Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκά 15,11-32] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Λουκά 15,11-32]

 Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ

    «νθρωπός τις εχε δύο υούς κα επεν νεώτερος ατν τ πατρί· πάτερ, δός μοι τ πιβάλλον μέρος τς οσίας. κα διελεν ατος τν βίον. κα μετ᾿ ο πολλς μέρας συναγαγν παντα νεώτερος υἱὸς πεδήμησεν ες χώραν μακράν, κα κε διεσκόρπισε τν οσίαν ατο ζν σώτως. δαπανήσαντος δ ατο πάντα γένετο λιμς σχυρς κατ τν χώραν κείνην, κα ατς ρξατο στερεσθαι κα πορευθες κολλήθη ν τν πολιτν τς χώρας κείνης, κα πεμψεν ατν ες τος γρος ατο βόσκειν χοίρους(:Ένας άνθρωπος είχε δύο γιους. Είπε λοιπόν ο μικρότερος γιος στον πατέρα του: “Πατέρα δώσε μου το μερίδιο της περιουσίας που μου ανήκει”. Και ο πατέρας μοίρασε και στους δύο γιους την περιουσία. Ύστερα από λίγες μέρες ο νεότερος γιος μάζεψε όλα όσα του έδωσε ο πατέρας του και ταξίδεψε σε χώρα μακρινή. Εκεί διασκόρπισε την περιουσία του κάνοντας μια ζωή άσωτη και ακόλαστη. Όταν ο νεότερος γιος ξόδεψε όλα όσα είχε, έπεσε μεγάλη πείνα στη χώρα εκείνη, κι αυτός άρχισε να στερείται. Και ο άσωτος γιος εξαιτίας των στερήσεων και της πείνας του πήγε σ’ έναν από τους πολίτες εκείνης της χώρας, ο οποίος τον προσέλαβε ως δούλο. Και τον έστειλε στα χωράφια του να βόσκει χοίρους)»[Λουκ.15,11-15].

Κυπριακό: Η ανοιχτή πληγή του Ελληνισμού. Ν. Αργυρόπουλος


Κυπριακό: Η ανοιχτή πληγή του Ελληνισμού. 
 
(Συνέντευξη με τον Νίκο Αργυρόπουλο, βετεράνο του πολέμου της Κύπρου το 1974, με αφορμή το βιβλίο του "Οι Ένοχοι") 
 
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 25/01/23 
 
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Νίκος Αργυρόπουλος: Συγγραφέας, Αντιπρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου αγωνιστών Κύπρου 1974 
 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ανδρέας Μπλάνος 
 
Μια αποκαλυπτική συνέντευξη με τον Νίκο Αργυρόπουλο, βετεράνο του πολέμου της Κύπρου το 1974, με αφορμή το βιβλίο του “ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ”.

Λάμπρος Σκόντζος: «Ὡς ὁ Ἄσωτος Υἱός ἦλθον κἀγώ οἰκτίρμων»


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ ἅγιοι Πατέρες ὅρισαν τὴ δεύτερη Κυριακὴ τοῦ Τριωδίου νὰ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν καταπληκτικὴ καὶ διδακτικὴ παραβολὴ τοῦ ἀσώτου υἱοῦ (Λουκ. 15,13-32). Σκοπός τους ἦταν νὰ τονισθεῖ στοὺς πιστοὺς ἡ ἀπύθμενη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸ πλούσιο ἔλεος τῆς συγχώρεσης, ποὺ δίνει στοὺς μετανοοῦντες ἀνθρώπους. Νὰ διδάξει, σὲ ὅσους εἶναι ἀπελπισμένοι, ὅτι ὁ Θεὸς παραμένει μὲ ἀνοιχτὲς ἀγκάλες νὰ δεχτεῖ τὸν κάθε μετανοημένο ἁμαρτωλό, ὅσο ἁμαρτωλὸς καὶ ἂν εἶναι.
 
Ἄν ἡ προηγούμενη Κυριακὴ τοῦ Τελώνου καὶ Φαρισαίου εἶναι ἀφιερωμένη στὴ στηλίτευση τῆς παθολογικῆς ἐγωιστικῆς αὐτάρκειας καὶ τὴν κατάδειξη τῶν δεινῶν συνεπειῶν της, ἡ δεύτερη Κυριακὴ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν ταπείνωση, τὴ μετάνοια καὶ στὰ εὐλογημένα παρεπόμενά της. Ἄν ἡ καταραμένη ἐγωπάθεια κλείνει ἑρμητικὰ τὴν πόρτα τῆς σωτηρίας, ἡ μετάνοια τὴν ἀνοίγει διάπλατα καὶ ἑνώνει ξανὰ τὸν ἄνθρωπο μὲ τὸ Θεό.

