2». Γιατί -θέλω να το τονίσω- η Ελλάδα δεν θα γίνει ένα εργαστήρι πολιτικών που δεν εφαρμόζονται παρά μόνο σε ελάχιστες χώρες του κόσμου.

Ελένη Παπαδοπούλου: "Νομίζεις ότι είναι κακό;"


 
Εάν θέλουμε να δούμε τι κρύβεται τελικά πίσω από αυτά τα περί γάμου των ομοφυλοφίλων, ας διαβάσουμε το βιβλίο της Καμίγ Κουσνέρ, κόρη του γνωστού σοσιαλιστή πολιτικού Κουσνέρ, για την σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη ο αδελφός της κατ' εξακολούθηση από τον πατριό της στην εφηβεία του. Η μάνα ήταν πολύ αριστερή και πολύ "ελεύθερη" και καλά, η γιαγιά μια από τα ίδια. Ο πατριός πολύ προοδευτικός αριστερός κι αυτός. Πανεπιστημιακοί σε σχολές με υψηλό πρεστίζ και αυτός και η μάνα της. 

Σχόλιο για την Συνέλευση της Συνόδου της Ιεραρχίας ενόψει του νομοσχεδίου για τον ψευτογάμο των ομοφυλόφιλων.


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
Σκέπτεται και αναρωτιέται κανείς εάν αξίζει τον κόπο να καθήσει να γράψει κάποιο σχόλιο αναφορικά με  την εν προκειμένω  στάση των τραγικών αυτών ανθρώπων που για τις πολλές και φρικτές μας αμαρτίες μας "ποιμαίνουν"....
 
Σήμερα ξεπέρασαν κάθε όριο υποχωρητικότητας και ηττοπάθειας.
 
Παρέθεσαν ενώπιον της κοινής γνώμης  και κατέθεσαν στον εξώστη της δημοσιότητας για μία ακόμη φορά, επί το εκτενέστερον είναι αλήθεια, τις ούτως ή άλλως γνωστές και εκπεφρασμένες θέσεις της Εκκλησίας, επεκτάθηκαν και ανέλυσαν κάποιες όντως ουσιώδεις  παραμέτρους, προεκτάσεις και  συνέπειες του νομοσχεδίου που προώρισται να γίνει νόμος-υπόνομος του Κράτους, , προέβησαν σε ορθότατες παρατηρήσεις και επισημάνσεις σε σχέση  με την επικείμενη ψήφιση  του από το Κοινοβούλιο-νομοθετική χαβούζα, και πέραν τούτου ουδέν.

Δημήτριος Παναγόπουλος: Μεγάλο κακό η υποκρισία

«Υπόκρισίς εστιν έτερον έχειν
και έτερον ποιείν» (Χρυσόστομος)

Η υποκρισία ρίζα έχει την πονηρία, καρπούς δε το ψεύδος, την απάτη, τη δολιότητα, την αισχροκέρδεια, την αδικία, τη βλάβη, και γενικά την εξόντωση του πλησίον. Για μερικούς όλα αυτά ίσως φαίνονται αστεία και παράδοξα, αλλά αν θελήσουμε να πλησιάσουμε και να ρωτήσουμε τον Θεό, θα πληροφορηθούμε ότι θέλει τα ήθη των ανθρώπων τίμια, τον νου καθαρό και την ψυχή αγία, γι’ αυτό προστάζει λέγοντας: «Έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου· το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστιν» (Ματθ. 5:37). Ώστε, αν άλλα έχουμε στην καρδιά και άλλα με τα χείλη μας λέμε, αυτά είναι γεννήματα της πονηρίας και εφευρέματα του διαβόλου. Όταν άλλο σκεπτόμαστε και άλλο λέμε, ή όταν άλλο λέμε και άλλο πράττουμε, πέφτουμε στο αμάρτημα της υποκρισίας, δηλαδή είμαστε ψεύτες, απατεώνες, επιβλαβείς, δόλιοι κ.τ.τ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ἡ Ἁγία Ξένη


Ἀποξενοῦται τοῦδε τοῦ βίου Ξένη,
Οὗ ζώσα καὶ πρίν, ὡς ἀληθῶς ἦν ξένη.


