Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

Ιερομόναχος Ιουστίνος: Ερμηνεία του Χερουβικού ύμνου


Θα εξετάσουμε τον Χερουβικό ύμνο: «Οι τα Χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες και τη ζωοποιώ Τριάδι τον τρισάγιον ύμνον προσάδοντες, πάσαν την βιωτικήν αποθώμεθα μέριμναν ως τον βασιλέα των όλων υποδεξόμενοι ταις αγγελικαίς αοράτως δορυφορούμενον τάξεσιν. Αλληλούια».

Η ερμηνεία του: «Εμείς που παρακολουθούμε τη θεία Λειτουργία και με τρόπο μυστικό, ακατανόητο και απρόσιτο στους άπιστους και στους βέβηλους, εξεικονίζουμε τα Χερουβείμ, και που ψάλλουμε στη Ζωοποιό Τριάδα τον Τρισάγιο ύμνο, ας αποθέσουμε και απωθήσουμε μακριά μας κάθε βιωτική μέριμνα, κάθε γήινη σκέψη και φροντίδα· και τούτο, για να υποδεχθούμε τον Βασιλιά των όλων που δορυφορείται αόρατα από τις αγγελικές τάξεις, τα ουράνια στρατεύματα. Αλληλούια».

Ας επιχειρήσουμε ανάλυση του ύμνου κατά τις (έξι) περιόδους του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Πολύευκτος ὁ Μάρτυρας



Ὁ Πολύευκτος, οὗ πάθος τομὴ Λόγε,
Πολλῆς δι᾽ εὐχῆς, εἶχε σοῦ παθεῖν χάριν.
Ἀμφ' ἐνάτην Πολύευκτε τομὴ μέγα δῶκέ σου εὖχος.



Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Πολύευκτος ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.) καὶ Οὐαλεριανοῦ (251 – 259 μ.Χ.). Ὅταν κηρύχθηκε ὁ διωγμὸς κατὰ τῶν Χριστιανῶν καὶ αὐτοὶ διετάχθησαν νὰ ἐπιστρέψουν στὴν εἰδωλολατρία, ὑπῆρξε ὁ πρῶτος ποὺ μαρτύρησε γιὰ τὸν Χριστὸ στὴ Μελιτηνὴ τῆς Ἀρμενίας, ὅπου ἐκτελοῦσε τὰ στρατιωτικά του καθήκοντα.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ἐξαγοραζόμενοι τόν καιρό!


 
Πολλὰ τὰ ἀποφθέγματα, τὰ λόγια μεγάλων ἀνδρῶν καὶ προσωπικοτήτων γιὰ τὸν χρόνο. Εἶναι καὶ ἡ φωνὴ τῆς μάνας, ποὺ ἀπὸ τότε ποὺ ἡ δεύτερη μάνα, ἡ μνήμη τὴν συγκρατᾷ, αὐτὸν τὸν χρόνο κυνηγάει...σὰν νὰ τὴν ἀκούω: Ὁ χρόνος εἶναι χρῆμα καὶ ἐμεῖς εἴμαστε φτωχοί, δὲν εἴμαστε γιὰ ἔξοδα! Ὁ χρόνος ποὺ τὸν μετρᾶμε, τὸν διανύουμε, τὸν προσπερνᾶμε... τὸν προγραμματίζουμε, τὸν χρησιμοποιοῦμε καὶ τὸν δαπανᾶμε... τὸν χάνουμε, τὸν νοσταλγοῦμε καὶ τὸν σπαταλᾶμε... στὰ ὅριά του πάντα ζοῦμε, προσανατολιζόμαστε, κινούμαστε...ἐπὶ τοῦ παρελθόντος χρόνου, ἐπὶ τοῦ παρόντος καὶ ἐπὶ τοῦ μέλλοντος... ἀρχέγονος χρόνος καὶ ἔσχατος. 

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Όταν το Σκότος υποδύεται το Φως


Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, τέως Αναπληρωτής Καθηγητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μετά την τελετή του Αγιασμού των υδάτων (6/1/2023), προέβη σε μια δήλωση επηρεασμένη αφ’ ενός από την πολεμική φαντασίωση που κατατρύχει όλους τους πολιτικούς και αφ’ ετέρου από την εμμονική προσήλωση στο δόγμα του Θαυμαστού Ανάποδου Κόσμου μας:

«H σημερινή μέρα φέρνει το μήνυμα της νίκης του φωτός ενάντια στο σκότος. Φως που επιζητεί ο σύγχρονος άνθρωπος για να καταυγάσει με ελπίδα την καρδιά του, ειδικά στις δύσκολες στιγμές. Γιορτάζοντας τα Θεοφάνεια στον νησιωτικό προμαχώνα του ελληνισμού στο Αιγαίο, την ακριτική Λήμνο, εύχομαι σε όλους χρόνια πολλά και καλή φώτιση».

Η πολεμική φαντασίωση αντανακλάται στην φράση «νίκη του φωτός ενάντια στο σκότος». Ο πόλεμος, δηλαδή, αναγνωρίσθηκε ορθώς από την Π.τ.Δ. ότι διεξάγεται ανάμεσα στις δυνάμεις του φωτός και στις δυνάμεις του σκότους. Αυτή, όμως, είναι η μισή αλήθεια, η οποία νοθεύθηκε από την συμπερασματικά συναγόμενη, ψευδή δήλωση της κυρίας Κατερίνας ότι εκείνη ομιλεί ως εκπρόσωπος των δυνάμεων του φωτός.

Άγιος Μάρκος ο Ασκητής: Όταν διδάσκεις και εξηγείς, μη κρύψεις τα πρέποντα από τους παρόντες.

 

«Ὁ παιδεύων κακοὺς λήψεται ἑαυτῷ ἀτιμίαν· ἐλέγχων δὲ τὸν ἀσεβῆ μωμήσεται ἑαυτόν. Μὴ ἔλεγχε κακούς, ἵνα μὴ μισήσωσί σε· ἔλεγχε σοφόν, καὶ ἀγαπήσει σε.
δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται· γνώριζε δικαίῳ, καὶ προσθήσει τοῦ δέχεσθαι. Αρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου, καὶ βουλὴ ἁγίων σύνεσις, τὸ δὲ γνῶναι νόμον διανοίας ἐστὶν ἀγαθῆς». (Παροιμίες 9, 7)

Μετάφραση:
Όποιος διορθώνει χλευαστή, τις προσβολές του θα δεχτεί
κι όποιος ελέγχει ασεβή δέχεται κατηγόριες.
Μην τον διορθώνεις το χλευαστή, γιατί θα σε μισήσει·
σοφό να ελέγχεις και θα σε αγαπήσει.
Στο σοφό δώσε αφορμή και πιότερο σοφός θα γίνει.
Τον δίκαιο δίδαξε και πιότερα θα μάθει.
Η βάση της σοφίας είναι ο σεβασμός στον Κύριο,
βάση της νόησης είν’ η γνώση του ΄Αγιου Θεού.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Το Market Pass ως προθάλαμος του ψηφιακού εγκλεισμού των πολιτών


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, παραμένοντας πιστή στο δυστοπικό της όραμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας, προχωρά ακάθεκτη στην ψηφιοποίηση κάθε οικονομικής συναλλαγής των πολιτών με το κράτος.

Από την πρώτη στιγμή διατυπώσαμε την έντονη διαφωνία μας στην υλοποίηση του κυβερνητικού σχεδιασμού σχετικά με την μετάβαση της οικονομικής δραστηριότητας των πολιτών στο νέο περιβάλλον ψηφιακής οικονομίας που θα οδηγήσει βαθμιαία στην μονομερή επιβολή ενός δεσμευτικού μοντέλου ψηφιακής διακυβέρνησης.

«Αργούν» όλα… Αυτόνομα ρομπότ μεταφορών (delivery droids) στους δρόμους των Τρικάλων

 

Αυτή η καινοτομία, για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στα Τρίκαλα, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή.

Ξεκίνησαν στα Τρίκαλα οι πιλοτικές δομικές των αυτόνομων ρομπότ μεταφορών (delivery droids) YAPE, μέσα από τη συνεργασία της e-Trikala, του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) και του Πανεπιστημίου της Γένοβας (UNIGE), στo πλαίσιo του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW.

Αρχικά στον Μύλο των Ξωτικών, τα ρομπότ μετέφεραν τα γράμματα των μικρών παιδιών από το ταχυδρομείο των Ξωτικών προς τον Αη Βασίλη. Στη συνέχεια, τα ρομπότ θα κινηθούν στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο της πόλης, μεταφέροντας εφημερίδες, αλληλογραφία και μικρά πακέτα από τους προμηθευτές στα τοπικά καταστήματα.

