Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

Στον κόσμο ή στο μοναστήρι; Από την κληρονομιά των Γερόντων τής Όπτινα

 
Μ.Β. Νέστεροφ. Ιερή Ρωσία

Ο μοναχός Αντώνιος τής Όπτινα, ερωτηθείς περί τής επιλογής τής μοναστικής οδού, απάντησε ότι μπορεί κανείς να σωθεί τόσο στο μοναστήρι όσο και στον κόσμο. Και μάς υπενθύμισε ότι ο εχθρός μπορεί να επιδείξει ζήλο στο να σε σπρώξει όταν πρόκειται να αποχτήσεις αρετές που είναι υπεράνω των δυνάμεών σου (ΣτΜ: π.χ., σε «ψήνει» αυτός ο εχθρός να προσεύχεσαι μέρα και νύχτα κι εσύ σε κάποια στιγμή μπουχτίζεις κι εγκαταλείπεις), και από την άλλη μεριά σε αποθαρρύνει να κάνεις απλά πράματα «πουλώντας» τα για «υπερβολικά απλά κι ως εκ τούτου ανάξια τής προσοχής σου» (ΣτΜ: π.χ. «5 λεπτά προσευχή την ημέρα, τι να σού κάνουν τώρα .. Άντε, μην τα κάνεις ούτε αυτά»): «Αναφέρατε την περίπτωση μιας γυναίκας που την «περιτριγυρίζει» μια ευχάριστη ιδέα - να αφήσει τα πάντα (ΣτΜ: και να μπεί στο μοναστήρι)- αλλά δεν καταλαβαίνει εάν αυτή η ιδέα προέρχεται από τον Θεό ή από τον εχθρό. 

Γιάννης Κατσέας: Ὁδοιπορικὸ στὴν Ἱερὰ Μονὴ Πορφύρας


Φωτογραφικὸ ὑλικό: Γιάννης Κατσέας
 

Πρέπει να είναι συννεφιά. Αν σιγανοψiχαλίζει ακόμα καλύτερα. Γιατί το μέρος που βρίσκεται η Μονή της Παναγίας Πορφύρας (Πρέσπες) σου δίνει την αίσθηση πως είσαι στην Ιρλανδία ή στη Σκωτία με τις όμορφες λίμνες.

Από τα ερείπια του Αγίου Αχιλλείου( νησάκι) ακολουθούμε το μονοπάτι. Απέναντί μας αντικρύζουμε το ψηλότερο σημείο του νησιού με το χαρακτηριστικό σταυρό. 

Σε κάποιο σημείο (λίγο πριν αρχίσουμε να ανεβαίνουμε για το ψηλότερο σημείο) υπάρχει ένα μονοπάτι που κινείται αριστερά. Αυτό το μονοπάτι μέσα από φοβερή βλάστηση θα μας οδηγήσει στη Μονή.

Ο άγιος Αντώνιος για τα ψευτομαντέματα των δαιμόνων

 

Ο Μέγας Αντώνιος έλεγε στους μοναχούς που τον επισκέφτηκαν:

Δεν πρέπει να πιστεύουμε τους δαίμονες, ακόμη και αν υποκρίνονται ότι προλέγουν κάποια πράγματα.

Πολλές φορές δηλαδή λένε πριν από μέρες για αδελφούς ότι θα έρθουν την τάδε μέρα. Και εκείνοι βέβαια έρχονται, οι δαίμονες όμως δεν το κάνουν αυτό από ενδιαφέρον γι’ αυτούς που τους ακούν, αλλά για να τους πείσουν να τους πιστεύουν, και έπειτα πλέον, καθώς θα τους έχουν υποχείριους, να τους οδηγήσουν στην απώλεια. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν πρέπει να τους προσέχουμε, αλλά και όταν λένε, πρέπει να τους ανατρέπουμε, γιατί δεν τους έχουμε ανάγκη.

Τι το αξιοθαύμαστο δηλαδή, αν οι δαίμονες, ως πιο γρήγοροι από εμάς, όταν δουν αυτούς που άρχισαν να οδοιπορούν, πηγαίνουν πιο μπροστά και το αναγγέλλουν; Αυτό μπορεί να το κάνει και κάποιος που πηγαίνει με το άλογο και προχωρεί πιο μπροστά από άλλον που πηγαίνει με τα πόδια.

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: Ἀπό τό Ιράκ στόν κορωνοϊό: Ὁμοιότητες ἀνάμεσα σέ μιά στρατιωτική καί μιά φαρμακευτική εἰσβολή

 

Κωνσταντίνου Βαθιώτη, τέως Ἀναπλ. Καθηγητῆ Νομικῆς Σχολῆς Δ.Π.Θ.

