Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Ἀπόστολος Σαραντίδης: Διευκρινήσεις - Μετά μίαν καί δευτέραν δεκαετίαν ἁπλά πρός μή σκεπτομένους καί ἀκηδείς.


 
Ὁ π. Ἀ. Γκοτσόπουλος 8 μῆνες φυλακή, ὁ π. Ἀ. Στυλιανάκης ὑπόδικος, ὁ π. Σ. Καρπαθίου διώκεται, ὁ Στέφανος Δαμιανίδης ἀθῶος ἀλλὰ ὁ εἰσαγγελέας ἄσκησε ἀναίρεση καὶ θὰ ξαναδικαστεῖ, νέοι καὶ ὄχι μόνο, πεθαίνουν ξαφνικὰ κατὰ χιλιάδες καθημερινὰ σὲ ὅλον τὸν κόσμο. Κατὰ τ᾿ ἄλλα, «Δὲν ξέρω ἂν τὸ προσέξατε ἀλλὰ εἴμαστε μιὰ ὡραία ἀτμόσφαιρα... εἴμαστε!». Δηλαδὴ ὀρθόδοξοι. Τῆς ποιᾶς ὀρθοδοξίας; - Τοῦ μυαλοῦ. Ἡμῶν,  ὑμῶν καὶ αὐτῶν. Ποίων;

Ἄν ἀκούσει κάποιος κάποιες δημόσιες συζητήσεις κάπου, θὰ καταλάβει τί ζημία ἔχουν κάνει καὶ κάνουν αὐτοὶ καὶ οἱ ὅμοιοί τους γιὰ τοὺς λεγόμενους ἀποτειχισμένους καὶ ἔχουν καὶ κάποιο δίκιο μὲ τὴ σύγχυση ποὺ ἐπικρατεῖ. Ἁπλὰ ἀρνοῦνται τὴν ἔννοια τῆς πραγματικῆς ἀποτείχισης. Λόγῳ ἐγωισμοῦ, ὄχι ἄγνοιας. Διότι τοὺς ἔχουν ἐξηγηθεῖ τὰ πάντα ἀναλυτικά.

Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο Α΄: Κωνσταντῖνος Σωτηρίου (Μέρος 2ον)

 
Τὸ Πρῶτο μέρος ΕΔΩ
 
Στό δω­μά­τιό του ἦ­ταν τό εἰ­κο­νο­στά­σι, ἡ εἰ­κό­να τοῦ ἁ­γί­ου Νι­κο­λά­ου καί ἕ­να κρε­μα­στό καν­τή­λι. Εἶ­χε ἕνα σι­δε­ρέ­νιο κρεβ­βά­τι μέ λε­πτό στρῶ­μα καί μα­ξι­λά­ρι πο­λύ συμ­πα­γές, σκλη­ρό σάν ξύ­λο. Τόν χει­μῶ­να σκε­πα­ζό­ταν μέ μαύ­ρη φλο­κά­τη (τζέρ­γα). Στά­θη­κε ἀδύ­να­τον νά τοῦ τά ἀλ­λά­ξουν. «Για­τί εἶ­ναι τό­σο σκλη­ρό τό μα­ξι­λά­ρι;», ρω­τοῦ­σαν τά παι­διά. «Ἔ!, ἔτσι πρέ­πει», ἀ­παντοῦ­σε. Ἕ­να με­γά­λο ρο­λό­ϊ στό τζά­κι τοῦ ἔ­δει­χνε τήν «πα­λαι­ά» βυ­ζαντι­νή ὥ­ρα. Μέ βά­ση αὐ­τήν ἔ­κα­νε τήν προ­σευ­χή του, ὅ­πως εἶ­χε συ­νη­θί­σει ἀ­πό τό Ἅ­γιον Ὄ­ρος. Δέν τήν ἄλ­λα­ζε. «Τό δι­κό σας ρο­λό­ϊ πά­ει μέ τό φράγ­κι­κο», ἔ­λε­γε.

Ὅ­ταν τόν ρω­τοῦ­σαν γι­ά με­τά­νοι­ες ἔ­λε­γε: «Τί, νά μήν κά­νου­με σα­ράντα με­τά­νοι­ες τοὐ­λά­χι­στον;». Ἦ­ταν ὁ ἀ­ριθ­μός πού θε­ω­ροῦ­σε σάν ἐ­λα­χι­στό­τα­το καί ἀ­πα­ραί­τη­το γι­ά ὅ­λους. Ὁ ἴ­διος ἔ­κα­νε ὅ­λες τίς με­τά­νοι­ές του στρω­τές· ση­κω­νό­ταν ἐ­πά­νω καί στε­κό­ταν λί­γο προ­σευ­χό­με­νος μέ­χρι τήν ἑ­πό­με­νη. Δη­λα­δή τίς ἔ­κα­νε μέ ἀρ­γό ρυθ­μό· ἦ­ταν μί­α ἱ­ε­ρο­τε­λε­στία. Τό ὅ­τι ὅ­μως ἔ­σκυ­βε νά κά­νη με­τά­νοι­α ἐρ­χό­ταν δεύ­τε­ρο. Τό κυ­ρί­αρ­χο ἦ­ταν ἡ θέρ­μη στήν προ­σευ­χή του, ἡ ἠ­ρε­μί­α του. Ἦ­ταν πλή­ρως ἀ­πορ­ρο­φη­μέ­νος σ᾿ αὐ­τό πού ἔ­κα­νε. Δέν ἦ­ταν τυ­πι­κή καί στε­γνή ἡ προ­σευ­χή του, εἶ­χε γλύ­κα καί πο­λύ φό­βο Θε­οῦ.

Ήρθε η ώρα της αδυσώπητης πραγματικότητας για την κλιματική απάτη!


Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο η Περιφέρεια Κρήτης ενέκρινε το "Περιφερειακό Σχέδιο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή (ΠεΣΠΚΑ)". Η πιο πάνω σελίδα προέρχεται απ' το "Παραδοτέο 8" της σύμβασης για την κατάρτιση του Σχεδίου, όπως το βρήκαμε αναρτημένο στον ιστότοπο της Περιφέρειας Κρήτης. Όπως βλέπουμε στη σελίδα 66 (372 του 834 σελίδων αρχείου pdf), "Με βάση την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε αναμένεται μελλοντικά σταδιακή άνοδος της στάθμης της θάλασσας", η οποία θα κυμανθεί από 13.6cm/15.4cm (την περίοδο 2021-2040, στο ενδιάμεσο σενάριο/δυσμενές σενάριο αντίστοιχα) έως 51cm/68cm (σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στο ενδιάμεσο σενάριο/δυσμενές σενάριο αντίστοιχα). Η αναντιστοιχία των τιμών στη σχετική παράγραφο με τις τιμές του πίνακα για την περίοδο 2021-2040 είναι το λιγότερο κακό, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Ἡ ἐξαγόρευση τῶν λογισμῶν


Ἡ ἐξαγόρευση τῶν λογισμῶν ἔγκειται στήν ἀποκάλυψη τῶν λογισμῶν σέ ἕναν πνευματικό πατέρα.

Ἡ ἐξαγόρευση δέν εἶναι ψυχανάλυση. Δέν ἐπιχειρεῖ κάποια ἐπαναφορά τοῦ παρελθόντος. Οἱ λογισμοί, πού πρόκειται νά ἐξαγορευτοῦν, εἶναι οἱ τωρινοί, οἱ παρόντες καί ἐνεργοί λογισμοί· οἱ ἐπαναλαμβανόμενοι ἤ ὅσοι ἐμφανίζουν κάποια μονιμότητα στήν ψυχή.

Ἡ ἐξαγόρευση πρέπει νά γίνεται συχνά καί τακτικά. Ὁ ἐρωτῶν πρέπει νά ἐξαγορεύει τούς λογισμούς του ἐντελῶς ἐλεύθερα, χωρίς καμμία ντροπή ἤ φόβο. Τίποτε δέν κρύβει, τίποτε δέν λησμονεῖ, τίποτε δέν διαστρέφει, τίποτε δέν συγκαλύπτει.

Ὁ πνευματικός πατήρ ἔχει τόν ρόλο τοῦ μεσίτη μεταξύ πνευματικοῦ τέκνου καί Θεοῦ. Λέγει ἐπ’ αὐτοῦ ὁ ἅγιος Βαρσανούφιος: «Τόν λογισμό σου νά τόν πεῖς στόν Ἀββά σου, καί ἐκεῖνος θά σέ θεραπεύσει διά τοῦ Θεοῦ».

Ἀνάποδες «ἀλήθειες» καί ἕνας (ἀρχιεπισκοπικός) μῦλος πού ὅλα τ’ ἀλέθει

Σχόλια πάνω σέ μία τραγική συνέντευξη στά… βάθη τοῦ ἀνάποδου κόσμου 
 
Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ ιστορίας

Ἔχουμε χάσει πλέον πρό πολλοῦ τήν… ἱκανότητα νά ἀπομένουμε ἐνεοί, κάθε φορά πού διαβάζουμε δηλώσεις τοῦ προκαθημένου τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας. Δέν χρειαζόμασταν συνεπῶς οὔτε τήν πρόσφατη συνέντευξη πού παραχώρησε1, γιά νά καταλάβουμε τόν ἀπίστευτο πνευματικό του κατήφορο. Ὅλη του ἡ θητεία ἀποτελεῖ ἕνα πραγματικό ὄνειδος καί ὅσο καί ἄν ψάξει κανείς, εἶναι πραγματικά πολύ δύσκολο νά βρεῖ μία ἔστω φορά πού νά ἔλαβε σωστή θέση, ὅταν βρέθηκε μπροστὰ σέ σοβαρά πνευματικά, ἐκκλησιολογικά ἀλλά καί ἐθνικά θέματα (ὡς πρός τά τελευταῖα, θυμίζω ἐνδεικτικά τό Μακεδονικό καί τό λαθρεποικιστικό). Εἰδικά ὅμως ἡ τελευταία τριετία –μέ τήν ψευτοπανδημία καί τό οὐκρανικό τερατούργημα– ἔριξε καί τίς τελευταῖες μάσκες, ἀποκαλύπτοντας μέ τόν πιό ἐφιαλτικό τρόπο ὅλη τή σήψη μέσα στή διοικοῦσα Ἐκκλησία καί συνάμα ὅλη τή ζοφερή τραγικότητα τῆς μορφῆς τοῦ προκαθημένου της. Ἡ πρόσφατη λοιπόν συνέντευξη, πού ἦταν κάτι σάν ἀπολογισμός τῆς (φεῦ) 15ετοῦς παρουσίας του στόν ἀρχιεπισκοπικό θρόνο, ἀφαίρεσε ἕνα ἀκόμη κομμάτι ἀπό τή συνολική μάσκα – καί γι' αὐτό εἶναι χρήσιμη ἡ ἀξιοποίησή της πρός περαιτέρω πληρέστερη κατανόηση τοῦ γκρεμοῦ στόν ὁποῖο κουτρουβαλᾶμε.

Φανούλα Αργυρού: Διπλωματία των σεισμών, συγκινήσεις, φιλίες, φυσικό αέριο, ενώ η τουρκική κατοχή του 37% και ο εποικισμός της Κυπριακής Δημοκρατίας συνεχίζεται !

Γράφει η Φανούλα Αργυρού*

Αίφνης με το  αμείλικτο θανατηφόρο κτύπημα  των σεισμών,  βγήκαν από τα «κλουβιά» τους ο ένας μετά τον άλλο σαν κουρδισμένα παπαγαλάκια να διαλαλούν σε όλα τα «μήκη και πλάτη»  από Ελλάδα, ΗΠΑ, ότι … Έλληνες και Τούρκοι είναι φίλοι,  πρέπει να ξαναχτιστεί η εμπιστοσύνη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας,  «συγκινητική»  η εικόνα των εναγκαλισμών Δένδια-Τσαβούσογλου, κεφαλαιοποίηση από Τουρκία του κλίματος διπλωματικά για αγωγό μέσω Τουρκίας με την επίσκεψη Άντονυ Μπλίνκεν στη περιοχή, πολύτιμοι σύμμαχοι οι δύο χώρες των ΗΠΑ (οι οποίες έχουν παρουσία και συμφέροντα  στο Αιγαίο και πρέπει να διασφαλίζονται οι σχέσεις μεταξύ συμμάχων) να δούμε αυτά που μας ενώνουν (δηλαδή αγωγούς μέσω Τουρκίας;) , όχι αυτά που μας χωρίζουν (δηλαδή τουρκική εισβολή και κατοχή ΚΔ)  η γεωγραφία δεν θα αλλάξει αλλά πρέπει να βρούμε επιτέλους Ελλάδα και Τουρκία μια ΚΟΙΝΗ ΖΩΝΗ, να προσγειωθούμε και να προχωρήσουμε τα ζητήματα που μας διχάζουν επί δεκαετίες.  Και πάει λέγοντας και που είμαστε ακόμα!  (Δέστε συμμαζευμένα εδώ  16.2.2023 «iEpikaira»:  «Από του σεισμούς… στην επίλυση του Κυπριακού και τέλος στην συνεκμετάλλευση!» https://i-epikaira.blogspot.com/2023/02/blog-post_408.html  και εδώ: Νίκου Μελέτη -«Εν μέσω καταστροφής, «σφήνα» Άγκυρας στην ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Ισραήλ» https://www.liberal.gr/amyna-diplomatia/en-meso-tis-katastrofis-i-agkyra-epiheirei-sfina-stin-energeiaki-synergasia και επίσης εδώ μεταξύ άλλων: Μύρνας Νικολαΐδου:  «Πως η «Διπλωματία των Σεισμών» Μπορεί να Καταλήξει σε Πιέσεις για Συνεκμετάλλευση»https://www.energia.gr/article/199411/pos-h-diplomatia-ton-seismon-mporei-na-katalhxei-se-pieseis-gia-synekmetalleysh )

Τρείς Ιεράρχες: οι Μεγάλοι της Εκκλησίας και της Ιστορίας. Π. Χαβαράνης


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 15/2/2023 
 
ΚΑΛΕΣΜΕΝOΣ: κος Παναγιώτης Χαβαράνης, εκπαιδευτικός, εκκλησιαστικός συγγραφέας, μελετητής των Πατέρων της Εκκλησίας μας. 
 
Στις 30 Ιανουαρίου η Αγία μας Εκκλησία τιμά την μνήμη τριών ξεχωριστών προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ιστορίας, των ισάριθμων Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου. 
 
Στις ημέρες μας, με τους σύγχρονους και από-οξυγονωμένους –πνευματικά- ρυθμούς ζωής αδυνατούμε –τουλάχιστον οι περισσότεροι- να αντιληφθούμε την προσφορά, το θεολογικό βάθος, το πνευματικό μεγαλείο και την αγάπη των τριών Αγίων Ιεραρχών προς την Εκκλησία και την εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο. 

«ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ: Ἡ ἀνόθευτος πίστις»

(καὶ ἡ βεβαιότης (σωτηρίας) ποὺ τὴν συνοδεύει)
 
Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Τὸ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ», ποὺ διαβάζουμε τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, λειτουργεῖ ἐποικοδομητικά, ὡς ἐποπτικὴ καὶ συνθετικὴ θεώρηση τῆς Ἱστορίας τῆς Ἐκκλησίας, ὡς ἐπικαιρότητα μόνο στὶς γρηγοροῦσες - ἄγρυπνες συνειδήσεις (ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων).
 
Ὅσοι ἔχουν ἀγκιστρωθεῖ μὲ πάθος ἢ ἀδιαφορία στὴν ἄμεση πραγματικότητα τῆς ἐκκοσμικευμένης - οἰκουμενιστικῆς ἐποχῆς, δὲν ἀντιλαμβάνονται (δυστυχῶς) τὴν θεολογική - ἐκκλησιολογικὴ δύναμή του. Ἁπλὰ τὸ ἀρχειοθετοῦν στὰ ράφια τοῦ ἱστορικοῦ παρελθόντος, γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν ἀντιδροῦν, σήμερα, στὶς πυκνὲς ἐκκλησιολογικὲς ἐκτροπὲς τῶν οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων - Πατριαρχῶν.
Στὴν εἰσαγωγὴ τοῦ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ», διαβάζουμε:

Δυστοπία: Κωδικοποίηση των ανεμβολίαστων ώστε να είναι δυνατή η απομόνωσή τους σε μελλοντικές “πανδημίες”


Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία θέσπισης νέων κωδικών ταξινόμησης για την κατάσταση εμβολιασμού Covid. Αυτοί οι λεγόμενοι κωδικοί ICD (Διεθνής Ταξινόμηση των Ασθενειών) εγκρίθηκαν από τον ΠΟΥ την άνοιξη του 2019 και θα εισαχθούν σύντομα. Στις ΗΠΑ, η νέα έκδοση ICD-11 θα εισαχθεί την 1η Απριλίου 2023, στην Ελλάδα και την Ευρώπη η ημερομηνία εκκρεμεί ακόμη.

Αυτό προφανώς σημαίνει ότι για το μέλλον προβλέπονται ευκολότερες διακρίσεις. Έχουν φθάσει στο σημείο να διεξάγονται μελέτες για να υπολογιστεί πόσοι ανεμβολίαστοι άνθρωποι πρέπει να απομονωθούν (πού; σε στρατόπεδα;) για να αποτραπεί η εξάπλωση του κοινού κρυολογήματος. Πρόθυμα στην πρώτη γραμμή βρίσκεται και πάλι η ΕΕ για την επιδίωξη των εταιρικών συμφερόντων.

Ο άγιος Πορφύριος μιλάει για τον Παράδεισο


 Άκου να δης τι μου πέρασε στο νου μου, τι ωραίο πράγμα είναι αυτός ο Παράδεισος·

“ίνα βλέπωσι δια παντός το πρόσωπον του Πατρός μου του εν ουρανοίς”, λέει στο Ευαγγέλιο, και θέλω να πω, να ο Παράδεισος δεν έχει ούτε κρυστάλλινα νερά, ούτε λουλούδια, ούτε τριαντάφυλλα, ούτε, ούτε, ούτε. Όλα τα έχει ο Παράδεισος. Το παν έχει, αλλά το παν είναι το πρόσωπο του Θεού. Αυτό είναι: το πρόσωπο του Θεού. Με καταλάβατε; Αυτό είναι το παν, όλα· και τα λουλούδια και τα κρυστάλλινα νερά και τα παραδείσια πουλάκια και, και, και όλα. Θα μου πης, “εκείνα δεν είναι;”. Μπορεί να είναι και εκείνα, όλα μπορεί να είναι, ναι, αλλά όλα τα μεγαλεία περικλείονται στο πρόσωπο του Θεού.

Να, είδες εκεί είναι η εορτή, όπου “ήχος καθαρός εορταζόντων και των καθορόντων του Σου προσώπου το κάλλος το άρρητον”, διαρκώς να βλέπω το πρόσωπον του Πατρός μου του εν ουρανοίς. Αυτός είναι ο Παράδεισος: “του οράν τον Κύριον δια παντός”. Δηλαδή, πώς να πούμε; Τώρα βλέπεις τον Θεό, ζεις τον Θεό, ενούσαι με την πηγή της ζωής, με την πηγή της χαράς, ενούσαι με το παν. Ο Θεός είναι το άκρως εφετόν. “Των εφετών η ακρότης”. Να ο Παράδεισος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ἡ Ἁγία Εὐδοκία ἡ Μάρτυς 


Ἡ Σαμαρεῖτις οὐχ ὕδωρ Εὐδοκία,
Ἀλλ' αἷμα, Σῶτερ, ἐκ τραχήλου σοι φέρει.
Μαρτίου ἀμφὶ πρώτῃ ἡ Εὐδοκία ξίφος ἔτλη.


Ἡ Ἁγία Μάρτυς Εὐδοκία καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἠλιούπολη, τῆς ἐπαρχίας Λιβανησίας Φοινίκης καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.). Στὸν πρότερό της βίο ζοῦσε ζωὴ ἀκόλαστη μέσα στὰ πάθη καὶ τὴν ἁμαρτία. Ὅμως ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ φώτισε τὴν καρδιά της καὶ μὲ τὶς νουθεσίες κάποιου γέροντος μοναχοῦ, ποὺ ὀνομαζόταν Γερμανός, μετανόησε.

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: «Η δύναμη της νηστείας»


Ο δρόμος της νηστείας που φωτίζει τον ανθρώπινο νου.

Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρεται στη σημασία της νηστείας και στην αξία της:

Τί θεία δύναμις ἡ νηστεία! Νηστεία δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά νά σταυρώνῃς τό σῶμα, νά σταυρώνῃς τό σῶμα, νά σταυρώνῃς ὁ ἴδιος τόν ἑαυτό σου. Ἐφ’ ὅσον ὑπάρχει σταυρός, ἡ νίκη εἶναι σίγουρη. Τό σῶμα τῆς πρώην πόρνης τῆς Ἀλεξανδρείας, τῆς Μαρίας, μέ τήν ἁμαρτία παραδόθηκε στήν δουλεία τοῦ διαβόλου. Ἀλλά ὅταν ἀγκάλιασε τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ, ὅταν πῆρε αὐτό τό ὅπλο στά χέρια της, νίκησε τόν διάβολο.

Νηστεία εἶναι ἡ ἀνάστασις τῆς ψυχῆς ἐκ νεκρῶν. Ἡ νηστεία καί ἡ προσευχή ἀνοίγουν τά μάτια τοῦ ἀνθρώπου, ὥστε νά ἀντικρύσῃ καί νά καταλάβῃ πραγματικά τόν ἑαυτό του, νά ἰδῇ τόν ἑαυτό του. Βλέπει τότε ὅτι κάθε ἁμαρτία στήν ψυχή του εἶναι ὁ τάφος του, ὁ τάφος, ὁ θάνατός του. Καταλαβαίνει ὅτι ἡ ἁμαρτία μέσα στήν ψυχή του δέν κάνει τίποτε ἄλλο ἀπό τό νά μετατρέπῃ σέ πτώματα ὅλα ὅσα ἀνήκουν στήν ψυχή: τούς λογισμούς της, τά συναισθήματά της καί τίς διαθέσεις της· σειρά ἀπό τάφους. Καί τότε…, τότε ξεχύνεται θρηνητική κραυγή ἀπό τήν ψυχή: «Πρίν εἰς τέλος ἀπόλωμαι, σῶσον με».

Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο Α΄: Κωνσταντῖνος Σωτηρίου (Μέρος 1ον)


Ήταν μο­να­χο­γυι­ός τοῦ Βο­ρει­ο­η­πει­ρώ­τη ἀ­πό τήν Κο­ρυ­τσά Δη­μη­τρί­ου καί τῆς Ἑλένης, κά­τοι­κος Ἱ­ε­ρισ­σοῦ. Γεν­νή­θη­κε τό 1880. Ὁ πα­τέ­ρας του ἐρ­γα­ζό­ταν στό Ἅγιον Ὄ­ρος. Σέ ἡ­λι­κί­α ἑ­πτά ἐ­τῶν ἔ­μει­νε ὀρ­φα­νός ἀ­πό μη­τέ­ρα. Τόν ἐ­φρό­ντι­ζε μία θεία του. Εἶ­χε καί ἕ­ναν ἀ­δελ­φό ὁ ὁ­ποῖ­ος ἐ­κοι­μή­θη σέ ἡ­λι­κί­α πέντε ἐ­τῶν.

Μί­α ἡ­μέ­ρα ἀρ­ρώ­στη­σε μέ ὑ­ψη­λό πυ­ρε­τό. Ἦ­ταν μι­κρό παι­δί, μό­νο του στό σπί­τι· πῆ­γε νά πι­ῆ νε­ρό καί ἡ στά­μνα ἦ­ταν ἄ­δεια. Ξά­πλω­σε, ἔ­κλαι­γε μέ λυγ­μούς καί ἔ­λε­γε: «Για­τί νά μήν ἔ­χω καί ἐ­γώ τήν μαν­νού­λα μου;». Ξαφ­νι­κά ἄ­νοι­ξε ἡ πόρ­τα τοῦ δωματίου, βλέ­πει ἕ­ναν ἱ­ε­ρέ­α μέ πε­τρα­χή­λι νά τοῦ χα­μο­γε­λᾶ καί νά τόν χα­ϊ­δεύ­η στό μέ­τω­πο.

Τοῦ λέ­ει ὁ μι­κρός:

‒Ποι­ός εἶ­σαι ἐ­σύ, δέν εἶ­σαι δι­κός μας ἱ­ε­ρέ­ας· τούς ξέ­ρω ὅ­λους.

‒Σω­στά λές, Κων­σταντῆ. Ἐ­γώ εἶ­μαι αὐ­τός, καί τοῦ ἔ­δει­ξε τήν εἰ­κό­να τοῦ ἁ­γί­ου Νικολά­ου πού εἶ­χαν στό σπί­τι. Ἡ μη­τέ­ρα του εὐ­λα­βεῖ­το πο­λύ τόν Ἅ­γιο. Ὁ μι­κρός λέει:

‒Αὐ­τός εἶ­ναι ὁ ἅ­γιος Νι­κό­λα­ος, μοῦ ἔ­λε­γε ἡ μη­τέ­ρα μου.

‒Ναί, ἐ­γώ εἶ­μαι ὁ ἅ­γιος Νι­κό­λα­ος καί ἦρ­θα γι­ά νά σέ βο­η­θή­σ­ω, μή κλαῖς.

Δημήτρης Δασκαλάκης: 27η Φεβρουαρίου 2023: Ημερομηνία ορόσημο για τον μέλλον της παγκόσμιας υγείας

Ένα βήμα πριν από την επισημοποίηση της Παγκόσμιας Κυβέρνησης;

Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών


Στις 7 Δεκεμβρίου 2022 τα κράτη μέλη του Π.Ο.Υ. συμφώνησαν να αναπτύξουν το προσχέδιο (zero draft) μιας νομικά δεσμευτικής υγειονομικής συμφωνίας, με την οποία ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θα αποκτά έκτακτες και εξαιρετικές εξουσίες με σκοπό την «προστασία του κόσμου» από τις μελλοντικές πανδημίες.

Στις 27 Φεβρουαρίου 2023 έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις στην τέταρτη συνεδρίαση του Διακυβερνητικού Διαπραγματευτικού Οργάνου (Intergovernmental Negotiating Body) –που απαρτίζεται από τα 194 κράτη-μέλη του Π.Ο.Υ.–, όπου θα συζητηθεί το προσχέδιο της υγειονομικής συνθήκης.

Πρακτικοί τρόποι καθάρσεως


 
Ἡ καλλιέργεια τῶν ἀρετῶν.

Τρεῖς μεγάλους ἐχθρούς ἔχει ἡ ψυχή μας· τόν παλαιό ἄνθρωπο, τόν κόσμο καί τόν διάβολο.  Ὁ ἅγιος Πορφύριος ἔλεγε: Τό σπουδαιότερο ὅπλο ἐναντίον τῶν παθῶν εἶναι ἡ περιφρόνησή τους, ἡ μή ἐνασχόληση μαζί τους. Ὅλη ἡ προσπάθειά μας θά πρέπει νά κατευθύνεται στό νά ἀγαπᾶμε τόν Θεό».


Ἡ ἀπόκτηση τῆς ἕξεως τῶν ἀρετῶν.

Ὁ ἀββάς Ἰσαάκ λέγει: «Ἡ συνήθεια, ἐάν ζητήσει κάτι μιά φορά καί ἐμποδισθεῖ, ἄλλοτε θά τήν βρεῖς ἀσθενέστερη. Ἄν, ὅμως, κάνεις τό θέλημά της, τήν ἄλλη φορά θά τήν βρεῖς ἐνισχυμένη ἐναντίον σου».

Ταχτσόγλου Καλλιόπη: Βία στὴν Βία τῆς ἐξουσίας !

Γράφει η Ταχτσόγλου Καλλιόπη, ἠθοποιός

Οἱ διοικοῦντες τὴν πατρίδα μου - τρομάρα τους- τιτλοφόροι, καὶ οἱ διοικοῦντες τὴν Ἐκκλησία μου μιτροφόροι βαδίζουν - χέρι χέρι θές;; ἀγκαλιὰ θές;; - στὸ ἴδιο μονοπάτι! Μᾶς τὸ εἶπαν, μᾶς τὸ ξαναεῖπαν, τὸ ἐμπεδώσαμε καὶ τὸ εἴδαμε καὶ στὴν πράξη!
Ἑνώσαν ἐν ὁλίγοις τὶς δυνάμεις τους καὶ ἀσκοῦν ἐπάνω μας ὡς κράτος κοινό, ΒΙΑ!

Βιάζουν, παραβιάζουν καὶ ἐκβιάζουν μὲ κανόνες μεταπατερικοὺς καὶ νόμους μετασυνταγματικοὺς ἀλλὰ ΚΑΙ μὲ διασυρμό !

Μᾶς ἐξαθλιώνουν οἰκονομικά, μᾶς ἐξουθενώνουν πνευματικά, μᾶς ἐξαντλοῦν ψυχολογικὰ καὶ σωματικά.
Μᾶς κυνηγήσανε μὲ σκευάσματα «ἀπὸ δῶ τὸ ἐμβόλιο, ἀπὸ κεῖ ὁ τάφος» μᾶς μπολιάζουν μὲ ἰδέες «θὰ ἐπανεξετάσουμε τὶς ἐκτρώσεις, θὰ ξαναδοῦμε τὶς ἀποτεφρώσεις...» μᾶς ἀπειλοῦν μὲ ἁρπαγὲς τῶν σπιτιῶν μας μὲ ἐξώσεις καὶ πεῖνα, μᾶς τρομάζουν μὲ κλιματικὲς ἀλλαγὲς καὶ ἐξωγήϊνες εἰσβολές, μᾶς λοιδωροῦν καὶ μᾶς βρίζουν «ἀφερέγγυους» «τεμπἐληδες» «ψεκασμένους».

Αι Εννέα Ωδαί

 
Νικολάου Σπ. Βούλγαρη

Καθηγητού Θεολογίας

Στα μουσικά είδη μπορούν να καταταγούν και οι γνωστές  στη λειτουργική πράξη, οι προσευχητικές «Εννέα Ωδαί». Ονομάζονται και ύμνοι ή αίνοι και εκφράζουν την ενέργεια του «Άδω», δηλαδή τραγουδώ, ψάλλω, υμνώ.

Είναι λυρικά κυρίως άσματα, ποιήματα ή μελωδήματα με τα οποία εκφράζονται με έξαρση τα συναισθήματα του ποιητή. Εκκλησιαστικώς στη Λειτουργική πράξη αυταί καθ’ εαυταί αι Ωδαί, δεν είναι μουσικοί ύμνοι, αλλά εννέα συστήματα ύμνων ή τροπαρίων που έχουν συντεθεί στον ίδιο ρυθμό.

Περιγράφουν και εκφράζουν και αισθήματα προσώπων, αλλά και γεγονότα από ομαδικές ανθρώπινες εκδηλώσεις. Ανήκουν στην ακολουθία του Όρθρου και το περιεχόμενό τους λαμβάνεται από την Αγία Γραφή. Οι οκτώ πρώτες στηρίζονται σε περικοπές και γεγονότα της Παλαιάς Διαθήκης και η ενάτη προέρχεται και έχει την αναφορά της στην Καινή Διαθήκη.

Ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης χαρίζει κομποσχοίνια μετά τον θάνατό του


Ό κ. Γιώργος Ίωαννίδης, γιατρός παθολόγος από το Βόλο,(προσωπικός γιατρός του τότε Μητροπολίτου Δημητριάδος και αργότερα Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου) ανέφερε μεταξύ άλλων και τα έξης:

«Φεύγοντας από τη Μονή του Όσιου Δαυΐδ, οπού είχα έλθει με την οικογένεια μου για προσκύνημα το Σεπτέμβριο του 1997, κι ενώ βρισκόμουν στην πύλη της αισθάνθηκα μέσα μου μια δυνατή επιθυμία ναπάω να ξαναπροσκυνήσω τον τάφο του Γέροντα Ιακώβου. Αισθανόμουν όπως αισθάνεται κάποιος πού ξέχασε πίσω του κάτι πολύτιμο και θέλει να γυρίσει να το πάρει.

Πραγματικά γύρισα με το γιο μου και στο ένα μέτρο πριν από τον τάφο του Γέροντα βλέπω κάτω στη γη ένα κομποσχοίνι. Παίρνω το κομποσχοίνι στο χέρι μου, το υψώνω και το κρατώ επιδεικτικά, ώστε αν κάποιος από τους γύρω προσκυνητές το έχασε, να το δει και να “ρθει να το πάρει.

«Συναγερμός» για ΠΑΝΔΗΜΙΑ της γρίπης των πτηνών – Ετοιμάζουν και ΕΜΒΟΛΙΑ - βίντεο


Στόχος οι άνθρωποι και τα τρόφιμα;;;

Σχέδια όπως αυτά που εφαρμόστηκαν για την αντιμετώπιση της λεγόμενης πανδημίας του κορωνοϊού καταρτίζουν οι υγειονομικές Αρχές ανά τον πλανήτη, προσπαθώντας να προβλέψουν τι θα συμβεί αν ο ιός που προκαλεί γρίπη των πτηνών (h5n1) αρχίσει να εξαπλώνεται μεταξύ των ανθρώπων.

Μια νέα τρομοκρατία δείχνει να αναδύεται,. Η οποία θα πλήξει και τα τρόφιμα, ώστε, ενδεχομένως, να αναλάβουν την παραγωγή τα εργαστήρια των πολυεθνικών!!!

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε την κατάσταση «ανησυχητική» λόγω της φερόμενης πρόσφατης αύξησης στα κρούσματα σε πτηνά και θηλαστικά. Η δρ Σίλβι Μπράιαντ, διευθύντρια της υπηρεσίας ετοιμότητας και πρόληψης επιδημιών και πανδημιών, δήλωσε σε ενημέρωση των δημοσιογράφων που έγινε διαδικτυακά ότι ο ΠΟΥ αναθεωρεί την αξιολόγηση κινδύνου διεθνώς υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡ Ἁγία Κυράννα - Ἡ ἡρωική νεομάρτυς τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ χορεία τῶν Νεομαρτύρων λαμπρύνει καὶ αὐτὴ μὲ τὸ δικό της τρόπο τὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας. Χιλιάδες ἄνδρες καὶ γυναῖκες, γέροντες, νέοι, ἀκόμα καὶ μικρὰ ἔδωσαν τὴν ὁμολογία τῆς πίστεώς τους στὸ Χριστὸ καὶ τὴν ἐπισφράγισαν μὲ τὸ αἷμα τους καὶ τὴ ζωή τους.
 
Ἡ ἁγία Νεομάρτυς Κυράννα εἶναι μιὰ ἀπὸ αὐτούς. Ἔζησε σὲ χρόνους χαλεποὺς γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὸ Γένος μας, στὰ μαῦρα χρόνια τῆς τουρκοκρατίας, ὅπου οἱ βάρβαροι ἀσιᾶτες ἀσκοῦσαν ἐξουσία ζωῆς καὶ θανάτου στοὺς ὑποδούλους Χριστιανοὺς καὶ ἐφάρμοζαν τόν «νόμο τῆς σπάθας»! Γεννήθηκε στὴν Ἀβυσσάκα τῆς Θεσσαλονίκης, τὴ σημερινὴ Ὄσσα Λαγκαδᾶ. Εἶχε προικιστεῖ ἀπὸ τὸ Θεὸ μὲ θαυμαστὴ ἐξωτερικὴ ὀμορφιὰ καὶ σπάνιο ψυχικὸ μεγαλεῖο. Διακρίνονταν ἀπὸ ὅλα τὰ ἄλλα κορίτσια τοῦ χωριοῦ γιὰ τὴ σεμνότητά της καὶ τὴν σωφροσύνη της.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητής 


Ὁ Βασίλειος Χριστὸν ἐν ψυχῇ φέρων,
Ψυχὴν σκιᾶς τίθησι τῆς αὐτοῦ χάριν.
Κρύψαν ὑπὸ χθόνα εἰκόνα ὀγδοάτῃ Βασίλειον.


Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς ἔζησε καὶ ἔδρασε ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Λέοντος Γ’ τοῦ Ἰσαύρου (717 – 741 μ.Χ.). Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Ὅσιος ἀφιερώθηκε στὸν ἀσκητικὸ βίο καὶ ἐκάρη μοναχός.

Ἔγινε μαθητὴς καὶ ὑποτακτικὸς τοῦ Ὁσίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου († 27 Φεβρουαρίου). Ἀρχικὰ ζοῦσε σὲ κάποιο ἐρημητήριο καὶ ἀφοῦ προηγουμένως καλλιέργησε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἀσκητικὴ ζωή, ἀργότερα, ὅταν ἀνέκυψε ἡ αἵρεση κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἀντιστάθηκε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία στοὺς εἰκονομάχους.

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2023

Ελευθέριος Ανδρώνης: Σαρακοστή: Η Καθαρά Δευτέρα ας γίνει το πρώτο μας βήμα για έναν φιλότιμο πνευματικό αγώνα


 Νηστεία σημαίνει εγκράτεια από τροφές άλλα και τα φθοροποιά πάθη - Η ευλογημένη Σαρακοστή είναι δρόμος θεραπείας του σώματος και της ψυχής
 
 

Καθαρά Δευτέρα. Η πρώτη ημέρα που μας εισάγει στη Σαρακοστή. Η μέρα που οι χριστιανοί καλούνται από την μητέρα Εκκλησία να καθαριστούν ψυχικά και σωματικά, ώστε να μπουν ως αθλητές της μετάνοιας στο ευλογημένο στάδιο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και να ακολουθήσουν το θεοβάδιστο μονοπάτι του Χριστού.

Στην κοσμική συνείδηση πολλοί βλέπουν την Καθαρά Δευτέρα ως ευκαιρία για λουκούλλεια γεύματα, καταχρήσεις και γλέντια. Στην συνείδηση της Εκκλησίας όμως η Καθαρά Δευτέρα είναι ημέρα πένθους και αυστηρής νηστείας. Οι ιεροί ναοί μας, ενδύονται με πένθιμα καλύμματα για να υποδεχθούν όλες τις συνταρακτικές σκηνές της πορείας του Θεανθρώπου και όλοι μαζί οι χριστιανοί σταυρώνουν τα θελήματα της ψυχής και του σώματος για να υποδεχθούν τον Νυμφίο Χριστό και να πορευτούν στο πλάι του.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Μνήμη ανθυπολοχαγού Θεοδώρου Κανδηλάπτη, πεσόντα στην Κλεισούρα την 28η Φεβρουαρίου 1941 ή είναι ο μέχρι σήμερα αγνοούμενος Θεόδωρος Κανδηλάπτης “ο χαμένος ανθυπολοχαγός ” του Οδυσσέα Ελύτη;

 

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

Ο Ανθυπολοχαγός  Θεόδωρος Κανδηλάπτης , τέκνο του σπουδαίου εκπαιδευτικού και συγγραφέα Γεωργίου Κανδηλάπτη  ( Κάνις) γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου 1918 στην Αργυρούπολη του Πόντου. Στα εξήμισι χρόνια του έχοντας ζήσει μαζί με την οικογένειά του τη Γενοκτονία, μέσω Τραπεζούντας, έφτασε στην Αλεξανδρούπολη τον Ιούνιο του 1924.

Εισήχθη στη Σχολή Ευελπίδων και όταν έγινε η εισβολή των Ιταλών  ήταν δύο μηνών Ανθυπολοχαγός, όταν στάλθηκε στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Αρχικώς υπηρέτησε στο 7ο Σύνταγμα και μετά ως Διοικητής Λόχου του 28ου Συντάγματος. Ο γενναίος Πόντιος Ανθυπολοχαγός Θεόδωρος Κανδηλάπτης, πέρασε στην αθανασία, μαχόμενος στο  ύψωμα Μπούμπεσι της Κλεισούρας την 28η Φεβρουαρίου 1941.

Συνεργείο διάσωσης και επισκευών - Λίγα λόγια για την εν Χριστώ ζωή


Τού Θ. Ι. Ρηγινιώτη
 
Τα μέσα που παρέχει στον άνθρωπο η Εκκλησία για τη σωτηρία –δηλαδή για την ένωσή του με το Θεό και τους συνανθρώπους του– είναι πολλά. Είναι βοηθητικά μέσα. Δε σώζουν τον άνθρωπο «μαγικά», αλλά προσελκύουν τη θεία χάρη, η οποία ενισχύει την αγάπη του και με αυτή την αγάπη ο άνθρωπος σώζεται. Μπορεί, επαναλαμβάνω, να μείνουν χωρίς αποτέλεσμα. Όμως χωρίς αυτά είναι πολύ οδυνηρό και συνεπώς δύσκολο για τον άνθρωπο να ξεφύγει από το Εγώ του (μήπως εγώ νομίζω ότι έχω ήδη ξεφύγει; πώς μπορώ να το ξέρω; το να κάνω διάγνωση στον εαυτό μου είναι δικαίωμά μου, όμως δεν είναι ασφαλές, ακόμη κι αν έχω ιατρικές γνώσεις). Αναφέρω τα παρακάτω:

Κωνσταντίνος Ελευθερίου: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ατζέντα 2030: Μέρος 3


 
Το Α μέρος ΕΔΩ και το Β μέρος ΕΔΩ
 

Στο άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας είδαμε το πως η παρούσα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να καθοδηγήσει τον ανθρώπινο πολιτισμό προς την κατεύθυνση που επιθυμούν οι παγκόσμιες ελίτ. Σειρά έχει τώρα να δούμε το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καθοδήγηση των νόμων, των δικαστικών αποφάσεων και της απονομής δικαιοσύνης.

Ρομποτικός Δικαστής

Ήδη από το 2019 η Κίνα έχει πρωτοστατήσει στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στη
δικαιοσύνη. Αυτό έχει γίνει με την δημιουργία και εφαρμογή προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης των οποίων δουλειά είναι να βοηθούν τους δικαστικούς να ελέγχουν τον αν ισχύουν τα όσα λέγονται στο δικαστήριο και στο να παίρνουν “αμερόληπτες” αποφάσεις.