Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Προφήτης Ζαχαρίας και η σύζυγος του Ελισάβετ
 

Θεῖον δι’ ἀμνὸν τοῦ Θεοῦ Ζαχαρίας,
Ὥσπερ τις ἀμνὸς σφάττεται ναοῦ μέσον.
Πέμπτῃ Ζαχαρίαν δαπέδῳ σφάξαν παρὰ νηοῦ.

Ο Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.

Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

Σενάρια επιστημονικής φαντασίας τελικά δεν είναι!

 

Πάρτε να έχετε "ευκολία".
Σε λίγο και όλα τα pass.... σας εκεί, πακέτο με την πείνα.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που το λένε wallet.
Πειραματόζωα του κόσμου Έλληνες...
Βατραχάκια μας κάνανε...
ένα ένα τα περνάνε για να μην ξυπνήσουμε.
Και ενώ όλα αυτά περνάνε... στα μουλωχτά,
ακόμη ασχολούνται οι περισσότεροι
με... άντε να μην το πω.

Γεώργιος Τζανάκης: Θάσος: Ἡ ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια.

 

Ὅταν ὁ Αὐτοκράτορας, μετὰ τὶς πιέσεις καὶ μεθοδεύσεις τοῦ Εὐσεβίου, διέταξε τὸν Πατριάρχη Ἀλέξανδρο, νὰ συνεισέλθῃ τὴν ἑπομένη στὸν ναὸ μὲ τὸν  Ἄρειο,  ὁ Πατριάρχης μπῆκε στὸ ἱερὸ, ἔπεσε χάμω καὶ παρακαλοῦσε τὸν Θεό λέγοντας:  Ἄν αὔριο μπῇ μαζί μου στὸν ναὸ ὁ Ἄρειος, πάρε με, ἐμένα τὸν δοῦλο σου,ἀπὸ τὴ ζωή, καὶ μὴ συναπολέσῃς τὸν εὐσεβή μὲ τὸν ἀσεβή.  Ἄν νοιάζεσαι γιὰ τὴν ἐκκλησία σου (γνωρίζω ὅτι νοιάζεσαι) δὲς τὰ ὅσα λένε αὐτοὶ ποὺ εἶναι γύρω ἀπὸ τὸν Εὐσέβιο καὶ μή δώσῃς τὴν κληρονομία σου σὲ ἀφανισμό καὶ ὄνειδος. Πάρε ἀπὸ τὴν ζωή τὸν Ἄρειο γιὰ νὰ μὴ φανῆ ὅτι καθὼς εἰσέρχεται αὐτὸς στὴν ἐκκλησία εἰσέρχεται μαζί του καὶ ἡ αἵρεσις καὶ θεωρηθῇ πλέον ἡ ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια.

«Παρεκάλει δὲ δύο ταῦτα λέγων· «εἰ Ἄρειος αὔριον συνάγεται, ἀπόλυσον ἐμὲ τὸν δοῦλόν σου καὶ μὴ συναπολέσῃς εὐσεβῆ μετὰ ἀσεβοῦς, εἰ δὲ φείδῃ τῆς ἐκκλησίας σου (οἶδα δὲ ὅτι φείδῃ) ἔπιδε ἐπὶ τὰ ῥήματα τῶν περὶ Εὐσέβιον καὶ μὴ  δῷς εἰς ἀφανισμὸν καὶ ὄνειδος τὴν κληρονομίαν σου, καὶ ἆρον Ἄρειον, ἵνα μὴ εἰσελθόντος αὐτοῦ εἰς τὴν ἐκκλησίαν δόξῃ καὶ ἡ αἵρεσις συνεισέρχεσθαι αὐτῷ καὶ λοιπὸν ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια νομισθῇ.»  ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ PG25 688

Πῶς κοινωνεῖται νοερά καί πνευματικά ὁ Χριστός ~ Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου


Ἡ Πνευματική καί νοερή Κοινωνία, δηλαδή, 
πῶς κοινωνεῖται νοερά καί πνευματικά ὁ Χριστός

Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου
Αόρατος πόλεμος

Αν και μυστηριακά δεν μπορούμε να δεχθούμε τον Κύριό μας περισσότερο από μία φορά την ημέρα, όμως πνευματικά και νοερά μπορούμε να τον δεχώμαστε κάθε ώρα και κάθε στιγή δια μέσου της εργασίας όλων των αρετών και των εντολών και ιδιαιτέρως με την θεία προσευχή και μάλιστα την νοερά...

Επειδή και ο Κύριος βρίσκεται κρυμμένος μέσα στις αγίες του εντολές, και όποιος κάνει μία αρετή ή εντολή, δέχεται αμέσως μέσα στην ψυχή του και τον Κύριο που είναι κρυμμένος μέσα σε αυτές, ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα κατοικήση μαζί με τον Πατέρα του μέσα σε εκείνον που θα φυλάξη τις εντολές του λέγοντας: 

Άγιος Σεραφείμ Ρόουζ: Ας ενδυναμωθούν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί για τη μάχη που βρίσκεται μπροστά μας,, με περισσότερη προσευχή και μετάνοια… θα βρεθούν αντιμέτωποι με µια πρωτοφανή δοκιμασία της πίστης και της αγάπης τους για τον Θεό.

 

Ο Ρώσος Ορθόδοξος φιλόσοφος Ιβάν Κιρεγιέφσκυ διασαφήνισε πως η απόκτηση του πατερικού νου κάνει κάποιον ικανό να δει αυτό που οι άλλοι δεν μπορούν: «Ένας Ορθόδοξος νους στέκεται στο σημείο όπου συναντιούνται όλοι οι δρόμοι. Κοιτά προσεκτικά κάθε δρόμο και, από τη μοναδική του πλεονεκτική θέση, παρατηρεί τις συνθήκες, τους κινδύνους, τις χρήσεις, και τον τελικό προορισμό κάθε δρόμου. Εξετάζει κάθε δρόμο από την πατερική σκοπιά, καθώς οι προσωπικές του πεποιθήσεις έρχονται σε πραγματική, όχι υποθετική, επαφή με την περιβάλλουσα κουλτούρα».

Σ’ έναν αιώνα σχεδόν καθολικού σκότους και πλάνης, όπου για τους περισσότερους «Χριστιανούς» ο Χριστός έχει γίνει ακριβώς αυτό που η Ορθόδοξη διδασκαλία εννοεί με τον αντίχριστο, μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού κατέχει και μεταδίδει τη χάρη του Θεού. Αυτός είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός, την ίδια την ύπαρξη του οποίου δεν υποπτεύεται ούτε ο «χριστιανικός» κόσμος. 

«Όταν κοιμάσαι και έρχεται ο πονηρός να κάνεις τον Σταυρό σου, να γυρίζεις από το άλλο πλευρό και θα φύγει...»

 

«Τις πρώτες δύο-τρεις βραδιές που ήρθα και έμεινα στο ασκητήριο του γερό-Ιωσήφ ως κοσμικός, ο διάβολος τέτοια λύσσα είχε, που δε μ’ άφηνε να κοιμηθώ και να κάνω προσευχή. 
 
Πάω να κοιμηθώ και να, ο διάβολος επάνω μου ολόκληρος. Πότε σαν σκύλος, πότε σαν άνθρωπος, πότε σαν λιοντάρι. 
 
Εγώ από τον φόβο μου σηκωνόμουν και έκανα προσευχή. Έμεινα άυπνος τελείως και την ημέρα δεν μπορούσα να κάνω τα καθήκοντά μου, να προσευχηθώ.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄Κορ. 15,1-11] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ» [17-8-1980] [Β33]

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ. 15,1-11]

 

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                         «ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ»

                       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 17-8-1980]

[Β33]                                                                                                                                                 

       Εάν έπρεπε, αγαπητοί μου, να ερωτήσουμε τι είναι το Ευαγγέλιον, θα μπορούσαμε με συντομία να απαντήσουμε: «Η παράδοσις της αληθείας». Αλλά τι είναι αλήθεια; Η αλήθεια είναι ο Χριστός και ο λόγος Του. Όχι ο λόγος Του, αλλά και ο λόγος Του. Διότι ο ίδιος είπε: «γώ εμί λήθεια». Συνεπώς η αλήθεια είναι τα λόγια Του. Αλλά η πηγή των λόγων Του είναι ο Ίδιος. Συνεπώς η πηγή της αληθείας είναι το πρόσωπό Του.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς ΙΒ' Ματθαίου 4 Σεπτεμβρίου 2022

 

 Ἑωθινόν
 
Ἦχος γ' - Ἑωθινόν Α´
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΚΗ´ 16 - 20

16 Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς. 17 καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν. 18 καὶ προσελθὼν ὁ Ἰησοῦς ἐλάλησεν αὐτοῖς λέγων· Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. 19 πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, 20 διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ’ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Άγιος Βαβύλας ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος Αντιοχείας και τα Τρία Παιδιά που μαρτύρησαν μαζί μ' αυτόν Αμμώνιος, Δονάτος και Φαύστος
 

Εἰς τον Βαβύλαν
Ὁ Χριστὸν αὐτὸν Bαβύλας θύων πάλαι,
Χριστῷ προθύμως θύεται διὰ ξίφους.

Εἰς τοὺς παῖδας
Ὑπὲρ μεγίστου Δεσπότου Θεοῦ Λόγου,
Τρέχουσι θερμῶς πρὸς ξίφος τὰ παιδία.

Παῖδας καὶ Βαβύλαν πέφνε ξίφος ἀμφὶ τετάρτην.

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ.19,16-26] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.19,16-26]

                       Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

    ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ

 

    «Κα δο ες προσελθν επεν ατ· διδάσκαλε γαθέ, τί γαθν ποιήσω να χω ζων αώνιον;(:Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: ‘’Διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16].

     Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως κάποιον ύπουλο και πονηρό και εκτιμούν ότι πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δε θα μπορούσα, βέβαια, να αρνηθώ ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον έλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δε θα μπορούσα να τον χαρακτηρίσω με κανέναν τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να καταλήγει σε τολμηρές κρίσεις για ζητήματα που αφορούν τον εσωτερικό κόσμο κάποιου ανθρώπου και πόσο μάλιστα όταν πρόκειται να τον κατηγορήσει για κάτι, καθώς επίσης και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία για τυχόν δόλιες προθέσεις του συγκεκριμένου νέου· πιο συγκεκριμένα, λέγει τα εξής για τον νεανίσκο αυτόν: «Κα κπορευομένου ατο ες δν προσδραμν ες κα γονυπετήσας ατν πηρώτα ατόν(:Και καθώς ο Ιησούς έβγαινε στον δρόμο, έτρεξε προς Αυτόν και αφού γονάτισε εμπρός Του, Τον ρωτούσε)»[Μάρκ.10,17] και ότι « δ ησος μβλέψας ατ γάπησεν ατν κα επεν ατῷ…(:ο Ιησούς τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε και του είπε…)»[Μάρκ.10,21].

Σοφία Μπεκρῆ: Οἱ παράγοντες πού ὡδήγησαν στήν ἐπανάσταση τῆς 3ης Σεπτεμβρίου 1843 καὶ ὁ ῥόλος τοῦ Μακρυγιάννη

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος – θεολόγος

Στὰ χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας, λόγῳ τῆς ἀπουσίας κοινωνικῆς προνοίας ἀλλὰ καὶ τῶν αὐθαιρεσιῶν τῆς ὀθωμανικῆς διοικήσεως, προκειμένου οἱ Ἕλληνες νὰ προασπίσουν τὰ δικαιώματά των, συγκροτοῦσαν πελατειακὰ δίκτυα, ποὺ ἀποτελοῦσαν μιὰ μορφὴ κοινωνικῆς ὀργανώσεως (π.χ. οἰκογένειες προκρίτων στὴν Πελοπόννησο, μεγαλοαρματωλοὶ στὴν Στερεὰ Ἑλλάδα, πλοιοκτῆτες στὰ νησιά). Παράλληλα, οἱ ὁμάδες αὐτές, ἐκμεταλλευόμενες τὸ κενὸ τῆς ὀθωμανικῆς ἐξουσίας, ἐξελίχθηκαν γρήγορα καὶ σὲ παράγοντες διοικήσεως τῶν κοινοτήτων κατὰ τὴν Τουρκοκρατία.

Μὲ τὴν ἔκρηξη τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ ’21 ξεκίνησαν διαφωνίες, ποὺ ὡδηγήθηκαν σὲ συγκρούσεις, μεταξὺ τῶν προκρίτων/ἀρχιερέων/Φαναριωτῶν, ἀπὸ τὴν μιά, ποὺ ἦταν οἱ μέχρι τότε κάτοχοι τῆς ἐξουσίας στὶς κοινότητες τῆς Τουρκοκρατίας καὶ διέθεταν τὴν ἐμπειρία τῆς ὀργανώσεώς της ἀλλὰ καὶ τὰ προνόμια, ποὺ δὲν ἤθελαν νὰ χάσουν, καί,  ἀπὸ τὴν ἄλλη, τῶν στρατιωτικῶν, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχθηκαν στὸ πεδίο τῆς μάχης, καὶ τῶν Φιλικῶν, ποὺ διεκδικοῦσαν καὶ ἐκεῖνοι, γιὰ λογαριασμό των, μερίδιο στὴν ἄσκηση τῆς ἐξουσίας.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄ Κορ.15,1-11] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ.15,1-11]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Γνωρίζω δ μν, δελφο, τ εαγγλιον εηγγελισμην μν, κα παρελβετε, ν κα στκατε δι᾿ ο κα σζεσθε, τνι λγ εηγγελισμην μν ε κατχετε, κτς ε μ εκ πιστεσατε (:Σας γνωστοποιώ λοιπόν, αδελφοί, το Ευαγγέλιο που σας δίδαξα, το οποίο και παραλάβατε και στο οποίο μένετε αμετακίνητοι από τότε. Με αυτό και θα σωθείτε, εάν το κρατάτε στερεά, όπως εγώ σας το κήρυξα· εκτός αν μάταια και χωρίς λόγο πιστέψατε. Λησμονήσατε όμως, μία ουσιώδη αλήθεια του Ευαγγελίου μου αυτού)»[Α΄Κορ.15,1-2].

   Αφού ολοκλήρωσε τον λόγο για τα πνευματικά χαρίσματα, έρχεται σε αυτό που είναι το πιο αναγκαίο από όλα, την διδασκαλία για την ανάσταση, καθόσον η πίστη τους σε αυτό ήταν πολύ ασθενής. Και όπως ακριβώς στα σώματα, όταν ο πυρετός προσβάλει τα στερεά, δηλαδή τα νεύρα και τις φλέβες και τα πρώτα στοιχεία που τα συνθέτουν, τότε το κακό γίνεται αθεράπευτο, εάν δεν τύχουν πολλής περιποιήσεως, έτσι λοιπόν υπήρχε κίνδυνος να γίνει και τότε· διότι το κακό βάδιζε ήδη εναντίον των στοιχείων της ευσέβειας. Για τον λόγο αυτόν και καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια ο Παύλος.

Σοφία Μπεκρῆ: «Καταξίωσον ἡμᾶς, Κύριε, προσφέρειν σοι εὐπρόσδεκτον τόν ἐνιαυτόν»

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

Εὐχὲς καὶ ὕμνους γιὰ τὴν εὐλογία τῆς νέας ἐκκλησιαστικῆς καὶ ἀκαδημαϊκῆς περιόδου ἀναπέμπει ἡ Ἐκκλησία μας. Ὅπως κατὰ τὴν ρωμαϊκὴ ἰνδικτιῶνα (ἀπὸ τὸ indictio, ποὺ σημαίνει ὁρισμός, ἐξαγγελία), ὁριζόταν, κατὰ τὸν Σεπτέμβριο, τὸν μήνα τῆς συγκομιδῆς τῶν πρώτων καρπῶν τῆς γῆς, τὸ ὕψος τοῦ φόρου ποὺ θὰ πλήρωναν οἱ ὑπήκοοι γιὰ τὴν συντήρηση τοῦ στρατοῦ γιὰ τὰ ἑπόμενα 15 ἔτη, ὁπότε γινόταν ἡ νέα ἐξαγγελία, ἔτσι καὶ ἡ Ἐκκλησία μας ὥρισε τὴν 1η τοῦ μηνὸς Σεπτεμβρίου ὡς δική της ἰνδικτιῶνα, ὡς ἀπαρχὴ δηλαδὴ τῶν δικῶν της δραστηριοτήτων γιὰ τὴν νέα χρονιά.

Ἡ πάγια, ἐξ ἄλλου, τακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι νὰ προσδίδει στὶς παλαιὲς συνήθειες νέο, χριστιανικὸ περιεχόμενο, ἀνανοηματοδοτῶντας τες. Ἔτσι, στὶς περιόδους τῆς φθινοπωρινῆς (23 Σεπτεμβρίου) καὶ ἐαρινῆς ἰσημερίας (γύρω στὶς 21 Μαρτίου), ποὺ γίνονταν ἑορτασμοὶ γιὰ τὴν ἀρχὴ τοῦ φθινοπώρου καὶ γιὰ τὴν ἀναγέννηση τῆς φύσεως, ἀντιστοίχως, ἡ Ἐκκλησία μας τοποθέτησε τὶς ἑορτὲς τῆς Συλλήψεως τοῦ «Προδρόμου τῆς Χάριτος» (23 Σεπτεμβρίου) καὶ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, τοῦ χαρμοσύνου μηνύματος ὅτι «ἡ χάρις» θὰ ἔλθῃ στὸν κόσμο ἀπὸ τὴν Παρθένο Μαρία (25 Μαρτίου). Ἀντιστοίχως, ἡ Ἐκκλησία μας τοποθέτησε τὴν ἑορτὴ τῆς Γεννήσεως τοῦ Προδρόμου (στὶς 24 Ἰουνίου), στὴν θέση τῶν  εἰδωλολατρικῶν ἐκδηλώσεων ποὺ διεξάγονταν γιὰ τὸ θερινὸ ἡλιοστάσιο,  ἐνῶ στὶς 25 Δεκεμβρίου (χειμερινὸ ἡλιοστάσιο), ποὺ ἐλάμβανε χώρα ἡ ἑορτὴ τῆς γεννήσεως τοῦ «ἀήττητου Ἡλίου», ἡ Ἐκκλησία μας τοποθέτησε τὴν «Ἀνατολή», τὴν Γέννηση τοῦ Ἡλίου τῆς Δικαιοσύνης.

Ο διακόπτης ΘΑΝΑΤΟΥ της γεωμηχανικής έχει ενεργοποιηθεί για ολόκληρο τον πλανήτη - Feat. Dane Wigington

 


 
Ολόκληρος ο πλανήτης βυθίζεται σκόπιμα σε έναν παγκόσμιο εφιάλτη πείνας, που επιτυγχάνεται μέσω προγραμμάτων γεωμηχανικής, τα οποία εκτελούνται από παγκόσμιες κυβερνήσεις που προσπαθούν να επιτύχουν την παγκόσμια ερήμωση.

Αυτή είναι η προειδοποίηση του Dane Wigington του GeoengineeringWatch.org, ενός ιστότοπου αφιερωμένου στην επιστημονική διερεύνηση του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου τεχνολογιών "kill switch" που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του καιρού και την πρόκληση της κατάρρευσης της παγκόσμιας βιόσφαιρας που συντηρεί τη ζωή.

Οι ταυτόχρονες ξηρασίες, οι πλημμύρες και τα παράξενα καιρικά φαινόμενα που παρατηρούμε αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο δεν είναι φυσικά καιρικά φαινόμενα, προειδοποιεί ο Wigington. Είναι "κατασκευασμένα" όπλα που αναπτύσσονται κατά της ανθρωπότητας με την κάλυψη της κατηγορίας της "κλιματικής αλλαγής".

Εὐαγγελία Λάππα: Ὁ «ἄρχων» τῆς Νέας Τάξης


Εὐαγγελία Κ. Λάππα
17 ἐτῶν
7 Αὐγούστου 2022

 
Τὸ παρακάτω ποίημα ἀποτελεῖ μιὰ (ἐλεύθερη) ποιητικὴ προσέγγιση τῶν πεπραγμένων της ἐλὶτ ποὺ νομίζουν ὅτι κυβερνοῦν τὸν κόσμο. 
 
Λέω νομίζουν, γιατί στὴν πραγματικότητα, ὁ Θεὸς εἶναι αὐτὸς ποὺ ἐλέγχει τὰ πάντα καὶ ὅποιος προσπαθεῖ νὰ Τὸν πολεμήσει, συντρίβεται. 
 
Ἀναφέρεται δέ, σὲ κάθε «ἄρχοντα» μὲ πολιτική, ἰατρική, κοινωνικὴ ἢ ἄλλη θέση ποὺ καταχράζεται τὴν ἐμπιστοσύνη τοῦ ἁπλοῦ λαοῦ διατελῶντας ξένα, γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὸ Ἔθνος μας, συμφέροντα.

Ὁ «ἄρχων» τῆς Νέας Τάξης

Ὁ ἄρχων τῆς ἐπανεκκίνησης,
τῆς σκοτεινῆς διακίνησης,

***
τοῦ μεγάλου, τοῦ ψέματος,
τῆς προδοσίας, τοῦ αἵματος,

Anthony Bloom, Μητροπολίτης Σουρόζ: Πως θα συναντήσουμε τη νέα χρονιά;

 

Βγαίνουμε από μία χρονιά, όπου όλοι μας έχουμε αντιληφθεί το σκοτάδι όπου είναι ακόμα διαδεδομένη η βία και η σκληρότητα.
 
Πως θα συναντήσουμε τη νέα χρονιά;
 
Θα ήταν αφελές και πολύ αντιχριστιανικό, να ζητήσουμε από τον Θεό να μας προστατέψει, να κάνει τη γη έναν παράδεισο ειρήνης, ενώ γύρω μας δεν υπάρχει ειρήνη.
 
Υπάρχει διαμάχη, ένταση, αποθάρρυνση, φόβοι, βία, φονικό. Δεν μπορούμε να ζητάμε για μας ειρήνη, όταν αυτή η ειρήνη δεν μπορεί να απλωθεί πέρα από την Εκκλησία, όταν δεν έρχεται σαν ακτίνες φωτός να διαλύσουν το σκοτάδι.
 
«Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» ας είναι ευλογημένη η βασιλεία του Θεού.

Καιρός αγώνος, ομολογίας και μαρτυρίας ό,τι και αν μας στοιχίσει! ~ Αρχ. Γεώργιος Καψάνης

 

Είναι για όλους μας καιρός αγώνος, ομολογίας και μαρτυρίας ό,τι και αν μας στοιχίσει!

Μακαριστός Γέροντας Γεώργιος Καψάνης
Καθηγούμενος Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους († 2014)

Με πολύ πόνο διαπιστώνουμε ότι πράγματι σε μερίδα νεοελλήνων υπάρχει αποστασία από τον Θεό των Πατέρων μας, αντιχριστιανικό και αντιεκκλησιαστικό πνεύμα που μερικές φορές γίνεται φανερός ή ύπουλος διωγμός κατά της Εκκλησίας, οργανωμένος, μεθοδευμένος και μανιώδης.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Ἄνθιμος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Νικομήδειας

Τμηθεὶς κεφαλὴν Μάρτυς Ἄνθιμε ξίφει,
Καὶ νεκρὸς ἀνθεῖς εἰς Θεοῦ δόξαν τρίχας.
Ἄνθιμον ἐν τριτάτῃ ἀπέκτεινε ξίφος ὀξύ.

Ἔζησε στὰ τέλη τοῦ 3ου αἰῶνα μ.Χ. καὶ πατρίδα του ἦταν ἡ Νικομήδεια.

Ἀπὸ μικρὸς διακρίθηκε γιὰ τὸν εὐσεβῆ ζῆλο του πρὸς τὰ θεία. Ὅταν ἐνηλικιώθηκε, ἡ ζωὴ του ἦταν ὑπόδειγμα σωφροσύνης καὶ ἀγάπης.

Ἐπειδὴ πλούσια κατεῖχε τὸν θησαυρὸ τῶν θείων ἀληθειῶν, ἡ θερμή του διδασκαλία, ἐμπνεόμενη ἀπὸ ἀποστολικὸ ζῆλο, ἔβρισκε σχεδὸν πάντα ἀνταπόκριση στὶς ψυχὲς τῶν πιστῶν. Ἡ πνευματικὴ ἱκανότητα τοῦ Ἄνθιμου ὤθησε τοὺς χριστιανοὺς τῆς Νικομήδειας καὶ τὸν ἔπεισαν νὰ γίνει ἱερέας καὶ ἀργότερα ἐπίσκοπός τους.

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

Ἐπίσκοπ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: «ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» (Μέρος 13ον)

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» ΕΔΩ
 
Ηταν φοβερη η κατασταση
 
Διηγήσεις ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν π. Αὐγουστῖνο:

«Ἂν κάποιος ἦτο φλογερὸς πατριώτης, κινδύνευε καὶ ἀπὸ τοὺς Γερμανοὺς κατακτητάς. Ἐὰν δὲν μ’ ἔδιωχνε ὁ δεσπότης… Τοῦ χρωστῶ εὐγνωμοσύνη ποὺ μ’ ἔδιωξε καὶ πρόλαβα νὰ φύγω, γιατὶ μετὰ ἀπὸ λίγες μέρες ἔγινε ἀπαγχονισμὸς 15 πατριωτῶν (στὶς 9.8.1943) στὴν Kλαδορράχη καὶ θὰ ἤμουν ὁπωσδήποτε μεταξὺ αὐτῶν. Nὰ μὴν τὶς ζήσουμε ξανὰ τὶς ἡμέρες αὐτές.
Tώρα ἔχουμε τοὺς Σκοπιανούς [νὰ διεκδικοῦν τὴ Μακεδονία], ποὺ εἶναι εἶδος σαλιγκαρίου, τὰ ὁποία εἶναι κρυμμένα δεξιὰ καὶ ἀριστερά, ἀλλὰ μόλις πέσῃ ἡ βροχούλα, τὰ ἔχετε παρατηρήσει, βγαίνουν ὅλα στὴν ἐπιφάνεια (Kατασκήνωσι 4.8.1992).

Δημήτρης Δασκαλάκης: Προγνωστική ἀστυνόμευση: Ἡ γέννηση ἑνός ἀκόμη δυστοπικοῦ ἐφιάλτη γιά τήν ἀνθρωπότητα

 

Γράφει ὁ Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Ἀθηνῶν

«Ἴσως ὁ κόσμος αὐτὸς νὰ εἶναι ἡ κόλαση κάποιου ἄλλου πλανήτη»

Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἄλντους Χάξλευ «Ἐπιστροφὴ στὸν θαυμαστὸ καινούργιο κόσμο» (Μετάφραση καὶ σχόλια: Στεφ. Παϊπέτης, ἐκδόσεις Μέδουσα, Ἀθήνα 2014, σελ. 175).


Ὅσοι εἶχαν παρακολουθήσει πρὶν ἀπὸ εἴκοσι χρόνια στὶς κινηματογραφικὲς αἴθουσες τὴν προγνωστικοῦ προγραμματισμοῦ ταινία «ἐπιστημονικῆς φαντασίας» μὲ τὸν ξενόγλωσσο τίτλο «Minority Report»1 μὲ πρωταγωνιστὴ τὸν διάσημο χολιγουντιανὸ ἀστέρα Τὸμ Κρούζ, σίγουρα δὲν θὰ αἰφνιδιάστηκαν διαβάζοντας τὴν εἴδηση σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία τρεῖς Ἕλληνες ἐπιστήμονες τοῦ ΕΚΠΑ παρουσίασαν ἕνα ἀλγοριθμικὸ μοντέλο2 ποὺ προβλέπει τὴν ἐγκληματικότητα τῆς Ἀθήνας μὲ ἀκρίβεια κατὰ ποσοστὸ 75,2%3.

Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: Ο Θεός σας έδωσε χρόνο για να οικοδομήσετε την αιώνια σωτηρία σας


Μην ξεχνάτε αυτά τα λόγια. Ο Θεός σας έδωσε χρόνο για να οικοδομήσετε την αιώνια σωτηρία σας. Μην τον σπαταλάτε!

Ο σκοπός που θέτουμε στη ζωή μας εμποτίζει όλες τις πράξεις μας.

Αν η εν Χριστώ σωτηρία είναι ο μοναδικός σκοπός της ζωής μας, ό,τι κάνουμε γίνεται πράξη προσευχής, πράξη λειτουργική.

Κάθε τι το φθαρτό μου φαινόταν ανάξιο. Όταν έβλεπα τους ανθρώπους, πριν καν, κάτι σκεφτώ για αυτούς, τους έβλεπα μέσα στην εξουσία του θανάτου, να πεθαίνουν, και γέμιζε η καρδιά μου ευσπλαχνία για αυτούς. Δεν επιθυμούσα καμία δόξα απ’ τους θνητούς, ούτε εξουσία επ’ αυτούς, δεν περίμενα την αγάπη τους. Καταφρονούσα τον υλικό πλούτο, και δεν εκτιμούσα ιδιαίτερα την διανόηση, ως μη ικανή να δώσει απάντηση σ’ αυτό που αναζητούσα. Εάν μου προσέφεραν αιώνες ευδαιμονίας, δεν θα τους δεχόμουν. Το πνεύμα μου, απαιτούσε αιώνια ζωή και η αιωνιότητα -όπως κατάλαβα αργότερα- στεκόταν μπροστά μου και με αναγεννούσε αισθητά. Ήμουν τυφλός, χωρίς επίγνωση. Η αιωνιότητα χτυπούσε την πόρτα της καρδιάς μου, που ‘χε από φόβο κλειστεί.

"ΜΕ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ", συναυλία στο θέατρο Δώρας Στράτου, στις 5 Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 20:30

 

Μια συναυλία με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική  καταστροφή,  φιλανθρωπικού σκοπού, με στόχο την ενίσχυση της πλήρους ανακαίνισης  ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟΥ.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ (ΚΙΘΑΡΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ), ΤΑΣΟΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ (ΚΙΘΑΡΑ, ΤΖΟΥΡΑΣ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ), ΒΑΣΙΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ (ΟΥΤΙ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ), ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ (ΒΙΟΛΙ), ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΔΑΜΗ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ), ΧΡΥΣΑ ΚΩΤΤΑΚΗ (ΠΙΑΝΟ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ), ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΗΣ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ) και ΜΑΡΙΑ ΖΑΚΚΑ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ).

Νεκτάριος Δαπέργολας: Γιά νά μήν ὑπάρχουν παρωπίδες…

 


Καί γιά τήν ἄκρως ὑποθετική περίπτωση πού ὑπάρχει ἔστω καί ἕνας ἀνοϊκός, ὁ ὁποῖος νά ἀναμένει τήν πτώση τοῦ Μητσοτάκη, γιά νά ἀλλάξουν κάπως τά πράγματα ἐπί τό δημοκρατικότερον στήν ἄθλια ἀποικία, ἄς τοῦ ὑπενθυμίσουμε - μεταξύ πολλῶν ἄλλων πού θά μπορούσαμε - καί τή στάση του Σύριζα στό θέμα τῆς λεγόμενης πανδημίας. Πού ἔχει ἐπανειλημμένα ἐγκαλέσει τήν κυβέρνηση (ναί, τή συγκεκριμένη κυβέρνηση) γιά κοινωνική ἀνευθυνότητα λόγῳ χαλάρωσης τῶν ὑγειονομικῶν μέτρων τούς τελευταίους μῆνες. Καί πού βγῆκε μόλις προχτές καί ἐπανέλαβε τίς ἴδιες κατηγορίες ἐν ὄψει τῆς ἔναρξης τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς, τή στιγμή πού, ὅπως ἀναφέρεται στήν ξετσίπωτη ἀνακοίνωση, ἡ χώρα ἔχει 300 νεκρούς ἀνά ἑβδομάδα λόγῳ κόβιντ (καί πάνω ἀπό 1000 συνολικά μόνο μέσα στόν Αὔγουστο)!

Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες-Το σκεπτικό της απόφασης

 

Σχόλιο Πᾶνος: Ἄς εἴμαστε πολὺ ἐπιφυλακτικοὶ μὲ αὐτὴ τὴν εἴδηση γιατὶ μυρίζει πολὺ πλάνη. Ματαιώνεται ὁ διαγωνισμὸς γιὰ τὶς νέες ταυτότητες, ἀλλὰ μὲ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη τί γίνεται; 
Ἔχει καμμία διαφορὰ ὡς πρὸς τὴν λειτουργία της ἀπὸ τίς νέες ταυτότητες ἤ εἶναι τὸ ἴδιο πρᾶγμα ἔχοντας ἀλλάξει ὀνομασία γιὰ νὰ ξεγελάσουν τὸν κόσμο; 
Πολὺ γρήγορα θὰ δοῦμε καὶ μακάρι νὰ κάνω λάθος.
 
______________________________
 
Στην ματαίωση-ακύρωση του διαγωνισμού για τις νέες ψηφιακές ταυτότητες προχώρησε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μετά τη σύμφωνη γνώμη της ΕΛ.ΑΣ. και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ).

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, τίθεται από σήμερα (1/9) σε πλήρη εφαρμογή ο διπλασιασμός της χρονικής ισχύος των διαβατηρίων. Επισημαίνεται ακόμη ότι ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες ακυρώθηκε, καθώς λόγω της νέας διάρκειας των διαβατηρίων «καταγράφεται ουσιώδης αλλαγή τόσο των οικονομικών, όσο και των τεχνικών παραμέτρων» που σχετίζονται με τη διαδικασία ανάθεσης.

Ο διαγωνισμός για τις νέες αστυνομικές ταυτότητες είχε ξεκινήσει από τις 20 Δεκεμβρίου 2020. Πρόκειται για ένα έργο που είχε σκοπό να αντικαταστήσει όλες τις αστυνομικές ταυτότητες, τα διαβατήρια, τα διπλώματα οδήγησης και δεκάδες άλλα έγγραφα ασφαλείας. Είχε προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Σμύρνη: Οι αποτρόπαιες εικόνες που αντίκρισαν οι δύο πρώτοι Έλληνες μετά την καταστροφή

 

Η Σμύρνη ήταν για χρόνια «απαγορευμένη πόλη» για τους Έλληνες. Οι Τούρκοι ήθελαν να την αποχαρακτηρίσουν από «Γκιαούρ Σμύρνη», όπως την αποκαλούσαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες της Πόλης δεν μπορούσαν να περάσουν στη Μικρά Ασία. Απαγορευόταν αυστηρά!
 
Το 1930 όμως με το σύμφωνο Κεμάλ – Βενιζέλου μαζί με τον Έλληνα πρωθυπουργό μια ομάδα δημοσιογράφων ταξίδεψε στην Άγκυρα κι αργότερα στην Κωνσταντινούπολη για επίσκεψη στο Πατριαρχείο.