Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Φωτεινή ἡ Ἰσαπόστολος καί ἡ ἁγία οἰκογένειά της

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Τὰ βιβλικὰ πρόσωπα τῆς Καινῆς Διαθήκης ἔχουν ἰδιαίτερη θέση στὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας. Κι᾿ αὐτό, διότι εἶναι ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι ἔζησαν στὴν ἐποχὴ ποὺ ἔζησε στὴ γῆ ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς καὶ οἱ περισσότεροι σχετίστηκαν μὲ Αὐτόν. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ τὰ πρόσωπα ὑπῆρξε καὶ ἡ ἁγία Φωτεινὴ ἡ Ἰσαπόστολος καὶ Μεγαλομάρτυρας, ἡ γνωστή μας Σαμαρείτιδα.
 
Ἔζησε λοιπόν τὸν 1ο μ. Χ. αἰῶνα στὴν Παλαιστίνη. Γεννήθηκε καὶ ἔζησε στὴν πόλη Συχάρ, ἡ ὁποία βρισκόταν βόρεια τῆς Ἰουδαίας καὶ κατοικοῦνταν ἀπὸ Σαμαρεῖτες, οἱ ὁποῖοι ἦταν μὲν ἰσραηλιτικῆς καταγωγῆς, ἀλλὰ μὲ τὸ πέρασμα τῶν αἰώνων, εἶχαν ἔλθει σὲ ἐπιμιξίες μὲ εἰδωλολατρικοὺς γειτονικοὺς λαοὺς καὶ γι᾿ αὐτὸ θεωροῦνταν ἐξωμότες ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους καὶ ὑπῆρχε μεταξύ τους ἔχθρα. Καὶ ὄντως, οἱ Σαμαρεῖτες ζοῦσαν ζωὴ περισσότερο προσαρμοσμένη στοὺς Ἐθνικούς, παρὰ στοὺς Ἰουδαίους. Ἡ Σαμαρείτισσα Φωτεινὴ ζοῦσε καὶ αὐτὴ ζωὴ ἔκλυτη, ἀλλάζοντας συνεχῶς ἄνδρες. Φαίνεται ὅτι ἦταν γνωστὴ στὴν πόλη καὶ ὅλοι τὴν στιγμάτιζαν γιὰ τὴν ἁμαρτωλὴ ζωή της. Σημειώνουμε πὼς δὲν γνωρίζουμε τὸ πρῶτο της ὄνομα, διότι Φωτεινὴ ὀνομάστηκε ὅταν πίστεψε στὸ Χριστὸ καὶ ἔλαβε τὸ ἅγιο Βάπτισμα ἀργότερα.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (Τῆς Τυροφάγου) 26 Φεβρουαρίου 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος δ´ - Ἑωθινόν Δ´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 1 - 12

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων ὄρθρου βαθέoς ἦλθον ἐπὶ τὸ μνῆμα φέρουσαι ἃ ἡτοίμασαν ἀρώματα, καὶ τινες σὺν αὐταῖς. 2 εὗρον δὲ τὸν λίθον ἀποκεκυλισμένον ἀπὸ τοῦ μνημείου, 3 καὶ εἰσελθοῦσαι οὐχ εὗρον τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. 4 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ διαπορεῖσθαι αὐτὰς περὶ τούτου καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο ἐπέστησαν αὐταῖς ἐν ἐσθήτεσιν ἀστραπτούσαις. 5 ἐμφόβων δὲ γενομένων καὶ κλινουσῶν τὸ πρόσωπον εἰς τὴν γῆν εἶπον πρὸς αὐτάς· Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; 6 οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ’ ἠγέρθη· μνήσθητε ὡς ἐλάλησεν ὑμῖν ἔτι ὢν ἐν τῇ Γαλιλαίᾳ, 7 λέγων ὅτι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου παραδοθῆναι εἰς χεῖρας ἀνθρώπων ἁμαρτωλῶν καὶ σταυρωθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστῆναι. 8 καὶ ἐμνήσθησαν τῶν ῥημάτων αὐτοῦ, 9 καὶ ὑποστρέψασαι ἀπὸ τοῦ μνημείου ἀπήγγειλαν ταῦτα πάντα τοῖς ἕνδεκα καὶ πᾶσι τοῖς λοιποῖς. 10 ἦσαν δὲ ἡ Μαγδαληνὴ Μαρία καὶ Ἰωάννα καὶ Μαρία Ἰακώβου καὶ αἱ λοιπαὶ σὺν αὐταῖς, αἳ ἔλεγον πρὸς τοὺς ἀποστόλους ταῦτα. 11 καὶ ἐφάνησαν ἐνώπιον αὐτῶν ὡσεὶ λῆρος τὰ ῥήματα αὐτῶν, καὶ ἠπίστουν αὐταῖς. 12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Κυριακή της Τυρινής
 
 
«Εὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος· ἐὰν δὲ μὴ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὲ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν. Οταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. Σὺ δὲ νηστεύων ἄλειψαί σου τὴν κεφαλὴν καὶ τὸ πρόσωπόν σου νίψαι, ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων, ἀλλὰ τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ. Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι· Θησαυρίζετε δὲ ὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν· ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν.» (Ματθ. στ’ 14-21)

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

Ο πνευματικός μου καθοδηγητής Ιερομόναχος Σεραφείμ (Ρόουζ) Ιστορίες της πρεσβυτέρας Μαρίας Κόταρ. Μέρος Β. (Φωτογραφίες)

Ο Ιερομόναχος Σεραφείμ (Ρόουζ)
 
ΤΟ Μέρος Α ΕΔΩ
 
Η πρεσβυτέρα Μαρία Κόταρ είναι σύζυγος του Πρωθιερέα Σεργίου Κόταρ που λειτουργούσε για πολλά χρόνια στον Ιερό Ναό της Παναγίας «Πάντων Θλιβομένων η Χαρά», στο Σαν-Φρανσίσκο, δίπλα στα λείψανα του Αγίου Ιωάννη της Σαγκάης. 
 
Η πρεσβυτέρα γνώριζε τον Άγιο Ιωάννη από τα παιδικά της χρόνια. Ήταν αυτός που είχε φέρει στο σπίτι τους τον άνθρωπο που αργότερα έγινε ο πνευματικός της πατέρας, τον Ιερομόναχο Σεραφείμ (Ρόουζ).
 
Η ζωή τους έμοιαζε με τη ζωή των αναχωρητών μοναχών των πρώτων αιώνων του χριστιανισμού.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6,14-21] Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, Η ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6,14-21]

Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, Η ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

«Ὅταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν (:Ὅταν νηστεύετε, μὴ γίνεστε ὅπως οἱ ὑποκριτές, σκυθρωποὶ καὶ κατηφεῖς· διότι αὐτοὶ ἀλλοιώνουν καὶ μαραίνουν τὸ πρόσωπό τους, παίρνουν τὴν ἐμφάνιση ἀδυνατισμένου ἀνθρώπου, γιὰ νὰ φανοῦν στοὺς ἄλλους ὅτι νηστεύουν· ἀληθινά σᾶς λέγω ὅτι ἀπολαμβάνουν ὁλόκληρο τὸν μισθό τους ,δηλαδὴ τοὺς ἐπαίνους τῶν ἀνθρώπων)». [Ματθ. 6,16]

Ελευθέριος Ανδρώνης: Είμαστε άξιοι της μοίρας μας: Χωρίς Θεό μπορούμε – Χωρίς καρναβάλια και ειδωλολατρικά ξεφαντώματα δεν μπορούμε!


Μετά από 3 χρόνια δεινών και βασάνων, αντί να στραφούμε προς την μετάνοια και τον Θεό, τρέχουμε στα καρναβάλια και τα ειδωλολατρικά έθιμα
 
 

Ήρθαν τα καρναβάλια. Βουλιάζει από κόσμο η Πάτρα. Το ένα ΚΤΕΛ φεύγει πίσω από το άλλο. Φεύγουν από την Αθήνα περίπου 200 δρομολόγια με καρναβαλιστές. Έκτακτα δρομολόγια μπήκαν και στα υπεραστικά τρένα. Γέμισαν τα ξενοδοχεία και τα Airbnb. Τα ΜΜΕ μιλούν για ρεκόρ προσέλευσης στην καρναβαλική πρωτεύουσα.

Μέσα στην καρδιά του Τριωδίου, της πνευματικότερης περιόδου του έτους που προετοιμάζει τον άνθρωπο για το ευλογημένο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, χιλιάδες κόσμου γυρίζουν επιδεικτικά τα νώτα τους προς τον Θεό και σπεύδουν να γιορτάσουν ξέφρενα ένα αρχαίο ειδωλολατρικό έθιμο. Αυτοί που μιλούν για δήθεν «σκοταδισμό» της Εκκλησίας, είναι οι ίδιοι που σπρώχνουν τον κόσμο να μπει στη Σαρακοστή με την σφραγίδα της Διονυσιακής λατρείας και των βακχικών οργίων. Να δώσει διαπιστευτήρια σε ένα παγανιστικό έθιμο ασύδοτης ελευθεριότητας, ακριβώς την τελευταία μέρα πριν την έναρξη της νηστείας.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6, 14-21] Πνευματικά θησαυρίσματα ἀπό ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6, 14-21]

Πνευματικὰ θησαυρίσματα ἀπὸ ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ
 
Ἄν κανεὶς ἔχει ἀδικηθεῖ ἀπὸ τὸν πλησίον του, ἂς φέρει στὸ νοῦ του τὸν Δαβίδ. Μόλις θυμηθεῖ τὸν πρᾶο καὶ ἀνεξίκακο προφητάνακτα, θὰ σβήσει τὴν ὀργή, ποὺ σὰν φωτιὰ κατακαίει τὴν ψυχή του.

