Ἡ ἐγκράτεια μέσα στόν γάμο κατά τόν Ἅγιο Πορφύριο
Ἕνα ζεῦγος εὐσεβές καί πολύ ἀγαπημένο καί μονοιασμένο, που ἤδη εἶχε ἔξι παιδιά, μάλιστα σέ μικρή χρονική ἀπόσταση μεταξύ τους, ἡ σύζυγος - μητέρα πρότεινε στό σύζυγο νά μείνουν στά ἔξι παιδιά ἀσκώντας ἐγκράτεια.
"Μᾶς φθάνουν", εἶπε, "ἔξι παιδιά καί στό ἑξῆς νά ζοῦμε ἐγκρατευμένοι". Ὁ σύζυγος μέ ἠρεμία καί ψυχραιμία ἄκουσε τή σεμνή σύζυγό του, ἀλλ' ἐπιφυλάχθηκε νά μή συμφωνήσει ἀμέσως.
Πίστευε πώς, γιά ἕνα τέτοιο θέμα, σοβαρό καί λεπτό, τόν πρῶτο λόγο εἶχε ὁ Πνευματικός τους, που εὐτυχῶς ἦταν ὁ Γέρων Πορφύριος.
"Πρίν ἀπό κάθε συζήτηση καί μάλιστα ἀπόφαση γιά τό θέμα αὐτό", εἶπε ὁ σύζυγος στή σύντροφό του, "θά πρέπει νά συμβουλευθοῦμε τό Γέροντα".
Ἐπισκέφθηκαν λοιπόν τό Γέροντα καί τό θέμα ἔθεσε πρῶτα ἡ σύζυγος λέγοντας ἐπί λέξει:
- Ὅπως ξέρετε, Γέροντα, ἔχουμε ἔξι παιδιά καί εἴπαμε νά μείνουμε σ' αὐτά ἀσκώντας ἀπό ἐδῶ καί πέρα ἐγκράτεια.
Τότε ζήτησε τό λόγο ὁ σύζυγος, που εἶναι καί....
εὐγενής καί διακριτικός, γιά νά ἐξηγήσει ἀρχικά μόνο τή λέξη "εἴπαμε".
- Μέ τήν εὐλογία σας, Γέροντα, νά κάμω μίαν ἐξήγηση.
Καί στρεφόμενος στή σύζυγό του εἶπε:
- Μέ συγχωρεῖς, ἄλλα εἶπες "εἴπαμε", ἐνῶ ἔπρεπε νά εἰπεῖς "εἶπα". Δική σου γνώμη εἶναι, ἀφοῦ ἐγώ δέν εἶπα ἀκόμη τή γνώμη μου καί πρότεινα αὐτή τή συνάντηση καί συζήτηση μέ τό Γέροντα.
Ὁ Γέροντας μειδίασε καί εἶπε στό πολύτεκνο καί ἀγαπημένο ζεῦγος:
- «Τό πρόβλημα δέν εἶναι ἡ ἐγκράτεια. Τό πρόβλημα εἶναι ὅτι θά πληγώσετε τήν ἀγάπη σας. Ὁ διάβολος θά ρίξει τόση γκρίνια μεταξύ σας, που γιά τό παραμικρό θά ἐκνευρίζεστε καί θά μαλώνετε, πράγμα που θά ἐπηρεάσει καί τά παιδιά σας.
Γι' αὐτό καλό εἶναι νά τό σκεφθεῖτε περισσότερο τό θέμα αὐτό καί νά προσευχηθεῖτε καί θά σᾶς δείξει ὁ Θεός τό θέλημά Του. Ὁ σαρκικός ἔρωτας μέσα στόν γάμο βοηθάει στόν πνευματικό.
Εἶναι δύσκολο νά σού τό ἐξηγήσω. Ἀλλά μέσα στόν γάμο ὁ σαρκικός ἔρωτας γίνεται πνευματικός, μεταβάλλεται. Δέν μπορῶ νά σού τό διατυπώσω.
Σιγά- σιγά τό ζευγάρι ἑνώνεται πολύ μέ τόν σαρκικό ἔρωτα καί μέ τόν πνευματικό· προχωρεῖ πρός τόν πνευματικό καί στό τέλος μένει αὐτός, ὁ πνευματικός, καί δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό τόν σωματικό.
Γιά νά γίνει ὅμως αὐτό, πρέπει νά προχωρήσει πολύ στόν πνευματικό. Ὁ σαρκικός ἔρωτας δέν εἶναι μόνο γιά τήν τεκνογονία. Βοηθάει στόν πνευματικό ἔρωτα.
Ἀλλά μέσα στόν γάμο, μέ τήν εὐλογία καί τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ἡ ἔξω ἀπό τόν γάμο σχέση ἀλλάζει σέ λίγο καί γίνεται βάσανο. Μπερδεύει καί βασανίζει τούς ἀνθρώπους.[…]
Καθώς φτιάνουν ὁ καθένας τήν προσωπικότητά του, προχωροῦν, ἐργάζονται, δημιουργοῦν καί ἑνώνονται. Καί τρελαίνεται ὁ ἕνας γιά τόν ἄλλον χωρίς νά μιλοῦν. Κάπως ἔτσι, ἄς ποῦμε, γίνεται καί μέ τόν Θεό. Ἀλλά πολύ λίγο μοιάζει.»
Πηγή:http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/
«Πᾶνος»
Με συγχωρείτε αλλά είναι εντελώς Αστοχη η ανάρτηση σας μέσα στην Αγία Μεγάλη Εβδομάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ πρέπει τα νόμιμα παντρεμένα χριστιανικά ανδρόγυνα να μην σμίγουν τις νηστείες γενικά. Πόσο περισσότερο δεν πρέπει την Μεγάλη Εβδομάδα!!!
Ελληνας Στερ.
Αὐτὸ κατάλαβες ἀπὸ τὸ κείμενο ἀγαπητὲ Ἕλληνα Στὲρ;
ΔιαγραφήΜὲ λίγα λόγια μᾶς λὲς πὼς εἴμαστε ἄσχετοι μὲ τὰ πνευματικὰ καὶ βάζουμε ὅ,τι ἀνάρτηση μᾶς ἔρθει.
Ἀδελφέ μου, νὰ σὲ πληροφορήσω πὼς οἱ ἡμέρες ποὺ πρέπει νὰ ἐγκρατεύονται ὅλα τὰ ἀνδρόγυνα καὶ ὄχι μόνο τὰ νόμιμα καὶ χριστιανικὰ ὅπως λές, ἐκτὸς τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ τὶς ὑπόλοιπες καθιερωμένες νηστεῖες μέσα στὸ ἔτος, συμπεριλαμβανομένων καὶ οἱ Τετάρτες καὶ Παρασκευές, ἀκόμη πρέπει νὰ ἐγκρατεύονται καὶ τὸ Σάββατο ἤ ὁποιαδήποτε ἄλλη ἠμέρα μέσα στὴν ἐβδομάδα, ὅταν πρόκειται νὰ κοινωνήσουν τὴν ἐπομένη.
Ἐπίσης πρέπει νὰ ἐγκρατεύονται αὐστηρὰ κάθε Κυριακὴ ἀσχέτως ἄν θὰ κοινώνησαν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων.
Ἀκόμη καὶ νὰ δεχτοῦμε πὼς θὰ μπορούσαμε νὰ βάλουμε τὴν ἀνάρτηση κάποια ἄλλη φορὰ, δὲν σημαίνει ὅτι μὲ τὸ κεἰμενο αὐτὸ, προτρέπουμε τὰ ἀνδρόγυνα νὰ συνευρεθοῦν μεταξύ των μέσα στὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα.
Αὐτὸ μόνο ἔνας ἀρρωστημένος νοῦς θὰ μποροῦσε νὰ τὸ φανταστεῖ καὶ φαντάζομαι, οὔτε ἐσὺ ἐννοεῖς κάτι τέτοιο.
Ἀδελφέ μου, δεχόμαστε κάθε παρατήρηση διότι ἄνθρωποι εἴμαστε καὶ εἶναι σίγουρο κάποιες φορὲς θὰ κάνουμε καὶ λάθη, διότι δὲν εἶναι καθόλου εὔκολο κάθε μέρα νὰ εἶσαι σκυμμένος σὲ ἕναν ὑπολογιστὴ γιὰ ἀρκετὲς ὧρες νὰ ψάχνεις νὰ βάζεις τόσες ἀναρτήσεις.
Νομίζω ὅμως πὼς ὁ λογισμὸς σου δὲν εἶναι καὶ πολὺ καλὸς, διότι ὁ τρόπος ποὺ ἔκανες τὴν παρατήρηση βάζοντας τὸ «ἐντελῶς Ἄστοχη» μὲ τὸ ἄλφα κεφαλαῖο, ὅπως μᾶς παρατήρησες καὶ στὴν ἀνάρτηση σχετικὰ μὲ τὸν γέροντα Εὐθύμιο, λέγοντάς μας πὼς πρέπει νὰ «εἴμαστε πιὸ προσεκτικοί ὅταν κρίνουμε ἀνθρώπους», ἐνῶ εἶναι ξεκάθαρο πὼς δὲν κρίναμε τὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ τὰ λεγόμενά του, ὁ τρόπος σου ἐπαναλαμβάνω, βγάζει κάποια ἐπιθετικότητα καὶ κατακριτικὴ διάθεση γιὰ τὴν ὁποία μᾶς παρατήρησες στὴν προηγούμενη ἀνάρτηση.
Καλὸ εἶναι νὰ δείχνεις καὶ λίγη κατανόηση ἀδελφέ μου καὶ νὰ μὴν εἶσαι τόσο αὐστηρὸς σὲ μικρὰ πράγματα ἤ τυχὸν λάθη ποὺ κάνει κάποιος ὅταν αὐτὰ δὲν ἐπιφέρουν κάποια ζημία στοὺς ἄλλους.
Καλὴ Ἀνάσταση!
Νὰ συμπληρώσω ἐπίσης, μὲ τὸ σκεπτικὸ αὐτὸ θὰ ἔπρεπε νὰ βάλω αὐτὴ τὴν ἀνάρτηση μόνο Δευτέρα, Τρίτη ἤ Πέμπτη καὶ ὁ Ἅγιος Πορφύριος καὶ κάθε Ἅγιος νὰ μὴν ἔκανε ἀνάλογες νουθεσίες τέτοιες ἠμέρες.
ΔιαγραφήὙποτίθεται πὼς εἴμαστε Χριστιανοὶ καὶ ἔχουμε νοῦ καὶ μία σχετικὴ διάκριση!
Με παρεξηγήσατε και αρπαχθήκατε με την παραμικρή παρατήρηση που σας έκανα. Διαβάστε ξανά τον τίτλο της ανάρτηση μόνο και πείτε μου τί μηνύματα περνάτε άθελα σας μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην επιθετικότητα την έχει το σχόλιο σας απάντηση στην ήρεμη παρατήρηση που σας έκανα αγαπητέ κ. Πάνο.
Για τον π. Ευθύμιο θα σας τα γράψω στην ανάρτηση που ταιριάζει.
Καλή Ανάσταση!
Ελληνας Στερ.
Καλέ μου Πάνο όπως ξέρεις λίγοι είναι οι συνειδητοί Χριστιανόί. Πολλοί μέσα στη σύγχυση και στις νεωτερίστικες επιδράσεις απο νεωτεριστές κληρικούς, δεν ξέρουν ούτε το αλφάβητο της πνευματικής ζωής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠηγαίνουν και κοινωνούν μπουλουκηδόν για ...το καλό!!!
Δεν ξέρουν τί θα πει κώλυμα για το Μυστήριο της θείας Κοινωνίας.
Αλλοι πάλι, πολλοί-πολλοί τα μεγάλα σαρκικά αμάρτηματα που εμποδίζουν απο την θεία Κοινωνία τα νομίζουν ως αθώες πράξεις!!!
Πολλή άγνοια και νεωτερισμοί υπάρχουν.
Πολλοί απο αυτούς θα πέσουν πάνω στην ανάρτηση. Και καμία χριστιανική γνώση και διάκριση δεν θα έχουν.
Αυτά ως σχόλιο στο δεύτερο σχόλιο του Πάνου.
Αδερφέ μου Πάνο ξέρεις πόσο σε έχω μέσα στην καρδιά μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ίδιο γνωρίζω και εσύ για μένα.
Ο χρόνος έχει 52 εβδομάδες, μόνο η εβδομάδα που διανύουμε την Ονόμασε η Εκκλησία μας Μεγάλη Εβδομάδα, ο λόγος τα Μεγάλα Γεγονότα που συνέβησαν.
Και αφού συνέβησαν Μεγάλα Γεγονότα πρέπει να δείξουμε και εμείς μεγαλύτερη Άσκηση, εδώ και αυτοί που δεν πιστεύουν όλο το χρόνο, νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα.
Με αφορμή αυτό το άρθρο θα γράψω κάποια πράγματα, προσπαθώ να είμαι όσο πιο περιληπτικος γίνεται, για αυτό όταν γράφω πολλές φορές σε κάποια σημεία σταματάω απότομα.
Για το συγκεκριμένο άρθρο δεν γνωρίζω τον αρθρογράφο του βιβλίου.
Κι αναφέρεται σε συζήτηση, δυστυχώς πολλοί συζητούν με κάποιον Γέροντα 5 λεπτά και γράφουν 5 βιβλία.
Γνωρίζω όμως ότι μέσα στο διαδίκτυο υπάρχουν χιλιάδες προφητείες του Αγίου Παϊσίου, ακόμα και 200 χρόνια να ζούσε ο Άγιος Παΐσιος δεν θα προλάβαινε να πει τόσες προφητείες, και ας μιλούσε μέρα νύχτα.
Με αυτό θέλω να πω και με σιγουριά, μην διαβάζετε οτιδήποτε.
(Για να μην πω τίποτα από όλα αυτά που γράφουν).
Αποδεδειγμένα λόγια του Αγίου Παϊσίου είναι αυτά που έχει γράψει το Μοναστήρι στη Σουρωτή του Αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστή. Νομίζω είναι 5 ή 7 οι τόμοι με λόγους του Αγίου Παϊσίου.
Και ο μοναχός πάτερ Ισαάκ που έχει κοιμηθεί, έχει γράψει τον βίο του.
Ο Άγιος Παΐσιος το γνώριζε πολύ καλά αυτό ότι θα συμβεί, ότι υπάρχουν άνθρωποι που θα το εκμεταλλευτούν, και για αυτό έγραψε την επιστολή του ΣΗΜΕΊΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΏΝ, που αναφέρεται και στο 666 δηλαδή στο χάραγμα
Ο Ίδιος χειρόγραφα, γιατί γνώριζε ότι ακόμα και την επιστολή του αν τη γράφαν άλλοι θα την παραποιούσαν κάποιοι.
Εδώ παραποίησαν τους Ευαγγελιστές για αυτό και έχουμε τα ψευδεπίγραφα Ευαγγέλια ή αλλιώς απόκρυφα.
Τώρα όσον αφορά τον Άγιο Πορφύριο Μεγάλη η χάρη του.
Θα πω κάτι που άκουσα στο ραδιόφωνο για τον Άγιο, το αν το έχει πει ο Άγιος Πορφύριος δεν το γνωρίζω.
Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί που γράφουν δικά τους πράγματα και μετά πετάνε από κάτω το όνομα ενός Αγίου.
Θα συνεχίσω...
Ἀγαπητὲ μου ἀδελφέ Χρῆστο, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ γνωρίζουμε ποτὲ, σὲ τόσα βιβλία ποὺ κυκλοφοροῦν γιὰ διάφορους Ἁγίους μας ποιὰ ἔχουν εἰπωθεῖ καὶ ποιὰ ὄχι.
ΔιαγραφήΜὲ τὸ σκεπτικὸ αὐτὸ, θὰ πρέπει νὰ μὴν βάλουμε ξανὰ καμμία ἀνάρτηση κανενὸς ἀπὸ τοὺς νεοφανεῖς Ἁγίους μας, διότι ἀκόμη καὶ σὲ συγκεκριμένες ἐκδόσεις ποὺ γνωρίζουμε πὼς πίσω ἀπὸ αὐτὲς ὐπάρχουν σοβαροὶ ἄνθρωποι ποὺ προσέχουν πολὺ τί βάζουν μέσα στὰ βιβλία τους, ὐπάρχη πάντα ὁ κίνδυνος τῆς ὑπερβολῆς καὶ τοῦ μὴ ἀληθινοῦ ἤ παραποιημένου.
Ὅμως, τὸ ὅτι ὁ σαρκικὸς ἔρωτας δὲν εἶναι μόνο γιὰ τεκνογονία, εἶναι ἀλήθεια καὶ τὸ λέει κάπου ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἄν θυμᾶμαι καλά.
Πολὺς λόγος ὅμως γιὰ τὸ τίποτα...
Αδερφέ μου Πάνο έχεις δίκιο με τόσα που κυκλοφορούν.
ΔιαγραφήΕιδικά αναφέρθηκα στον Άγιο Παΐσιο.
Ακόμα και ο Κύριος μας, μας είπε για για τους έσχατους τους καιρός, θα σας λένε: εδώ είναι ο Χριστός, εκεί είναι ο Χριστός, να μην τους πιστεύετε.
Για τον Απόστολο Παύλο μας μίλησε για τον γάμο (Α Κορινθ. 7 κεφ.).
1 Ως προς εκείνα δε που μου εγράψατε, σας λέγω ότι καλόν είναι να μη εγγίση καθόλου ο άνθρωπος γυναίκα.
2 Επειδή όμως ο άνθρωπος είναι αδύνατος και υπάρχει φόβος να παρασυρθή εις πορνείας, ας έχη ο καθένας την γυναίκα του και καθεμία ας έχη τον άνδρα της
3 Εις την σύζυγόν του ο άνδρας ας αποδίδη, καθ' ο άλλωστε καθήκον έχει, την στοργήν, την συμπάθειαν και την προστασίαν, που της οφείλεται. Ομοίως και η γυναίκα ας αποδίδη τα αυτά στον άνδρα της.
4 Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της, αλλά, σύμφωνα με τον νόμον του Θεού και έντος του νόμου του Θεού, το εξουσιάζει ο ανήρ· ομοίως και ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά το εξουσιάζει η σύζυγός του.
5 Μη αποστερείτε δε ο ένας τον άλλον, εκτός εάν αυτό το κάνετε κατόπιν κοινής συμφωνίας και επί ωρισμένον χρονικόν διάστημα, δια να επιδίδεσθε απερίσπαστοι με μεγαλυτέραν προθυμίαν και αφωσίωσιν εις την νηστείαν και την προσευχήν. Και πάλιν να επανέρχεσθε εις τας συζυγικάς σας σχέσεις, δια να μη δίδετε αφορμήν και ευκαιρίαν, λόγω της ακρατείας σας, να σας πειράζει ο σατανάς.
6 Αυτό που σας είπα, να μη αποστερήτε δηλαδή ο ένας τον άλλον, το λέγω ως υποχώρησιν και συγκατάβασιν δια την πνευματικήν σας αδυναμίαν. Δεν σας το επιβάλλω ως εντολήν.
7 Διότι εγώ θέλω να είναι όλοι οι άνθρωποι όπως είμαι και εγώ, δηλαδή άγαμος και αφωσιωμένος στον Θεόν, αλλ' ο καθένας έχει από τον Θεόν ιδικόν του ιδιαίτερον χάρισμα, άλλος μεν έχει το χάρισμα να ζη κατ' αυτόν τον τρόπον, δηλαδή άγαμος· άλλος δε να ζη κατά διαφορετικόν τρόπον, δηλαδή έγγαμος.
8 Λεγω δε στους αγάμους και εις τας χήρας, ότι είναι καλόν και συμφέρον δι' αυτούς, εάν μείνουν όπως εγώ, δηλαδή άγαμοι.
9 Εάν όμως δεν αισθάνωνται την δύναμιν να εγκρατευθούν, αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν το χάρισμα της αγαμίας, και ας προχωρήσουν εις γάμον. Διότι είναι προτιμότερον να έλθη κανείς εις γάμον, παρά να πυρποληται από την φλόγα της σαρκικής επιθυμίας.
Πρώτα ο Θεός θα ξαναγράψω μετά από τρεις-τέσσερις μέρες.
Καλή Ανάσταση σας εύχομαι σε όλους.
Δεν είναι για το τίποτα.
ΔιαγραφήΕχει ουσία αγαπητέ Πάνο ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνεις.
Ακόμα. Δίκαιο έχει ο Χρήστος στα σχόλια του εδώ.
Οφείλουμε να ερευνούμε και να δεχόμαστε μόνο τα έγκυρα λόγια των αγίων απο πηγές έγκυρες (π.χ. Σουρωτή, κ.α, για τον άγιο Παΐσιο ).
Τον βίο του αγίου Παϊσίου που φέρεται ως συγγραφέας ο π. Ισαάκ, αληθινός συγγραφέας ακούγεται έντονα ότι είναι ο π. Ευθύμιος που έγραψε το άρθρο που φιλοξενείτε απο προχθές.
Ερευνητής
Τὸ σχόλιό μου ἀπευθύνεται καὶ σὲ ἐσένα ἀδελφέ μου ἀνώνυμε 3:20 π.μ. καὶ στὸν Χρῆστο.
ΔιαγραφήἈγαπητὲ ἀναγνώστη, τὸ «πολὺς λόγος γιὰ τὸ τίποτα», τὸ ἔγραψα διότι ἔγινε λόγος μὲ τόσα σχόλια γιὰ τὴν ἐπιλογὴ τῆς ἀναρτήσεως καὶ ὄχι γιὰ τὸ συμπέρασμα ποὺ ἔβγαλες πὼς δὲν καταλαβαίνω τὴν οὐσία τοῦ σχολίου τοῦ Χρήστου.
Ἐν πρώτοις τὸ κείμενο δὲν προτρέπει τοὺς Χριστιανοὺς νὰ πᾶνε νὰ συνευρεθοῦν ἐν μέσῳ Μεγάλης Ἑβδομάδος ἤ ὁποιασδήποτε ἄλλης ἡμέρας.
Ὁ λόγος τοῦ Ἁγίου δὲν εἶναι προτρεπτικός, ἀλλὰ πνευματικός, διαβάστε το μὲ προσοχὴ καὶ θὰ καταλάβετε ὅτι εἶναι ἔτσι, διότι ὅπως βλέπω δίνεται ἡ ἀντίληψις πὼς ὁ λόγος τοῦ Ἁγίου εἶναι ἐφάμαρτος καὶ ὅτι δὲν εἶναι ἔτσι τὰ πράγματα.
Ἀδελφέ μου νομίζω ὅτι δὲν πρόσεξες καθόλου τὸ σχόλιο μου-ἀπάντηση πρὸς τὸν Χρῆστο, ὅπου ἀναφέρω τὴν δυσκολία γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῶν ὅσων γράφονται στὰ βιβλία, ἀκόμα καὶ ἀπὸ πολὺ καλοὺς ἐκδοτικοὺς οἴκους καὶ συγγραφεῖς καὶ πὼς μὲ τὸ σκεπτικὸ αὐτὸ δὲν θὰ πρέπει νὰ διαβἀζουμε κανένα βιβλίο γιὰ τοὺς νεοφανεῖς Ἁγίους μας.
Ἐσὺ ὁ ἴδιος τώρα γράφεις πὼς τὸ βιβλίο μὲ τὸν βίο τοῦ π. Παϊσίου μπορεῖ νὰ εἶναι νὰ μὴν εἶναι ὁ συγγραφέας ὁ π. Ἰσαάκ ὅπως ἀκούγεται, ἐπιβεβαιώνοντας τὰ λεγόμενά μου.
Τὸ βιβλίο αὐτὸ ἔχει γραφτεῖ πόσα χρόνια πρὶν καὶ θεωρεῖται ἕνα ἀπὸ τὰ καλύτερα μὲ ἀναφορὰ στὸν Ἅγιο Παΐσιο, ἀλλὰ τώρα, μετὰ τόσα χρόνια κυκλοφορίας σύμφωνα μὲ αὐτὸ ποὺ ἀναφέρεις, ἀμφισβητεῖται ὁ συγγραφέας, τὸ ὁποῖον τὶ συνεπάγεται ἀπὸ αὐτὸ, τώρα θὰ πρέπει νὰ ἀμφιβάλλουμε γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῶν ὅσων εἶναι γραμμένα στὸ βιβλίο ἤ ὄχι;
Ἐπίσης καὶ ἐσὺ καὶ ὁ Χρῆστος, φέρνετε σὰν παράδειγμα γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῶν βιβλίων καὶ τὰ λεχθέντα τῶν Ἁγίων, τὸν Ἅγιο Παΐσιο καὶ μία ἀπὸ τὶς ἔγκυρες πηγές, τὴν Σουρωτή καὶ πολὺ σωστὰ τὸ κάνατε, διότι γνωρίζω πολὺ καλὰ τὰ πόσα ἔχουν γραφτεῖ γιὰ τὸν Ἅγιο τὰ ὁποῖα δὲν τὰ ἔχει πεῖ ὁ ἴδιος.
Νὰ σᾶς ἀναφέρω πὼς ἔχω ὅλα τὰ βιβλία τοῦ Ἀγίου Παϊσίου τῶν ἐκδόσεων Σουρωτῆς ἀλλὰ καὶ ὅλα σχεδὸν ποὺ ἔχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα, ἄλλων ἐκδόσεων, γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο.
Ἀκόμα πρὸς πληροφόρηση, ὑπάρχη καὶ ἔκδοση μὲ τὸν βίο τοῦ Ἀγίου Παϊσίου ἀπὸ τὴν Σουρωτή, τὸ ὁποῖο ἐκδόθηκε μετὰ τὴν κοίμησή του καὶ εἶναι ὅτι καλύτερο ἔχει κυκλοφορήσει, τὸ ὁποῖον ἔχω καὶ αὐτό.
Ἐπίσης ἀγαπητέ μου Χρῆστο, ἄν δὲν τὸ ἔχεις προσέξεις, μιᾶς καὶ ἀνέφερες γιὰ τὶς τόσες προφητεῖες ποὺ ἔχουν γραφτεῖ καὶ ἔχουν εἰπωθεῖ δῆθεν ἀπὸ τὸν Ἅγιο Παΐσιο καὶ μᾶς προτρέπεις πολὺ σωστὰ, νὰ μὴν διαβάζουμε ὁτιδήποτε, μέσα σὲ πόσες χιλιάδες ἀναρτήσεις μας, θὰ δεῖς ὅτι ποτὲ δὲν βάζω τὶς δῆθεν προφητεῖες τοῦ Ἁγίου Παϊσίου καὶ ἄλλων, παρὰ κάτι ἐλάχιστες, ὅπως τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χοζεβίτου κ.λπ., τὸ ἀναφέρω δὲ, γιὰ τὸ κῦρος τῶν ἀναρτήσεων τοῦ ἱστολογίου μας.
Τὸ 95% τῶν ἀναρτήσεων ποὺ βάζω γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο, εἶναι ἀπὸ τὴν σειρὰ «Λόγοι τοῦ Ἁγίου Παϊσίου» τῶν ἐκδόσεων Σουρωτῆς.
Τὸ κείμενο ὅμως ἐδῶ εἶναι τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου, ἀλλὰ καὶ οἱ δύο σας δὲν ἀναφέρατε κάποιον ἔγκυρο ἐκδοτικό οἶκο, ἀμφισβητῶντας ὅμως σύμφωνα μὲ τὰ λεγόμενά σας τὸ κείμενο.
Ἐὰν προσέξετε ὅμως στὸ τέλος τοῦ κειμένου, ἀναφέρονται τὰ κάτωθι:
(σέλ. 118- 119, Α. Κωστάκου, «Συνομιλώντας μέ τόν γέροντα Πορφύριο», ἔκδ. «Ἡ μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος», 2012).
Οἱ ἐκδόσεις «Ἡ μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος», πρόκειται γιὰ τὸ μοναστήρι τοῦ Ἀγίου στὸ Μήλεσι Ἀττικῆς, κἀτι ἀνάλογο μὲ τὴν Σουρωτὴ καὶ τὶς ἐκδόσεις τους.
Κάτι ἀκόμα καὶ νὰ κλείσω ἀναφερόμενος σὲ ἐσένα Χρῆστο μου.
Κανεὶς δὲν ἔχει ὑποστηρίξει ὅτι ὁ ἔγγαμος βίος εἶναι ἀνώτερος τοῦ μοναχικοῦ-τοῦ παρθενικοῦ, οὔτε τὸ κείμενο καὶ ὁ λόγος τοῦ Ἁγίου λέει κάτι τέτοιο, ἀντιθέτως ἀναφέρει πὼς σιγὰ σιγὰ πρέπει νὰ προχωρᾶ τὸ ἀνδρόγυνο στὸν πνευματικὸ ἔρωτα.
Στὸ ἀναφέρω αὐτὸ Χρῆστο ἀδελφέ μου, διότι παρέθεσες λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου γιὰ τὸν γάμο, ὅπου στὴ οὐσία ἐπιβεβαιώνει αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Ἅγιος καὶ αὐτὸ ποὺ ἔγραψα στὸ σχόλιό μου.
Μᾶς δόθηκε ὁ γάμος γιὰ τὶς σαρκικὲς ἀδυναμίες μας, μὲ τὴν ὑποχρέωση νὰ μὴν ἀποφεύγεται ἡ τεκνογονία καὶ ὄχι ἀποκλειστικὰ γιὰ τὴν τεκνογονία.
Ὑπάρχη νομίζω καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο λόγος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ποὺ ἀναφέρεται στὸ συγκεκριμένο θέμα.
Καλὴ Ἀνάσταση καὶ στοὺς δύο!
Πᾶνος
Δεν με πολυκαταλάβατε στο νόημα του σχολίου μου. Θα σας το εξηγήσω, αν είναι μετά το Πάσχα. Καλή συνέχεια και καλό Πάσχα!
ΔιαγραφήΕρευνητής
Ἐντάξει ἀδελφέ μου Ἐρευνητή, ἴσως νὰ ἔχεις δίκιο, ἄν καὶ νομίζω δὲν ἦταν δυσκολονόητο τὸ σχόλιό σου καὶ ἤμουν ἀρκετὰ ἐπεξηγηματικὸς στὴν μακροσκελῆ ἀπάντησή μου!
ΔιαγραφήΚαλὴ Ἀνάσταση σοῦ εὔχομαι καὶ ἐγὼ καὶ καλὸ Πάσχα!
Πᾶνος
Είχε πάει στον Άγιο Πορφύριο μία φοιτήτρια και του είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓέροντα πριν μία εβδομάδα γνώρισα στο πανεπιστήμιο έναν εξαίρετο και πνευματικό νέο, είδαμε ότι ταιριάζουμε σε όλα, ήρθα να πάρω την ευλογία σας για να παντρευτούμε.
Της λέει ο Άγιος Πορφύριος τελείωσε με το καλό τις σπουδές σου, και μετά έρχεσαι και το ξανασυζητάμε αυτό το θέμα.
Δεν πέρασαν τρεις μέρες, και ξαναπήγε η κοπέλα στον Άγιο Πορφύριο.
Γέροντα του λέει, από όταν γνώρισα αυτόν τον νέο, το μυαλό μου από το πρωί μέχρι το βράδυ σκέφτεται αυτόν. Όλο για αυτόν θέλω να ακούω.
Να μου δώσετε την ευχή σας να παντρευτούμε.
Της ξαναλέει ο Άγιος Πορφύριος: τελείωσε με το καλό το πανεπιστήμιο και θα σου την δώσω.
Όταν βρέθηκε ο Άγιος Πορφύριος με τα πνευματικοπαίδια του, τους διηγήθηκε την ιστορία με τη νέα.
Και τους λέει: αυτή η νέα έχει μία εβδομάδα που τον γνώρισε, κι όλη μέρα αυτόν σκέφτεται.
Εσείς κάνετε το ίδιο για τον Νυμφίο μας Χριστό;
Που Τον γνωρίζετε τόσα χρόνια. Θέλετε να ακούτε συνέχεια μόνο για Εκείνον;
Μακάρι να είχατε, την μισή αγάπη για Τον Νυμφίο μας Χριστό, από ότι είχε εκείνη η κοπέλα για αυτόν τον νέο.
Ένα παραθέσω ένα απόσπασμα.
Παιδιά, σας παρακαλώ εν ονόματι του Ναζωραίου καὶ της αγίας Κασσιανής, κρατηθήτε μακριὰ απὸ τὸν «οίστρον της ακολασίας». Μέχρι τὴν ημέρα του γάμου αγνοί, καθαροί, αμόλυντοι, σὰν τὰ χιόνια τοο Ολύμπου.
Πιστέψτε καὶ ακούστε με· δὲν υπάρχει ωραιότερη ζωὴ απὸ τὴν παρθενία. Είνε αρετὴ Ελληνική· τὴν τίμησαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας χτίζοντας τὸν Παρθενώνα στὴν Ακρόπολι.
Υπάρχουν έρωτες μικροὶ – ασήμαντοι, καὶ έρωτες μεγάλοι. Τέτοιοι είνε· ο έρωτας γραμμάτων, έπιστήμης, μορφώσεως! Παραπάνω; ανεβαίνετε, παιδιὰ της Ελλάδος, τὴν κλίμακα του έρωτος. Ερωτας γραμμάτων, επιστήμης, μορφώσεως. Παραπάνω; έρωτας αρετής· –Ανεβαίνετε!– έρωτας πατρίδος· –ανεβαίνετε!– έρωτας οικογενείας· –ανεβαίνετε!– έρωτας Χριστού, θείος έρως Χριστού.
Ώ ο έρως του Χριστού! Αυτὸς καίει τὰ γεώδη, θερμαίνει τὶς ψυχές, ωθεί πρὸς τὰ άνω, αγγίζει τὰ ύψη, εκεί που ψάλλουν στὸν Κύριο αλληλούια αλληλούια·
Μακαριστός πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης.