Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

«Συγγνώμη» και ψηφιακή φυλακή....


Μόνο εάν βγει και ζητήσει συγνώμη για όλους τους θανάτους και τις παρενέργειες από τις πειραματικές ενέσεις για τον κοροδοϊό, τις απολύσεις , αναστολές, αυτοκτονίες, αποζημιώνοντας θύματα, οικογένειες και κινηθούν διαδικασίες για να δικαστεί η κυβέρνηση ως εγκληματική οργάνωση, πιστεύουμε ότι η συγγνώμη ειναι αληθινή.

Ακριβώς το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα θύματα από το έγκλημα των τρένων, στα Τέμπη, τις πυρκαγιές στην Εύβοια, για να στήσετε ανεμογεννήτριες, τα θύματα που πέθαναν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον δρόμο όταν χιόνισε, τους πλειστηριασμούς σπιτιών κλπ, τις συντάξεις που κόψατε και αφήσατε ηλικιωμένους χωρίς φάρμακα, την ιδιωτικοποίηση του συστήματος υγείας που θα μας αφήσει χωρίς γιατρούς και περίθαλψη, κλπ 

Ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος: Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”.


ΠΟΛΥ χαίρομαι που σου άρεσαν όσα σου έγραψα για τον αιθέρα. Δέξου πως υπάρχει και κράτα τον αδιάλειπτα στο νου σου, Θα δεις πόσο θα σε βοηθήσει αυτό. Εξηγεί τόσα πράγματα, δίνει τόση παρηγοριά!
 
Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”. Ίσως κι εσύ η ίδια να έχεις αναρωτηθεί για το ίδιο πράγμα. Απαντήσεις και απαντήσεις έχουν δοθεί, μα το ερώτημα παραμένει ακόμη αναπάντητο.  Κατά τη γνώμη μου, αν δεχθούμε την ύπαρξη ενός στοιχείου ,όπως ο αιθέρας ,τότε δεν είναι δυνατό να μην ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας. Ξέρεις πώς λειτουργεί ο ηλεκτρικός τηλέγραφος;Στην Πετρούπολη , για παράδειγμα, ενεργοποιούν έναν ειδικό μηχανισμό . Την ίδια στιγμή η ενέργεια αυτή αντανακλάται σ’ έναν όμοιο μηχανισμό, που βρίσκεται, ας πούμε, στη  Μόσχα. Τότε και ο δεύτερος μηχανισμός  ενεργοποιείται όπως ο πρώτος . Γιατί; Επειδή  οι δύο μηχανισμοί , πρώτον, είναι του ίδιου τύπου και, δεύτερον, συνδέονται με σύρμα. 

Έχει νόημα η παραμονή σε ένα δύσκολο γάμο;

Όσα ζευγάρια στήριξαν τη σχέση τους ξεπέρασαν τα προβλήματα και έζησαν ευτυχισμένα.

Δεν είναι λίγα τα ζευγάρια που δυσκολεύονται μετά την απόκτηση ενός ή περισσοτέρων παιδιών. Αλλάζουν τα δυναμικά στη σχέση τους, προκύπτουν νέες ανάγκες και ισορροπίες ενώ τρίτα άτομα παρεμβάλλονται συχνά δίνοντας λάθος συμβουλές. Παραθέτουμε έρευνα που δείχνει πως όταν το ζευγάρι επιμείνει και στηρίξει στην σχέση του, τα χρόνια που ακολουθούν είναι ευτυχισμένα. Αξίζει λοιπόν το κόπο οι νέοι γονείς να μείνουν ενωμένοι στηρίζοντας τα παιδιά τους και ο ένας τον άλλο.

Οι πληροφορίες έρχονται από το University of Lincoln που διεξήγαγε μελέτη πάνω στο ερώτημα «Τί τύχη έχουν τα ζευγάρια που δοκιμάζονται μετά την γέννηση των παιδιών τους». Στη μελέτη συμμετείχαν περίπου 10.000 μητέρες που γέννησαν μωρά κατά το έτος 2000 και 2001. Εξετάστηκε ποια ήταν πορεία του γάμου αυτών των μητέρων, δηλαδή πώς πήγε η σχέση με το σύζυγό τους ως ζευγάρι, με βάση στοιχεία του πρώτου και του τελευταίου έτος της μελέτης, δηλαδή σε μια περίοδο λίγο περισσότερο από 10 χρόνια. Οι μητέρες και οι σύζυγοι - εάν ήταν παρόντες - ρωτήθηκαν, στην αρχή και το τέλος της δεκαετίας, πόσο ευτυχισμένοι είναι από τη σχέση τους. Οι μητέρες ρωτήθηκαν επίσης αν υποψιάζονται ότι βρίσκονται στα πρόθυρα του χωρισμού.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἐμεῖς θυμόμαστε τί γιορτάσαμε χτές;


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας
    
«Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι... Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν»...

Ο όσιος Ιάκωβος Τσαλίκης για τους Ιερείς και την θεία Λειτουργία


Αν γνώριζε κανείς – έλεγε ο Γέροντας Ιάκωβος – για την θεία Λειτουργία, τι εστί θεία Λειτουργία!

Κάποιος Τούρκος που είδε την θεία Λειτουργία, είδε δίπλα σε κάθε Χριστιανό να στέκεται και ένας λευκοφορεμένος νέος Άγγελος· μαζί δε με τους Ιερείς εισοδεύανε και τάγματα ολόκληρα τέτοιων λευκοφορεμένων Αγγέλων και να κρατάνε από ένα ποτήρι με κρασί και ένα δισκάκι με άγιο Άρτο. Και πήγαν και τα αποθέσαν οι Ιερείς στην αγία Τράπεζα και πήγαν και αυτοί οι νέοι και γέμισε η αγία Τράπεζα. Αυτοί οι Άγγελοι βοηθούν τους Χριστιανούς να προσεύχωνται με πίστη, καμμιά φορά (όμως) ο διάβολος μας αποσπά το μυαλό μας και η σκέψη μας φεύγει στα γήινα. Εμείς, όσο μπορούμε, ας διώχνουμε τον (δαιμονικό) λογισμό και ας προσευχώμεθα «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, βοήθησέ μας» και με την βοήθεια του Θεού ας προσευχώμεθα συνέχεια, για να μας φύγη αυτή η πονηρή σκέψις.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Ἀέτιος, Βασσόης, Θεόδωρος, Θεόφιλος, Κάλλιστος, Κωνσταντῖνος καὶ ἄλλοι 36 Μάρτυρες
 

Τὴν ἑξάριθμον συντεθειμένην φέρει,
Σὺν ἑπταρίθμῳ ἡ τετμημένη φάλαγξ.
Τεσσαράκοντα κάρηνα δυοῖν ἅμα ἕκτῃ ἐτμήθη.

Eπταπλαρίθμως συντεθειμένον φέρει,
Tον έξ αριθμόν η τετμημένη φάλαγξ.
Tεσσαράκοντα κάρηνα δυοίν άμα έκτη εκάρθη.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Ἡ λέξη ἀνάθεμα καί ἡ σημασία της.

Ὑπό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς,   Ἀρχιεπισκόπου τοῦ Σάν Φρανσίσκο
 
Ἡ ἑλληνική λέξη ἀνάθεμα, ἀποτελεῖται ἀπό δύο λέξεις: τήν ἀνά, πού εἶναι μία πρόθεση ἡ ὁποία δεικνύει κίνηση πρός τά ἄνω, καί τό θέμα, πού σημαίνει ἕνα ξεχωριστό τμῆμα ἀπό κάτι.

Στήν Καινή Διαθήκη, στά κείμενα τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἡ λέξη ἀνάθεμα χρησιμοποιεῖται ἅπαξ σέ συνδυασμό μέ το μαράν ἀθᾶ, πού σημαίνει τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου. Ὁ συνδυασμός αὐτῶν τῶν λέξεων σημαίνει χωρισμό μέχρι τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου· μέ ἄλλες λέξεις - τό νά παραδοθεῖ κάποιος [ὡς ὑπόλογος] σέ Αὐτόν (Α΄ Κορ. 16, 22).

Αββάς Μάρκος: Ο ανθρώπινος έπαινος και η κατηγορία


Ο χλευασμός από ανθρώπους φέρνει λύπη στην καρδιά, γίνεται όμως αιτία εξαγνισμού σε όποιον τον υπομένει.

Αν θέλεις να σε επαινούν οι άνθρωποι χωρίς αυτό να σε καταδικάζει, αγάπησε πρώτα το να σε ελέγχουν για τα αμαρτήματά σου.

Όση ντροπή δεχτεί κανείς για την αλήθεια του Χριστού, εκατό φορές περισσότερο θα δοξαστεί από πολλούς. Το καλύτερο όμως είναι να κάνει κάποιος το κάθε καλό για χάρη των μελλοντικών αγαθών.

Όταν δεις έναν λογισμό να σε παρακινεί σε ανθρώπινη δόξα, να ξέρεις καλά ότι σου ετοιμάζει ντροπή.

Ρίζα της αισχρής επιθυμίας είναι ο ανθρώπινος έπαινος, όπως ακριβώς ρίζα της σωφροσύνης είναι ο έλεγχος της κακίας· και όχι όταν τα ακούμε, αλλά όταν τα δεχόμαστε.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος - Ὁ ἡρωικός διδάσκαλος τῆς Ραψάνης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ Νεομάρτυρες, οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν τὴ ζωή τους γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, προέρχονταν ἀπὸ ὅλες τίς τάξεις καὶ τὰ ἐπαγγέλματα. Μιὰ πλειάδα ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν μορφωμένοι καὶ εἶχαν ζηλευτὰ ἐπαγγέλματα, τὰ ὁποῖα ἀντάλλαξαν μὲ τὴ μαρτυρία τῆς σώζουσας ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ γι᾿ αὐτή. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἔνδοξος ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος τῆς Ραψάνης, γραμματοδιδάσκαλος στὸ ἐπάγγελμα.
 
Γεννήθηκε τὸ 1798 στὴ Ραψάνη τῆς Θεσσαλίας, σὲ ἕναν σημαντικὸ συνοικισμὸ στὸν Κάτω Ὄλυμπο. Καταγόταν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια. Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Χατζηλάσκαρης ἢ Ἀναστάσιος Ψάλτης. Δὲν εἶναι γνωστὸ ὅμως ἂν τὸ Ψάλτης εἶναι ἐπώνυμο ἢ ἰδιότητα τοῦ Ἀναστασίου. Ἡ μητέρα τοῦ Νεομάρτυρα εἶχε τὸ ὄνομα Σμαράγδα καὶ ἦταν θυγατέρα τοῦ Θεόδωρου Σακελλαρίδου. Τοὺς διέκρινε βαθειὰ εὐσέβεια, μὲ τὴν ὁποία γαλούχησαν τὸ μικρὸ Γεώργιο.

Πίσω στα παλιά... Επιβίβαση σε λεωφορείο της Αθήνας του '50

 

Μικρά ήταν τα λεωφορεία εκείνα τα χρόνια ανάλογα και με τον πληθυσμό της πρωτεύουσας και φυσικά ιδιωτικά.
 
Άκουγες σε προξενιό "...πάρτην βρε να σωθείς έχει και μισό λεωφορείο προίκα..."
"...μα είναι άσχημη και λίγο μεγάλη..."..."...βρε άσε τις λεπτομέρειες που θα είσαι αφεντικό και θα λιγδώσει το έντερό σου..."
 
Έτσι ήταν και δούλευαν οι συνιδιοκτήτες σαν οδηγοί ή έβαζαν οδηγό. 
Στην αρχή οι επιβάτες έμπαιναν και από τις δύο πόρτες τύπου γιούργια με τον φουκαρά τον εισπράκτορα να γίνεται σάντουϊτς. 

Σοφία Μπεκρῆ: Πίστη καὶ μαρτυρία


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Ἔρχου καὶ ἴδε»: Μὲ αὐτὰ τὰ λόγια προσκαλεῖ, στὸ Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, ὁ Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ νὰ γνωρίσῃ τὸν Κύριο. Εἶχε προηγηθῆ ἡ δική του συνάντηση μαζί Του, στὴν ὁποία ἀνταποκρίθηκε προθύμως. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης (Ἰωάν., α’ 43-44) ἀναφέρει ἁπλῶς, ἀλλὰ ὄχι τυχαῖα, ὅπως θὰ διαπιστώσωμε στὴν συνέχεια, ὅτι ὁ Φίλιππος καταγόταν ἀπὸ τὴν Βησθαϊδά, «ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου», τῶν πρωτοκλήτων.

Ὁ Χριστὸς λοιπὸν ἀποκαλύπτεται σὲ ὅσους τὸν ζητοῦν. Ὅποιος ὅμως τὸν εὑρίσκει, σπεύδει νὰ τὸ μαρτυρήσῃ καὶ σὲ ἄλλους, ἀντιλαμβανόμενος ὅτι ὅλοι τὸ ἴδιο μᾶλλον τὸν Ἴδιον ἀναζητοῦν! Χαρακτηριστικὸ σ’ αὐτὴν τὴν ἀναζήτηση τῶν μελλόντων μαθητῶν Του εἶναι ὅτι κανείς των δὲν λέει «εὕρηκα τὸν Μεσσίαν» ἀλλὰ ἀνακοινώνει ὅτι «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν», εὑρήκαμε δηλαδὴ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἀπὸ κοινοῦ ἀναζητούσαμε!

«Διδάγματα από την πανδημία» Επιτροπή COVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: Η σκανδαλώδης έκθεση φανερώνει διαφθορά και παραπληροφόρηση

 

Η Ειδική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρουσίασε στις 28 Φεβρουαρίου 274 σημεία για την προετοιμασία για την επόμενη “πανδημία”. Σύμφωνα με τους συντάκτες του σχεδίου, η ΕΕ πέρασε το τεστ (για τη δημοκρατία της). Τα “εμβόλια” έγιναν σε χρόνο ρεκόρ και είναι ασφαλή και αποτελεσματικά. Αλλά για την επόμενη πανδημία, χρειάζεται περισσότερος κεντρικός έλεγχος. Το σχέδιο ξεχειλίζει από παραπληροφόρηση και ιστορικό αναθεωρητισμό.