Σοφία Μπεκρῆ: Νὰ προσηλωθοῦμε στὸν στόχο μας

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Τὸν ἔνσαρκον λύχνον καὶ πρόδρομον τοῦ Σωτῆρος», «τὸν φίλον τοῦ Νυμφίου» τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας τὴν 7η Ἰανουαρίου. Πράγματι, τὴν ἑπομένη κάθε μεγάλης ἑορτῆς τιμοῦμε τὸ ἤ τὰ πρόσωπα ποὺ ἔπαιξαν καὶ αὐτὰ κάποιο ῥόλο στὸ σωτηριῶδες γεγονός, διότι στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ὅλα τὰ «γεγονότα» ἀποσκοποῦν στὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.  Ἔτσι, τὴν ἑπομένη τῆς Γεννήσεως τοῦ Σωτῆρος τιμᾶμε τὴν Παναγία, ὡς «ὄχημα τῆς σωτηρίας», ὅπως καὶ τὴν ἑπομένη τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου τιμᾶμε τὴν «Σύναξη τοῦ Ἰωακεὶμ καὶ τῆς Ἄννης», ποὺ ἐμμέσως συνέβαλαν στὴν σωτηρία μας, κ.ο.κ.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (Μετὰ τὰ Φῶτα) 8 Ἰανουαρίου 2023


 Ἑωθινόν
 
Ἦχος πλ. α´ - Ἑωθινόν Η´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 11 - 18

11 Μαρία δὲ εἱστήκει πρὸς τῷ μνημείῳ κλαίουσα ἔξω. 12 ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ δύο ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. 13 καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 14 καὶ ταῦτα εἰποῦσα ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν Ἰησοῦν ἑστῶτα, καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι Ἰησοῦς ἐστι. 15 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; ἐκείνη δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. 16 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μαρία. στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ραββουνί, ὃ λέγεται, διδάσκαλε. 17 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· ἀναβαίνω πρὸς τὸν πατέρα μου καὶ πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. 18 ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἀπαγγέλλουσα τοῖς μαθηταῖς ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ἡ Ὁσία Δομνίκη


Λιποῦσα τὴν γῆν οὐρανόφρων Δομνίκα,
Εἰς οὐρανοὺς ἀνῆλθεν, ὥσπερ ἠγάπα.
Δομνίκαν ὀγδοάτῃ πότμου λάβε νὺξ ἐρεβεννή.


Ἡ Ὁσία Δομνίκη ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395 μ.Χ.), Λέοντος A’ (457 – 474 μ.Χ.) καὶ Ζήνωνος (474 – 475 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρθαγένη (Νέα Καρχηδόνα) τῆς Ἱσπανίας. Κατὰ τὴν θεία οἰκονομία πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 384 μ.Χ., μαζὶ μὲ ἄλλες τέσσερις παρθένες, τὴ Δωροθέα, τὴν Εὐανθία, τὴ Νόννα καὶ τὴν Τιμοθέα καὶ ὕστερα ἀπὸ θεία ἀποκάλυψη βαπτίσθηκαν ὑπὸ τοῦ Πατριάρχου Νεκταρίου.

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Ματθ. 4, 12 - 17] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ[:Ματθ. 4, 12 - 17]

  ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «κούσας δ ησος τι ωάννης παρεδόθη, νεχώρησεν ες τν Γαλιλαίαν(:Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης συνελήφθη κατά διαταγή του βασιλιά Ηρώδη Αντύπα και οδηγήθηκε στη φυλακή, αναχώρησε από την Ιουδαία και πήγε στη Γαλιλαία)»[Ματθ.4,12].

    Για ποιον λόγο ο Ιησούς αναχωρεί από την Ιουδαία μόλις άκουσε για τη σύλληψη του Ιωάννη του Βαπτιστή; Επειδή πάλι θέλει να μας διδάξει να μη σπεύδουμε να αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο τους πειρασμούς, αλλά να υποχωρούμε και να απομακρυνόμαστε από αυτούς· διότι αξιοκατάκριτο δεν είναι το να μη ρίχνεις τον εαυτό σου στον κίνδυνο, αλλά το να μην αντισταθείς με γενναιότητα, όταν πέσεις σε αυτόν.  Αυτό λοιπόν θέλοντας να διδάξει και προσπαθώντας να περιορίσει τον φθόνο των Ιουδαίων, αναχωρεί για την Καπερναούμ. Έτσι, αφενός και την προφητεία εκπληρώνει και αφετέρου σπεύδει για να αλιεύσει τους μελλοντικούς διδασκάλους της οικουμένης, επειδή βέβαια διέμεναν εκεί, ασχολούμενοι βιοποριστικά με το ψάρεμα.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος - Ὁ μείζων ἐν γεννητοῖς γυναικῶν


