Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Τεράστιο ολίσθημα της Κατερίνας Σακελλαροπούλου. (ξεφτιλίζεται ο θεσμός του ΠτΔ)


Όρισε ως σύμβουλό της στην Προεδρία (έστω και χωρίς μισθό) τον… σύντροφό της Π. Κοτσώνη

Στην πολιτική, εκτός από τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος με χρηστό τρόπο, σημασία έχει και η διαχείριση των συμβόλων. Οι κορυφαίοι θεσμικοί παράγοντες του τόπου οφείλουν να υπηρετούν το αξίωμά τους με τρόπο ανεπίληπτο, που παράγει ήθος και δεν προκαλεί το συλλογικό αίσθημα.

Από την άποψη αυτή η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου υπέπεσε σε βαρύτατο ολίσθημα. 
Η νέα ένοικος της Ηρώδου Αττικού ανακοίνωσε στις 11 Απριλίου ότι σκοπεύει να προχωρήσει προσεχώς σε εξορθολογισμό της λειτουργίας της Προεδρίας με στόχο τη σύγχρονη, λιτή και αποτελεσματική διαχείριση των υπηρεσιών της, ώστε να συμβαδίζει με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, όπως εξήγησε, εισάγεται, με Προεδρικό Διάταγμα, ο θεσμός των άμισθων ειδικών συμβούλων.

Ένα φρικιαστικό και ξεχασμένο γεγονός. Κομμουνιστές σταύρωσαν τον ιερέα Γεώργιο Σκρέκα την Μεγάλη Παρασκευή του 1947.


Οταν στη χώρα μας ξέσπασε η ξενοκίνητη κομμουνιστική ανταρσία, ως βασικοί στόχοι εξολόθρευσης των άθεων φονιάδων, επιλέχθηκαν οι ιερείς.

Αρκετοί από αυτούς, αντιλαμβανόμενοι τον θανάσιμο κίνδυνο έφυγαν απο τα χωριά τους και κατέβηκαν στις πόλεις, όπου υπήρχε περισσότερη ασφάλεια. Πολλοί όμως, μή πιστεύοντας οτι κάποιος «έλληνας» θα μπορούσε να τους βλάψει, και αφού κανέναν δεν πείραζαν παρά μόνον επιτελούσαν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, έμειναν.

Από αυτούς, εκατοντάδες δολοφονήθηκαν με φρικτό τρόπο, όπως επι Νέρωνα και Διοκλητιανού. Μάλιστα αρκετοί σταυρώθηκαν.

Όμως κανενός το μαρτύριο δεν μοιάζει τόσο με το Θείο Δράμα, όσο του ιερέα Γιώργου Σκρέκα.

Για την Αγία και Μεγάλη Πέμπτη - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Η σημερινή θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου στον Εσπερινό είναι ο Εσπερινός των Αγίων Παθών. Εν τούτοις, όπως προσέξατε όσοι ήσαστε στην Εκκλησία, η Εκκλησία ήδη έχει μία χαρά σήμερα. 

Και η χαρά αυτή οφείλεται στο ότι εορτάζουμε την παράδοση του αγίου Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας στον Μυστικό Δείπνο του Κυρίου μας, το οποίο σαν σήμερα ο Κύριος και Θεός μας από άπειρη αγάπη για μας τους ανθρώπους προσέφερε και παρέδωσε στην Εκκλησία Του σε όλους τους αιώνες. 

Μας έδωσε το Σώμα Του και το Αίμα Του επάνω στον Σταυρό, αλλά μας το άφησε και μέσα στην Εκκλησία μέσα στους αιώνες δια του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας.

Αυτό δε το αγιότατο Μυστήριο είναι και η αιτία που εμείς οι Χριστιανοί καθαριζόμαστε από τις αμαρτίες μας, συγχωρούμαστε από τις αμαρτίες μας, διότι η θυσία του Χριστού προσφέρθηκε για τη συγχώρηση των αμαρτιών μας. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Πέμπτη - Ο Μυστικός Δείπνος

Εἰς τὸν Ἱερὸν Νιπτήρα
Νίπτει Μαθητῶν ἑσπέρας Θεὸς πόδας,
Οὗ ποῦς πατῶν ἦν εἰς Ἐδὲμ δείλης πάλαι.

Εἰς τὸν Μυστικον Δεῖπνον
Διπλοῦς ὁ Δεῖπνος· Πάσχα γὰρ νόμου φέρει,
Καὶ Πάσχα καινόν, Αἷμα. Σῶμα Δεσπότου.

Εἰς τὴν ὑπερφυᾶ Προσευχὴν
Προσεύχῃ· καὶ φόβητρα, θρόμβοι αἱμάτων,
Χριστέ, προσώπου, παραιτούμενος δῆθεν
Θάνατον, ἐχθρὸν ἐν τούτοις φενακίζων.

Εἰς τὴν Προδοσίαν
Τί δεῖ μαχαιρῶν, τί ξύλων λαοπλάνοι,
Πρὸς τὸ θανεῖν πρόθυμον εἰς Κόσμου λύτρον.
Κατά τη Μεγάλη Πέμπτη επιτελούμε ανάμνηση: Της νίψεως των ποδών των Αποστόλων υπό του Κυρίου, Του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή της παραδόσεως σ' εμάς υπό του Κυρίου του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας, της θαυμαστής προσευχής του Κυρίου προς τον Πατέρα Του και της προδοσίας του Κυρίου υπό του Ιούδα.

Εκείνο το βράδυ της Πέμπτης, πριν ν' αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι, αφήνει κάτω τα ιμάτιά του, βάζει νερό στο νιπτήρα και τα κάνει όλα μόνος Του, πλένοντας τα πόδια των Μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να δείξει σ' όλους ότι δεν πρέπει να επιζητούμε τα πρωτεία. Μετά τη νίψη των ποδιών λέγει: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, να είναι τελευταίος απ' όλους».

Πρώτα πήγε στον Ιούδα και μετά στό Πέτρο, ο οποίος ήταν ο πιο ορμητικός απ' όλους και στην αρχή σταματάει το Διδάσκαλο, αλλά ύστερα όταν τον έλεγξε, υποχωρεί με τη καρδιά του. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων, πήρε τα ιμάτιά Του και ξανακάθησε.

Άρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλον και να μη επιζητούν το ποιός θα είναι πρώτος. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία και επειδή θορυβήθηκαν, στρέφεται με ήρεμο τρόπο στον Ιωάννη και τον υπέδειξε.

Κατόπιν πήρε ψωμί στα χέρια Του και είπε: «Λάβετε φάγετε». Το ίδιο έκανε και με το ποτήρι του κρασιού λέγοντας: «Πιέστε απ' αυτό όλοι, γιατί αυτό είναι το αίμα Μου, της νέας Συμφωνίας. Αυτό να κάνετε για να Με θυμάστε». Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει.

Μετά το δείπνο βγήκαν όλοι στο όρος των Ελαιών, όπου ο Χριστός τους δίδαξε τα ανήκουστα και τελευταία μαθήματα και αρχίζει να λυπάται και να ανυπομονεί. Αναχωρεό μόνος Του και, γονατίζοντας, προσεύχεται εκτενώς. Από την πολλή αγωνία γίνεται ο ιδρώτας Του σαν σταγόνες πηχτού αίματος, οι οποίες έπεφταν στη γη. Μόλις συμπληρώνει την εναγώνια εκείνη προσευχή, φθάνει ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρετάει και φιλάει πονηρά το δάσκαλό Του, Τον παραδίδει.

Συλλαμβάνεται λοιπόν ο Ιησούς και τον φέρνουν δέσμιο στους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα. Οι μαθητές σκορπίζονται και ο θερμότερος των άλλων ο Πέτρος τον ακολούθησε ως την αρχιερατική αυλή και αρνείται και αυτός ότι είναι μαθητής Του.

Εν τω μεταξύ ο θείος διδάσκαλος παρουσιάζεται μπροστά στο παράνομο συνέδριο, εξετάζεται για τους μαθητές και τη διδασκαλία Του, εξορκίζεται στο Θεό για να πεί εάν Αυτός είναι πράγματι ο Χριστός και αφού είπε την αλήθεια, κρίνεται ως ένοχος θανάτου, επειδή τάχα βλασφήμησε. Από 'κει και πέρα τον φτύνουν στο πρόσωπο, τον χτυπάνε, τον εμπαίζουν με κάθε τρόπο κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας, ως το πρωϊ.


Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Ὅτε οἱ ἔνδοξοι Μαθηταί, ἐν τῷ νιπτῆρι τοῦ Δείπνου ἐφωτίζοντο, τότε Ἰούδας ὁ δυσσεβής, φιλαργυρίαν νοσήσας ἐσκοτίζετο, καὶ ἀνόμοις κριταῖς, σὲ τὸν δίκαιον Κριτὴν παραδίδωσι. Βλέπε χρημάτων ἐραστά, τὸν διὰ ταῦτα ἀγχόνῃ χρησάμενον, φεῦγε ἀκόρεστον ψυχὴν τὴν Διδασκάλῳ τοιαῦτα τολμήσασαν. Ὁ περὶ πάντας ἀγαθός, Κύριε δόξα σοι.

Κοντάκιον
Ἦχος β'. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Τὸν ἄρτον λαβών, εἰς χεῖρας ὁ προδότης, κρυφίως αὐτάς, ἐκτείνει καὶ λαμβάνει, τὴν τιμὴν τοῦ πλάσαντος, ταῖς οἰκείαις χερσὶ τὸν ἄνθρωπον, καὶ ἀδιόρθωτος ἔμεινεν, Ἰούδας ὁ δοῦλος καὶ δόλιος.

Κάθισμα
Ἦχος α'. Τὸν Τάφον σου Σωτὴρ.
Ὁ λίμνας καὶ πηγάς, καὶ θαλάσσας ποιήσας, ταπείνωσιν ἡμᾶς, ἐκπαιδεύων ἀρίστην, λεντίῳ ζωννύμενος, Μαθητῶν πόδας ἔνιψε, ταπεινούμενος, ὑπερβολῇ εὐσπλαγχνίας, καὶ ὑψῶν ἡμᾶς, ἀπὸ βαράθρων κακίας, ὁ μόνος φιλάνθρωπος.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Αὐτὸς ποὺ δημιούργησε τὶς λίμνες, τὶς πηγὲς καὶ τὶς θάλασσες, θέλοντας νὰ μᾶς διδάξει τὴν πιὸ τέλεια ταπείνωση, ἀφοῦ ζώστηκε τὸ λέντιο (ποδιά), ἔνιψε τὰ πόδια τῶν μαθητῶν, ταπεινούμενος ἀπὸ ὑπερβολικὴ εὐσπλαχνία, καὶ ἀνυψώνοντας ἐμᾶς ἀπὸ τὰ βάραθρα τῆς κακίας, ὁ μόνος φιλάνθρωπος.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος γ'. Θείας πίστεως.
Ταπεινούμενος, δι' εὐσπλαγχνίαν, πόδας ἔνιψας, τῶν Μαθητῶν σου, καὶ πρὸς δρόμον θεῖον τούτους κατεύθυνας, ἀπαναινόμενος Πέτρος δὲ νίπτεσθαι, αὖθις τῷ θείῳ ὑπείκει προστάγματι, ἐκνιπτόμενος, καὶ σοῦ ἐκτενῶς δεόμενος, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ἐπεφάνης σήμερον.
Συνεσθίων Δέσποτα, τοῖς Μαθηταῖς σου, μυστικῶς ἐδήλωσας, τὴν παναγίαν σου σφαγήν, δι' ἧς φθορᾶς ἐλυτρώθημεν, οἱ τὰ σεπτά σου, τιμῶντες Παθήματα.

Ὁ Οἶκος
Τῇ μυστικῇ ἐν φόβῳ τραπέζῃ, προσεγγίσαντες πάντες, καθαραῖς ταῖς ψυχαῖς, τὸν ἄρτον ὑποδεξώμεθα, συμπαραμένοντες τῷ Δεσπότῃ, ἵνα ἴδωμεν τοὺς πόδας πῶς ἀπονίπτει τῶν Μαθητῶν, καὶ ἐκμάσσει τῷ λεντίῳ, καὶ ποιήσωμεν ὥσπερ κατίδωμεν, ἀλλήλοις ὑποταγέντες, καὶ ἀλλήλων τοὺς πόδας ἐκπλύνοντες· αὐτὸς γὰρ ὁ Χριστὸς οὕτως ἐκέλευσε, τοῖς αὐτοῦ Μαθηταῖς ὡς προέφησεν, ἀλλ' οὐκ ἤκουσεν, Ἰούδας ὁ δοῦλος καὶ δόλιος.

Οἱ Ἁγίες Ἀγάπη, Εἰρήνη καὶ Χιονὶα οἱ Μάρτυρες


Eις την Aγάπην και Xιονίαν.
Χιὼν τὸ πῦρ ἦν τῇ Χιονίᾳ τάχα,
Οὗ συμμετασχεῖν ἠγάπησεν Ἀγάπη.

Eις την Eιρήνην.
Βέλος σε πέμπει πρὸς τὸν εἰρήνης τόπον,
Ἀφ' αἱμάτων σῶν ἐκμεθυσθὲν Εἰρήνη.

Χιονίην τ' Ἀγάπην ἐκκαιδεκάτῃ κατέκαυσαν.

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Μεγάλη Τετάρτη βράδυ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- «Δεινὸν ἡ ῥαθυμία, μεγάλη ἡ μετάνοια»


Εἴπαμε, ἀγαπητοί μου, ὅτι ἀπόψε θὰ μιλήσουμε σύντομα. Θὰ ἑρμηνεύσουμε τὴ φράσι ἑνὸς τροπαρίου τῆς Μεγάλης Τετάρτης ποὺ λέει· «Δεινὸν ἡ ῥαθυμία, μεγάλη ἡ μετάνοια» (3ο τροπ. αἴν. Μ. Τετ.). Θὰ δοῦμε πρῶτα τὴ ῥαθυμία καὶ κατόπιν τὴ μετάνοια. Παρακαλῶ προσέξτε.
 
Τί εἶνε «ῥαθυμία»; Μία ἀμέλεια. Ἀμέλεια ὄχι στὰ ὑλικὰ καὶ σαρκικὰ πράγματα· σ᾽ αὐτὰ οἱ περισσότεροι εἶνε ἐπιμελεῖς, φροντίζουν. Ἂν λ.χ. πρόκειται νὰ ταξιδέψουν, φροντίζουν νὰ προμηθευτοῦν τὸ εἰσιτήριο· ἂν πρόκειται νὰ δώσουν ἐξετάσεις, διαβάζουν καὶ τὴ νύχτα· ἂν εἶνε γεωργοί, σπέρνουν καὶ καλλιεργοῦν τὴ γῆ στὸν κατάλληλο καιρό· ἂν εἶνε ἔμποροι, ἐκμεταλλεύονται τὴν κίνησι τῆς ἀγορᾶς· σὲ ὅλα ἐν γένει δείχνουν ἐπιμέλεια. Σὲ ἕνα δὲν δείχνουν· στὰ καθήκοντα ἀπέναντι τῆς ψυχῆς, τῆς ἀθανάτου ψυχῆς τους, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Χριστὸς εἶπε· «Τί ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ;» (Μᾶρκ. 8,36). Ἐκεῖ εἶνε τελείως ἀδιάφοροι. Θέλετε παραδείγματα; ὑπάρχουν ἄφθονα.

Η Αγία και Μεγάλη Τετάρτη Γέροντας Πετρώνιος Προδρομίτης (†)


Το ζεύγος των γεγονότων της Μεγάλης Τετάρτης είναι: η αμαρτωλή γυναίκα και ο μαθητής τού Κυρίου, ο Ιούδας, ο ανατροπέας της μετανοίας. Η αμαρτωλή βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση της ηθικής πτώσεώς της, στην ακολασία, ενώ ο Ιούδας στην τιμιότερη θέση: είναι μαθητής του Κυρίου. 

Η μετάνοια την αμαρτωλή γυναίκα την ανυψώνει και την κάνει μυροφόρο, ενώ τον Ιούδα η φιλαργυρία τον κατεβάζει στην πλέον απαίσια πτώση. Τον κάνει προδότη του Διδασκάλου Του και τέλος τον οδηγεί στον απαγχονισμό του.
 
Αυτή η αλλαγή των δύο καταστάσεων μας γεμίζει την καρδιά από φόβο και αγωνία για τη σωτηρία μας, αλλά και συγχρόνως από εμπιστοσύνη και ελπίδα στη μεγάλη δύναμη της μετανοίας.

Οδεύουμε παγκοσμίως σε χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.... (και λίγες σκέψεις)


Γράφει ο Θάνος

Σίγουρα φίλοι μου έχετε παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα ότι αργά και σταθερά κάποιες χώρες χαλαρώνουν τα μέτρα περιορισμού, με πρόσχημα την μείωση των κρουσμάτων και των θανάτων, αλλά με ουσιαστική αιτία την προσπάθεια αποφυγής της πλήρους οικονομικής καταστροφής...

Δυστυχώς για μια ακόμα φορά οι αδύνατες χώρες όπως η Ελλάδα, θα βρεθούν έρμαια των επικυρίαρχων οργανισμών και κρατών...
Μόλις οι ισχυρές χώρες αντιληφθούν ότι το πείραμα της Νέας Τάξης πλέον αρχίζει να τις καταστρέφει, θα διατάξουν σταδιακή άρση της καραντίνας...
Τα προϊόντα τους πρέπει να αρχίσουν να καταναλώνονται και από τους πολίτες των τρίτων χωρών...

Η φωτιά στο Τσερνόμπιλ και ο κίνδυνος από τη ραδιενέργεια


Γράφει ο κ. Ιωάννης Αμπατζόγλου*

 
Στις 26 Απριλίου του 1986 σημειώθηκε πυρηνικό ατύχημα σε έναν αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού παραγωγής ενέργειας του Τσερνόμπιλ στη Σοβιετική Ένωση (η περιοχή αυτή σήμερα ανήκει στην Ουκρανία). Το ατύχημα αυτό ήταν το πιο καταστροφικό πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Το αποτέλεσμα αυτού του ατυχήματος ήταν ο άμεσος θάνατος μερικών δεκάδων ανθρώπων και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια.

Kάποια από τα ραδιενεργά ισότοπα που απελευθερώθηκαν στο περιβάλλον από το συγκεκριμένο ατύχημα ήταν βραχύβια ενώ άλλα είχαν μεγάλους χρόνους ημιζωής. Χρόνος ημιζωής είναι ο χρόνος που απαιτείται ώστε να μειωθεί η ενεργότητα του ραδιοϊσότοπου στο μισό της αρχικής του τιμής.

Κεραυνοί από τον Robert Kennedy κατά του Bill Gates: «Έτσι θα χρησιμοποιήσει το εμβόλιο του κορωνοϊού για να επιβάλλει παγκόσμια δικτατορία…»


«Κεραυνούς» εκτόξευσε ο Robert F. Kennedy Jr. γιός του δολοφονημένου Robert F. Kennedy και ανιψιός του πρώην Αμερικανού προέδρου και επίσης δολοφονημένου John Kennedy.

Σε ανάρτησή του στο Instagram ο Robert Kennedy αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Τα εμβόλια για τον Μπιλ Γκέιτς είναι μια στρατηγική φιλανθρωπία η οποία τροφοδοτεί τις πολλές σχετιζόμενες επιχειρηματικές του δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων και των σχεδίων της Microsoft να ελέγξει πλήρως τον συνδυασμό εμβολίου και ελέγχου ταυτότητας, ώστε να αποκτήσει ο ίδιος ένα δικτατορικό έλεγχο της παγκόσμιας πολιτικής υγείας, την αιχμή του δόρατος του νέο-ιμπεριαλισμού των μεγάλων επιχειρήσεων.» και συνεχίζει λέγοντας:

Μεγάλη Τετάρτη - Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τανάσε (†2011)


Ἡ ἁγία καί Μεγάλη Τετάρτη
Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τανάσε (†2011)
Δικαίου Ρουμανικῆς Σκήτης Τιμίου Προδρόμου Ἁγίου Ὄρους


Ἡ τελευταία Λειτουργία τῆς Μεγάλης Τετάρτης εἶναι ἡ κατακλείς καί τό ἐπιστέγασμα ὁλοκλήρου τῆς  περιόδου τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Μᾶς ἀποκαλύπτει τί θαυμαστά ἔργα ἠμπορεῖ νά ἐπιτελέση καί πόσες παγίδες καί πειρασμούς προξενεῖ, ὅταν ἀπουσιάζει ἀπό τήν ζωή μας.

Ἅγιος Πορφύριος: «Ὁ σαρκικός ἔρωτας δέν εἶναι μόνο γιά τήν τεκνογονία. Βοηθάει στόν πνευματικό ἔρωτα»

Ἡ ἐγκράτεια μέσα στόν γάμο κατά τόν Ἅγιο Πορφύριο 

Ἕνα ζεῦγος εὐσεβές καί πολύ ἀγαπημένο καί μονοιασμένο, που ἤδη εἶχε ἔξι παιδιά, μάλιστα σέ μικρή χρονική ἀπόσταση μεταξύ τους, ἡ σύζυγος - μητέρα πρότεινε στό σύζυγο νά μείνουν στά ἔξι παιδιά ἀσκώντας ἐγκράτεια. 

"Μᾶς φθάνουν", εἶπε, "ἔξι παιδιά καί στό ἑξῆς νά ζοῦμε ἐγκρατευμένοι". Ὁ σύζυγος μέ ἠρεμία καί ψυχραιμία ἄκουσε τή σεμνή σύζυγό του, ἀλλ' ἐπιφυλάχθηκε νά μή συμφωνήσει ἀμέσως. 

Πίστευε πώς, γιά ἕνα τέτοιο θέμα, σοβαρό καί λεπτό, τόν πρῶτο λόγο εἶχε ὁ Πνευματικός τους, που εὐτυχῶς ἦταν ὁ Γέρων Πορφύριος. 

"Πρίν ἀπό κάθε συζήτηση καί μάλιστα ἀπόφαση γιά τό θέμα αὐτό", εἶπε ὁ σύζυγος στή σύντροφό του, "θά πρέπει νά συμβουλευθοῦμε τό Γέροντα".

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Τετάρτη - Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω
Γυνή, βαλοῦσα σώματι Χριστοῦ μύρον,
Τὴν Νικοδήμου προὔλαβε σμυρναλόην.
Κατά την Μεγάλη Τετάρτη επιτελούμε ανάμνηση του γεγονότος της αλείψεως του Κυρίου με μύρο από μια πόρνη γυναίκα. Επίσης φέρεται στη μνήμη μας, η σύγκλιση του Συνεδρίου των Ιουδαίων, του ανωτάτου δηλαδή Δικαστηρίου τους, προς λήψη καταδικαστικής αποφάσεως του Κυρίου, καθώς και τα σχέδια του Ιούδα για προδοσία του Διδασκάλου του.

Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Γέροντας Ευθύμιος Καψαλιώτης: «Κύριε, σῶσον λαόν ἀπεγνωσμένον»


Του Γέροντος Ευθυμίου, Καλύβη Αναστάσεως – Καψάλα Αγίου Όρους

Στὸ τέλος τοῦ κειμένου, ἀκολουθεῖ σχόλιο τοῦ ἱστολογίου μας.
___________________

Στίς κρίσιμες ἡμέρες πού διανύομε καί στήν ἱερότητα τῶν ἡμερῶν τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ἐπιβάλλεται μᾶλλον σιωπή καί προσευχή. Ὅμως ἐπειδή προσφάτως στό Διαδίκτυο κυκλοφορήθηκαν κάποιες ἀπόψεις μέ τόν ὄνομά μου, πρός ἀποκατάσταση τῆς ἀληθείας, γιά νά μήν προκύψη ζημία, ἀναφέρω τά ἑξῆς:

Οὐδέποτε εἶπα σέ ἀνθρώπους νά ἀποθηκεύουν τρόφιμα λόγω ἐπικείμενου πολέμου καί οὐδέποτε προφήτευσα τήν λήξη τῆς ἀπειλῆς τοῦ ἰοῦ, ὅπως κάποιοι ἀνεύθυνα καί ψευδῶς διέδωσαν.

Ἐπίσης χωρίς τήν ἀδειά μου ἀνήρτησαν συζητήσεις μου μέ ἀνακριβεῖς καί ἀντικρουόμενες ἀπόψεις μου γιά τόν κορονοϊό, οἱ ὁποῖες προκάλεσαν ἐρωτηματικά. Ἡ ἄποψή μου φαίνεται ξεκάθαρα σέ ὅσα ἀκολουθοῦν, εἶναι ἐντελῶς προσωπική, χωρίς διάθεση νά τήν ἐπιβάλλω καί σέ ἄλλους.

Ἀριστείδης Π. Δασκαλάκης: Ἀπορίες (πρὸς ἐπίσκοπο Λεμεσοῦ Ἀθανάσιο)


Εὐλογεῖτε δέσποτα.

Στὶς 4/4/20 σὲ ραδιοφωνικὴ ἐκπομπὴ μὲ τίτλο «Ἐπερώτησον τὸν πατέρα σου» σὲ ἐρώτηση ἀκροάτριας γιὰ τὸ ἐὰν ἡ ὑπακοὴ εἶναι πιὸ πάνω ἀπ᾿ τὴν ὁμολογία τῆς πίστεως, ἀπαντήσατε καταφατικά.

Καὶ συμπληρώσατε: « Ἡ ὑπακοὴ εἶναι πάνω ἀπ᾿ ὅλα. Ὑπακοὴ σημαίνει ταπείνωσις. Εἶναι πάνω ἀπ᾿ τὸ μαρτύριο. Μὴν γινόμαστε ἀπὸ μόνοι μᾶς ὁμολογητὲς καὶ μάρτυρες. Ὑπακοὴ μόνο μέσα στήν ἐκκλησία.... Δὲν πρέπει νὰ ἀποφασίζουμε μόνοι μας. Θὰ μᾶς πεῖ ἡ ἐκκλησία ἂν εἶναι ὥρα μαρτυρίου ἢ ὁμολογίας, ὑπομονῆς ἢ ταπείνωσης. Μὴν παρακούετε στὴν ἐκκλησία γιατί εἶναι ἐπικίνδυνο.

«Καλύτερα νὰ πλανᾶσαι ἐντὸς ἐκκλησίας παρὰ νὰ κάνεις τὸ σωστὸ καὶ νὰ εἶσαι ἐκτὸς ἐκκλησίας» (Ι.Χρυσόστομος).»

Δὲν διαφωνῶ μὲ τὸ περιεχόμενο τῆς κύριας ὁμιλίας σας. Ὅμως στὴν ἀπάντηση ποὺ δώσατε στὸ παραπάνω ἐρώτημα δημιουργοῦνται ἐρωτηματικά.

Δημήτρης Νατσιός: Πιὰ δὲν εἶναι Ἑβραῖοι στὸ Συνέδριο. Κάθονται Χριστιανοὶ στὶς ἕδρες τῶν δικαστῶν!


Mε ἀφορμὴ τὴν πρωτοφανῆ δίωξη τοῦ σεβαστοῦ πατρὸς Γεωργίου Σχοινά, πανάξιου ἱερέως καὶ ἀγωνιστοῦ τῆς Ὀρθόδοξης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας - καὶ τοῦ σεβασμιοτάτου βεβαίως ἐπισκόπου Κερκύρας - βλέπουμε νὰ ἐπαναλαμβάνονται κάποια φαινόμενα, ποὺ τὰ συναντᾶμε πολλὲς φορὲς στὴν «Ἱερὰ Ἱστορία» μας.

Πρῶτον: Οἱ κατὰ καιροὺς ποικιλώνυμοι διῶκτες τῶν Χριστιανῶν διαπράττουν ἕνα καίριο σφάλμα. Ἔχουν τὴν ἐντύπωση πὼς διώκοντας, ἀπειλῶντας, βασανίζοντας καὶ ἐν τέλει δολοφονῶντας τοὺς ὑπερασπιστὲς καὶ μάρτυρες τοῦ Χριστοῦ ὅτι μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο θὰ ἀποτρέψουν καὶ θὰ τρομοκρατήσουν τοὺς πιστούς. 

Νώντας Σκοπετέας: Σταυρώνοντας τὸν Αναστάντα


Ὅταν Ἐκεῖνος, ὁ Ξένος, ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς, ἀνέβει πάνω στὸν Σταυρὸ νὰ λάβει τὸν πιὸ ἀτιμωτικὸ θάνατο, ἐμεῖς ἀπὸ κάτω, θὰ ἀναζητήσουμε καὶ πάλι ἐναγωνίως τὸν ρόλο μας! Πόσες φορὲς δὲν δακρύζουμε, δὲν σπάει ἡ φωνή μας, δὲν κλαῖμε γοερῶς ἀντικρίζοντας τὴν σπαράζουσα Μητέρα τοῦ Θεοῦ, τὸν ἠγαπημένο μαθητή, τὶς πιστὲς μαθήτριες. 

Ταυτιζόμαστε μὲ ὅσους Τὸν ἀκολούθησαν ὡς τὸν Γολγοθᾶ. Καὶ ἐμεῖς ἐκεῖ δίπλα τους... Θαρραλέοι καὶ πιστοὶ ἕως ἐσχάτων... Θαρραλέοι καὶ πιστοὶ ὡς τό: Πάτερ εἰς χεῖρας Σου παραδίδωμι τὸ πνεῦμα μου

Ἔτσι πασχίζουμε νὰ πιστεύουμε! Τὸ ἔχει ἀνάγκη ἡ ψυχή μας καὶ ἡ ἐλέγχουσα συνείδησή μας! Γιατί εἴμαστε ἐμεῖς ποὺ ξεστομίσαμε ἐκεῖνο τό: Κἂν δέῃ μὲ σὺν Σοὶ ἀποθανεῖν, οὗ μὴ Σὲ ἀπαρνήσομαι. Τὸ εἶπε ὁ ἀτρόμητος Πέτρος αὐτό!

Το «ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος» φοβερό. Φοβερό και ανεκλάλητο…


Νεκτάριος Δαπέργολας

Πληθαίνουν τα περιστατικά με κάποιους τραγικούς ελληνόφωνους (ειλικρινά δεν ξέρω πόσο πιο ευγενικά να τους αποκαλέσω), που καταδίδουν στυγνά συμπολίτες τους, επειδή τόλμησαν να επισκεφθούν κάποιο ναό, ή που στέλνουν περιπολικά για να συλλάβουν κάποιον ιερέα που λειτούργησε έστω και με κλειστές πόρτες. 

Κάποιοι μάλιστα, δεν διστάζουν να βγουν και στα τηλεδελτία ειδήσεων και να διαλαλήσουν (όχι απλά χωρίς ίχνος ντροπής, χωρίς καν…κουκούλα, αλλά και με περηφάνεια από πάνω) ότι αυτοί κατήγγειλαν τον ιερέα που τόλμησε να ανοίξει κάποιο ναό το πρωί της Κυριακής. Διαστροφική κακοήθεια και ψυχικός βόρβορος στο έπακρο, ατόφιος, χωρίς προκαλύψεις και φκιασίδια. 

Ο Μεγάλος Αδελφός στην εποχή του κορονοϊού: 100 ομάδες προειδοποιούν ότι η πανδημία χρησιμοποιείται για να επεκταθεί μόνιμα το κράτος παρακολούθησης


Καθώς ο αριθμός των περιπτώσεων του COVID-19 έφτασε το ένα εκατομμύριο παγκοσμίως την Πέμπτη, πάνω από 100 ομάδες "για τα ανθρώπινα δικαιώματα" εξέδωσαν κοινή δήλωση προειδοποιώντας ότι η απάντηση των κυβερνήσεων στην πανδημία του κοροναϊού "δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως κάλυψη για να ξεκινήσει μια νέα εποχή μεγάλης κλίμακας συστημάτων επεμβατικής ψηφιακής παρακολούθησης."

"Η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19, ωστόσο, αυτό δεν δίνουν στις κυβερνήσεις το πράσινο φως για να επεκτείνουν την ψηφιακή επιτήρηση".

Μένουμε πιστοί



Γράφει ο Δημήτρης Σπηλιώτης

«Ουδέν κακόν αμιγές καλού» έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Η πανδημία είναι, αναντίρρητα, κακό. Προκαλεί θάνατο, ασθένεια, δυστυχία, απομόνωση, κοινωνικά προβλήματα, οικονομικά προβλήματα κοκ. 

Ένα από τα προβλήματα που προκάλεσε στον τόπο μας η πανδημία του 2020 είναι και αυτό του περιορισμού (= απαγόρευσης) της λατρείας. 

Τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας αποφάσισαν να εξουδετερώσουν κάθε κίνηση σχετική με τη λατρεία (η τέλεση ακολουθίας κεκλεισμένων των θυρών του ναού αποτελεί περιγραφή της λατρείας).

Γρηγορούντες – Μ. Τρίτη – η παραβολή των δέκα παρθένων Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μυτιληναίος (†)


«Γρηγορείτε ουν…» (Ματθ. 25:1-13)

Η σκόνη της ψυχής. Έτσι ονόμασαν την ραθυμία, την ανεμελιά εκείνη της ψυχής για την πνευματική ζωή και σωτηρία. Και σιγά-σιγά, βουλιάζει στην αφάνεια όπως όλα τα αρχαία του κόσμου τούτου κτίσματα. 

Το έργο της ανεμελιάς έρχεται ν’ αποτελειώσει η άγνοια του Νόμου του Θεού από την απουσία της μελέτης, και κατοπινά, η λησμοσύνη για ό,τι καλό παλιά η ψυχή έχει πάρει.

Και η ψυχή μου, Κύριε, κολώνα σπασμένη από το θείο Οικοδόμημα της Εκκλησίας Σου, θάπτεται στης ραθυμίας το χώμα.

Τή δεκάτη τετάρτη τοῦ μηνός Ἀπριλίου, μνήμη τοῦ ἁγίου Αρδαλίωνος τοῦ Μίμου, πυρί τελειωθέντος



Ὅσοι ἐκ τῶν πάσης φύσεως καλλιτεχνῶν, γιὰ σᾶς εἶναι γραμμένο σήμερα τὸ συναξάρι. Ἀκοῦστε τί μπορεῖ νὰ κάνει ὁ Θεὸς στὴν ζωή τοῦ καθενός μας. 

Ἠθοποιοί, σκηνοθέτες, τραγουδιστές, χορευτές, ἀθλητές, ζωγράφοι, συγγραφεῖς, ποιητές, σχεδιαστές, ἅπαντες οἱ καλλιτέχνες, ἀκοῦστε. Δὲν ζητάει πολλὰ ὁ Χριστός μας. 

Ἕνα μόνο· νὰ τοῦ ἐμπιστευτοῦμε χωρὶς καμία ἐπιφύλαξη τὴν ζωή μας. Αὐτὸ λέγεται προαίρεση καὶ μάλιστα ἀγαθή! «Νὰ γυρίσουμε τὴ βίδα τοῦ μυαλοῦ μας», ὅπως ἔλεγε ἕνας γέρος στὸ χωριό μου. 

Ἅγιος Παΐσιος: Ἐργασία στὸν ἑαυτό μας



Ἐὰν θέλης νὰ βοηθήσης τὴν Ἐκκλησία, εἶναι καλύτερα νὰ κοιτάξης νὰ διορθώσης τὸν ἑαυτό σου, παρὰ νὰ κοιτᾶς νὰ διορθώσης τοὺς ἄλλους. Ἂν διορθώσης τὸν ἑαυτό σου, ἀμέσως διορθώνεται ἕνα κομματάκι τῆς Ἐκκλησίας. 

Ἐὰν φυσικὰ αὐτὸ τὸ ἔκαναν ὅλοι, ἡ Ἐκκλησία θὰ ἦταν διορθωμένη. Ἀλλὰ σήμερα οἱ ἄνθρωποι ἀσχολοῦνται μὲ ὅλα τὰ ἄλλα θέματα ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους. Γιατὶ τὸ νὰ ἀσχολῆσαι μὲ τὸν ἑαυτό σου ἔχει κόπο, ἐνῶ τὸ νὰ ἀσχολῆσαι μὲ τοὺς ἄλλους εἶναι εὔκολο.

Ἐὰν ἀσχοληθοῦμε μὲ τὴν διόρθωση τοῦ ἑαυτοῦ μας καὶ στραφοῦμε πιὸ πολὺ στὴν «ἐσωτερικὴ» δράση παρὰ στὴν ἐξωτερική, δίνοντας τὰ πρωτεῖα στὴν θεία βοήθεια, θὰ βοηθήσουμε τοὺς ἄλλους περισσότερο καὶ θετικώτερα. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Τρίτη - Των Δέκα Παρθένων
Τρίτη μεγίστη Παρθένους δέκα φέρει,
Νίκην φερούσας ἀδεκάστου Δεσπότου.
Κατά την Μεγάλη Τρίτη επιτελούμε ανάμνηση της περί των δέκα παρθένων γνωστής παραβολής του Κυρίου. Η Εκκλησία μας καλεί να είμεθα έτοιμοι για να υποδεχθούμε, κρατούντες τις λαμπάδες των αρετών μας, τον ουράνιον Νυμφίο, τον Κύριον Ιησού, ο Οποίος θα έλθει αιφνίδια, είτε ειδικά κατά τη στιγμή του θανάτου μας, είτε γενικά κατά τη Δευτέρα Παρουσία.

Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης (†) - Τον νυμφώνα σου βλέπω


«Tον νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ· λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα και σώσον με», ψάλλει η Εκκλησία μας.
 
Η ψυχή του χριστιανού, η μετανοημένη ψυχή, αυτή που έχει συναίσθηση της αμαρτωλότητος και της ευθύνης, στρέφει τα μάτια της προς τον Νυμφίο της Εκκλησίας και γοερώς αναφωνεί: «Σωτήρα μου, Ευεργέτη μου, Συ που σταυρώθηκες για μένα την αμαρτωλή ψυχή· δεν έχω χιτώνα καθαρό, χιτώνα λελαμπρυσμένο από τα δάκρυα και τη μετάνοια· ένδυμα δεν έχω αγνό.  
 
Πώς θα παρουσιασθώ ενώπιόν Σου, Ουράνιε Νυμφίε κάθε μετανοημένης και καθαρής ψυχής! Ο νυμφώνας Σου είναι κεκοσμημένος, είναι θαυμάσια στολισμένος και όμορφος. Εγώ όμως δεν έχω ένδυμα, ίνα εισέλθω και κατοικήσω αιωνίως εν αυτώ. 
 
Σε παρακαλώ, Σε ικετεύω, Ουράνιε Νυμφίε της ψυχής μου, λάμπρυνόν με· καθάρισε το ένδυμα της ψυχής μου, δώσε μου τα απαιτούμενα μέσα καθάρσεως για να λαμπρυνθεί το ένδυμα αυτό και να αξιωθώ να γίνω μέτοχος, να γίνω άξιος να κατοικήσω μέσα σ’ αυτόν τον ουράνιο και αιώνιο νυμφώνα Σου».

Σάββας Ἠλιάδης: Φάρμακο placebo γιὰ τὴν πανδημία ὁ Οἰκουμενισμός!



Μέσα στὴν παραζάλη τῆς ἐνσκηψάσης πανδημίας, δὲν μποροῦσε νὰ λείψει καὶ ἡ οἰκουμενιστικὴ ἀτραξιόν, ἀπὸ γνωστὸ ὀρθόδοξο μητροπολίτη τῆς Ἀμερικῆς. Δὲν ὑπάρχει ἐλπίδα πιά. 

Αὐτὸ ποὺ εἴδαμε στὸ διαδίκτυο μὲ τὸν Μητροπολίτη Σικάγου Ναθαναήλ, ὄχι μόνο «βγάζει μάτι», ἀλλὰ ξεπερνᾶ κάθε προηγούμενο θρασύτητας καὶ προκλητικότητας ἀπέναντι στὴν ἀνοχὴ τοῦ πιστοῦ λαοῦ. 

Δὲν φτάνουν τὰ τόσα ποὺ εἴδαμε μέχρι τώρα, ἀπὸ ἄλλους συνοδοιπόρους του στὴν πλάνη καὶ στὴν αἵρεση, τὸν ξαναείδαμε καὶ αὐτὸν νὰ συμπροσεύχεται μὲ τοὺς αἱρετικούς, γιὰ τὴν πανδημία. 

Μὲ πολὺν ἀέρα, δίχως καμιὰ ἀναστολὴ ὁ «ἄσκοπος» ἐπίσκοπος ἔκανε τὴν προδοτικὴ κίνηση, ἀγνοῶντας τὸν πιστὸ λαό, τοὺς ἁγίους τῶν οἰκουμενικῶν Συνόδων, τὴν Μία Ἁγία Ὀρθόδοξη Καθολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.