Τρίτη 30 Αυγούστου 2022

Ἐπίσκοπ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: «ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» (Μέρος 11ον)

 
Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» ΕΔΩ
 

Θεσ/νικη τη 15/2/1943: Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ ΑΘΑΝ. ΧΡΥΣΟΧΟΟΥ, προς την Γενικην Διοικησιν Μακεδονιας:

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ
ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΟΥ
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. Λ.Π. 794
Θεσ/νίκη τῇ 15/2/1943

 

Πρὸς τὴν Γενικὴν Διοίκησιν Μακεδονίας
Διεύθυνσιν Ἐσωτερικῶν, Ἐνταῦθα

Δημήτρης Νατσιός: Ὅταν κινδυνεύεις συντηρεῖς καὶ δὲν καταργεῖς τοὺς ἀγέραστους δεσμοὺς τοῦ Ἔθνους

 

 
 
«Μὴ Θρησκευτικὰ πρὸς Θεοῦ! Τὸ ἑλληνικὸν ἔθνος δὲν εἶναι Βυζαντινοί, ἐννοήσατε; Οἱ σημερινοὶ Ἕλληνες εἶναι κατ᾿ εὐθεῖαν διάδοχοι τῶν ἀρχαίων. Ἔπειτα ἐκπολιτίσθησαν, ἐπροόδευσαν καὶ αὐτοί. Συμβαδίζουν μὲ τὰ ἄλλα ἔθνη». (Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, «Λαμπριάτικος ψάλτης»).

Συνόψισε, ὁ μεγάλος μας διηγηματογράφος, σὲ λίγες ἀράδες, τὸ συνομήλικο μὲ τὸ νεοελληνικὸ κράτος πρόβλημα: εἴμαστε ἀπόγονοι τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, τὸ ὑποτιμητικῶς λεγόμενο Βυζάντιο, δὲν εἶναι ἑλληνικὸ κατόρθωμα. Ἐξάλλου ἔτσι πρόκρινε ἡ κοραϊκὴ πεφωτισμένη διανόησις. Ὁ Κοραῆς ἐπιδαψιλεύτηκε μὲ τὸν ὑπέροχο τίτλο «Δάσκαλος τοῦ Γένους», ἀλλὰ στὴν οὐσία ὑπῆρξε ἁπλῶς ἕνας «σοφὸς» ἄνθρωπος, μὲ ἔντονα ἀντικληρικαστικὰ στοιχεῖα. Ἄγευστος τοῦ μεγαλείου τῆς καθ᾿ ἡμᾶς Ἀνατολῆς ἔφτασε στὸ σημεῖο νὰ θεωρεῖ σκλαβιὰ τῶν Ἑλλήνων τὴν μακεδονικὴ καὶ βυζαντινὴ αὐτοκρατορία.

Η πνευματική αγάπη

 

Δεν έχει ακόμη τέλεια αγάπη, ούτε βαθιά γνώση της θείας πρόνοιας εκείνος που στον καιρό του πειρασμού δεν κάνει υπομονή σε όσα του συμβαίνουν, αλλά ξεκόβει τον εαυτό του από την αγάπη των πνευματικών αδελφών.

Ο σκοπός της θείας πρόνοιας είναι, αυτούς που η κακία με διάφορους τρόπους τους απομάκρυνε, να τους ενοποιεί με την ορθή πίστη και την πνευματική αγάπη, αφού βέβαια ο λόγος που έπαθε ο Σωτήρας μας ήταν για να συνάξει σε ενότητα τα διασκορπισμένα παιδιά του Θεού (Ιω. 11:52). Εκείνος λοιπόν που δεν ανέχεται ούτε αντέχει τα ενοχλητικά, ούτε υποφέρει τα λυπηρά, ούτε υπομένει τα κοπιαστικά, βαδίζει έξω από τον δρόμο της αγάπης και της πρόνοιας του Θεού.

Αφού η αγάπη έχει υπομονή και καλοσύνη (Α’ Κορ. 13:4), όποιος λιγοψυχεί από τα λυπηρά που του συμβαίνουν και γι’ αυτό κακιώνει με αυτούς που τον λύπησαν και ξεκόβει τον εαυτό του από την αγάπη προς αυτούς, πώς δεν θα ξεπέσει από τον σκοπό της θείας πρόνοιας;

Eικόνες εγκατάλειψης στο ναό της Αφαίας στην Αίγινα!

 

Γράφει ο Θεοφάνης Γκατζής του Θωμά και της Μαίρης

Οικονομολόγος-διεθνολόγος

MSc Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Εmail: theofanis28@gmail.com

 

Προ ημερών ευρισκόμενος στην Αίγινα επισκέφτηκα τον αρχαιολογικό χώρο  της Αφαίας Αίγινας! 

Ο συνδυασμός της φυσικής ομορφιάς του τοπίου με την ιστορικότητα του χώρου αξιομνημόνευτος! 

ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ & ΛΗΡΩΔΙΑΙ (3) - Χριστὸς καί Θεοτόκος Ἕλληνες ἢ ὁ βρεφοκτόνος Ἡρώδης;

 

Τὸ Πρῶτο μέρος ΕΔΩ Τὸ δεύτερο μέρος ΕΔΩ
 
Ἀναγκάζομαι νὰ κάνω μία παρένθεση εἰς τὰ παρατιθέμενα περὶ Παλαιᾶς Διαθήκης (ΠΔ), ἐξ αἰτίας ἀντιδράσεων καὶ σχολίων, εἰς κάποιον ἱστολόγιον.

Δὲν παρενόησα αἴφνης μὲ τὸ θέμα τῆς ΠΔ, ἐπειδὴ κάποιοι τὴν θεωροῦν παρελθοντολογικὸν θέμα. Ἀγνοοῦν παντελῶς τὴν αἰτία καὶ τὸν κίνδυνον τῶν αἱρέσεων. Ἡ Α' Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (ἀλλὰ καὶ ἡ Β') ἀνέφερε εἰς τὸ Σύμβολον τῆς Πίστεως: «εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν...» ἀποτυπώνουσα καὶ θεσμοθετοῦσα τὴν Ἀρχιερατικὴν προσευχὴν τοῦ Κυρίου «ἵνα πάντες ἓν ὦσιν, καθὼς Σύ, Πάτερ, ἐν Εμοὶ κἀγὼ ἐν Σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν Ημῖν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ ὅτι Σύ Με ἀπέστειλας» (Ἰω. ιζ' 21). Γιὰ νὰ πραγματωθεῖ (ἴσως ἡ λέξις δὲν ἀποδίδει τὴν ἀπαιτούμενην ἔννοια, ἀναφερόμενη εἰς ὑλικά-πράγματα, ἐνῶ τὸ ζητούμενον Ἕν εἶναι κυρίως ψυχοπνευματικὸν καὶ ἐν τέλει ἀποκλειστικῶς ψυχικόν) τὸ Ἕν, ἀπαιτεῖται κοινὸ σκεπτικό-λογικόν-ἰδεολογία καὶ αὐτὸ μόνον ἀπὸ τὸν Δημιουργὸν παρέχεται.

Dr James Davies: Η Διασύνδεση της Ψυχιατρικής & των Μεγάλων Φαρμακοβιομηχανιών [Επεισόδιο 4 από 4]

 

- Το Πρώτο Επεισόδιο εδώ: https://ethnegersis.blogspot.com/2022/08/dr-james-davies-1-4.html

- Το Δεύτερο Επεισόδιο εδώ: https://ethnegersis.blogspot.com/2022/08/dr-james-davies-2-4.html

- Το Τρίτο Επεισόδιο εδώ: https://ethnegersis.blogspot.com/2022/08/dr-james-davies-3-4.html

Σχετικό: ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ https://ethnegersis.blogspot.com/2022/08/blog-post_4138.html

--------------------------------

ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΚΟΒΙΝΤ.

ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ, ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΠΡΙΝ ΣΑΣ ΒΓΑΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΨΥΧΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ ΕΝΕΣΕΙΣ.

Οἱ «Διάλογοι», τό ὄχημα γιά τήν ἐξάπλωση καί ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ

 

τὸ πέταγμα στὰ σκουπίδια

τῆς Ἐντολῆς του ἀπ. Παύλου:

«Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ»

 

Ἀκόμα καὶ σήμερα, ὄχι μόνον οἱ Οἰκουμενιστές, ἀλλὰ καὶ εὐσεβεῖς ἱερωμένοι καὶ θεολόγοι, θεωροῦν αὐτονόητη τὴν διεξαγωγὴ θεολογικῶν διαλόγων μὲ τοὺς Παπικοὺς καὶ τοὺς Προτεστάντες. «Ὁ Χριστὸς συζήτησε μὲ τὴν Σαμαρείτισσα, λέγουν, οἱ Ἀπόστολοι καὶ ὁ Παῦλος μὲ τὰ ἔθνη. Σήμερα οἱ πάντες διαλέγονται. Οἱ Διάλογοι εἶναι ἀναγκαῖοι».

Εἶναι σωστὴ αὐτὴ  ἡ στάση; Ἢ μήπως οἱ Οἰκουμενιστὲς κατάφεραν νὰ ἀλλοιώσουν τὰ ὀρθόδοξα κριτήρια καὶ τῶν εὐσεβῶν; Ἡ ἀπάντηση δίνεται ξεκάθαρη ἀπὸ τὴν ἁγιοπατερική μας Παράδοση.

Κόκκινη Συμφωνία

 

γράφει ο Dr. Henry Makow, PhD

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο κομμουνισμός είναι μια ιδεολογία αφιερωμένη στην υπεράσπιση των εργαζομένων και των φτωχών. Αυτό ήταν ένα απίστευτα επιτυχημένο τέχνασμα που χειραγώγησε εκατομμύρια ανθρώπους.

Πίσω από αυτό το τέχνασμα, ο «κομμουνισμός» είναι αφιερωμένος στη συγκέντρωση όλου του πλούτου και της εξουσίας στα χέρια του κεντρικού τραπεζικού καρτέλ (των Ρότσιλντ και των συμμάχων τους), μεταμφιέζοντάς το σε κρατική εξουσία.

Το κεντρικό τραπεζικό καρτέλ είναι το απόλυτο μονοπώλιο. Έχει σχεδόν το παγκόσμιο μονοπώλιο της κρατικής πίστης. Σκοπός του είναι να το μεταφράσει αυτό σε μονοπώλιο επί των πάντων – πολιτικών, πολιτιστικών, οικονομικών και πνευματικών. Μία παγκόσμια κυβέρνηση = μονοπώλιο Rothschild = κομμουνισμός.

Ἅγιος Παΐσιος: Εὐλάβεια ἐξωτερική

 

Ἐκεῖνος ποὺ ἔχει πολλὴ πίστη καὶ ἀληθινὴ εὐλάβεια τρέφεται ἀπὸ κάτι ἀνώτερο, πνευματικό, ποὺ δὲν περιγράφεται. Ὑπάρχουν ὅμως μερικοὶ ποὺ ἔχουν μιὰ ξερὴ ἐξωτερικὴ εὐλάβεια. 
 
Λένε ξερά: «Τώρα, ἀφοῦ μπαίνω στὴν Ἐκκλησία, πρέπει νὰ καθήσω προσεκτικά, δὲν πρέπει νὰ κουνηθῶ, πρέπει νὰ σκύψω τὸ κεφάλι, ἔτσι πρέπει νὰ κάνω τὸν σταυρό μου!». 
 
Ἄλλοι μπορεῖ νὰ κλονίζονται στὸ θέμα τῆς πίστεως, καὶ ὅμως σὲ ὁλόκληρη ἀγρυπνία νὰ στέκωνται ὄρθιοι.

– Ἔχουν, Γέροντα, ἀνησυχία γιὰ κάτι, ψάχνουν κάτι, γι᾿ αὐτὸ τὸ κάνουν;

– Κάτι θὰ ἔχουν μέσα τους. Καλὰ εἶναι αὐτά, ἀλλὰ νὰ τὰ αἰσθάνεται κανεὶς καὶ ἀπὸ μέσα του, νὰ μὴ γίνωνται μόνον ἐξωτερικά. Ἄλλο εἶναι νὰ βγάζης τὸν σκοῦφο σου, ὅταν μπαίνης στὴν Ἐκκλησία, ἀπὸ εὐλάβεια, καὶ ἄλλο νὰ τὸν βγάζης, ἐπειδὴ θέλεις νὰ δροσισθῆ τὸ κεφάλι σου. Ἡ εὐλάβεια φαίνεται ἀπὸ τὸν τρόπο ποὺ κοινωνᾶμε, ἀπὸ τὸν τρόπο ποὺ παίρνουμε ἀντίδωρο κ.λπ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022


Μεθεόρτια ἀποτομῆς κεφαλῆς Ἰωάννου Προδρόμου


Ἀπολυτίκιον μεθεόρτιον Προδρόμου. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς πάντων ὑπέρτερος, τῶν Προφητῶν ἀληθῶς, αὐτόπτης καὶ Πρόδρομος, τῆς παρουσίας Χριστοῦ, Προφῆτα γεγένησαι· ὅθεν καὶ παρ’ Ἡρώδου, ἐκτμηθείς σου τὴν Κάραν, ἔδραμες τοῖς ἐν Ἅδῃ, προκηρύξαι τὸ λύτρον· διὸ σὲ Ἰωάννη Βαπτιστά, πόθῳ γεραίρομεν.

Κοντάκιον μεθεόρτιον τοῦ Προδρόμου. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῆς ἁγνοίας Πρόδρομε, τῷ οὐρανίῳ σου βίῳ, τὰς ἐνθέους χάριτας, ὡς ἔσοπτρον ἀπαστράπτων, ἤλεγξας, παρανομήσαντα βασιλέα· ἤνεγκας, τὸν διὰ ξίφους θάνατον χαίρων· διὰ τοῦτό σοι βοῶμεν· χαίροις Προφῆτα, καὶ Βαπτιστὰ τοῦ Χριστοῦ.

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ: Θαύματα καί σημεῖα - Δέν μᾶς χρειάζονται θαύματα

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσανίνωφ
«Θαύματα καὶ σημεῖα» ΕΔΩ
 
Κεφάλαιο Β' - Τί λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες: Δὲν μᾶς χρειάζονται θαύματα
 
Γίνεται λοιπὸν φανερό, γιατί οἱ ἅγιοι πατέρες Σισώης, Ποιμὴν καὶ ἄλλοι, ἐνῶ εἶχαν σὲ πλούσιο βαθμὸ τὸ χάρισμα τῶν ἰαμάτων, ἔκαναν ὅ,τι μποροῦσαν νὰ τὸ κρύψουν. Δὲν εἶχαν ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτό τους. Ἤξεραν, πὼς εἶναι εὔκολο στὸν ἄνθρωπο νὰ «τραπῇ», νὰ «ξεφύγῃ». Καὶ γιὰ αὐτὸ περιχαράκωναν, τὸν ἑαυτό τους μὲ τὴν ταπείνωση[76].

Γέρων Κλεόπας Ηλιέ: «Όλους θα μας φάει ο Παράδεισος!»


Ένας καλόγερος κάποτε με αγία ζωή διάβασε στην Αγία Γραφή το «χίλια έτη…». 
 
Είχε μεγάλη ευλάβεια στην Παναγία και με απλότητα της είπε: 
«Παναγία μου, πες στο Χριστό να μου εξηγήσει πώς είναι τόσο όμορφα στον Παράδεισο, ώστε τα χίλια χρόνια να φαίνονται ότι είναι μία μέρα. 
 
Ήταν εκκλησιαστικός στο διακόνημα και ηλικιωμένος. Το βράδυ, όταν έφευγαν οι άλλοι μοναχοί, αυτός έμενε στο ναό, προσευχόταν κι έλεγε: 
«Παναγία μου, πες μου πώς γίνεται αυτό». Οι πόρτες της εκκλησίας ήταν ανοιχτές. Μέσα στην εκκλησία μπήκε ένας αετός. Ήταν τόσο όμορφος που δεν περιγραφόταν. Είχε χιλιάδες χρώματα κι έλαμπε. 

ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΡΑΓΜΑ» ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

 

Πηγαίνοντας να πληρώσει, φεύγοντας από το κατάστημα, η νεαρή ταμίας ρώτησε την ηλικιωμένη κυρία, αν θα χρειαστεί πλαστική τσάντα για τα ψώνια της, διαφορετικά της είπε πως θα έπρεπε να φέρνει δικές της, πολλών χρήσεων, απ’ το σπίτι, γιατί οι πλαστικές σακούλες δεν είναι καλές για το περιβάλλον.
 
Η γυναίκα ζήτησε συγγνώμη από την κοπέλα και της εξήγησε, «Ναι, εμείς δεν είχαμε αυτό το “πράσινο πράγμα", στα νιάτα μου»… Η νεαρή υπάλληλος απάντησε, «Αυτό είναι το πρόβλημά μας σήμερα. Η δική σας γενιά δεν νοιαζόταν αρκετά, ώστε να σώσει το περιβάλλον μας, για τις μελλοντικές γενιές». Η ηλικιωμένη κυρία της είπε πως είχε δίκιο – «Ναι, η δική μου γενιά δεν είχε αυτό το “πράσινο πράγμα” στην εποχή μου».

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἔτσι τήν τίμησε λοιπόν τήν Παναγιά μας ὁ μητροπολίτης Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως...

 


Καί γιά ὅσους δέν τό ἀντιλήφθηκαν, στή βλασφημία πού γιά μιά ἀκόμη φορά περιέπεσε ὁ τραγικός Βαρθολομαῖος, ἐπιτελῶντας τήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ τοῦ Δεκαπενταύγουστου μέσα σέ παπικό ναό καί κάνοντας ξετσίπωτα λόγο γιά «ἀδελφές Ἐκκλησίες» πού δῆθεν συνεορτάζουν τήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου (ἀσχέτως φυσικά τοῦ ὅτι οἱ παπικοί ΔΕΝ ἑορτάζουν κἄν τέτοιο γεγονός), παρέστη ὄχι μόνο ὁ διαβόητος Ἐλπιδοφθόρος, ἀλλά καί ὁ μητροπολίτης Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως Βαρνάβας. 
 
Ἔτσι τήν τίμησε λοιπόν τήν Παναγιά μας ὁ συγκεκριμένος ἐπίσκοπος, γνωστός καί διάπυρος βεβαίως ὀπαδός καί διαπρύσιος προωθητής ὅλης τῆς νεοεποχίτικης ἀτζέντας: οἰκουμενισμός, μεταπατερικότητα, ἀγαπολογία, συμπροσευχή μέ χότζα σέ τουρκικό νεκροταφεῖο, κορωνο-ὑστερία, ἐμβολιολατρεία, διήμερος Ἀνάσταση, διώξεις παραδοσιακῶν κληρικῶν, σχέση μέ σχισματικούς κλπ (στή φωτογραφία τόν βλέπουμε περιχαρῆ παρέα μέ Οὐκρανό ψευδεπίσκοπο πού ἐπισκέφτηκε τή Θεσσαλονίκη τό 2019). 

Η εγκεκριμένη από την κυβέρνηση χειραγώγηση του καιρού οδήγησε στις πλημμύρες του Lynmouth το 1952

 


 
Οι πλημμύρες του 1952 που έπληξαν το χωριό Lynmouth στην Αγγλία αποκαλύφθηκε ότι προκλήθηκαν από χειραγώγηση του καιρού.

Ο κατακλυσμός, που συνέβη στις 15 Αυγούστου 1952, σάρωσε την άλλοτε γραφική κομητεία του Ντέβον, όπου βρίσκεται το Lynmouth. Εννέα ίντσες βροχής έπεσαν μέσα σε 24 ώρες, προκαλώντας έναν χείμαρρο νερού 90 τόνων να ξεχυθεί και να προκαλέσει τον θάνατο περισσότερων από 30 ανθρώπων. Τόνοι βράχων στην περιοχή Exmooor, κορεσμένοι από την πλημμύρα, έπεσαν στο Lynmouth και κατέστρεψαν αρκετά σπίτια και επιχειρήσεις.

Νώντας Σκοπετέας: Τήν Παναγία ἀπ᾿ τό φουστάνι...


 

Γλυκοφιλοῦσα στοργικὴ στέκεται ἡ Μητέρα

Δίνει γιὰ ἐφόδιο ἕνα φιλὶ στὴν ἱλαρὴ ἑσπέρα!

Πιαστεῖτε ἀπ τὸν μανδύα Της καὶ μὴν τὴν χωριστεῖτε

Σωτήρια ἡ ἐγγύηση, μὲ αὐτὴν ἀγωνιστεῖτε!


....Ἑσπερινὸς στὴ στοργικὴ Γρηγορίου. Ἄλλη μιὰ μέρα κλείνει τὸν αἰνετικό της κύκλο, ὑποδεχόμενη καὶ περιφανῶς χαιρετίζοντας τοὺς Ἁγίους, ποὺ ἕναν ὁλάκερο χρόνο πρόσμεναν γιὰ νὰ μνημονευθοῦν ἐξαιρέτως. Ἀδελφοὶ καὶ Πατέρες σὲ μιὰ νέα ἁλυσίδα προσκύνησης καὶ ἐνδυνάμωσης τῆς πίστης. Περνᾶμε ἀπὸ τὸν Δεσπότη Χριστό, περιστοιχισμένο ἀπ τὴν Εὐλογημένη τῶν γυναικῶν καὶ τὸν ἀρχηγὸ τοῦ ἀγγελικοῦ τάγματος Ἰωάννη, ἀπὸ τὸν Ἅγιο Νικόλαο καὶ τὴν Ἁγία Ἀναστασία τὴν Ρωμαία. Ὅλοι καταλήγουμε στὸ θρονί της Γλυκοφιλοῦσας. Παρατηρῶ κάποιων ρασοφόρων τὰ σκαμμένα πρόσωπα. Σὰν νὰ καρτεροῦν  κάτι ἀπὸ τὴν Ἐγγυήτρια Μητέρα τους. Νὰ ἀνανεώσει τὴν ὑπόσχεση τῆς παντοτινῆς προστασίας! Καὶ σὰν νὰ τοὺς δίνει Ἐκείνη ἡ Πανυπέραγνος, τὸ πιὸ γλυκὸ μητρικὸ φιλὶ στὸ μέτωπο. Τὸ βραβεῖο τῆς σημερινῆς πνευματικῆς τους ἐργασίας. Τὸ ἐφόδιο γιὰ τὴν νυχτερινὴ μάχη μὲ τῶν παθῶν τὸν τάραχο τὸν ἀπεχθῆ....

Γονείς, πώς θα προστατέψουμε τα παιδιά μας τώρα που ανοίγουν τα σχολεία;

 

Απορίες και ερωτηματικά για την επιβολή χρήσεως μάσκας στα ανήλικα παιδιά στα σχολεία και τις συνέπειες αυτής - (enromiosini.gr)

Οι «ειδικοί»  δήλωσαν  για τη χρήση της μάσκας:

- «Οι αξιωματούχοι του ΠΟΥ συστήνουν στους πολίτες να μη φοράν μάσκες προσώπου εκτός κι αν είναι άρρωστοι με τον ιό ή φροντίζουν κάποιον που είναι άρρωστος.»

Πηγή: Τσιόδρας: Δεν χρειάζεται να φοράμε μάσκα 31/3/2020   

Σοφία Μπεκρῆ: Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος - Ἕνας ἀληθινός κήρυκας τῆς μετανοίας


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
Μιὰ σεβάσμια μορφὴ τιμᾶ σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας. Ἕναν Ἅγιο μὲ πολλαπλὲς ἰδιότητες, ὅπως διαβάζομε στὸ Ἀπολυτίκιό του: ὑπῆρξε προφήτης, πρόδρομος, βαπτιστὴς καὶ κήρυκας, μάλιστα δὲ μάρτυρας τοῦ Χριστοῦ, χωρὶς νὰ ὑστερήσῃ οὐδόλως σὲ καμμία ἀπὸ τὶς παραπάνω ἀποστολές.

Δὲν γνωρίζει πραγματικὰ κανεὶς τί νὰ πρωτοθαυμάσῃ στὸν Ἰωάννη! Τὴν ταπείνωση, τὴν ὑπακοή του, τὴν σεμνότητα ἤ τὴν ἀσκητικότητά του; Ἤ μήπως περισσότερο τὴν παρρησία καὶ τὸ σθένος του νὰ ἀντιπαρατεθῆ στὸν πανίσχυρο Ἡρώδη, γεγονὸς ποὺ τοῦ κόστισε τελικά τὴν ζωή του; Ἐὰν τὸ κήρυγμά του περιοριζόταν σὲ καθαρὰ θρησκευτικὰ πλαίσια, ἴσως νὰ μὴν ἐνοχλοῦσε κανέναν, οὔτε αὐτὴν τὴν ἐξουσία. Ἐπειδή, ὅμως, προσέκρουε πάνω σὲ διεφθαρμένες συνειδήσεις ἀνθρώπων ποὺ δὲν ἤθελαν νὰ μετανοήσουν, ἡ φωνὴ ποὺ ἔκραζε «οὐκ ἔξεστι…» ἔπρεπε ὁριστικὰ νὰ σιγήσῃ. Ἡ φωνὴ τῆς συνειδήσεως, ὅμως, συνέχιζε νὰ ἐλέγχῃ τὸν ἐλεεινὸ Ἡρώδη, πού, ὡς λέγεται, ἔβλεπε συνεχῶς μπροστά του τὸ «φάντασμα» τοῦ ἀδικοσκοτωμένου Ἰωάννη καὶ στὸ τέλος βρῆκε καὶ ὁ ἴδιος φρικτὸ θάνατο.

Πορφυρίτης: «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον ἔσται δίκαιος· ἅγιος»! (2) (Ἀφιερωμένο στά 12 χρόνια ἀπό τήν κοίμηση ἑνός Ἁγίου)


Γράφει ὁ Πορφυρίτης
 

«Ὁ Αὐγουστῖνος ὅμως εἶχε κηρύξει πόλεμο στήν ἐπαρχία του κατά τοῦ καρναβαλιοῦ καί ἡ διαφορετική ἀντιμετώπιση τοῦ θέματος ἀπό ἕναν κορυφαῖο ἱεράρχη τῆς Ὀρθοδοξίας τόν ἐξόργισε. Πολύ περισσότερο φαίνεται ὅτι τόν ἐξόργισαν τά ὅσα εἰπώθηκαν ἀπό τό Μελίτωνα γιά τήν ἀνάγκη νά ζεῖ ἡ Ἐκκλησία στήν ἐποχή της, νά κατανοεῖ τίς ἀγωνίες τοῦ σύγχρονου ἀνθρώπου καί νά μήν σκανδαλίζεται μέ τήν ‘‘παγκόσμιον ἐπανάσταση τῆς νεολαίας’’.»[1].  

Κανονικά τό προηγηθέν κείμενο δέν θά ἔπρεπε νά χρήζει ὀρθοδόξου σχολιασμοῦ· δέν θά ἔπρεπε νά ὑπάρχει «ἀπολογία» γιά τίς αὐτονόητες, φυσικές καί ἐπιβαλλόμενες ἐνέργειες ἑνός Ἐπισκόπου, ἑνός ἁγίου Ἐπισκόπου. Τί σημαίνει ὅτι εἶναι «ἀνάγκη νά ζεῖ ἡ Ἐκκλησία στήν ἐποχή της»; Χρειάζεται διαρκή ἐκσυγχρονισμό ἡ Ἐκκλησία; Δέν ἰσχύει ὅτι «ἡ Ἐκκλησία μας, ἡ κιβωτός τῆς σωτηρίας μας, εἶναι κατά τήν πατερική διδασκαλία, ὁ Χριστός παρατεινόμενος εἰς τούς αἰῶνας»[2]; 

ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ [:Ματθ. 14,1-12] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ


ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ [:Ματθ.14,1-12]

 Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

   «ν κείν τ καιρ κουσεν ρδης τετράρχης τν κον ησο (:Εκείνον τον καιρό άκουσε ο Ηρώδης Αντίπας, ο τετράρχης της Γαλιλαίας και της Περαίας, τη φήμη του Ιησού)»[Ματθ.14,1]· διότι ο βασιλιάς Ηρώδης, ο πατέρας του, που είχε φονεύσει τα νήπια της Βηθλεέμ και των περιχώρων της, είχε πεθάνει.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Δευτέρας (Ἀποτομὴ τῆς Ἁγίας κεφαλῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου) 28 Αὐγούστου 2022

 

Εὐαγγέλιο
 
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ Ϛ´ 14 - 30

14 Καὶ ἤκουσεν ὁ βασιλεὺς Ἡρῴδης· φανερὸν γὰρ ἐγένετο τὸ ὄνομα αὐτοῦ· καὶ ἔλεγεν ὅτι Ἰωάννης ὁ βαπτίζων ἐκ νεκρῶν ἠγέρθη, καὶ διὰ τοῦτο ἐνεργοῦσιν αἱ δυνάμεις ἐν αὐτῷ. 15 ἄλλοι ἔλεγον ὅτι Ἠλίας ἐστίν· ἄλλοι δὲ ἔλεγον ὅτι προφήτης ὡς εἷς τῶν προφητῶν. 16 ἀκούσας δὲ ὁ Ἡρῴδης εἶπεν ὅτι Ὃν ἐγὼ ἀπεκεφάλισα Ἰωάννην, οὗτός ἐστιν· αὐτὸς ἠγέρθη ἐκ νεκρῶν. 17 αὐτὸς γὰρ ὁ Ἡρῴδης ἀποστείλας ἐκράτησε τὸν Ἰωάννην καὶ ἔδησεν αὐτὸν ἐν φυλακῇ διὰ Ἡρῳδιάδα τὴν γυναῖκα Φιλίππου τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ ὅτι αὐτὴν ἐγάμησεν. 18 ἔλεγε γὰρ ὁ Ἰωάννης τῷ Ἡρῴδῃ ὅτι Οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου. 19 ἡ δὲ Ἡρῳδιὰς ἐνεῖχεν αὐτῷ καὶ ἤθελεν αὐτὸν ἀποκτεῖναι, καὶ οὐκ ἠδύνατο· 20 ὁ γὰρ Ἡρῴδης ἐφοβεῖτο τὸν Ἰωάννην, εἰδὼς αὐτὸν ἄνδρα δίκαιον καὶ ἅγιον, καὶ συνετήρει αὐτόν καὶ ἀκούσας αὐτοῦ πολλὰ ἐποίει καὶ ἡδέως αὐτοῦ ἤκουε. 21 καὶ γενομένης ἡμέρας εὐκαίρου, ὅτε Ἡρῴδης τοῖς γενεσίοις αὐτοῦ δεῖπνον ἐποίει τοῖς μεγιστᾶσιν αὐτοῦ καὶ τοῖς χιλιάρχοις καὶ τοῖς πρώτοις τῆς Γαλιλαίας, 22 καὶ εἰσελθούσης τῆς θυγατρὸς αὐτῆς τῆς Ἡρῳδιάδος καὶ ὀρχησαμένης καὶ ἀρεσάσης τῷ Ἡρῴδῃ καὶ τοῖς συνανακειμένοις, εἶπεν ὁ βασιλεὺς τῷ κορασίῳ·

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Ἀποτομὴ Κεφαλῆς Ἰωάννου Προδρόμου

 
Τέμνει κεφαλὴν χεὶρ μιαιφόνος ξίφει,
Τοῦ χεῖρα θέντος εἰς κεφαλὴν Κυρίου.
Εἰκάδι ἀμφ' ἐνάτῃ Προδρόμου τάμεν αὐχένα χαλκός.


«Οὐκ ἐξεστὶ σοι ἔχειν, τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου». Δὲν σοῦ ἐπιτρέπεται ἀπὸ τὸ νόμο τοῦ Θεοῦ νὰ ἔχεις τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου, ὁ ὁποῖος ζεῖ ἀκόμα. Λόγια τοῦ Τιμίου Προδρόμου, ποὺ ἀποτελοῦσαν μαχαιριὲς στὶς διεφθαρμένες συνειδήσεις τοῦ βασιλιὰ Ἡρώδη Ἀντίπα καὶ τῆς παράνομης συζύγου του Ἡρωδιάδος, ποὺ ἦταν, γυναίκα τοῦ ἀδελφοῦ του Φιλίππου.

Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

ΑΠΟΤΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ[:Πράξ.13,25-32] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [:Υπομνηματισμός των εδαφίων Πράξ.13,23-36]

 

ΑΠΟΤΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ[:Πράξ.13,25-32]

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[:Υπομνηματισμός των εδαφίων Πράξ.13,23-36]  

     […]Έπειτα αναφέρει και τον Ιωάννη, που δίνει τη μαρτυρία και λέγει: «Τούτου Θες π το σπέρματος κατ᾿ παγγελίαν γαγε τ σραλ σωτηρίαν, προκηρξαντος ᾿Ιωννου πρ προσπου τς εσδου ατο βπτισμα μετανοας παντ τ λα ᾿Ισραλ. ς δ πλρου ᾿Ιωννης τν δρμον, λεγε· τνα με πονοετε εναι; οκ εμ γ, λλ᾿ δο ρχεται μετ᾿ μ ο οκ εμ ξιος τ πδημα τν ποδν λσαι(:Από τους απογόνους του Δαβίδ ο Θεός, σύμφωνα με την υπόσχεση που είχε δώσει στους Πατριάρχες και στον ίδιο τον Δαβίδ, απέστειλε και ανέδειξε στον Ισραήλ, σωτήρα τον Ιησού. Προηγουμένως όμως, πριν αρχίσει ο Ιησούς τη δημόσια δράση Του, ο Ιωάννης είχε κηρύξει βάπτισμα μετανοίας σε όλο τον λαό του Ισραήλ, για να τον προετοιμάσει να υποδεχθεί τον Σωτήρα που θα ερχόταν μετά από λίγο.

H «Ελένη» του Γκατζογιάννη (Εκτελέστηκε: 28 Αυγούστου 1948) . - ταινία

 

Ὁ δρόμος γιά τή ρεματιά*

Στίς 28 Αὐγούστου 1948, μιά ζεστή ἀποπνικτική μέρα, γύρω στίς δωδεκάμιση, μερικές χωριάτισσες ζαλωμένες ξύλα κατέβαιναν ἕνα ἀπόκρημνο μονοπάτι πάνω ἀπό τό χωριό Λιά, ἕναν οἰκισμό μέ σταχτιά λιθόχτιστα σπίτια σέ μιά βουνοπλαγιά κάτω ἀκριβῶς ἀπό τά ἑλληνοαλβανικά σύνορα. Ὅπως οἱ γυναῖκες ἀντίκρυσαν τό χωριό στά πόδια τους, ἀπάντησαν μιά φριχτή συνοδεία.

Μπροστά καί πίσω, κρατῶντας τουφέκια, ἦσαν κάμποσοι άπό τούς κομμουνιστές ἀντάρτες, πού κατεῖχαν τό χωριό τούς τελευταίους ἐννιά μῆνες - ἐμφύλιος πόλεμος στήν Ἑλλάδα συνεχιζόταν. Φρουροῦσαν δεκατρεῖς δεσμῶτες, πού βάδιζαν γιά ἐκτέλεση ξυπόλητοι, τά πόδια τους μαῦρα καί πρησμένα ἀπό τή φάλαγγα. Κάποιος, ἀνήμπορος ἀπὸ τό ξύλο νά βαδίσει ἢ ἔστω ν᾿ ἀνακαθήσει, ἦταν δεμένος πάνω σ᾿ ἕνα μουλάρι.

Πορφυρίτης: «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον ἔσται δίκαιος· ἅγιος»! (1) (Ἀφιερωμένο στά 12 χρόνια ἀπό τήν κοίμηση ἑνός Ἁγίου)

 

Γράφει ὁ Πορφυρίτης

 

«Μοναδική ὑπῆρξε στά ἑλληνικά ἐκκλησιαστικά πράγματα ἡ περίπτωση τοῦ μητροπολίτη Φλώρινας Αὐγουστίνου Καντιώτη...»[1]. Πράγματι, ὁ μακαριστός πατήρ Αὐγουστίνος Καντιώτης ἄφησε «ἐποχή» στά ἑλληνικά ἐκκλησιαστικά χρονικά. Τό ἀκέραιο τοῦ χαρακτῆρος του, τό θυσιαστικό του πνεῦμα καί ἡ ἀγάπη του γιά  Χριστό καί Εὐαγγέλιο, τόν ὁδήγησαν σέ πολλές περιπέτειες ἐπί γῆς. Τό ἀγωνιστικό του φρόνημα, οἱ ἐνέργειές του γιά τήν ὑπεράσπιση τῆς Πίστεως, τῆς Πατρίδος καί τοῦ ἀνθρώπου καί γενικότερα ὅλος ὁ βίος του, ἀποτέλεσαν μέ βεβαιότητα τήν ἀπόδειξη, γιά τούς μέν πιστούς ὅτι εἶναι ἕνας μεγάλος ἅγιος, γιά δέ ὅλους τούς ἄλλους ὅτι εἶναι «φονταμενταλιστής»[2], ὁ «Χομεϊνί τῆς Μακεδονίας»[3]!

 
«Αὐτός ὁ ἱεράρχης στηλίτευσε ἔντονα, ἔως εἰσαγγελικοῦ βαθμοῦ, τά κακῶς κείμενα τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί πολιτικῆς ζωῆς τῆς χώρας. Φάνηκε στήν περίοδο τῆς δικτατορίας περισσότερο νά ἐνδιαφέρθηκε γιά θέματα ‘‘ἠθικῆς’’ καί πιστῆς τήρησης τῶν Ἱερῶν Κανόνων, παρά γιά τήν καταπίεση τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ. Οἱ ὀργανώσεις τοῦ Αὐγουστίνου Καντιώτη καί ὁ ἴδιος ἐκδήλωσαν τίς πλέον ἐμφανεῖς τάσεις φονταμενταλισμοῦ στά πλαίσια τῆς ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας...»[4].