Τον περασμένο δε μήνα, οι νομοθέτες της ειδικής επιτροπής του Κοινοβουλίου για τη COVID-19 πρότειναν να καλέσουν τη φον ντερ Λάιεν να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη μεγαλύτερη σύμβαση εμβολίων της ΕΕ, η οποία υπεγράφη στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Κατά την προετοιμασία αυτής της σύμβασης φέρεται να αντάλλαξε μηνύματα sms με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Pfizer, Άλμπερτ Μπούρλα.

Ωστόσο, σε μια κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων (ΔΠ) -στην οποία συμμετέχουν οι επικεφαλής όλων των πολιτικών ομάδων και ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου- οι ηγέτες απέρριψαν το αίτημα για δημόσια ανάκριση. Αντ’ αυτού αποφάσισαν να ζητήσουν από τη von der Leyen να απαντήσει σε ερωτήσεις κατ’ ιδίαν κάποια στιγμή στο μέλλον

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ»

 
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ
ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 3-3-1996]
Β 331
 
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, πρώτη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, ἡ Ἐκκλησία μας γιορτάζει τὴν ὀρθοδοξότητά της. Κατόπιν πολλῶν κόπων καὶ ἀγώνων. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τὴν Κυριακὴ αὐτή, τὴν ὀνόμασε Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας. Βέβαια ὅλαι αἱ Σύνοδοι συνέβαλαν εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν. Ὅμως κατ᾿ ἐξοχὴν προβάλλεται ἡ 7η Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ποὺ ἔλαβε χώρα στὴ Νίκαια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ἀπέναντι ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 787, μετὰ Χριστὸν φυσικά, ἀπὸ 24 Σεπτεμβρίου ἕως 13 Ὀκτωβρίου.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οὐδέποτε ὑπῆρξε στὴν Ἐκκλησία ἀπουσία πατερικῶν μορφῶν. Ὅπως σὲ κάθε ἐποχή, καὶ στοὺς σύγχρονους χρόνους ἀναδείχνονται Πατέρες καὶ διδάσκαλοι. Μιὰ τέτοια σύγχρονη πατερικὴ μορφὴ ὑπῆρξε καὶ ὁ Σέρβος νεοφανὴς ἅγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), ἐπίσκοπος Ζίτσης καὶ Ἀχρίδος, ὁ ὁποῖος ἔλαβε τὴν προσωνυμία «ὁ Σέρβος Χρυσόστομος», λόγῳ τῆς ρητορικῆς του δεινότητας καὶ τῶν ἀγώνων του γιὰ τὴν μόνη σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Τῆς Ὀρθοδοξίας) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023



Ἑωθινόν

Ἦχος πλ. α´ - Ἑωθινόν Ε´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 12 - 35

12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός. 13 Καὶ ἰδοὺ δύο ἐξ αὐτῶν ἦσαν πορευόμενοι ἐν αὐτῇ τῇ ἡμέρᾳ εἰς κώμην ἀπέχουσαν σταδίους ἑξήκοντα ἀπὸ Ἱερουσαλήμ, ᾗ ὄνομα Ἐμμαοῦς. 14 καὶ αὐτοὶ ὡμίλουν πρὸς ἀλλήλους περὶ πάντων τῶν συμβεβηκότων τούτων. 15 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ ὁμιλεῖν αὐτοὺς καὶ συζητεῖν καὶ αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἐγγίσας συνεπορεύετο αὐτοῖς· 16 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτῶν ἐκρατοῦντο τοῦ μὴ ἐπιγνῶναι αὐτόν. 17 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Τίνες οἱ λόγοι οὗτοι οὓς ἀντιβάλλετε πρὸς ἀλλήλους περιπατοῦντες καί ἐστε σκυθρωποί; 18 ἀποκριθεὶς δὲ ὁ εἷς, ᾧ ὄνομα Κλεόπας, εἶπε πρὸς αὐτόν· Σὺ μόνος παροικεῖς ἐν Ἱερουσαλὴμ καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν αὐτῇ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις; 19 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Ποῖα; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· Τὰ περὶ Ἰησοῦ τοῦ Ναζωραίου, ὃς ἐγένετο ἀνὴρ προφήτης δυνατὸς ἐν ἔργῳ καὶ λόγῳ ἐναντίον τοῦ Θεοῦ καὶ παντὸς τοῦ λαοῦ, 20 ὅπως τε παρέδωκαν αὐτὸν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ ἄρχοντες ἡμῶν εἰς κρίμα θανάτου καὶ ἐσταύρωσαν αὐτόν. 21 ἡμεῖς δὲ ἠλπίζομεν ὅτι αὐτός ἐστιν ὁ μέλλων λυτροῦσθαι τὸν Ἰσραήλ· ἀλλά γε σὺν πᾶσι τούτοις τρίτην ταύτην ἡμέραν ἄγει σήμερον ἀφ’ οὗ ταῦτα ἐγένετο. 22 ἀλλὰ καὶ γυναῖκές τινες ἐξ ἡμῶν ἐξέστησαν ἡμᾶς γενόμεναι ὄρθριαι ἐπὶ τὸ μνημεῖον, 23 καὶ μὴ εὑροῦσαι τὸ σῶμα αὐτοῦ ἦλθον λέγουσαι καὶ ὀπτασίαν ἀγγέλων ἑωρακέναι, οἳ λέγουσιν αὐτὸν ζῆν. 24 καὶ ἀπῆλθόν τινες τῶν σὺν ἡμῖν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ εὗρον οὕτω καθὼς καὶ αἱ γυναῖκες εἶπον, αὐτὸν δὲ οὐκ εἶδον. 25 καὶ αὐτὸς εἶπε πρὸς αὐτούς· Ὦ ἀνόητοι καὶ βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ προφῆται! 26 οὐχὶ ταῦτα ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ εἰσελθεῖν εἰς τὴν δόξαν αὐτοῦ; 27 καὶ ἀρξάμενος ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν προφητῶν διερμήνευσεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ. 28 Καὶ ἤγγισαν εἰς τὴν κώμην οὗ ἐπορεύοντο, καὶ αὐτὸς προσεποιεῖτο πορρωτέρω πορεύεσθαι· 29 καὶ παρεβιάσαντο αὐτὸν λέγοντες· Μεῖνον μεθ’ ἡμῶν, ὅτι πρὸς ἑσπέραν ἐστὶ καὶ κέκλικεν ἡ ἡμέρα. καὶ εἰσῆλθε τοῦ μεῖναι σὺν αὐτοῖς. 30 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ κατακλιθῆναι αὐτὸν μετ’ αὐτῶν λαβὼν τὸν ἄρτον εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἐπεδίδου αὐτοῖς. 31 αὐτῶν δὲ διηνοίχθησαν οἱ ὀφθαλμοὶ, καὶ ἐπέγνωσαν αὐτόν· καὶ αὐτὸς ἄφαντος ἐγένετο ἀπ’ αὐτῶν. 32 καὶ εἶπον πρὸς ἀλλήλους· Οὐχὶ ἡ καρδία ἡμῶν καιομένη ἦν ἐν ἡμῖν, ὡς ἐλάλει ἡμῖν ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς διήνοιγεν ἡμῖν τὰς γραφάς; 33 Καὶ ἀναστάντες αὐτῇ τῇ ὥρᾳ ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλήμ, καὶ εὗρον συνηθροισμένους τοὺς ἕνδεκα καὶ τοὺς σὺν αὐτοῖς, 34 λέγοντας ὅτι ἠγέρθη ὁ Κύριος ὄντως καὶ ὤφθη Σίμωνι. 35 καὶ αὐτοὶ ἐξηγοῦντο τὰ ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ὡς ἐγνώσθη αὐτοῖς ἐν τῇ κλάσει τοῦ ἄρτου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Α΄ Κυριακή των Νηστειών - της Ορθοδοξίας
 

Η αγία αυτή ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία μας, η αληθινή Εκκλησία του Χριστού. Ποιούμε ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 - 843 μ.Χ.).

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Οἱ τῆς Ἀληθείας εἰσί τῆς Ἐκκλησίας!


"...Στὴν Ὀρθοδοξία ὑπάρχει μόνο τὸ ἵνα ὦσι ἕν! Καὶ αὐτοὶ ποὺ  ἑνώνονται στὸ καθὼς ἡμεῖς καὶ στὸ ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ θὰ πρέπει νὰ ὁμολογοῦν τὴν μιὰ Ἁγία Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία! Οὔτε μίγματα, οὔτε ἑτερόκλιτες συνθέσεις μὲ σκοτασμένα στοιχεῖα, μὲ θαμπωμένες οὐσίες, μὲ ἀπροσδιόριστες ταυτότητες, ἀλλομορφὲς ἑνὸς... κάποιου Θεοῦ τῆς ἀγάπης! Ἐγὼ Θεὸς Ζηλωτής! Συναντᾶμε τὴν φωνὴ τοῦ Θεοῦ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη νὰ αὐτοπεριγράφεται ὡς Ζηλότυπος! Θέλει ἀποκλειστικότητα ὁ Θεός! Καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη λέει ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ὅταν ἀποκαλεῖ τὴν γενεὰ τῶν Ἑβραίων ἄπιστη καὶ μοιχαλίδα μιλᾷ γιὰ τίς ἐρωτοτροπίες της μὲ ποικίλους ψεύτικους θεοὺς καὶ στὶς μέρες μας μὲ τὸν θεό... κόσμο καὶ τὸ ὀλέθριο ἀποστατικὸ φρόνημά του!  

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Η εποχή των εσχάτων επιγραμματικά - Μέρος Δ’

Τὸ μυστικὸ σφράγισμα τῶν πιστῶν ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ἡ τιμωρία τοῦ ἀποστατημένου κόσμου

Τὰ Μέρη Α' ΕΔΩ   Β' ΕΔΩ   Γ' ΕΔΩ
 
Γράφει ὁ Χρῆστος Κελαϊδώνης
 
Φαίνεται, πάντως, πολὺ εἰρωνικὸ τὸ γεγονὸς ὅτι, ἐνῶ ὁ ἀντίχριστος θὰ καταφέρει νὰ ἑνώσει οἰκουμενιστικὰ τὴν ἐκκοσμικευμένη ἐκκλησία μὲ ὅλες τίς Χριστιανικὲς ὁμολογίες, τίς θρησκεῖες καὶ τὰ θρησκευτικὰ συστήματα στὴ λατρεία τοῦ προσώπου του ὡς θεό, παράλληλα, χωρὶς νὰ τὸ θέλει, μὲ τὸ σύστημα ποὺ θὰ ἐπιβάλλει καὶ μέσα ἀπό το διωγμὸ ποὺ θὰ διατάξει, θὰ πετύχει νὰ ἀναδείξει καὶ νὰ ἑνώσει τοὺς πραγματικοὺς Χριστιανούς, ποὺ θὰ ἀποτελέσουν τὴν ἀληθινὴ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὰ ἔσχατα (θὰ ὑπάρξουν μάλιστα πολλὲς ἐκπλήξεις).

Πόσο ακόμα;


Πάμε και όπου βγει” ακούστηκε να λέει στον ασύρματο ο μηχανοδηγός πριν ξεκινήσει τη φονική διαδρομή που μέχρι σήμερα έχει στοιχίσει τη ζωή σε 60 ανθρώπους, στο “ασφαλέστερο δίκτυο στην Ευρώπη”.

Πάμε και όπου βγει….

Μία φράση που περιγράφει τη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας -αλλά και γενικά στη “δημοκρατική” Ευρώπη τα τελευταία χρόνια.

Δυστυχώς, αρκετοί συμπολίτες μας αρνούνται ακόμα και σήμερα να συνειδητοποιήσουν ότι δεν λειτουργεί πλέον τίποτα. Και αφού φαίνεται ότι έχουν συνηθίσει να ζούνε με “pass” και το βρίσκουν cool, δεν καταλαβαίνουν ότι το “ωχ μωρέ εντάξει, και τι έγινε” θα τους στοιχίσει στο τέλος την ίδια τους τη ζωή.

Ο ΕΟΦ βγάζει ανακοινώσεις για…σαμπουάν και καλλυντικά και δεν ασχολείται καν με το θέμα “ενέσεις” που από ότι φαίνεται στα στοιχεία, η μαζική και ανεξέλεγκτη χορήγησή τους κοστίζει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και στο τέλος δεν έσωσε κανέναν από θάνατο-μετάδοση-νόσηση.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Η ΕΙΚΟΝΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

«Ἡ ΕΙΚΟΝΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»


[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 23-3-1986]
[Β154]
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας, Κυριακὴ Α΄των Νηστειῶν, ἑορτάζει τὴν νίκη της διὰ τὴν ἀκρίβεια καὶ ὀρθοδοξότητα τῆς πίστεώς της καὶ τῆς παραδόσεώς της. Ἐπάλαισε καὶ παλαίει ἡ Ἐκκλησία, διὰ νὰ διατηρήσει τὴν αὐθεντία τῆς ἑρμηνείας τοῦ ἀποκαλυφθέντος λόγου τοῦ Θεοῦ, ποὺ κατεγράφῃ εἰς τὴν Ἁγίαν Γραφὴν ὑπὸ θεοπνεύστων ἀνδρῶν καὶ παρεδόθῃ ὡς πρᾶξις καὶ ὡς διδασκαλία μέσα εἰς τὴν Ἐκκλησίαν.

Το έχουν τερματίσει στο WEF.. Νομιμοποιείται το σεξ και ο γάμος με τα ζώα;;;

 

Το έχουν τερματίσει στο WEF.. Νομιμοποιείται το σεξ και ο γάμος με τα ζώα;;; Τι άλλο ανώμαλο θα σκεφτούν να μας πουν;; Το WEF λέει ότι είναι καιρός να νομιμοποιήσουμε το σεξ και τον γάμο με ζώα.. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ διέταξε τις πουλημένες παγκόσμιες κυβερνήσεις να λάβουν άμεσα βήματα προς μια αμφιλεγόμενη νέα πρωτοβουλία που θα πρέπει να κάνει κάθε ορθά σκεπτόμενο άτομο να πάρει τα όπλα.

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ζητά τώρα οι άνθρωποι να έχουν το δικαίωμα να παντρεύονται ζώα σε μια προσπάθεια προώθησης της διαφορετικότητας και της ένταξης. Της ένταξης που;;; Στην ανωμαλία βέβαια και την βρωμιά.. Μια ανωμαλία και βρωμιά που σίγουρα έχει κατακλύσει το μυαλό όσων ανήκουν στους λεγόμενους ελίτ του WEF…

Η Ισπανία είναι η πρώτη χώρα που ψήφισε νέα νομοθεσία κάνοντας τεράστια βήματα προς την πρωτοβουλία. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι ο Ισπανός Πρωθυπουργός Pedro Sánchez είναι και ομολογημένος σοσιαλιστής και συντελεστής της ατζέντας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Εντός της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του Sanchez, ο νόμος υπέρ της ζωοφιλίας προωθήθηκε από τη θυγατρική του WEF, Ione Belarra Urteaga, υπουργό Κοινωνικών Δικαιωμάτων και Ατζέντα 2030.

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) [:Ιω. 1,44-52] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ [:Ιω. 1,44-52]

                      Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

          ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ


     «Τ παύριον θέλησεν ησος ξελθεν ες τν Γαλιλαίαν· κα ερίσκει Φίλιππον κα λέγει ατ· κολούθει μοι. ν δ Φίλιππος π Βηθσαϊδά, κ τς πόλεως νδρέου κα Πέτρου(:την άλλη μέρα αποφάσισε ο Ιησούς να αναχωρήσει για τη Γαλιλαία. Βρίσκει τότε τον Φίλιππο και του λέει: “Ακολούθησέ με στο ταξίδι που πρόκειται να κάνω”. Ο Φίλιππος μάλιστα καταγόταν από τη Βηθσαϊδά, την πατρίδα του Ανδρέα και του Πέτρου)»[Ιω.1,44-45].

    «Εκείνος που φροντίζει επιμελώς για κάτι, το λαμβάνει με περίσσεια», λέγει κάποια παροιμία. Ο Χριστός υπαινίχθηκε ωστόσο και κάτι επιπλέον, όταν είπε: « ζητν ερίσκει(:όποιος αναζητεί, βρίσκει)»[Ματθ.7,8]. Από αυτό λοιπόν γεννιέται η απορία μου από ποια αιτία παρακινούμενος ο Φίλιππος ακολούθησε τον Χριστό· διότι ο μεν Ανδρέας ακολούθησε τον Χριστό, αφού πληροφορήθηκε γι’ Αυτόν από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και ο Πέτρος αφού παρακινήθηκε από τα λόγια του Ανδρέα, ενώ ο Φίλιππος πείστηκε αμέσως και Τον ακολούθησε· και όχι μόνο δεν έφυγε, αλλά και κήρυξε γι’ Αυτόν και σε άλλους, χωρίς να ακούσει και να μάθει τίποτε από κανένα, παρά μόνο τον λόγο «Ακολούθησέ με», που του είπε ο Χριστός· διότι έτρεξε αμέσως στον Ναθαναήλ και του είπε: «ν γραψε Μωϋσς ν τ νόμ κα ο προφται, ερήκαμεν(:εκείνον για τον Οποίο έγραψε ο Μωυσής στο νόμο και προανήγγειλαν οι προφήτες, Τον βρήκαμε. Είναι ο Ιησούς, ο γιος του Ιωσήφ, και κατάγεται από τη Ναζαρέτ)»[Ιω.1,46]. Βλέπεις πόσο καλά πληροφορημένος και κατατοπισμένος ήταν και συνεχώς μελετούσε όσα έγραψε ο Μωυσής και προσδοκούσε την έλευσή Του; Διότι το «ερήκαμεν» φανερώνει ότι πάντοτε Τον αναζητούσαν.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τέμπη: Είμαστε όλοι ένοχοι για την Ελλάδα που ετοιμάσαμε γι’ αυτά τα παιδιά – Μια Ελλάδα χωρίς μετάνοια


Χρωστάμε την μετάνοια μας, στις ψυχές που έφυγαν στα Τέμπη και στις οικογένειες που δοκιμάζονται - Ειδάλλως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει
 

Μια ασύλληπτη εθνική τραγωδία, όπως αυτή που συνέβη στα Τέμπη θα έπρεπε να μετατραπεί σε ένα γερό ταρακούνημα για ολόκληρο τον ελληνικό λαό, που τα τελευταία χρόνια βρισκόταν σε λήθαργο και σε αφασία.

Το επόμενο διάστημα θα σηκωθεί ένα σύννεφο σκόνης από αλληλοκατηγορίες, καταγγελίες και ευθύνες. Θα απομακρυνθούν τα αιματοβαμμένα συντρίμμια των τρένων και θα μείνουμε να κοιτάμε τα συντρίμμια μας ολόκληρης χώρας. Και μετά τι; Τι θα απομείνει μόλις πέσει όλος αυτός ο κουρνιαχτός; Θα υπάρξει αφύπνιση; Θα έχει ριζώσει η μετάνοια μέσα μας; Θα εμπεδώσουμε καθόλου την ματαιότητα της ζωής; Θα ευδοκιμήσει πνευματικά η συντριβή που νοιώσαμε – αν είχαμε την ευαισθησία να τη νοιώσουμε;

Ἅγιος Παΐσιος: Ἀναγκαῖος ὁ περιορισμὸς τῶν παιδιῶν ὣς τήν ἐνηλικίωσή τους


Τὰ παιδιὰ πρέπει πάντα νὰ αἰσθάνωνται ὡς ἀνάγκη μεγάλη τὶς συμβουλές, εἰδικὰ στὴν κρίσιμη ἡλικία τῆς ἐφηβείας, γιὰ νὰ μὴ γλιστρήσουν στὸν γλυκὸ κατήφορο τῆς κοσμικῆς κατηφόρας, ποὺ γεμίζει τὴν ψυχὴ ἀπὸ ἄγχος καὶ τὴν ἀπομακρύνει αἰώνια ἀπὸ τὸν Θεό. Πρέπει νὰ μποῦν στὸ νόημα τῆς ὑπακοῆς. Νὰ καταλάβουν ὅτι στὴν ὑπακοὴ πρὸς τοὺς γονεῖς κρύβεται τὸ δικό τους συμφέρον, ὥστε νὰ ὑπακούουν μὲ χαρὰ καὶ νὰ κινοῦνται ἐλεύθερα στὸν πνευματικὸ χῶρο.

Βλέπετε, πῶς περιορίζουμε τὴν ἐλευθερία τοῦ μικροῦ παιδιοῦ; Τὸ ἔμβρυο εἶναι περιορισμένο ἐννιὰ μῆνες στὴν κοιλιὰ τῆς μάνας του. Τὸ νεογέννητο τὸ βάζουν σὲ κούνια. Ἔπειτα ἀπὸ πέντε-ἕξι μῆνες τοῦ βάζουν καὶ κάγκελα. Ἀργότερα δὲν τὸ ἀφήνουν μόνο του ἔξω, γιὰ νὰ μὴ χτυπήση, νὰ μὴν γκρεμισθῆ ἀπὸ καμμιὰ σκάλα. Ἂν τὸ ἀφήσουν ἐλεύθερο, θὰ πέση καὶ θὰ σκοτωθῆ.

3 Μαρτίου 1957: «Να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να βάψουμε το δικό μας να μη μπορέσει πια ποτέ να το ξεθωριάσει ο φόβος».Μνήμη Γρηγόρη Αυξεντίου


 
«Να πάρουμε μια σταγόνα απ᾽ το αίμα σου να βάψουμε το δικό μας να μη μπορέσει πια ποτέ να το ξεθωριάσει ο φόβος» : Για τον Γρηγόρη Αυξεντίου, εξήντα χρόνια μετά

Η συμπλήρωση εξήντα έξι ετών από τη θυσία του Γρηγόρη Αυξεντίου, από την κορύφωση του αγώνα του Έλληνα της Κύπρου για Ελευθερία, συμπίπτει με το θράσος των Τούρκων κατακτητών για την νομιμοποίηση των εγκλημάτων τους και με  την άτακτη υποχώρηση του αποκαλούμενου πολιτικού προσωπικού στην Κύπρο και την Ελλάδα. 

Προφανώς η θυσία του Αυξεντίου, το αγωνιστικό του φρόνημα, η Ελληνικότητά του, ο πατριωτισμός του, η αντίστασή του στην αποικιοκρατία και τον κατακτητή δε συμβαδίζουν με τα σημερινά, σε μία εποχή παγκόσμιου ψεύδους, όπως γράφει ο Τζώρτζ Όργουέλ.  Αυτό φαίνεται και από τη μοναδική αναφορά για τον Αυξεντίου στα σχολικά βιβλία της ελλαδικής  πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι η φωτογραφία του....