Γιὰ ποιόν λόγο, πές μου, εἶναι ἐχθρός σου ὁ ἀδελφός σου; Μήπως σὲ ἔβρισε; Μήπως σὲ ἔκλεψε; Μήπως σὲ ἀδίκησε; Ὅ,τι κι ἂν σοῦ ἔκανε, μὴν ἀναβάλλεις νὰ κόψεις τὰ σκοινιά, ποὺ σὲ κρατοῦν δεμένο μὲ τὴν ἔχθρα. Ἄν δὲν τὸ κάνεις σήμερα, αὔριο θὰ εἶναι δυσκολότερο. Μεθαύριο ἀκόμα πιὸ δύσκολο. Μέρα μὲ τὴ μέρα ἡ ντροπή σου θὰ μεγαλώνει καὶ ἡ ἔχθρα θὰ ριζώνει βαθύτερα στὴν καρδιά σου.

Οἱ Σιωνιστὲς θέλουν τὴν Κίνα γιὰ νέα Ἀμερική

 

Γράφει ο Ηλίας Δ. Καλιώρας, καθηγητής Διεθνολόγος, συγγραφέας, πρώην βουλευτής

Δὲν ἀποτελεῖ μία ἁπλὴ σύμπτωση καὶ δὲν εἶναι καθόλου τυχαῖο τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ παγκόσμια τάχα ἢ δῆθεν πανδημία COVID-19 ξεκίνησε ἀπὸ τὴ Γουχᾶν τῆς Κίνας τὸ Νοέμβριο τοῦ 2019. Γιατί ἄραγε ξεκίνησε στὴν Κίνα καὶ ὄχι κάπου ἀλλοῦ αὐτὴ ἡ προσχεδιασμένη καὶ σιωνιστικὰ στημένη παγκόσμια παράσταση μὲ τὰ περίεργα «ἐμβόλια»; Τὰ διεθνικὰ πράγματα, γεγονότα καὶ ἐξελίξεις εἶναι πάρα πολὺ βαθύτερα στὴν οὐσία τους ἀπὸ ὅσο φαίνονται ἐξωτερικὰ ἢ ἐπιφανειακὰ καὶ ἀπὸ ὅσα μᾶς εἶπαν ἢ πιπίλισαν τὰ συστημικὰ ΜΜΕξαπάτησης ἀνὰ τὴν οἰκουμένη.

Οἱ πολιτικὲς ἢ στρατηγικὲς τύπου Zero-COVID, ποὺ ὁδήγησαν σὲ ποικίλες διαμαρτυρίες σὲ ὅλη τὴν Κίνα, δὲν εἶναι τυχαῖες, ἀθῶες καὶ ἄσχετες μὲ τὸ ὑπάρχων καθεστὼς καὶ τὴν μελλοντικὴ πορεία τῆς Κίνας. Γιατί ἄραγε ἔλαβαν χώρα στὴν Κίνα, καὶ ὄχι σὲ κάποιες ἄλλες χῶρες, οἱ πλέον αὐστηρὲς πολιτικὲς ἐγκλεισμοῦ, χρήσης στρατοπέδων συγκέντρωσης καὶ διὰ τῆς βίας τέστ, ἀπομόνωσης, καραντίνας καὶ φυλάκισης τῶν πολιτῶν της; Γιατί ἡ Κίνα ἔδρασε τόσο ἀπάνθρωπα καὶ σκληρὰ καὶ πέρα ἀπὸ κάθε ἄλλη χώρα σὲ ἕνα θέμα ποὺ ἔχει παγκόσμιες διαστάσεις καὶ διεθνικὴ κοινωνικὴ διάχυση; Γιατί;

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ρηγίνος Ἐπίσκοπος Σκοπέλου

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ παρουσία τῶν Πατέρων τοῦ ταραγμένου 4ου μ. Χ. αἰῶνα εἶναι πολὺ σημαντική, διότι κατόρθωσαν νὰ ἀναδείξουν τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, μέσα ἀπὸ τὴν ἱστορικὴ ἐκείνη καμπή, ὡς τὸ νέο πνευματικὸ σχῆμα τῆς ἀνθρωπότητας, τὸ ὁποῖο διαδέχτηκε τὸν καταρρέοντα ἐθνισμό. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ρηγίνος, ἐπίσκοπος Σκοπέλου, ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε ἕνα ἀπὸ τὰ τελευταῖα θύματα τῆς εἰδωλολατρίας.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Το ζήτημα της Γενοκτονίας τρεις δεκαετίες μετά την αναγνώριση από τη Βουλή των Ελλήνων


 
Οφείλουμε σεβασμό στους ζωντανούς,  στους νεκρούς οφείλουμε μόνο την αλήθεια γράφει ο Βολταίρος και θαυμάζεις τους Αρμένιους για το σεβασμό στη μνήμη των  θυμάτων τους κατά τη διάρκεια της Γενοκτονίας  και για την προσπάθεια  απόδοση της αλήθειας στους ζωντανούς.

Δείχνεις θαυμασμό πως χωρίς υποκρισία, παραχάραξης, αδιαφορία, ολιγωρία, σιωπή, λήθη, εθνομηδενισμό και προσδοκίες πολιτικών ωφελειών, όλοι οι πολιτικοί και ακαδημαϊκοί θεσμοί  τα κόμματα,  συμφωνούν για το ζήτημα της Γενοκτονίας. Γιατί άραγε δεν συμβαίνει το ίδιο σε μία χώρα του ευρωπαϊκού Νότου, η οποία και  επισήμως, πλην της οικονομικής της χρεοκοπίας, χρεοκόπησε πολιτικά και πνευματικά στην υπόθεση αναγνώρισης της Γενοκτονίας; 

Την πρόταση του Μιχάλη  Χαραλαμπίδη και την  ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου για την αναγνώριση της Γενοκτονίας ενός εκατομμυρίου Ελληνίδων και Ελλήνων στη Μικρά Ασία, στον Πόντο, στη Θράκη, στην Καππαδοκία το Φεβρουάριο του 1994 και η θέσπιση της 19ης Μάιου ως ημέρα Εθνικής μνήμης(  λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε η ψήφιση του νομοσχεδίου για τη Γενοκτονία στη Μικρά Ασία  η ανακήρυξη και της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρα μνήμης), ακολούθησαν μία σειρά από ενέργειες οι οποίες πραγματικά άφησαν έκπληκτους τους Έλληνες και τους Φιλέλληνες.

Σοφία Μπεκρῆ: Θρῆνος καὶ ἐλπίδα

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Τὴν Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς «ἀνάμνησιν ποιούμεθα» ἑνὸς θλιβεροῦ γεγονότος τῆς ἐξόδου τοῦ Ἀδάμ ἀπὸ τὸν Παράδεισο τῆς τρυφῆς, ὅπως ἀναφέρεται στὸ Συναξάρι τῆς ἡμέρας. Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ ὑμνολογία ὅλη κατ’ αὐτὴν τὴν ἡμέρα εἶναι ἀφιερωμένη στὴν ἔκπτωση τοῦ πρωτοπλάστου καὶ στὸν «ἀδαμιαῖο θρῆνο».

Ὁ ὑμνογράφος ὅμως δὲν στέκεται μόνον στὸν γοερὸ θρῆνο τοῦ Ἀδάμ, ἀλλὰ παρουσιάζει θαυμάσια καὶ τὴν ἱκεσία τοῦ ἰδίου καὶ κάθε ἔκπτωτου ἀνθρώπου γιὰ ἀνάκληση καὶ ἐπαναφορὰ στὴν γλυκιὰ ἀγκαλιὰ καὶ στὸν παραδεισένιο οἶκο τοῦ Πατρός, ποὺ τὸν στερήθηκε διὰ τῆς πονηρίας τοῦ διαβόλου καὶ τῆς δικῆς του αὐτονομήσεως.

Γι’ αὐτὸ λοιπόν τοποθετοῦν οἱ Πατέρες τὴν ἀνάμνηση τῆς ἐξόδου τοῦ Ἀδὰμ ἀπὸ τὸν Παράδεισο, ἀκριβῶς πρὶν ἀπὸ τὴν εἴσοδο στὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, διότι ὅσο μεγάλη ἦταν ἡ πτώση καὶ ἡ στέρηση, ἄλλο τόσο μακρὺς χρειάζεται νὰ εἶναι καὶ ὁ ἀγώνας γιὰ τὴν ἐπανάκτηση τῶν χαμένων ἀγαθῶν. Καὶ ἐπειδὴ ὁ παλαιὸς Ἀδὰμ δὲν μπόρεσε νὰ ἀντισταθῆ στὴν ἐπιθυμία γιὰ ἀπόλαυση τοῦ γλυκοῦ καρποῦ, χρειαζόταν νὰ ἔρθῃ ὁ νέος Ἀδάμ, γιὰ νὰ μᾶς δείξῃ μὲ τὴν δική του ἄσκηση καὶ μάλιστα μὲ τὴν νηστεία του τὸν δρόμο γιὰ τὴν ἐπανόρθωση τῆς πτώσεως.

Ό,τι και να συμβεί!

 
Ο καταστροφικός σεισμός (6,8 R) τής Αρμενίας το 1988 εκτός από τις τραγικές του συνέπειες:
25.000 κεκοιμημένοι, 
130.000 τραυματίες,
500.000 άστεγοι,
μάς κληροδότησε επίσης την ακόλουθη, θαυμάσια, φοβερή ιστορία, έτσι ώστε να μην ξεχνάμε πως, στην απόλυτη φρίκη, ακόμα και τότε, η ομορφιά μπορεί να ανατέλλει σαν το γιορτινό λουλούδι της παραπάνω, μνημειώδους ζωγραφιάς...
 
Το 1988, σεισμός ισοπέδωσε σχεδόν την Αρμενία, σκοτώνοντας πάνω από 25.000 άτομα σε λιγότερο από 2 λεπτά... 
 
Μέσα από την ολοκληρωτική καταστροφή και το χάος, ένας πατέρας άφησε τη γυναίκα του στο σπίτι κι έτρεξε στο σχολείο όπου βρισκόταν ο γιος του, όπου ανακάλυψε πως το σχολικό κτίριο ήταν ένας σωρός από ερείπια. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ταράσιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ὁ Ὁμολογητής


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ μεγάλη εἰκονομαχικὴ ἔριδα στὸ Βυζάντιο (726-842) ἀνέδειξε μεγάλους Πατέρες καὶ ὁμολογητές, οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν τιτάνιους ἀγῶνες γιὰ τὴν ὑπεράσπιση τῆς ὀρθοδόξου πίστεως. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ταράσιος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ὁ Ὁμολογητής, ὁ ὁποῖος ἔβαλε τὴ δική του σφραγῖδα στὴν διάσωση τῆς σώζουσας ὀρθόδοξης πίστης τὴν ταραγμένη ἐκείνη ἐποχή.
 
Γεννήθηκε περὶ τὸ 730 στὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ εὐγενεῖς γονεῖς. Ὁ πατέρας του ὀνομάζονταν Γεώργιος, ὁ ὁποῖος ἦταν πατρίκιος καὶ ὑπηρέτησε ὡς ἔπαρχος τῆς Βασιλεύουσας καὶ δικαστής. Ἡ μητέρα του ὀνομάζονταν Εὐκρατία καὶ ἦταν πολὺ εὐσεβής. Αὐτὴ μετέδωσε στὸν Ταράσιο βαθιὰ πίστη στὸ Θεὸ καὶ εὐσέβεια. Ἔκανε λαμπρὲς σπουδὲς καὶ ἀναδείχτηκε ἀνώτερος κρατικὸς ὑπάλληλος. Ὑπηρέτησε ὡς ὕπατος καὶ πρωτασηκρήτης. Ἀνέβηκε στὸ ἀξίωμα τῶν ὑπάτων. Ἔγινε ὕπατος καὶ τὸν ἐξέλεξαν ὡς πρῶτο γραμματέα τῶν μυστικῶν τοῦ αὐτοκράτορα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Ταράσιος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως 

  
Ἄκλειστος ὅρμος Ταράσιον λαμβάνει,
Κόσμου ταραχῆς, καὶ ζάλης σεσωσμένον.
Εἰκάδι ἐκ ταράχοιο Ταράσιος ἔπτατο πέμπτῃ.


Ὁ Ἅγιος Ταράσιος γεννήθηκε, ἀνατράφηκε καὶ ἐκπαιδεύθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ γονεῖς εὐσεβεῖς καὶ εὐγενεῖς, τὸν Γεώργιο, κριτὴ καὶ πατρίκιο καὶ τὴν Εὐκρατία. Λόγω τῆς μεγάλης του μορφώσεως ἀνυψώθηκε στὸ ἀξίωμα τοῦ πρωτασηκρίτου.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ἡ ἐποχή τῶν ἐσχάτων ἐπιγραμματικά - Μέρος Γ'

Ἡ κοσμικὴ ἐξουσία τοῦ ἀντιχρίστου καὶ ὁ διωγμὸς τῶν πιστῶν
 
Τὰ Μέρη Α' ΕΔΩ   Β' ΕΔΩ
 
 
Ὁ ἀντίχριστος, ὅμως, θὰ ἔχει καὶ κοσμικὴ ἐξουσία καὶ γι᾿ αὐτὸ θὰ προσπαθήσει νὰ μετατρέψει τίς «θεολογικές» του θέσεις σὲ ἕνα ἐφαρμοσμένο θρησκευτικό, φιλοσοφικό, ἠθικὸ καὶ κοινωνικὸ σύστημα πάνω στὴ γῆ, κάτι ποὺ δὲν εἶναι στὴν πραγματικότητα καὶ ποὺ δὲν πρέπει νὰ ἐπιδιώκεται ποτὲ νὰ γίνει ὁ Χριστιανισμός:
 
 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ.6,14-21] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6,14-21]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[...] Ἔπειτα, ὅπως εἶπα παραπάνω, θέλοντας ὁ Κύριος νὰ δείξει ὅτι περισσότερο ἀπὸ ὅλα τὰ πάθη ἀποστρέφεται καὶ μισεῖ τὴ μνησικακία καὶ πιὸ πολὺ ἀπὸ ὅλα ἐπιδοκιμάζει τὴν ἀρετὴ τῆς συγχωρητικότητας ποὺ εἶναι ἀντίθετη στὴν κακία αὐτή, καὶ ἀμέσως μετὰ τὴν παράδοση τῆς Κυριακῆς προσευχῆς, ὑπενθύμισε πάλι τὸ κατόρθωμα αὐτό, ὁδηγῶντας τὸν ἀκροατὴ στὴν τήρηση τῆς ἐντολῆς αὐτῆς καὶ μέσῳ τῆς ἐπικείμενης τιμωρίας ἀπὸ τὴν παράβασή της καὶ μέσῳ τῆς καθορισμένης ἀμοιβῆς ἀπὸ τὴν ὑπακοὴ σὲ αὐτήν. «Ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν (:Πρέπει λοιπὸν νὰ ἔχετε ὑπόψη σας ὅτι, ἂν καὶ ἐσεῖς συγχωρεῖτε μὲ ὅλη σας τὴν καρδιὰ τὰ ἁμαρτήματα ποὺ ἔκαμαν σὲ σᾶς οἱ ἄλλοι)», λέγει, «ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος (:καὶ ὁ Πατέρας σας ὁ οὐράνιος θὰ συγχωρήσει τὰ δικά σας ἁμαρτήματα)· ἐὰν δὲ μὴ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὲ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν (:ἐὰν ὅμως δὲν δώσετε συγχώρηση στοὺς ἀνθρώπους γιὰ τὰ ἁμαρτήματά τους ἀπέναντι σὲ σᾶς, τότε οὔτε ὁ Πατέρας σας θὰ συγχωρήσει τίς δικές σας ἁμαρτίες πρὸς Αὐτόν)» [Ματθ. 6,14-15].

Πάπας Φραγκίσκος: «Ο θεός αγαπά τους παιδόφιλους – έχουν μια ιδιαίτερη θέση στον παράδεισο…»

 

Ο Πάπας Φραγκίσκος έχει εξοργίσει τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης δηλώνοντας ότι η παιδεραστία είναι μια μυστηριώδης ασθένεια και δεν πρέπει να κρίνουμε αυτούς που υποφέρουν από αυτήν. Αντίθετα, σύμφωνα με τον πάπα, πρέπει να δεχθούμε ότι ο Θεός αγαπά τους παιδεραστές, τους δημιούργησε για κάποιο λόγο και τους έχει κρατήσει μια ξεχωριστή θέση στον παράδεισο.

Σύμφωνα με τον Πάπα, πρέπει να αποδεχτούμε τους παιδόφιλους γιατί υπήρχαν σε όλη την ιστορία, σε όλους τους πολιτισμούς και τις κοινωνίες. «Η σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων είναι, και ιστορικά ήταν, ένα ευρέως διαδεδομένο φαινόμενο σε όλους τους πολιτισμούς και τις κοινωνίες», είπε. «Μου θυμίζει την σκληρή μεν αλλά θρησκευτική πρακτική, που κάποτε ήταν ευρέως διαδεδομένη σε ορισμένους πολιτισμούς, της θυσίας ανθρώπινων όντων –συχνά παιδιών– σε παγανιστικές τελετές».

Ὁ Γιῶργος Καρυστινός στόν Focus Fm - Καταπέλτης ἐνατίον πολιτικῶν καί δικαστικῶν (ΗΧΗΤΙΚΟ)

 

[...] Δὲν εἶναι ὑγειονομικὴ δικτατορία, εἶναι πολιτικὴ καὶ δικαστικὴ δικτατορία.
 
Οἱ πρωτεργάτες σὲ αὐτὴ τὴν παγκόσμια δικτατορία, πρωταγωνιστὲς εἶναι πολιτικοὶ καὶ δικαστές.
 
Ἀληταρᾶδες δικαστές...

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ρωμ. 13,11-14 καί 14,1-4] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ρωμ. 13,11-14 καὶ 14,1-4]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καὶ τοῦτο, εἰδότες τὸν καιρόν, ὅτι ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι (:Ἄς κάνουμε λοιπὸν τὰ ἔργα αὐτὰ τῆς ἀγάπης, ἀκούραστοι καὶ χωρὶς ἀναβολή, γνωρίζοντας σὲ ποιόν καιρὸ ζοῦμε. Ζοῦμε σὲ ἐποχὴ ποὺ ἀπαιτεῖ ἐπειγόντως τὴν ἄσκηση τῆς ἀρετῆς· διότι εἶναι πλέον ὥρα νὰ σηκωθοῦμε ἀπὸ τὸν ὕπνο τῆς ἀμέλειας, ποὺ μᾶς κάνει δυσκολοκίνητους στὸ καλό)» [Ρωμ. 13,11].

Ἀφοῦ ὑπέδειξε ὅλα ὅσα ἔπρεπε ὁ Παῦλος, τοὺς παρακινεῖ πάλι πρὸς τὴν ἐκτέλεση τῶν ἀγαθῶν ἀπὸ τὸ πιὸ ἐπεῖγον. «Γιατί ὁ καιρὸς τῆς Κρίσεως», λέγει, «εἶναι πολὺ κοντά», ὅπως ἀκριβῶς ἔγραφε καὶ στοὺς Κορινθίους, ὅτι «ὁ καιρὸς συνεσταλμένος τὸ λοιπὸν ἐστιν (:ὁ καιρὸς τῆς ζωῆς αὐτῆς εἶναι πολὺ μικρὸς καὶ λιγοστός)» [Α΄ Κορ. 7,29]· καὶ στοὺς Ἑβραίους πάλι: «Ἒτι γὰρ μικρὸν ὅσον ὅσον, ὁ ἐρχόμενος ἥξει καὶ οὐ χρονιεῖ (:Δεῖξτε ὑπομονὴ διότι πολὺ λίγος χρόνος μένει ἀκόμη καὶ ὁ Κύριος ποὺ περιμένουμε νὰ ἔλθει καὶ πάλι, θὰ ἔλθει καὶ δὲν θὰ ἀργήσει)» [Ἑβρ.10,37]. Ἀλλὰ ἐκεῖ τὰ ἔλεγε αὐτὰ γιὰ νὰ τονώσει ἐκείνους ποὺ κοπίαζαν καὶ γιὰ νὰ τοὺς παρηγορήσει γιὰ τοὺς ἱδρῶτες γιὰ τοὺς διαδοχικοὺς πειρασμούς, ἐνῶ ἐδῶ γιὰ νὰ ξυπνήσει ἐκείνους ποὺ κοιμοῦνταν· καθόσον αὐτὸς ὁ λόγος μᾶς εἶναι χρήσιμος καὶ γιὰ τὰ δύο.

Εκτροχιασμός Τρένου στο Οχάιο - Μια πράξη Τρομοκρατίας κατά του Αμερικανικού Λαού


Το τρένο που εκτροχιάστηκε στην Ανατολική Παλαιστίνη, στο Οχάιο των ΗΠΑ, στις 3 Φεβρουαρίου ήταν γεμάτο με διάφορες επικίνδυνες χημικές ενώσεις, όπως προκύπτει από έγγραφα της σιδηροδρομικής εταιρείας - συμπεριλαμβανομένου του υπολείμματος μίας που είναι γνωστή για τη σύνδεσή της με γενετικές μεταλλάξεις.

Και μία από τις χημικές ουσίες, το χλωριούχο βινύλιο, είναι η ίδια χημική ουσία που απελευθερώθηκε όταν εκτροχιάστηκε τρένο στο Νιου Τζέρσεϊ το 2012.

Κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, 38 βαγόνια εκτροχιάστηκαν και επιπλέον 12 βαγόνια υπέστησαν ζημιές από πυρκαγιά, σύμφωνα με μια ενημερωμένη έρευνα που δημοσίευσε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών την Τρίτη. Από τα 20 βαγόνια επικίνδυνων υλικών που υπήρχαν στην αμαξοστοιχία, τα μισά εκτροχιάστηκαν, ανέφερε η εταιρεία.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἕνα ἀκόμη μέγα μνημεῖο δαιμονικῆς διαστρέβλωσης τῆς ἀλήθειας…


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ἱστορίας

     
Καί ἐπειδή ἡ πρόσφατη ἀνεκδιήγητη συνέντευξη τοῦ ἀρχιεπισκόπου δέν περιεῖχε βεβαίως μόνο ὅσα ἔθιξα σέ προηγούμενη ἀνάρτηση, θυμίζω ἐδῶ καί ὅσα ξεστόμισε γιά τούς...ἀκραίους ἐπισκόπους πού δέν τόν ἀκολουθοῦν ἄνευ ὅρων στόν κατήφορό του. 

 

Ἐρωτώμενος λοιπόν γιά ποιόν λόγο δέν κρατᾶ πιό αὐστηρή στάση ἀπέναντι στούς «σκληρούς» τῆς ἱεραρχίας, πού «πολλές φορές μέ ἀκραῖες δηλώσεις κάνουν κακό στήν εἰκόνα τῆς Ἐκκλησίας» (ἄν καί ὁ πληθυντικός ἀριθμός βεβαίως ἀποτελεῖ μᾶλλον ἀποκύημα φαντασίας, καθότι ἐγώ αὐτή τή στιγμή, πλήν τοῦ Κυθήρων Σεραφείμ, δυσκολεύομαι πολύ νά σκεφτῶ κάποιους ἄλλους), ἀπάντησε τά ἑξῆς καταπληκτικά: «Ἀπαντῶ μέ ἕνα κομμάτι τῆς Ἁγίας Γραφῆς: 

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ελληνικός λόγος - βίντεο

Εκτός από τα γνωστά παλιά, αλλά και τα νέα "παπαγαλάκια", εκτός από τους χθεσινούς και σημερινούς "λαγούς" που προπαγανδίζουν ότι δεν έχουν πρόβλημα και ταμπού για τη συνεκμετάλλευση και συνεταιρισμό με τον απέναντι δολοφόνο, με το φασιστικό καθεστώς των δουλεμπόρων, των εργολάβων και των Γκρίζων Λύκων υπάρχει και αυτός ο λόγος : λόγος Ελληνικός !


Η συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΆΛΦΑ

“ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, Η Α.Α.Δ.Ε ΚΑΙ Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΤΗΣ Ν.Τ.Π.” ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΚΕΛΛΙΩΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.

 

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 10//23.2.2023.

                                                                               Τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους Ἱερομάρτυρος.

                                         

                                     Τὸ  Ἅγιον  Ὄρος ( Α.Ο.),

         ἡ Ἀνεξάρτητη Ἀρχὴ Δημοσίων Ἐσόδων (Α.Α.Δ.Ε)

                         καὶ ὁ Δούρειος Ἵππος τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων (Ν.Τ.Π.).

 

Τὸ Ἅγιον Ὄρος, σύμφωνα μὲ ἱστορικές, ἐπιστημονικὲς ἀναλύσεις, ὀφείλει τὴν ὑπερχιλιετῆ ὕπαρξη καὶ πορεία του, στὸ «αὐτοδέσποτον» ἢ ὅπως λέγεται σήμερα στὸ «αὐτοδιοίκητον».

Τὸ αὐτοδιοίκητον τοῦ Α.Ο. δὲν εἶναι μιὰ λεκτικὴ ἀπότιση φόρου τιμῆς ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Πολιτεία πρὸς τὴν αἰωνόβια προσφορὰ τοῦ Ἀγιωνύμου Ὄρους Ἄθωνος, ἀλλὰ  ἀναγνώριση καί οὐσιαστικὸ, ἀδιαπραγμάτευτο στοιχεῖο τῆς ὑπάρξεως καὶ  πνευματικῆς δράσεως του, ἄνευ τοῦ ὁποίου θὰ «μαραινόταν» καὶ θὰ ἀφανιζόταν ὁλοσχερῶς.

Εικονικά Σύμφωνα Συμβίωσης Συνοριοφυλάκων Δικαίως Κατακρίνονται από τον Πρόεδρο τους κ. Παναγιώτη Χαρέλα


                                                      Η ΕΙΔΗΣΙΣ ΛΕΕΙ :

Ἕξι ὑποψήφιοι συνοριοφύλακες, ἀπὸ τοὺς 250 συνολικά, ἦταν παντρεμένοι πρὶν περάσουν στὴ Σχολὴ τοῦ Διδυμοτείχου. Τοὐλάχιστον 40 «παντρεύτηκαν» μὲ σύμφωνο συμβίωσης, ἀφοῦ βγῆκαν ἀπὸ τὴ σχολή, προκειμένου νὰ πάρουν 5-7 μόρια, ὥστε νὰ τοποθετηθοῦν στὴν Ἀλεξανδρούπολη, ἀντὶ γιὰ τὴν Ὀρεστιάδα.

Ἀνάμεσά τους καὶ ἕνα ζευγάρι ἀνδρὼν συνοριοφυλάκων, ποὺ ὑπέγραψαν σύμφωνο συμβίωσης.

Ὑπῆρξαν, ἐπίσης, ἐνδείξεις ὅτι ἄλλοι τοὐλάχιστον 65 νέοι συνοριοφύλακες θὰ ὑπέγραφαν καὶ αὐτοὶ σύμφωνα συμβίωσης ἕως αὔριο, ποὺ εἶναι ἡ καταληκτικὴ ἡμερομηνία τοποθέτησής τους.

Τὸ σύμφωνο συμβίωσης ἔδινε 5 ἕως 7 μόρια

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6, 14-21] Πνευματικά θησαυρίσματα ἀπό ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου H ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ[:Ματθ. 6, 14-21]

Πνευματικὰ  θησαυρίσματα ἀπὸ ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

 
H ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
 
Πολλοὶ χριστιανοί, ἀγνοῶντας τὴ μεγάλη ὠφέλεια τῆς νηστείας, τὴν τηροῦν μὲ δυσφορία ἢ καὶ τὴν ἀθετοῦν. Καὶ ὅμως, τὴ νηστεία πρέπει νὰ τὴ δεχόμαστε μὲ χαρά, ὄχι μὲ βαρυγκώμια ἢ φόβο. Γιατί δὲν εἶναι σὲ ἐμᾶς φοβερή, ἀλλὰ στοὺς δαίμονες. Φέρτε την μπροστὰ σὲ ἕναν δαιμονισμένο, καὶ θὰ παγώσει ἀπὸ τὸν φόβο, θὰ μείνει ἀκίνητος σὰν πέτρα, θὰ δεθεῖ μὲ δεσμὰ ἀόρατα, ὅταν μάλιστα δεῖ νὰ τὴ συνοδεύει ἡ ἀδελφή της καὶ ἀχώριστη συντρόφισσά της, ἡ προσευχή. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ Χριστὸς εἶπε: «Τοῦτο δὲ τὸ γένος οὐκ ἐκπορεύεται εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ(:αὐτὸ ὅμως τὸ εἶδος τῶν δαιμόνων δὲν βγαίνει ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἔχει καταληφθεῖ ἀπὸ αὐτό, παρὰ μόνο μὲ προσευχὴ ποὺ συνοδεύεται καὶ μὲ νηστεία, ὥστε ἡ προσευχὴ νὰ γίνεται μὲ διάνοια ὅσο δυνατὸν ἐλαφρότερη καὶ περισσότερο προσηλωμένη στὸ Θεό»[Μάτθ.17,21].