Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

Νεκτάριος Δαπέργολας: Καταιγιστικά πλέον τά ἀποκαλυπτήρια…

 

Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Ἱστορίας

Καιροί τῆς πλάνης, καιροί τοῦ κατήφορου, καιροί τῶν ἀποκαλυπτηρίων. 
 
Καί εἶναι πλέον τά ἀποακαλυπτήρια καί ἐκκωφαντικά καί καταιγιστικά. 
 
Ἐδῶ καμαρώνουμε τόν γνωστό ἐμβολιεπίσκοπο Διδυμοτείχου (δέν ξεχνᾶμε ὅτι εἶχε διοργανώσει ἕως καί μαζικό ἐμβολιασμό σέ προαύλιο ναοῦ), πού, ὡς γνωστόν, συλλειτούργησε καί στό διαβόητο πλέον μιαρό συλλείτουργο τῆς Θάσου μαζί μέ τόν ἀπατεῶνα ψευδεπίσκοπο Ἐπιφάνιο (1η καί 2η φωτογραφία)
 

Ἀλλά σάν νά μήν ἔφτανε αὐτό, λίγες μέρες ἀργότερα θεώρησε πολύ λογικό νά περάσει καί τά βόρεια σύνορα (πρός τό γνωστό ληστρικό ψευδοκράτος) καί νά συλλειτουργήσει καί μέ ἕναν ἀκόμη σχισματικό, τόν ψευτομακεδόνα «ἐπίσκοπο» Στρωμνίτσης (ὑπόλοιπες φωτογραφίες). 
 
 

 


Ἐννοεῖται ὅτι τέτοιες ἐνέργειες σέ ἄλλες ἐποχές θά ἦταν αἰτία ἄμεσης καθαίρεσης. Τώρα ὅμως πού οὔτε Ἱερά Σύνοδος οὐσιαστικά ὑφίσταται (καθότι ἡ σύναξη πού καθημερινά ρίχνει τά ἅγια τοῖς κυσί μόνο κατ' εὐφημισμόν μπορεῖ νά ἀποκαλεῖται ἀκόμη ἔτσι), οὔτε Ἱεροί Κανόνες ἔχουν μείνει ὄρθιοι καί οὔτε δόγμα ἔχει ἀπομείνει ἀτσαλαπάτητο, τέτοιες πράξεις δυστυχῶς θεωροῦνται ἀπολύτως φυσιολογικές ὄχι μόνο ἀπό τήν κατασαπισμένη διοικοῦσα Ἐκκλησία, ἀλλά καί ἀπό μία κοινωνία πού ἔχει βουλιάξει σχεδόν ἐξολοκλήρου στήν παρακμή, τήν ἀθλιότητα καί τή δαιμονική σύγχυση.

     Γιατί βεβαίως κάποτε ὁ ἴδιος ὁ λαός θά ἔβγαζε ἔξω ἀπό τούς ναούς τέτοιους ποιμένες. Ἀλλά ἡ σύγκριση ἐκείνου τοῦ πάλαι ποτέ λαοῦ (μέ ὅλα βεβαίως τά ἐλαττώματα, τίς ἁμαρτίες καί τίς πτώσεις του) μέ τό τωρινό πνευματικά εὐνουχισμένο, τραγικά ἀκατήχητο καί ἐξολοκλήρου ἀναίσθητο μασκομπολιασμένο πλῆθος, εἶναι πραγματικά θλιβερή. Καί αὐτή ἴσως νά εἶναι ἡ πιό ὀδυνηρή διαπίστωση ἐν τέλει...