Άγιος Βλάσιος: Θεράπευε τους ασθενείς που κοιμούνταν μέσα στον ναό του


Ο κ. Αντώνιος Μάρκου, ανιψιός της πρώτης ηγουμένης στο Μοναστήρι του Αγ. Βλασίου στα Τρίκαλα Κορινθίας, της μοναχής Βλασίας, μας μιλά για την ιστορική μονή και τα πολλά θαυμαστά γεγονότα που την έχουν σημαδέψει

Ο τόπος ονειρεμένος. Οι μνήμες του συγκλονιστικές. Η παρουσία του στην ιστορία συνεχής, 2.500 χρόνια τώρα. Πρόκειται για τα Τρίκαλα της Κορινθίας. Κάποτε κεφαλοχώρι, στις πλαγιές της Ζήριας, σήμερα γνωστός τουριστικός προορισμός.

Ο τουρισμός αναπτύχθηκε στα Τρίκαλα στη δεκαετία του 1920, όταν άρχισαν να έρχονται τουρίστες για την μοναδικότητα του φυσικού τοπίου, αλλά και διότι η φυματίωση ταλαιπωρούσε τους κατοίκους των πόλεων. Ωστόσο, το κομβικό σημείο αναφοράς για τους ανθρώπους που αναζητούν προσκύνημα σε κάθε τόπο που επισκέπτονται, είναι το μοναστήρι του Αγίου Βλασίου.

Άσαντ από το Χαλέπι: «η Δύση δεν έχει ανθρωπισμό…» Δεν υπάρχει Δυτικός Πολιτισμός αλλά Δυτικός Πειρασμός!! BINTEO

 

«Η Δύση δεν έχει ανθρωπισμό και ως εκ τούτου η πολιτικοποίηση της κατάστασης ( ανθρωπιστικής κρίσης από τη φυσική καταστροφή) στη Συρία είναι φυσιολογική για αυτούς ” δήλωσε ο Προέδρος τη Συρίας Μπασάρ αλ Άσαντ στα ΜΜΕ σε έναν από τους χώρους απομάκρυνσης των ερειπίων και ανάσυρσης τραυματιών στο Χαλέπι που επλήγη από τον πρωτοφανή σεισμό σύμφωνα με ανάρτηση της Προεδρίας. Η Δύση επαιρόταν ως τώρα για τον ουμανισμό της στη Συρία καταβαραθρώθηκε κι αυτή η ουτοπία-αυταπάτη. H εγκληματική στάση της Δύσης και σε αυτή την περίπτωση ήταν μέρος του πολέμου κατά της Συρίας.. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Βλάσιος - Ὁ Ἀνάργυρος ἰατρός καί Ἐπίσκοπος τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι οἱ ζωντανὲς εἰκόνες τοῦ Θεοῦ. Τὸ «Συνοδικό» τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐπιτάσσει νὰ τιμοῦνται ἀπὸ τοὺς πιστούς, ὡς «φίλοι καὶ θεράποντες τοῦ Χριστοῦ». Αὐτὸ κάνουν οἱ πιστοί, τοὺς τιμοῦν ὅπως ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία μας. Ἕνας ἀπὸ τοὺς τιμώμενους ἁγίους Της εἶναι καὶ ὁ λαοφιλὴς ἅγιος Βλάσιος ἐπίσκοπος Σεβάστειας.

Στόχος: Ἡ Ὀρθοδοξία


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
(Ἀπὸ τὸ χρονολόγιο τοῦ οἰκουμενι(στι)κοῦ ἀναθεωρητισμοῦ)
 
Διάβαζα (σὲ μετάφραση) τὸ βιβλίο «Εἰσαγωγὴ στὴν Ἱστορία», τοῦ ARTHUR MARWICK. Ἐκεῖ (Σελ. 25) προβάλλονται δύο θεμελιώδεις ἀρχές: α) «ὅ,τι ἀποτελεῖ τὸ παρελθὸν εἶναι πρόλογος» καὶ β) «Μελετᾶτε τὸ παρελθόν».
 
Σὲ πολλὲς περιπτώσεις πληρώνεται πολὺ ἀκριβὰ ἡ ἄγνοια τῆς Ἱστορίας. Ἡ ἀναζήτηση τῶν συνθηκῶν ἐμφανίσεως  τῶν γεγονότων διέπεται ἀπὸ μορφὴ αἰτιοκρατίας, ἡ ὁποία ὑπόκειται στὸν καθολικὸ πνευματικὸ νόμο: Μπροστὰ ἀπὸ κάθε αἰτία ὑπάρχει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ἐὰν ὑπῆρχε ἡ γνώση τῶν παλαιῶν κειμένων - δηλώσεων στὸ πλήρωμα τῶν οἰκουμενιστῶν ἐπισκόπων, θεολόγων καὶ πανεπιστημιακῶν, ἴσως, νὰ μὴν ὑπῆρχε ἡ σημερινὴ ἔνταση καὶ ἔκταση τῆς αἱρέσεως «οἰκουμενισμός».
 
Τὸ πόνημα - πραγματεία τοῦ Ὁσίου Δανιὴλ Κατουνακιώτη «ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΝ ΣΥΝΟΔΟΝ», ἕνας (δυνάμει) ἐξάντας καὶ πυξίδα τοῦ πληρώματος, δὲν τὸ ἀφύπνισε. Ἴσχυσε ὁ λόγος τοῦ Κυρίου στὴ Γεσθημανή: «καθεύδετε τὸ λοιπὸν καὶ ἀναπαύεσθε» (Ματθ. 26, 45).

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡ Ἁγία Θεοδώρα ἡ Αὐγούστα - Ἡ εύσεβής καί Ἁγία Αὐτοκράτειρα τοῦ Βυζαντίου


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Τὴν Α΄ Κυριακὴ τῶν νηστειῶν, τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει μὲ κάθε λαμπρότητα τὴν ἀναστήλωση τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων, ἡ ὁποία σήμανε τὴ λήξη μιᾶς ἑκατονταετοῦς φοβερῆς διαμάχης στὸ Βυζάντιο (726-842).
 
Πρωταγωνιστικὸ πρόσωπο στὴ λήξη της εἰκονομαχίας ὑπῆρξε ἡ ἁγία Θεοδώρα ἡ Αὐγούστα, ἡ ὁποία, ὡς ἐπίτροπος τοῦ ἀνήλικου γιοῦ της Μιχαὴλ Γ΄, συγκάλεσε σύνοδο στὴν Κωνσταντινούπολη, ἡ ὁποία ἐπικύρωσε τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, θέτοντας τέλος στὴ θεολογικὴ διαμάχη καὶ στοὺς διωγμοὺς τῶν ὀρθοδόξων ἀπὸ τοὺς φανατικοὺς εἰκονομάχους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Σεβαστείας

 
Λαιμὸν Βλάσιος ἐκκοπεὶς διὰ ξίφους,
Ἀλγοῦσι λαιμοῖς ῥευμάτων εἴργει βλάβας.
Ἑνδεκάτῃ Βλασίου τάμεν αὐχένα χαλκὸς ἀτειρής


Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Λικινίου (308 – 323 μ.Χ.). Σπούδασε ἰατρική, ἀλλὰ προσέφερε χωρὶς χρήματα τὶς ὑπηρεσίες του, ὡς φιλανθρωπία, στοὺς πάσχοντες καὶ ἀσθενεῖς. Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἰατρικὴ βοήθεια χορηγοῦσε δωρεὰν στοὺς ἀσθενεῖς τὰ φάρμακα καὶ τοὺς ἔδινε τὰ ἔξοδα τῆς νοσηλείας τους. Ἡ φιλανθρωπική του δραστηριότητα καλλιεργεῖτο στὴν ψυχή του ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὴ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Ἡ Ἐκκλησία τὸν δέχθηκε στὶς τάξεις τοῦ ἱεροῦ κλήρου καὶ τὸν ἐξέλεξε Ἐπίσκοπο Σεβαστείας.

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Κελλιώτες Αγιορείτες Πατέρες: Στο Άγιον Όρος εισέβαλαν οι σχισματικοί


Αυτό το γράμμα απευθύνεται στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, αλλά βγαίνει σαν κραυγή απελπισίας από τους Κελλιώτες Μοναχούς του Α.Ο. και θέλουμε να ακουστεί σε όλους τους απανταχού Ορθοδόξους Χριστιανούς.

            Τρόμος μας έχει καταλάβει από το φρικτό γεγονός που έγινε στο Α.Ο, αλλά μαθεύτηκε από ανακοίνωση της ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας.

Άγιοι Αντιπρόσωποι των 20 Ι. Μονών που διοικείται το Α.Ο., τι έχετε να πείτε γι’ αυτό που είδαν τα μάτια μας και συνεταράχθη η καρδία μας, την κομπαστική ανακοίνωση της μη αναγνωρισμένης “εκκλησίας” των αυτοχειροτονήτων και καθηρημένων ψευδοεπισκόπων;

Κυριακή του Ασώτου - Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,«Εἰς τὴν παραβολὴν περὶ τοῦ ἀσώτου»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκ.15,11 – 32]

Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,

                   «Ες τν παραβολν περ το στου»

    Πάντοτε μεν, αδελφοί, οφείλουμε να διακηρύττουμε τη φιλανθρωπία του Θεού (διότι μέσω αυτής «ζμεν κα κινομεθα κα σμν(:ζούμε και κινούμαστε και υπάρχουμε)»[Πράξ.17,28])· και μάλιστα σε τούτον τον καιρό έχουμε χρέος να το κάνουμε αυτό, για να υπάρξει κοινή ωφέλεια και για να ευεργετηθούν οι αστέρες που πρόκειται να ανατείλουν από την κολυμβήθρα [:όσοι κατηχούμενοι επρόκειτο σε λίγο να βαπτιστούν]. Καθώς και αυτοί μέσω αυτής θα λάμψουν και εμείς μέσω αυτής σωθήκαμε και σωζόμαστε· αυτή δόθηκε από τον Δημιουργό Θεό και Πατέρα μας σε μας αντί κληρονομίας.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Ο αντισυνταγματικός εμβολιασμός του εκλογικού σώματος με αντικασιδιάρικα αντισώματα


Μπλόκο στην Δημοκρατία από τη ΝΕΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και το ΠΑΣΟΚοφασιστικό δεκανίκι της σε φόντο ανάποδου κόσμου 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, τέως Αναπληρωτής Καθηγητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ
Ότι ζούμε στον ανάποδο κόσμο το γνωρίζουμε εδώ και καιρό. Οι νόμοι δεν υπάρχουν για να μας προστατεύουν από το έγκλημα και την κρατική αυθαιρεσία, αλλά για να τα νομιμοποιούν αμφότερα. Με την εκτρωματική τροπολογία –κατά την παγία τακτική των Ελλήνων πολιτικών που δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο– εμβόλιμη σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, την οποία ψήφισαν τα καμάρια του ελληνικού κ-υ-νοβουλίου, δόθηκε η χαριστική βολή στην ημιθανή δημοκρατία μας. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Α΄ Κορ. 6,12-20] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Α΄Κορ.6,12-20]

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

  «Πντα μοι ξεστιν, λλ᾿ ο πντα συμφρει· πντα μοι ξεστιν, λλ᾿ οκ γ ξουσιασθσομαι π τινος(:ας επανέλθω τώρα στο ηθικό ζήτημα. Όλα έχω εξουσία να τα κάνω, δεν συμφέρουν όμως όλα. Όλα είναι στην εξουσία μου, αλλά εγώ δεν θα εξουσιαστώ και δεν θα γίνω δούλος σε τίποτε)»[Α΄Κορ.6,12].

    Εδώ υπαινίσσεται τους λαίμαργους. Επειδή δηλαδή πρόκειται πάλι να στραφεί κατά του πόρνου- καθώς η πορνεία προέρχεται από την τρυφηλότητα και την έλλειψη μέτρου στη ζωή- καταδικάζει με σφοδρότητα το πάθος. Και ούτε λέγει αυτό για τα απαγορευμένα τρόφιμα – διότι εκείνα δεν επιτρέπονται- αλλά και για εκείνα που θεωρούνται ως ουδέτερα. Εννοώ το εξής περίπου: «μου επιτρέπεται», λέει, «να φάω και να πιω, αλλά δεν συμφέρει να τα κάνω με ασωτία». Και το πλέον θαυμαστό και παράδοξο, το οποίο, ως γνωστό, σε πολλές περιπτώσεις συνήθιζε να κάνει στρέφοντας τον λόγο στο αντίθετο, αυτό το κάνει και εδώ, και αποδεικνύει ότι το δικαίωμα να κάνει κανείς κάτι, όχι μόνο δεν συμφέρει, αλλά ούτε καν δικαίωμα είναι, αλλά δουλεία. Και κατά πρώτον μεν τους αποτρέπει χρησιμοποιώντας το επιχείρημα ότι είναι ασύμφορο και λέγοντας: «δεν συμφέρει»· δεύτερον χρησιμοποιεί και το εκ του αντιθέτου επιχείρημα λέγοντας ότι «εγώ δεν θα εξουσιαστώ από τίποτε».

2 στα 5 Παιδιά Έχουν Πολλαπλές Τροφικές Αλλεργίες και Αυτό Επιβαρύνει την Ψυχική και Σωματική τους Υγεία +(ΒΙΝΤΕΟ)


Δύο στα πέντε παιδιά στις ΗΠΑ και σχεδόν οι μισοί ενήλικες με τροφική αλλεργία είναι αλλεργικοί σε πολλαπλά τρόφιμα, σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία διαπίστωσε επίσης ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των τροφικών αλλεργιών που έχει ένα άτομο, τόσο αυξάνονται και οι επιπτώσεις στη σωματική και ψυχολογική του υγεία.

Δύο στα πέντε παιδιά στις ΗΠΑ και σχεδόν οι μισοί ενήλικες με τροφική αλλεργία είναι αλλεργικοί σε πολλά τρόφιμα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο Annals of Allergy, Asthma and Immunology.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Christopher Warren , Ph.D. του Πανεπιστημίου Northwestern, διαπίστωσαν επίσης ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των τροφικών αλλεργιών που έχει ένα άτομο, τόσο αυξάνεται και η επίδραση στη σωματική και ψυχολογική του υγεία.

Ο Warren είπε στο The Defender :

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στὴν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 18ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Δὲν ἔκανα διακρίσεις, ὅλους τοὺς βοηθοῦσα

ΠAPAΔEIΓMA AΓAΠHΣ

«Ἦταν φοβερὴ ἡ ἐποχή. Συνέλαβαν ἀπὸ τὰ βουνὰ κάποιον ἀντάρτη· τὸν ξέρουν οἱ παλαιοὶ Κοζανῖται καὶ δεμένο τὸν ἔσερναν μέσα στὴν πόλι. Kάποιοι ἄναδροι Κοζανῖται πού, ὅταν ἦταν στὰ πράγματα, καθόταν κλαρῖνο μπροστά του, τώρα βλέποντάς τον σὰν κτυπημένο σκυλί νὰ τὸν μεταφέρουν στὴν πόλι, τὸν φτοῦσαν. Αὐτὸς ἦταν ἐχθρός μου, ἐπανειλημμένως ἐπιχείρησε νὰ μὲ σκοτώσῃ. Τὸν πιάσαν, λοιπόν, καὶ σὲ ἄθλια κατάστασι τὸν ἔρριξαν στὴν φυλακή. Ὅταν τὸ ἔμαθα, στεναχωρέθηκα. Πῆγα στὶς φυλακές, γιὰ νὰ τὸν δῶ. Οἱ ὑπεύθυνοι τῶν φυλακῶν δὲν μὲ ἄφηναν νὰ μπῶ· “Σ’ αὐτόν, έρχεσαι και τοῦ φέρνεις φαγητό’’; με είπαν· “Oχι φαγητό, αλλα δηλητήριο νὰ τοῦ δώσης’’. Oπως ερχόμουν σ’ εσᾶς καὶ ὲφερνα φαγητὸ στην φυλακὴ καὶ ὄχι δηλητήριο, τὸ ­ἴδιο θὰ κάνω καὶ σ’ αὐτὸν τὸν φυλακισμένο, τοὺς ἀπήντησα.

Ιερομόναχος Ιουστίνος: Η αγία χρήση του μυαλού


Ας επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην αγία χρήση του μυαλού, αφού «ο υιός του Θεού ήκει και δέδωκεν ημίν διάνοιαν ίνα γινώσκωμεν τον αληθινόν» Θεό (Α’ Ιω. 5.20).

Η όποια αμαρτία δεν έχει θέση στον άνθρωπο, γιατί είναι προικισμένος με τη λογική –αμαρτία στην πρώτη της έννοια θα πει σφάλμα, αποτυχία. Μα βλέπουμε τόσους και τόσους ν’ αμαρτάνουν σοβαρά. Τι γίνεται;

Σε αυτή τη περίπτωση ο εμπαθής άμυαλος «αν και ήταν μέσα σε τιμή δεν [το] κατάλαβε, συντάχθηκε με τα κτήνη τα ανόητα και εξομοιώθηκε με αυτά» (Ψαλμ. 48.13). Μόνο εξομοιώθηκε; Κατάντησε χειρότερός τους, αφού δεν γνωρίζει τον Κύριο και Θεό του, ενώ «το βόδι [αν και πολύ ανόητο] γνωρίζει τον αφέντη του και ο όνος το παχνί του κυρίου του» (Ησ. 1.6). Ή παίρνοντας άλλη τροπή, ο διεφθαρμένος νους του αμαρτωλού τον κατασύρει σε επίπεδο χειρότερο, τον κάνει «υπόκοσμο»· τον κάνει εφευρέτη κακιών παντοειδούς μορφής. O ευφυής «γκάγκστερ», κακοποιός, είναι επικινδυνωδέστατος. «Ο όφις ήταν ο πιο φρόνιμος [μυαλωμένος] από όλα τα θηρία πάνω στη γη». Το γύρισε σε σατανική δολιότητα και προξένησε την πανωλεθρία στον Αδάμ (Γεν. κεφ. 3).

ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΣ


Ε Π Α Ν Α Π Α Τ Ρ Ι Σ Μ Ο Σ

Ε Π Ι Σ Τ Ρ Ο Φ Η   Τ Η Σ  Ε Λ Π Ι Δ Α Σ

    Αγαπητοί μας αδελφοί Ομογενείς, Απόδημοι Έλληνες, η Πατρίδα μας διέρχεται τον έσχατον κίνδυνο. Μια ιστορική καμπή στη μακραίωνη πορεία της. Η κρίσιμη καμπή επικεντρώνεται στο θλιβερό γεγονός του δημογραφικού γεγονότος και της πληθυσμιακής πραγματικότητος.

    Οι διάφορες στατιστικές περιγράφουν με μελανά χρώματα το μέλλον της Ελλάδας μας. Το 2050 ο πληθυσμός μας θα έχει μειωθεί στο ήμισυ του σημερινού. Η Ελλάδα μετατρέπεται συν τω χρόνω σ’ ένα μεγάλο γηροκομείο. Νέοι άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, δεν κάνουν οικογένεια. Πολλοί συζούν παράνομα, έξω από τον ευλογημένο γάμο, έξω από τον Νόμο του Θεού.

Η βιομηχανία ψεύτικου κρέατος του Μπιλ Γκέιτς βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης, καθώς οι καταναλωτές απορρίπτουν το όραμά του

 

Η βιομηχανία ψεύτικου κρέατος του Μπιλ Γκέιτς βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης, καθώς οι καταναλωτές απορρίπτουν το όραμά του.. Ένα όραμα διατροφής, που αρκετός κόσμος πλέον το βλέπει ως όραμα διαστροφής..

