Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: Η ζωή της ψυχής


Όπως ο θάνατος της ψυχής είναι ο κυρίως θάνατος, έτσι και η ζωή της ψυχής είναι η κυρίως ζωή. Ζωή της ψυχής είναι η ένωση με το Θεό, όπως ακριβώς ζωή του σώματος είναι η ένωση με την ψυχή. Και όπως με την παράβαση της εντολής (από τον Αδάμ) η ψυχή χωρίστηκε από το Θεό και θανατώθηκε, έτσι με την υπακοή στην εντολή ενώνεται πάλι με το Θεό και ζωοποιείται. Γι’ αυτό λέει ο Κύριος στα Ευαγγέλια: «Τα λόγια που λέω εγώ, είναι πνεύμα και είναι ζωή» (Ιω. 6:63). Το ίδιο έλεγε στον Κύριο και ο Πέτρος, που το έμαθε από την πείρα: «Έχεις λόγια της αιώνιας ζωής» (Ιω. 6:68). Τα λόγια όμως αυτά οδηγούν στην αιώνια ζωή όσους υπακούνε, ενώ για όσους παρακούνε, αυτή η εντολή της ζωής γίνεται αιτία θανάτου (Ρωμ. 7:10). Έτσι και οι Απόστολοι, ενώ ήταν “ευωδία Χριστού”, για άλλους ήταν οσμή θανάτου που δίνει θάνατο, ενώ για άλλους οσμή ζωής που δίνει ζωή (Β’ Κορ. 2:15-16).

Η ζωή πάλι αυτή, δεν είναι ζωή μόνο της ψυχής, αλλά και του σώματος, αφού με την ανάσταση το αθανατίζει κι αυτό. Και δε λυτρώνει το σώμα μονάχα από τη θνητότητα, αλλά κι από το θάνατο που ποτέ δε λήγει, δηλαδή τη μέλλουσα εκείνη κόλαση, χαρίζοντας και σ’ αυτό την αιώνια εν Χριστώ ζωή, τη δίχως πόνο, δίχως νόσους, δίχως λύπη, την πράγματι αθάνατη.

Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: Προσφέρω ό,τι μπορώ στους αδελφούς μου


Ήρθα εδώ στο Μοναστήρι όχι για να υψηλοφρονώ. Ο ίδιος ο Χριστός μας που είναι Θεός, ταπεινώθηκε πιο κάτω κι από τον τελευταίο άνθρωπο. Δεν ξέρω ψαλμωδίες. Προσευχή μόνο (κάνω) μέσ’ από την καρδιά μου αυθόρμητα, με πίστη. Παρακαλώ τον Όσιο: «Όσιέ μου, όποιοι πατούν το πόδι στην Μονή μας, να τους δίνης το αίτημά τους». Έχω χαρά που ο Θεός με έταξε εδώ, να προσφέρω ό,τι μπορώ στους αδελφούς μου. Ένα λόγο ενισχυτικό, τα πνευματικά, δηλαδή την προσευχή, την Λειτουργία μας, την ελεημοσύνη, την διακονία. Ο Κύριος μου τα δίνει εκατονταπλάσια.

✶✶✶

Την περασμένη Κυριακή το μεσημέρι στις 2 η ώρα πέρασε μια δαιμονισμένη από δω, από την Κήρυνθο (ήταν), και φώναζε: «Θέλω τον Ιάκωβο». Ξέρω τι κάνει ο Σατανάς, εγώ τις γνωρίζω τις παγίδες του διαβόλου. «Θέλω τον Ιάκωβο, τον καλόγερο, να με διαβάση ο καλόγερος, ο Ιάκωβος και θα γίνω καλά. Θα με διώξη, θα με διώξη ο Ιάκωβος». Λοιπόν, οι πατέρες κρύφθηκαν, κλειδωθήκαν μέσα να μην ακούνε. Τρομοκρατία μ’ αυτόν τον φόβο. Λοιπόν δεν με νοιάζει για μένα, τις ξέρω τις παγίδες του διαβόλου. Λοιπόν (την επομένη) το πρωί στην Εκκλησία, πήρα το Σταυρό την σταύρωσα «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, Αμήν», νόμιζα πως θ’ ακούσω φωνές και λαχτάρες, τίποτα. Μετά την σταύρωσα με την αγία Κάρα, την διάβασα, ηρέμησε και έφυγε.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Πλειστηριασμοί: Το κράτος κάνει τον τραμπουκισμό «delivery» στην πόρτα μας



«Κανένα σπίτι στα χέρια Έλληνα πολίτη» είναι το σλόγκαν που θα ταίριαζε απόλυτα στην κυβέρνηση. Οι πλειστηριασμοί είναι η αιχμή της ωμής κρατικής βίας.
  
Κυβέρνηση -Πλειστηριασμοί: Ενώ τον τελευταίο καιρό τα συστημικά ΜΜΕ κάνουν ό,τι μπορούν για να εθίσουν τους πολίτες στον κοινωνικό κανιβαλισμό και στο σύνδρομο της κλειδαρότρυπας, το κράτος εισβάλλει στο άσυλο της κατοικίας από την πόρτα, «κανονικά και με τον νόμο».

Με ηλεκτρικά πριόνια, με σφυριά, καλέμια και λοστούς, τα κρατικά όργανα επιτελούν «θεάρεστο» έργο για το κράτος των τραπεζών, που ουσιαστικά κυβερνάει αυτόν τον τόπο. Μπορεί τα κανάλια να διασπείρουν συνεχώς τον φόβο λέγοντας για τις νυχτερινές εφόδους του Ερντογάν, όμως προς το παρόν δεν είναι ο «Σουλτάνος» εκείνος που… «έρχεται νύχτα» να απειλήσει τους Έλληνες, άλλα οι δικαστικοί επιμελητές που καταφθάνουν αχάραγα στα σπίτια οφειλετών και δίνουν το σύνθημα για την λεηλασία της ιδιωτικής περιουσίας.

Ἀθωώθηκε ὁ Σεβ. Κυθήρων Σεραφείμ


Αθώος κρίθηκε ο επίσκοπος Κυθήρων Ᾱντικυθήρων Σεραφείμ, ο οποίος δικάστηκε από το Β’ Τριμελές Πλημμελιοδικείο Πειραιώς για παράβαση απαγόρευσης πάσης Θείας Ἱερουργίας κατά τον Μάρτιο 2020, λόγω των μέτρων της πανδημίας ύστερα από εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου. 
 
Μάρτυρας υπεράσπισης κατέθεσε στη δίκη και ο Πειραιώς Σεραφείμ. Σύμφωνα με πληροφορίες του Kythera.News όταν ξεκίνησε η δίκη και παρουσιάσθηκαν οι δικηγόροι υπεράσπισης, ο πρόεδρος του δικαστηρίου τους είπε: «Σας τιμά αυτή η υπεράσπιση». 
 
Η δίκη τελείωσε σε 15 λεπτά. Ο εισαγγελέας πρότεινε την αθώωση, ενώ ο πρόεδρος της έδρας προσφώνησε τον μητροπολίτη Κυθήρων ως «εξαιρετικό Σεβασμιότατο». Με την ανακοίνωση της αθωωτικής απόφασης το ακροατήριο χειροκρότησε.

Κλιματική Αλλαγή: Ψάξτε στον Ήλιο, όχι στην Γκρέτα και στους βανδαλιστές (εξαιρετικό)


Γράφει ο Φώσκολος Αντώνης, ομότιμος Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης και ομότιμος ερευνητής της Γεωλογικής Υπηρεσίας του Καναδά 
 
Ακούμε και διαβάζουμε συνεχώς για την ανθρωπογενή υπερθέρμανση της Γης (Κλιματική Αλλαγή) που θα οδηγήσει τον πλανήτη σε ανείπωτες καταστροφές. Πλέον, για τους ακτιβιστές-ζηλωτές της συγκεκριμένης θεωρίας, “υπεύθυνοι” είναι ο… Βαν Γκονγκ, ο Μονέ και ο Κλιμτ! Φτάσαμε να δούμε να βανδαλίζονται έργα τέχνης σε μουσεία, υπό το απίστευτο σύνθημα “όταν βιώνουμε την Κλιματική Αλλαγή, τί πειράζει ένας πουρές σε έναν πίνακα;”!
 
Όλη αυτή η φιλολογία ξεκίνησε από προβλέψεις επιστημόνων που εργάζονται στον ΟΗΕ, οι μελέτες των οποίων στηρίζονται σε μαθηματικά μοντέλα, τα οποία σχεδόν κανείς δεν γνωρίζει και σχεδόν κανείς δεν ξέρει ποιοι είναι οι συντελεστές που χρησιμοποιούνται στις εξισώσεις. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἄνθιμος Μητροπολίτης Ἀθηνῶν καί Εύρίπου ὁ νέος Ὁμολογητής


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Φραγκοκρατία (1204 - 1489) εἶναι μιὰ σκοτεινὴ καὶ συνάμα τραγικὴ ἐποχὴ γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὸ Γένος μας. Οἱ βάρβαροι Φράγκοι, αἱρετικοὶ χριστιανοί, παρακινούμενοι καὶ χρηματοδοτούμενοι ἀπὸ τὸν αἱρετικὸ παπισμό, ὁ ὁποῖος εἶχε μεταλλαχτεῖ σὲ ἐγκόσμιο ὀργανισμό, στράφηκαν στὴν Ὀρθόδοξη Ἀνατολὴ καὶ μὲ τίς γνωστὲς σταυροφορίες, ἰδιαίτερα τὴν Δ΄ Σταυροφορία (1204), κατέλυσαν μὲ ἀπίστευτη βία τὸ βυζαντινὸ κράτος. Ἔργο τους ἦταν, μὲ διωγμούς, νὰ ἐπιβάλλουν τὴν παπικὴ ἐξουσία καὶ τίς δυτικὲς κακοδοξίες στοὺς ὀρθοδόξους πιστούς. Τὴν ἐποχὴ αὐτὴ ἀναδείχτηκαν ἀρκετοὶ ἅγιοι ὁμολογητές, οἱ ὁποῖοι ἀντέδρασαν στὴν παπικὴ βία καὶ ἔδωσαν τὴ ζωή τους γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ἄνθιμος Μητροπολίτης Ἀθηνῶν καὶ Εὐρίπου, ὁ ὁμολογητής.

Σοφία Μπεκρῆ: «Μεγάλη, ὄντως, ἡ πρόοδός σου»


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Μέσα στὸ ζοφερὸ κλίμα τῶν ἡμερῶν, στὴν ταραχή, στὸν πόνο καὶ στὴν θλίψη ἀπὸ τὴν σωρεία τῶν βιαίων καὶ ἐγκληματικῶν πράξεων σὲ βάρος τῶν πλέον ἀδυνάμων ἀδελφῶν μας, καὶ μάλιστα τῶν ἀνυπεράσπιστων παιδιῶν, «ὡς ἔαρ εὐφρόσυνον ἐπέλαμψεν ἡμῖν» ἡ μεγάλη Θεομητορικὴ ἑορτὴ τῶν Εἰσοδίων. Πόσο παρήγορη καὶ ἐνθαρρυντικὴ φαντάζει, ἀλήθεια, στὸν νοῦ μας ἡ εἰκόνα τῆς παραδόσεως τῆς μικρῆς κόρης, Μαριάμ, ἀπὸ τοὺς εὐλαβεῖς ὑπερήλικες γονεῖς της, Ἰωακεὶμ καὶ Ἄννα, στὸν ναὸ τοῦ Κυρίου, ποὺ ἀναλαμβάνει τὴν προστασία της, ἕως ὅτου ἡ 15χρονη κόρη παραδοθῆ πλέον στὰ χέρια τοῦ νέου της προστάτου, τοῦ δικαίου Ἰωσήφ.

«Μεγάλη ὄντως ἡ πρόοδός σου», ἀναφωνεῖ ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος σ’ ἕνα ὑπέροχο Κάθισμα τοῦ Ὄρθρου τῆς ἑορτῆς. Ἀλλὰ γιὰ ποιά πρόοδο γίνεται ἐδῶ λόγος; Ἀσφαλῶς ὄχι μόνον γιὰ τὴν ἐπιμέρους «πρό-οδο», τὴν ὁδήγηση δηλαδὴ τῆς «θεόπαιδος» στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν γενικώτερη πρόοδό της, ὅπως φαίνεται καὶ ἀπὸ τὴν συνέχεια τοῦ Τροπαρίου: «Πρὸ συλλήψεως, Ἁγνή, καθηγιάσθης τ Θε καὶ τεχθεῖσα ἐπὶ γῆς δῶρον προσηνέχθης νῦν αὐτ

Νεκτάριος Δαπέργολας: Καμαρῶστε ποιός μιλάει!

 

Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας, διδάκτωρ ιστορίας
 
Σοκαριστική (ἀκόμη καί γιά ὅσους τόν ξέρουμε καί ἀπό τήν καλή καί ἀπό τήν ἀνάποδη) καί ἄκρως ἐξοργιστική ἡ πρεμούρα του νά δικάσει καί νά καταδικάσει, νά τιμωρήσει καί νά σπιλώσει μέ μένος πρωτοφανές. 
 
Ὁ ἀφωνότερος τῶν ἰχθύων σέ ὅλα τά σοβαρά ἐκκλησιαστικά καί ἐθνικά θέματα, ὁ ἀναμηρυκαστής ὅλης τῆς νεοεποχίτικης ἀτζέντας, ὁ «ἀπό δῶ τά ἐμβόλια κι ἀπό κεῖ ὁ τάφος» δῆθεν πνευματικός ποιμένας, ὁ κοινωνός σχισματικῶν καί καθῃρημένων, ὁ καταπίων τήν κάμηλον ἀπέναντι στά καθημερινά κατορθώματα τῶν «ἀδελφῶν καί συλλειτουργῶν του» ἐπισκόπων τῆς πλάνης καί τῆς κακοδοξίας, μόλις τώρα θυμήθηκε ἄφνω τό ἱερό ράσο καί εἶπε νά διαρρήξει τά (φαρισαϊκά) ἱμάτιά του, κεραυνοβολώντας ἐκείνους πού τό...μολύνουν. 

Πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου: “Ο πατήρ Αντώνος αποτελεί εγγύηση καθαρότητας & χριστιανικού έργου – Γίνεται προσπάθεια συκοφάντησης”


“Η κακή είδηση αμέσως θρέφει τις συνειδησεις των ανθρώπων του όχλου. Θυμάμαι το γέροντά μου ο οποίος έλεγε ”όταν κάνεις το καλό, το αρραβωνιάζεσαι. Όταν όμως συκοφαντηθείς γι΄αυτό το καλό, τότε το παντρεύεσαι”, τόνισε μιλώντας στον Focus FM και τον δημοσιογράφο Στέφανο Δαμιανίδη ο πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου.

“Ακούω εδώ κι εκεί για το λεγόμενο ευρωπαϊκό πολιτισμό και διερωτώμαι ποιος είναι αυτός; Τι προϋποτίθεται για έναν πολιτισμό για να χαρακτηριστεί ανθρώπινος, πολιτισμός προόδου, αγάπης. Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός δεν τα διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα”, σημείωσε.

Για την υπόθεση της “Κιβωτού του Κόσμου”, είπε τα εξής: “Για τον κάθε κατηγορούμενο υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας μέχρι την τελεσίδικη απόφαση. Εδώ πού είναι; Είναι τραγικό αυτό το οποίο άκουσα από τον ίδιο τον πατέρα Αντώνιο, ο οποίος έλεγε το εξής: “Μας ειδοποίησαν ότι άρχισαν τα κανάλια να παίζουν ένα τέτοιο θέμα. Καθόταν ήρεμα και καλά στο σπίτι του, στην Κιβωτό και του είπαν ότι ξαφνικά τα κανάλια άρχισαν να μιλούν για εκείνον. Χωρίς καμία ειδοποίηση βρίσκεται αντιμέτωπος με τα αδηφάγα μέσα. Αυτός είναι ο πολιτισμός μας; Ερχεται ο οποιοσδήποτε, σπιλώνει έναν άνθρωπο και από κει και πέρα αυτό το πράγμα γεμίζει και φουσκώνει ολόκληρο τον κόσμο”.

Σάββας Ιακωβίδης: Η Κύπρος θα συρθεί σε μια νέα τουρκοκρατία από τον επόμενο διζωνικo-Αναν-ιστή Πρόεδρο;


 
Η διζωνική είναι τουρκικής έμπνευσης, αγγλικής επινόησης (ήδη από το 1956) και, δυστυχέστατα, ελληνικής αποδοχής. Η κατακρήμνιση του κυπριακού Ελληνισμού στα τάρταρα της τουρκοκρατίας άρχισε με την αυτοϋποβάθμιση του διεθνώς αναγνωρισμένου Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μακαρίου, σε μουχτάρη, για να συναντήσει τον εγκάθετο μουχτάρη των κατεχομένων, Ντενκτάς. Έκτοτε η εφιαλτική κατολίσθηση του Κυπριακού έφτασε στα σημερινά ΜΟΕ Αναστασιάδη-Κασουλίδη

Να πούμε ξανά τα πράγματα με τ’ όνομά τους και όχι με προεκλογικές φιοριτούρες και λήρους, όπως οι τρεις επικρατέστεροι υποψήφιοι για την Προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αβ. Νεοφύτου, Ν. Χριστοδουλίδης και Α. Μαυρογιάννης, επιχειρούν να εξαπατήσουν τους πολίτες. Στις 11/11/2002, ο τότε ΓΓ του ΟΗΕ, Κόφι Ανάν, υπέβαλε σχέδιο λύσης του Κυπριακού. Ήταν το αποτέλεσμα εξωφρενικών και καταστροφικών παραχωρήσεων της ελληνικής πλευράς στους Τούρκους, στο πλαίσιο της διαχρονικά ολέθριας πολιτικής κατευνασμού, εξευμενισμού και γλειψίματος της κατοχικής Τουρκίας.

Κιβωτός του κόσμου: Άμεσο κρατικό πραξικόπημα... (Βίντεο)


Άλλαξε η διοίκηση και ουσιαστικά κρατικοποιείται η μέχρι πρότινος ιδιωτική ΜΚΟ Κιβωτός του κόσμου, η οποία μάλιστα λειτουργούσε κατά 95% με χορηγίες ιδιωτών. Χωρίς δικαστήριο, χωρίς καμία θεσμική διαδικασία. Άμεσο κρατικό πραξικόπημα με νόμο που ψηφίστηκε πριν λίγους μήνες.
 
Ο Κώστας Γιαννόπουλος από το Χαμόγελο του Παιδιού στον ΣΚΑΙ μας λέει μέσα σε συνεχείς διακοπές από τη δημοσιογράφο (η οποία παλεύει σθεναρά να μην πει αυτό που θέλει ο καλεσμένος της) ότι και στην περίπτωση της μη κρατικής οργάνωσης «Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο» υπήρξε επίθεση από την κυβέρνηση και την υφυπουργό με κατηγορίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις. 
 
Πήραν λοιπόν τα παιδιά από την ιδιωτική αυτή οργάνωση και στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι δεν έστεκε καμία καταγγελία, επετράπη και πάλι η λειτουργία της δομής από το κράτος αλλά η ιδιωτική αυτή δομή είχε ήδη καταστραφεί επειδή το κράτος είχε επιτύχει το στόχο του να απομακρυνθούν και τα παιδιά και τα χρήματα του νηπιοτροφείου. 

Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: Ήρθε ο διάβολος μεταμορφωμένος σε γριά και…


«Κάποια άλλη φορά», έλεγε ο Γέροντας, «ευρισκόμουν στην είσοδο της Μονής και βλέπω να μπαίνει από την είσοδο μια γριά. Τη χαιρέτησα και τις λέω:

– Έλα, γιαγιά να σε κεράσουμε, να σου δώσουμε να φας, να σου δώσουμε τρόφιμα για το σπίτι σου και ό,τι έχεις ανάγκη, να σε βοηθήσουμε. Έλα να προσκυνήσεις στην εκκλησία πρώτα και μείνε απόψε εδώ. Να σε βάλουμε σ’ ένα δωματιάκι να κοιμηθείς.

Τότε μου λέει η φαινομένη γριά:
– Μπά, δε μένω εδώ, δε μπορώ να μείνω, γιατί εσείς συνέχεια ντούν, ντούν χτυπάτε τις καμπάνες. Απλώς ήρθα να σας δω και θα φύγω, εγώ θα πάω στην τάδε γυναικεία Μονή, και μου είπε σε ποια. Εκεί μου κάνουν μεγάλη υποδοχή και μένω μια βδομάδα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Φιλήμων ὁ Ἀπόστολος καὶ οἱ σὺν αὒτῷ Ἄρχιππος, Ὀνήσιμος καὶ Ἀπφία 

Χριστοῦ καλοῦντος, ὤφθητε δρόμῳ ξένῳ,
Χριστοῦ μαθηταί, δραμόντες πρὸς τὴν κλῆσιν.
Εἰκάδι δευτερίῃ, Φιλήμονα ἔνθεν ἄειραν.

Eις τον Φιλήμονα.
Xώραν φιλούντα τον Φιλήμονα χλόης,
Xλωροίς λύγοις (ήτοι λυγαρίαις) τύπτουσιν οι μιαιφόνοι.

Eις τον Άρχιππον.
Ποθῶν τὸν ἀκρόγωνον Ἄρχιππος λίθον.
Κατηλοήθη τῷ πόθῳ τούτου λίθοις.

Eις τον Oνήσιμον.
Ήπλωσεν Oνήσιμος εις θλάσιν σκέλη,
Παύλου σκελών δραμόντα γενναίους δρόμους.

Eις την Aπφίαν.
Ἡπλωμένην παίουσιν εἰς γῆν Ἀπφίαν,
Εἰς οὐρανοὺς ἔχουσαν ὄμμα καρδίας.

Εἰκάδι δευτερίῃ, Φιλήμονα ἔνθεν ἄειραν.

Καὶ γιὰ τοὺς τέσσερις Ἁγίους ἀναφέρει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὴν πρὸς Φιλήμονα ἐπιστολή του.

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

Νώντας Σκοπετέας: Θυμήσου τὰ ἔσχατά σου ! (Δυὸ Σταυροὶ περιμένουν...)

"...Δάκρυα καὶ πάθη στὰ πόδια τῆς Κυρᾶς . Πίστη στὴν οἰκονομία της.

Καὶ ἂν τὰ πάθη ἀρέσκονται στὸ νὰ ἐπιστρέφουν, θὰ ναὶ ἡ δική μας ἡ μετανοημένη  ἐπιστροφή,  ποὺ πάντα ἐλεῶ Θεοῦ θὰ νικᾷ! Το Νίκος καὶ τὸ ἔλεος θὰ ἀνοίξουν τὴν μεγάλη πόρτα τῆς ἀληθινῆς Ζωῆς. Καὶ ἐκεῖ πυλωρὸς βρίσκεται ἤδη, ἡ Ὁδηγοῦσα πρὸς τὸ Φῶς  Πορταϊτισσα! Ἕνα τελευταῖο χαῖρε πρὶν βγοῦμε ἀπὸ τὴν πύλη της. Ἀξίωσέ μας ξανά! Σπλαχνίσου μας Μητροπάρθενε! Μὴν ἀποστρέψεις οὔτε γιὰ ἐλάχιστα τὸ πρόσωπό σου, θὰ χαθοῦμε ἀλλιῶς!

Κατεβαίνουμε στὴν θάλασσα καὶ περιμένουμε τὸ λεωφορεῖο γιὰ Καρυές. Ἕνας νεότατος Ἰβηρίτης μοναχός, μάγειρος καὶ ψάλτης στὰ διακονήματα, συνομιλεῖ ἰδιαιτέρως μὲ ἕνα σχεδὸν ἀμούστακο παληκαράκι, ποὺ συμπορεύεται μὲ τὸν Πατέρα του στὸ Ὄρος.

ΣΠΑΡΤΗ ΤΗΣ ΠΙΣΙΔΙΑΣ - Μέρος 7ον


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΣΠΑΡΤΗ ΤΗΣ ΠΙΣΙΔΙΑΣ» ΕΔΩ  
 

Ο Παπαιωακειμ, ο πρωτος Χριστιανος της Σπαρτης, που μαθαινει την αποφαση για την απομακρυνση ολων των Ελληνων, απο τη Σπαρτη και την Τουρκοκρατουμενη Μικρα Ασια

Σάββατο 8/10 1922 τον καλεί ο Μουτασαρίφης και του λέει:
«Βεκήλ εφέντη, σας κάλεσα για να σας ανακοινώσω με όλη την ψυχική μου οδύνη, μια επείγουσα διαταγή της κυβερνήσεως: Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου έχετε διοροία να μείνετε εδώ, στις 31 του μηνός θα πρέπει να οδηγήσεις τα γυναικόπαιδα έξω από τα όρια του κράτους, μεσώ του σιδηροδρόμου Αϊδινίου – Σμύρνης έως το Αγιοσολούκ (παλιά Έφεσος, απο όπου πρέπει να φτάσετε στο Κουσάντασι (Νέα Έφεσος), για να σας παραλάβουν τα Ελληνικά πλοία».

Ο Παπά Ιωακείμ παγώνει, όμως αντιλαμβανόμενος τι σημαίνει κυρίως η μετάβαση μεσώ Αϊδινίου και Κουσάντας.
Από το σημείο αυτό αρχίζει ένα μεγάλο αγώνα, για να αλλάξει την διαδρομή εξόδου από την χώρα και να οδηγήσει τα γυναικόπαιδα στην Ελλάδα μέσω Αττάλειας και αντιδρά λέγοντας:

Ελευθέριος Ανδρώνης: Στρώνουν περιθώριο να δράσουν και σφυγμομετρούν αντιδράσεις.

 


O «φιλάνθρωπος» Τζεφ Μπέζος είπε να μην ψωνίζετε και να βάλετε τα λεφτά στην άκρη για αυτά που έρχονται. Η πολιτική προστασία της Γερμανίας είπε να φυλάξει ο κόσμος κονσέρβες. Αυτοεκπληρούμενοι προφήτες. Ηδονίζονται να παρουσιάζονται ως διορατικοί ηγέτες, ενώ γνωρίζουν όλο το παρασκήνιο της κόλασης που σκαρώνουν. 

Μην μασάτε. Φτιάχνουν κλίμα. Διαμορφώνουν ατμόσφαιρα φόβου, μοιρολατρίας και υποταγής. Στρώνουν περιθώριο να δράσουν και σφυγμομετρούν αντιδράσεις. Νομίζουν πως ο άνθρωπος είναι προορισμένος να γίνεται έρμαιο της κτιστής ενέργειας, ενώ η θεία φιλανθρωπία μας παρέχει την άκτιστη.

Δεν ντρέπεστε ρε @λήτες- Τώρα το εμβόλι# είναι ιατρική πράξη και χρειάζεται συνταγογράφηση έτσι? Για τον κορ#νοϊό «χύμα στο κύμα» και όποιον πάρει ο χάρος!!!


Μόνο ως πλάκα μπορεί να το πάρει κάποιος αυτό που έκανε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών μετά την ανακοίνωση του υπουργού Υγείας Θανάση Πλεύρη ότι το εμβόλιο# κατά της γρίπης δεν θα συνταγογραφείται και θα μπορεί ο καθένας να πάει στο φαρμακείο και να το κάνει όποτε θέλει.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών βλέποντας ότι οι γιατροί χάνουν τις κονόμες από τις συνταγογραφήσεις έβγαλε ανακοίνωση ότι το εμβόλι# αποτελεί ιατρική πράξη και πρέπει να χορηγείται με ιατρική συνταγή.

Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Ποιος πηγαίνει στον Εσπερινό, στον Όρθρο;

 

Πόσοι κάνουν Απόδειπνο; Ποιοι γνωρίζουν τις ακολουθίες μας; Ποιοι ακούουν κανόνες της Εκκλησίας; Ο πλούτος των ακολουθιών παραχωρείται, σπρώχνεται σε κάποια γωνία.

Πόσοι κάνουν Απόδειπνο;

Ο άνθρωπος από της βρεφικής ηλικίας σιγά σιγά παύει να μεγαλώνει με τον Θεό. Αλλιώς διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά σήμερα.

Δεν παιδαγωγούνται εν Θεώ. Δεν ωριμάζει ο άνθρωπος ως θεανθρώπινη προσωπικότητα. Ακόμα και αυτοί οι χριστιανοί συχνά φτιάχνουν έναν χριστιανισμό στα μέτρα τους. Ζει ο άνθρωπος τον κόσμο και παραδέχεται την Εκκλησία.

Φανούλα Αργυρού: Renegade «Emirates» 2022, Renegade «Ήλιος» 2005 και τα εύσημα Μπούς προς Καραμανλή/Πολεμική αεροπορία


γράφει η Φανούλα Αργυρού*

«Πόσες φορές Αμερικανός Πρόεδρος συγχαίρει την Πολεμική Αεροπορία άλλης χώρας, με αφορμή ένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα πολιτικής αεροπορίας;»

Ένα θρίλερ διαδραματίστηκε στις 11 Νοεμβρίου 2022 με αεροπλάνο  της «Emirates», που είχε αναχωρήσει για Νέα Υόρκη από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.  Όλα ξεκίνησαν με πληροφορίες από την αμερικανική  CIA  ότι στο αεροπλάνο υπήρχε ύποπτο άτομο αραβικής καταγωγής… Αυτόματα θύμισε την τραγωδία του «Ήλιος» το 2005.

«…Όπως φαίνεται, στα δεδομένα της πτήσης από το FlightRadar, πάνω από τη Σαρδηνία, η πτήση μπήκε σε holding pattern και έπειτα στράφηκε προς τα ανατολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ούτε η Γαλλία, ούτε η Ιταλία δέχτηκαν να προσγειωθεί το αεροσκάφος στο έδαφός τους.

Λάμπρος Σκόντζος: Σήμερον ἐν τῷ ναῷ προσάγεται ἡ Πανάμωμος Παρθένος


(Θεολογικὸ σχόλιο στὴν ἑορτὴ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ

Ἡ ἑορτὴ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου εἶναι μιὰ σημαντικὴ θεομητορικὴ ἑορτή, τὴν ὁποία ἑορτάζουν μὲ σεβασμὸ καὶ λαμπρότητα οἱ ὀρθόδοξοι πιστοὶ σὲ ὅλο τὸν κόσμο. Καθιερώθηκε γύρω στὸν 6ο αἰῶνα στὴν Ἱερουσαλὴμ μὲ βάση τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὁ ἅγιος Σωφρόνιος Ἱεροσολύμων (634-638) κάνει λόγο στὰ γραπτά του γιὰ τὴν ἑορτὴ αὐτή. Στὴν Κωνσταντινούπολη καθιερώθηκε γύρω στὰ τέλη τοῦ Ζ΄ ἢ τίς ἀρχὲς τοῦ Η΄ αἰῶνα. Κατ᾿ αὐτὴν ἑορτάζεται τὸ γεγονὸς τῆς εἰσόδου τῆς Παναγίας μας στὸ Ναὸ τοῦ Σολομῶντος, ὅταν ἦταν τριῶν ἐτῶν.

Κάποια παιδιά δεν θα φωνάξουν ποτέ «μαμά» … «μπαμπά»

 

 Για να ικανοποιηθούν τα «σεξουαλικά δικαιώματα» εκείνων που τα ανέλαβαν…

Από «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»

Αυτός που είχε μητέρα και πατέρα που του στάθηκαν από τη στιγμή που ήταν αγέννητος μέχρι που έκλεισαν τα μάτια τους, αυτός που τους στερήθηκε σα παιδί και έκλαψε βλέποντας να έχουν μόνο οι άλλοι, αυτός μόνο μπορεί να καταλάβει τί σημαίνει για ένα παιδί να μεγαλώνει και να μην έχει δική του μητέρα ή πατέρα…

ΔΕΝ είναι αλήθεια πως για να μεγαλώσει ένα παιδί χρειάζεται αόριστα αγάπη και φροντίδα. Αυτά τα χρειάζεται, με τη προϋπόθεση πως μεγαλώνει με τους έγγαμους δικούς του γονείς σε ένα σταθερό περιβάλλον. 

ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ: Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ» [21-11-1982]


ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                          « ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ

               ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»

                         [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-11-1982]                                                                                                                                                                                                          «Την «Την θεόπαιδα Παρθένον  καί Θεοτόκον ν να Κυρίου προσαγομένην εσεβς νευφημήσωμεν…»

     Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Και στις προσευχές τους μέσα, είχαν τάξει εις τον Θεόν να προσφέρουν το παιδί εις τον ναόν. Ό,τι δηλαδή είχε κάνει παλιότερα η Άννα, η γυναίκα του Ελκανά, η δεύτερη γυναίκα του Ελκανά, που δεν είχε παιδιά, κι εκεί παρακαλούσε τον  Θεό, στον ναό να της δώσει παιδί. Διότι η άλλη γυναίκα είχε πολλά παιδιά, και ησθάνετο πολύ δύσκολα, ησθάνετο όνειδος, όπως σας είπα, ντροπή· γι’ αυτόν τον λόγο, παρακαλούσε θερμά τον Θεό, και είπε: «Θεέ μου, δώσε μου ένα παιδί, και θα Σου το αφιερώσω». Και πράγματι, έκανε τον Σαμουήλ. Και τριών ετών τον έφερε εις τον ναόν και τον αφιέρωσε τότε επί αρχιερέως Ηλί. Και έμενε εις τον ναόν. Εκεί εκοιμάτο, εκεί έτρωγε, εκεί έμενε ο Σαμουήλ.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Δευτέρας (Τά εἰσόδια τῆς Θεοτόκου) 21 Νοεμβρίου 2022


Εὐαγγέλιον
 
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ Ι´ 38 - 42

38 Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ πορεύεσθαι αὐτοὺς καὶ αὐτὸς εἰσῆλθεν εἰς κώμην τινά. γυνὴ δέ τις ὀνόματι Μάρθα ὑπεδέξατο αὐτὸν εἰς τὸν οἴκον αὐτῆς. 39 καὶ τῇδε ἦν ἀδελφὴ καλουμένη Μαρία, ἣ καὶ παρακαθίσασα παρὰ τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ ἤκουε τὸν λόγον αὐτοῦ. 40 ἡ δὲ Μάρθα περιεσπᾶτο περὶ πολλὴν διακονίαν· ἐπιστᾶσα δὲ εἶπε· Κύριε, οὐ μέλει σοι ὅτι ἡ ἀδελφή μου μόνην με κατέλιπε διακονεῖν; εἰπὲ οὖν αὐτῇ ἵνα μοι συναντιλάβηται. 41 ἀποκριθεὶς δὲ εἶπεν αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά· 42 ἑνὸς δέ ἐστι χρεία· Μαρία δὲ τὴν ἀγαθὴν μερίδα ἐξελέξατο, ἥτις οὐκ ἀφαιρεθήσεται ἀπ’ αὐτῆς.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου

 
Ἔνδον τρέφει σε Γαβριὴλ ναοῦ, Κόρη,
Ἥξει δὲ μικρὸν καὶ τὸ Χαῖρέ σοι λέξων.
Βῆ ἱερὸν Μαρίη τέμενος παρὰ εἰκάδι πρώτῃ.

Ἡ εὐσεβὴς Ἄννα σύζυγος τοῦ Ἰωακείμ, πέρασε τὴν ζωή της χωρὶς νὰ μπορέσει νὰ τεκνοποιήσει, καθὼς ἦταν στείρα. Μαζὶ μὲ τὸν Ἰωακεὶμ προσευχόταν θερμὰ στὸν Θεὸ νὰ τὴν ἀξιώσει νὰ φέρει στὸν κόσμο ἕνα παιδί, μὲ τὴν ὑπόσχεση ὅτι θὰ ἀφιέρωνε τὸ τέκνο της σὲ Αὐτόν.

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά: ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΥΠΕΡΑΓΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

        ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ

       ΤΗΣ ΠΑΝΥΠΕΡΑΓΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ 

      Εάν το  δέντρο αναγνωρίζεται από τον καρπό και το καλό δέντρο παράγει επίσης καλό καρπό[βλ. Ματθ.7,16: «π τν καρπν ατν πιγνώσεσθε ατούς. μήτι συλλέγουσιν π κανθν σταφυλν π τριβόλων σκα;(: Από τη διαγωγή τους και τα έργα τους, που σαν καρπό παράγουν, θα τους μάθετε καλά. Μήπως μαζεύουν από τα αγκάθια σταφύλια ή από τους αγκαθωτούς θάμνους σύκα;)» και Λουκ.6,44: «καστον γρ δένδρον κ το δίου καρπο γινώσκεται. ο γρ ξ κανθν συλλέγουσι σκα, οδ κ βάτου τρυγσι σταφυλήν(:Κάθε δέντρο διακρίνεται και αναγνωρίζεται εάν είναι καλό ή κακό από τον καρπό που βγάζει· διότι από αγκάθια δεν μαζεύουν ως καρπό σύκα, ούτε από βάτο τρυγούν ποτέ σταφύλι)»], η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η γεννήτρια της αΐδιας καλλονής, πώς δεν θα υπερείχε ασυγκρίτως κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και υπερκόσμιο; Διότι η δύναμη που καλλιέργησε τα πάντα, η συναϊδία και απαράλλακτη εικόνα της αγαθότητας, ο προαιώνιος και υπερούσιος και υπεράγαθος Λόγος, από ανέκφραστη φιλανθρωπία και ευσπλαχνία, για χάρη μας θέλησε να περιβληθεί τη δική μας εικόνα, για να ανακαλέσει τη φύση που είχε συρθεί κάτω στους  μυχούς του άδη και να την ανακαινίσει, διότι είχε παλαιωθεί, και να την αναβιβάσει προς το υπερουράνιο ύψος της βασιλείας και θεότητός Του.