Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Νίκων ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ ἑκατὸν ἐνενήκοντα μαθητές του


 Eις τον Nίκωνα.
Νίκης στέφανον εὐτρεπίζει σοι, Νίκων,
Βραβεὺς στεφάνων, θνῇσκε λοιπὸν τῷ ξίφει.
Εἰκάδι ἐν τριτάτῃ ξίφει Νίκων κράτα δῶκε.

Eις τους εκατόν εννενήκοντα εννέα.
Ἑνὸς δέοντος τέσσαρας Συμμαρτύρων,
Διὰ ξίφους τέμνουσι πεντηκοντάδας.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Νίκων ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ ἡγεμόνος Κουϊντιανοῦ καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴ Νεάπολη τῆς Ἰταλίας. Ἡ μητέρα του ἦταν Χριστιανὴ καὶ τὸν γαλούχησε μὲ τὰ νάματα τῆς εὐσεβείας καὶ ὁ πατέρας του εἰδωλολάτρης.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Νώντας Σκοπετέας: Σημεῖο προσευχής...ὄχι ἄβατο ἀγνωσίας...


 
Ἡ μελέτη, ἡ σπουδὴ σὲ βάθος ἔρευνα μὲ τὴν καθοδήγηση τῶν Θεοφωτίστων Ἁγίων Πατέρων καὶ τῶν 76 Ἱερῶν βιβλίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἱερό μας καθῆκον! Κανένα δὲν ἐξαιρεῖται, κανένα δὲν ἀποκλείεται! Ὅλα ἀλληλοσυμπληρώνονται κατὰ τρόπο Θεῖο καὶ θαυμαστό! Ἡ μελέτη τοῦ Θείου Λόγου εἶναι πηγὴ σωτηρίας. Λέγει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος: «Ἀδύνατον σωθῆναι τὸν ἄνθρωπον ἄνευ τῆς τῶν θείων Γραφῶν ἀναγνώσεως». Καὶ συνεχίζει: «Ἡ ἄγνοια τῆς Γραφῆς ὁδηγεῖ σὲ γκρεμὸ καὶ βάραθρο βαθύ. Αὐτὸ γέννησε τίς αἱρέσεις, αὐτὸ εἰσήγαγε τὸν διεφθαρμένο βίο, αὐτὸ ἔφερε τὰ ἄνω κάτω» Ἡ Ἁγία μας πίστη, ἡ μόνη ἀληθινὴ μὲ ἀρχηγὸ καὶ τελειωτὴ τὸν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστὸ θεμελιώνεται σὲ ἀρραγῆ καὶ ἀμετασάλευτα θεμέλια. Ὁ Θεῖος λόγος καὶ ἡ Ἁγία Γραφὴ ἡ πέτρα, ὁ πυρῆνας καὶ ἡ βάση ὅλων!  Ἀκολουθοῦν ἡ ἱερή μας παράδοση, ἀναλλοίωτη στὴν ψυχὴ τοῦ πιστοῦ λαοῦ καὶ ἡ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀνεξίτηλα καὶ ἀλάνθαστα ἀποτυπωμένη Πατερική μας παράδοση.

Τα ψυχολογικά προβλήματα και η αντιμετώπισή τους από τους Αγίους

 


π. Γεώργιος Δορμπαράκης

«Σε πιστό που είχε επισκεφτεί τον όσιο Γέροντα Πορφύριο ο όσιος είπε: “Είδα καθαρά την ψυχή σου τώρα. Έχεις ψυχολογικές δυσκολίες που σε καθηλώνουν συχνά, αλλά έρχεται η χάρις του Χριστού και σε ελευθερώνει”. Ο άνθρωπος έμεινε έκπληκτος. Έλεγε έπειτα σε γνωστό του ότι κανείς δεν θα μπορούσε να περιγράψει τόσο εύστοχα την όψη αυτή της ψυχής του, όσο ο Γέροντας» (Οσίου Πορφυρίου, Ανθολόγιο συμβουλών, έκδ. Μεταμόρφωσις του Σωτήρος).

Οι ψυχολογικές δυσκολίες για τις οποίες κάνει λόγο ο όσιος Πορφύριος στον συγκεκριμένο πιστό που τον επισκέφτηκε, συνιστούν πια μία συνηθισμένη κατάσταση στην εποχή μας. Όχι λίγοι ή έστω πολλοί, αλλά πολυάριθμοι και ίσως όλοι οι ζώντες σήμερα παρουσιάζουμε περιστασιακά ή συχνότερα ψυχολογικά προβλήματα, δυσκολίες, εμπλοκές, τόσο που ο άλλος σπουδαίος μεγάλος Γέροντας όσιος Παΐσιος έλεγε ότι σήμερα οι άνθρωποι πάσχουν από αυτά τα τρία: τον καρκίνο, τα διαζύγια, τις ψυχικές παθήσεις. Από την άποψη αυτή ο λόγος του διορατικού μεγάλου Πορφυρίου έχει ξεχωριστή βαρύτητα, γιατί έβλεπε εν πνεύματι την κατάσταση της ψυχής των ανθρώπων.

«Οι γκλομπαλιστές υποκίνησαν τον πόλεμο για να εδραιώσουν την τυραννία της Νέας Παγκόσμιας Τάξης», καταγγέλλει καθολικός αρχιεπίσκοπος

 

 LifeSiteNews / ΚΟ

Ανάλυση για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία έξω από το κατεστημένο αφήγημα, από τον Ιταλό καθολικό αρχιεπίσκοπο Carlo Maria Viganò, (που τον είδαμε να υποστηρίζει τον πρόσφατο ξεσηκωμό των Καναδών φορτηγατζήδων κατά των ασφυκτικών μέτρων του Τρυντώ).

Το Αφήγημα των Media

Αν δούμε τι συμβαίνει στην Ουκρανία, χωρίς να παραπλανηθούμε από τις χονδροειδείς παραποιήσεις των mainstream ΜΜΕ, συνειδητοποιούμε ότι ο σεβασμός των δικαιωμάτων του άλλου έχει αγνοηθεί εντελώς. Πράγματι, έχουμε την εντύπωση ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν, το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλουν σκόπιμα να διατηρήσουν μια κατάσταση εμφανούς ανισορροπίας, ακριβώς για να καταστήσουν αδύνατη κάθε προσπάθεια ειρηνικής επίλυσης της ουκρανικής κρίσης. Εδώ έγκειται η σοβαρότητα του προβλήματος. Αυτή είναι η παγίδα που έχει στηθεί τόσο για τη Ρωσία όσο και για την Ουκρανία, οι οποίες και οι δύο χρησιμοποιούνται για να μπορέσει η παγκοσμιοποιητική ελίτ να πραγματοποιήσει το εγκληματικό της σχέδιο.

«Μπορούμε να πούμε ότι μοιάζουν με φανατικούς»: στην Ουκρανία ακραίοι εθνικιστές κάνουν καταλήψεις ορθόδοξων ναών και κυνηγούν κληρικούς

 
Η εκκλησία στο χωριό Κριβορόβνια της Περιφέρειας Ιβάνο-Φρανκόβσκ, φωτογραφία αρχείου. RIA Novosti, © Alexei Furman
 
Στην Ουκρανία έγιναν πιο συχνά τα περιστατικά με οπλισμένους πολίτες που καταλαμβάνουν ναούς και μοναστήρια της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας. Απειλούν τους κληρικούς με εξόντωση με τη δικαιολογία ότι δήθεν βοηθούν το ρωσικό στρατό και την κατηγορία ότι οι ενορίτες τους αρνούνται τη στράτευση. Ταυτόχρονα, οι ακραίοι ψάχνουν «πράκτορες του Κρεμλίνου» και στη Δυτική Ουκρανία, ανάμεσα σε συμπατριώτες τους, πολλοί από τους οποίους δεν ξέρουν καν τη ρωσική γλώσσα.

Τις τελευταίες μέρες φτάνουν από την Ουκρανία παράπονα ντόπιων κατοίκων για καταλήψεις ναών της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ΜΜΕ, τουλάχιστον 27 εκκλησιαστικά κτίρια υπέστησαν επιδρομές. Δεν είναι μόνο ότι οι επιδρομείς κάνουν έρευνες και ότι με τη βία αναγκάζουν τους εφημέριους να μεταβιβάζουν τα εκκλησιαστικά περιουσιακά στοιχεία στις τοπικές κοινότητες, αλλά απειλούν κιόλας τους ιερείς ότι θα τους σκοτώσουν με το επιχείρημα ότι τάχα έχουν διχαστικές διαθέσεις.

Ελευθέριος Ανδρώνης: «Η σκληρή αλήθεια» για τις γελοιότητες του Άρη Δημοκίδη κατά του Αγίου Παϊσίου

 


Απαντήσεις σε ένα podcast του δημοσιογράφου Άρη Δημοκίδη γεμάτo τυφλή ιδεοληψία, εμπαθείς ειρωνείες, και απελπισμένες προσπάθειες αποδόμησης του Αγίου.
 

Podcast του Άρη Δημοκίδη: Σε μια χρονική στιγμή που η λύσσα κατά του Αγίου Παϊσίου βρίσκεται στο αποκορύφωμα της λόγω της εκκωφαντικής επιτυχίας της σειράς στο Mega και της ευρείας αποδοχής από το κοινό, σαν φελλοί ξεπετάγονται από τα όμβρια ύδατα της «ενημέρωσης» οι – κατ’ επάγγελμα – ιδεοληπτικοί αντιχριστιανοί.

Από ένα τέτοιο τοπίο δεν θα μπορούσε να λείψει και ο Άρης Δημοκίδης, δημοσιογράφος της «Lifo» (και πρώην διευθυντής της ιστοσελίδας Lifo) που χαρακτηρίζεται από τις εμμονικές και ρατσιστικές του θέσεις κατά των χριστιανών και της πίστης τους.

Ζητιάνος του Θεού

 
 
Τα περισσότερα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας τα πέρασα στο χωριό μου με την πολυαγαπημένη γιαγιά Χριστίνα.
 
Κι όχι μόνος μου. Με τα αδέρφια μου και τα ξαδέρφια περνούσαμε ωραία και ξέγνοιαστα. Βόλτες στο ποτάμι, στα ζώα και στα περιβόλια του παππού και της γιαγιάς.

Το βράδυ, κέρασμα στο καφενείο όπου «έπρεπε να είμαστε σοβαροί» για να μην ντροπιάσουμε τον παππού. Η μεγάλη μας τρέλα ήταν να μας κάνει η γιαγιά αστεία και να παίζει μαζί μας.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Λυκοποιμένες σέ μόνιμη διαστρέβλωση τῆς ἀλήθειας…

 
Ἕνα ἀκόμη ἀπαράδεκτο κουρελόχαρτο τῆς φερόμενης ὡς Δ.Ι.Σ τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας
 

Μέ ἕνα ἀκόμη ἀπαράδεκτο κουρελόχαρτο ἡ φερόμενη ὡς Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας ἐπιβεβαίωσε καί πάλι χτές τή βαρύτατη πτώση της. Ἕνα κουρελόχαρτο πού ἐκφωνήθηκε σέ πολλές ἐκκλησίες (εὐτυχῶς ἀρκετοί ἦταν καὶ ἐκεῖνοι οἱ ἱερεῖς πού ἀρνήθηκαν νά τό διαβάσουν) καί πού ἀποτέλεσε μία ἀκόμη διαστρέβλωση τῆς ἀλήθειας: αὐτή τή φορά ὄχι στό πεδίο τῆς μολυσματικῆς μασκο-εμβολιαστικῆς «θεολογίας», ἀλλά τῆς πλήρους σύμπλευσης μέ τό νεοταξικό ἀφήγημα τῆς δυτικῆς ἀχρειότητας στό θέμα τῆς Οὐκρανίας καί τῆς ξεδιάντροπης στήριξης στόν ρασοφόρο συρφετό τοῦ Ἐπιφανίου. 
 
Ἕνα συρφετό καθηρημένων ἤ καί ἐντελῶς ἀχειροτόνητων παλιάτσων, φορτωμένων μέ ὅ,τι ἠθικό σκάνδαλο μπορεῖ νά βάλει ἀνθρώπου νοῦς, πού ἔχουν κάνει ἐδῶ καί λίγα χρόνια κανονική κατάληψη καί ἀντιποίηση ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς, μέ τίς «εὐλογίες» τοῦ Πάιατ καί τοῦ ἀχαρακτήριστου Βαρθολομαίου, μέ τήν πλήρη κοινωνία μέ Παπικούς καί Οὐνίτες, καθώς καί μέ τήν τρομοκρατική ἔνοπλη στήριξη τῶν νεοναζί τοῦ φυτευτοῦ οὐκρανικοῦ καθεστῶτος. 

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: Ρῶσος: Ὁ νέος ἐχθρός πού βγῆκε ἀπό τήν ναφθαλίνη

 
Παγιδευμένοι στὴν κοινότητα τῆς ἐξαναγκασμένης ὁμολογίας πίστεως

Γράφει ὁ Milosz Matuschek1

Μετάφραση-Ἐπιμέλεια: Κωνσταντῖνος Ἰ. Βαθιώτης
 
__________________________________

Θέλετε νὰ παίξουμε μιὰ παρτίδα μίσους κατὰ τῶν Ρώσων;
Μιὰ κοινωνία ποὺ δὲν γνωρίζει πλέον ἀποχρώσεις τοῦ γκρὶ δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι ὁλοκληρωτική!

