Κυριακή 4 Μαΐου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ» [3-5-1998] (Β374)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 3-5-1998]

(Β374)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας, Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων γυναικῶν, τιμᾷ ὅλως ἰδιαιτέρως τὰ πρόσωπα ἐκεῖνα ποὺ συνετέλεσαν εἰς τὴν φροντίδα τοῦ νεκροῦ σώματος τοῦ Ἰησοῦ, ὅπως τοῦ Ἰωσήφ, τοῦ Νικοδήμου καὶ τῶν λοιπῶν μυροφόρων γυναικῶν.

Γιὰ νὰ καταλάβουμε τί ὑπηρεσίες προσέφεραν καὶ κάτω ἀπὸ ποιὲς συνθῆκες προσέφεραν αὐτές των τίς ὑπηρεσίες, θὰ πρέπει νὰ μεταφερθοῦμε στὸ κλίμα τῶν ἡμερῶν ἐκείνων, τοῦ πῶς δηλαδὴ ἐθεωρεῖτο γιὰ τοὺς ἄρχοντες ὁ Ἰησοῦς μετὰ τὴν Σταύρωσή Του· ὥστε νὰ γράφει ὁ Μᾶρκος ὁ Εὐαγγελιστὴς ὅτι ὁ βουλευτὴς Ἰωσὴφ «τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ». Τολμήσας... Ἐπῆρε τὴν τόλμη νὰ πάει ἐκεῖ στὸ Διοικητήριον τοῦ Πιλάτου νὰ ζητήσει τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Γιατί βάζει «τολμήσας»; Διότι ἐθεωρεῖτο κάτι πολὺ φοβερὸ νὰ ὑπῆρξες γνωστός, μέτοχος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ καταδικασθέντος ὡς κακούργου ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (Τῶν Μυροφόρων) 4 Μαΐου 2025

 

 Ἑωθινόν
 
Ἦχος β´ - Ἑωθινόν Δ´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 1 - 12

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων ὄρθρου βαθέoς ἦλθον ἐπὶ τὸ μνῆμα φέρουσαι ἃ ἡτοίμασαν ἀρώματα, καὶ τινες σὺν αὐταῖς. 2 εὗρον δὲ τὸν λίθον ἀποκεκυλισμένον ἀπὸ τοῦ μνημείου, 3 καὶ εἰσελθοῦσαι οὐχ εὗρον τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. 4 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ διαπορεῖσθαι αὐτὰς περὶ τούτου καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο ἐπέστησαν αὐταῖς ἐν ἐσθήτεσιν ἀστραπτούσαις. 5 ἐμφόβων δὲ γενομένων καὶ κλινουσῶν τὸ πρόσωπον εἰς τὴν γῆν εἶπον πρὸς αὐτάς· Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; 6 οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ’ ἠγέρθη· μνήσθητε ὡς ἐλάλησεν ὑμῖν ἔτι ὢν ἐν τῇ Γαλιλαίᾳ, 7 λέγων ὅτι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου παραδοθῆναι εἰς χεῖρας ἀνθρώπων ἁμαρτωλῶν καὶ σταυρωθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστῆναι. 8 καὶ ἐμνήσθησαν τῶν ῥημάτων αὐτοῦ, 9 καὶ ὑποστρέψασαι ἀπὸ τοῦ μνημείου ἀπήγγειλαν ταῦτα πάντα τοῖς ἕνδεκα καὶ πᾶσι τοῖς λοιποῖς. 10 ἦσαν δὲ ἡ Μαγδαληνὴ Μαρία καὶ Ἰωάννα καὶ Μαρία Ἰακώβου καὶ αἱ λοιπαὶ σὺν αὐταῖς, αἳ ἔλεγον πρὸς τοὺς ἀποστόλους ταῦτα. 11 καὶ ἐφάνησαν ἐνώπιον αὐτῶν ὡσεὶ λῆρος τὰ ῥήματα αὐτῶν, καὶ ἠπίστουν αὐταῖς. 12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ (Τῶν Μυροφόρων) 4 ΜΑΪΟΥ 2025

Των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου


Χριστῷ φέρουσιν αἱ Μαθήτριαι μύρα,
ἐγὼ δὲ ταύταις ὕμνον, ὡς μύρον, φέρω.


Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Κύριο μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το σώμα του Κυρίου.

Σάββατο 3 Μαΐου 2025

π. Δημήτριος Μπόκος: ΑΝΕΣΤΗΣ Ο ΑΝΕΣΤΙΟΣ

π. Δημήτριος Μπόκος

 

Ἀ­να­σή­κω­σε λί­γο τὸ μα­ξι­λά­ρι του, πέ­ρα­σε ἐ­λα­φρὰ τὸ χέ­ρι της στὰ ἀ­να­κα­τω­μέ­να μαλ­λιά του, ἅ­πλω­σε κα­λύ­τε­ρα τὸ σεν­τό­νι πά­νω του καὶ πῆ­ρε τὴν τσάν­τα της νὰ φύ­γει.

-  Αὔ­ριο πά­λι μὲ τὸ κα­λό, ἔ­τσι, ἀ­δερ­φέ; Κα­λη­νύ­χτα καὶ κα­λὴ δύ­να­μη νὰ σοῦ δί­νει ὁ Θε­ός, εἶ­πε χα­μο­γε­λα­στή, κα­θὼς ἔ­βγαι­νε μὲ τὸ ἀ­ε­ρά­το βῆ­μα της ἀ­π’ τὸ δω­μά­τιο.

Ἔ­κλει­σε τὰ μά­τια του κου­ρα­σμέ­νος κι ἄ­φη­σε τὸ κε­φά­λι του νὰ κυ­λή­σει στὸ πλά­ι.

Ὁ Θε­ός! Ποι­ὸς Θε­ός!

Εἶ­χε κου­ρα­στεῖ πιά! Ὁ­λό­κλη­ρο χρό­νο τὸν κα­τά­τρω­γε ἡ ἀρ­ρώ­στια. Στὴν ἀρ­χὴ τὴν πῆ­ρε γιὰ κά­τι ἀ­σή­μαν­το, μὰ γρή­γο­ρα κα­τά­λα­βε πὼς τὰ πράγ­μα­τα ἦ­ταν σο­βα­ρά. Εὐ­τυ­χῶς ποὺ μπο­ροῦ­σε νὰ γί­νε­ται ἡ θε­ρα­πεί­α στὸ σπί­τι καὶ δὲν χρει­α­ζό­ταν νὰ μέ­νει γιὰ πο­λὺ στὰ νο­σο­κο­μεῖ­α. Μὰ εἶ­χε φτά­σει στὰ ὅ­ριά του.

Οἱ δι­κοί του τὸν φρόν­τι­ζαν μὲ τὸ πα­ρα­πά­νω. Καί, δό­ξα τῷ Θε­ῷ, εἶ­χε ἀρ­κε­τὸ κό­σμο γύ­ρω του. Αὐ­τὸ ὅ­μως δὲν ἐμ­πό­δι­σε νὰ τρυ­πώ­σει μέ­σα του μιὰ ὕ­που­λη σκιὰ με­λαγ­χο­λί­ας. Ἔ­βλε­πε πὼς ἡ ζω­ή του ἔ­σβη­νε. Τοῦ ἔ­λε­γαν πὼς ὅ­λα θὰ πᾶ­νε κα­λά, μὰ δὲν τὸ πί­στευ­ε. Ἡ ἀμ­φι­βο­λί­α τὸν ἔ­λει­ω­νε νύ­χτα καὶ μέ­ρα.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8] Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΟΛΜΗ» [14-5-1989] (Β215)

 

 ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ[:Μάρκ.15,43-16,8]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                           με θέμα:

                            «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΟΛΜΗ»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 14-5-1989] 

(Β215)                                     

      Η σημερινή ευαγγελική περικοπή, αγαπητοί μου, είναι μία τιμητική αναφορά στα πρόσωπα εκείνα που διηκόνησαν εις την ταφήν του Κυρίου μας. Γι'αυτό και η Κυριακή αυτή, δηλαδή η μετά του Θωμά ή η τρίτη Κυριακή από του Πάσχα, λογαριασμένου του Πάσχα ως πρώτη Κυριακή, ονομάζεται «Κυριακή των Μυροφόρων». Είναι αφιερωμένη εις τα πρόσωπα, σας είπα, τιμητικώς, εκείνα, που διηκόνησαν εις την ταφήν του Κυρίου. Και αυτά είναι ο ευσχήμων Ιωσήφ -βουλευτής ήτο από Αριμαθαίας, «εσχμων» θα πει «άνθρωπος αξιοσέβαστος»- ακόμη ο πλούσιος Νικόδημος, που στάθηκε βοηθός του Ιωσήφ εις την ταφήν του Κυρίου και πολλές γυναίκες, οι οποίες είχαν φέρει μύρα, γι'αυτό ακριβώς και λέγονται Μυροφόρες. Ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή, ήταν η Μαρία, η μητέρα του Ιακώβου, η Σαλώμη, η Ιωάννα και πολλές ακόμη.

Ἅγιος Παΐσιος: Νὰ ζητᾶμε ταπεινὰ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν διόρθωσή μας

 

– Γέροντα, ὅταν οἱ Πατέρες λένε ὅτι μετάνοια εἶναι νὰ ἀποφασίση κανεὶς νὰ μὴν ξανακάνη τὰ προηγούμενα ἁμαρτήματα καὶ νὰ λυπᾶται γι᾿ αὐτά, σημαίνει ὅτι διαρκῶς πρέπει νὰ τὰ θυμᾶται;

– Ὄχι, δὲν θυμᾶται κάθε ἁμαρτία χωριστά, ἀλλὰ ἔχει συνέχεια τὴν συναίσθηση τῆς ἁμαρτωλότητός του. Μέχρις ἑνὸς σημείου πρέπει νὰ σκέφτεται κανεὶς ἕνα σφάλμα του καὶ ὕστερα νὰ ζητᾶ ταπεινὰ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ καί, ἂν δὲν ὑπάρχη ὑπερηφάνεια, ὁ Θεὸς θὰ βοηθήση. Ἰδίως ὅταν κάποιος εἶναι εὐαίσθητος, καλύτερα εἶναι νὰ ξεχνᾶ παλιὲς ἁμαρτίες του, ἀφοῦ ἔχουν τακτοποιηθῆ μὲ τὴν μετάνοια καὶ τὴν ἐξομολόγηση. Μπορεῖ τὸ ταγκαλάκι νὰ τοῦ θυμίζη παλιές του ἁμαρτίες καὶ νὰ τὸν ζαλίζη μὲ λογισμούς, γιὰ νὰ τοῦ τρώη τὴν ὥρα καὶ νὰ τὸν περισπᾶ ἀπὸ τὴν προσευχή. Ἕνας ὅμως ποὺ δὲν εἶναι εὐαίσθητος καὶ βλέπει νὰ γεννιέται μέσα του ὑπερηφάνεια, τότε καλὰ εἶναι νὰ φέρνη στὸν νοῦ του τὶς ἁμαρτίες του, γιὰ νὰ ταπεινώνεται.

Πρωτοπρ. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος: Η θέση και οι αρμοδιότητες του πάπα στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία

 

Πρεσβύτερος

Αναστάσιος  Γκοτσόπουλος

Εφημέριος

Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών

6945-377621, agotsopo@gmail.com

                                                                                                                                Πάτρα   2. 5 . 25

 

 Εν όψει της συνεδριάσεως στις 7.5.25 κεκλεισμένων των θυρών  (Κονκλάβιο-cum clave-με ένα κλειδί) του Κολλεγίου των Καρδιναλίων που θα εκλέξουν τον νέο πάπα της Ρώμης δημοσιεύουμε επιλογή των βασικών δογματικών και κανονικών κειμένων των Ρωμαιοκαθολικών που αναφέρονται στη θέση και τις αρμοδιότητες του πάπα στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία.

Τα πιο κάτω κείμενα είναι επιλογή από α) τις δογματικές αποφάσεις της Α΄ Βατικανής Συνόδου, 1870 («Pastor aeternus») και της Β΄ Βατικανής Συνόδου, 1962-1965 («Lumen Gentium»), β) τους σχετικούς κανόνες του Codex Iuris Canonici, 1983 (Κώδικας Κανονικού Δικαίου) και γ) την επίσημη «Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας» (1992).

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΜΑΪΟΥ 2025

 
Οἱ Ἅγιοι Τιμόθεος καὶ Μαύρα οἱ Μάρτυρες



Ἥπλωσε Χριστὸς χεῖρας ἐν Σταυρῷ πάλαι,
Ἥπλωσε καὶ νῦν Μαύρα σὺν Τιμοθέῳ.
Σταυρῷ Τιμόθεος τριτάτῃ τανύθη ἅμα Μαύρᾳ.

Μαρτυρίου ὡς λάμψασ’ ἀκτῖνας Μαῦρα.
Ὅπας Σατᾶν γε ἤμβλυνας ἶφι Μάρτυς
Σταυρῷ Τιμόθεος τριτάτῃ τανύθη ἅμα Μαύρᾳ. 

Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΤΑΦΗ Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ; [28-4-1996] (Β334)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                           «ΤΑΦΗ  Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-4-1996] 

(Β334)                                     

     Προς τιμήν όλων εκείνων των προσώπων, ανδρών και γυναικών, που συνετέλεσαν στην φροντίδα του νεκρού σώματος του Χριστού, είναι αφιερωμένη τούτη η Κυριακή, αγαπητοί μου. Και ονομάζεται Κυριακή των Μυροφόρων. Όπως της Μαρίας της Μαγδαληνής, της Μαρίας του Ιωσή, της Μαρίας του Ιακώβου και άλλων γυναικών, αλλά και ανδρών, όπως ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, και μάλιστα ευσχήμων βουλευτής και ο Νικόδημος, ένας πλούσιος άνθρωπος, που είχε εν καιρώ νυκτός επισκεφθεί τον Κύριον και τον ερώτησε πώς μπορεί να αναγεννηθεί ο άνθρωπος. Αυτοί που απεκαθήλωσαν το σώμα του Ιησού και το ενεταφίασαν.

Ὅσιος Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος: «Πρέπει νά εἴμεθα πάντοτε ἕτοιμοι, διά μετανοίας καί ἐξομολογήσεως».

 

Στίς πονηρές ἡμέρες μας ἐπλεόνασαν οἱ ἁμαρτίες τῶν ἀνθρώπων, οἱ βλασφημίες, ἀπιστίες, ἀσέβειες, ἀκολασίες, ἀδικίες, συκοφαντίες, γύμνια, ξετσιπωσύνη ἀνδρῶν καί γυναικῶν, μεταμορφώσεις ἀνδρῶν εἰς γυναίκας καί γυναικῶν εἰς ἄνδρας, μεταμορφώσεις ἀνδρῶν καί γυναικῶν εἰς σχῆμα καί μορφή δαιμόνων, ἀτιμίες ἀνηθικότητος, βρῶμα καί δυσωδία καί πᾶν φαῦλο.

Ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας γιά τόν Φραγκίσκο, τόν μιαρό παπισμό καί τούς ἡμέτερους διαστροφεῖς τῆς πραγματικότητας


Ὃσα ἀνεκδιήγητα διαβάσαμε καί ἀκούσαμε σχετικά μέ τόν θάνατο τοῦ Πάπα Φραγκίσκου, ἦταν τό βασικό θέμα τῆς προχτεσινῆς παρουσίας τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα στόν Focus FM, μαζί ἀσφαλῶς καί μέ ἀρκετά σχόλια γιά τό τί ὑποστασιάζει πραγματικά ὁ μιαρός καί ἀντίχριστος Παπισμός, ὅσο καί ἄν ἐπιχειροῦν νά τόν ἐξαγιάσουν οἱ ἡμέτεροι βέβηλοι οἰκουμενιστές διαστροφείς. 
 
Δέν ἔλειψε πάντως καί μία σύντομη αποτίμηση τῶν ἐκκοσμικευμένων ἀθλιοτήτων πού ἔλαβαν χώρα μέσα στούς ναούς μας καί κατά τήν Μ.Εβδομάδα Παραθέτουμε πιό κάτω τό 15λεπτο ἠχητικό:

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ.15,43-16,8]
 
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων: Ματθ. 27,57-66 καὶ Ματθ. 28,1-10]
 
«Ὀψίας δὲ γενομένης ἦλθεν ἄνθρωπος πλούσιος ἀπὸ Ἀριμαθαίας, τοὔνομα Ἰωσήφ, ὃς καὶ αὐτὸς ἐμαθήτευσε τῷ Ἰησοῦ· οὗτος προσελθὼν τῷ Πιλάτῳ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλᾶτος ἐκέλευσεν ἀποδοθῆναι τὸ σῶμα. Καὶ λαβὼν τὸ σῶμα ὁ Ἰωσὴφ ἐνετύλιξεν αὐτὸ σινδόνι καθαρᾷ, καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν τῷ καινῷ αὐτοῦ μνημείῳ ὃ ἐλατόμησεν ἐν τῇ πέτρᾳ, καὶ προσκυλίσας λίθον μέγαν τῇ θύρᾳ τοῦ μνημείου ἀπῆλθεν (:Ὅταν προχώρησε τὸ δειλινό, ἦλθε κάποιος ἄνθρωπος πλούσιος ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀριμαθαία καὶ ὀνομαζόταν Ἰωσήφ, ποὺ κι αὐτὸς ὑπῆρξε μαθητὴς τοῦ Ἰησοῦ. Αὐτὸς πῆγε στὸν Πιλάτο καὶ τοῦ ζήτησε τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλάτος διέταξε νὰ τοῦ δοθεῖ τὸ σῶμα. Κι ἀφοῦ ὁ Ἰωσὴφ πῆρε τὸ σῶμα, τὸ τύλιξε σὲ καθαρὸ καὶ ἀμεταχείριστο σεντόνι καὶ τὸ ἔβαλε στὸ δικό του καινούριο μνημεῖο, τὸ ὁποῖο εἶχε σκαλίσει στὸν βράχο. Κι ἀφοῦ κύλισε ἕνα μεγάλο λίθο στὴ θύρα τοῦ μνημείου, τὴν ἔκλεισε μὲ τὸν λίθο αὐτὸν κι ἔφυγε)»[ Ματθ. 27, 57-60].

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ [υπομνηματισμός των χωρίων Πράξ. 6,1-7]

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7]

 Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων Πράξ. 6,1-7]

«Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν (:τίς ἡμέρες αὐτές, ἐνῶ αὐξανόταν ὁ ἀριθμὸς τῶν πιστῶν, οἱ Ἑβραῖοι Χριστιανοὶ ποὺ ἦταν ἀπὸ ξένα μέρη καὶ γι᾿ αὐτὸ μιλοῦσαν τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἄρχισαν νὰ γογγύζουν ἐναντίον τῶν ντόπιων Ἑβραίων Χριστιανῶν, ποὺ μιλοῦσαν τὴν ἀραμαϊκὴ γλῶσσα. Τὰ παράπονα αὐτὰ προέκυψαν, διότι οἱ χῆρες τῶν ἑλληνόφωνων Ἰουδαίων Χριστιανῶν ποὺ δὲν ἦταν ντόπιοι, παραμελοῦνταν στὴν καθημερινὴ περίθαλψη καὶ ὑπηρεσία τῆς διανομῆς τροφῶν καὶ ἐλεημοσυνῶν)» [Πράξ.6,1].

Γιώτα Τσέλιου, δικηγόρος: Για εσένα που δεν έχεις καταλάβει γιατί αρνούμαστε τις ψηφιακές ταυτότητες

 


Για εσένα που δεν έχεις καταλάβει γιατί αρνούμαστε τις ψηφιακές ταυτότητες:

1) Αφού πάρεις ψηφιακή ταυτότητα, θα υποχρεωθείς εμμέσως να την "συνδέσεις" με το έξυπνο κινητό σου και έτσι το σύστημα δεν θα εντοπίζει μόνο τη συσκευή του κινητού σου αλλά και την ταυτότητά σου και εσένα μαζί με αυτήν.
 
2) με την ηλεκτρονική σου υπογραφή που θα φέρει απάνω της η ταυτότητα σου, και που θα διακινείς ηλεκτρονικά μέσα από τις συσκευές του κινητού και των υπολογιστών σου, θα έχεις συναινέσει να σε παρακολουθούν νόμιμα και μόνιμα και δεν θα χρειάζεται κανείς να αποδεικνύει ότι εσύ είσαι πίσω από την συσκευή του όποιου κινητού, ή οδηγός του αυτοκινήτου με τον τάδε αριθμό κυκλοφορίας...
Με την ταυτότητά σου που θα "συνδέεται" με το κινητό σου, θα φανερώνεσαι αυτόματα μόνος σου σε ένα υπερκρατικό σύστημα εξουσίας που θα ελέγχει το κινητό σου, εσένα και το κράτος σου.

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ: Ὅταν προσβάλλῃς τὰ Ἱερά, προσβάλλεις τὴν ψυχὴ ὅλου τοῦ Ἔθνους!

 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»

Τ.Θ. 67250,

Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς

Τηλ.: 210 5248000

Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org

Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org

 

Ἐν Ἀθήναις, τῇ 30ῇ Ἀπριλίου 2025

Ἀρ. Πρωτ.: Φ3/20/30-04-25

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Ὅταν προσβάλλεις τὰ Ἱερά, προσβάλλεις τὴν ψυχὴ ὅλου τοῦ Ἔθνους!
 

Λίγο καιρὸ πρίν, ζήσαμε τὴν βεβήλωσι τῆς Ἐθνικῆς μας Πινακοθήκης ἀπὸ ἕναν τύπο βλάσφημο, ὁ ὁποῖος μάλιστα ἔχει τὴν ἀξίωσι νὰ ὀνομάζῃ ἑαυτὸν ...«καλλιτέχνη».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΜΑΪΟΥ 2025

Ανακομιδή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Αθανασίου 

Ἀθανάσιε, ποῦ κομίζῃ; μὴ πάλιν
Καὶ νεκρὸν ἐξόριστον ἐκπέμπουσί σε;
Δευτερίῃ νέκυς Ἀθανασίου ἐξέδυ τύμβου.

Πέμπτη 1 Μαΐου 2025

"Η Αγία Μαρίνα, ο διάβολος και τα περιφερόμενα ταγκαλάκια της διαστροφής...."

 

Στυλιανός Γεγάκης 

(Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Περιστερίου, πολύτεκνος πατέρας)

  [Μικρή συμβολή στην αναίρεση των ψεμάτων και ανακριβειών που ειπώθηκαν σχετικά με την είσοδο στο ναό της γνωστής πολιτικού που ψήφισε τον επαίσχυντο νόμο ενάντια στο Ευαγγέλιο τού Χριστού και στην ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια) 

   Σε κάποια ειδησεογραφικά sites και σε κάποιες εκπομπές των γνωστών καναλιών της τηλεόρασης, οι γνωστοί εργολάβοι της παραπληροφόρησης και πολιτικής προπαγάνδας θέλησαν να αναφέρουν ένα περιστατικό που συνέβη στην Αγία Μαρίνα Περιστερίου, όπως εκείνοι ήθελαν και όπως τους τα μετέφεραν οι αρνητικοί πρωταγωνιστές, για να "βγούνε και από πάνω" αντί να συνέλθουν από αυτά που έχουν τολμήσει και κάνουν τα τελευταία χρόνια στην ταλαίπωρη πατρίδα μας.

Ὁ κοινωνικὸς μήνας Μάϊος

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Κατὰ τὸν μήνα Μάϊο ἔχουν συντελεστῆ πολλὰ κοινωνικὰ καὶ ἱστορικὰ γεγονότα, ὥστε ὁ μήνας αὐτὸς νὰ χαρακτηρίζεται κοινωνικός.

            Κατ’ ἀρχάς, ἡ Πρωτομαγιὰ ἑορταζόταν ὡς φυσιολατρικὴ ἑορτὴ καὶ ἀργότερα καθιερώθηκε ὡς «ἐργατικὴ Πρωτομαγιά», σὲ ἀνάμνηση τῶν  ἀγώνων ποὺ ἔλαβαν χώρα τὴν 1η Μαΐου τοῦ 1886 στὸ Σικάγο. Στὶς 2 Μαΐου 1919 ἔγινε ἡ ἀπόβαση τῶν Ἑλληνικῶν στρατευμάτων στὴν Σμύρνη, ποὺ ὅμως δὲν εἶχε ἀνάλογη συνέχεια, καὶ στὶς 19 Μαΐου ἔχουμε τὴν θλιβερὴ ἐπέτειο τῆς γενοκτονίας τῶν Ποντίων.

Στὶς 11 Μαΐου 330 μ.Χ. τιμοῦμε τὰ ἐγκαίνια τῆς Κωνσταντίνου-πόλεως καὶ ἡ 21η Μαΐου εἶναι ἡ ἑορτὴ τῶν κοινωνικῶν Ἁγίων, Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης. Ἡ Ἑλένη ἵδρυσε πλῆθος ναῶν καὶ ἄλλων εὐαγῶν ἱδρυμάτων, ὁ δὲ Μ. Κωνσταντῖνος, ἂν καὶ ἀπόλυτος ἄρχοντας, ἐφήρμοσε δημοκρατικὲς διαδικασίες, ὅπως τὴν σύγκληση τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τὸ 325 μ.Χ., τὴν καθιέρωση τῆς Κυριακῆς ἀργίας, κ.ἄ.

Στὸ σημεῖο αὐτό, μάλιστα, νὰ ὑπενθυμίσωμε παλαιότερη πρόταση τῶν Ἐπάλξεων νὰ καθιερωθῆ ἡ Πρωτομαγιὰ ὡς ἑορτὴ τῆς δημιουργίας πρὸς τιμὴν τοῦ Ποιητοῦ καὶ Φυτουργοῦ τῆς κτίσεως, μὲ ἀνάγνωση τοῦ Προοιμιακοῦ Ψαλμοῦ, κατὰ τὸν ἑσπερινὸ τῆς ἑορτῆς, καὶ ἀντίστοιχων ἀναγνωσμάτων, κατὰ τό πρωΐ τῆς ἑορτῆς, ὅπως τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς «ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθῆκας καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά …» (Ματθ. στ’, 26-30).

Εὑρισκόμενοι λοιπὸν καὶ πάλι στὸν κοινωνικὸ μῆνα Μάϊο νὰ μὴν λησμονοῦμε τὴν κοινωνικὴ καὶ ἀνθρωποποιητικὴ παράδοση τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς ὀρθοδόξου τριαδικῆς μας πίστεως καὶ νὰ προσπαθοῦμε συνεχῶς νὰ βιώνωμε τὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ καὶ πολιτεία πρὸς δόξα Θεοῦ καὶ κοινὴ πρόοδο καὶ σωτηρία. Ἀμήν!

Βασίλειος Τσούπρας, ὑπεύθυνος τῆς Μορφωτικῆς καὶ Πολιτιστικῆς Κινήσεως «Ἐπάλξεις»

«Πᾶνος»

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ογδονταένα χρόνια από το μαζικό έγκλημα των Γερμανών κατακτητών την Πρωτομαγιά 1944 στην Καισαριανή

 

Ήταν 1η Μαΐου του 1944, ακριβώς ογδόντα χρόνια πριν, όταν οι Γερμανοί κατακτητές, διέπρατταν ένα ακόμη (δυστυχώς ατιμώρητο μέχρι σήμερα) μαζικό έγκλημα. Η εκτέλεση στην Καισαριανή,  των διακοσίων Ελλήνων πατριωτών, κρατούμενων στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, αποτελεί μία ακόμη κηλίδα, μία ακόμη βάρβαρη πράξη των κατακτητών, για την οποία μέχρι σήμερα δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη.

Η εκτέλεση των διακοσίων Ελλήνων έχει και μία πολύ ιδιαίτερη παράμετρο, που αποδεικνύει για ακόμη μία φορά, το μεγαλείο της αντίστασης στους κατακτητές και τους ελληνόφωνους συνεργάτες τους, καθώς και το ήθος των ανθρώπων που θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας μας.  Η κορύφωση του δράματος της εκτέλεσης έγινε με την πράξη ενός από τους κρατούμενους, του Ναπολέοντα Σουκατζίδη.

Γεώργιος Τζανάκης: Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης. Β΄

 

 
Δεῖτε αὐτὴν τὴν φωτογραφία.[1] Εἶναι ἀπὸ τὸν ναὸ Στερνῶν Ἀκρωτηρίου τὴν ἡμέρα τοῦ δεκαπενταυγούστου 2024. Δὲν πανηγύριζε ὁ ναὸς. Πανηγύριζε ὅμως ἡ Μονὴ Γωνιᾶς στὸ Κολυμπάρι καὶ ἡ Μονὴ Χρυσοσκαλίτισσας (ἀνήκουν στὴν Μητρόπολι Κισσάμου καὶ Σελίνου μὲ ἐπίσκοπο τὸν Κισσάμου Ἀμφιλόχιο).

«Γιατί πῆγε ἐκεῖ; Θὰ δείξει. Κρατῆστε το, ὅμως. Ἔχει παράδοσι τὸ σόϊ αὐτό στὴν ἐμπλοκή του στὰ ἐκκλησιαστικά, ἀναμφιβόλως. Γι᾿ αὐτὸ ὅτι καὶ νὰ κάνουν ἀκόμη καὶ νόμους ἀντίχριστους νὰ ψηφίζουν πάντα βρίσκονται καλοὶ κληρικοὶ νὰ τοὺς ὑποδέχονται μὲ ἀγκαλιὲς καὶ τιμὲς. Ἔτσι δίνουν καὶ τὸ σύνθημα στοὺς πιστοὺς στὸ τί νὰ ψηφίσουν.  Ἀφοὺ καὶ οἱ πιστοὶ εἶναι τοῦ κεριοῦ καὶ τῆς ὑπακοῆς σ᾿ ὅτι νεύσουν οἱ παπᾶδες φυσικὸ εἶναι νὰ ἐξελίσσεται συνεχῶς αὐτό τὸ σκηνικό, καὶ ὅλοι νὰ εἶναι εὐχαριστημένοι. Καὶ οἱ κληρικοὶ γιὰ τὴν ἀναρρίχησί τους, καὶ οἰ πολιτικοὶ για τὴν ὑπερψήφισί τους καὶ οἱ πιστοὶ γιὰ τὴ βόλεψί τους». Ἄρες Μάρες Κουλαμάρες 16 Αὐγ. 2024 [2]

ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: «Ἄνθρωποι ἐλεεινοί μετατρέπουν τόν οἶκο τῆς προσευχῆς σέ τόπο ἀργολογίας»


 
Στόν Ναό τοῦ Θεοῦ «καθένας δοξολογεῖ τόν Θεό. Ἐκεῖ παρίστανται οἱ ἅγιοι Ἄγγελοι... Εἶναι παρών ὁ Κύριος καί ἐξετάζει τίς διαθέσεις τῶν εἰσερχομένων...

Ὅλη ἡ ἐπουράνια στρατιά ἕνα ἕργο ἔχει: νά δοξολογεῖ τόν Κύριο. Ὅλη ἡ κτίση, ἡ ἄφωνη καί ἡ ὁμιλοῦσα, ἡ ὑπερκόσμια καί ἡ ἐπίγεια, δοξάζει τόν Κτίστη.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τα 2 διδάγματα του μπλακ άουτ στην Ιβηρική: Το φιάσκο της «πράσινης» ενέργειας και η τεράστια παγίδα του ψηφιακού χρήματος

 

Η μαζική διακοπή ρεύματος στην Ιβηρική έδειξε με εμφατικό τρόπο πόσο ευάλωτοι είναι οι ευρωπαίοι με τις ΑΠΕ και την απαξίωση των μετρητών
 
 
Δύο πολύ σημαντικά συμπεράσματα βγήκαν από το μαζικό μπλακ άουτ που βύθισε στο σκοτάδι την Ιβηρική Χερσόνησο και χτύπησε κυρίως την Ισπανία και την Πορτογαλία. Συμπεράσματα που έχουν να κάνουν άμεσα με το μέλλον των οικονομιών της Ευρώπης, αλλά και με την ίδια την επιβίωση των λαών.

Στις 28 Απριλίου συνέβη ίσως το μεγαλύτερο μπλακ άουτ που έχει αντιμετωπίσει στην ιστορία της η Ευρώπη. Μέσα σε μια μόνο στιγμή, τα πάντα βυθίστηκαν στο χάος. Ο ηλεκτρισμός χάθηκε και πήρε βίαια μαζί του τον πολιτισμό, έτσι όπως τον θεωρούσαν δεδομένο οι πολίτες της Ιβηρικής αλλά και όλοι μας. Δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τον διακόπτη της πολιτισμένης ζωής να κατεβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη και σαστισμένοι προσπαθούσαν να συνειδητοποιήσουν τι τους συμβαίνει.

Γεώργιος Τζανάκης: Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης. Α΄

 
 
Μιὰ ποὺ τώρα πλέον οἱ ἐπίσκοποι δὲν εἶναι οὔτε θεοπρόβλητοι, οὔτε λαοπρόβλητοι, μποροῦμε ἄραγε νὰ ψελλίσουμε τί θὰ θέλαμε ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους μας, τώρα ποὺ ἐπίκειται ἐκλογή νέου ἐπισκόπου στὴν Μητρόπολι τῶν Χανίων; Ἐπιτρέπεται κάτι τέτοιο; Ἤ εἶναι καὶ αὐτὸ αὐθαιρεσία καὶ θράσος, καὶ τὸ μόνο ποὺ μένει στοὺς χριστιανοὺς εἶναι νὰ ἀποδέχονται ἄκριτα καὶ σιωπηλά ὁτιδήποτε ἀποφασίζουν οἱ «ἀποφασίζοντες»;

Ἅς ποῦμε , λοιπὸν, πῶς θὰ θέλαμε τὸν ἐπίσκοπό μας (κάποια, τοὐλάχιστον, θεμελιώδη σημεῖα).

Συγκέντρωση ΕΝΑΝΤΙΑ στον Προσωπικό Αριθμό. Σάββατο 3/5/2025 18:30. Βόλος.

 

Την ώρα που τα δεσμά της ηλεκτρονικής σκλαβιάς σφίγγουν
και οι αντίχριστοι ανθέλληνες προδότες προκαλούν με τις βλασφήμιες τους,

οι Ορθόδοξοι πιστοί καλούνται να πάρουν θέση :

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 1 ΜΑΪΟΥ 2025


Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας


Ψυχαὶ λιθώδεις καὶ ξέναι θείου φόβου,
Λίθοις ἀνεῖλον θεῖον Ἱερεμίαν.
Πρώτῃ ἐν Μαΐοιο λίθοις κτάνον Ἱερεμίαν.

Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας γεννήθηκε πιθανῶς κατὰ τὸ 650 π.Χ., στὴν μικρὴ πόλη τῆς φυλῆς Βενιαμὶν Ἀναθώθ, βορειοανατολικὰ τῆς Ἱερουσαλήμ. Ὁ πατέρας του ἦταν ἱερέας καὶ ὀνομαζόταν Χελκίας. Ἀνατράφηκε στὴν ἱερατικὴ αὐτὴ οἰκογένεια μὲ αὐστηρότητα. Μελετοῦσε τοὺς πρὸ αὐτοῦ Προφῆτες Ἡσαΐα καὶ Ὠσηέ. Νεότατος στὴν ἡλικία, περίπου 23 – 25 ἐτῶν, περὶ τὸ 627 – 625 π.Χ., καλεῖται ἀπὸ τὸν Θεὸ στὸ προφητικὸ ἀξίωμα. Ἀνταποκρίνεται στὸ θέλημα τοῦ Κυρίου καὶ ἔτσι τὸ ὄνομά του (Ἱερεμίας), ποὺ σημαίνει ὁ Θεὸς ἀνυψώνει ἢ καθιστᾶ, ἐκφράζει καὶ τὴν ἀποστολή του.