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος ἀνήκει στὴ χωρία τῶν μεγάλων προφητῶν καὶ ὁμολογητῶν τῆς πίστεώς μας. Ὁ Ἴδιος ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς τὸν χαρακτήρισε ὡς τὸ μέγιστο ἄνθρωπο ποὺ φάνηκε στὸν κόσμο: «ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάννου τοῦ βαπτιστοῦ» (Ματθ. 11,11). Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία τὸν ἔθεσε σὲ τιμὴ μετὰ τὴ Θεοτόκο, μάλιστα στὴν εἰκονογραφία παριστάνεται μαζὶ μὲ τὴν Παναγία μας νὰ ἱκετεύει γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ κόσμου. Εἶναι ἡ γνωστὴ εἰκονογράφηση τῆς «δεήσεως».  Ὁ μεγάλος αὐτὸς ἄνδρας πάνω ἀπ᾿ ὅλα εἶναι ὁ πρόδρομος τῆς ἐμφανίσεως τοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο, αὐτὸς ποὺ ἄνοιξε τὸ δρόμο νὰ περάσει ὁ Λυτρωτής μας. Εἶναι ὁ μεγάλος ἀγγελιοφόρος τῆς πιὸ χαρμόσυνης καὶ ἐλπιδοφόρας ἀγγελίας ὅλων τῶν ἐποχῶν: τῆς ἐν Χριστῷ ἀπολυτρώσεως τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Εἶναι ὁ κομιστὴς καὶ ὁ διαπρύσιος κήρυκας τῆς μετάνοιας καὶ ὁ ἄτεγκτος ἐλεγκτὴς τῆς ἀνομίας καὶ τῆς ἁμαρτίας.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τα Άγια Θεοφάνεια: Από τα νερά του Ιορδάνη, ο Χριστός ξεκινά το έργο της σωτηρίας και η ανθρωπότητα αλλάζει σελίδα

 

Τα Άγια Θεοφάνεια. Μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης. Οι πιστοί στέκονται με δέος μπροστά στο μεγάλο γεγονός της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη ποταμό και στην μεγαλοπρεπή φανέρωση της Τριαδικής Θεότητας στον κόσμο, έτσι όπως μαρτυρείται από τους Ευαγγελιστές.

Καίτοι ο Χριστός ήταν απόλυτα αναμάρτητος, δέχθηκε να λάβει το συμβολικό βάπτισμα του Ιωάννη του Προδρόμου για να δείξει πως ως άνθρωπος σεβόταν τις θρησκευτικές παραδόσεις. Από τα νερά του Ιορδάνη ο Χριστός ξεκινά και δημόσια την μεσσιακή αποστολή Του με το τριετές έργο Του για την σωτηρία του ανθρώπου, που έως τότε βρισκόταν χαμένος σε ένα υπαρξιακό σκοτάδι. Αυτό το οντολογικό έρεβος που απλωνόταν στην οικουμένη, ήρθε να διαλύσει η παρουσία του Χριστού μια για πάντα: «Εγώ φως εις τον κόσμον ελήλυθα, ίνα πας ο πιστεύων εις εμέ εν τη σκοτία μη μείνη» (Ιωάν.12,46).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Εφ.4,7-13] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [Υπομνηματισμός των εδαφίων Εφ.4,4-16]

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Εφ.4,7-13]

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

           [Υπομνηματισμός των εδαφίων Εφ.4,4-16]

    «ν σμα κα ν Πνεμα, καθς κα κλήθητε ν μι λπίδι τς κλήσεως μν· ες Κύριος, μία πίστις, ν βάπτισμα· ες Θες κα πατρ πάντων, π πάντων, κα δι πάντων, κα ν πσιν μν. Εν δ κστ μν δθη χρις κατ τ μτρον τς δωρες το Χριστο(:Αποτελείτε ένα σώμα, την Εκκλησία, και ένα Πνεύμα ζωοποιεί το σώμα αυτό, αφού και όλοι σας κληθήκατε με μία κοινή ελπίδα της κλήσεώς σας· διότι ο Θεός για μία και την ίδια βασιλεία και για τα ίδια αγαθά σάς κάλεσε όλους. Ένας και μόνος Κύριος υπάρχει, μία πίστη έχουν όλοι οι Χριστιανοί, ένα βάπτισμα έλαβαν όλοι.  Ένας και μόνος Θεός και Πατέρας όλων υπάρχει. Αυτός κυριαρχεί πάνω από όλους ως Δεσπότης. Η δική Του δύναμη διαχύνεται και ενεργεί διαμέσου όλων των μελών της Εκκλησίας, σε ολόκληρο το σώμα της. Αυτός κατοικεί μέσα σε όλους μας. Πρέπει λοιπόν να είμαστε όλοι ένα. Βέβαια όλοι οι πιστοί δεν έχουμε λάβει τα ίδια χαρίσματα, αλλά διάφορα και ποικίλα. Αυτή όμως η διανομή για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται να γίνεται αιτία χωρισμού μεταξύ των πιστών· διότι η διανομή αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά γίνεται από τον ίδιο τον Χριστό. Αυτός δηλαδή στον καθένα ξεχωριστά από εμάς, έδωσε τη θεία χάρη, σύμφωνα με το μέτρο που με σοφία και δικαιοσύνη χρησιμοποιεί στη διανομή της δωρεάς Του)»[Εφ.4,4-7].

Η πνευματική αναγέννηση είναι το μόνο κλειδί για τη βιολογική επιβίωση

 

Το άρθρο είναι από την ιστοσελίδα της ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ. Η Σερβική Δράση (Србска Акција) είναι ένα μαχητικό εθνικιστικό κίνημα Ορθόδοξων Σέρβων, που στόχο έχει να αφυπνίσει τον σερβικό λαό από τον λήθαργο της Νέας Εποχής και να τον κάνει να επιστρέψει στα ιδανικά και τις αξίες που είχαν οι πρόγονοί του παρουσιάζοντας μια εθνικο-κοινωνική εναλλακτική στην υπάρχουσα σκληρή καπιταλιστική και νεοφιλελεύθερη εκμετάλλευση του λαού.

Φέτος πραγματοποιήθηκε απογραφή πληθυσμού στη Σερβία και σύμφωνα με τα πρώτα προκαταρκτικά αποτελέσματα, ο αριθμός των κατοίκων σε σύγκριση με την προηγούμενη απογραφή είναι μικρότερος κατά σχεδόν μισό εκατομμύριο, γεγονός που μαρτυρεί ξεκάθαρα το βαθμό πνευματικής, πολιτικής και οικονομικής σύγχυσης. Πάνω από όλα πνευματικής. Η δημογραφική κατάσταση για τον σερβικό λαό είναι πιθανώς ακόμη χειρότερη, δεδομένου ότι ορισμένες εθνοτικές ομάδες που ζουν στη Σερβία έχουν παραδοσιακά υψηλό ποσοστό γεννήσεων ή τουλάχιστον υψηλότερο από το μέσο όρο. Δυστυχώς, η κατάσταση των Σέρβων σε άλλες σερβικές χώρες και η διασπορά δεν είναι καλύτερη. 

Δήλωση του Μητροπολίτη Σερρών για το ΣΚΟΤΑΔΙ που θα συζητηθεί – ΒΙΝΤΕΟ

 

Τι εννοούσε;;;

Ο Μητροπολίτης Σερρών, υπέρμαχος των εμβολίων, έκανε μία περίεργη δήλωση ανήμερα των Θεοφανείων.

Αφού μίλησε περί Φωτός, τόνισε πως «δεν είναι σωστό κανείς να καταριέται το Σκοτάδι που επικρατεί στην ζωή των ανθρώπων»!!!

Τι εννοούσε ακριβώς ο Μητροπολίτης;;; Το Σκοτάδι δεν είναι κάτι το κακό, το οποίο πρέπει να πολεμάμε;;; Ήθελε να πει κάτι άλλο;;;

Περαιτέρω λόγια περισσεύουν!!!

Δείτε τις δηλώσεις του:

Ποιος εμπνεύστηκε, ποιος προώθησε και ποιος χρηματοδοτεί το “Drag Queen Story Hour”

 

Το “Drag Queen Story Hour”— όπου «καλλιτέχνες drag» διαβάζουν βιβλία σε παιδιά σε βιβλιοθήκες, σχολεία και βιβλιοπωλεία— ήρθε από την Αμερική, όπου σύντομα έγινε πολιτιστικό σημείο ανάφλεξης. 

 
Η Δεξιά κατήγγελλε αυτές τις παραστάσεις ως σεξουαλικές παραβάσεις κατά των παιδιών, ενώ η Αριστερά τις υπερασπίστηκε ως έκφραση LGBTQ υπερηφάνειας. Δεν άργησαν να έρθουν και οι συγκρούσεις: μαχητικές δεξιές ομάδες όπως οι Proud Boys και οι Three Percenters έχουν οργανώσει διαμαρτυρίες ενάντια σε τέτοιες εκδηλώσεις, ενώ οι antifa έσπευσαν να παρουσιαστούν ως δύναμη προστασίας των drag queens (κάποιες φορές οπλισμένοι, όπως στην κάτω φώτο).

ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΣ» [7-1-2001] (Β΄ ἔκδοσις)


ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 7-1-2001]

(Β΄ ἔκδοσις)

Μᾶς ἐκπλήσσει, ἀγαπητοί μου, πῶς ὁ Κύριος ὁμιλεῖ γιὰ τὸν Πρόδρομόν Του, τὸν Ἰωάννη τὸν Βαπτιστή. Ὅταν κάποτε ἔφτασαν ἀπὸ τὸν φυλακισμένο Ἰωάννη, ποὺ τὸν εἶχε φυλακίσει ὁ Ἡρώδης -ἐγγονὸς ἐκείνου τοῦ Μεγάλου Ἡρώδου ὁ ὁποῖος ἐπεχείρησε νὰ φονεύσει τὸν Κύριον· καὶ λέγεται «μεγάλος»- ἐγκληματίας ἦταν, κακοῦργος ἦταν, ὅλοι οἱ Ἠρῶδαι κακοῦργοι ἦσαν, ὅλη ἡ γενεά τους καὶ ἡ οἰκογένειά τους, ἀλλὰ ἐπειδὴ εἶχε ἀνοικοδομήσει τὸν ναὸν τοῦ Σολομῶντος ἐκ τῶν ἐρειπίων, περίπου ἐκ τῶν ἐρειπίων, γι᾿ αὐτὸ ἀκριβῶς τὸν ὀνομάζει ἡ Ἱστορία «μεγάλον» - ὡστόσο ἔφτασαν κάποιοι ἄνθρωποι, ἀπεσταλμένοι τοῦ Ἰωάννου, ποὺ ἦταν ἤδη στὴ φυλακή, νὰ ρωτήσουν τὸν Κύριον: «Σὺ εἶ ὁ ἐρχόμενος ἢ ἕτερον προσδοκῶμεν;». «Σὺ εἶσαι ὁ Μεσσίας ποὺ περιμένομε, ὁ ἐρχόμενος, ἢ ἄλλον περιμένομε;». Καὶ ὄχι βέβαια ὅτι ὁ Ἰωάννης ἀμφέβαλλε, διότι θὰ ἦταν πολὺ περίεργο -καὶ τραγικό!- ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος εἶδε τὰ τῆς Βαπτίσεως καὶ ἔδειξε τὸν Μεσσίαν, πρῶτα πρῶτα ἔδειξε ὡς δάκτυλος Πατρὸς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ἀλλὰ καὶ ὁ Ἰωάννης ἔδειξε τὸν Μεσσίαν καὶ εἶπε: «Αὐτὸς εἶναι», τώρα νὰ στέλνει ἀνθρώπους νὰ ρωτήσουν τὸν ἴδιον τὸν Ἰησοῦν «ἐὰν Αὐτὸς εἶναι ἢ ἄλλον περιμένομε».

Ιερά Μητρόπολις Μόρφου: Ἀνακοίνωση γιὰ μὴ παράσταση Μητροπολίτου Μόρφου στὴν ἐνθρόνιση τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Γεωργίο

 

Πληροφοροῦμε τὸ εὐσεβὲς χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας Κύπρου, ὅτι ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος θὰ ἤθελε νὰ παραστεῖ στὴν τελετὴ τῆς ἐνθρόνισης τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Γεωργίου τὴν Κυριακή, 08.01.2023, ὅμως προτιμᾶ νὰ παραμείνει στὸ ταπεινὸ κελλί του, προσευχόμενος, τόσο γιὰ τὸν Μακαριώτατο Κύπρου, ὅσο καὶ γιὰ τὸν δοκιμαζόμενο Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου καὶ πάσης Οὐκρανίας κ. Ὀνούφριο.

Σημειώνουμε γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν, ὅτι ὁ Καθηγούμενος τῆς Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου, Μητροπολίτης Βίσγκοροντ καὶ Τσερνόμπιλ κ. Παῦλος, καθὼς καὶ ἡ συνοδεία του, αὐτὲς τὶς μέρες δοκιμάζονται ἰδιαίτερα, ἀπειλοῦνται καὶ διώκονται ἀπὸ τὰ στρατεύματα τοῦ Χαζάρου προέδρου τῆς Οὐκρανίας κ. Ζελένσκι. Ἤδη μάλιστα ἔχει σφαγιασθεῖ ἕνας Ὀρθόδοξος ἱερέας τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κιέβου. 

Μυργιώτης Παναγιώτης: Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γάρ ἡ βασιλεία τῶν Οὐρανῶν - Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος καὶ Βαπτιστής


 
Ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, ὁ ἐπονομαζόμενος καὶ Βαπτιστής, εἶναι μεγάλη φυσιογνωμία. Ὁ ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός τοῦ ἀπένειμε τὸν τίτλο αὐτὸ λέγοντας κανεὶς ἄνθρωπος δὲ στάθηκε μεγαλύτερος αὐτοῦ. Ὁ Ἰωάννης εἶναι σύγχρονος τοῦ Χριστοῦ, συγγενὴς καὶ ἡλικιακὰ λίγο μεγαλύτερος ἀπὸ τὸν Θεάνθρωπο Κύριο. Ζεῖ στὸ μεταίχμιο δυὸ ἐποχῶν. Τῆς πρὸ Χριστοῦ ἐποχῆς καί τῆς μετὰ Χριστόν. Ἀποτελεῖ, κατὰ κάποιο τρόπο, τὴ γέφυρα ποὺ ἑνώνει τίς δυὸ ἱστορικὲς περιόδους. Εἶναι προφήτης ποὺ προαναγγέλλει τὴν ἔλευση τοῦ Κυρίου καὶ ὁ Πρόδρομος καὶ Βαπτιστής Του. Μεγίστη τιμὴ καὶ εὐλογία γιὰ τὸν Ἰωάννη νὰ γίνει ὁ Βαπτιστὴς τοῦ Κυρίου τῶν πάντων.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τοῦ Σαββάτου (Τοῦ τιμίου ἐνδόξου προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου) 7 Ἰανουαρίου 2023


Εὐαγγέλιον
 
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Α´ 29 - 34

29 Τῇ ἐπαύριον βλέπει ὁ Ἰωάννης τὸν Ἰησοῦν ἐρχόμενον πρὸς αὐτόν, καὶ λέγει· Ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου. 30 οὗτός ἐστι περὶ οὗ ἐγὼ εἶπον· Ὀπίσω μου ἔρχεται ἀνὴρ ὃς ἔμπροσθέν μου γέγονεν, ὅτι πρῶτός μου ἦν. 31 κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν, ἀλλ’ ἵνα φανερωθῇ τῷ Ἰσραὴλ, διὰ τοῦτο ἦλθον ἐγὼ ἐν τῷ ὕδατι βαπτίζων. 32 Καὶ ἐμαρτύρησεν Ἰωάννης λέγων ὅτι τεθέαμαι τὸ Πνεῦμα καταβαῖνον ὡς περιστερὰν ἐξ οὐρανοῦ, καὶ ἔμεινεν ἐπ’ αὐτόν· 33 κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν, ἀλλ’ ὁ πέμψας με βαπτίζειν ἐν ὕδατι, ἐκεῖνός μοι εἶπεν· Ἐφ’ ὃν ἂν ἴδῃς τὸ Πνεῦμα καταβαῖνον καὶ μένον ἐπ’ αὐτόν, οὗτός ἐστιν ὁ βαπτίζων ἐν Πνεύματι ἁγίῳ. 34 κἀγὼ ἑώρακα, καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Σύναξις Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη


 Ἐμὴ σε γλῶσσα Κήρυξ πῶς ἂν αἰνέσῃ,
Ὃν γλῶσσα Χριστοῦ γηγενῶν μείζω λέγει;
Μνήμη ἐβδομάτη Προδρόμου λάχεν αἰδοίοιο.


Ἀπὸ πολὺ παλιὰ ἔχει καθοριστεῖ νὰ ἑορτάζουμε κατὰ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν Ἁγίων Θεοφανείων, τὴ Σύναξη τοῦ Προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσει τὸν Ἰησοῦ Χριστό. 

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὑπῆρξε ὁ Ὄρθρος ποὺ ἀνήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου. Ὁ Ὄρθρος ποὺ προηγήθηκε τῆς ἀνατολῆς τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι τὸν ὀνομάζει ἕνας ὕμνος τῶν Θεοφανείων. «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου». Ὁμιλεῖ τὸ στόμα τοῦ Ἀσκητοῦ. 

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2023

ΜΝΗΜΗ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ [: Ιω. 1,29-34] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΜΝΗΜΗ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ [: Ιω. 1,29-34]

     ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

                ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Τ παριον βλπει τν Ιησον ρχμενον πρς ατν, κα λγει, Ιδε μνς το Θεο αρων τν μαρταν το κσμου(:Την άλλη μέρα ο Ιωάννης στεκόταν πάλι στο συνηθισμένο μέρος που κήρυττε, και μαζί του ήταν και δύο από τους μαθητές του.Κι αφού παρατήρησε με ευλάβεια τον Ιησού, που τη στιγμή εκείνη περπατούσε, είπε: Αυτός είναι το Αρνίο που παρέδωσε ο Θεός Πατέρας του να θυσιασθεί για χάρη μας)»[Ιω.1,28-29].

    Είναι μέγα αγαθό η παρρησία και η διακήρυξη της αλήθειας με ειλικρίνεια και με θάρρος, καθώς και το να τίθεται υπεράνω όλων η ομολογία πίστεως στον Χριστό,και όλα τα άλλα να έρχονται δεύτερα· τόσο μέγα και αξιοθαύμαστο, ώστε ο Υιός του Θεού ο Μονογενής, να ανακηρύσσει ως δικό Του εκείνον που έχει τέτοιο ηρωικό φρόνημα, ενώπιον του Πατρός Του[πρβλ. Ματθ.10,32: «Πς ον στις μολογήσει ν μο μπροσθεν τν νθρώπων, μολογήσω κγ ν ατ μπροσθεν το πατρός μου το ν ορανος(:Καθένας, λοιπόν, που με πίστη και θάρρος και χωρίς να φοβάται τους διωγμούς, θα με ομολογήσει σωτήρα του και Θεό του μπροστά στους ανθρώπους, θα τον ομολογήσω και εγώ μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου ως δικό μου)»], αν και βέβαια δεν είναι ίση η ανταπόδοση· διότι εσύ μεν δίνεις ομολογία επί της γης, ενώ Αυτός  ομολογεί στους ουρανούς και εσύ μεν ομολογείς ενώπιον ανθρώπων, Αυτός όμως ενώπιον του Πατρός και όλων των αγγέλων.

Δεν είναι αστείο… Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), βαθμολογούν τα σχολεία κατα πόσο προωθούν την ατζέντα ΛΟΑΤΚΙ!

 

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), που υποτίθεται ο ρόλος τους είναι να ασχολούνται με τις ιώσεις (λέμε τώρα), δίνουν οδηγίες στους διευθυντές των σχολείων να υιοθετήσουν μια αυτοαξιολόγηση που θα μετρήσει πόσο «περιεκτική» είναι η περιοχή τους για την κοινότητα LGBT.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Διευθυντές σχολείων: Το εργαλείο αυτοαξιολόγησης της συμμετοχικότητας LGBTQ μπορεί να σας βοηθήσει να μετρήσετε γρήγορα τη συμμετοχικότητα στο σχολείο σας. Δείτε τη βαθμολογία σας σήμερα και μάθετε τρόπους για να αυξήσετε τη συμμετοχικότητα…», ανέφερε το Τμήμα Εφηβικής και Σχολικής Υγείας (DASH) του CDC σε ένα tweet την περασμένη Τρίτη 27 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, το tweet συνδέθηκε με ένα εγχειρίδιο με τίτλο «Η συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ στα σχολεία: Ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης».

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ ἁγιάζων καί οἱ ἁγιαζόμενοι ἐξ ἑνός πάντες

(Ἀναφορὰ στὴ θεολογικὴ σημασία τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ τῶν Θεοφανίων)
 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ μεγάλη δεσποτικὴ ἑορτὴ τῶν Φώτων ἀποτελεῖ ἀρχαιότατο σημαντικὸ ἑορτολογικὸ γεγονὸς γιὰ τὴν Ἐκκλησία, διότι τὸ μέγα καὶ ὑπέρλογο γεγονὸς τῶν Θεοφανείων ἀποτελεῖ ἕναν ἀπὸ τοὺς βασικοὺς σταθμοὺς τοῦ ἐπὶ γῆς ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου τοῦ Κυρίου.
 
Ὁ Ἐνανθρωπήσας Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὕστερα ἀπὸ μιὰ τριακονταετῆ περίοδο προετοιμασίας, ἐμφανίζεται δημόσια καὶ χρίεται, ὑπὸ τοῦ Θεοῦ Πατρὸς καὶ διὰ της ἐπενέργειας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, σωτῆρας του κόσμου. Στὴν ἔρημο τοῦ Ἰορδάνη συντελεῖται τὸ ἄρρητο θαῦμα τῆς ἐμφανίσεως τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ στὸν κόσμο, ὡς ἐπιβεβαίωση τῆς κοινῆς βουλῆς τῶν τριῶν Θείων Προσώπων, γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καὶ ὁλοκλήρου της δημιουργίας.