Όσιος Πορφύριος: Ο Χριστός είναι η χαρά της ζωής

 

 
Ο Χριστός είναι η χαρά, το φως το αληθινό, η ευτυχία. Ο Χριστός είναι η ελπίδα μας.

Η σχέση μας με τον Χριστό είναι αγάπη, είναι έρωτας, είναι ενθουσιασμός, είναι λαχτάρα του θείου. Ο Χριστός είναι το παν. Αυτός είναι η αγάπη μας, Αυτός ο έρωτάς μας. Είναι έρωτας αναφαίρετος ο έρωτας του Χριστού. Από κει πηγάζει η χαρά..

Όταν βρεις τον Χριστό, σου αρκεί, δεν θέλεις τίποτ’ άλλο, ησυχάζεις. Γίνεσαι άλλος άνθρωπος. Ζεις παντού, όπου υπάρχει Χριστός. Ζεις στα άστρα, στο άπειρο, στον ουρανό με τους αγγέλους, με τους αγίους, στη γη με τους ανθρώπους, με τα φυτά, με τα ζώα, με όλους, με όλα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Ἱερομάρτυρας Πρεσβύτερος Ἀγκύρας


 Σώαν Προφήτης εἶπεν ἀλγεῖν κοιλίαν.
Τετρημένην δὲ Μάρτυς ἀλγεῖν οὐκ ἔφη.
Εἰκάδι δευτερίῃ Βασίλειος ἐτρήθη σούβλαις.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Βασίλειος ἔζησε καὶ μαρτύρησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.) καὶ ἐπὶ ἡγεμόνος Ἀγκύρας Σατορνίνου ἢ Σατορνίλου. Οἱ εἰδωλολάτρες τὸν διέβαλαν στὸν ἔπαρχο ὅτι εἰρωνευόταν καὶ κατηγοροῦσε τὶς ἐνέργειες τοῦ Ἰουλιανοῦ καὶ τὴν εἰδωλολατρικὴ θρησκεία. Γι’ αὐτὸ συνελήφθη καί, ἀφοῦ δὲν πείσθηκε νὰ ἀρνηθεῖ τὸν Χριστό, βασανίσθηκε.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

Περὶ ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς - Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου (♱)


Ἄς ποῦμε καὶ ὀλίγα περὶ ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς.

Ὁ σκοπὸς τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς εἶναι νὰ προκαλέσῃ κατάνυξι ἢ δοξολογία καὶ ὄχι ἐρωτικὸ συναισθηματισμό. Στὴν Δυτικὴ παράδοσι ἀπὸ τὸν Μεσαίωνα, ἀπὸ τοὺς Φράγκους δηλαδή, καθιερώθηκε νὰ μὴ διακρίνῃ κανεὶς τὰ ἐρωτικὰ ἀπὸ τὰ θρησκευτικὰ τραγούδια. Ἄν ἀκούσετε Προτεστάντες ἢ Παπικοὺς νὰ ψάλλουν μέσα στὸν ναό τους, καταλαβαίνετε ἀμέσως ὅτι τραγουδοῦν μέσα στὸν ναό. Δὲν ψάλλουν. Ἀποδίδουν τὰ τροπάριά τους μὲ ἕναν τρόπο ἐρωτικό.

Ὅταν τραγουδοῦν οἱ Παπικοὶ ὕμνους στὴν Παναγία, δὲν εἶναι μόνο τὰ λόγια ποὺ εἶναι ἐρωτικά, ἀλλὰ καὶ ἡ μουσικὴ εἶναι ἐρωτική. Δηλαδὴ εἶναι σὰν νὰ ἐρωτοτροποῦν μὲ τὴν Παναγία καὶ σὰν νὰ ἐρωτοτροποῦν μὲ τὸν Χριστό! Ἀκούει κανεὶς ἕνα συναισθηματικὸ μέλος καὶ μία συναισθηματικὴ μουσική. Μὲ τὸ συναίσθημα προσπαθοῦν νὰ προκαλέσουν μία συναισθηματικὴ θρησκευτικότητα στὰ μέλη τους.

Πύρινος Λόγιος: Ὅταν ἡ ἐπιτηδευμένη Προπαγάνδα ἔρχεται ἀντιμέτωπη μέ τήν ἴδια τήν Ἱστορία: Δὲν ὑπάρχει Οὐκρανικὸ Ἔθνος, ὑπάρχουν μόνο οἱ Ρῶσοι καί οἱ...ἄλλοι!


Δὲν μπορῶ νὰ ξέρω τὸ τί ἀκριβῶς παίζει μὲ τοὺς ἐξέχοντες κυρίους Γεωπολιτικοὺς ἀναλυτές, ὅπως ὁ κ. Μάζης ἢ ὁ κ. Φενέκος ἢ ὅποιος ἄλλος ποὺ ἀνήκει στὸ λεγόμενο «Σύστημα», ὄχι ἀπαραίτητα μὲ τὴν κακὴ ἔννοια, ἀλλὰ ὅλοι μαζὶ ξαφνικά, φαίνεται ὅτι ἔχουν χάσει τὴν...ἐπαφή τους τόσο μὲ τὴν ἴδια τὴν Ἱστορία, ὅσο καὶ μὲ τὰ μέτρα τῆς Γεωστρατηγικῆς ἢ τῆς Οἰκονομικῆς Γεωγραφίας. Ὁρισμένοι μάλιστα ἐξ᾿ αὐτῶν, παρομοιάζουν ἐκνευριστικὰ συνεχῶς τὸ ἀφήγημα ποὺ θέλει τὴν εἰσβολὴ τῆς Ρωσίας στὴν Οὐκρανία, ὡς ἴσα καὶ ὅμοια μὲ τὴν εἰσβολὴ τῶν Τούρκων στή...Κύπρο ἢ στὴ Συρία ἢ στὸ ...Ἰράκ! Γιὰ συνέλθετε κύριοι ἐπιτέλους, γιατί τόσο ὁ Πούτιν, ὅσο καὶ ἡ Ἱστορία ἡ ἴδια, σᾶς βλέπουν καὶ σκᾶνε στὰ γέλια ἀμφότεροι!

Γράφει ὁ
Πύρινος Λόγιος

Οδοιπορικό με τον Γιάννη Κατσέα στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας Βυθού Κοζάνης

 

Φωτογραφίες: Γιάννης Κατσέας
Κείμενο: https://efkozani.gr/
 
Από το Βυθό, ένα χωριό της Κοζάνης, μετά από μια μικρή διαδρομή πίσω από τη Μαυριάχα, σε υψόμετρο 1050 μέτρα στη θέση αλώνια, βρίσκεται το Μοναστήρι της Αγίας Τριάδας.
 
Είναι χτισμένο στους πρόποδες του Προφήτη Ηλία, ανάμεσα στα περίφημα μαστοροχώρια της Ανασελίτσας, το Ζουπάνι (Πενταλόφο), Ντόλο (Βυθό), Κωνστάντζικο (Αυγερινό), που είναι γνωστά και με την γενική ονομασία Ζουπάνια.
 
Το μοναστήρι της Αγίας Τριάδας γεννήθηκε μέσα από τη σύγχυση και την αναστάτωση που επικράτησαν τον 16ο αιώνα στην Δυτική Μακεδονία που ήταν ατελείωτα τα δεινά των δύστυχων σκλάβων από την βαρβαρότητα του Οθωμανού δυνάστη αλλά και των ληστρικών αλβανικών συμμοριών.

Καλλιόπη Ταχτσόγλου: Ἀπὸ τὴν γῆ στὰ Τάρταρα!

 

 
Ὑπάρχουν ἄνθρωποι ἑλληνόφωνοι, ἀγνώστου ταυτότητος, ποὺ ἐνοχλοῦνται ἀφάνταστα μὲ τὴν ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ὄχι γιὰ τὰ ξαμολυμμένα ἤθη, τὴν άσέβεια, τὴν βία, τὴν πληρωμένη δημοσιογραφία, τὰ ψεῦδη, τὰ διαπλεκόμενα συμφέροντα, τὴν διαφθορά, τὴν κακοποίηση τῆς γλῶσσας, τὴν ἀβάσταχτη ἐλαφρότητα,τὴν κακοπαιδεία καὶ ὅλα τὰ «προοδευτικὰ» ποὺ τρῶνε στὴν μάπα, ὅσοι δὲν ἔχουν πετάξει ἀκόμα τὴν τηλεόρασή τους- αὐτὸν τὸν διἀλο ἀπὸ τὸ σπίτι τους-

ΑΛΛΑ ΔΙΟΤΙ, ἄκουσον-ἄκουσον,

προβάλλει ὦ, τὴν σήμερον ἡμέρα, ναί! ἡ τόσο προοδευτικῆς σύχρονης ἐποχῆς τηλεόραση, ἄν εἶναι δυνατόν, αὐτὴν τὴν «φτιαχτή» σειρὰ «ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΑΣΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ» μιὰ παρωχημένη, παλιομοδήτικη, πατριαρχική, ψεύτικη σειρά, μὲ δῆθεν θαύματα καὶ σεξιστικὲς ἀναφορὲς ὡστόσο (ἡ ἀναφορὰ στὰ μαρτύρια τῆς ἁγ. Ἀγάθης μὲ τὴν ἀποκοπὴ τῶν μαστῶν της, παρακαλῶ!) μὲ τὴν ἀμφισβήτηση τῆς θεωρίας τοῦ Δαρβίνου καὶ τὶς ὑπερβολικὲς εὐλάβειες, καί, ὧ, τί παράξενο νὰ προβάλεται τώρα ποὺ γίνεται πόλεμος στὴν Οὐκρανία! ποὺ ἔχει τάχα ποφητεύσει γι᾿ αύτὴν, ὁ Παϊσιος!!

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Συμπόρευση Ἑβραίων καί Ναζί τῆς Οὐκρανίας: ἰδιομορφία ἢ κανονικότητα;

 

 
Ὅπως ἔχουμε ἤδη ἐπισημάνει, ἕνα ἀπὸ πλέον βρωμερὰ προϊόντα ποὺ ξερνᾷ ὁ νεοεποχίτικος βόθρος τῆς Οὐκρανίας, μόλις τὸν πίεσε ὁ Πούτιν, εἶναι ἡ συμπόρευση τῶν Ἰουδαίων τῆς Οὐκρανίας (π.χ. Ζελέζνι) μὲ τοὺς ναζί του Δεξιοῦ Τομέα, τοῦ Ἀζὸφ καὶ τοῦ Ἀϊντάρ. 
 
Ἡ συμπόρευση αὐτή, καλὰ ἀποσιωποιημένη μέχρι τώρα ἀπὸ τὰ δυτικὰ ΜΜΕ, μετὰ τὴν ἔναρξη τοῦ πολέμου, δὲν εἶναι δυνατὸν πλέον νὰ ἀποκρυφθεῖ. 
 
Καὶ ἐξηγοῦμαι: εἶναι ἴσως ὁ βασικότερος μῦθος τῆς νέας τάξης πραγμάτων μετὰ τὸ 1945 ὅτι ὁ ναζισμὸς προσπάθησε νὰ ἐξαλείψει κάθετι ἑβραϊκὸ καὶ κατὰ συνέπεια ὅτι Ἰουδαϊσμὸς καὶ Ναζισμὸς ἀποτελοῦν ἔννοιες ξένες καὶ ἐχθρικὲς μεταξύ τους. 

π. Νικόλαος Πλανάς: Ἀληθινὸ θαυμαστὸ γεγονὸς

 

Το παρακάτω, αποτελεί αφήγηση του πρ. Διευθυντού Δημοτικής Εκπαιδεύσεως κ.Μανώλη Καπετανάκη:

Ένας από τους πολύ μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας μας, είναι ο Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς. Ήταν σύγχρονος του γέροντα μου Φιλοθέου Ζερβάκου, και έλαμψε με την θαυμαστή βιωτή του.
 
Κάποια ημέρα εταξίδευα, μετά την κοίμηση του πατρός Φιλοθέου, με κατεύθυνση την Ι.Μονή Λογγοβάρδας της Πάρου, με το πλοίο “Αιγαίον”. Ήταν Σάββατο πρωΐ και το πλοίο επλησιάζε στην Πάρο. Εκείνο το Σάββατο το καράβι ήταν άδειο. Εγώ άρχισα να κάνω βόλτες, στα διαμερίσματα του πλοίου, ολομόναχος. 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὁ καθείς μέ τήν πίστη του καί τόν Θεό του

 

Μιά πού (ἐν ὄψει Πάσχα) ἄρχισαν νά «αὐξάνονται» πάλι τά…κρούσματα καί νά πληθαίνουν καί οἱ φωνές τῶν…εἰδικῶν γιά τήν «ἀναγκαιότητα» τῆς τέταρτης δόσης: ἄλλοι ζοῦμε καθημερινά τόν κυκεώνα τῶν ἀποκαλύψεων καί τήν κατάρρευση τοῦ ἐμβολιαστικοῦ ψευδαφηγήματος καί ἄλλοι συνεχίζουν τήν ἐξύμνηση τῆς ἀπάτης, ζώντας πάντοτε σέ κάποιο παράλληλο σύμπαν.

Ἐπίσης, ἄλλοι ἔχουμε στά σπίτια μας εἰκονίσματα, ἀντίδωρο καί Ἁγιασμό, ἐνῶ ἄλλοι κρατᾶνε (καί μάλιστα μέσα σέ λάρνακες - λές καί εἶναι λείψανα Ἁγίων) τίς σύριγγες τῶν ἐμβολίων τους! Ὁ καθείς μέ τήν πίστη του καί τόν Θεό του δηλαδή, μέσα στή δαιμονική διαστροφή τοῦ ἀνάποδου κόσμου. 

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης: Να μη γίνει η Εκκλησία όργανο ξένων γεωπολιτικών συμφερόντων

 

Δημήτρης Νατσιός: Ἡγέτες σέ ...δύση

 

 
«Ὅσον δι᾿ ἐμέ, ἐφ᾿ ὅσον τὰ ἰδιαίτερα εἰσοδήματά μου ἀρκοῦν διὰ νὰ ζήσω, ἀρνοῦμαι νὰ ἐγγίσω μέχρι ὀβολοῦ τὰ δημόσια χρήματα, ἐνῶ εὑρισκόμεθα εἰς τὸ μέσον ἐρειπίων καὶ ἀνθρώπων βυθισμένων εἰς ἐσχάτην πενίαν». Εἶναι λόγια ἑνὸς πραγματικοῦ ἡγέτη, τοῦ Ἰωάννη Καποδίστρια, τοῦ πολιτικοῦ ποὺ γιὰ πρώτη καὶ τελευταία φορὰ στὴν ἱστορία μας, τιμήθηκε μὲ τὸν τίτλο τοῦ «ἁγίου τῆς πολιτικῆς». Ἀπὸ τὸν Κυβερνήτη καὶ ἐντεῦθεν ἡ στάθμη τῆς ἱκανότητας καὶ τῆς μεγαλοσύνης συνεχῶς πέφτει γιὰ νὰ καταλήξουμε, στὶς ἀκατάστατες μέρες μας, σὲ σπιθαμιαίους τύπου Τσίπρα ἢ σὲ πορφυρογέννητους τύπου Μητσοτάκη... Τρικούπης, Βενιζέλος καὶ βασιλιᾶς Κωνσταντῖνος τὴν περίοδο τῆς ἐθνικῆς ὁμοψυχίας, Μεταξᾶς καὶ Πλαστήρας εἶναι τὰ ὀνόματα ποὺ ξεχωρίζουν στὴν ταραγμένη ἱστορία μας, γιὰ τὴν ἡγετική τους φυσιογνωμία. Ἀπὸ τὸ 1974 καὶ μετά, τὴν περίοδο τῆς μεταπολίτευσης ὅπως ὀνομάζεται, ὅλοι τους, ἄλλος περισσότερο, ἄλλος λιγότερο, ρίχνουν τσεκουριὲς στὸ δέντρο τῆς πατρίδας, ποὺ κατάντησε «κάλαμος ὑπὸ ἀνέμου σαλευόμενος».

Ἅγιος Παΐσιος: Ἀρρώστιες καί ἀτυχήματα ἀπό κατάρα

 

Πολλές ἀρρώστιες ποὺ δὲν βρίσκουν οἱ γιατροί ἀπὸ τί εἶναι, μπορεῖ νὰ εἶναι ἀπὸ κατάρα. Τί νὰ βροῦν οἱ γιατροί, τὴν κατάρα; 
 
Μία φορά μοῦ ἔφεραν στὸ Καλύβι ἕναν παράλυτο. Ὁλόκληρος ἄνδρας δὲν μποροῦσε νὰ καθήση. Τὸ κορμί του ἦταν τεντωμένο σάν ξύλο. Τὸν κουβαλοῦσε ἕνας στὴν πλάτη καὶ ἕνας ἄλλος τὸν κρατοῦσε ἀπὸ πίσω. Τοῦ ἔβαλα δυὸ κούτσουρα καὶ ἀκουμποῦσε λίγο ὁ καημένος. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ὁμολογητής
 

Λύπας ἐνεγκὼν σῆς χάριν σκιᾶς, Λόγε,
Βίου σκιώδους Ἰάκωβος ἡρπάγη.
Κρύψαν ὑπὸ χθόνα εἰκαδ' Ἰάκωβον κατὰ πρώτην.

Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος ὁ Ὁμολογητὴς ἀκολούθησε τὸν ἀσκητικὸ βίο ἀπὸ πολὺ μικρὴ ἡλικία. Ἔγινε μοναχός, ἀφοῦ προηγουμένως εἶχε ἤδη προετοιμάσει τὸν ἑαυτό του μὲ νηστεία, ἀγρυπνία, προσευχὴ καὶ τὴν μελέτη τῶν Θείων Γραφῶν καὶ μετέπειτα ἀξιώθηκε νὰ ἀνέλθει στὸ Ἐπισκοπικὸ ἀξίωμα.

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ: Θαύματα καί σημεῖα - Ἀφετηρία πίστης

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσανίνωφ
«Θαύματα καὶ σημεῖα» ΕΔΩ
 
Κεφάλαιο Α' - Τί λέει ἡ Ἁγία Γραφή: Ἀφετηρία πίστης

Ὁ Θεάνθρωπος Κύριος ἐμακάρισε τοὺς «μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες»[41]. Καὶ διετύπωσε τὴν λύπη Του γιὰ κείνους ποὺ δὲν τοὺς ἱκανοποιοῦσε ὁ λόγος Του καὶ γύρευαν θαύματα. «Ἐὰν μὴ σημεῖα καὶ τέρατα ἴδητε (εἶπε στὸν βασιλικὸ ἀξιωματοῦχο τῆς Καπερναοὺμ) οὐ μὴ πιστεύσητε»[42]. Καὶ πράγματι. Ὅσοι ἀφήνουν το λόγο τοῦ Θεοῦ, καὶ γιὰ νὰ πεισθοῦν ζητοῦν θαύματα, εἶναι νὰ τοὺς λυπᾷται κανείς!

Σοφία Μπεκρῆ: «Χαλάσωμεν τὴν στέγην τοῦ νοός»


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

«Ὀρθοδοξίας φωστῆρα», «Ἐκκλησίας στήριγμα», ἀποκαλεῖ ὁ ὑμνογράφος τὸν Γρηγόριο Παλαμᾶ, τὸν Ἅγιο ποὺ τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία μας τὴν Β’ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, ὄχι γιὰ τὰ ὀνομαστήριά του, αὐτὴν τὴν φορά, ἀλλὰ γιὰ τὴν προσφορά του στὴν στήριξη τῆς ὀρθοδόξου πίστεως ἔναντι τῶν κακοδοξιῶν τῆς Δύσεως.

Πράγματι, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος κατάφερε νὰ συνενώσῃ στὴν σκέψη καὶ στὸ ἔργο του ὅλη τὴν προηγούμενη πατερικὴ παράδοση, τῶν 14 αἰώνων τῆς Ὀρθοδοξίας μας, καὶ νὰ καταστῆ «πράξεως ὄργανον» καὶ «θεωρίας ἀκρότης». Ἄλλωστε, κατὰ τὴν ἔκφραση ἑνὸς ἄλλου Γρηγορίου (Θεολόγου), «Πρᾶξις ἐπίβασις θεωρίας», δηλαδὴ ἡ πρακτικὴ ἄσκηση ἀποτελεῖ τὴν βάση γιὰ τὴν θεωρία, τὴν ἐμπειρία καὶ τὴν γνώση τοῦ Θεοῦ.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 20 Μαρτίου 1994 : Μνήμη του δολοφονημένου Αγωνιστή της Ελευθερίας Θεόφιλου Γεωργιάδη

 

Μνήμη Αγωνιστή Ελευθερίας Θεόφιλου Γεωργιάδη. 

Ο Θεόφιλος Γεωργιάδης  γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 1957, στην  Ευρύχου της Κύπρου και δολοφονήθηκε τη 20η Μαρτίου 1994  στη ημικατεχόμενη Λευκωσία.
Πήγε στο δημοτικό σχολείο στη γενέτειρά του, τις τρεις γυμνασιακές πρώτες τάξεις  στο τουρκοκρατούμενο Γυμνάσιο Νεαπόλεως  και το 1975 αποφοίτησε από το Παγκύπριο Γυμνάσιο. Έως την τουρκική εισβολή  η οικογένεια του έμενε στο κατεχόμενο  προάστιο Τράχωνας στα βόρεια της Λευκωσίας και αμέσως μετά  εγκαταστάθηκε ως πρόσφυγας στις ελεύθερες περιοχές.