Η βιομηχανία συνθετικού κρέατος του Μπιλ Γκέιτς βρίσκεται στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να απορρίπτουν το ψεύτικο κρέας, με τις μεγάλες εταιρείες να ανακοινώνουν μαζικές απολύσεις μετά την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων.

Ο κόσμος μίλησε και απαιτεί αληθινό κρέας.

Προϊόντα ψεύτικου κρέατος, όπως το Beyond Meat και το Impossible Foods, τα οποία υποστηρίζονται σε μεγάλο βαθμό από τον Bill Gates, διαφημίζουν τα προϊόντα τους ως υγιεινές και φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις για το βόειο κρέας. Και οι δύο εταιρείες εκτόξευσαν τη δημοτικότητά τους το 2019, όταν άρχισαν να πωλούν τα προϊόντα τους με τεράστιες αλυσίδες fast food.

Ωστόσο, η τάση ήταν βραχύβια, καθώς οι καταναλωτές γρήγορα απέρριψαν τα ψεύτικα προϊόντα, με αποτέλεσμα η Impossible Foods να παραδεχτεί ότι αναγκάστηκε να απολύσει το 20% του προσωπικού της.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Χαράλαμπος - Ὁ ἡρωικός ἱερομάρτυς τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ ποταμοὶ αἱμάτων τῶν Χριστιανῶν Μαρτύρων προέρχονται ἀπὸ ὅλες τὰ γένη, τίς φυλὲς καὶ τίς κοινωνικὲς τάξεις. Τὸ νέφος τῶν Μαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας μας περιλαμβάνει ἡρωικὰ πρόσωπα εὐγενῶν καὶ ἄσημων, ἀρχόντων καὶ ἀρχομένων, πλουσίων καὶ φτωχῶν, κληρικῶν καὶ λαϊκῶν, νέων καὶ γερόντων, ὡς ἠχηρὴ ἀπάντηση σὲ ὅλους ἐκείνους τοὺς κακεντρεχεῖς καὶ ἀνιστόρητους, οἱ ὁποῖοι θέλουν τὸν Χριστιανισμὸ νὰ εἶναι τάχα δημιούργημα ἐπὶ μέρους ὁμάδας.
 
Μιὰ ὁμάδα Μαρτύρων εἶναι καὶ οἱ ἱερομάρτυρες, οἱ ὁποῖοι ὄντες κληρικοί, ἔδωσαν τὴ μαρτυρία τους γιὰ τὸ Χριστὸ καὶ τὴν ἐπισφράγισαν μὲ τὴ ζωή τους. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Χαράλαμπος, μιὰ ἰδιαιτέρως ἡρωικὴ μορφὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Γεννήθηκε περὶ τὸ 90 μ. Χ. στὴ Μαγνησία, πιθανότατα, τῆς Θεσσαλίας, κατ᾿ ἄλλους στὴν Μαγνησία τῆς Μ. Ἀσίας. Οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς του τὸν ἀνέθρεψαν χριστιανικά, μὲ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους, διότι ἡ ἰδιότητα τοῦ χριστιανοῦ θεωροῦνταν ἔγκλημα γιὰ τὸ ρωμαϊκὸ κράτος καὶ οἱ Χριστιανοὶ διώκονταν ἀπηνῶς.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ὁ Ἱερομάρτυρας
 

Κατηξιώθης, Χαράλαμπες, ἐκ ξίφους,
Καὶ λαμπρότητος καὶ χαρᾶς τῶν Μαρτύρων.
Τῇ δεκάτῃ Χαράλαμπες, ἐὸν ἐτμήθης ἀπὸ λαιμόν.


Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ἦταν ἱερεὺς στὴ Μαγνησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἔζησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας τοῦ Σεπτιμίου Σεβήρου (193 – 211 μ.Χ.). Ὅταν τὸ ἔτος 198 μ.Χ. ὁ Σέβηρος ἐξαπέλυσε ἀπηνὴ διωγμὸ κατὰ τῶν Χριστιανῶν, ὁ ἔπαρχος τῆς Μαγνησίας Λουκιανός, συνέλαβε τὸν Ἅγιο καὶ τοῦ ζήτησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη του. Ὅμως ὁ Ἅγιος ὄχι μόνο δὲν τὸ ἔκανε αὐτό, ἀλλὰ ἀντίθετα ὁμολόγησε στὸν ἔπαρχο τὴν προσήλωσή του στὸν Χριστὸ καὶ δήλωσε μὲ παρρησία ὅτι σὲ ὁποιοδήποτε βασανιστήριο καὶ νὰ ὑποβληθεῖ δὲν πρόκειται νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη τῆς Ἐκκλησίας.

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Τα παλιά Παπούτσια, ο δάσκαλος και το παιδί…


Ένας μαθητής συνάντησε τό δάσκαλό του στό δρόμο, καί κατευθύνονται μαζί γιά τό σχολείο.
 
Ξαφνικά είδαν στήν άκρη τού δρόμου ένα ζευγάρι παλιά παπούτσια. Ήταν τού γέροντα πού δούλευε στό διπλανό χωράφι…
 
Ο μαθητής είπε στόν δάσκαλό του:
-«Κύριε νά τού κάνουμε πλάκα; Νά κρύψουμε τά παπούτσια του γιά νά δούμε τό πρόσωπό του; Θά έχει πολύ γέλιο» !!!
 
Ο δάσκαλος τού απάντησε:
 
– «Δέν πρέπει νά περνάμε καλά είς βάρος τού άλλου… Εσύ παιδί μου είσαι από εύπορη οικογένεια καί μπορείς νά δώσεις σέ αυτόν τόν άνθρωπο λίγη χαρά! Θέλεις νά βάλουμε από κοινού, κάποια χρήματα σέ κάθε παπούτσι καί μετά κρυβόμαστε γιά νά δούμε τήν αντίδρασή του»;

Πορφυρίτης: Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: «Ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας»[1] Ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος: «Ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι μυριάδες μονοπάτια πού ὁδηγοῦν σέ ἕναν Θεό»[2]


Γράφει ὁ Πορφυρίτης
 
Τί θά πράτταμε, σέ προσωπικό ἐπίπεδο, ἐάν ἀντιλαμβανόμασταν ὅτι οἱ τσοπάνηδες πού προσλάβαμε νά φυλάττουν τά πρόβατά μας καί ρητά μᾶς διαβεβαίωσαν νά μήν ἀνησυχοῦμε διότι θά ἀγρυπνοῦν γιά αὐτά, βλέπουν τούς λύκους, τούς ἀφήνουν νά κατασπαράξουν τά πρόβατά μας καί ἐν τέλει γίνονται κάποιοι ἀπό αὐτούς οἱ ἴδιοι «λύκοι» καί τρῶνε τά ζωντανά μας; Ἀφήνουμε τό ἐρώτημα αὐτό νά πλανᾶται, διότι λίγο πολύ γνωρίζουμε τί θά πράτταμε.

Ἕνα δεύτερο ἐρώτημα εἶναι, τί γνώμη θά εἴχαμε γιά κάποιους ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ὅταν ἀναφέρονταν σέ αὐτούς τούς ἀποδεδειγμένα, λυκοτσομπάνους, ἔτρεχε ἡ γλῶσσα τους μέλι, ἡ κολακεία καί τό «γλύφειν» πήγαινε «σύννεφο» καί τούς ὑπερασπίζονταν μέ ὁποιοδήποτε τρόπο καί μέσο, λέγοντας ὅτι «καλύτεροι τσομπάνοι ἀπ’ αὐτούς δέν ὑπάρχουν»! Ἴσως κάποιος ἀναρωτηθεῖ: «μά γίνονται τέτοια πράγματα;». Ἴσως καί νά γίνονται, ἄν πίνουν καί αὐτοί λίγο γαλατάκι ἤ τρῶνε λίγη φετούλα.

Μυργιώτης Παναγιώτης: Ἑλληνική Γλῶσσα τεράστια ἡ προσφορά της στό παγκόσμιο γίγνεσθαι


 
Ἡ γλῶσσα κάθε λαοῦ ἀποτελεῖ ἕνα ἀπὸ τὰ στοιχεῖα τῆς ταυτότητός του. Ἡ γλῶσσα, ἐκτὸς ἀπὸ στοιχεῖο τῆς ταυτότητος, εἶναι καὶ ἐργαλεῖο ἐπικοινωνίας μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων. Ἡ γλῶσσα βοηθᾷ στὴν δημιουργία τοῦ πολιτισμοῦ, τοῦ λεγόμενου πνευματικοῦ, σὲ ἀντίθεση μὲ τὸν ὑλικὸ (γλυπτική, ζωγραφικὴ κλπ). Γιὰ νὰ μποροῦν οἱ ἄνθρωποι νὰ  συνεννοοῦνται θὰ πρέπει ἡ γλῶσσα νὰ εἶναι ἀκριβής, νὰ περιγράφει μὲ συντομία καὶ ἐπακριβῶς τὸ μήνυμα, τὸ σημαῖνον καὶ τὸ σημαινόμενο νὰ ταυτίζονται. Θὰ πρέπει νὰ εἶναι εὔκολη γιὰ νὰ γίνεται κτῆμα τοῦ λαοῦ, νὰ μποροῦν νὰ τὴ μαθαίνουν ὅλοι. 
 
Στὴν Κίνα π.χ., ἡ ὁποία χρησιμοποιεῖ ἰδεογράμματα γιὰ νὰ παραστήσει λέξεις καὶ ἔννοιες τὰ σύμβολα εἶναι πάρα πολλὰ μὲ ἀποτέλεσμα ἀκόμα καὶ οἱ ἀκαδημαϊκοὶ τῆς χώρας (οἱ θεωρούμενοι ὡς οἱ πιὸ μορφωμένοι) δὲν τὰ γνωρίζουν ὅλα. Δηλαδὴ οἱ πνευματικὲς κορυφές της δὲν μποροῦν νὰ διαβάσουν ὅλα τὰ κείμενα ποὺ ἔχουν γραφεῖ στὴ γλῶσσα τῆς χώρας τους. 
 
Γιὰ τὴν ἀξία τῆς γλώσσας σημειώνει ὁ «δικός μας» Κωνσταντῖνος Τσάτσος, ἀκαδημαϊκός, φιλόσοφος, πρώην Ὑπουργός, πρώην Πρόεδρος Δημοκρατίας καὶ συγγραφέας: «Ὅσο πιὸ προηγμένος εἶναι ὁ πολιτισμὸς ἑνὸς ἔθνους, τόσο πιὸ πλούσιες σὲ προϊστορία, καὶ συνεπῶς καὶ σὲ οὐσία, εἶναι οἱ λέξεις τῆς γλώσσας... Μὲ τὴν γλῶσσα μεταδίδομε λογικοὺς συνειρμοὺς καὶ διεγείρομε συναισθήματα... Κάθε λαὸς ἔχει τὴν γλῶσσα ποὺ τοῦ ἀξίζει. Στὴν γλῶσσα, ὅπως καὶ στὰ τραγούδια του, ἐναποθηκεύεται ὁ πολιτισμός του... εἶναι ὁ πιὸ ἀδιάψευστος μάρτυρας τῆς ἱστορικῆς του συνείδησης καὶ τῆς ἱστορικῆς του συνέχειας.»

Δημήτρης Νατσιός: «Ἔχουμε ἕνα πολιτισμὸ ποὺ θεωρεῖ τὸ παιδὶ ὡς ἐνόχληση»


"Χῶρες τοῦ ἥλιου καὶ δὲν μπορεῖτε νὰ ἀντικρίσετε τὸν ἥλιο, χῶρες τοῦ ἀνθρώπου καὶ δὲν μπορεῖτε νὰ ἀντικρίσετε τὸν ἄνθρωπο"
Γιῶργος Σεφέρης


Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός

Τὸ παλιὸ βιβλίο «Nεοελληνικῆς Γλῶσσας» τῆς πρώτης Γυμνασίου περιεῖχε ἕνα θαυμάσιο ποίημα του Κωστῆ Παλαμᾶ μὲ τίτλο «τὰ σχολειὰ χτίστε». Τὸ θυμήθηκα, ξαναδιαβάζοντας, παλιὸ ἄρθρο ἑνὸς Ἄγγλου δημοσιογράφου, μὲ τίτλο «γεννημένα στὴν αἰχμαλωσία». Μὲ ἀπασχολεῖ, βασανιστικὰ θὰ ἔλεγα, τὸ γιατί «ἀγρίεψαν τὰ παιδιά μας».

Κ.Βαθιώτης: “Συνταγματικό πραξικόπημα το μπλόκο σε Κασιδιάρη – Κηδέψαμε τη Δημοκρατία για δεύτερη φορά, η πρώτη ήταν με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό”


Τα θέματα της επικαιρότητας σχολίασε με το δικό του, ξεχωριστό τρόπο στον “αέρα” του FOCUS 103.6 και τον Στέφανο Δαμιανίδη ο καθηγητής Νομικής σχολής, Κωνσταντίνος Βαθιώτης.
 
Πρώτο θέμα που “έπεσε” στο τραπέζι ήταν η κακοκαιρία “Μπάρμπαρα” που έπληξε τις τελευταίες μέρες τη χώρα και διαίτερα την Αττική, με τον κ. Βαθιώτη να ασκεί -για άλλη μια φορά- σφοδρή κριτική στην Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των έντονων καιρικών φαινομένων:
 
«Δε σας κρύβω την ανησυχία μου διότι κανείς δεν ανέδειξε την ομοιότητα ανάμεσα στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και τη διαχείριση του καιρικού φαινομένου. Πάλι έχουμε εφαρμογή “ανάποδου” κόσμου(…) Σήμερα, συγκριτικά με το παρελθόν, υπάρχει μια ανάποδη συνομιλία. Κλειδαμπαρώνεσαι στο σπίτι σου, δε βγαίνεις για… χιονοπόλεμο. Γιατί από τον χιονοπόλεμο περνάμε στον “πόλεμο” του χιονιά εναντίον μας. Τα πάντα γίνονται με στόχο την ανάγκη της πρόληψης και της ασφάλειας(…) Με αυτό το δίπολο, διαχειρίστηκαν τον κορωνοϊό. Θυμηθείτε το σύνθημα «Μένουμε Ασφαλείς», ενώ συμπλήρωσε: