Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: Ρῶσος: Ὁ νέος ἐχθρός πού βγῆκε ἀπό τήν ναφθαλίνη

 
Παγιδευμένοι στὴν κοινότητα τῆς ἐξαναγκασμένης ὁμολογίας πίστεως

Γράφει ὁ Milosz Matuschek1

Μετάφραση-Ἐπιμέλεια: Κωνσταντῖνος Ἰ. Βαθιώτης
 
__________________________________

Θέλετε νὰ παίξουμε μιὰ παρτίδα μίσους κατὰ τῶν Ρώσων;
Μιὰ κοινωνία ποὺ δὲν γνωρίζει πλέον ἀποχρώσεις τοῦ γκρὶ δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι ὁλοκληρωτική!
 
Ἤδη ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς πανδημίας ἦταν ἐντυπωσιακὸ μὲ τί ταχύτητα ἔγιναν ὅλα. Τὸ παρατηρήσατε κι ἐσεῖς; Ξαφνικὰ ἡ ἰσλαμικὴ τρομοκρατία χάθηκε ἀπὸ τὸ προσκήνιο, καὶ μάλιστα παντελῶς. Φαίνεται πὼς τὴν παρέσυρε ὁ κορωνοϊός. Ἢ μήπως τὸ ἰσλαμικὸ κράτος ἔκανε ἁπλῶς μιὰ σύντομη παύση σεβόμενη τὴν πανδημία;

Τὸ καλειδοσκόπιο τῶν μέσων μαζικῆς ἐνημέρωσης μόλις ἄλλαξε πάλι εἰκόνα. Καθὼς ὁ δίσκος τοῦ juke box παίζει το τραγούδι "safe to hate", τὸ καντράν του δὲν δείχνει πιὰ τὸν μουσάτο ἄντρα μὲ τὸ τουρμπάνι ἢ κάποιον κορωνοψεκασμένο, ἀλλὰ τὸν ἐχθρὸ ποὺ βγῆκε ἀπὸ τὴν ναφθαλίνη: τὸν Ρῶσο.

Μέχρι πρότινος εἴχαμε τὴν ἰατρικὴ ρόμπα, σήμερα ἔχουμε τὴν στολὴ παραλλαγῆς.

Ἡ νέα εἰκόνα τοῦ ἐχθροῦ μετατοπίζει καὶ τὴ βιομηχανία τῆς ἀλληλεγγύης.
Ὁ χιτῶνας τῆς ἐντιμότητας ἄλλαξε χρῶμα: ἀπὸ τὸ ἄσπρο τῆς ἰατρικῆς ρόμπας περάσαμε στὸ ἐμπορικὸ γαλαζοκίτρινο τῆς στολῆς παραλλαγῆς.


Ἡ κατάσταση θυμίζει κάπως τὴν Γερμανίδα καπετάνισσα-διασώστρια Carola Rackete, ἡ ὁποία στὰ γρήγορα τό ᾿ριξε στὴν πράσινη διάσωση τοῦ πλανήτη.


Τόσο στὸ Facebook, ὅσο καὶ σὲ ἄλλα μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, ἔχουν ξεκινήσει ἤδη νὰ χορεύουν οἱ οὐκρανικὲς μαζορέτες. Φυσικά, δὲν ἔχω τίποτα ἐναντίον τῆς γνήσιας συμπόνοιας καὶ τῆς βοήθειας πρὸς τοὺς πολεμικοὺς πρόσφυγες.

Σιγά-σιγά, ὅμως, ἐνισχύεται ἡ ὑπόνοια ὅτι τὸ νέο φάν-κλὰμπ τῆς Οὐκρανίας ἀποτελεῖται πάνω-κάτω ἀπὸ τοὺς ἴδιους ἀνθρώπους πού, δύο χρόνια πρίν, χειροκροτοῦσαν ξέφρενα τοὺς ὑγειονομικοὺς στὰ μπαλκόνια, προτοῦ ἀρχίσουν νὰ τοὺς χτυποῦν πισώπλατα, ἐπικροτῶντας τὸν ὑποχρεωτικὸ ἐμβολιασμό τους.


Τὴν θέση τῶν ἀκαταλαβίστικων ἀριθμῶν κρουσμάτων πῆραν τώρα τὰ ἀκαταλαβίστικα οὐκρανικὰ ὀνόματα πόλεων. Τὴν ὥρα ποὺ ἐκεῖ ἔξω μαίνεται ὁ πραγματικὸς πόλεμος, τὸν ὁποῖο γνωρίζουμε -ὅπως πάντα- μόνο ὡς πόλεμο εἰκόνων καὶ τίτλων εἰδήσεων, ὁ δυτικὸς τηλε-δημοκράτης βολεύεται στὸ ἐσωτερικὸ μέτωπο τοῦ μίσους καὶ τῆς ὑποκρισίας.


κουλτούρα τῆς ἀκύρωσης ποὺ κυριάρχησε ἐπὶ κορωνοϊοῦ (Corona-Cancelculture), τὸ πιὸ πρόσφατο, διάσημο θῦμα τῆς ὁποίας εἶναι ὁ ἐπικεφαλῆς ἑνὸς γερμανικοῦ ἀσφαλιστικοῦ ταμείου, ποὺ ἔχασε τὴν δουλειά του, ἐπειδὴ εἶχε προειδοποιήσει γιὰ τίς ἰδιαιτέρως αὐξημένες παρενέργειες τῶν ἐμβολίων, μετατράπηκε τώρα σὲ κουλτούρα τῆς ἀκύρωσης τῶν Ρώσων.

Προσφάτως, στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Μιλάνου ματαιώθηκε μιὰ διάλεξη γιὰ τὸν Ντοστογιέφσκι. Στὸ Μόναχο, ὁ μαέστρος Valery Gergiev ἀπολύθηκε. Οἱ παραστάσεις τῆς Anna Netrebko ἀκυρώνονται αὐτὴ τὴν στιγμὴ παγκοσμίως.
 

Ὅποιος δὲν παίρνει ἐγκαίρως τίς ἀποστάσεις του ἀπὸ τὸν Πούτιν μπαίνει στὸ περιθώριο. Τὸ γερμανικὸ κόμμα τῶν Σοσιαλδημοκρατῶν (SPD) ἔχει ἤδη ἀφαιρέσει ἀπὸ τὸ ἠλεκτρονικὸ κατάστημά του τὴν κούπα τοῦ καφὲ τοῦ πρώην Γερμανοῦ καγκελαρίου Gerhard Schröder, ὁ ὁποῖος δραστηριοποιεῖται ἐδῶ καὶ δεκαετίες ὑπὲρ τῆς Gazprom. Ποιό θὰ εἶναι ἄραγε τὸ ἑπόμενο βῆμα; Μήπως διαγραφή του ἀπὸ τὸ κόμμα;

Παρεμπιπτόντως, ἡ κούπα μὲ τὴν μορφὴ τοῦ Κὰρλ Μὰρξ καὶ τὸ σλόγκαν "Kaffee mit Karl" ("Πίνοντας καφεδάκι μὲ τὸν Κάρλ") εἶναι ἀκόμη διαθέσιμη. Ναί, στὴν γελοιότητα δὲν ὑπάρχει ταβάνι!
 

Οἱ ἀποχρώσεις τοῦ γκρὶ δὲν ταιριάζουν πλέον στὴν εἰκόνα. Τὸ πρῶτο θῦμα τοῦ πολέμου, λένε κάποιοι, εἶναι ἡ ἀλήθεια. Ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα εἶναι ἡ οὐδετερότητα. Ἐκεῖνοι ποὺ ἐφαρμόζουν τὸ μοντέλο τοῦ πολέμου πάνω στὴν κοινωνία ἐπιτρέπουν μόνο τὴ διάκριση μεταξὺ φίλου καὶ ἐχθροῦ.


Ἡ δημοκρατία, ἡ ὁποία ἀνέκαθεν ζοῦσε ἀπὸ τίς διαφοροποιήσεις, τίς ἀποχρώσεις τοῦ γκρίζου καὶ τίς ἐναλλακτικὲς λύσεις, μετατρέπεται σήμερα ἀπὸ τὰ μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης σὲ μιὰ κοινότητα ἐξαναγκασμένης ὁμολογίας πίστεως.

Ὅλοι ὅσοι ἔχουν προφὶλ στὸ Facebook παρακαλοῦνται νὰ δηλωθοῦν ἀμέσως στὸ ἁρμόδιο τμῆμα προπαγάνδας!

Ὑπὸ τίς δεδομένες συνθῆκες, ὅμως, χρειαζόμαστε αὐξημένη ἱκανότητα διαχείρισης τῆς περιπλοκότητας καὶ ὄχι μεγαλόστομες δηλώσεις ὑπὲρ τῆς δῆθεν ἀπόλυτης ἀλήθειας. Ἡ οὐδετερότητα, παρεμπιπτόντως, δὲν σημαίνει ἀδιαφορία ἢ ἀπόλυτη ἀμεροληψία, ἀλλὰ εἶναι πρωτίστως τὸ κυριαρχικὸ δικαίωμα τοῦ πολίτη νὰ εἶναι ἐλεύθερος ἀπὸ ἐξαναγκασμοὺς σὲ ὁμολογίες πίστεως. Ὅπως, ἄλλωστε, ἐλευθερία ἔκφρασης σημαίνει εἴτε νὰ μὴν ἔχει κάποιος καθόλου ἄποψη ἢ νὰ μὴν εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ ἐκφράσει συγκεκριμένη ἄποψη.

Τὸ ὑπ' ἀριθμὸν 6 στρατήγημα ποὺ περιέχεται στὴν σχετικὴ κινεζικὴ λίστα εἶναι τὸ ἑξῆς:
"Κάντε θόρυβο στὴν Ἀνατολή, ἐπιτεθεῖτε στὴν Δύση".
Δὲν χωρεῖ καμία ἀμφιβολία ὅτι, τὰ τελευταῖα δύο χρόνια, νικητὴς σὲ ὅλα τὰ θέματα εἶναι ἡ Κίνα. Ὅ,τι κι ἂν συμβαίνει: Λοκντάουν, τὲστ καὶ ἐμβολιασμοί, ἐπέκταση τῶν μεθόδων ἐπιτήρησης ἢ σήμερα ὁ πόλεμος στὴν Οὐκρανία. Ὅλα αὐτὰ βοηθοῦν τὴν Κίνα νὰ ἀναρριχηθεῖ ἀθόρυβα στὴν κορυφὴ ὡς ἡ νέα παγκόσμια ὑπερδύναμη. Ἐνῶ ὅλοι παρακολουθοῦν τὴν αἱματοχυσία στὴν Οὐκρανία, αἱμορραγεῖ καὶ ἡ ἴδια ἡ Δύση:
Ὁ πληθωρισμὸς ἐκτινάσσεται στὰ ὕψη, ἡ μεσαία τάξη καταρρέει, ἡ ταυτότητά μας ξεθωριάζει, οἱ δυτικὲς ἀξίες μετρᾶνε μόνο ὅταν βρίσκονται στὸ σωστὸ στρατόπεδο.
Ὁ πόλεμος εἶναι ἐδῶ καὶ καιρὸ στὰ μυαλὰ καὶ στὶς καρδιές μας, κοχλάζει ἀνάμεσα στὰ πόδια μας, σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο, μὲ τὸ πρόσχημα τῆς καταπολέμησης τῆς πανδημίας. Πρόκειται γιὰ ἕναν πόλεμο ἐναντίον τοῦ πολίτη τῆς Δύσης ποὺ ἐπισήμως δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπάρχει. Πόσο βολικὸ εἶναι τώρα ὅτι ὑπάρχει ἕνας πραγματικός, ὁρατὸς πόλεμος γιὰ νὰ μᾶς ἀποσπάσει τὴν προσοχὴ ἀπὸ αὐτὸ ἀκριβῶς!

Τὸ μόνο ποὺ πραγματικὰ λείπει αὐτὴ τὴν στιγμὴ εἶναι μιὰ ἐξαιρετικὰ μεταδοτικὴ ρωσικὴ μετάλλαξη ποὺ θὰ ξεσπάσει μέσῳ κυβερνοεπίθεσης καὶ θὰ ἐξαπλωθεῖ σὲ ὁλόκληρο τὸν πλανήτη διὰ τοῦ ρωσικοῦ φυσικοῦ ἀερίου καὶ τῆς ρωσικῆς βότκας.
 

  ________________________________
 
1 Τὸ ἄρθρο αὐτὸ δημοσιεύθηκε μὲ τὸν γερμανικὸ τίτλο "In den Fängen der Zwangsbekenntnisgemeinschaft" στὴν ἱστοσελίδα Nebelspalter.ch καθὼς καὶ στὸ Blog "Freischwebende Intelligenz". Ὁ συγγραφέας εἶναι νομικὸς καὶ δημοσιογράφος.
 
 
___________________________________
 
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
 «Πᾶνος»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου