Σάββατο 15 Ιουλίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ὁ κυρ-Παναγιώτης στό ΦΩΣ! (Εἰς μνήμην Παναγιώτη Οἰκονόμου)

«Ἐν τῷ οὐρανῷ τοὺς ὀφθαλμούς μου αἴρω,
πρὸς σε Λόγε οἴκτειρόν με,
ἵνα ζῶ σοι»
(Ἀναβαθμοὶ Παρακλητικῆς πλ. β’)


 
Ἔχει μάτια ἡ καρδιά! Ἔχει μάτια ἡ ψυχή! Στὸν Οὐρανὸ ἐκπέμπονται νὰ πάρουν σὰν ἀνταπόδομα τὴν ἐπίλαμψη Ἐκείνου, τοῦ Θεανθρώπου, ποὺ ἔπλασε ὄμμα ἀπὸ χῶμα καὶ σίελο, βγαλμένο ἀπὸ τὸ ἄχραντο στόμα Του! Ὅλα τὰ πνευματικά, ποὺ τὴν ψυχὴ ἀνεβάζουν στὸ Φῶς, δὲν θὰ εἶχαν καμία ὑπόσταση ὅμως, ἂν τὰ πρέσβευαν μονάχα οἱ ἀκροατὲς σὰν τὸν ταλαίπωρο γράφοντα, ἀλλὰ οἱ ποιητὲς τοῦ Νόμου τοῦ Θεοῦ, οἱ βιωματικοὶ ἐκφραστὲς τῆς μόνης Ἀλήθειας, οἱ μπροστάρηδές μας, σὰν τὸν ἀξέχαστο Παναγιώτη Οἰκονόμου. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΘΟΣ» [18-7-1999] (Β402) [Β΄έκδοσις]


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                   «Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΘΟΣ»

                      [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 18-7-1999]

(Β402)                                                                                                                   [Β΄έκδοσις]                                                                      

    Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, τιμά τους Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Ένα γνώρισμα των Πατέρων, είτε εν Συνόδω είτε εκτός Συνόδου, ήταν πάντοτε η ακρίβεια εις την διατύπωση των όρων της πίστεως και του ήθους. Και τούτο γιατί εγνώριζαν την αξία και την σημασία της ακριβείας. Είναι γνωστή η περίπτωσις μεταξύ των όρων του Μεγάλου Αθανασίου «μοιούσιος» και «μοούσιος». Καβγάς ολόκληρος. Αλλά ήταν ουσιώδης καβγάς. Άλλο είναι ο «μοιούσιος», δηλαδή ο Υιός προς τον Πατέρα και άλλο είναι ο «μοούσιος». Άλλο είναι να πω άργυρος και άλλο είναι να πω ψευδάργυρος. Το ίδιο είναι; Έτσι, λοιπόν, οι Πατέρες έμεναν πάντοτε εις την ακρίβειαν. Ακριβολογούσαν. Και η ακρίβεια εις το δόγμα, δίδει ακρίβεια και εις το ήθος, την πνευματική ζωή. Γι΄αυτό η Εκκλησία μας σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πατέρων της, όπως σας είπα, της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, εξέλεξε κατάλληλη ευαγγελική περικοπή, όπως ακούσαμε, για να τονιστεί η αξία της ακριβείας.

Σοφία Μπεκρῆ: Στὰ βήματα τῶν Πατέρων


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 

Τοὺς Πατέρες τῆς Δ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία μας φέτος τὴν ΣΤ’ Κυριακὴ τοῦ Ματθαίου. Ὑμνεῖ καὶ δοξολογεῖ «τὰς μυστικὰς σάλπιγγας τοῦ Πνεύματος, τὰ πάγχρυσα στόματα τοῦ Λόγου, τὰ μυρίπνοα ἄνθη τοῦ Παραδείσου» (Δοξαστικό). Οἱ θεοφόροι αὐτοὶ Πατέρες διεκήρυξαν τὴν μία ὑπόσταση τοῦ Θεοῦ Λόγου «ἐν δύο φύσεσιν», ἀντικρούοντας ἔτσι τὶς αἱρετικὲς δοξασίες τῶν μονοφυσιτῶν, κυρίως δὲ τοῦ Εὐτυχοῦς καὶ τοῦ Διοσκούρου, ποὺ ὑποστήριζαν ὅτι ἡ θεία φύση ἀπορροφᾶ τὴν ἀνθρωπίνη.

Λυκοῦργος Νάνης: Σχόλιο γιὰ τήν φίμωση τῶν ἀγωνιστικῶν ἱστολογίων ἀπό τούς σταλινοφασίστες τῆς «πολιτικῆς κορρεκτίλας»


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
Αὐτὴ εἶναι ἡ "δημοκρατία" τους!
 
Δὲν πρόκειται,φυσικά, γιὰ δημοκρατία ἀλλὰ γιὰ "δειμοκρατία".
 
Γιὰ στυγνὸ σταλινοφασισμό, ἐπενδεδυμένο μὲ τὸ βρώμικο καὶ διάτρητο μανδύα τῆς "πολιτικῆς κορρεκτίλας".
 
Αὐτὸς ὁ μανδύας εἶναι ἡ ἀπατηλὴ κουκούλα τοῦ ἐγκλήματος.

Φιμώνονται τα αφυπνιστικά Ιστολόγια. Μπορεί σύντομα ελεύθερες φωνές να μην υπάρχουν στο διαδίκτυο


Σχόλιο Πᾶνος: Μετὰ τὸ τέλος τοῦ ἄρθρου ἀκολουθεῖ ἐκτενὲς σχόλιο τοῦ ἱστολογίου μας.

__________________________ 

Έχουν μείνει λίγα μέσα ενημέρωσης,  κυρίως ιστολόγια που αρθρώνουν αληθή λόγο.

Υφίστανται ανάλογα με τη θεματολογία τους φίμωση απ' τους παρόχους.

Για παράδειγμα αν μιλήσεις εναντίον της ιεραρχίας δεν ασκείται λογοκρισία.

Εναντίον του Σιωνισμού μπορεί να λογοκριθείς. Μπορεί και όχι.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Τίτ.3,8-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ[:Τίτ.3,8-15]

  ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Πιστς λγος· κα περ τοτων βολομα σε διαβεβαιοσθαι, να φροντζωσι καλν ργων προστασθαι ο πεπιστευκτες τ Θε. τατ στι τ καλ κα φλιμα τος νθρποις· μωρς δ ζητσεις κα γενεαλογας κα ρεις κα μχας νομικς περιστασο· εσ γρ νωφελες κα μταιοι. αρετικν νθρωπον μετ μαν κα δευτραν νουθεσαν παραιτο, εδς τι ξστραπται τοιοτος κα μαρτνει ν ατοκατκριτος(:το ότι δικαιωθήκαμε και αναγεννηθήκαμε και θα κληρονομήσουμε την αιώνια ζωή είναι λόγος και αλήθεια αξιόπιστη. Και γι’ αυτά τα θέματα θέλω να μιλάς με βεβαιότητα και με κύρος, για να φροντίζουν όσοι έχουν πιστέψει στον Θεό να πρωτοστατούν ακούραστα  σε καλά έργα . Αυτά είναι τα καλά έργα και τα ωφέλιμα στους ανθρώπους, αυτά για τα οποία σας μίλησα.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Ο καύσωνας «Κλέων» και οι «κλαίοντες» δημοσιογράφοι που σπέρνουν την καταστροφή– Μας στερούν την ομορφιά του ελληνικού καλοκαιριού


«Κλέων»: Ρεσιτάλ καταστροφολογίας για έναν φυσιολογικό καύσωνα του Ιουλίου - Πως ήταν το ελληνικό καλοκαίρι πριν καθιερωθεί η προπαγάνδα τρόμου

 

Καύσωνας Κλέων: Ζούμε σε μια εποχή όπου η μαζική παράνοια έχει γίνει ήδη η νέα «κανονικότητα». Η κλιματική τρομοϋστερία είναι βασική επένδυση στην ατζέντα της διεστραμμένης «ελίτ» που ορίζει τη μοίρα της Δύσης.

Κατέφθασε ο καύσωνας «Κλέων» στην Ελλάδα και οι «κλαίοντες» δημοσιογράφοι άρχισαν να παρουσιάζουν το απολύτως φυσιολογικό – για Ιούλιο – φαινόμενο σαν ταινία καταστροφής βγαλμένη από τη φαντασία του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Περίπου 4-5 μέρες πριν την μεγάλη άνοδο της θερμοκρασίας, άρχισαν να καλλιεργούν το κλίμα τρόμου με μεγάλη επιμέλεια. Η κατάσταση στα τηλεπαράθυρα, τραγελαφική και απολύτως προβλέψιμη. Παρουσιαστές καλούσαν «ειδικούς» και κυριολεκτικά τους εκλιπαρούσαν να φτάσει η συζήτηση στην περιβόητη «κλιματική κρίση». Κάθε 2-3 λεπτά έπρεπε απαραιτήτως να τονίζεται το νεοεποχίτικο «δόγμα» της οικολογικής «καταστροφής» που δήθεν ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Βλαδίμηρος ὁ Ἰσαπόστολος καί Φωτιστής τῶν Ρώσων


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ ἐκχριστιάνιση τῶν Ρὼς (Ρώσων) εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ σημαντικότερα γεγονότα τῆς ἱστορίας. Κι᾿ αὐτὸ διότι οἱ πολυάριθμοι λαοὶ τῆς βορειοανατολικῆς Εὐρώπης, γνώρισαν τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ, καὶ ἄφησαν ὁριστικὰ πίσω τὸν ἐφιαλτικὸ παγανισμὸ καὶ μαζί του τὸ βάρβαρο καὶ ἀπολίτιστο παρελθόν τους. Πρωτεργάτης σὲ αὐτὴ τὴν παλιγγενεσία ὑπῆρξε ὁ ἅγιος Βλαδίμηρος, ὁ Μέγας Πρίγκιπας τοῦ Κιέβου, τοῦ ὁποίου δίκαια ἡ Ἐκκλησία τοῦ ἀπένειμε τὸν τίτλο τοῦ Ἰσαποστόλου.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Φαρισαϊκές προσευχές σέ αἱματοβαμμένο φόντο…


Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας
 
Καί ἐνῶ οἱ φυσικοί καί ἠθικοί αὐτουργοί τοῦ εἰδεχθοῦς ἐγκλήματος χαριεντίζονταν δῆθεν προσευχόμενοι καί ὁμιλοῦντες περί… ἀγάπης καί εἰρήνης, τήν ἴδια ὥρα τά κρατικά καί κυρίως τα παρακρατικά ναζιστοτόμαρα τῆς διαβολοσυμμορίας ἐξαπέλυαν πρωτοφανές πογκρόμ, εἰσβάλλοντας στους ναούς τῆς μόνης νόμιμης καί αὐθεντικῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, σπάζοντας πόρτες μέ βαριοποῦλες καί ἀλυσσοπρίονα, καταλαμβάνοντας μοναστήρια, δέρνοντας πιστούς, βγάζοντας ἔξω μέ τή βία καί συλλαμβάνοντας παπᾶδες καί καλόγερους.

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Κήρυκος ὁ νηπιομάρτυς καί ἡ μητέρα του Ἁγία Ἰουλίτα


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μάρτυρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἀνέδειξαν ὅλες οἱ ἡλικίες. Νέοι, ἡλικιωμένοι, ἄνδρες καὶ γυναῖκες στολίζουν σὰν πολύτιμοι λίθοι τὰ μαρτυρολόγιά της. Μιὰ ἀπὸ τίς κατηγορίες τῶν Μαρτύρων μας εἶναι οἱ Παιδομάρτυρες, ὅπου σ᾿ αὐτὴ συγκαταλέγονται τὰ ἡρωικὰ βλαστάρια τῶν Χριστιανῶν γονέων. Εἶναι τὰ πολυάριθμα παιδιά, ἀκόμα καὶ νήπια, τά ὁποῖα μαρτύρησαν γιὰ τὴν πίστη τους στὸ Χριστό. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ ὑπῆρξε ὁ τρίχρονος ἅγιος Κήρυκος, ὁ ὁποῖος ἔδωσε τὴ σύντομη ζωή του γιὰ τὴν πίστη του στὸ Χριστό, μαζὶ μὲ τὴν ἡρωικὴ χριστιανὴ μητέρα του Ἰουλίττα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023


Οἱ Ἅγιοι Κήρυκος καὶ Ἰουλίττα ἡ μητέρα του
 

Ἰουλίττα σύναθλος υἱῷ Κηρύκῳ,
Ἡ λαιμότμητος τῷ κάραν τεθλασμένῳ, Πέμπτῃ.
Πέμπτῃ Ἰουλίτταν δεκάτῃ τάμον, υἷα δ' ἔαξαν.

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023

«Θα το δεχθεί η κοινωνία;;;»: Δείτε τι ετοιμάζεται για Αιγαίο, Καστελόριζο και Κρήτη – ΒΙΝΤΕΟ


Έτοιμη να πιει η Ελλάδα το «πικρό ποτήρι»...

Έκπληξη προκάλεσε η ευθύτητα με την οποία ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε χθες διατεθειμένος να συζητήσει μία “τολμηρή ατζέντα” με την Τουρκία, αλλά και παραδέχθηκε ότι συμφωνία για την ΑΟΖ και την υφαλοκρηπίδα μπορεί να σημαίνει και κάποιες υποχωρήσεις.

Μία ημέρα μετά τη συνάντηση του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην οποία δρομολογήθηκε νέος διάλογος για τα ελληνοτουρκικά, ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ δήλωσε ότι σκοπός του είναι οι συζητήσεις να μπουν “στον πυρήνα της βασικής μας διαφοράς”, δηλαδή την ΑΟΖ και την υφαλοκρηπίδα, και ιδανικά να υπάρξει συμφωνία για προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.

Μόλις τό 57% τῶν νέων πιστεύει στήν Ἑλλάδα

Θέλουν νά δημιουργήσουν οἰκογένεια (74%), ἀλλά ὄχι νά παντρευτοῦν (μόνο 57% λέει «ναί») – Τούς ἀπογοητεύει ἡ πατρίδα, ἀλλά (58%) δέν θέλουν νά μεταναστεύσουν – Διχασμένοι μέ τήν ΕΕ
(μόνο 53% πιστεύει σέ αὐτήν) καί γιά τό ΝΑΤΟ (μόνο 41% ἔχει καλή γνώμη γι’ αὐτό), ἀλλά δέν ἐπιθυμοῦν ἔξοδο

Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ πού μεγάλωσε μέσα στήν οἰκονομική κρίση καί τήν πανδημία βλέπει μέ διαφορετικό μάτι ὄχι μόνο τό μέλλον της ἀλλά ἀκόμη καί τήν ἴδια τήν χώρα στήν ὁποία ζεῖ. Αὐτό πού μέχρι τώρα γνωρίζαμε γιά τούς νέους, ὅτι «βράζει τό αἷμά» τους καί ὅτι εἶναι αἰσιόδοξοι λόγῳ τῆς ἡλικίας τους, φαίνεται ὅτι ἔχει ἀλλάξει τά τελευταῖα χρόνια. Στήν πρόσφατη ἔρευνα τῆς Kapa Research στήν ὁποία συμμετεῖχαν ἡ γενιά-Ζ (ἡλικία 17-26), στούς millennials (ἡλικία 27-34) καί ὅσοι εἶναι μεταξύ 35-42 ἐτῶν κυρίαρχο θέμα ἦταν ἡ Ἑλλάς. Στήν γενική ἐρώτηση ἐάν «πιστεύουν» στήν Ἑλλάδα, μόλις τό 57% ἀπαντᾶ θετικά, ἐνῷ τό 42% δηλώνει ὅτι δέν πιστεύει τήν χώρα στήν ὁποία μεγαλώνει!

Κατά συνέπεια δέν πρέπει νά μᾶς προκαλεῖ ἐντύπωση ὅτι μόνο τό 55% τῶν νέων θεωρεῖ τήν Ἑλλάδα ὡς ἕνα καλό μέρος γιά νά ζεῖ κάποιος. Τό ἀντίστοιχο ποσοστό τό 2021 ἦταν 51%, δηλαδή παρατηρεῖται μία ἐλαφρά βελτίωσις, ἄν καί ἡ χώρα ἀπό τότε ἔχει βγεῖ ἀπό τά μνημόνια, ὁ τουρισμός ἀνθίζει καί οἱ μισθοί ἐμφανίζουν αὐξητική τάση, συμφώνως μέ τίς κυβερνητικές δηλώσεις.

Ἀποδεικνύεται ὅμως ὅτι ὅλα αὐτά δέν ἱκανοποιοῦν τήν νεολαία, καθώς τό 57% δέν πιστεύει ὅτι μπορεῖ νά ἐκπληρώσει ἐντός τῆς χώρας τά ὄνειρα, τίς φιλοδοξίες καί τούς ἐπαγγελματικούς στόχους της. Ὑπάρχει καί ἕνα 41% πού θέλει νά μείνει στήν Ἑλλάδα γιά νά δραστηριοποιηθεῖ ἐπαγγελματικῶς, ἐνῷ πρίν ἀπό δύο χρόνια ἦταν μόλις 30%. Πιό δύσκολα ὅμως θά ἀποφασίσουν οἱ νέοι νά μεταναστεύσουν στό ἐξωτερικό ἐάν τούς ἐδίδετο ἡ εὐκαιρία, ἀφοῦ τό 58% ἀπαντᾶ ὅτι δέν θέλει νά φύγει ἀπό τήν Ἑλλάδα, ἐν ἀντιθέσει μέ τό 39%, πού θά τό ἐπιχειροῦσε.

Ὡς πρός τήν προσωπική ζωή τους, ἀναφέρουν πώς θέλουν νά δημιουργήσουν οἰκογένεια, ὄχι ὅμως καί νά παντρευτοῦν, ἐνῷ ἡ οἰκογένεια καί ἡ φιλία παραδοσιακῶς συνεχίζουν νά ἔχουν ἰσχύ στήν ἑλληνική κοινωνία.

Εἰδικώτερα, βάσει τῆς ἐρεύνης, τό 74% τῶν νέων θέλει νά δημιουργήσει τήν δική του οἰκογένεια, ἐνῷ τό ἀντίθετο ἐπιθυμεῖ τό 24%. Ἀρκετά μικρότερο εἶναι τό ποσοστό τῶν νέων πού θέλουν νά παντρευτοῦν, ἀφοῦ τό 57% στηρίζει τόν θεσμό τοῦ γάμου καί τό 41% τάσσεται κατά. Μεγάλη σημασία πάντως δίδουν στήν σχέση μέ τήν οἰκογένειά τους (90%) καί ἀκόμη περισσότερο μέ τούς φίλους τους (91%)! Ἡ ἰσχνή πλειοψηφία τῶν νέων ἔχει σχηματίσει θετική γνώμη γιά τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση (53%), ἐνῷ ἀκριβῶς τό ἴδιο ποσοστό καταγράφεται μεταξύ τῶν νέων πού πιστεύουν στό ἐγχείρημα τῆς εὐρωπαϊκῆς ὁλοκληρώσεως. Περισσότεροι νέοι (65%) θεωροῦν ὅτι σέ δύσκολες περιόδους κρίσεως εἶναι θετικό μιά χώρα νά εἶναι μέλος τῆς ΕΕ. Ἐν κατακλείδει, ἡ στάσις τῶν νέων ἔναντι τῶν Βρυξελλῶν εἶναι ἀμφίσημος καί ἐπιφυλακτική, ἀφοῦ δέν πιστεύουν μέν στόν θεσμό, θεωροῦν δέ παρακινδυνευμένη μιά ἔξοδο ἀπό τήν Ἕνωση. Στήν ἐρώτηση ἐάν θά εἶναι καλύτερο τό μέλλον τῆς χώρας ἐντός ἤ ἐκτός τῆς ΕΕ, τό 68% ἀπαντᾶ ὅτι θά εἶναι καλύτερο ἐντός καί τό 22% ἐκτός! Ἀρνητική γνώμη ἔχουν καί γιά τό ΝΑΤΟ (τό 52%), ἀλλά καί σέ αὐτήν τήν περίπτωση τό 66% δέν ἐπιθυμεῖ ἔξοδο τῆς Ἑλλάδος ἀπό τήν Βορειοατλαντική Συμμαχία.

 Εφημερίς Εστία

«Πᾶνος»

Σοφία Μπεκρῆ: Νικόδημος Ἁγιορείτης, ὁ μέγας πατὴρ καὶ διδάσκαλος

 
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 

Μέσα στὰ πολλὰ καὶ φωτεινὰ ἀστέρια ποὺ κοσμοῦν τὸ νοητὸ στερέωμα, ἰδιαιτέρως κατὰ τὸν μήνα Ἰούλιο, ξεχωρίζει ἕνας θεοφεγγὴς ἀστέρας, ὁ Ὅσιος Νικόδημος Ἁγιορείτης. «Ὡς φωστῆρα τοῦ Ἄθω» καὶ «Ἐκκλησίας ἁπάσης θεόπτουν διδάσκαλον» καλούμαστε ἐμεῖς οἱ πιστοὶ νὰ τὸν τιμήσωμε, διότι «ἔμπλεως σοφίας θεϊκῆς» σκορπίζει σὲ ὅλους μας ὡς οὐράνιο δῶρο τὶς «δαψιλεῖς ( = πλουσιοπάροχες) του διδαχές». 

Βλαστὸς τῆς ναξιώτικης γῆς ὁ Νικόλαος - ὅπως ἦταν τὸ κοσμικό του ὄνομα- ὑπῆρξε καρπὸς εὐσεβῶν καὶ ἐνάρετων γονέων, ποὺ τὸν ἀνέθρεψαν «ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσίᾳ Κυρίου» (Ἐφεσ., στ’ 4). Ὁ πρωτότοκος υἱὸς τῆς οἰκογένειας Καλλιβούρτση, γεννημένος τὸ 1749, μεγαλώνει σὲ μιὰ κρίσιμη ἐποχή: Στὰ μέσα τοῦ 18ου αἰ. ἀφ’ ἑνὸς μὲν κορυφώνονται οἱ ἐξισλαμισμοί, ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἡ προπαγάνδα τῶν παπικῶν καὶ δυτικῶν «ἱεραποστόλων», οἱ ὁποῖοι, ἐκμεταλλευόμενοι τὴν ἀμάθεια καὶ τὴν οἰκονομικὴ ἐξαθλίωση τῶν δύστυχων ῥαγιάδων, τοὺς προσηλυτίζουν εὐκολότερα στὶς αἱρετικές των δοξασίες.  

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023


Ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὁ σοφὸς διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας
 
 
Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὁ πάμφτωχος καὶ διαχρονικὸς αὐτὸς φωστήρας τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ μέγιστος διδάσκαλος τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Γένους μας, γεννήθηκε στὴν Χώρα τῆς Νάξου τὸ ἔτος 1749 ἀπὸ εὐσεβεῖς καὶ ἐνάρετους γονεῖς, τὸν Ἀντώνιο καὶ τὴν Ἀναστασία Καλλιβρούτση.

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

58 χρόνια χωρίς τον Φώτη Κόντογλου

 

 

Ο Φώτης Κόντογλου γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 1895 στο Αϊβαλί και από μικρή ηλικία έχασε τον πατέρα του, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει με την μητέρα του και τον ιερομόναχο θείο του, Στέφανο Κόντογλου, από τη ζωή και τις αξίες των οποίων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό.

Από τα εφηβικά του χρόνια άρχισε να δείχνει το ταλέντο του στην εικαστική τέχνη, καθώς στα χρόνια του γυμνασίου έφτασε στο σημείο να εκδίδει περιοδικό με τη συνδρομή των συμμαθητών του το οποίο μάλιστα εικονογραφούσε ο ίδιος.

Το 1914 φεύγει για την Ευρώπη, αφού πρώτα είχε εγκατασταθεί στην Αθήνα για να φοιτήσει στη Σχολή Καλών Τεχνών, στην οποία ωστόσο δεν παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αρχικά έμεινε στη Μαδρίτη και μετά ταξίδεψε και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Γρήγορα κατάφερε να ξεχωρίσει και μάλιστα κέρδισε και τα εγκωμιαστικά σχόλια του διεθνούς φήμης γλύπτη Ογκίστ Ροντέν, ενώ το πρώτο του βραβείο έρχεται το 1916 με αφορμή την εικονογράφηση του βιβλίου του Κνουτ Χάμσουν «Η Πείνα».

Πρωτοπρ. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος: Οὐκρανικό «αὐτοκέφαλο»: Ἕνας ἀποκαλυπτικός διάλογος


 
Πρωτοπρεσβύτερος
Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν
τηλ.  6945-377621 
e-mail : agotsopo@gmail.gr  
Πάτρα   12 . 7 . 2023
 
 Οὐκρανικό «αὐτοκέφαλο»:
Ἕνας ἀποκαλυπτικός διάλογος

Κατά τήν τελευταία φάση τῆς προετοιμασίας τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» (Κρήτη, Ἰούνιος 2016) πραγματοποιήθηκε ἀπό 21-27.1.2016 στό Ὀρθόδοξο Κέντρο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στὴ Γενεύη τῆς Ἐλβετίας Σύναξη τῶν Προκαθημένων τῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. 
 
Τὰ πρακτικὰ τῆς Συνάξεως αὐτῆς ἐκδόθηκαν στὸν τόμο,  Γραμματεία ἐπὶ τῆς Προπαρασκευῆς τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου, Σύναξις τῶν Προκαθημένων τῶν Ἁγιώτατων Ὀρθόδοξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, Πρακτικὰ-Κείμενα, ἒκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Ἀθήνα 2021, σσ. 542.
 
Στό παρὸν δημοσιεύουμε ἀποσπάσματα ἐκ τῶν Πρακτικῶν καί εἰδικότερα τὸν ἔντονο διάλογο ποὺ εἶχε ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος  μὲ τὸν Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο κατὰ τὴν ἐναρκτήριο, τὴν 2η, 3η καὶ 4η συνεδρία ἀναφορικὰ μὲ τὸ Οὐκρανικὸ ζήτημα.

παπα - Ηλίας Υφαντής: πατρίκιοι και πληβειοι


Μιλήσαμε την προηγούμενη Κυριακή (2-7-23) για το απαρτχάιντ του Κούλη. Τον αποκλεισμό δηλαδή, με διάφορες «προφάσεις εν αμαρτίαις», του λαού απ’ την εκλογική διαδικασία. Όπως ο Μπόθα απέκλειε  με το απαρτχάιντ του τους μαύρους της Ν. Αφρικής. Και, όπως τώρα οι μαύροι ανταποδίδοντας τις «φιλοφρονήσεις» του απαρτχάιντ ανταποδίδουν τα ίδια  στους λευκούς.

Τον de jure  και de facto  αποκλεισμό του λαού απ’ την εκλογική διαδικασία φαίνεται να έχει συνειδητοποιήσει και το ήμισυ σχεδόν των εκλογέων, που απέχει απ’ τις θεατρικές εκλογικές παραστάσεις. Αλλά και πόσοι αξιολογότατοι άνθρωποι που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν ως υποψήφιοι  απεχουν! Επειδή γνωρίζουν ότι τα εκλογικά αποτελέσματά τους είναι προαποφασισμένα. Προκειμένου να δοθεί η εξουσία στη μαφία των προδοτών, που  είναι έτοιμοι, να   την προσφέρουν «γην και ύδωρ στους ποικιλώνυμους εχθρούς μας!

Κάθε μέρα είναι ένα Δώρο. Να το ανοίγεις. Μην το πετάς!


Να κοιμάσαι νωρίς. Η μέρα ξεκινάει από το βράδυ. Πριν πας για ύπνο να έχεις οργανώσει την επόμενη μέρα. Με χαρτί και μολύβι. Μην την αφήνεις να φέρει ο,τι να’ ναι.

Οι μέρες γίνονται μήνες και οι μήνες γίνονται χρόνια. Μια φορά ζεις. Τίμα την. Να έχεις τετράδιο με στόχους. Να το τηρείς ευλαβικά. Να τους σκαλίζεις και να τους ξαναγράφεις.

Αυτοί είναι ο μπούσουλας της ζωής σου. Γενικά να γράφεις. Σου κάνει καλό. Αλαφραίνει την ψυχή σου. Να ξυπνάς νωρίς. Πολύ νωρίς. Εάν το μυαλό σου θέλει να χουζουρέψει να μην το ακούς. Να μάθεις να μη διαπραγματεύεσαι με το μυαλό σου. Να περνάει το δικό σου.

Να κοιτάς τον εαυτό σου στον καθρέφτη και να χαμογελάς. Να κατεβαίνεις για περπάτημα ή για τρέξιμο όπου κι αν μένεις. Τουλάχιστον για 20 λεπτά. Ζεσταίνει τις μηχανές σου. Να ακούς κάτι την ώρα που περπατάς. Εμπνευσμένες ομιλίες. Εμπνευσμένους ανθρώπους. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.

Να χαμογελάς σε αυτούς που συναντάς. Να τους λες καλημέρα. Κι ας μη σου λένε. Κάποιο λόγο θα’ χουν. Να κοιτάς την ομορφιά τριγύρω σου. Παντού υπάρχει. Να φτιάχνεις ένα όμορφο πρωινό. Όχι μόνο για σένα.

Να ντύνεσαι όμορφα. Να φροντίζεις τον εαυτό σου σαν να ήταν ο σημαντικότερος άνθρωπος στον κόσμο. Είσαι. Απλά δεν στο’ παν. Να βρίσκεις 15 λεπτά για να διαβάζεις. Κάθε μέρα. Περιόρισε τα social. Μην ανοίξεις τηλεόραση.

Είναι ψέμα ότι δεν υπάρχει χρόνος. Εσύ θα τον βρεις. Κανείς δεν στον χαρίζει. Να πηγαίνεις στη δουλειά σου με κέφι. Ακόμα κι αν δεν τη γουστάρεις. Αν χρειαστεί να βρεις άλλη.

Όσο είσαι εκεί όμως να την τιμάς. Έτσι τιμάς τον Θεό τον εαυτό σου και τους άλλους. Να προσφέρεις φιλανθρωπία από τον μισθό σου. Ακόμα κι αν είναι μικρός. Για τον Θεό και τον συνάνθρωπο το κάνεις. Να δουλεύεις ομαδικά. Και να ζεις συλλογικά. Δεν γίνεται αλλιώς.

Να τρως δεκατιανό. Να προσέχεις τον εαυτό σου. Μια μπανάνα, ένα μήλο ή κάποιο άλλο φρούτο. Να κάνεις παρέα με τους καλύτερους. Αυτούς που έχουν κάτι παραπάνω από σένα.

Μην τους φοβάσαι. Μην τους ζηλεύεις. Αυτοί θα σε πάνε παραπάνω. Γίνεσαι αυτός που κάνεις παρέα. Βάλε τον πήχυ ψηλά. Να χαίρεσαι με τη χαρά του άλλου. Να βοηθάς τους αδύνατους και να τους δείχνεις τον δρόμο του Θεού. Να πίνεις μπόλικο νερό.

Και να αναπνέεις βαθιά. Να φουσκώνει η κοιλιά σου όταν το κάνεις. Κι ας μην είναι της μόδας. Να βλέπεις λιγότερο τηλεόραση. Μια ώρα να κόψεις τη μέρα έχεις γλιτώσει 360 ώρες, δηλαδή 9 εργάσιμες εβδομάδες. Όταν οι άλλοι θα έχουν 12 μήνες εσύ θα έχεις 14.

Να μην πιστεύεις στην τύχη. Εσύ φτιάχνεις την ζωή σου με την βοήθεια του Θεού. Χώνεψέ το και θα αλλάξει όλη σου η ζωή. Να τη ζεις τη ζωή. Όταν γελάς να γελάς. Όταν κλαις να κλαις, όταν πονάς να πονάς. Δεν είσαι από πορσελάνη. Δεν θα σπάσεις. Οι πορσελάνες είναι για τη βιτρίνα.

Να περνάς χρόνο με τον εαυτό σου. Μην το φοβάσαι. Δεν είναι μοναξιά. Είναι κακό να μην μπορείς να κάτσεις μόνος σου μαζί του και να πρέπει να’ χεις κάτι πάντα ανοιχτό. Να προσεύχεσαι στον Θεό και θα σου δώσει λύση στα προβλήματά σου. Να Τον ευχαριστείς για όλα όσα σου χαρίζει.

Χαμήλωσε τον θόρυβο. Κλείσε τη φασαρία κι ο Θεός θα σου φανερωθεί. Η Βασιλεία του Θεού εντός σου είναι. Να χρησιμοποιείς και το μυαλό σου και την καρδιά σου. Εσύ θα βρεις πότε το ένα και πότε το άλλο. Σαν τον καλό μάγειρα που ξέρει πότε να βάλει αλάτι και πότε πιπέρι.

Να βγαίνεις βόλτα. Να πηγαίνεις σε μέρη που θα ανεβαίνεις πνευματικά. Η ζωή σου είναι η σχέση σου με τον Θεό , τον εαυτό σου και τους άλλους. Να έχεις πνευματικό που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια στην αγκαλιά του Θεού.

Να κάνεις πάντα καλές πράξεις με αγάπη. Να βοηθάς τους τριγύρω σου. Ειδικά αυτούς που δεν ξέρεις. Η οικογένειά σου δεν σταματάει στα παιδιά σου. Όλοι είναι οικογένειά σου. Έτσι μόνο θα ευτυχήσεις. Δεν γίνεται αλλιώς.

Να κρατάς ημερολόγιο με τις ομορφιές της ζωής. Κάθε μέρα έχει τουλάχιστον 100. Και να δοξάζεις για όλες τον Θεό. Το ότι περπατάς είναι μια από αυτές. Γράψτο. Μην το προσπερνάς. Μην κουτσομπολεύεις. Κοίτα τη δουλειά σου. Μόνο τον εαυτό σου ορίζεις.

Να ρωτάς. Να διαβάζεις. Να μην πιστεύεις όλα όσα νομίζεις. Να εξελίσσεσαι κάθε μέρα. Μέχρι την τελευταία σου. Να αγαπάς τον διπλανό σου. Όπως αγαπάς τον εαυτό σου. Δεν έχεις άλλο. Μη γελιέσαι.

Μόνος έρχεσαι και μόνος φεύγεις από τον κόσμο αυτό. Χωρίς τα παιδιά σου. Χωρίς το αμάξι σου. Χωρίς τα λεφτά σου. Μόνο η αγάπη χωράει στις αποσκευές σου. Αυτή που πήρες και αυτή που έδωσες. Μόνο αγάπη υπάρχει.

Γι’ αυτό είσαι εδώ. Για να σκορπίσεις την αγάπη που σου χαρίζει ο Θεός και πλούσιος από αυτήν να επιστρέψεις κοντά Του.

(Στέφανος Ξενάκης, «Το Δώρο») 

 leimwnas

«Πᾶνος»

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023

Σύναξις Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ
 
 
Τῶν σῶν ἀγαθῶν ὥσπερ οὐκ ἔχω κόρον,
Ὡς οὐδ' ἑορτῶν, Γαβριὴλ Ἄρχων Νόων.
Τῇ δεκάτῃ δὲ τρίτῃ συναγήοχεν ὧδε Γαβριήλ.

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἀδιάκοπη ἀνάδειξη ἁγίων στὸ δισχιλιόχρονο διάβα τῆς ἱστορίας εἶναι τὸ μόνιμο θαῦμα στὴν Ἐκκλησία μας. Κάποιος μεγάλος ἀσκητὴς εἶχε πεῖ πὼς ὅταν σταματήσουν νὰ ἀναδεικνύονται ἅγιοι θὰ ἔρθει καὶ τὸ τέλος τοῦ κόσμου. Ὁ 20ος αἰῶνας ἀνάδειξε μιὰ πλειάδα νεοφανῶν ἁγίων. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης.
 
Γεννήθηκε στὶς 25 Ἰουλίου τοῦ 1924 στὰ Φάρασα τῆς Καππαδοκίας καὶ ὀνομάζονταν Ἀρσένιος Ἐζνεπίδης. Οἱ γονεῖς του Πρόδρομος καὶ Εὐλαμπία ἦταν εὐσεβεῖς ἄνθρωποι καὶ εἶχαν ἄλλα ὀκτὼ παιδιά. Τὸ ὄνομά του τὸ πῆρε ἀπὸ τὸν ἐπίσης νεοφανῇ ἅγιο, Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη, ὁ ὁποῖος τοῦ ἔδωσε τὸ ὄνομά του γιὰ νὰ τὸν ἀφήσει ὡς καλόγερο στὸ πόδι του, ὅπως εἶπε. Στὶς 14 Σεπτεμβρίου 1924 ἔφυγε μὲ τὴν οἰκογένειά του στὴν Ἑλλάδα, ὡς πρόσφυγες. Βγῆκαν στὸν Πειραιᾶ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ πῆγαν στὴν Κέρκυρα, ὅπου ἔμειναν στὸ κάστρο. Μετὰ ἑνάμισι χρόνο ἔφυγαν γιὰ τὴν Ἠγουμενίτσα καὶ ἀπὸ ἐκεῖ στὴν Κόνιτσα, ὅπου ἐγκαταστάθηκαν μόνιμα. Ἐκεῖ τελείωσε ὁ Ἀρσένιος τὸ δημοτικὸ σχολεῖο καὶ πέρασε τὰ παιδικά του χρόνια. Ἀπὸ παιδὶ τὸν ἐνθουσίαζε ἡ μοναχικὴ ζωὴ καὶ συζητοῦσε μὲ τοὺς γονεῖς του τὸ ὄνειρὸ του νὰ γίνει μοναχός. Ἐν τῷ μεταξὺ ἐργαζόταν σὲ ξυλουργεῖο καὶ ἔμαθε τὴν τέχνη τοῦ ξυλουργοῦ. Εἰδικεύτηκε στὴν κατασκευὴ φέρετρων.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Το πνεύμα της αποχής είναι ο μεγάλος νικητής των εκλογών


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Η ανακοίνωση του αποτελέσματος της επαναληπτικής ψηφοφορίας για την ανάδειξη των αντιπροσώπων του Εθνικού Κοινοβουλίου μπορεί να σκόρπισε χαμόγελα ικανοποίησης στο κόμμα της Ν.Δ. στην πραγματικότητα όμως το υψηλό ποσοστό αποχής που καταγράφηκε στην κάλπη της 25ης Ιουνίου επισκίασε την εκλογική της νίκη, αποτελώντας ανεξίτηλο στίγμα στην ελληνική μεταπολιτευτική ιστορία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών το 47,17% των εγγεγραμμένων πολιτών στους εκλογικούς καταλόγους δεν άσκησε το εκλογικό του δικαίωμα, δηλ. σχεδόν ένας στους δύο πολίτες απείχε συνειδητά από την θεατρινίστικη εκλογική διαδικασία στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα πολιτικής απονομιμοποίησης στο σάπιο, διεφθαρμένο και ξενόδουλο πολιτικό σύστημα εξουσίας.

Νώντας Σκοπετέας: Ἡ παστρική ἐξομολόγηση...(Μέ ἕνα τετράδιο στήν Παναγούδα...)


 
Ἤθελε μόνο νὰ τὸν δεῖ! Νὰ ἐκπλαγεῖ τὸ μέσα του στὸ πρῶτο ἀντάμωμα τῆς ματιᾶς του! Νὰ δροσιστεῖ μὲ μιά του κουβέντα μόνο! Καλοκαιράκι ἦταν στὰ μέσα του! Μπορεῖ καὶ 12 τοῦ Ἀλωνάρη! Δὲν θυμᾶται ἀκριβῶς! Δὲν λησμονᾷ τὸ καταμεσήμερο στὰ μέρη τῆς Παναγούδας 40 χρόνια πρίν! Στάθηκε ἔξω στὴν αὐλὴ μαζὶ μὲ ἄλλους πολλούς! Ζωγραφισμένη ἡ ἀδημονία στὸ πρόσωπά τους! Βγῆκε μετὰ ἀπὸ λίγο ὁ Γέροντας! Πὼς ἀγκάλιαζε τοὺς νιόφερτους!

-Καλῶς το παλληκάρι, εἶπε καὶ ὁ Ἀθανάσιος ἔνιωσε, πὼς αὐτὲς ἦταν οἱ πιὸ γλυκὲς λέξεις ποὺ εἶχε ποτέ του ἀκούσει! Σουρούπωνε πιά, ὅταν ἦρθε ἡ σειρὰ του νὰ δεῖ τὸν Γέροντα κατὰ μόνας! Ξεκίνησε νὰ τοῦ μιλᾷ γιὰ ὅσα τὸν ταλάνιζαν...

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 1987: Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου (1924-1994)


Ἅγιος Παΐσιος: Νὰ κάνης δικό σου τὸν πόνο τῶν ἄλλων


– Εἴπατε, Γέροντα, ὅτι θὰ κάνουμε ἕνα συνεργεῖο προσευχῆς. Πότε θὰ γίνη;

– Ἀπὸ σᾶς ἐξαρτᾶται... Τὴν ἄλλη φορὰ θὰ δῶ σὲ τί κατάσταση εἶστε καὶ ἀνάλογα… Θὰ κάνουμε πνευμα­τικὸ συνεργεῖο προσευχῆς. Ἂν θὰ γίνεται προσευχὴ μὲ πόνο, ξέρετε τί δύναμη θὰ ἔχη; Θὰ προσεύχεσθε γιὰ τὰ προβλήματα τοῦ κόσμου καὶ ὅσοι ἄνθρωποι ζητοῦν ἐκείνη τὴν ὥρα βοήθεια ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ βρίσκονται στὴν ἴδια συχνότητα, θὰ δέχωνται τὴν βοήθειά Του. Ἐγὼ αἰσθάνομαι τὶς ψυχὲς ποὺ προσεύχονται· σὰν κύματα-κύματα δυνάμεως νιώθω τὴν προσευχή τους. Πολλὲς φορὲς καταλαβαίνω καὶ ποιά ὥρα ἔκανε προ­σευχὴ ἕνας ἄρρωστος καὶ βοηθήθηκε.