Ἡ Ἁγία Ξένη καταγόταν ἀπὸ τὴ Ρώμη καὶ ἀπὸ γενιὰ τιμημένη καὶ εὔπορη. Οἱ γονεῖς της ἐπιθυμοῦσαν νὰ τὴν νυμφεύσουν. Ἐνῶ ὅμως εἶχαν τὰ πάντα ἑτοιμασθεῖ γιὰ τὸν γάμο, ἐκείνη ἐγκατέλειψε τὴ νυφικὴ παστάδα, παίρνοντας μαζί της καὶ δύο πιστές της θεραπαινίδες καὶ διὰ θαλάσσης ἔφθασε στὴν πόλη τῶν Μυλασῶν. Στὰ Μύλασα μᾶλλον πῆγε καὶ ἐγκαταστάθηκε, ὕστερα ἀπὸ συμβουλὴ τοῦ μακαρίου μοναχοῦ Παύλου, ὁ ὁποῖος ἐμφανίστηκε στὴν Ὁσία μετὰ ἀπὸ θεῖο φωτισμό, ὅταν ἐκείνη πέρασε ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ ἔγινε ὁ πνευματικός της καθοδηγητής.

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Ὁ «ἅγιος ἔγκλειστος» ἐπίσκοπος Παῦλος στή Σουηδία


Καί ἀναχωρήσαμε μέ σκοπό νά ἐπισκεφθοῦμε τόν πρώην διαπρεπῆ Ἕλληνα μητροπολίτην τόν σεβ. κ. Παῦλον Μενεβίσογλου.

Ὁ μητροπολίτης Παῦλος μᾶς ὑποδέχθηκε μέ πολλή εὐγένεια καί καλωσύνη. Μᾶς εἶχε ἑτοιμάσει καί καφέ μέ κέϊκ. Ἀλλά ποιός εἶναι αὐτός ὁ ξεχασμένος καί ἔγκλειστός ἐπίσκοπος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας;

Γεννήθηκε στήν Κωνσταντινούπολι τό 1935. Ἐτελείωσε τήν θεολογική σχολή τῆς Χάλκης καί σάν δευτεροετής φοιτητής χειροτονήθηκε μοναχός καί διάκονος τό 1956. Κατόπιν ἔμεινε διά ἕνα μῆνα στό Ἅγιον Ὄρος, τό ὁποῖον καί δέν τό ἐπισκέφθηκε πάλιν. Ἔγραψε διά τήν παραλαβήν τοῦ πτυχίου του τήν διατριβήν: «Ἡ μοναχική ζωή κατά τόν Μέγαν Βασίλειον». Τό 1970 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Τό 1973 ὑπέβαλε στήν θεολογική σχολή Θεσσαλονίκης διατριβήν μέ τίτλο: «Τό Ἅγιον Μῦρον ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἀνατολικῆ Ἐκκλησίᾳ», καί ἔλαβε τόν βαθμόν ἄριστα. Τήν 30ην Ἀπριλίου τοῦ 1974 ἐξελέγη καί χειροτονήθηκε μητροπολίτης Σουηδίας. Ἐργάσθηκε ἐπί 40 συναπτά ἔτη. Τό Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως, χωρίς κάποιαν κανονικήν παράβασιν τοῦ μητροπολίτου κ. Παύλου, τόν ἔπαυσε ἀπό τά καθήκοντά του καί «παμψηφεί», τόν ἐξέλεξε μητροπολίτην τῆς νεκρᾶς μητροπόλεως Ἀμασείας τήν 5ην Μαΐου 2014. Καί τοῦ ἀπέστειλε τό ἑξῆς μήνυμα μέ φάξ: Ἱερώτατον Μητροπολίτην Ἀμασείας κύριον Παῦλον, εἰς Στοκχόλμην. «Εὐχαρίστως γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι σήμερον ἐξελέγητε παμψηφεί μητροπολίτης τῆς Ἁγιωτάτης Μητροπόλεως Ἀμασείας. Συγχαίρομεν καί ἀσπαζόμεθα ἀδελφικῶς. Πατριάρχης Βαρθολομαῖος. Φανάριον. 5 Μαΐου 2014».

Ὁ μητροπολίτης Παῦλος δέν δέχθηκε, καί δικαίως, τήν μετάθεσίν του σέ μία νεκράν «ἁγιωτάτην» μητρόπολιν. Παρότι ἔγραψε γράμματα στό Πατριαρχεῖο ἐκφράζοντας δικαίως τήν ἄρνησίν του δέν εἰσακούσθηκε, οὔτε ἔλαβε καμμίαν ἀπάντησιν.

Νέος μητροπολίτης Σουηδίας ἐξελέγη ὁ καταγόμενος ἀπό τήν Βοστώνην ἑλληνοαμερικανός κ. Κλεόπας, ἡλικίας 45 ἐτῶν. Ἕλληνες τῆς Ἀμερικῆς, οἱ ὁποῖοι τόν ἐγνώρισαν, ἀποφαίνοντο νά ὀνομάζεται καλλίτερα ὄχι Σουηδίας, ἀλλά «πάσης ἀηδίας». Εἶναι ὁ ἄνθρωπος τῆς νέας ἐποχῆς μέ καθημερινήν ἐνδυμασίαν τήν τῶν λαϊκῶν ἀνθρώπων, ὁ ὁποῖος γνωρίζει καί ἀπό ποδόσφαιρον καί ἄλλες νεανικές ἐκδηλώσεις. Κατώρθωσε ἐντός μιᾶς πενταετίας, ὅπως μοῦ εἶπαν Ἕλληνες τῆς Στοκχόλμης νά ἀποδιοργανώσει πλήρως τήν Ἱεράν Μητρόπολιν, νά φύγουν οἱ χριστιανοί καί νά ψάχνουν νά ἀναπαυθοῦν πνευματικῶς σέ ἄλλες ἐκκλησίες, ὅπως τῶν Ρώσσων, τῶν Ρουμάνων, τῶν Σέρβων καί ἀλλαχοῦ.

Ἐβγάλαμε φωτογραφίες μέ τόν ἅγιον ἔγκλειστον ἐπίσκοπον Παῦλον, ὁ ὁποῖος δέν ἔχει εὐλογία ἀπό τόν νέον μητροπολίτην νά ἐκκλησιάζεται οὔτε νά ἐμφανίζεται σάν μητροπολίτης σέ κάποια ἐκκλησία ἤ χριστιανική λατρευτική σύναξι. Παραμένει στό διαμέρισμά του μέ ὑπομονή. Εἶναι τώρα ἡλικίας 84 ἐτῶν. Καί ἐζήτησε μετά τόν θάνατόν του νά ταφῆ μόνον ἀπό τόν ρουμᾶνο ἱερέα, τόν π. Θεόδωρον, στό σπίτι τοῦ ὁποίου τώρα μένω κι ἐγώ. Αὐτός ὁ ἱερεύς τοῦ προσκομίζει ἐνίοτε καί τά Ἄχραντα Μυστήρια στό σπίτι του. Ἡ τεράστια, ἐπάνω τῶν 3000 βιβλίων βιβλιοθήκη του, ἤδη ἔχει δωρηθῆ στόν ἱερομ. π. Χρυσόστομο τοῦ Κελλίου «Καρτσωναῖοι», τῆς Ἁγίας Ἄννης Ἁγίου Ὄρους, διότι ὁ π. Χρυσόστομος ἐπί τέσσερεις φορές εἶχε μεταβῆ ἐκεῖ προσκεκλημένος νά ἐξομολογήσει χιλιάδες χριστιανούς μας.

Λαμβάνει τήν ὅποια βοήθεια τῶν πολλῶν εὐλαβῶν χριστιανῶν του, πού τόν ἀγάπησαν καί τόν ἐπισκέπτονται συχνά. 

Ἀπόσπασμα ἀπό ΕΔΩ

Πηγή:https://ixthis3.blogspot.com/2024/01/blog-post_793.html

Σάββας Ἰακωβίδης: Ποια είναι τα σενάρια Χριστοδουλίδη στο Κυπριακό για να εξουδετερώσει την τουρκική στοχοθεσία;

 

 
Το Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου δεν είναι εθνικό και δεν είναι συμβούλιο. Είναι ένας… «γουμάς» (κοτέτσι), κατά την ειρωνική αποστροφή του προέδρου των Οικολόγων, Γ. Περδίκη. Πρόκειται για μια περιοδική σύναξη των κομματικών αρχηγών ή εκπροσώπων τους υπό τον εκάστοτε Πρόεδρο της Κύπρου, για να ενημερωθούν, κατά κύριο λόγο, για εξελίξεις ή οτιδήποτε αφορά το κυπριακό πρόβλημα. Ιδρύθηκε το 1975 από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, σε μια προσπάθεια ενότητας των πολιτικών δυνάμεων μετά την καταστροφή της τουρκικής εισβολής και για να κατασιγάσουν εμφύλια πάθη και μίση. Έκτοτε, το σώμα αυτό εδραιώθηκε ως ένας διακοσμητικός θεσμός για να εμπαίζονται οι πολιτικοί από τον εκάστοτε Πρόεδρο και να παραπλανώνται οι πολίτες για την δήθεν σοφία των ηγετών τους στη διαχείριση του Κυπριακού.

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Μία ἀκόμη φωνή ἐπαίσχυντου συμβιβασμοῦ»


 
Καὶ ἐνῷ, ὅπως ἔγραφα πρὸ ἡμερῶν, ἀναμένουμε μὲ ἀγωνία μήπως βρεθεῖ κάποιος ἀρχιερέας νὰ ἀρθεῖ στοιχειωδῶς στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων, πολλαπλασιάζονται ἀντιθέτως οἱ φωνὲς τοῦ ξεδιάντροπου συμβιβασμοῦ. 
 
Στὸν χορὸ προστέθηκε πλέον καὶ ὁ δύστυχος μητροπολίτης Ναυπάκτου (ὁ χαρακτηρισμὸς ἐπειδὴ ἀπὸ τότε ποὺ ἔκανε τὴ μεγάλη κυβίστηση μετὰ τὸ Κολυμπάρι, ἡ κατηφόρα του, ὅπως διαπιστώθηκε καὶ στὸ Οὐκρανικὸ καὶ στὴν ἄθλια ἐκείνη ἐποχὴ τῆς ψευτοπανδημίας καὶ τῶν ἐμβολίων, εἶναι τρομακτικὴ καὶ ἀτελεύτητη).

Γιάννης Κατσέας: Τό χιονισμένο Ἀσβεστοχώρι Θεσσαλονίκης + Ἠλιοβασίλεμα στήν λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου (ΒΙΝΤΕΟ)


Λήψη βίντεο καὶ κείμενο 
Γιάννης Κατσέας 
 
Ὁ μέγας Ἅγιος τῆς Ὀρθοδοξίας μας ΠατροΚοσμᾶς εἶχε Προφητεύσει κάποτε, «θὰ ᾿ρθει καιρὸς ποὺ τὸν κόσμο θὰ τὸν κυβερνᾶνε τὰ ἄλαλα καὶ τὰ μπάλαλα».
 
Ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι αὐτὸ ζοῦμε σήμερα μὲ τὰ ὅσα παλαβὰ (μπάλαλα) θέλουν νὰ μᾶς ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ οἱ κυβερνῶντες μας ποὺ ὅλοι πλέον ἔχουμε καταλάβει ὅτι εἶναι ἁπλὲς μαριονέττες.
 
Τὸ πῶς θὰ μᾶς τὰ ἐπιβάλουν;
 
Αὐτὸ εἶναι σήμερα πανεύκολο μέσῳ τῆς τεχνολογίας καὶ τὰ βρίσκουμε συνεχῶς μπροστά μας στὶς διάφορες ἐφαρμογὲς τῶν ὑπολογιστῶν (ἄλαλα).

Σάββας Ἠλιάδης: Πρωκτός: Ὁ παράγοντας θεσμοθέτησης νόμων, γιά μιά ὑγιῆ κοινωνία!


Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης 
 
Ἂς ξεκινήσουμε μὲ μιὰ ὑπόθεση, μία κατὰ φαντασίαν εἰκόνα τῆς κατάστασης τῆς πραγματικότητας, ἡ ὁποία - ὑποτίθεται πώς - θὰ μποροῦσε νὰ συνέχει τὸ γίγνεσθαι τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας. 

Ὑποθέτουμε λοιπὸν πὼς ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία βρίσκεται σήμερα σὲ ἀξιοθαύμαστα ὑψηλὸ ἐπίπεδο πνευματικό, ἠθικό, οἰκονομικό, ἀπονομῆς τῆς δικαιοσύνης, σεβασμοῦ τῶν δικαιωμάτων τῆς ἐλευθερίας τοῦ πολίτη, ἐθνικοῦ φρονήματος καὶ ἑτοιμότητας πρὸς ἀποτροπὴ κάθε ἐπιβουλῆς ἐναντίον τῆς πατρίδας καὶ τῆς ἀπὸ αἰώνων παραδοθείσης ἱερᾶς παρακαταθήκης τῶν ἁγίων καὶ τῶν ἡρώων τοῦ ἔθνους. Ἐπίσης, σὲ κάθε ἄλλο παράγοντα, ποὺ συμβάλλει στὴν συνοχή της, τὴν αἴσθηση τῆς ἀσφάλειάς της ἀπὸ ὁποιονδήποτε πιθανὸ κίνδυνο, ἐσωτερικὸ καὶ ἐξωτερικό, τὴν εὐαισθησία της ὡς πρὸς τὴν ἀρετὴ τῆς φιλοπατρίας, τῆς φιλανθρωπίας καὶ τῆς φιλαλληλίας, τῆς πολυπόθητης εἰρήνης καὶ γενικὰ τῆς προόδου, πάντοτε βέβαια ὑπὸ τὴν αἰγίδα του κατὰ παράδοση ἐγγυητῆ ὅλων αὐτῶν τῶν ἀγαθῶν, τοὐτέστιν τοῦ κράτους