Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

Έλληνες Δευτέρας και Τρίτης Κατηγορίας


Ιωάννης Κ. Μπουγάς*

Αν το νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων ψηφισθεί στη μορφή του προσχεδίου που κυκλοφόρησε, δηλαδή με τους όρους (1) «απουσίας λιγότερο από 30 έτη» και (2) «κατοχής ΑΦΜ», φοβούμαι ότι το Ελληνικό κράτος θα δημιουργήσει Έλληνες δευτέρας και τρίτης κατηγορίας και θα «τιμωρήσει» κάποιους για δεύτερη φορά.

Να εξηγήσω τι εννοώ.
Δεν έχω πρόβλημα με τον δεύτερο όρο, και δεν θα είχα αν προστίθετο για τους άνδρες και (3) «η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων".
Όμως, ο ορισμός χρόνου απουσίας 30 ετών θα αφαιρέσει το δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες προς ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Γερμανία, του μεγάλου κύματος μετανάστευσης των δεκαετιών του ‘50 και ’60, που ακόμη βρίσκονται εν ζωή.
Aυτο θα είναι τραγικά άδικο.

Όταν πικραίνεσαι και αγανακτείς - Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης


Όλοι γνωρίζουμε τον πόλεμο των λογισμών, τον οποίο μας κάμνει ο διάβολος. 

Όταν, λοιπόν, κάποια φορά ρωτήσαμε για το πρόβλημα αυτό τον Γέροντα Πορφύριο, μας είπε:

“Εσείς προχωράτε στο δρόμο σας. Ο διάβολος έρχεται με τους λογισμούς και σας τραβά από το μανικί, για να σας αποπροσανατολίσει. Εσείς να μη γυρίζετε να πιάνετε κουβέντα μαζί του η ν’ αντιδικείτε μαζί του.

Εσείς να προχωράτε στο δρόμο σας. Αυτός θα σας τραβά από το μανίκι, αλλά εσείς να προχωράτε στο δρόμο σας και κάπου θα βαρεθεί και θα σας αφήσει”.

Μην ζητάς αγάπη, γίνε


Μας κυνηγούν δυστυχώς οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες και οι προσδοκίες που έχουμε για τους άλλους με αποτέλεσμα όταν αυτές δεν ικανοποιούνται μας έρχεται θλίψη και απογοήτευση.

Κάνουμε παράπονα και ζητιανεύουμε αγάπη, φιλία, και καλοσύνη από τους άλλους και δυστυχώς απογοητευόμαστε. Η λαχτάρα να ξεδιψάσουμε από τους ανθρώπους βρίσκει τελικά την πηγή χωρίς νερό και εμάς τραυματισμένους και πονεμένους.

Προσπαθούμε στην έρημο της ζωής να φυτεύουμε προσδοκίες και επιθυμίες αλλά τελικά αντί αυτή η έρημος να βγάλει καρπούς μετατρέπεται σε ναρκοπέδιο. Όλα αυτά διότι έχουμε στρέψει την ύπαρξη μας σε λάθος κατεύθυνση. Αντί να στραφούμε στην ανατολή και να αναζητήσουμε τον ήλιο της δικαιοσύνης Χριστό επιλέγουμε την δυτική κατεύθυνση και τρικλίζουμε στα μονοπάτια του σκότους και του θανάτου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἀρέθας ὁ Μεγαλομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ

 
Τμηθείς, Θεῷ προσῆξε Μάρτυς Ἀρέθας,
Πολλοὺς ὁμοίως Μάρτυρας τετμημένους.
Ἀρέθα εἰκάδι σὺν γνωστοῖσι τετάρτῃ τμήθης.


Ἔζησε τὸν 6ο αἰώνα μ.Χ. καὶ ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς προύχοντες τῆς πόλης Νέγρας στὴν Αἰθιοπία. Ὅταν ἀσπάσθηκε τὸ χριστιανισμό, διακρινόταν γιὰ τὴν εὐσέβεια καὶ τὶς πολλές του ἀγαθοεργίες. Κοντά του μαζεύτηκε ἕνας ὅμιλος ἀπὸ ἄνδρες καὶ γυναῖκες, ποὺ καθημερινό τους ἔργο εἶχαν τὴν διδασκαλία τοῦ θείου λόγου.

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Περί τής πτώσεως του Αδάμ - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)


Οι Πατέρες λένε ότι κατά την πτώσι του άνθρωπου εσκοτίσθηκε ο νους του ανθρώπου. Εσκοτίσθη ο νους του Αδάμ. Δεν ασχολούνται οι Πατέρες με τον Αδάμ ως Αδάμ, άλλα με τον νουν του Αδάμ, ο οποίος Αδάμ αρρώστησε, επειδή εσκοτίσθηκε ο νους του. 

Οι Πατέρες μιλάνε για ασύνετον νουν. Παντού στην Πατερική γραμματεία το θέμα της πτώσεως είναι ο σκοτασμός του νοός του ανθρώπου.

Αλλά πώς εμείς ξέρομε ότι ο άνθρωπος έπεσε; Από την ιστορική περιγραφή της πτώσεως που αναφέρει η Αγία Γραφή; Και τι σημαίνει η πτώσις, τι σημαίνει Παράδεισος; Τι ήταν ο Παράδεισος

Υπάρχουν δύο Πατερικές παραδόσεις πάνω στο θέμα αυτό, τις οποίες συνοψίζει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο οποίος δίνει και τις δύο Πατερικές απόψεις, χωρίς ο ίδιος να λαμβάνη θέσι πάνω στο θέμα αυτό.

Ὅταν ἀνησυχεῖ ὁ πατέρας ἢ ἡ μητέρα - π. Αἰμιλιανὸς Σιμωνοπετρίτης



Τὸ σκοτάδι, ὡς συνέπεια τῆς πτώσεως τοῦ ἀνθρώπου, δὲν βγάζει ποτὲ στὸ φῶς. Τὸ φῶς διαλύει τὸ σκοτάδι, διότι τὸ σκοτάδι εἶναι ἀνυπόστατο, δὲν ἔχει οὐσία. Ὑπάρχει ὅμως μία περίπτωσις τὴν ὁποία πανσόφως ἐκμεταλλεύεται ὁ παντουργὸς Θεὸς γιὰ τὸ καλό μας, βγάζοντας καὶ ἀπὸ τὸ κακὸ καλό, ἀπὸ τὸ σκοτάδι φῶς. 

Πῶς; Διὰ τῆς μετανοίας. Βλέπω τὴν κακία μου, τὴν ἁμαρτία μου,μετανοῶ, κλαίω, θρηνῶ, ὁδηγοῦμαι στὸν Θεόν, ἀναλαμβάνω τὶς εὐθύνες μου, νήφω, καρτερῶ, καὶ μέσα μου καλλιεργεῖται ὁ καινούργιος ἄνθρωπος ποὺ βγαίνει ἀπὸ τὴν μετάνοια. 

Η απόφαση ΣτΕ 71/2019 που λέει «ΌΧΙ» στην αφαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων από τη δικαστική αίθουσα - Το πλήρες κείμενο


Με παρεμπίπτουσα απόφασή της στην υπόθεση σχετικά με την αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια μαθητών, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε επί αιτημάτων αφαίρεσης θρησκευτικών συμβόλων από τη δικαστική αίθουσα.

Συγκεκριμένα, οι αιτούντες (Ένωση Αθέων κλπ.) ζήτησαν να αφαιρεθεί η θρησκευτική εικόνα που είναι αναρτημένη στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δικαστηρίου.Με την αίτηση υποστήριξαν ότι οι αιτήσεις ακυρώσεως που υπέβαλαν αποτελούν ειδικότερες εκφάνσεις του γενικότερου αιτήματος θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους, συνεπώς ζητούν την απόσυρση της θρησκευτικής εικόνας στο πλαίσιο του δικαιώματός τους για δίκαιη δίκη, σύμφωνα με το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 αυτής για την απαγόρευση διακρίσεων λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων.

Η αντιρωσική πολιτική Μητσοτάκη δεν έχει όρια…


γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου

Κάθε χρόνο ο Δήμος Πύλου – Νέστορος και η Επιτροπή Ναυαρινείων τιμά την ημέρα της ναυμαχίας στο Ναυαρίνο, που διεξήχθη στις 8 Οκτωβρίου 1827 στον κόλπο του Ναυαρίνου στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου! 

Τιμάται η αυτοθυσία των Ελλήνων και των συμμάχων τους, που πέρασαν στην αθανασία με την καταστροφή της Τουρκοαιγυπτιακής ναυαρχίδας και από το γενναίο και αξιοζήλευτο αυτό γεγονός σηματοδοτήθηκε η ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού Κράτους!

Έτσι, στις 18-20 Οκτωβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της 192ης επετείου του στρατιωτικού γεγονότος που είχε συγκλονίσει τον πλανήτη! 

Η σοβιετική εισβολή στην Ουγγαρία το 1956 με χίλια τανκς.... (23 Οκτωβρίου μέχρι τις 10 Νοεμβρίου 1956)


Το ξημέρωμα της 5ης Νοεμβρίου βρήκε τη Βουδαπέστη σε κατάσταση πολέμου. 

Η Σοβιετική αεροπορία έχει βομβαρδίσει την ουγγρική πρωτεύουσα και ρωσικά στρατεύματα, μαζί με ρουμανικές ενισχύσεις, έχουν μπει στην πόλη, με 1.000 τανκς. 

Η σοβιετική στρατιωτική επίθεση ήρθε ως απάντηση στον Ούγγρο ηγέτη Ίμρε Νάγκι, ο οποίος είχε υποσχεθεί στον λαό, πολιτική ελευθερία και ανεξαρτησία από την καταπιεστική πολιτική της Σοβιετικής Ένωσης. Η εξέγερση είχε ξεκινήσει από μια φοιτητική διαδήλωση που κατέληξε να ανατρέψει το σταλινικό καθεστώς. 

Ας σπεύσουμε να βρούμε τον Χριστό



Αν θέλεις να επιτύχεις αυτά που επιθυμείς και ποθείς, εννοώ τα αγαθά του Θεού, και αν θέλεις από άνθρωπος να γίνεις επίγειος άγγελος, αγάπησε, αδελφέ, τη θλίψη του σώματος, δέξου την κακοπάθεια, και μάλιστα αγάπησε πολύ τους πειρασμούς, επειδή αυτοί πρόκειται να σου γίνουν πρόξενοι κάθε καλού.

Πες μου, τι ωραιότερο υπάρχει από μία ψυχή που θλίβεται με επίγνωση, ότι κάνοντας υπομονή πρόκειται να κληρονομήσει τη χαρά όλων; Τι ανδρειότερο υπάρχει από μία καρδιά συντριμμένη και ταπεινωμένη, που τρέπει σε φυγή χωρίς κόπο τις φάλαγγες των δαιμόνων και τις απομακρύνει ολότελα;

Τι ενδοξότερο υπάρχει από την πνευματική πτωχεία (*) που είναι πρόξενος της βασιλείας των ουρανών, αλλά και τι θα μπορούσε να είναι αντάξιο με την πνευματική πτωχεία, ή τώρα ή στον μέλλοντα αιώνα;

Ο αγώνας εναντίον του πνεύματος της λύπης


Το πνεύμα της λύπης σκοτίζει την ψυχή από κάθε πνευματική θεωρία και την εμποδίζει από κάθε αγαθή πράξη. 

Επειδή όταν το πονηρό αυτό πνεύμα αρπάξει την ψυχή και την σκοτίσει ολόκληρη, δεν της επιτρέπει να προσεύχεται με προθυμία· δεν την αφήνει να εγκαρτερεί στην ωφέλεια των ιερών αναγνωσμάτων· δεν ανέχεται να είναι ο άνθρωπος πράος και να κινείται εύκολα σε κατάνυξη και συμπάθεια προς τους αδελφούς· για όλες τις εργασίες και εναντίον ακόμη της υποσχέσεως του μοναχικού βίου φέρνει μίσος. 

Και γενικά η λύπη, αφού ανακατώσει όλες τις σωτήριες σκέψεις της ψυχής και παραλύσει τη δραστηριότητα και την καρτερία της, τη φέρνει σε σημείο να είναι σαν ανόητη και ηλίθια, δένοντάς την με τον λογισμό της απελπισίας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος καὶ Ἀδελφόθεος

 
Κληθεὶς ἀδελφὸς τοῦ Κατακρίτου ξύλῳ
Θνῄσκεις δι' αὐτόν, παμμάκαρ, κρουσθεὶς ξύλῳ.
Ἐσθλὸν Ἀδελφόθεον τριτάτῃ ξύλῳ εἰκάδι πλῆξαν.

Ἡ παράδοση ἀναφέρει ὅτι ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς γιοὺς τοῦ Ἰωσὴφ ἀπὸ ἄλλη γυναίκα, γι’ αὐτὸ ὀνομαζόταν ἀδελφὸς τοῦ Κυρίου. Ἡ συγγενική του ὅμως σχέση μὲ τὸν Κύριο δὲν εἶναι ὁμόφωνα καθορισμένη. Ἀλλὰ τὸ γεγονὸς εἶναι ὅτι ὁ Ἰάκωβος ὁ ἀδελφόθεος ἔγινε πρῶτος ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων καὶ εἶναι αὐτὸς ποὺ ἔγραψε τὴν πρώτη Θεία Λειτουργία τῆς χριστιανικῆς Ἐκκλησίας.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

Μοναχός Παχώμιος Ιβηροσκητιώτης (1896 - 22 Οκτωβρίου 1967)


Το μοναχολόγιο της ιεράς μονής Ιβήρων φειδωλά, ως συνήθως, αναφέρει περί αυτού: «Μοναχός Παχώμιος της Καλύβης των Αγίων Αποστόλων της Ιεράς Σκήτης Τίμιου Προδρόμου Ιβήρων. 
 
Κατά κόσμον Νικόλαος Ασημής του Παναγιώτου και της Μαρίας. Εγεννήθη το 1896 εις Ταϋφόριον Καλλιπόλεως Α. Θράκης. Τόπος διαμονής Αραβησσός Γιαννιτσών. Ημερομηνία προσελεύσεως 20.5.1929. Ημερομηνία κουράς 30.11.1932. Ημερομηνία κοιμήσεως 22.10.1967».
 
Από τα εβδομήντα έτη της ζωής του τα σαράντα τα διήλθε στη σκήτη.

Ο Προηγούμενος Βασίλειος Ιβηρίτης, που έζησε στη σκήτη μία τετραετία, πρόλαβε τον Παχώμιο και γράφει συγκινητικά γι’ αυτόν: «Ένα από τα αμάραντα άνθη που βλάστησε στις μέρες μας ήταν ο γερο-Παχώμιος της συνοδείας του παπα-Νείλου. 

Η σιωπή του παπα-Ελλάδιου (Εξαιρετικό)

(Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Στο χωριό Ψηλόκαστρο, του νομού Δράμας, ήταν εφημέριος ο παπα-Ελλάδιος. Ήταν συνήθως σιωπηλός και δεν γελούσε ποτέ. Ζούσε φτωχικά, και το μισθό του τον ξόδευε σε αγαθοεργίες.
Ο Αριστείδης Συμεωνίδης, από το Ψηλόκαστρο, θυμάται:
«Ήμουν εννιά χρονών παιδάκι το 1942 και βγήκαμε με τον παπα-Ελλάδιο να γυρίσουμε τα σπίτια την ημέρα των Φώτων. Πηγαίναμε σε όλα τα σπίτια, και όταν ο παπα-Ελλάδιος τελείωνε την προσευχή μάς δίνανε λίγα χρήματα, αυγά, φρούτα και ό,τι άλλο είχε ο καθένας. Κάποια στιγμή μπήκαμε σε ένα σπίτι όπου ζούσε ένας ηλικιωμένος με τα τρία του παιδιά. 

Γερμανικό “nein” σε διαπραγματεύσεις με Ελλάδα για τις κατοχικές αποζημιώσεις



Με ένα ξερό “nein” απάντησε το Βερολίνο στην ελληνική ρηματική διακοίνωση που καλούσε σε διαπραγματεύσεις για τις αποζημιώσεις για τη γερμανική κατοχή. Το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών των εταίρων μας Γερμανών επέδωσε στον Έλληνα πρέσβη στο Βερολίνο, Θόδωρο Δασκαρόλη, την επίσημη απάντηση της Γερμανίας στη ρηματική διακοίνωση της Ελληνικής Πρεσβείας της 4ης Ιουνίου 2019.

Στην απάντησή της η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε στην ελληνική πλευρά ότι «δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για επανορθώσεις». Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι «η νομική θέση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης παραμένει ως έχει: Το ζήτημα των πολεμικών επανορθώσεων νομικά έχει ρυθμιστεί οριστικά. Επ’ αυτού δεν έχει αλλάξει τίποτα».

Δίοδος για βρώμικο χρήμα στα media


Την πλήρη αδιαφάνεια στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, με τη δημιουργία σκοτεινών καθεστώτων, στα οποία επί της ουσίας δεν θα γνωρίζουμε ούτε ποιος κρύβεται πίσω από τον νευραλγικό χώρο της πληροφόρησης ούτε πού βρήκε τα λεφτά τα οποία επένδυσε, προωθεί το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνη Γεωργιάδη, μέσω άρθρου που κατατέθηκε την τελευταία στιγμή. Κι όλα αυτά με τη δικαιολογία ότι έτσι «αίρονται αντικίνητρα για επενδύσεις»!

Συγκεκριμένα με το άρθρο 158, που δεν τέθηκε ποτέ προς δημόσια διαβούλευση, εξαιρούνται από την ονομαστικοποίηση των μετοχών οι Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (ΟΣΕΚΑ), δηλαδή τα funds, ανεξάρτητα μάλιστα από το εάν είναι εισηγμένες ή όχι στο Χρηματιστήριο.

Ο λαός μας απέδειξε και πάλι ότι μπορεί να αναπληρώσει τα κενά που αφήνουν (εκούσια ή ακούσια) οι κυβερνώντες.



Οι "ήρωες του" βρέθηκαν, το ποσό συγκεντρώθηκε κι ο Παναγιώτης Ραφαήλ φεύγει για Βοστώνη!

Ο λαός μας απέδειξε και πάλι ότι μπορεί να αναπληρώσει τα κενά που αφήνουν (εκούσια ή ακούσια) οι κυβερνώντες.

Με το καλό η θεραπεία σου, γλυκό μας φατσόνι!

Η Μάχη της Νικόπολης

Ο Μικρός Τυμπανιστής στη Μάχη της Νικόπολης


Πολεμική αναμέτρηση, που διεξήχθη στις 22 Οκτωβρίου 1798 στα ερείπια της αρχαίας Νικόπολης, με αντιπάλους τους Τουρκαλβανούς του Αλή Πασά από τη μία πλευρά και τις δυνάμεις Γάλλων και Ελλήνων από την άλλη. Ο Αλή με υπέρτερο στρατό νίκησε και κατέλαβε την Πρέβεζα.

Μετά τη συνθήκη του Κάμπο Φόρμιο (17 Οκτωβρίου 1797), με την οποία ο Ναπολέων Βοναπάρτης κατέλυσε τη Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας, όλες οι ενετικές κτήσεις, ανάμεσά τους και η πόλη της Πρέβεζας, περιήλθαν στην κατοχή της Επαναστατικής Γαλλίας. Μία δύναμη 280 γρεναδιέρων υπό τον στρατηγό Ζαν ντε λα Σαλσέτ (1759-1834) εγκαταστάθηκε στην Πρέβεζα κι έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό από το ντόπιο ελληνικό στοιχείο.

Πατριάρχης Κύριλλος: «Παρασκηνιακές δυνάμεις θέλουν να απομακρύνουν τη Ρωσία από την Ελλάδα»



Για απόπειρα «παρασκηνιακών δυνάμεων» να «απομακρύνουν τη Ρωσία από τον ελληνικό κόσμο», κάνει λόγο ο Πατριάρχης Μόσχας αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της ουκρανικής εκκλησίας.

«Αυτό που συμβαίνει με την Εκκλησία της Ελλάδας είναι μια προσπάθεια ορισμένων δυνάμεων στο παρασκήνιο» να απομακρύνουν τη Ρωσία από τον ελληνικό κόσμο, δήλωσε ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κύριλλος την Παρασκευή σε συνάντηση του ετήσιου φόρουμ αφιερωμένου στο θέμα της σωτηρίας του έθνους.

«Έχουμε κάποιες αξιόπιστες πληροφορίες ότι όλα όσα συμβαίνουν τώρα στην παγκόσμια Ορθοδοξία δεν είναι ατύχημα, δεν είναι μόνο η ιδιοτροπία μιας συγκεκριμένης θρησκευτικής φιγούρας που έχει σκοτεινιάσει το μυαλό του … 

Η «παραμύθα» της συμφωνίας των Πρεσπών γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος


Το αφήγημα της συμφωνίας των Πρεσπών που για δυο και πλέον χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχειρούσε να μας πείσει πόσο καλό ήταν για την Ελλάδα και την Ευρώπη φαίνεται να γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος.

Το βέτο στην ένταξη Αλβανίας και Σκοπίων παράγει πολιτικές εξελίξεις και βεβαίως πολλά συμπεράσματα όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για την στάση της Ελλάδας. 

Και αναφέρομαι σε αυτούς τους πολιτικούς γίγαντες του ΣΥΡΙΖΑ που ήθελαν να μας πείσουν ότι ένας κακομοίρης δήμαρχος από τα Σκόπια που λαδωνόταν για μερικές ψωροχιλιάδες ευρώ κι ένας έμπορος ναρκωτικών από την Αλβανία θα έσωζαν την Ευρώπη. Μιλάμε για αστεία πράγματα… που όπως αποδεικνύει ο χρόνος, αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας.

Ἅγιος Παΐσιος: Σκοπὸς τῆς ἀσκήσεως: ἡ ἀπέκδυση ἀπὸ τὸν παλαιό μας ἄνθρωπο



– Πῶς, Γέροντα, θὰ ξεπεράσω τὴν φιλαυτία; Οἱ σωματικές μου δυνάμεις εἶναι λίγες καὶ δυσκολεύομαι στὴν αὐταπάρνηση καὶ στὴν θυσία.

– «Θυσία τῷ Θεῷ πνεῦμα συντετριμμένον· καρδίαν συντετριμμένην καὶ τεταπεινωμένην ὁ Θεὸς οὐκ ἐξουδενώσει»[1]. Δὲν ξεπερνᾶς τὴν φιλαυτία σου μὲ τὸ νὰ σηκώνης τὸν βαρὺ τουρβᾶ τοῦ ἄλλου – αὐτὸ δὲν θὰ τὸ ζητήση ἀπὸ σένα ὁ Θεός, ἀφοῦ δὲν ἔχεις σωματικὲς δυνάμεις –, ἀλλὰ ἂν ταπεινώνεσαι καὶ σηκώνης μιὰ κουβέντα, μιὰ ἀδικία. Κι ἂν προστεθῆ καὶ λίγος σωματικὸς κόπος ἀπὸ ἀγάπη καὶ καλωσύνη, ξέρεις πῶς βοηθάει μετὰ ὁ Θεός;

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ὅσιος Ἀβέρκιος ὁ Ἱσαπόστολος καὶ Θαυματουργὸς

 
Δοὺς Ἀβέρκιος χοῦν χοῒ θνητῶν νόμῳ,
Θεὸς Θεῷ πρόσεισι, τῷ φύσει,θέσει.
Εἰκάδι δευτερίῃ Ἀβέρκιος ᾤχετο γαίης.

Ἔζησε στὰ τέλη τοῦ 2ου αἰώνα μ.Χ. Ἡ ἄμεπτη ζωή του καὶ ἡ καρποφορία τῆς διδασκαλίας του, παρακίνησαν τὸ ποίμνιο νὰ τὸν ἀναγκάσει νὰ γίνει ἐπίσκοπος Ἱεραπόλεως στὴν Φρυγία. Τὸ ἀξίωμα δὲ μείωσε τὸν ζῆλο τοῦ Ἀβερκίου.

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Περί της εννοίας του δόγματος - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)



Οι Πατέρες τονίζουν ότι η σωτηρία δεν έρχεται με το Ορθόδοξο δόγμα από μόνο του. 

Δεν είναι το δόγμα που σώζει τον άνθρωπο. 

Το δόγμα απλώς ανοίγει τον δρόμο στον άνθρωπο, για να φθάση στην κάθαρσι και στον φωτισμό. 

Όμως χωρίς το Ορθόδοξο δόγμα δεν φθάνει κάποιος στην κάθαρσι και στον φωτισμό. 

Χωρίς την ορθή δογματική συνείδησι και χωρίς την Ορθόδοξη πράξι, χωρίς την Ορθόδοξη λειτουργική ζωή δεν φθάνει κανείς στην κάθαρσι και στον φωτισμό.

Ό έφηβος Νεομαρτυς Άγιος ΙΩΑΝΝΗΣ ό Μονεμβασιώτης (1758-+21η Όκτωβρίου 1773). Ένα πρότυπο για τους συγχρόνους έφήβους-νέους.

 Ό Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης (+21η Όκτωβρίου) καταγόταν από τα μέρη της Μονεμβασίας. Ό Ιερέας πατέρας του καταγόταν από το χωριό Γεράκι, άλλ' ως Εφημέριος τοποθετήθηκε στο γειτονικό χωριό Γούβες, από οπού καταγόταν ή πρεσβυτέρα του και εκεί γεννήθηκε το 1758 καί μεγάλωσε ό Ιωάννης. 

Από μικρός ό Ιωάννης προσπαθούσε να μιμείται τον Ίερέα-πατέρα του στη ζωή του, τον βοηθούσε στίς Ακολουθίες της Εκκλησίας καί πάντα θυμόταν ότι αυτός ήταν «παπα γιος» καί έπρεπε να προσέχει τη συμπεριφορά του, ώστε να είναι παράδειγμα για τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του 

Άλλά το έτος 1770 οί ορδές του Αλβανοϋ Χατζή Όσμάν, αφού κατέπνιξαν κάθε σημείο ελληνικής αντιστάσεως, έφθασαν καί στίς Γούβες. Οί Αρβανίτες μεταξύ άλλων φόνευσαν καί τον πατέρα του Ιωάννη (πού δεν διασώθηκε το όνομα του) καί στη συνέχεια αιχμαλώτισαν τον ϊδιο καί τη μητέρα του καί τους μετέφεραν στη Λάρισα. 

Αὐτή,τελικῶς,πρέπει νά εἶναι πολύ ...ἐπικίνδυνη...!

1992: Η πρώτη Ελληνίδα πολιτικός που πρότεινε, ως επικεφαλής του κόμματος του Συνασπισμού της Αριστεράς την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης στο θέμα των Σκοπίων με την καθιέρωση διπλής ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό.



Τά φαντάσματα τοῦ παρελθόντος...