Μετὰ τὸ χτύπημα τῆς 11η Σεπτεμβρίου 2001 καὶ τὴν κήρυξη τοῦ πολέμου κατὰ τοῦ ἀόρατου ἐχθροῦ Νο 1 (δηλ. τῆς Ἀλ Κάϊντα), πραγματοποιήθηκε ἡ στρατιωτικὴ εἰσβολὴ τῶν Η.Π.Α. στὸ Ιράκ, ἡ ὁποία ὑποτίθεται ὅτι θὰ ἀναχαίτιζε τὸ εἰκαζόμενο πρόγραμμα παραγωγῆς καὶ χρήσης ὅπλων μαζικῆς καταστροφῆς.

Μετὰ τὸ ξέσπασμα τῆς τρέχουσας πανδημίας καὶ τὴν κήρυξη τοῦ πολέμου κατὰ τοῦ ἀόρατου ἐχθροῦ Νο 2 (δηλ. τοῦ κορωνοϊοῦ), πραγματοποιήθηκε ἡ φαρμακευτικὴ εἰσβολὴ στὸ σῶμα τῶν πολιτῶν, ἡ ὁποία ὑποτίθεται ὅτι θὰ ὁδηγοῦσε στὸ χτίσιμο τοῦ τείχους ἀνοσίας καί, ἑπομένως, στὴν ἀναχαίτιση τῆς διασπορᾶς τοῦ ἰοῦ (γιὰ φαρμακευτικὴ εἰσβολή [Pharmaceutical Invasion] κάνει λόγο καὶ ὁ Ἰβὰν Ἴλλιτς, Ἰατρικὴ Νέμεση. Ἡ ἀπαλλοτρίωση τῆς ὑγείας, μτφ.: Β. Τομανᾶς, ἐκδ. Νησῖδες, Ἀθήνα 2010, σελ. 39).

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ... ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ !!!

 

«Κύριοι» εἰδικοὶ κι ἐσεῖς κυβερνητικοί, ΔΕΝ ΞΕΧΝΆΜΕ !!!
 
Βαφτίσατε αὐθαίρετα... τὸ ἐμβόλιο «σωτήριο»..
 
Τὸν ἐγκλεισμὸ καὶ τὶς μάσκες «ἀνάγκη»...
 
Τὰ ἀντισηπτικὰ καὶ τὴν κοινωνικὴ ἀποστασιοποίηση  «ἀτομικὴ εὐθύνη»...

Γεώργιος Τζανάκης: Ἀπὸ τὸν βίο τοῦ ἁγίου Ἀντωνίου. (Πρόχειρο σημείωμα)


Λόγῳ τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Ἀντωνίου διάβασα πάλι τὸν πρωτότυπο βίου του, ποὺ ἔχει γράψει ὁ Μέγας Ἀθανάσιος. (PG26 837 - 976 ἀπὸ ὅπου οἱ παραπομπές). Ἔχω αὐτὸ τὸ χούϊ νὰ διαβάζω μόνο στὸ πρωτότυπο τοὺς βίους καὶ τὰ ἔργα τῶν ἁγίων. Ἔτσι μ᾿ ἔμαθαν αὐτοὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους ἔμαθα (ὅτι ἔμαθα καὶ ἄν ἔμαθα) γιὰ τὴν πίστι. Βεβαίως βλέπω καὶ ὑπάρχουν στὸ διαδίκτυο πολλοὶ καὶ ὡραῖοι βίοι τῶν ἁγίων γραμμένοι μὲ πληρότητα καὶ ἀγάπη, ἀλλὰ ἐγὼ ἔχω αὐτὸ τὸ κόλλημα.

Σάββας Ἠλιάδης: ΠΕΡΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ - ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΥΠΑΡΞΕΏΣ ΤΩΝ ΑΡΧΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΑΥΤΩΝ

 

 ΠΕΡΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ
 
«Ὅσω γὰρ ἂν μύρια πάσχῃ τὸ σῶμα, τοσούτῳ χρηστοτέρας ἔχει τὰς ἐλπίδας ἡ ψυχὴ καὶ λαμπροτέρα γίνεται, καθάπερ χρυσίον πυρούμενον ἐπὶ πλέον... Τὰ γὰρ βλεπόμενα πρόσκαιρα. Οὐκοῦν καὶ αἱ θλίψεις τοιαῦται. Τὰ δὲ μὴ βλεπόμενα αἰώνια. Οὐκοῦν καὶ οἱ στέφανοι τοιοῦτοι». (Ἰ. Χρυσόστομος)

Ὅσο περισσότερα, βαριὰ καὶ ἀμέτρητα ὑποφέρει τὸ σῶμα, τόσο πιὸ εὐλογημένο ἀποτέλεσμα ἐπιφέρουν οἱ ἐλπίδες στὴν ψυχὴ καὶ τὴν καθιστοῦν λαμπρότερη, καθαρότερη, φωτεινότερη, ὅπως συμβαίνει μὲ τὸν χρυσό, ὅταν πυρώνεται περισσότερο... Διότι, τὰ παρόντα ποὺ βλέπουμε, εἶναι καὶ πρόσκαιρα. Ἄρα καὶ οἱ θλίψεις εἶναι πρόσκαιρες. Αὐτὰ δὲ ποὺ δὲν φαίνονται, εἶναι αἰώνια. Ἄρα καὶ τὰ στεφάνια εἶναι αἰώνια.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «EΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή YΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ» Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ EΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ


ΟΜΙΛΗΤΕΣ
 
Συντονιστής: κ. Χαράλαμπος Ἄνδραλης
 
16:30-17:00 Προσευχή καί κήρυξη ἐνάρξεως τῶν ἐργασιῶν τῆς ἡμερίδος - Χαιρετισμοί
Χαιρετισμός ἀπό Νίκη Τσάφου, ἐκπρόσωπο τοῦ «Μαμά Μπαμπάς καί Παιδιά», καθηγήτρια μέσης ἐκπαίδευσης
Χαιρετισμός ἀπό Ανδρέα Μπλάνο, Στρατηγό ἐν ἀποστρατείᾳ καί πρόεδρο τῆς ΕΡΩ
 
17:00-17:20 Χορωδία «ἐν Ψαλτηρίῳ»
 
17:30-17:55 κ. Κων/νος Βαθιώτης
τέως Ἀναπληρωτής Καθηγητής Ποινικοῦ Δικαίου Νομικῆς Σχολῆς Δ.Π.Θ.
«Τό ἐμβολιαστικό χαράτσι τῶν 100€: Ἡ ἀντισυνταγματική ἐπέκταση τοῦ ὑποχρεωτικοῦ ἐμβολιασμοῦ σέ πολῖτες ἡλικίας ἄνω τῶν 60 ἐτῶν»

Πορφυρίτης: «Περί συνομωσιολογίας τό ἀνάγνωσμα!»

 

«Ἡ ρετσινιά τοῦ συνωμοσιολόγου εἶναι στήν οὐσία ἡ ἄμυνα τοῦ συνωμότη.»[1]

 

 Γράφει ὁ Πορφυρίτης

 

«Μά εἶναι δυνατόν νά πιστεύεις τέτοιες ἀνοησίες; Ἡ Ἑλλάδα εἶναι μία κουκίδα στόν παγκόσμιο χάρτη, ποιός ἀσχολεῖται μαζί της; Τί συνωμοσιολογίες εἶναι αὐτές;». Τά γνωστά τηλεοπτικά παπαγαλάκια -ἀλλά καί οἱ ἔχοντες ὑποστεῖ πλύση ἐγκεφάλου ἀπό αὐτά- εἶναι ἐκπαιδευμένα στήν ἀπαξίωση καί τόν εὐτελισμό τῶν γεγονότων πού ὡς στόχο ἔχουν τήν ὑποδούλωση τοῦ ἀνθρώπου σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο. Μιά ἀπό τίς ἀγαπημένες τους καραμέλες εἶναι ἡ ἀναγωγή καί ταυτόχρονα ὑποβάθμιση, ἀπόψεων μέ πραγματικά ἐρείσματα, σέ «συνωμοσιολογίες» καί «θεωρίες συνωμοσίας».

Ἀνοιχτή Ἐπιστολή πρώην Μητροπολίτου Καλαβρύτων σέ Ἀρχιεπίσκοπο καί Μητροπολῖτες


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
α)Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον
Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος
κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ
β)Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
ΘΕΜΑ: Εὐχαριστῶ τινάς ἐξ Ὑμῶν διά τον ἄμετρον εὐτελισμόν τοῦ προσώπου μου!
Ὁ ἐν Χριστῷ Ἀδελφός Σας Μητροπολίτης
+ Ὁ πρ. Καλαβρύτων & Αἰγιαλείας Ἀμβρόσιος
Ὁ Λεπρός!
Ὁ Ἀδελφοκτόνος!
Ὁ Παρανοϊός καί Παρανοϊκός!
Ὁ Σκοταδιστής καί Ὀπισθοδρομικός!
Αἴγιον, Παρασκευή, 14 Ἰανουαρίου 2022
Μακαριώτατε,
καί Σεβασμιώτατοι ἐν Χριστῷ Ἄδελφοί,

Συγκλονιστικό θαύμα του Αγίου Αντωνίου!

 

Στο Μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου στην Καστανιά Σερβίων στη θέση Σιάπκα υπάρχει ένας μοναχός εν ονόματι Ευσέβιος, ο οποίος διηγήθηκε ένα συγκλονιστικό θαύμα, το οποίο συνέβη στο μοναστήρι.

Ένας συγγενής του μοναχού Ευσέβιου, αφού διαπίστωσαν οι γιατροί μετά από εξετάσεις ότι πάσχει από καρκίνο βαριάς μορφής, τα παράτησε όλα και πήγε στο μοναστήρι του Aγίου Αντωνίου.

Το μοναστήρι αυτό έχει μια ιδιαιτερότητα. Δίπλα ακριβώς στο Καθολικό του ναού και σε συνέχεια με αυτόν , επικοινωνoύσε με μια πόρτα, εκεί βρισκόταν ένα δωματιάκι με αλυσίδες. Εκεί τα παλιά τα χρόνια πήγαιναν τους ασθενείς από ψυχικά νοσήματα για να γιατρευτούν και έδεναν με τις αλυσίδες αυτές όσοι ασθενείς θεωρούνταν επικίνδυνοι, ανάλογα με την ασθένεια τους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Ὁ Ὅσιος Ἀντώνιος ὁ Μέγας


Ἔχει τι μεῖζον οὐρανὸς καὶ τῶν Νόων,
Ἔξαρχον Ἀντώνιον Ἀσκητῶν ἔχων.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ Ἀντώνιον ἔνθεν ἄειραν.


Ὁ Μέγας Ἀντώνιος γεννήθηκε περὶ τὸ 251 μ.Χ. στὴν πόλη Κομὰ τῆς Ἄνω Αἰγύπτου, κοντὰ στὴ Μέμφιδα, ἀπὸ γονεῖς εὐλαβεῖς καὶ εὔπορους. Ἔζησε στὰ χρόνια τῶν αὐτοκρατόρων Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.) καὶ Μαξιμιανοὺ (285 – 305 μ.Χ.) μέχρι καὶ τὴν ἐποχὴ τοῦ εὐσεβοῦς αὐτοκράτορα Κωνσταντίνου καὶ τῶν παιδιῶν του. 

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Ομιλία για το δοκίμιον της πίστεως μας

 

“ἵνα τὸ δοκίμιον ὑμῶν τῆς πίστεως πολυτιμότερον χρυσίου τοῦ ἀπολλυμένου διὰ πυρὸς δέ δοκιμαζομένου εὑρεθῇ εἰς ἔπαινον καὶ τιμὴν καὶ δόξαν ἐν ἀποκαλύψει Ἰησοῦ Χριστοῦ” (1 Πέτρου 1: 7).

Αδελφοί μου, η πίστη μας δοκιμάζεται πιο συχνά από όσο ένα καλάμι που λιχνίσθηκε από τους ανέμους. Οι δοκιμασίες είναι σαν τους δυνατούς ανέμους: μια αδύναμη πίστη την ξεριζώνουν, αλλά μια ισχυρή πίστη την ενισχύουν ακόμη περισσότερο. Επίσης οι δοκιμασίες είναι σαν τη φλόγα στην οποία το άχυρο καίγεται και το χρυσάφι καθαρίζεται.

Οι πνευματικές θεωρίες και οι εικασίες του ανθρώπου δοκιμάζουν επίσης την πίστη μας. Αυτές είναι όπως οι πολύ ισχυροί και αδυσώπητοι άνεμοι. Αλλά μπορούμε να τους ξεπεράσουμε αν είμαστε πρόθυμοι να τηρήσουμε τα λόγια του Θεού και αν, σε αντίθεση με αυτές τις πνευματικές θεωρίες, είμαστε σε θέση να δώσουμε έμφαση στις διδασκαλίες της Πίστεως του Χριστού.

ΣΚΥΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ, ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ

Του Παναγιώτη Αποστόλου

Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου

egerssi@otenet.gr

www.egerssi.gr

Αυτή η ΝΔ δεν είναι η Παράταξη που προασπιζόταν την Ορθοδοξία στην χώρα μας! Αφού επί των ημερών της απαγορεύτηκε η συμμετοχή των πιστών Ελλήνων στα Θεία Πάθη του Χριστού μας κατά την Μεγάλη Εβδομάδα! Απαγορεύτηκε η συμμετοχή τους στην Ανάσταση του Θεανθρώπου! Απαγορεύτηκε η περιφορά της Άγιας Εικόνας της Παναγίας μας και των Αγίων της πίστης μας στις ελληνικές πόλεις! Εφηύραν φασιστικού τύπου μέτρα προκειμένου να τρομοκρατήσουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα για να απομακρυνθεί από τον Οίκο του Θεού μας, τις εκκλησιές μας! Δαιμόνισαν την Θεία Μετάληψη του Σώματος και Αίματος του Χριστού μας!

Αλλά αυτοί πλέον δεν σταματάνε πουθενά! Έχουν κηρύξει πολυμέτωπο πόλεμο στην Ορθοδοξία!

Έχουν ξεσηκώσει Πανελλήνια θύελλα, έχουν δημιουργήσει Πανορθόδοξη οργή! Νέο κρούσμα τους, η προσβλητική ανάρτηση στα social media του Ηλία Μόσιαλου και στην οποία χλευάζει την πίστη των Ορθόδοξων Ελλήνων!

Πόση θλίψη ακόμη;

 

Γράφει ἡ Ἕλενα
 
"Πήρε νερό και βράχηκε" (όπως  θα έλεγε και η γιαγιά μου), τουτέστιν διέρρηξε τα ιμάτιά της (τα ράσα επί το ορθότερον)  η Ιερά Σύνοδος γιατί ένας παπάς είπε ότι οι ναοί έκλεισαν στην πρώτη καραντίνα διότι οι Μητροπόλεις χρηματίστηκαν από το κράτος. Εξαγοράστηκαν δηλαδή.

Η Σύνοδος λοιπόν έσκισε τα ρούχα της μετ' αγανακτήσεως (ιεράς, πάντα!) και μάλιστα εξέδωσε ανακοίνωση όπου τονίζεται : 

"Η Ιερά Σύνοδος εξ αφορμής ενός ακόμη συκοφαντικού δημοσιεύματος κατά της Εκκλησίας, το οποίο δήθεν αποκαλύπτει μαρτυρία ιερωμένου ετέρας εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας εν Ελλάδι ότι κατά την πρώτη καραντίνα του Μαρτίου 2020 οι Ιερές Μητροπόλεις αποδέχθηκαν επί δίμηνο το «κλείσιμο» των Ιερών Ναών λόγω οικονομικής εξαρτήσεως από το Κράτος, δηλώνει ότι καμία συκοφαντία δεν θα μεταβάλει την συμπαράστασή Της στην εθνική προσπάθεια κατά της πανδημίας (σημείωση: Τί χρείαν έχομεν μαρτύρων, μετά την ομολογία συμπόρευσης με τον απάνθρωπο Καίσαρα;) και προτίθεται να προβεί σε όλες τις δέουσες ενέργειες προς υπεράσπιση του κύρους Αυτής και των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών."

Δημήτρης Νατσιός: Γλωσσική ἀποκολοκύνθωση

 

Στὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821, στὴν Ἐθνοσυνέλευση τῆς Τροιζήνας συνέβῃ τὸ ἑξῆς περιστατικό.
 
Οἱ πληρεξούσιοι, ὅπως ἔλεγαν τότε τοὺς βουλευτὲς τοῦ νεοσύστατου ἑλληνικοῦ κράτους, συνεδρίαζαν στὰ χωράφια καὶ τὰ περιβόλια, ὅπως οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας.
 
Ὅλοι τους κάθονταν σταυροπόδι, κάτω στὸ χῶμα, καὶ μόνον ὁ Κολοκοτρώνης ἦταν σκαρφαλωμένος στὴ διχάλα μιᾶς λεμονιᾶς. Κάποτε, λοιπόν, ἤθελαν νὰ ψηφίσουν ἕνα νομοσχέδιο καὶ μερικοὶ πληρεξούσιοι πρότειναν νὰ κοπεῖ στὸ κείμενο τοῦ νομοσχεδίου ἡ φράση «ἐν αὐτῇ». Ὁ Πρόεδρος τῆς Συνελεύσεως προσπαθοῦσε νὰ τοὺς πείσει πὼς δὲν ἦταν σωστὸ νὰ περικοποῦν οἱ δύο αὐτὲς λέξεις, ἡ φράση «ἐν αὐτῇ», γιατί θὰ ἀλλοιωνόταν ὅλο τὸ νόημα τοῦ σχετικοῦ ἄρθρου. Κάποια στιγμὴ δύο πληρεξούσιοι σηκώθηκαν ὀργισμένοι ἀπὸ τὶς «θέσεις» τους καὶ ἄρχισαν νὰ φωνάζουν πρὸς τὸ προεδρεῖο:
 
-    Νὰ κοπεῖ τὸ «ἐν αὐτῇ». Ναί, νὰ κοπεῖ.

Ένας χρόνος «κανένα ζόρι»…

 

Γράφει ο Καταχανάς (Γ. Μεταξάς)

Εχθές, 15 Ιανουαρίου 2022, το ιστολόγιό μας έγινε ενός έτους!

Ενα χρόνο ζωής έκλεισε το «κανένα ζόρι»! Ενας χρόνος γεμάτος εμπειρίες, χαρές, πίκρες, χαμόγελα, δάκρυ. Ενας χρόνος που τα είχε όλα! Επιτυχίες, αποκαλύψεις, άγχος…

Μέσα σε αυτόν το χρόνο, γνωρίσαμε αξιόλογους ανθρώπους οι οποίοι πίστεψαν στον αγώνα που δίνουμε και οι οποίοι μας στηρίζουν ηθικά, αλλά και εμπράκτως, πότε αναδημοσιεύοντας στα δικά τους ιστολόγια άρθρα μας, πότε στους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα. Ολους εσάς που μας διαβάζετε και που διαδίδετε τα άρθρα μας, σας ευχαριστούμε από καρδιάς!

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΘΥΠΟΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

 

Γράφει ο Δαναός 
 
Από την στιγμή της γέννησης, το πρώτο πραγματικό κλάμα είναι για τροφή, σε όλα τα όντα, σε όλη την τροφική πυραμίδα.
Είναι το Α καί το Ω για την επιβίωση, για την ολοκλήρωση, για την ίδια την ύπαρξή μας.
ΑΡΑ Η ΤΡΟΦΗ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΑΓΚΗ ΜΑΣ.
ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΥΓΕΙΑΣ!!!!!!
 
ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΕΥΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΙΣΩΣ ΛΙΓΟΙ, ΙΣΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΥΒΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ.

Η τελευταία είσοδος του οσίου Πορφυρίου στο Άγιον Όρος


«Επισκεπτόμουν το Άγιον Όρος από παιδί πολύ συχνά και το γεγονός που θα σας περιγράψω δεν μπορώ να το τοποθετήσω άριστα στον χρόνο. Ήταν μάλλον μετά το 1990, η δε περίοδος του χρόνου ήταν μάλλον Φθινόπωρο και ταξίδευα μόνος μου για τα Κατουνάκια, για τον παπα–Εφραίμ και τους Δανιηλαίους. Οι προσκυνητές ήσαν λίγοι. 
 
Το καΐκι που έκανε την διαδρομή Δάφνη–Λαύρα ήταν δεμένο στον ένα και μοναδικό τότε Αρσανά και το κουμαντάριζε ο δούλος του Θεού Ιορδάνης με την οικογένειά του. Άνθρωπος ευλαβής, πεισματάρης με την θάλασσα, γνώστης των καιρών και κυρίως των μικρών ιδιοτροπιών των πατέρων. 
 
Εκείνη την ημέρα ήταν νοτιάς, η θάλασσα είχε δυσκολία, ο Ιορδάνης είχε ακυρώσει το δρομολόγιο για την Λαύρα και φώναζε σε όλους μας, “τελευταίος σταθμός Αγία Άννα”. Η αλήθεια ήταν ότι δεν με βόλευε, αλλά σκέφτηκα να μπω στο καΐκι και να κατέβω Αγία Άννα και να ανεβώ στο κάθετο καρδερίμι και μετά παράλληλα με την ακτή να περπατήσω με τα πόδια για τα Κατουνάκια. Ήμουν νέος και είχα τότε αντοχές για αυτές τις διαδρομές.

ΓΙΑ 16η ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 16/1 ΩΡΑ 18:00-20:00

 

Για 16η συνεχόμενη Κυριακή οι υγειονομικοί σε αναστολή Αθήνας και Πειραιά θα δώσουν το δυναμικό παρόν τους στη πλατεία Συντάγματος απέναντι από τον ακοίμητο άγνωστο στρατιώτη.
Όλοι μαζί οι συμπολίτες ενωμένοι θα αντισταθούμε στην παράνοια της εποχής, με ακλόνητη τη συνείδηση μας και τον πατριωτισμό μας.

Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Εὐγνωμοσύνη Κυριακή ΙΒ΄ Λουκᾶ (Λουκ. ΙΖ,12-19)


 «Εἷς δὲ ἐξ αὐτῶν, ἰδὼν ὅτι ἰάθη, ὑπέστρεψε μετὰ φωνῆς μεγάλης δοξάζων τὸν Θεόν, καὶ ἔπεσεν ἐπὶ πρόσωπον παρὰ τοὺς πόδας αὐτοῦ εὐχαριστῶν αὐτῷ»
  (Λουκ. 17,15-16)
 

Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου, ἑώρτασε τὴ μεγάλη ἑορτὴ τῶν Θεοφανείων. Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς βαπτίσθηκε στὸν Ἰορδάνη καὶ τότε φανερώθηκε τὸ μυστήριο τῆς ἁγίας Τριάδος. Πατήρ, Υἱὸς καὶ ἅ­γιον Πνεῦμα, ἐλέησον τὸν κόσμον!

Μετὰ τὴ βάπτισι στὸν Ἰορδάνη ὁ Χριστὸς πῆγε στὴν ἔρημο, ποὺ εἶνε τὸ μεγάλο πανεπιστήμιο. Ἐκεῖ ἡ ψυχὴ ἀποκτᾷ φτερά. Καὶ τί ἔ­κανε στὴν ἔρημο ὁ Χριστός; Ἐκεῖ ὁ σατανᾶς τοῦ ὑπέβαλε τρεῖς πειρασμούς, καὶ ὁ Χριστὸς καὶ στοὺς τρεῖς τὸν νίκησε.

Καὶ μετὰ τὴν ἔρημο ὁ Χριστὸς ἄρχισε τὸ κοσμοσωτήριο ἔργο του ὡς παγκόσμιος Διδάσκαλος καὶ ὡς παγκόσμιος Ἰατρός. Ἀφ᾿ ἑ­νὸς διὰ τῆς διδασκαλίας καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου διὰ τῶν θαυμάτων του θεράπευε τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ σωματικὰ νοσήματα τῶν ἀνθρώπων.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς 16 Ἰανουαρίου 2022


Ἦχος πλ. α´ - Ἑωθινόν Η´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 11 - 18

11 Μαρία δὲ εἱστήκει πρὸς τῷ μνημείῳ κλαίουσα ἔξω. 12 ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ δύο ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. 13 καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 14 καὶ ταῦτα εἰποῦσα ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν Ἰησοῦν ἑστῶτα, καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι Ἰησοῦς ἐστι. 15 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; ἐκείνη δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. 16 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μαρία. στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ραββουνί, ὃ λέγεται, διδάσκαλε. 17 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· ἀναβαίνω πρὸς τὸν πατέρα μου καὶ πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. 18 ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἀπαγγέλλουσα τοῖς μαθηταῖς ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Ἡ προσκύνησις τῆς Τιμίας ἁλύσεως τοῦ Ἁγίου καὶ ἐνδόξου Ἀποστόλου Πέτρου


 Σὴν προσκυνοῦντα Πέτρε σειρὰν τιμίαν,
Σειρὰς μακρᾶς λῦσόν με τῶν ἐγκλημάτων.
Σειρὴν προσκυνέω Πέτρου δεκάτῃ ἑνὶ ἕκτῃ.


Τὴν ἡμέρα αὐτὴ τελοῦμε τὴν προσκύνηση τῆς τιμίας ἁλυσίδας τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Πέτρου, μὲ τὴν ὁποία τὸν ἔδεσε καὶ τὸν ἔριξε στὴν φυλακὴ ὁ τετράρχης Ἡρώδης, σύμφωνα μὲ τὴν ἐξιστόρηση τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων.

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022

Στο τέλος θα γίνει ό,τι θέλει ο Πάπας! ~ Ναυπάκτου Ιερόθεος (δημόσια απάντηση)

 

Με αφορμή κείμενο του Ναυπάκτου Ιεροθέου, με τίτλο: Ρατσισμός καί (ἀντι-)εμβολιασμός - Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου, και με βάση τις γνωστές θέσεις περί εμβολιασμού του αγαπητού ποιμένα, που με τόση επιμονή μας παρουσιάζει τον τελευταίο καιρό, μια συνολική δημόσια απάντηση.

Συγγραφή κειμένου, Δημήτρης Ρόδης.

Παρακαλώ την αγάπη σας δυο λόγια εισαγωγικά, τον Ναυπάκτου Ιερόθεο τον παρακολουθώ ανελλιπώς τα τελευταία 10 χρόνια, του χρωστώ πολλά, διότι μέσα απο τα εξαιρετικά κείμενα του, έλαβα πολλές απαντήσεις, απο την αγιοπνευματική παρουσίαση των Πατέρων και των θέσεων τούς εξ απόψεως της Ορθοδόξου θεολογίας, και του τριπτύχου της καθάρσεως, του φωτισμού, και της θεώσεως. 

Ὁ Σεβ. Ν. Ἰωνίας νὰ κληθῆ ἀπὸ Συνοδικὸν Δικαστήριον


Σχόλιο Πᾶνος: Ὁ νεωτεριστὴς-οἰκουμενιστὴς Μητροπολίτης Ν. Ἰωνίας ποὺ πολὺ ἀτυχῶς, ἔστω καὶ τυπικῶς, τὸν ἀποκαλεῖ «Σεβασμιώτατο» ὁ ἀρθρογράφος, μᾶς λέει στὴν πρὸ τελευταῖα παράγραφο πὼς «Ἡ Ἐκκλησία ἐπίσημα δὲν ἔχει τοποθετηθεῖ γιὰ τὸ θέμα αὐτό». (Γιὰ τὴν ὁμοφυλοφιλία)
 
Σὲ ποιὰ Ἐκκλησία ἀναφέρεται; Γιὰ αὐτὴν ποὺ ἔφτιαξαν στὰ μέτρα τους οἱ σημερινοὶ ὅμοιοί του;
 
Ἐὰν πάλι ἀναφέρεται στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ποὺ ἵδρυσαν οἱ Ἀπόστολοι Πέτρος καὶ Παῦλος, τοῦ ὑπενθυμίζουμε ὅτι ἔχει πάρει θέση ἡ Ἐκκλησία καὶ ὅτι πρέπει νὰ ἀνοίξει τὴν Καινὴ Διαθήκη, στὴν Ἐπιστολή τοῦ Ἀποστόλου Παύλου – Πρὸς Κορίνθιους Α’, ΣΤ'(6) 1-11 καὶ νὰ διαβάσει «οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι».
__________________________________
 
Τὴν παγίαν θέσιν τοῦ Ἱ. Εὐαγγελίου καὶ τῆς Ἱ. Παραδόσεως περὶ ὁμοφυλοφιλίας ἀνατρέπει ὁ Σεβ. Ἰωνίας! Ἂν ὁ Σεβ. Δωδώνης ἐκλήθη κάποτε εἰς ἀπολογίαν διὰ νύξιν τινὰ περὶ προγαμιαίων σχέσεων, τί θὰ πρέπη νὰ συμβῆ εἰς τὸν Ν. Ἰωνίας; Παραθέτομεν ἀπομαγνητοφώνησιν ἀποσπάσματος ἀπὸ τὴν σειρὰν ἐκπομπῶν «Τί εἶναι ἡ Ἐκκλησία;» (ἐπεισόδιο 115 – Πίστη καὶ Ὁμοφυλοφιλία):

«Ἐκ τῶν πραγμάτων ὁ Θεὸς ἔχει δώσει σὲ μερικοὺς ἀνθρώπους νὰ αἰσθάνονται τὴν ἕλξη πρὸς τὸ ἴδιο φῦλο, δὲν μπορῶ νὰ ξέρω γιατί, δὲν θὰ κατηγορήσω ἐγὼ τὸν Θεό. Δὲν εἶμαι ἄξιος κἄν ἐγὼ νὰ τὸ σκεφτῶ αὐτὸ τὸ πρᾶγμα. Ὁ Θεὸς γιὰ νὰ ξέρει κάτι ξέρει περισσότερο ἀπὸ ὅλους ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους. Δὲν μπορῶ νὰ δεχθῶ ὅτι εἶναι οἰκογένεια ἡ σχέση ἑνὸς ὁμοφυλόφιλου. Εἶναι μία σχέση. Τὸ σέβομαι. 

Εἶναι μία σχέση, ἡ ὁποία, ἐὰν ὑπάρχει μέσα ὁ Χριστὸς, νὰ λειτουργεῖ λίγο πιὸ πνευματικά. Νὰ ὑπάρχει ἀξιοπρέπεια. Νὰ ὑπάρχει ἡ δυνατότητα ὄχι πολλῶν συντρόφων, ἀλλὰ ὅσο τὸ δυνατὸν νὰ ἔχει ἕνα σύντροφο, μὲ τὸν ὁποῖο νὰ περνάει μαζί του τὴ ζωή του καὶ νὰ αἰσθάνεται ὅτι μαζί του μπορεῖ νὰ ἔχει καὶ μία πνευματικὴ πορεία. Δὲν μπορῶ νὰ πῶ σὲ ἕνα ὁμοφυλόφιλο ὅτι δὲν ἔχει θέση καὶ χῶρο μέσα στὴν Ἐκκλησία.