«Πᾶνος»

10 σχόλια:

  1. Η δυστυχία ξεκινησε απο την ελλειψη κατηχησεως , η ελειψη ηθους οδηγησε σε φαινομενα τυπου Ιωνιας και Ελπιδοφορου , αφου δεν διδαχτηκε ο λαος τι ειναι το Πιστευω τι λενε οι 10 εντολες απλως παρεμεινε στο τυπο της λατρειας και επειτα και αυτη την μικρεναν τον χρονο τα λενε ολα γρηγορα και συντομα οι ψαλτες ουτε γινετε ερμηνεια του Ευαγγελιου απο κανεναν Αγιο Πατερα της Εκκλησιας μας. Ο ιδιος ο κληρος ειναι ακατηχητος πως να κατηχηση τους πιστους αφου δεν εχει φωτηση. Πανο καλα τα γραψες συντομα απλα η Ορθοδοξια κληρος και Λαος θελει να γινει επανεκινηση να ερθει απο κει που ηταν στην αρχη της Εκκλησιας. Οι πιστοι δυστυχως διωκωνται π.χ. δεν κανει μπολι δεν εχεις δουλεια κ.α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀδελφέ μου Γουρία, ὅλα ξεκινᾶνε ἀπὸ τὴν δική μας προαίρεση καὶ ἀναλόγως αὐτῆς, ὁ Θεὸς στέλνει τὴν Χάρη του καὶ φωτιζόμεθα.
    Ἔχουν βεβαίως τὴν εὐθύνη τους οἱ ἱερεῖς καὶ γενικὰ ὁ κλῆρος ποὺ δὲν κατηχοῦν τὸν λαό, ἀλλὰ μὴν ἐπαναπαύουμε τὴν συνείδησή μας μὲ αὐτό.
    Ἀλλοίμονο, ἄν ἡ σωτηρία μας ἐξηρτᾶτο μόνο ἀπὸ τίς κατηχήσεις τῶν κληρικῶν, θὰ ἦτο ἄδικος ὁ Θεός.
    Ἄλλωστε ὅποιος ζήτησε, εὐρῆκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφου διαβασεις τις Κατηχησεις Κυριλου Ιεροσολυμων και Πλάτωνος μητροπολίτου Μόσχας Ορθόδοξος διδασκαλία : ήτοι σύνοψις της χριστιανικής θεολογίας . Ι. Χρυσοστομου , Μεγα Βασιλειου . ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙ ΜΑΓΕΙΑΣ
    ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΙ 37&46 ,ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΣ 82 ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΣ 83 , ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΣ 84
    ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΙ 87&88 μετα αφου τα διαβασεις ολους τους παραπανω μπορω να σε φερω κι αλλους Πατερες και συγκρινε με τους ποιμενες εκεινης της εποχης με της σημερινης ακολουθουν τα βηματα των Αγιων Αποστολων ? μετα αφου τα διαβασεις συζηταμε παρακατω . Ολοι οι Αγιοι Πατερες δωσαν λυσεις για ολα τα θεματα για ολες τις εποχες απλα δεν τους μελετησαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικὰ ἔχουμε εὐθύνη ἐμεῖς ἤ δὲν ἔχουμε;
      Αὐτὸ προσπάθησα νὰ σοῦ πῶ, ἀλλὰ μᾶλλον δὲν κατάλαβες.
      Γουρία μου, ἔχω μία πολὺ μεγάλη βιβλιοθήκη ποὺ δὲν φαντάζεσαι καὶ δὲν χρειάζεται νὰ μοῦ φέρεις τίποτα γιὰ νὰ διαβάσω καὶ νὰ συγκρίνω.
      Οὔτε εἶναι καὶ πολὺ κομψὸ νὰ λὲς «ἀφοῦ τὰ διαβάσεις μετὰ συζητᾶμε».
      Δὲν εἶναι πάντα παράγων ἡ ἀνάγνωση βιβλίων γιὰ νὰ συζητήσεις ἕνα θέμα.
      Μὰ εἶναι δυνατὸν νὰ πιστεύω ὅτι οἱ σημερινοὶ ὅτι ἔχουν καμμία σχέση μὲ τοὺς παλαιοὺς Πατέρες;
      Οἱ διωγμοὶ δὲν εἶναι σημερινοί, πάντα ὑπῆρξαν μὲ τίμημα τὴν ζωή τους ὅσοι ἀντιστεκόταν στοὺς ἐκβιασμοὺς νὰ ἀλλαξοπιστήσουν, ἀλλὰ καὶ μάρτυρες ἔχουμε καὶ ἁγίους.
      Λέω ὅτι ἔχουν τὴν εὐθύνη τους οἱ κληρικοί, ἀλλὰ ἔχουμε Ἁγία Γραφή, βιβλία πνευματικά, συναξάρια καὶ κυρίως ἅμα ἔχουμε καλὴ προαίρεση καὶ ζητήσουμε τὴν ἀλήθεια καὶ τὸν καλὸ πνευματικὸ, θὰ μᾶς δοθεῖ.
      Γι ᾿ αὐτὸ εἶπα ἡ Σωτηρία τῆς ψυχῆς μας ἐξαρτᾶται πρῶτα ἀπὸ ἐμᾶς, ἄν πραγματικὰ τὸ θέλουμε καὶ ὁ θεὸς θὰ ἀναλάβει τὰ ὑπόλοιπα, στέλνοντάς μας τὴν Χάρη του, τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἀναλόγως τὴν προσπάθειά μας καὶ διάθεση μας γιὰ νὰ ἀγωνισθοῦμε.
      Καὶ ἅγιο πνευματικὸ νὰ ἔχουμε ἀπὸ μόνος του δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει ἅμα ἐμεῖς δὲν τὸ θέλουμε.
      Τὸ ἀντίθετο ἀκριβῶς συμβαίνει.
      Ἅμα ἐμεῖς ἔχουμε Πίστη καὶ ἀναζητήσουμε τὸν Χριστὸ, θὰ βρεθεῖ ὁ καλὸς ποιμὴν, θὰ μᾶς τὸν στείλει, ἀλλὰ καὶ ἄν δὲν βρεθεῖ, ὁ Χριστὸς θὰ οἰκονομήσει ὅπως Ἐκεῖνος γνωρίζει γιὰ νὰ σωθοῦμε.
      Μὲ λίγα λόγια, ἡ δυστυχία δὲν ξεκίνησε ἀπὸ ἔλλειψη κατηχήσεως, ἀλλὰ ἀπὸ ἔλλειψη ταπεινότητος καὶ πίστεως.
      Ἕνα ἁπλὸ παράδειγμα σοῦ φέρνω μόνο.
      Ὅταν παλαιότερα μικρὸς ποὺ ἤμουν καὶ μᾶς πήγαιναν στὴν Ἐκκλησία, θυμᾶμαι πάρα πολὺ καλὰ, πὼς ὅταν πήγαινε νὰ βγάλει κήρυγμα ὁ ἱερέας, οἱ περισσότεροι δυσανασχετοῦσαν, ἄν ὁ ἱερέας ἦταν εὐλαβὴς καὶ καθυστεροῦσε λίγο τὴν Θεία λειτουργία, τὰ ἔβαζαν μὲ τὸν παπά.
      Γιὰ αὐτὸ μὴν ἐφησυχάζουμε τὴν συνείδησή μας, πὼς δὲν ὑπάρχει κατήχηση ὁπότε φταῖνε οἱ κληρικοί, διότι καὶ σήμερα βλέπουμε τὸν διωγμὸ τῶν παραδοσιακῶν ἱερέων, πόσοι τοὺς στηρίζουν ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἐλέγχουν τοὺς οἰκουμενιστές καὶ ἐὰν μπαίνουν μπροστὰ στὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

      Διαγραφή
  4. [ Στις 12 Σεπτεβρίου 1982 στο Διορθόρθοξο Κέντρο στο Σιαμπεζύ μετά την λήξη της Διάσκεψης, είπε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτωνος, {σε πολύ έντονο και απογοητευτικό ύφος.}{του Αθ.Μπασδέκη} . Συνεχίζει ο Μητροπολίτης <<Αδελφοί μου αγαπητοί!….Εδώ , αυτήν την φορά , πέραν από τας μετριόφρονας εκκλησιατικάς μας αποφάσεις επί των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως , εκάναμε την σπουδαιότεραν ανακάλυψιν ότι υπάρχετε και εσείς,..το πλήρωμα , με την πλήρη έννοιαν , σεις όλοι που σας εβαπτίσαμε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εις τήν κολυμβρήθραν της Ορθοδόξου πίστεως και μετά δέν σας εκατηχήσαμε , περιορισθέντες εις το Πιστεύω του αναδόχου , αλλά σας εγκαταλείψαμε εις την τύχη σας. {Βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.45-46} ] Λοιπον φως φαναρι οι ιδιοι οι Οικουμενιστες μας στα λενε οτι δεν μας κατηχησανε και μας αφησαν να μας φυσαει ο ανεμος οπου μας πανε δεξια αριστερα πανω κατω. [Δεν είναι υπερβολή, αν λεχθεί, ότι πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί, λαϊκοί και κληρικοί, δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οργάνωση, τη δομή και τις διαχριστιανικές σχέσεις της με τις άλλες Εκκλησίες. { βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.20]

    [Γι΄αυτό και συχνά παρατηρούσε ότι οι Χριστιανοί ηγέτες έπρεπε με κάθε τρόπο να βγούν από τα χαρακώματα της χθές, προκειμένου να αγωνισθούν για την εκπλήρωση του αιώνιου και απαραχάρακτου σχεδίου του Θεού, που είναι αγάπη, οικοδομή και ενότητα. από τα Οικουμενικά ανάλεκτα του π.Γ. Τσετση σελ. 127.-132.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας μη διαβαζει , ας μην ερευνά ο Χριστιανός τίποτα , ουτε τις ερμηνειες των Αγιων Πατερων για την Αποκαλυψη του Ιωαννου , που το βλεπουν αυτο το βιβλιο , οι Οικουμενιστες και τρεμουν. Επειτα μετα το μπολι μασκες και δεν συμαζευεται με Ουκρανικο και την διαφθορα που δειξε το παραδειγμα προς μιμηση ο Ιωνίας και Ελπιδοφορος . Ολαι αι εντολαι επιστηρίζονται εις τα δόγµατα και ανίσως , δεν καταβάλη τις το καλον τουτον θεµέλιον, ή οικοδοµή παντοτοτε σαθρα θέλει κλονειται.

    Νόμισόν μοι οἰκοδομὴν εἶναι τὴν κατήχησιν· [ἐὰν μὴ βαθύνωμεν, καὶ θεμέλιον θῶμεν,] ἐὰν μὴ κατ’ ἀκολουθίαν δεσμοῖς οἰκοδομῆς ἁρμολογήσωμεν τὸν δόμον, ἵνα μὴ εὑρεθῇ τι χαῦνον, καὶ σαθρὰ γένηται ἡ οἰκοδομὴ, οὐδὲν ὄφελος οὐδὲ τοῦ προτέρου κόπου· Προκατηχηχ. 11

    Αυτός, οµοιος του και, θέλει σαλεύεται υπό παντός ανέµου και αυτή ή αρετή του αστήρικτος, καθώς εκείνη των εθνικών φιλοσόφων, θέλει εξελέγχεται εις πάσα περίσταση και αυτή ή πίστις του το να µην έχει ρίζα, θέλει τον αφήνει, εν καιρώ πειρασμού Λουκ.η΄13.

    Άλλα την σήµερον το να αγνοη τις την ιδίαν Θρησκείαν δεν λογίζεται τίποτε.

    Και αυτή η άγνοια (τίς ηθελε το πιστεύσει!) δεν κατέχει µόνους τους ιδιώτας και α.γραµμάτους, αυτη εκτείνεται και εις αυτους τους χρησίµους πεπαιδευµένους ανθρώπους.

    Και δεν ειναι αλλο κοινοτερον την σήµερον παρα το να βλέπη τις τιµίους, λογίους, και πολλάκις διδασκάλους των άλλων, εις µίαν βαθυτάτην άγνοιαν, η τουλάχιστον εις µίαν επιπόλαιον και αµέθοδον γνωσιν της θρησκείας. Και τί ακολουθεί εντευθεν;

    µία γενι.κη διαστροφη των ηθων, µυρίαι προλήψεις και δεισιδαιµο.νίαι φοβούµεθα εκεί οπου δεν ειναι φόβος και τολµωµεν ε.κεί, οπου πρέπει να φοβώµεθα , δεν διακρίνοµεν το συγκε.χωρηµένον απο το κεκωλυµένον ζητεί πας ενας το εαυτού, και κανένας το του ετέρου.

    Δια τί; διότι ή οικοδομή ήµων δεν επιστηρίζεται εις καλον θεµέλιον , διότι δεν εκατηχήθη.µεν την όδόν Κυρίου, καθώς έπρεπεν, εις τον καιρόν της τρυφερας ήλικίας,οταν και τα πάθη δεν ειχον ετι µεταβλη.θωσιν εις έξεις, και ο νους δεν είχε ζοφωθη από την αχλυν των ιδίων συµφερόντων.

    Άς ερευνήσει πας ένας προσεκτικός την ιδίαν συνείδηση, και αυτός πολλάκις ο νομιζόμενος Άγιος, και θέλει καταλάβει, πόσον πλανάται.

    Ή ευλάβεια δεν είναι ποτέ σταθερά, όταν δεν επιστηρίζηται εις την πληροφορίαν, την οποίαν χρεωστεί πας ένας να έχει της ιδίας θρησκείας, και ή πληροφορία δεν αποκτάται πά.ρεξ δια της ερεύνης, ηγουν δια µιας ευµεθόδου κατηχήσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι ιεροκήρυκες λαλουσιν ως επι το πλειστον περί του ηθικού µέρους της θρησκείας, και δεν λαλουσι περι του δογµατικου (βλεπε Ο.Τυπος Χ.Βασιλοπουλος Οικουμενισμος χωρις μασκα σελ. 140-142 Ο Οικουμενισμος αποδογματιζει -αποχριστιανιζει…στο ζηλο μπηκε η χλιαροτης στο δογμα η αδιαφορια στη θερμη Πιστι η ψυχροτης), ειµη εν παρόδω δια το να υποθετωσι τον ακροατή προκατηχηµένον.

    Δεν είναι ιδιον του ιεροκήρυκος το να κατηχεί, ικανό είναι εις αυτόν καµνη την προσαρµογην των προεγνωσµένων αληθειων της κατηχήσεως.

    Δια να σαφηνίσωµεν το λεγόµε.νον δεν είναι ανάρµοστον να φέρωµεν εις µέσον παραδειγµα ο ιεροκήρυξ λαλεί, φέρ’ ειπείν, κατά της κλοπής, καί λέγει, οτι είναι εντολη του Θεου το << ου κλεψεις>> δεικνύει µε πολλας της Γραφης µαρτυρίας και των Πατερων πόσον µέγα κακόν είναι ή κλοπή, αλλά δια να ωφεληθη ο ακροατής, και να συλλάβη τον σωτηριώδη φοβον ταυτης της άµαρτίας, χρεία είναι να ηξεύρη, ποίος είναι αυτος ο Θεός, οστις απαγορεύει την κλοπήν, ποίαι είναι αι απειροι αυτου τελειότητες, και αι αναρίθµητοι πρός ημας ευεργερσιαι του, απο τας οποίας γενναται το χρέος, τό οποιον εχοµεν να ύποτασσώµεθα εις τας εντολας αυτού του υψίστου vοµοθέτου·

    τα οποία ολα είναι µέρη της κατηχή.σεως .Και αν την σήµερον προξενωσι τοσουτον όλίγην ωφελειαν οι διδαχαι των ιεροκηρύκων, δεν είναι άλλο το αιτιον ,παρεξ διότι οι ακροαται δεν είναι προκατηχηµένοι τα της Θρησκειας .

    Ή παλαιά ‘Εκκλησία εδίδασκε συνεχέστερον αφ διδασκουσι την σημερον καθοτι ποτε δεν εγινετο συναξις πιστων , οπου δεν εκηρυττετο ο θειος λογος απ αυτόν τον Επισκοπον δεν εκρινε μ ολον τουτο περιττην την κατηχησιν απαγε ! εξ εναντιας την ενομιζεν αναγκαιότατην , ως θεμελιον , εις το οποιον επωκοδομει υστερον τας καθημερινας ομιλιας.

    Ότι ό χριστιανός χρεωστει να πιστεύη χωρίς ερεύνης, αναγκαίο είναι να εξετάσωµεν, αν απλώς πάσα έρευνα εις τα της θρησκείας είναι ασυγχώρητος.

    Ή Αποκάλυψις είναι µία δήλωσις αληθειών, ητις έγινε διά θαύµατος υπό τής παντοδυναµίας του Θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επομένως αυτή περιέχει τίνα πράγµατα, τα όποια δεν εδύνατο ποτέ να καταλάβη ό άνθρωπος µε µόνην την δύναµιν του φυσικού λόγου. Αυτά ο.µως τα ακατάληπτα είναι συνδεδεµένα µε άλλα, τα όποια καταλαµβάνει και χωρίς την βοήθειαν της αποκαλύψεως, και από τουτον τόν σύνδεσµον γεννώνται τοσαύτα κριτή.ρια, δια των όποίων διακρίνεται η αληθής και θεία αποκά.λυψις από τας ψευδείς και κακοπλάστους.

    Ει τι πραγµα έχει κριτήρια, είναι ύποκείµενον εις απόδειξιν, και έποµέ.νως εις έρευνα και ουαί εις τους χριστιανούς! Αν η θρη.σκεία των, ήγουν η περί Θεού επιστήµη, δεν είχε απόδει.ξιν. Μία θρησκεία, όποία είναι η ηµετέρα, τεθεµελιωµένη εις την πνευµατικην πτώχεια, εις την ύποµονην των πειρα.σµων, εις τόν καθηµερινόν πόλεµον της σαρκός και του πνεύµατος, µία τόσον στενή και τεθλιµµένη οδός, δεν ήτον πιθανόν να επιστρέψει από τας αλλας θρησκείας, δεν λέγω τοσαύτας µυριάδας, αλλ’ ένα μόνον άνθρωπον, αν δεν είχεν αποδειξιν.

    Η ύπερθαύµαστος οµως άρµονία μεταξύ των δογμάτων και των εντολών, αυτά τα υπέρ λόγο μυστήρια, οι σαφέσταται και αψευδείς προφητειαι, η αναµφίλεκτος αγιοτης των ευαγγελικών συγγραφέων, είναι τόσαι αποδείξεις των οποίων η ενέργεια ηνάγκασε τοσαυτα αναρίθµητα έθνη να αφησωσι την ευρύχωρον και πλατειαν όδόν, την ό.ποιοαν περιπάτησαν οι πατέρες των, και να εισέλθωσιν εις την τεθλιµµένην όδόν του Κυρίου.

    Ή έρευνα λοιπόν των ,τοιούτων αποδείξεων όχι μόνον είναι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαία διότι χωρίς αυτήν δεν είναι δυνατόν να γεννηθεί η πληροφορία εις το ανθρώπινο πνευµα, και χωρίς την πληροφορία είναι αδύνατον να αναγεννηθεί ό άνθρωπος ήγουν να εκδυθεί τον παλαιόν άνθρωπον , και να εν.’δυθη τον νέον. είναι αδύνατον να προκόψει ποτέ εις την αρετή , η να ύπερµαχήση της πίστεως εναντίον εις βασιλείς και τυράννους, να την υπερασπίσει εναντίον εις τους ετεροθρησκους. (Παράμενε ταῖς κατηχήσεσιν· εἰ καὶ πολλὰ παρατείνωμεν λέγοντες, μήποτε ἡ διάνοιά σου ἐκλυθῇ· ὅπλα γὰρ λαμβάνεις κατὰ ἀντικειμένης ἐνεργείας· ὅπλα λαμβάνεις κατὰ αἱρέσεων, κατὰ Ἰουδαίων, καὶ Σαμαρειτῶν, καὶ Ἐθνῶν· πολλοὺς ἐχθροὺς ἔχεις, πολλὰ βέλη λάμβανε· πρὸς πολλοὺς γὰρ ἀκοντίζεις· καὶ χρεία σοι μαθεῖν πῶς κατακοντίσῃς τὸν Ἕλληνα, πῶς ἀγωνίσῃ πρὸς αἱρετικὸν, πρὸς Ἰουδαῖον καὶ Σαμαρείτην· καὶ τὰ μὲν ὅπλα ἕτοιμα, καὶ τὸ ξίφος τοῦ Πνεύματος ἑτοιμότατον· δεῖ δὲ καὶ δεξιὰς τείνειν διὰ προαιρέσεως ἀγαθῆς, ἵνα πόλεμον Κυρίου πολεμήσῃς, ἵνα νικήσῃς ἀντικειμένας ἐνεργείας, ἵνα ἀήττητος γένῃ παντὶ αἱρετικῷ πράγματι. Προκατηχηση 10.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ό απόστολος Πέτρος, γινώσκων την αναγκαιότητα της πληροφορίας ταύτης, µας διδάσκει λέγων..

    Ετοιμοι προς απολογία παντί τω αιτουντι ύµάς λό.γον περι της εν ύµίν ελπίδος.

    Αυτός ό Χριστός προστάσ.ει να ερευνωµεν τας Γραφάς και το να ερευνά, τις τας Γραφας , τι άλλο είναι παρά το να ερευνά, την θρησκεία; Αί Πράξεις των Αποστόλων λέγουσι δια τους ευγενείς εκεί.νους , Ιουδαίους, άτι εδέξαντο τον λόγο του Θεού µετά πάσης προθυμιας , το , το καθ’ ήµέραν ανακρίνοντες τάς γραφάς, ει εχοι ταύτα ουτως.

    Ή έρευνα εγέννησεν εις αυτούς την πληροφορίαν, και ή πληροφορία την προθυµίαν.

    Ή λατρεία των χριστιανών ονοµάζεται λογική, και το γάλα της πίστεως λογικό. το όποιον σηµαίνει, ότι ή θρησκεία των χριστιανών έχει λόγον, και έποµένως έρευνα και από.δειξιν, και, άτι δεν είναι τεθεµελιωµένη εις µύθους σεσοφι.σμενους , εναντίους εις τον ορθόν λόγο, καθώς αί ψευδο.θρησκειαι. Και επειδή τοιαυτη ειναι ή ήµετέρα θρησκεία, δια τί να φοβώµεθα να την ερευνήσωµεν, ει εχοι ταυτα ου.τως;

    Το να λέγει τις, άτι πρέπει να πιστεύωµεν χωρίς ερεύ.νης είναι µία αίρεσης, καθώς λέγει ο Μ. Αθανάσιος <> , µεγαλητέρα από ολας τας αλλας αιρέσεις. αυτό είναι ίδιον των ψευδοθρησκειών, το να φοβόνται την έρευναν διότι µε την ερευναν ελέγχεται ή σαθρότης των .

    Των χριστιανών ή Θρησκεία δεν φοβειται την ερευναν, δεν τρέµει την εξέτα.σιν.

    Μεταχειρισθιτι λοιπόν ώ χριστιανέ, ολας τας δυνά.μεις του λογικού φωτός’ γενου κριτής αυστηρός της θρη.κειας σου µη φοβηθείς να την παραστήσης εις το κριτήρια του ορθού λόγου, και να την παραβάλεις µε τας αλλας θρησκείας.Εξετάζον τους μάρτυρας αυτής της θρησκείας ερευνησον αν είναι σύµφωνοι, αν δεν ειχον κανένα κρυπτόν τελος να ψευσθωσι σύγκρινον ιστορία µε ιστορία, περιστάσεις με περιστάσεις όσον ακριβεστέρα είναι ή ερευνα σου , τοσουτον µεγαλητέρα θέλει ειναι ή πληροφορία και ή χαρα σου , διότι δεν επλανήθης. Μέχρι τούτου ή ερευνα είναι όχι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαιοτάτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σημερα μας κατηχουν Οικουμενιστες , μας διαδασκουν αιρεση και οχι Ορθοδοξια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή