Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Χωρίς ντροπή ετοιμάζονται να τιμήσουν τον Αλή Πασά σαν… ήρωα του ’21!

 

Απίστευτη πρόκληση υπό την αιγίδα της Γιάννας Γιάννα Αγγελοπούλου

Τη διεξαγωγή του συνεδρίου για τον Αλή Πασά, από 22 έως 24 Οκτωβρίου, υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», που είχαν άρον άρον αναβάλει μετά τις αποκαλύψεις της «δημοκρατίας» και τις αντιδράσεις Σουλιωτών, απογόνων αγωνιστών του 1821 αλλά και παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανακοίνωσε ο Δήμος Ιωαννίνων, προκαλώντας το κοινό αίσθημα.

Η πρωτοσέλιδη τότε αποκάλυψη της «δημοκρατίας» για το συνέδριο που διαστρέβλωνε τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση, είχε οδηγήσει σε αναβολή του συνεδρίου υπό το πρόσχημα της «πανδημίας». 

                       Το πρωτοσέλιδο του Ιουνίου που αποκάλυπτε τα σχέδια της κ. Αγγελοπούλου

Υπενθυμίζεται ότι οι πλέον οργισμένες αντιδράσεις είχαν προέλθει από τον πρόεδρο του Συλλόγου Απανταχού Σουλιωτών Δημήτρη Μπότσαρη, που έκανε λόγο για μια «απαράδεκτη και ασεβή πράξη τόσο προς τις επετειακές γιορτές των 200 χρόνων από το ’21 όσο και προς τους πεσόντες Hπειρώτες ήρωες».

Δείτε επίσης: Αντί να υμνήσουν τους Σουλιώτες ετοιμάζουν τριήμερη φιέστα για την εποχή του Αλή Πασά

Τονίζεται, μάλιστα, εμφατικά ότι το συνέδριο -το οποίο διοργανώνουν ο Δήμος Ιωαννιτών, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών- πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Επιτροπής για τους εορτασμούς των 200 ετών από την Επανάσταση. Γεγονός που ανατρέπει όλες τις αιτιάσεις που είχαν διατυπωθεί από πλευράς Δήμου Ιωαννίνων για ένα «επιστημονικό συνέδριο» που δεν έχει ως σκοπό να… δοξάσει τον Αλή Πασά αλλά να… αναφερθεί στην «εποχή του».

Το πρόγραμμα του συνεδρίου είναι αποκαλυπτικό: «Κι έφκιανε κάστρα, χαντάκια, κούλιες τριγύρ δια φύλαξες…»: «Τεχνικά έργα την περίοδο του Αλή Πασά των Ιωαννίνων», «Τα Γιάννενα και ο Αλή Πασάς», «Όψεις διακυβέρνησης του Αλή Πασά», «Η παρουσία του Αλή Πασά στη Θεσσαλία και η εδραίωση της πολιτικής και οικονομικής κυριαρχίας του», «Αλβανοί γαιοκτήμονες στη Θεσσαλία στον μακρύ 19ο αιώνα: η περίπτωση του Αλή Πασά», «Η γλώσσα… κόκαλα τσακίζει: σχέσεις ισχύος και υποτέλειας μέσα από τα έγγραφα του αρχείου Αλή πασά των Ιωαννίνων».

Καμία αναφορά στα εγκλήματά του κατά των Σουλιωτών

Με το πρόγραμμα, δε, των ομιλιών να είναι δημοσιευμένο, επιβεβαιώνονται αυτοί που προέβλεπαν ότι τα φώτα της δημοσιότητας δεν θα πέσουν στα εγκλήματα του Αλή Πασά κατά των Σουλιωτών, των χριστιανών, αλλά θα γίνει μια προσπάθεια να προβληθεί ως ένας «εκσυγχρονιστής» ηγέτης της εποχής του, που έκανε «έργα» και είχε οργανώσει μια «πολυπολιτισμική κοινωνία» που λειτουργούσε εύρυθμα.

Αυτό ακριβώς δηλαδή που αναρωτιόταν ο κ. Μπότσαρης όταν σημείωνε στην επιστολή του πώς ο Αλή Πασάς ήταν αυτός που… έσφαξε τους πρόκριτους στο Χόρμοβο και 600 άτομα στο Γαρδίκι το 1812, όπως έσφαξε και τους κατοίκους της ηρωικής Χειμάρας το 1805 μέσα στις εκκλησίες, ανήμερα το Πάσχα, όπως έκοψε στα τέσσερα τον αγωνιστή παπα-Θύμιο Βλαχάβα και κρέμασε τα κομμάτια του στην πόλη, όπως σκότωσε τον Κατσαντώνη, σπάζοντάς του όλα τα κόκαλα στο αμόνι, όπως έπνιξε την κυρα-Φροσύνη στη Λίμνη των Ιωαννίνων και είχε προβεί σε σωρεία άλλων δολοφονιών και θηριωδίες κάθε είδους, καθώς και αποτρόπαιες πράξεις βασανισμού, εξανδραποδισμού, λεηλασίες και φρικαλεότητες!

«Άραγε όλα αυτά θα αποσιωπηθούν σε αυτό συνέδριο ή θα εμφανιστούν ως “παράπλευρες απώλειες” από τη δράση μιας “εξαιρετικής προσωπικότητας”, που πρέπει, με πόνο ψυχής αλλά και μεγάλη αγανάκτηση, να ξαναθυμηθούν οι Ηπειρώτες» αναρωτιόταν.

Είναι σαφές ότι το ερώτημα που πριν από κάποιους μήνες απευθύναμε μπορεί να αναδιατυπωθεί αυτούσιο: «Μας τελείωσαν οι Έλληνες ήρωες και είπαμε να εορτάσουμε τον Αλή Πασά; Ή απλά έχουν τέτοιο πάθος να αποδομήσουν την ταυτότητα των Ελλήνων επαναστατών του 1821 και ως εκ τούτου του ελληνικού έθνους, ρίχνοντας τα “φώτα” σε προσωπικότητες σαν και αυτή του διορισμένου από την Υψηλή Πύλη πασά των Ιωαννίνων, για να εξυπηρετήσουν τις ιδεοληψίες τους;»

Πηγή: https://www.newsbreak.gr/
«Πᾶνος» 

2 σχόλια:

  1. Αυτή η ευλογημένη πατρίδα μας, κυβερνάται από εχθρούς και προδότες σε όλη την νεότερη ιστορία της. Αυτό το έχουν επισημάνει πολλοί και μεγάλοι Έλληνες, από τον στρατηγό Ιωάννη Μακρυγιάννη και τον Αλ. Παπαδιαμάντη.

    Ζητούσε απεγνωσμένα να γευτεί την αναγνώριση ακόμα και από τους βαρβάρους.
    Τι και αν το όνομα ενός προδότη στοιχειώνεται εσαεί στα κιτάπια της ιστορίας, αυτός, πεισματικά αρνούμενος να το αντιληφθεί, τυφλωμένος από στενοκεφαλιά και μίσος για τους ίδιους του τους αδελφούς, οδηγείται αυτόβουλα στην άτιμη λίστα των προδοτών του έθνους.
    Η αρχαία κοινωνία ήταν αμείλικτη στο θέμα της προδοσίας.
    Τον προδότη δεν τον θεωρούσε άνθρωπο, ήταν ένα άχθος αρούρης, ένα αχρείαστο, περιττό βάρος της γης, μία μιασμένη ύπαρξη χωρίς ηθικές αναστολές, ένα κοινωνικό απόβρασμα που, καίτοι γεννήθηκε άνθρωπος, απέγινε υπάνθρωπος, ο άξιος αποστροφής, ο ανίερος, ο απόβλητας, το περίτριμμα, η τύχη που έμελλε τον προδοτούντα ήταν συνήθως μακάβρια και την ανιχνεύουμε σε πάμπολλες αναφορές αρχαίων συγγραφέων.

    Απαγορευόταν ρητά η ταφή του εντός των ορίων του άστεως διότι μετέδιδε το ρυπαρό νόσημα της προδοσίας στον αιθέρα της πόλης.
    Αν είχε ήδη θαφτεί, ο τάφος ξηλωνόταν και τον εξοβέλιζαν μακρυά, λογίζοντάς τον ως απόρριμμα ρημαδιασμένο.
    Ομοία τύχη ανέμενε και τους «συμπράκτες» και υπερασπιστές του, καθώς σε πάμπολλες των περιπτώσεων τους εξίσωναν με τους προδότες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΙΜΟΣΤΑΓΗ ΣΦΑΓΕΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ;
    Για διαβάστε τι έπαθε ο θρασύδειλος, από τις ηρωϊδες του Σουλίου, που ήθελε να καθυποτάξει και συνεχώς προέβαινε σε σφαγές και λεηλασίες ....

    Του Αντώνη Αντωνά
    Η Μόσχω, γυναίκα του Καπετάν Τζαβέλλα, αρχηγός, τριακόσιων γυναικών αρματωμένων, του Λεωνίδα τους Λακεδαιμόνιους ξεπεράσαν. Ξεμαλιασμένες αγριεμένες, ουρλιάζοντας σαν λύκαινες, με το σπαθί στο γυμνωμένο χέρι, ξεχύθηκαν, κατατρόπωσαν τ΄ Αλή Πασά τ ασκέρι. Χιλιάδες πανικόβλητοι δειλιασμένοι Τούρκοι, απ΄ τις γυναικείες ιαχές, τις κλαγγές των χαντζάρων, τους κεραυνούς απ΄ τα καρυοφίλια*, τις κουμπούρες*, οι άγριες Ελληνίδες αμαζόνες του εικοσιένα, διώξανε τους βάρβαρους, π΄ αλαφιασμένοι φεύγουν. Ξοπίσω τρέχουν τους εχθρούς και τους κατατροπώνουν.

    Ντροπιασμένοι και τρέμοντας από φόβο οι οχτροί, έτρεχαν, λύγιζαν λιποψυχούσαν, ψυχομαχούσαν. Οι ανδρείες γυναίκες δεκαπλάσιους, Τούρκους πολεμούσαν, αλλά δεν λιποψυχούσαν,

    Ο Αλής που τελευταία στιγμή γλύτωσε, απ΄ των ηρωικών γυναικών την οργή, τ ΄ασκέρι του προς σφαγή, από φόβο, εγκατέλειψε, στα Γιάννενα ντροπιασμένος, τρέχει.. Ξοπίσω οι Ελληνίδες αρματωμένες καπετάνισσες, γυναίκες ηρωικές επαναστάτισσες!

    *Μόσχω Λάμπρου Τζαβέλλα (1760 – 1803). Γυναίκα του ηρωικού καπετάνιου Λάμπρου Τζαβέλλα Σουλιώτη πολέμαρχου, που ήταν ο φόβος και τρόμος των Τούρκων, και μητέρα των Φώτου, Τζιγούρη, Γιωργάκη και της Σόφως. Και τα τρία αγόρια της ήταν καπεταναίοι και σκοτώθηκαν ηρωικα σε μάχες εκτός την Σόφως που πολεμώντας δίπλα στην μάνα της έχασε το δεξί της μάτι Μια από τις ένδοξες οικογένειες του Σουλίου, που πολεμούσε τους Τούρκους πολύ πιο πριν του 1821.

    Η ηρωική μάχη που αναφέρεται στο πιο πάνω ποίημα αφήγημα, έγινε στις 20 Ιουλίου 1792 κατά του Αλή Πασά, ο οποίος ήθελε να υποτάξει το ανυπότακτο Σούλι, αλλά ηττήθηκε ολοκληρωτικά… από γυναίκες ανδρειωμένες…

    ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ, ΗΡΩΪΚΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΣΕΣ ....

    ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΟΥΛΙΟΥ.
    Τρια μπαϊράκια φαίνονται ΄πο κάτω απ΄ το Σούλι Το ΄να’ ναι του Μουχτάρ πασά, τ΄άλλο του Σελιχτάρι, Το τρίτο και καλύτερο είναι του Μιστομπόνου….. Που΄στε του Λάμπρου τα παιδιά, που΄στε Μποτσαραίοι, Τουρκαλβανοί μας πλάκωσαν θέ να μας σκλαβώσου…. Ας έρτουν οι παλιότουρκοι, τίποτα δεν μας κάνουν. Ας έρτουν πόλεμο να ιδούν και Σουλιωτών τουφέκια. Να μάθουν Λάμπρου το σπαθί, Μπότσαρη το τουφέκι… Εδώ είναι το Σούλι το κακό, εδώ είναι το Κακοσούλι. Που πολεμούν μικρά παιδιά, γυναίκες σαν τους άντρες Που πολεμάει η Τζαβελαινα σαν άξιο παλληκάρι… Και κατατροπώνοντας τους Τούρκους… …ο Μπότσαρη εφώναξε με το σπαθί στο χέρι. Έλα Πασά τι σκιάχτηκες και φεύγεις με μενζίλι…. (Παρομοίωση φυγής άτακτης) Αυτά τα ελάχιστα για τους Μωαμεθανούς κατακτητές, που με τον υπέρτερο στρατό τους και την υπεροπλία τους, ντροπιαστικές νίκες πλασματικές, κατά αδύναμων στρατών και Χριστιανικών κρατών είχαν και έχουν, αλλά ας θυμούνται επίσης, ότι όταν οι ιαχές των ηρωικών προγόνων των Ελλήνων τους αφυπνίζουν, δεκάδες ήττες ντροπιαστικές, έχουν από τους λίγους Έλληνες, κατά των μυρίων Τούρκων… ανάμεσα τους και ο ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ, που κάποιοι πλαστογράφοι της Ελληνικής ιστορίας, θέλουν να του αποδώσουν τιμές του σφαγέα ... ο οποίος στο τέλος της ζωής του για να εξιλεωθεί για τα εγκλήματα του... έκτιζε εκκλησίες ..... ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή